بازدید 2909

نجات کوهنورد گرفتار در ارتفاعات الوند

کد خبر: ۳۲۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰ 18 June 2013
معاون امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر استان همدان از نجات کوهنورد همداني توسط تيم امداد کوهستان از ارتفاعات الوند خبرداد.

به گزارش ابتکار، حسين اشرفي در اين باهر گفت: روز جمعه ساعت 12 يکي از کوهنوردان همداني هنگام بازگشت از ارتفاعات الوند بر اثر پرتاب از صخره دچار شکستگي از ناحيه پا شد. وي ادامه‌داد: از آنجاي اين که بالگرد در محل وقوع حادثه امکان فعاليت نداشت، امدادگران کوهستان مسافت طولاني‌اي را با برانکارد به مدت سه ساعت طي کردند سپس مصدوم را بعد از انجام مداواي اوليه به محلي که امکان فرود بالگرد وجود داشت، انتقال دادند.

وي با بيان اينکه دو تن از نجاتگران امدادهوايي در شرايط سخت و بسيار خطرناک مصدوم را به داخل بالگرد هدايت کرده و به بيمارستان تحويل دادند. گفت: اين عمليات به علت مکان نامناسب و شيب زياد منطقه براي خلبان بالگرد بسيار طاقت‌فرسا و خطرآفرين بود، اما وي با مهارت زياد توانست اين کوهنورد را نجات دهد.

وي درباره نحوه اطلاع از اين موضوع گفت: تيم امداد کوهستان از پنجشنبه با هفت تن در کوه مستقر بودند تا عمليات نجات و رهاسازي سه مورد از کابين‌هاي تله‌کابين گنج‌نامه که با پنج مسافر گير افتاده بودند، انجام دهند که اين تيم پس از اتمام عمليات رهاسازي محبوسان تله‌کابين در ميدان «ميشان» استقرار يافتند تا پاسخگوي موارد اضطراري در کوه باشند که متوجه اين حادثه شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم