بازدید 6911
پس از جلب رضایت شاکی خصوصی

عامل جنایت عشقی به ۸ سال زندان محکوم شد

کد خبر: ۳۲۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۷ 01 June 2013
پسری که در غرب تهران دست به جنایت عشقی زده بود پس از جلب رضایت شاکی خصوصی به هشت سال زندان محکوم شد.

به گزارش فرهیختگان، حکم قصاص چشم این مجرم نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است. به گزارش خبرنگار ما، شامگاه بیستم مهر ۱۳۸۴، افسران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض، حین گشتزنی در خیابان سردار جنگل با یک دستگاه BMW روبه‌رو شدند که با جدول برخورد کرده و در حاشیه خیابان رها شده بود. ماموران در بازرسی از خودرو با جنازه خونین دختر ۲۵ ساله‌ای به نام «مریم- الف» و بدن نیمه‌جان پسری به نام «رسول- ع» روبه‌رو شدند. «رسول» به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل و جنازه با صدور دستور قضایی به پزشکی‌قانونی فرستاده شد.«رسول» تحت عمل جراحی قرار گرفت اما چشم راستش به‌خاطر شدت جراحات تخلیه شد. در آن بین پسر ۲۶ ساله‌ای به نام «علی-م» که دانشجوی زبان روسی بود به کلانتری ۱۴۰ رفت و خودش را نامزد «مریم» معرفی کرد.

این پسر گفت: من و «مریم» هم‌دانشگاهی بودیم اما «رسول» که استاد موسیقی است دست از سر نامزدم برنمی‌داشت. او مبلغ ۱۵ میلیونی را که «مریم» بابت فعالیت در شرکت هرمی گلدکوئیست به او داده بود پس نمی‌داد. به همین خاطر با نقشه از پیش طراحی شده با BMW پدر «مریم» دنبال «رسول» رفتیم. داخل ماشین اما درگیری ما بالا گرفت و من با قمه به چشم «رسول» زدم. اما نمی‌دانم چطور شد که چاقو به پهلوی نامزدم فرو رفت. به دنبال بازسازی صحنه جرم، کیفرخواست صادر و به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در نشست رسیدگی به این ماجرا که هفتم مرداد ۱۳۸۵ به ریاست قاضی «نورالله عزیزمحمدی» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد نماینده دادستان کیفرخواست را خواند. سپس پدر و مادر «مریم» در جایگاه ویژه ایستادند و برای قاتل دخترشان حکم مرگ خواستند. «رسول» نیز گفت: «علی» بی‌رحمانه با قمه به چشم راستم زد که نابینا شدم. او حالا باید قصاص شود.

«علی» نیز از خود دفاع کرد و مدعی شد «مریم» را عمدی نکشته است.

در پایان آن نشست، هیات قضایی وارد شور شد و «علی-م» را به قصاص نفس (اعدام با طناب دار) و قصاص چشم راست محکوم کرد. رای در شعبه ۲۷ دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و ضرباهنگ مرگ پسر دانشجو به صدا درآمد که وی توانست با پرداخت دیه، رضایت خانواده «مریم» را جلب کند.

بدین‌ترتیب پرونده‌اش برای رسیدگی به جنبه عمومی جرم به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران برگردانده شد.

 در تازه‌ترین نشست رسیدگی به این ماجرا که پنجم خرداد امسال به ریاست قاضی «نورالله عزیزمحمدی» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند.

«شریفی» اظهار داشت: با توجه به اعلام گذشت خانواده «مریم- الف» از آنجا که جرم «علی- م» موجب اخلال در نظم عمومی جامعه شده بود طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات برایش تقاضای تعیین کیفر دارم. همچنین با توجه به درخواست «رسول- ع» مبنی‌بر تقاضای قصاص چشم و تایید حکم در دیوان عالی کشور اجرای آن همچنان بر قوت خود باقی است.

نوبت دفاع به مجرم که رسید ابراز پشیمانی کرد: مدت ۸ سالی که در زندانم به اندازه کافی تنبیه شده‌ام حالا از شما تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف بدهید.

 در پایان این نشست هیات قضایی با اعلام تنفس وارد شور شد و دیروز «علی- م»را به ۸ سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کرد. رای تا ۲۰ روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی