بازدید 120651

پنج نکته ای که باید درباره «اس 300» های روسی بدانید + فیلم

از ماه ها پیش و همزمان با تشدید درگیری ها در سوریه، یکی از نکات مهمی که همواره در ارتباط با این کشور مطرح و محل بحث فراوانی بوده، موضوع قرارداد این کشور با روسیه بر سر تحویل سامانه موشکی «اس 300» است. یک سایت اروپایی اخیراً در مطلبی به بررسی پنج جنبه مهم مرتبط با این موضوع پرداخته است.
کد خبر: ۳۲۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵ 06 June 2013
پنج نکته ای که باید درباره «اس 300» های روسی بدانید + فیلم
از ماه ها پیش و همزمان با تشدید درگیری ها در سوریه، یکی از نکات مهمی که همواره در ارتباط با این کشور مطرح و محل بحث فراوانی بوده، موضوع قرارداد این کشور با روسیه بر سر تحویل سامانه موشکی «اس 300» است. یک سایت اروپایی اخیراً در مطلبی به بررسی پنج جنبه مهم مرتبط با این موضوع پرداخته است.

به گزارش «تابناک»، سایت خبری- تحلیلی «رادیو اروپای آزاد» به تازگی به بررسی موضوع احتمال تحویل سامانه دفاع موشکی «اس 300» به سوریه پرداخته و می نویسد این سامانه می تواند به شکلی قابل توجه، روند تحولات سوریه را تغییر دهد.

در ادامه، این سایت به پنج پرسش مهم درباره این سامانه و جنبه های مختلف آن پاسخ گفته است:

قابلیت های سامانه «اس 300» چیست؟

سامانه موشکی «اس 300» برای سرنگون کردن هواپیماها و موشک ها در برد 5 تا 150 کیلومتری طراحی شده است. چنین قابلیتی سبب می شود این سامانه بتواند نه تنها در آسمان سوریه، بلکه حتی در فضای سرزمین های اشغالی نیز مهاجمان را هدف قرار دهد. این سامانه همچنین  می تواند چندین هدف را به طور همزمان در ارتفاعی بین 10 متر تا 27 هزار متر هدف قرار دهد.

رابرت هیوسون، کارشناس نظامی انگلیسی می گوید: «اس 300، برترین سامانه دفاع موشکی روسیه است. این یک سامانه موشکی زمین به هواست که می تواند هرگونه ابزار نظامی پرنده ویا موشک – از جمله موشک ها کروز – را سرنگون کند. می توان گفت این سامانه معادل روسی سامانه پاتریوت آمریکاست. آنچه این سامانه برای سوریه انجام می دهد، این است که سطح کلی توان دفاع موشکی سوریه را افزایش می دهد. سوریه هم اکنون نیز شمار زیادی موشک زمین به هوای روسی دارد؛ اما اس 300 پیشرفته ترین آن ها خواهد بود».

پنج نکته ای که باید درباره «اس 300» های روسی بدانید + فیلم

استقرار سامانه «اس 300» در سوریه تا چه حد می تواند تصمیم جامعه بین المللی برای برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور را تحت تأثیر قرار دهد؟

استقرار سامانه «اس 300» تا حد زیادی به کارگیری این گونه ساز و کارها را در سوریه پیچیده خواهد کرد.

از سوی دیگر، این امر سیاست رژیم اسرائیل برای حمله به اهدافی در سوریه برای جلوگیری از انتقال تسلیحات به حزب الله – دشمن قسم خورده اسرائیل – را به چالش خواهد کشید.

چه زمانی ممکن است روسیه سامانه «اس 300» را به سوریه تحویل دهد؟

اصلاً مشخص نیست. مسکو و دمشق توافقنامه این سامانه را یک سال پیش از آغاز ناآرامی ها در سوریه به امضا رساندند. اما تاریخی دقیق برای تحویل آن تاکنون مشخص نشده است.

بشار اسد در تاریخ 30 مه اعلام کرد که این موشک ها در راه سوریه هستند؛ اما سخن وی از سوی تحلیلگران روس در مصاحبه هایی با رسانه های روسیه تکذیب شد.
یک منبع نظامی به روزنامه «کامرسانت» روسیه گفته بر اساس قرارداد، روسیه باید این سامانه را تا بهار 2014 تحویل دهد.

مقامات روس از صحبت علنی درباره بازه زمانی تحویل موشک ها اجتناب کرده اند. سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه در این زمینه گفته: «تنها می توانم بگویم که ما قرارداد را لغو نخواهیم کرد».

آیا دلیلی وجود دارد که نتیجه بگیریم روسیه در زمینه تحویل این موشک ها بلوف می زند؟

در حقیقت، تحویل موشک ها می تواند خطرات بزرگی برای مسکو به همراه داشته باشد. این بدان سبب است که پیش از اینکه سوری ها بتوانند به طور کامل استفاده از آن را بیاموزند، نیروهای روس باید وظیفه راه اندازی آن را بر عهده بگیرند. بر این اساس، اگر در همان ابتدا این سامانه مورد حمله قرار بگیرد، این امر به معنای حمله به روسیه خواهد بود.

رژیم اسرائیل که متحد آمریکاست، تهدید کرده در صورت استقرار این سامانه، آن را هدف قرار خواهد داد. اگر این امر اتفاق بیفتد و سبب وارد شدن خساراتی به روسیه شود، خطر جدی اوج گیری منازعه به سطح تقابل قدرت های بزرگ وجود دارد.

مایکل المان، کارشناس موشکی در موسسه بین المللی مطالعات راهبردی خاورمیانه در بحرین، می گوید وعده ارسال این موشک ها، بیش از تحویل واقعی آن ها در راستای منافع روسیه است. به عقیده وی، به هر حال موضوع خطرات ارسال این موشک ها، مسئله ای است که مورد توجه روس ها قرار دارد.

آیا قدرت های خارجی می توانند راه هایی برای از کار انداختن «اس 300» پیدا کنند؟

یک راه برای از کار انداختن سامانه های موشکی، تلاش برای اخلال در عملیات آن ها از طریق تکنیک های الکترونیکی است. اما به عقیده المان، درباره اینکه بتوان «اس 300» را با این شیوه از کار انداخت، تردیدهای جدی وجود دارد.

وی می گوید: «باید به خاطر داشته باشیم که اس 300 سلاحی بسیار پیچیده است و من فکر نمی کنم غرب، اسرائیل یا ترکیه بتوانند بدون به کار گیری برخی اقدامات دیگر و بدون به کارگیری نیروی نظامی، آن را از کار بیندازند. پس در زمینه از کار انداختن، من فکر می کنم این کار بسیار مشکل و خطرناک است».

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۰
انتشار یافته: ۸۸
S-500 Triumfator-M رو هم ساختن روسها که ماهواره رو میاره پایین!!!
ما هنوز تو فکر اس 300 هستیم؟
قراره 2015 دو تا از این سامانه ها رو به ارتش روسیه تحویل داده بشه!
چی میشه اگه به ایران هم اس 300 بدهند
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
خودمون میسازیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
چی میشه ما به تکنولوژی بالاتر از اس 300 دست پیدا کنیم.
باید تلاش کرد و از خدا مدد خواست.
باور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
چی میشد خودمون میساختیم
ممنون بابت لینک دانلود
اسباب بازیه در مقابل سیستم دفاع موشکی پاتریوت
پاسخ ها
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
پاتریوت در جنگ خلیج فارس که اسراییل و عربستان هدف قرار گرفتند نشان داد که قابل اعتماد نیست.
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
بهتره بدونی روسیه از اولی که موشک امروزی بوجود اومد تو دنیا یکه تاز بوده. هنوزم هست. شما برو قابلیت های پاتریوت رو بخون .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
اتفاقا پاتریوت زیاد موفق نبوده....
باز میگفتی گنبدآهنین یه چیزی
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
اگر اسباب بازی بود آمریکا ازش نمیترسید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
چند تا نکته رو فراموش نکنید. سیستم پاتریوت در جنگهای واقعی تست شده ولی این سیستم روسی در هیچ جنگی مورد استفاده قرار نگرفته. اون سیستم پاتریوتی که در جنگ اول با عراق مورد استفاده قرار گرفت درسته که %100 غیر قابل نفوذ نبود ولی همان هم خوب جواب داد و یادتان نرود که آن سیستم بیش از 20 سال از قدمتش می گذرد و پاتریوتهای امروزی نوه و نتیجه آن سیستم نسبتا موفق هستند و خیلی کارآمد تر! مثل این هست که بنز 20 سال قدیمی رو بخواهید با مدل 2013 مقایسه کنید!
روسیه کشوری است که بهیچوجه نباید به آن اعتماد کرد. روسیه هیچوقت این سامانه را تحویل سوریه یا ایران نخواهد داد. اگر روسیه از خطرات می ترسد پس چرا قرارداد می بیندد؟

روسیه با بستن قرار داد نرخ معامله را برای گرفتن امتیازات بیشتر از آمریکا و غرب بالا می برد. هدف روسیه جنایتکار فقط گرفتن امتیاز است و برای ترساندن اوباشان از این قرار داد استفاده می کند. در حقیقت با کارت سوریه نظیر ایران برای گرفتن امتیازات بیشتر استفاده می برد.
مرگ بر روسیه - مرگ بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
مرگ بر آمریکا و اسرائیل که مادر این همه ظلم و دردسر برای ما هستند.
از كار انداختنش يك راه بسيار ساده داره!
كافيه چندتا موشك ارزان قيمت "فيك" شليك بشه! اين سامانه اونها رو رهگيري و شكار ميكنه اما فرصت كافي براي دوباره مسلح شدن نداره! در اين صورت حمله اصلي ميتونه بعد از اون موشكهاي "فيك" كه در واقع ميتونند چند مرحله هم باشند صورت بگيره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
مطمئن باش برا اون هم یه فکری کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
۱۲ تا هدف هم زمان. بالای ۸۰ تا موشک رزرو تو هر سیستمش.
در ضمن اینجوری اصل غافل گیری رو میزارین زیر پا و نیروی هوایی ضد حمله میکنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
عزیز مکمل و یارجدانشدنی اس 300 چند سامانه پدافند دیگن که همیشه با اس 300 همراهن مثل اس 200 یا انواع سام های برد کوتاه و...اس 300 فقط به هدف های خطرناک شلیک میشه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
اشتباه نکنید
بین سرعت موشک و سرعت یک جت پرنده تفاوت وجود دارد و هر سیستم دفاعی این را تشخیص می دهد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
دانشمند فکر میکنی چرا این ماشین ها کمتر از سه چارتا یکجا مستقر نیستن ؟؟
خب واسه همینه دیگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
به نظر من بستگی به شکل جنگ داره. اگر یک طرف فقط در حمله و دیگری فقط در حالت دفاعی باشه این روش شما (البته یکم سازمانیافته تر) جواب میده.
اما واقعیت اینه که اغلب موارد جنگها دو طرفه هستند، اینطور نیست که مثلا روسیه فقط با اس 300 یا ضد تانک یا ضد هواپیما و ... باشه. روسیه(فرضا در مقابله با آمریکا یا یه کشور اروپایی) هم حمله میکنه و هم دفاع. یعنی ده ها هواپیما و دهها موشک و تانک و سرباز و (مهمتر از همه شیوه ها و تکنولوژی های نامعلوم) برای حمله تدارک میبیند و همزمان چندین سیستم دفاعی هم وجود داره که استتار تجهیزات و فریب دشمن به مراتب مهمتر از ضد موشک ها هست. همینطور رقیبی مثل آمریکا هم همینطور ده ها شیوه حمله و دفاع و فریب و .... رو همزمان به کار میبره.
روسیه تا این حد وفادار به نظر نمی رسد زیرا تاریخ چیز دیگری می گوید. امیدواریم روسیه این را بفهمد که غرب به دنبال گسترش نفوذ خود و حتی تضعیف روسیه است. پس بهتر است جدی باشد و فقط لاف نیاید.
یه مستند کامل از s300 درست کنید دیگه. خسته شدیم از بس خبر و اینفوگرافیو و ...
هر موقع به ایران داد به سوریه هم می هد هنوز شما این روسها را نشناختید
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
سوریه با ایران فرق میکنه .
روسیه اولین قطعنامه سازمان [مثلا] ملل رو برعلیه سوریه وتو کرد و جلوی باقی شون رو هم گرفت.
ولی هرگز برای ایران این کار رو نکرد.
روسهااگرواقعاميخواهندتوازن قدرت درجهان به معناي واقعي صورت پذيردبايدبادرنظرگرفتن واقعيتهاازقدرتهايي مثل ايران حمايت هاي صادقانه اي راداشته باشدكه متاسفانه درحريان قرارداداس300باايران جانب غرب راگرفت ودراصل خودرابه غرب فروخت وثابت كردكه دراصول معاملات بين المللي يك كشور غيرقابل اعتماداست لذابازميتواندبايك رويكرد جديدوعمل به تعهدات نظامي خود درقبال ايران اين اعتمادازدست رفته رابدست بياورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
در اینکه نباید به روسیه تکیه و اعتماد کامل کرد کسی شکی در اون نداره.
مهم اینه که ما هم بتونیم در مبادله و معامله با اونها منافع ملی مون رو حفظ کنیم.
تجهیزاتی که توی فیلمه به نظر خیلی قدیمی میاد
روسیه خودش داره از اس 400 استفاده میکنه و در حال مطالعه رو ساخت اس 500 هست ولی داره با اس 300 با کشورهایی مثل ایران و سوریه بازی میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
این بازی نیست. روسیه برای تحویل ندادن اونها به شدت تحت فشاره. وگرنه تحویل اس 300 برای اهمیتی نداشت چون خودش خیلی پیشرفته ترش رو داره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
در اطراف مسکو از سیستم اس 400 استفاده میشه و اس 300 ها رو در مرز با چین و شرق روسیه متسقر کرده
حداقل یک زیر نویسی چیزی... (به فارسی، انگلیسی، عربی)
من بارها از طریق همین سایت ها در باره ی خطر روسیه هشدار داده بودم .تاریخ بهترین گواه است که اعتمادی بر عهد و پیمان روسیه نیست . هرگاه منافعش ایجاب کند به راحتی آب خوردن همه ی عهد و پیمانش را زیر پا می گذارد . نگاه روسیه به ایران نگاه گرگ است به آهو بره که در فرصت مناسب این آهوبره را می بلعد . اما کو گوش شنوا ؟
جنگنده رپتر (F22) در آسمان با این نوع موشک درگیر میشه و به آسونی اون رو منهدم میکنه پس اونفدرا هم پیشرفته نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
هيچ کسي نمياد براي يک موشک هواپيما خرج کنه. خيلي چيزها ميشه. آفتابه خرج لحيمه.

ضمن اينکه S-300 چند-ده هدف را همزمان ميزنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
طبق کدوم سند این حرف و زدین؟
پس چرا اینهمه فشار آوردن به روسیه که به ایران نده.
بهتر نیست قبل این طور نظرات فقط چند ثانیه ای فکر بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
تا حالا تو هیچ جنگی استفاده نشده...
جنگنده رپتر (F22) یه سلاح برتری هوایی بسیار گران قیمت هست.
بعیده تو همچین جنگی استفاده شه.
دلاور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
عزیز دلم توهم زدی سرعت هواپیما حداکثر 2.5 ماخ هست حالا چجوری میخواد موشکی با سرعت 4 تا 8 ماخ رو بزنه تازه مگه این موشک زمین به زمینه که میگی f22 میزندش.این موشک شاخ به شاخ میره تو هیکل هواپیما
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
اگه به همین ساده گیها بود که آمریکا واسه عبور از این سامانه اف35 رو طراحی نمیکرد،
تا با سرعت بالا بتونه از این سپر موشکی رد بشه، اون هم فقط رد بشه نه اینکه مستقیم درگیر بشه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
دوست عزیز بحث سرعت حرکت در اسمان نیست بحث رادار گریزی هست. حتی بمب افکن b2 هم خطری برای این سامانه به حساب میاد.مطمعین باش در صورتی رد گیری هیچ راهی برای فرار از موشک نیست
اس300سامانه ی پدافندی خیلی جالب وقدرتمندی محسوب میشه.ازهمون شکل ولحظه ی پرتابش مشخصه فوق العاده قدرتمنده.تازه روس ها اس400هم دارن.امیدواریم دانشمندان ایرانی همانطور که به فناوری انرژی اتمی دست یافتندسامانه های قدرتمند پدافندی برای محافظت از آسمان ایران طراحی نمایند....
روسیه کثیف ترین کشور از نظر سیاسی هست هرطرف بهش بچربه به همون طرف می چرخه در قضیه فروش به ایران هم همه دیدن که جا زد چرا اون موقع نداد کاش مسئولین امر کمی دگر اندیش بودند و با وتو خرید از روسیه جواب روسیه را برای بازیچه قرار دادن کشور ها تنبیه می شد
اس 200 که در اواخر جنگ فروش رفت برای ایران نزدیک به 6 ماه زمان می برد که جابجایی فیزیکی شود و تکنولوژی ان مربوط به 100 سال پیش می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
ساده لوحی هم حدی داره. آخه کی توی دنیا به فکر منافع دیگرونه که روسیه به فکر کشور دیگه ای باشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
قربان شکلت، ۱۰۰ سال پيش موشک بود اصلاً!!!؟؟؟
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
این خوی ابرقدرتی است که همه جهانخوران دارند ودر رائس همه آنها امریکاست باسگ هارش صهیونیستها جنایتکار.
من نسبت به قابلیت های این سیستم خیلی شک دارم، به نظرم زیادی غلو شده، در ضمن تو هیچ نبردی هم تست نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
چرا
تو جنگ روسیه - گرجستان : ۳ تا سوخو ۲۵ روسیه رو زد. روسیه مجبور شد پایگاه هاشو زمینی بزنه.
تو جنگ بالکان : مدل قدیمیش تونست یه بلاک هاواک ( جاسوس و کاملا رادار گریز ) آمریکا رو بزنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
توی جنگ بالکان حضور داشت که تونست F-117 رو ساقط کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
این سیستم قابلیت های خوبی داره ولی حق با شماست تا به حال در یک جنگ واقعی تست نشده.
روسیه قرار بود این موشک ها رو به ایران بفروشه ولی این کار رو نکردو اسرار داشت که ایران ازش شکایت نکنه! کسی خبر داره نتیجه چی شد؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
اصرار، اسرار میشه رازها. لطفا حداقل یه چیزی بنویسید که دیکتش رو بلدید مثلا بگید پافشاری.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
ایران شکایت کرد و در استانه صدور حکمه که روسیه محکوم به پرداخت جریمست و اگه اشتباه نکنم صحبت از 4 میلیارد دلار هست تازه اگه بیشتر نشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
چی میگی کجا 4 میلیارد کجا شکایت کرد نه ایران شکایت کرد نه مبلغ قرار داد اینقدر هست و نه در صورت شکایت جریمش اینقدره در ضمن بانکا تحریمن پولشو چجوری می خوان بدن هر وقت ایران جریمشو گرفت شماره حساب بده یکماه حقوقمو واست بریزم توهم داریدا تو جنگ بالکان 117 آمریکایی با شلیک رگباری یک موشکه دیگه ساقط شد گرجستانو نمیدونم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
با توجه به اینکه قعطنامه شورای امنیت فروش هر نوع سامانه موشکی رو به ایران ممنوع کرده بعید می دونم این شکایت راه به جایی ببره. فکر می کنم روسها نگران ضایع شدن در مقابل افکار داخلی خودشون بخاطر حمایت از ایران بعد از عملی شدن این شکایت هستن تا چیزه دیگه ای!
"اس 300، برترین سامانه دفاع موشکی روسیه است"
اشتباهه...
اس300 مربوط میشه به دوران جنگ سرد که توسط شرکت آلماز طراحی و به شوروی عرضه شد
الان اس400 برترین سامانه دفاع موشکی عملیاتی روسیه و اس500 هم که در حال طراحی هست قراره بعدا جای اس400 رو بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
درسته که در روسيه S-400 هم هست، ۵۰۰ هم هست و ممکن است S-600 هم بيايد . ولي دليل نمي شود که S-300 ضعيف باشد. سياست روسها در زمان مدودف که باعث شد که s-300 را به ايران ندهند با حالا که پوتين هست فرق دارد. آن زمان روسيه مي خواست با غرب تعامل بيشتري داشته باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
اکثر سلاحهای استراتژیک (راهبردی) روسیه از زمان شوروی به ارث مونده - مثل SS-27 Topol-m و اکثر هواپیماهای روسی سوخو 27 و ...
امریکا دستور ساخت بیش از 100 بمب افکن بی 2 رو در زمان جنگ سرد داد که بعد از فروپاشی شوروری کنسل شد الان نزدیک به 20 فروند بی 2 داره(بسیار پرهزینه و نگه داریش سخته)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
دوست عزیز خب آبدیت میشه مثلا اف 15 مال 60 سال پیشه اما هنوز جننگده اول عربستان و اسرائیله چون به روز شده . شما فکر کردید مثلا میرن از تو انبار خاک خورده میارن بیرون میفروشن ؟!!
اسرائیل در حدی نیست که بخواد به مستشاران روسی حمله کنه.شما هنوز به بلوف زنی رژیم صهیونیستی پی نبردید؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
واسه چی منفی میزنید؟ اسرائیل به مستشارای روسی حمله کنه یعنی با روسیه میخواد بجنگه و هیچوقت به فکر اینکار نمیوفته(در صورت حمله دیگه سیاست روسیه حمایت از شهرونداش هست). روسیه فقط بهانه تراشی میکنه و با این بهانه سلاح ها رو به سوریه نمیده.
روسیه هیچوقت این سامانه را تحویل سوریه نخواهد داد.
هر کشوری به روسیه اعتماد کرد ، آخرش ضرر کرد ، روسیه فقط به فکر منافع خودشه ، تاریخ این رو نشون میده
اس 300 تا کنون در هیچ نبرد واقعی امتحانش را پس نداده است، روسیه هم می ترسد با عملکرد ناموفق این سیستم هیمنه و اعتبارش را از دست بدهد به همین دلیل از تحویل آن به ایران و سوریه در حال جنگ امتناع می ورزد و ترجیح می دهد خدشه ای با اسم و رسم اس 300 وارد نگردد در نهایت هم این اس 300 ها را ترشی خواهد انداخت اما به ایران و سوریه نخاهد داد
روسها هیچ وقت قابل اعتماد نیستند ونیستند
اس 300 و نوع بالاتر آن اس 700 سیستم هی لیزی را قادر به هدف قراردادن ندارند.
این کلیپ انواع سامانه ها رو نشون داد هم Tor-m1 , Buk-m1 Patriot MIM104 و اس 300
سیستم اس 300 هم چندین مدل داره و مطمئنا سیستم های اس 300 صادراتی با سیستمهای اس 300 روسی خیلی فرق دارن(اس 300 های صادراتی ضعیفترن)
اس 400 رو هم روسها بعد از 2015 میفروشند
روسها یه عراق هم قول کمک در یرایر حمله آمریکا داداه بودند چی شد پس،اگه منافعشون از سمت غرب تامین بشه هم پشت ایران هم سوریه رو خالی میکنند
یادمون نره که روسیه 60 سال هست در حال توسعه و ارتقا سامانه های دفاع موشکی و زد هوایی است. که البته به خاطر تهدیداتی بوده که از طرف آمریکا براش درست میشده. پاتروت تا حالا تو جنگ ها بوده و مشکلاتی هم داشته تو اسراییل هم که بود نتونست جلوی موشک های اسکاد رو بگیره.
و الانs-300 ها در روسیه دارن با s-400 عوض میشن . و طرح توسعه s-500 هم داره اجرا میشه . و در آینده ای نزدیک میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
زد هوایی چکار میکنه ؟
اس300 در هیچ میدان نبرد و جنگ واقعی امتحانشو پس نداده و تنها بر پایه تست ها و رزمایش ها بود
در میدان نبرد همه چیز متفاوت خواهد بود
به خدا اگه پارتي بازي بزارن كنار به آدم هايي مثل خودم كه يه مهندس مكانيك با تجربه هستم امكانات بدن حاضرم سه ساله بهترش رو بسازم
اما متاسفانه تا ميخواي يه كار بكني اونقدر چوب لا چرخ مي كنن كه آدم از زندگيش پشيمون مي شه
نمونش چند ساله پيش رو يه سيستم احتراق پيشرفته كار مي كردم كم مونده بود ديگه خونه زندگيمم سرش بزارم
امان از بي كسي
لطفا ترجمه فیلم را هم بزارید
واقعا آدم خنده اش می گیرد یک موشکی که درروسیه وخیلی ازمشتریاش با آمدن اس 400 ازرده خارج شده است بعنوان عامل نجات بخش ایران وسوریه قلمداد می شود
در تاریخ روابط با ایران روسیه کثیفترین پرونده را دارد و به مراتب این پرونده از انگلیس و آمریکا هم سیاهتر است.
چه کسی سرزمین های شمالی ما نخجوان، آران، شروان و ... را از خاک مقدس ما جدا کرد؟ چه کسی مسئول به خاک و خون کشیده شدن مجلس و مشروطه خواهان در زمان استبداد صغیر بود؟
چه کسی قصد جداسازی سرزمین های بیشتر از ما در جریان جنگ جهانی دوم را داشت.
چه کسی در ماجرای نیروگاه بوشهر و s300 زیر تعهدات خودش زد و ما را سر کار گذاشت؟

چه کسی اولین قرارداد کاپیتولاسیون را به زور به ایران تحمیل کرد؟
...

واقعا می شود این لیست سیاه را به همین شکل ادامه داد و آمریکا و انگلیس پیش آن کم می آورند.
اين سامانه قدرت رديابي f22 و f35 رو نداره...بمب افكن رادارگريز B2 هم همينطور. اصلاً‌ اونا براي درگيري با همچين سامانه هايي ساخته شدند . اگه پاي اين سامانه به سوريه باز بشه متاسفانه پاي هواپيماهاي رادارگريز هم به اسرائيل باز ميشه .
دوستان عزيز لطفا بر اساس جستجوهاي اينترنتي در مورد s-300 نظر نكنيد . قدرت فوق العاده و خيره كننده اي داره به نحوي كه وقتي سامانه موشكي sam-10 يا tor كه سطح توانايي براي درگيري آن خيلي كمتره رو به ايران تحويل دادن توانايي خيره كننده اش براي مهاجمين و تهديد كننده هاي صنايع هسته اي ايران يك خطر جدي بشمار مي رفت. من اموزش كامل اون سيستم رو ديدم لذا در مورد توايايي يك سيستم پدافندي با واژه هاي يي مثل قديمي تره،‌كامل تره ،‌يا نمي دونم موشك چي چي اونو منهدم مي كنه اظهار نظر نفرمائيد خواهشا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
عشق سامانه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
می شه بفرمائید آموزش کامل اون یعنی چی؟ چون اونی که شما می فرمائید یک سیستم پدافندیه که یکنفره اداره نمی شده پس آموزش کامل چندان معنی نمیده
بله همه عزیزان راست میگویند.روسیه شترمرغ صفت است.نبایستی بهش.اعتماد کرد.............
روسها نامردترین آدمهای روی زمین هستند کشور ما تا حالا بیشترین ضربه رو از روسها خورده قرارداد ترکمن چای ، یک نمونشه ، نیروگاه بوشهر که الان روسیه واسه خودش منبع درآمد کرده یک نمونشه که روسیه هیچوقت آن را تکمیل نخواهد کرد موشک اس 300 را هم هرگز به ایران نخواهد داد ولی با اسم این کارها میلیاردها دلار پول می گیره
اس 300 هم مثل توپولوف هاشون و چرنوکلنگ
خوشم میاد کاربرا همه متخصصن تو این زمینه !!!!
پاسخ ها
عادل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
باور می کنید لذت بردم از اینکه این همه اظهار نظر . نشون میده که چه جوانهای دارای اطلاعات و به روزی داریم
از ايران ميترسن چون ايران تجهيزات نظاميش رو نشون نميده و همشون رو گذاشته تو خماري
خودشان علنا میگن که ما از این سامانه برای امتیاز گیری از کشور های غربی استفاده میکنیم :

"مایکل المان، کارشناس موشکی در موسسه بین المللی مطالعات راهبردی خاورمیانه در بحرین، می گوید وعده ارسال این موشک ها، بیش از تحویل واقعی آن ها در راستای منافع روسیه است."
تاریخ نشان داده که روسیه طرف معامله مطمئن نیست این کشور چیزی به نام دوست نمی شناسد در انجام تعداتی که برایش منفعت نداشته باشد چنان با قلدری برخورد می کند که طرف مقابل را با بدهکاری از محدوده خود خارج می کند . روسیه برای دان پدافند s300 به سوریه تا کشور سوریه و ایران را نچاپد و صدتا امتیاز از اسرائیل و آمریکا نگیرد باز هم بعد از همه این کارها در دادن این پدافند ضد هوائی به سوریه اقدامی نمی کند. برای این کشور چیزی به نام دیپلماسی پاک وجود ندارد .
باید بدانیم در طول تاریخ بزرگترین ضربه ها روسها به ما وارد کردند.تنها کشوری که بدون هیج سودی برای ایران قسمتی از خاک مقدس ما جدا کرد روسیه بود. ما آمریکا و انگلیس و فرانسه را دشمن خود میدانیم در صورتی که هیچ کدام از این کشورها یک متر از سرزمین ما را نگرفتند. روسها بسیار نامردند و در طول تاریخ پای هیچ قرادادی پایبند نبودند.
آقایان متخصص لطفا یک سوال ساده رو جواب بدن. اگر سیستم S-300 روسی اینقدر نفوذ ناپذیر و عالی هست چرا خود روسها سیتمهای جدیدتری مثل S-400 رو ساخته و استفاده می کنند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل