بازدید 8045

عاقبت شوم شنای 4 دوست در سد پرآب

کد خبر: ۳۲۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳ 08 June 2013
شناي مرگ يك جوان مهاجر در سد طرق مشهد تفريح دوستانش را به ماتم نشاند. چهار جوان مهاجر كه مي‌خواستند در اين سد تني به آب بزنند، از اين واقعه شوم غافل بودند.

به گزارش ایران، ساعت 4 بعد از ظهر روز چهارشنبه 15 خردادماه سال جاري بود كه صداي زنگ آماده‌باش در حوزه 3 آتش‌نشاني مشهد به صدا درآمد و امدادگران خود را به سد طرق در 20 كيلومتري مشهد رساندند و با 3 جوان افغان مواجه شدند كه با گريه و زاري از ناپديد شدن يكي از دوستانشان در آب اين سد مي‌گفتند.

اين چهار جوان كه تصميم گرفته بودند عرض سد را شنا كنند، در ميانه راه به شدت خسته شده و خود را به سختي به كناره سد رسانده بودند، اما يكي از آ‌ن‌ها در طول مسير تسليم خستگي شده و نتوانسته بود اين مسير را به انتها برساند.

ابوالفضل تيموري، مدير منطقه 3 آتش‌نشاني مشهد گفت: امسال به علت بارش فراوان، آب سد بسيار بالاتر از حد معمول آمده و حتي قسمت‌هايي كه دچار خشكسالي شده بودند و تابلوهاي شنا ممنوع نيز به زير آب رفته‌اند، پس از اعزام نيروها به اين منطقه حدود 24 ساعت طول كشيد تا جنازه اين جوان از عمق 12 متري بيرون كشيده شود، اما علاوه بر افزايش آب سد، وجود شيارهاي فراوان و هزاران درختچه گز كه در كف سد وجود دارند عمليات نجات را با تاخير مواجه كرد و اين كار به سختي انجام شد.

وي ادامه داد: اين‌گونه اتفاق‌هاي ناگوار ناشي از آن است كه جوانان به دليل غرور جواني و كم‌نياوردن جلوي يكديگر تصميم به كارهايي نامعقول مي‌گيرند كه ريسك بالايي دارد. از طرفي عرض سد به دليل خطاي ديد خيلي كمتر از حد واقعي به نظر مي‌رسد و كسي كه به داخل آب مي‌رود تازه وقتي كه كمي از مسير را طي مي‌كند، متوجه اين اشتباه مي‌شود و خستگي بر وي غالب مي‌شود، از طرفي استرس و ترس كه در وي به وجود مي‌آيد، باعث فلج عضلاني‌اش شده و خيلي وقت‌ها كه مي‌شنويم شخصي شناگر ماهري بوده اما در آب سد غرق شده، به اين دليل است.

مدير منطقه 3 آتش‌نشاني مشهد گفت: آب سدها بسيار سنگين هستند و املاح زيادي دارند و در بسياري مواقع به خاطر سيل‌هاي ناشي از بارندگي و گل‌آلود بودن سنگين‌تر هم مي‌شوند و شنا در اين آب‌ها بسيار خطرناك و دشوارتر از آب‌هاي معمولي است، بنابراين به كساني كه قصد شنا در گرماي تابستان را دارند، توصيه مي‌كنيم كه براي جلوگيري از بروز حوادث ناگوار از شنا در مناطق ممنوع و آب سدها بپرهيزند و شادي چند لحظه‌اي را به يك عمر پشيماني ترجيح ندهند.

لازم به ذکر است بر اساس آمار پزشک قانونی کشور، در سال گذشته یکهزار و 74 نفر از هم میهنان به دلیل شنا در مکان های غیرمجاز و رعایت نکردن نکات ایمنی جان خود را از دست داده اند که حدود 100 نفر از این تعداد در سد ها و دریاچه های مصنوعی غرق شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار