بازدید 26033
گزارش و ترکیب بازی‌های اول، ششم‌، هفتم و هشتم

کامل‌ترین تاریخچه بازی‌های ایران و لبنان

تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان تا به امروز هشت بار مقابل هم بازی کرده‌اند که سهم تیم کشورمان شش پیروزی و یک تساوی و یک باخت بوده است، جالب این که تا پیش از دور رفت این رقابتها لبنان موفق به باز کردن دروازه ایران و شکست تیم ملی کشورمان نشده بود. افزون بر این که علی دایی با شش گل زده، بر‌ترین گلزن ایران در مصاف‌های با لبنان بوده است.
کد خبر: ۳۲۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۰ 09 June 2013
کامل‌ترین تاریخچه بازی‌های ایران و لبنانسه شنبه این هفته، تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان در چهارچوب رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در تهران به مصاف هم می‌روند.

به گزارش «تابناک»، تیم ملی ایران تا کنون نوزده گل مقابل لبنان به ثمر رسانده و این تیم تنها یک گل در دور رفت چهارچوب رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در لبنان به ایران زده است.

‌بنا بر این گزارش، نخستین بازی تاریخ ایران و لبنان در تاریخ ۲۳ آبان ۷۵ در بیروت با قضاوت صالح تلال از لبنان برگزار شد که با نتیجه بدون گل به پایان رسید. در آن دیدار که در چهارچوب بازی تدارکاتی برگزار شد، تیم ملی ایران با این ترکیب به میدان رفت:

نیما نکیسا، فرشاد فلاحت‌زاده، محمود معمار، نادر محمدخانی، اکبراستاد اسدی، رضا رضایی منش، دین محمدی، اکبر یوسفی، حکیم‌زاده، مدیرروستا و علی میرزااستواری.
تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان تا به امروز هشت بار مقابل هم بازی کرده‌اند که سهم تیم کشورمان شش پیروزی و یک تساوی و یک باخت بوده است، جالب این که تا پیش از دور رفت این رقابتها  لبنان موفق به باز کردن دروازه ایران و شکست تیم ملی کشورمان نشده بود.

در ضمن علی دایی با شش گل زده بر‌ترین گلزن ایران در مصاف‌های با لبنان بوده است. در زیر اشاره‌ای به تاریخچه دیدار تیم‌های ایران و لبنان و نیز گزارش کامل دو بازی آخر دو تیم خواهیم داشت:

نخستین حضور تیم ملی ایران در بیروت به سال ۱۳۷۵ و یک بازی دوستانه مقابل لبنان بر‌می‌گردد که با تساوی بدون گل همراه بود. دومین و سومین بازی تیم ملی ایران در بیروت در جام ملت‌های ۲۰۰۰ آسیا بود. ایران در جام ملت‌های ۲۰۰۰ آسیا دو بار در این شهر به میدان رفت که مقابل لبنان چهار ـ صفر پیروز و با تایلند به تساوی یک بر یک دست یافت.

افزون بر این که تیم ملی نیز در مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۰۴ آسیا در سال ۸۲ بود که با پیروزی سه ـ صفر ایران پایان یافت. ایران در ۴ بازی قبلی خود در بیروت ۲ برد و ۲ تساوی به دست آورده است. لازم به ذکر است که بازی ایران و عراق در جام ملت‌های ۲۰۰۰ آسیا در شهر صیدا و بازی ایران ـ کره جنوبی در شهر طرابلس برگزار و با حذف تیم ملی همراه شد.
 نخستین برد ایران در تاریخ ۲۱ مهر ۷۹ در بیروت به دست آمد که تیم ملی کشورمان چهار بر صفر به برتری رسید، کریم باقری ۱۹ استیلی ۷۵ و ۸۷ و علی دایی ۹۰ زننده گل‌های تیم ملی ایران بودند.

تاریخچه کامل بازی‌های ایران و لبنان بازی

 شماره یک ـ ـ ۱۳/۱۱/۱۹۹۶ * لبنان صفر ـ ایران صفر، ورزشگاه بیروت (دیدار دوستانه)
بازی شماره ۲ ـ ۱۲/۱۰/۲۰۰۰ * لبنان صفر ـ ایران چهار، ورزشگاه اسپورت سیتی بیروت (مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۰۰ آسیا) گل‌ها: کریم باقری (۱۹)، حمید استیلی (۷۵ و ۸۷) و علی دایی (۹۰)

بازی شماره ۳ ـ ۳/۹/۲۰۰۲ * لبنان صفر ـ ایران دو، ورزشگاه عباسیون دمشق (مسابقات فوتبال غرب آسیا) گل‌ها: علیرضا واحدی نیکبخت (۲۲) و علی کریمی (۹۰)

 بازی شماره چهار ـ ۱۹/۱۱/۲۰۰۳ * لبنان صفر ـ ایران سه، ورزشگاه اسپورت سیتی بیروت (مسابقات فوتبال انتخابی جام ملت‌های ۲۰۰۴ آسیا) گل‌ها: علی دایی (۴۰ ـ پنالتی)، یحیی گل محمدی (۶۱) و علیرضا واحدی نیکبخت (۸۰)

بازی شماره ۵ ـ ۲۸/۱۱/۲۰۰۳ * ایران یک ـ لبنان صفر، ورزشگاه آزادی تهران (مسابقات فوتبال انتخابی جام ملت‌های ۲۰۰۴ آسیا) گل: علی دایی (۲۱)

بازی شماره ۶ ـ ۱۷/۶/۲۰۰۴ * ایران چهار ـ لبنان صفر، ورزشگاه آزادی تهران (مسابقات فوتبال غرب آسیا) گل‌ها: علی دایی (۱۵ ـ پنالتی، ۶۱ و ۸۸) و جواد نکونام (۸۱)

بازی شماره ۷ ـ ۱۱/۹/۲۰۱۲ * لبنان یک ـ ایران صفر، ورزشگاه کمیل شمعون بیروت (مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴) گل‌: ۲۸ رضا عنتر برای لبنان ۲۰۱۲/۰۵/۰۹ در ۲۰:‌۰۰ دوستانه اردن ایران صفر ـ صفر

بازی شماره 8 ـ 18/11/91 ایران پنج ـ لبنان صفر، ورزشگاه آزادی تهران ( مقدماتی جام ملت‌های آسیا) گل‌ها: جواد نکونام در دقایق 45+2 و 60 با دو ضربه پنالتی و در دقیقه 80 و رضا قوچان نژاد در دقایق و 26 و62 - هر دو خطای پنالتی بر روی اشکان دژاگه انجام شد.
گزارش بازی ششم ایران و لبنان در ۲۸ خرداد ۱۳۸۳

پیروزی پر گل و روحیه بخش تیم ملی مقابل لبنان تیم  ملی فوتبال کشورمان با برتری مقابل لبنان به یک پیروزی روحیه بخش در نخستین دیدار از رقابت‌های جام ملت‌های غرب آسیا دست یافت. تیم ملی فوتبال کشورمان در نیمه دوم بازی بهتر و هجومی را از خود به نمایش گذاشت و با تغییراتی که در ترکیب خود ایجاد کرد، موفق شد سه بار دیگر دروازه لبنان را باز کند تا به یک پیروزی قاطع و امیدوار کننده برای قهرمانی در سومین دوره رقابت‌های غرب آسیا دست یابد.

در آغاز نیمه دوم برانکو با به میدان فرستادن نیکبخت واحدی و سید محمد علوی تحرک بیشتری به خط میانی تیم ملی بخشید و این دو بازیکن بر سرعت و ضریب تهاجمی تیم ملی افزودند. پس از دو صحنه‌ای که ضربات کعبی و مبعلی به تیر دروازه لبنان اصابت کرد، در دقیقه ۶۲ سان‌تر دیدنی ایمان مبعلی روی تیر دوم با ضربه سر استادانه علی دایی گل دوم تیم ملی را به ارمغان آورد. در ادامه بازی حملات ملی پوشان کشورمان شدت بیشتری به خود گرفت و لبنان کاملا به یک تیم تدافعی تبدیل شد. برانکو در ادامه برنامه‌های تهاجمی خود در دقیقه ۷۵ رضا عنایتی را بجای علی کریمی به میدان فرستاد و از این دقیقه به بعد تیم ملی کاملا بر توپ و میدان تسلط یافت. در دقیقه ۸۱ روی یک ضربه کرنر از جناج راست وطی یک رفت و برگشت درون محوطه جریمه جواد نکونام با ضربه‌ای دقیق گل سوم تیم ملی را درون دروازه لبنان جای داد.

بازی می‌رفت با همین نتیجه به پایان برسد که علی دایی با کنترلی دقیق و چرخشی تماشایی از پشت محوطه جریمه سومین گل خود در این دیدار و چهارمین گل تیم ملی را ثبت کرد تا ملی پوشان کشورمان پس از ناکامی اخیر خود مقابل اردن با پیروزی در این دیدار تا اندازه‌ای از زیر بار انتقادات خارج شوند و امیدوارانه به دیدارهای آینده خود بیندیشد. گفتنی است، علی دایی با سه گلی که در این دیدار به ثمررساند، شمار گل‌های ملی خود را به ۹۲ گل رساند و به عنوان بهترین بازیکن این دیدار جایزه پانصد دلاری این مسابقه را دریافت کرد. در ضمن علی دایی با شش گل زده بر‌ترین گلزن ایران در مصاف‌های با لبنان است.

گزارش دور رفت چهارچوب رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در لبنان - بازی ایران و لبنان و حاشیه پس از بازی نخستین شکست تاریخ ایران مقابل لبنان:
در چهارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی از ساعت ۱۸:‌۳۰ آغاز شد و با برتری یک بر صفر لبنان پایان یافت. تیم لبنان در دقیقه ۲۸ توسط رضا عنتر نخستین گل بازی و نخستین گل تاریخ فوتبال لبنان به ایران را به ثمر رساند تا این مسأله روی بازیکنان ایران تأثیر منفی بگذارد و آن‌ها در ادامه مسابقه به جای بازی منطقی به نمایش بدون برنامه و احساسی روی آورند. حملاتی که از ایران در ادامه رقابت‌ها صورت گرفت هرگز جدی نبود و حتی تعویض‌های کی‌روش هم نتوانست کمکی به ایران کند. در دقایق پایانی توسط جواد نکونام می‌توانستیم به گل برسیم اما این فرصت‌ها از دست رفت. در مجموع تیم ملی در این بازی دور از انتظار ظاهر شد و به روند ناامید کننده خود با سرمربیگری کارلوس کی‌روش ادامه داد.

 ایران با این شکست علاوه بر این که نخستین باخت تاریخ خود مقابل لبنان را تجربه کرد، سه امتیاز حساس را از دست داد تا چهار امتیازی باقی بماند. لبنان هم که تا قبل از این بازی یک امتیاز داشت هم امتیاز ایران شد. تیم ایران با این نتیجه کار خود را برای صعود به جام جهانی دشوار کرد. داور در این بازی از ایران به پژمان نوری و محمد نوری و از لبنان به محمد حیدر و عباس حسن و محمد شما کارت زرد نشان داد.

ترکیب ایران: سیدمهدی رحمتی، حسین ماهینی،‌هادی عقیلی، پژمان منتظری، پژمان نوری (۴۶ ـ احسان حاج صفی)، جواد نکونام، علی کریمی، محمد نوری، محمدرضا خلعتبری (۶۸ ـ محمد غلامی)، مسعود شجاعی و کریم انصای فرد (۴۶ ـ محمد قاضی) سرمربی: کارلوس کی‌روش حاشیه پس از بازی خبرنگاران سراغ فوتبالیست‌های ناکام نرفتند! بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پس از مسابقات المپیک لندن و پس از درخشش ورزشکاران ایرانی در این دوره از رقابت‌ها و حمایت رسانه‌ها از این ورزشکاران و انتقاد به وضعیت فوتبال کشور اعلام کردند به رسانه‌ها نیازی ندارند و این رسانه‌ها هستند که به آن‌ها نیاز دارند. بازیکنان تیم ملی در اردوی مجارستان تصمیم گرفتند از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری و به قول خودشان رسانه‌ها را تحریم کنند.

 دلیل اصلی این تصمیم مواردی بود که در بالا به آن‌ها اشاره شد؛ یعنی موفقیت ورزشکاران سایر رشته‌ها و ناکامی فوتبالیست‌ها و ارائه بازی‌های ضعیف با وجود دریافت مبالغ میلیاردی. آن‌ها به همین دلیل در این مدت حاضر به گفت‌و‌گو با رسانه‌ها نشدند اما اکنون که نخستین شکست تاریخ ایران مقابل لبنان رقم خورد رسانه‌ها اعلام کردند با ورزشکارانی صحبت می‌کنند که برای ایران افتخار آفرینی می‌کنند و به رسانه‌ها که نماینده مردم هستند احترام می‌گذارند. به همین دلیل خبرنگارانی که از ایران برای پوشش خبری بازی به لبنان رفتند پس از بازی سراغ بازیکنان نرفتند و از حضور در منطقه ویژه مصاحبه با بازیکنان خودداری کردند.

18/11/91 مقدماتی جام ملت‌های آسیا  2015- گزارش کامل آخرین بازی دو تیم
تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تماشایی لبنان را گلباران کرد.
 
 دیدار دو تیم ایران و لبنان از سری مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا، ساعت 15:30 در ورزشگاه آزادی آغاز شد. بازی با نتیجه پنج بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

رضا قوچان نژاد در دقایق و 26 و 62 و جواد نکونام در دقایق 45+2 و 60 با دو ضربه پنالتی و در دقیقه 80 با یک شوت سرکش گل‌های ایران را به ثمر رساندند.
هر دو خطای پنالتی بر روی اشکان دژاگه انجام شد.

تیم ملی ایران امروز بازی زیبا، هجومی و تماشاگر پسندی ارایه کرد. مسابقه‌ای که با هت تریک جواد نکونام همراه شد. همه ایرانی‌ها از دیدن این مسابقه لذت بردند.
نیشی‌مورا داور ژاپنی به پژمان منتظری از ایران و نور منصور، بلال شیخ و عباس عطری از لبنان کارت زرد نشان داد.

داور نور منصور را در دقیقه 60 از میدان اخراج کرد.
این اولین بازی تیم ملی ایران و لبنان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا در سال 2015 است. مسابقاتی که در استرالیا برگزار می‌شود.
ایران با تیم‌های کویت، لبنان و تایلند همگروه است.
بازی بعدی ایران مقابل کویت در روز دوم فروردین 92 برگزار می‌شود.

تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی در بیروت یک بر صفر برابر لبنان شکست خورده بود که سایت فیفا آن ناکامی را شکست تاریخی نامید اما امروز شرایط برای ما فرق کرد و ملی‌پوشان ایران با برد پرگل انتقام خوبی از شاگردان بوکر بگیرند.

*ترکیب تیم ملی فوتبال ایران:

رحمان احمدی، پژمان منتظری ( از دقیقه 69 محمد نصرتی)، سیدجلال حسینی، خسرو حیدری، مهرداد پولادی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری (‌از دقیقه 72 یعقوب کریمی)‌ مسعود شجاعی، اشکان دژاگه ( از دقیقه 79 مهرداد اولادی) و رضا قوچان نژاد
سرمربی: کارلوس کی‌روش
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۲
انشالا میبریم
پاسخ ها
ایرانی و سینه چاک تیم ملی ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
مگه مردم لبنان هم این سایت فارسی تابناک را میبینند و امتیاز هم میدهند که تا حالا به این نوشته 5 نفر امتیاز منفی داده اند ؟
سحر خيز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
سايت محترم تابناك
شما كه اين مطلب را روي سايت نميگذاريد . ولي بهتون بگم كه در بازيهاي ايران با لبنان طبق آماري كه شما اعلام كرديد ايران موفق به زدن 19 گل به لبنان شده و يك گل خورده كه شما تعدا گلهاي ايران را 21 گل اعلام كرديد
چه عجب ربطش ندادی به محسن رضایی
زدن گل اول اگه زود صورت نگیره ممکنه کار گره بخوره و تو وقایع باعث شکست ایران هم بشه. خیلی باید مراقب بود. این آمار و ارقام چرته. فوتبال در زمین مشخص می شه.
امیدوارم بتونیم تو نیم ساعت اول 1 گل بزنیم .پیروزی با اختلاف 3 یا بیشتر ایده آل حواهد بود .
هیچی معلوم نیست.باید دید بازیکنا حالشو دارن یا نه.
اگر نبردیم باز چیزی از ارزشهایمان کم نمیشود
پاسخ ها
شیرین عقل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
یکباره بگو، تازه اگر نبریم به کوری چشم دشمنان به ارزش هایمان افزوده هم میشود !!!
من از مسئولان پرسپولیس می خوام که در رابطه با دهنوی ( بازیکن درجه 4 ) کوتاه نیان تا یک سال محروم بشه
پاسخ ها
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
ایول
ايران طبق آمار ارائه شده توسط شما در خبر فوق 19 گل به لبنان زده و يك گل خورده كه شما نوشتيد 21 گل لطفا اصلاح كنيد .
مدیر پایگاه ممنون از توجه شما اصلاح شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست