نعمت‌زاده: روحانی اصلاح‌طلب محض نیست

کد خبر: ۳۲۳۴۴۴
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۳ 02 June 2013
|
5367 بازدید
رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفت: آقای روحانی یک اصلاح طلب محض نیستند اما آنچه آقای روحانی می‌گوید را اصلاح طلبان هم می‌گویند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا نعمت‌زاده رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی طی نشست خبری که در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد، انتخابات آتی را سرنوشت‌ساز خواند و گفت: این انتخابات می‌تواند تا ده‌ها سال تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیار مهم است که انتخابات آتی با نتیجه خوب همراه باشد، افزود:‌ چند کاندیدا برای همکاری از من دعوت کردند اما با توجه به شناخت 30 ساله‌ای که از آقای روحانی داشتم و ایشان را برای ریاست جمهوری مناسب می‌دیدم، همراهی با آقای وی را ترجیح دادم.

نعمت‌زاده با بیان اینکه فعالیت ستادی برای حجت‌الاسلام روحانی را در یک ساختمان مخروبه 180 متری آغاز کرده‌اند، گفت: برای تمام استان‌های کشور ستاد انتخاباتی تدارک دیده‌ایم و انشاءالله برنامه آقای روحانی نیز در این کشور به زودی رونمایی خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیر روحانی مبنی بر عدم تکرار حوادث 88 در انتخابات آتی، گفت: منظور آقای روحانی این بود که باید انتخابات بر اساس قانون و همراه با رعایت آن برگزار شود.

روحانی در پاسخ به سؤالی درباره اعتراض برخی نامزدهای انتخابات به نحوه برگزاری مناظرات گفت: ما هم به روش برگزاری این مناظره‌ها اعتراض داشتیم و اعتراض‌مان را نیز اعلام کردیم و از طرف ستاد نیز طرح‌هایی به صداو سیما پیشنهاد شد.

وی افزود: سؤال از نامزدها درباره عکس‌ها واقعاً در سطح دبستان بود، شنیدم این روش در آمریکا و برای کسانی که می‌خواهند از احزاب پایین به مراحل بالاتر بروند، ‌انجام می‌شود.

خبرنگاری از روحانی درباره شعارهایی که در حمایت از سران فتنه در جلسه انتخاباتی اخیر حسن روحانی سر داده شده بود، پرسید که وی در پاسخ گفت: جلسه دیروز، جلسه خوبی بود اما برخی‌ها شروع به شعار دادن کردند و همکاران ما از آنها خواستند که شعارها را ادامه ندهند اما آنها گوش نکردند که در نهایت بعد از مراسم رئیس کمیته جوانان ستاد ما بازداشت و البته شنیدیم برخی‌ها بعد از مراسم در خیابان دستگیر شده‌اند که این موضوعات را بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

خبرنگار فارس از رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی درباره اصلاح‌طلب بودن یا نبودن روحانی پرسید که وی در پاسخ گفت: بحث ما اعتدال و اصلاح طلبی است. روحانی اعلام کرده اعتدال را بین همه نیروها قبول دارد لذا اینکه خط کشی بین نیروها صورت بگیرد را قبول نداریم هدف ما اعتدال در بین نیروهای نظام است.

وی افزود: البته آقای روحانی یک اصلاح طلب محض نیستند اما آنچه آقای روحانی می‌گوید را اصلاح طلبان هم می‌گویند.

خبرنگار فارس در سؤال دیگری با ضد و نقیض خواندن پاسخ ستاد روحانی به اظهارات مهدی محمدی مبنی براینکه حقوق ملت ایران در دوران مذاکرات حسن روحانی نادیده گرفته شده از نعمت‌زاده پرسید چرا علیرغم اینکه آقای روحانی در کتاب خود اعتراف کرده خلاف نظر مقامات ارشد نظام تعلیق غنی‌سازی را پذیرفته ستاد وی همچنان تاکید دارد که او طبق نظر مقامات ارشد عمل کرده است که نعمت‌زاده در پاسخ گفت: آقای روحانی در سخنرانی‌ها و کتاب‌های خود چیزی خلاف اینکه مغایر با اجماع در برنامه هسته‌ای عمل کرده است، مطرح نکرده است.

وی افزود: به طور طبیعی در سیاست خارجه آنچه اجرا می‌شود بر اساس اجماع و نظر رهبری است. آقای روحانی نیز همین طور عمل کرده است.

نعمت‌زاده گفت: مثلا آقای جلیلی به عنوان سخنگوی مذاکرات هسته‌ای عمل می‌کند و آنچه در داخل کشور مورد اجماع باشد در مذاکرات دنبال می‌کند.

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی با بیان اینکه بیشتر مطالبات مردم از نامزدهای انتخابات مباحث انتخاباتی است، گفت که این مطالبه به معنای بی‌ارزش بودن مسائل اجتماعی و فرهنگی نیست.

نعمت‌زاده با بیان اینکه 70 درصد مطالبات مردم از نامزدها مباحث معیشتی است، افزود: آقای روحانی در حوزه‌ فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی برنامه‌های مناسبی دارد که به زودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی در باره اظهارات هاشمی رفسنجانی که از روحانی خواسته بود تا آخر در صحنه بماند، افزود: این صحبت آقای هاشمی برای زمانی بود که آقای هاشمی و روحانی هر دو همزمان در عرصه بودند؛ اکنون آقای روحانی مورد تائید آقای هاشمی است اما اینکه ایشان می‌خواهد چگونه و به چه شکلی، علنی یا غیرعلنی از آقای روحانی حمایت کند به خودشان بستگی دارد. احتمال حمایت یا عدم حمایت علنی و رسمی آقای هاشمی از روحانی را خبر ندارم ولی آقای روحانی در جلسات مورد حمایت هاشمی قرار گرفته است.

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در پاسخ به سؤالی درباره مطالب مطرح شده مبنی بر مناظره نماینده جلیلی و روحانی گفت: این مطالب شایعاتی است که مطرح می‌شود و واقعیت ندارد.

نعمت‌زاده در پاسخ به سوالی درباره جایگاه روحانی در نظرسنجی‌ها پرسید که وی گفت در نظرسنجی‌هایی که بین دو جامعه آماری 45 هزار و 15 هزار نفری صورت گرفته است آقای روحانی رتبه اول را داشته است؛ البته این نظرسنجی برای بعد از مناظره‌های انتخاباتی بود.

خبرنگاری از نعمت زاده درباره احتمال ائتلاف عارف با روحانی پرسید که وی در پاسخ تصریح کرد: دیدار جدی و رسمی بین آقای عارف و آقای روحانی برگزار نشده است اما خیر خواهان و دلسوزان مطالبی دارند که باید به آن توجه کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تصویر منتشر شده از یکی از مراسم‌های انتخاباتی روحانی که در آن فردی دست روحانی را می‌بوسد،‌ گفت: پدرم به بنده وصیت کرده که هیچ‌گاه حتی دست علمای دین را هم نبوسم لذا فقط یک بار دست امام (ره) را بوسیدم چراکه این کارها را درست نمی‌دانم.

نعمت‌زاده افزود: در جلسه انتخاباتی فردی که عضو ستاد ما هم نبود و ما اصلا او را نمی‌شناختیم دست آقای روحانی را بوسید که این اقدام زشت بود هر چه دویدم نتوانستم جلوی این کار را بگیرم و عکاسان کار خودشان را کردند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟