بازدید 4595
۷

متهم زیربار قتل مأمور بدرقه نرفت

کد خبر: ۳۲۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴ 08 June 2013
عاملان شهادت مأمور پلیس آگاهی تهران در حالی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفتند که هر 4 نفر آنها اتهام خود را انکار کردند.

به گزارش همشهری، متهمان این پرونده 4 مجرم حرفه‌ای هستند که برای اجرای نقشه فرار، مأمور بدرقه را به طرز فجیعی به شهادت رساندند اما چند روز بعد تمامی آنها دستگیر شدند. این حادثه مرداد‌ماه سال90 اتفاق افتاد، زمانی که استوار رجب‌پور از مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، 4 دزد سابقه‌دار را سوار یک تاکسی کرد تا آنها را از دادسرای جنایی به بازداشتگاه پایگاه دوم آگاهی منتقل کند.

در میانه راه 4متهم دستبند به‌دست که فکر فرار در سر داشتند به راننده تاکسی و استوار رجب پور حمله کردند. آنها با ضربات متعدد، راننده و مأمور پلیس را از ماشین به بیرون انداختند. این در حالی بود که مأمور پلیس پیش از پرت شدن به بیرون، دستگیره در را محکم گرفته بود و سعی می‌کرد تا سوئیچ تاکسی را بردارد و مانع فرار متهمان شود. متهمی که خود را به پشت فرمان رسانده بود با دیدن این صحنه شروع به حرکت کرد و همین مسئله باعث شد مأمور پلیس بین در ماشین و تیر چراغ برق گیر کرده و لحظاتی بعد جانش را از دست بدهد.

به‌دنبال این ماجرا 4متهم دستبند به‌دست سوار بر تاکسی فرار کردند و وقتی مأموران پلیس به محل حادثه رسیدند، اثری از آنها نبود. پیکر بی‌جان استوار رجب پور به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات پلیس برای دستگیری مجرمان فراری آغاز شد. مأموران در تحقیقات خود دریافتند عامل اصلی این جنایت، یک سارق سابقه دار به نام ناصر معروف به سوزوکی است که پیش از این نیز در ادارات مختلف پلیس، دارای پرونده بوده. کارآگاهان به ردیابی‌های خود ادامه دادند تا اینکه در بررسی‌های تخصصی، محدوده‌ای که 2نفر از متهمان فراری در آنجا مخفی شده بودند، در سه‌راه آذری شناسایی شد. درحالی‌که 2روز از فرار متهمان می‌گذشت، مأموران توانستند خانه‌ای را که ناصر سوزوکی و همدستش در آنجا مخفی شده بودند شناسایی کنند.

این محل به محاصره درآمد و مأموران با زیرنظر گرفتن تمامی راه‌های فرار، عملیات دستگیری را شروع کردند. آنها بعد از شکستن در، قدم به این مخفیگاه گذاشتند اما متهمان که مسلح به چاقو و قمه بودند به پشت بام گریختند تا راهی برای فرار پیدا کنند. آنها حتی هنگام محاصره با چاقو و خنجر به مأموران حمله کردند اما موفق نشدند. ناصر سوزوکی و همدستش به همراه دختر جوانی که در آن خانه بود دستگیر شدند و در همان بازجویی‌های اولیه به فرار مرگبار از دست مأمور آگاهی اعتراف کردند. بعد از دستگیری ناصر، 2متهم فراری دیگر نیز دستگیر شدند.

پس از تکمیل تحقیقات، برای متهمان کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. هفته گذشته جلسه محاکمه 4متهم پرونده در شعبه71 و به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد. در این جلسه ابتدا نماینده دادستان به بیان کیفرخواست پرداخت و گفت که ناصر (متهم ردیف اول) متهم به مشارکت در قتل مأمور بدرقه، ایراد ضرب و جرح، شرکت در تخریب دستبند، سرقت پرونده‌های کیفری و ارتباط نامشروع است و 3همدستش نیز متهم به معاونت در قتل مأمور بدرقه، ضرب و جرح، تخریب دستبند و سرقت پرونده‌های کیفری هستند. وی ادامه داد: در این پرونده دختر جوانی نیز به اتهام رابطه نامشروع با ناصر دستگیر شده بود که در حال حاضر در دادگاه حضور ندارد.

بعد از گفته‌های نماینده دادستان، خانواده مقتول برای قاتل فرزندشان درخواست قصاص کردند و پس از آن متهمان یکی بعد از دیگری در جایگاه قرار گرفتند تا از خودشان دفاع کنند. ناصر در دفاعیاتش با رد اتهام مشارکت در قتل گفت: ما قصد قتل نداشتیم. فقط می‌خواستیم فرار کنیم. روز حادثه وقتی مأموربدرقه من و 3متهم دیگر را سوار تاکسی کرد تا به اداره آگاهی برگرداند، تصمیم به فرار گرفتیم. دست چپ من باز بود و دست راستم به نفر بغل دستی‌ام دستبند شده بود.

دستان ما 4نفر به‌ترتیب به همدیگر دستبند شده بود و روی صندلی عقب نشسته بودیم. هنگام فرار، خودم را از بین صندلی‌های جلو به راننده نزدیک کردم و همزمان با هول دادن او، در ماشین را باز کردم تا به بیرون پرت شود. همدستانم هم با استوار رجب پور همین کار را کردند اما او دستگیره در را که نیمه‌باز بود، گرفت و می‌خواست هر طوری شده سوئیچ را بردارد. من خودم را به پشت فرمان رساندم و حرکت کردم. کوچه باریک بود و در هر دو طرف آن ماشین پارک شده بود.

اصلا متوجه نشدم که چه اتفاقی افتاد که هنگام عبور از یک پیچ ناگهان در ماشین با تیرچراغ برق برخورد کرد و کنده شد. وقتی دستگیر شدم فهمیدم که استوار رجب پور هنگام برخورد با تیر چراغ برق جانش را از دست داده است. من در آن زمان به اتهام نگهداری خودروی مسروقه دستگیر شده بودم و اگر دست به این فرار نمی‌زدم، تا حالا آزاد شده بودم اما خبر نداشتم که هنگام فرار، مأمور پلیس جانش را از دست می‌دهد و دچار چنین سرنوشتی می‌شوم.

پس از متهم ردیف اول، 3متهم دیگر یکی بعد از دیگری در جایگاه قرار گرفتند و اتهام خود را رد کردند و گفتند که آنها اصلا از نقشه فرار خبر نداشتند و نمی‌دانستند که ناصر قصد فرار دارد و در عمل انجام شده قرار گرفته بودند. قاضی عزیز محمدی بعد از شنیدن دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها ختم جلسه را اعلام کرد و همراه 4قاضی مستشار دادگاه برای صدور رأی وارد شور شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷
کوتاهی از خود سازمان زندان ها بوده، منطقیه که 4 تا دزد رو با تاکسی بر گردونن زندون ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
سازمان زندانها و اداره آگاهی از هم مستقلند و ربطی به هم ندارن
آخه چهار متهم رو با یه ماشین و یه مامور منتقل می کنن؟ مقصر اداره آگاهیه که تو این زمینه به اصطلاح خواسته صرفه جویی کنه
4تا متهم!!!!!
تاکسی!!!
1 مامور!!!
جالبه!!
4 متهم سابقه دار با تاکسی!!!!!!!!!!!!!!
هر چهار تا رو اعدام کنن خلاص
متاسفانه سیستم قضایی و انتظامی ما جهت بدرقه متهم بسیار ضعیف هستش و احتمال تکرار همچین جنایاتی بشدت وجود داره.من خودم سال 82 افسر وظیفه یگان قضایی تهران بودم و مامور انتقال یک متهم 2میلیارد تومانی رو از زندان اوین به دادگاه و مجددا از دادگاه به زندان اوین رو بعهده داشتم تنها ابزار کنترلی من یه دستبند بدون کلید بود حتی بدون ماشین.این درحالی بود که تمامی دوستان و خانواده و وکیل متهم دنبال ما در حرکت بودن.اگه اونا تصمیم به فرار میگرفتن به راحتی آب خوردن اینکارو میکردن و من که یه افسر وظیفه بودم بایستی بخاطر ندانمکاری و کوتاهی دستگاه قضایی و انتظامی یک عمر تو زندان باشم تا شاید متهم دستگیر بشه و زندگیم نابود بشه!اینکه چرا فرار نکرد به خود متهم برمیگشت که به من میگفت از بابت فرار کردن ما به خودت هیچ نگرانی وارد نکن چون اگه من فرار کنم زندگی تو نابود میشه و من دوست ندارم تورو گرفتار کنم و از اینکه حکم تبرئه من صادر بشه مطمئنم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم