بازدید 49140
از آشنا و زم تا علی‌عسکری و جعفریان

تکیه سومین روحانی بر فرهنگ ایران در دولت روحانی؟

پس از ناصر میناچی، عباس دوزدوزانی، حجت‌الاسلام عبدالمجید معادیخواه، حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی، دکتر علی لاریجانی، مصطفی میرسلیم، عطاء‌الله مهاجرانی، احمد مسجد جامعی، محمدحسین صفار هرندی و سیدمحمد حسینی، احتمالاً سومین روحانی بر کرسی وزارت فرهنگ و ارشاد تکیه می‌زند.
کد خبر: ۳۲۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵ 22 June 2013
رایزنی‌ها برای چینش کابینه حسن روحانی در شرایطی شدت گرفته که بسیاری از اهالی رسانه به همان میزان که نگران ترکیب تیم سیاسی و اقتصادی روحانی هستند، نگران‌ تیم فرهنگی دولت روحانی هستند؛ اما آنچه خروجی این گفت‌وشنودها پیش آورده، انتخاب احتمالی گزینه‌‌ روحانی برای تکیه بر کرسی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم است تا شاهد حضور سومین وزیر فرهنگ و ارشاد روحانی در‌ سه دهه اخیر باشیم.

به گزارش «تابناک»، ماه‌های پیش رو برای دولت حجت‌الاسلام حسن روحانی، مقطع زمانی حساسی است؛ دوره‌ای که ترکیب تیم سیاست‌گذاری و اجرایی دولت یازدهم مشخص خواهد شد و جهت‌گیری‌های چهار سال آتی روحانی را در حوزه‌های گوناگون قابل تشخیص و پیش‌بینی دقیق‌تری می‌سازد و می‌توان آهسته آهسته قضاوت جامع‌تری از دورنمای دولت تدبیر و امید داشت.

بنا بر این گزارش، مباحث گوناگونی درباره تیم سیاسی به ویژه تیم هسته‌ای و همچنین تیم اقتصادی دولت یازدهم مطرح می‌شود؛ اما حساسیت‌ها حداقل در سطح رسانه‌ها و افکار عمومی و به ویژه جریانات اصلاح‌طلب متوجه وزارت فرهنگ و ارشاد و نهادهای فرهنگی اینچنینی است؛ نهادهایی که از بی‌تدبیری‌ متولیانش در هشت سال اخیر، اهالی فرهنگ آسیب‌های باورنکردنی را متحمل شده‌اند و هم‌اکنون نیز دغدغه نخست‌شان توقف این خسارات و بازگشت اعتدال است.

در چنین اوضاعی، طرح گزینه علی مطهری یکی از معدود حامیان پارلمانیِ روحانی در انتخابات ریاست جمهوری برای تصدی پست وزارت فرهنگ و ارشاد با نقدهای شدیدی همراه شد که در مواردی نیز از سوی رسانه‌های اصلاح طلب علنی شده و با برشمردن آرای دکتر مطهری، ورود وی به این نهاد را به نوعی خلاف مشی اعتدال خوانده‌اند، چرا که به زعم اصلاح طلبان بر خلاف مواضع معتدل سیاسی مطهری، مواضع فرهنگی این نماینده مجلس بعضاً حتی از جریانات تندرو نیز فراتر رفته و عملیاتی شدن چنین دیدگاه‌هایی چندان با اعتدال سازگاری ندارد.

البته گمان می‌رود، گزینه مطهری به همان دلیل که گزینه احمد مسجدجامعی برای تصدی مسئولیت در دولت روحانی به کار گرفته نمی‌شود، خارج از دولت خواهد ماند و این دو احتمالاً مهره‌های کلیدی دولت در شورای شهر و مجلس خواهند بود و بنابراین احتمالاً وزیر را باید از میان دیگر گزینه‌ها برگزید؛ گزینه‌‌هایی که بیشتر با چراغ خاموش پیش می‌روند و به همین دلیل اکثراً به عنوان گزینه‌های بالقوه باقی مانده‌اند و البته بیشتر آنها یک ویژگی دارند و آن، روحانی بودن است.

تکیه سومین روحانی بر فرهنگ ایران در دولت روحانی؟

دکتر حسام‌الدین آشنا، نخستین شخصی است که در میان گزینه‌های جدی مطرح است. حسام الدین آشنا که در سال‌های اخیر بیشتر در کسوت یک چهره علمی با کت و شلوار دیده می‌شود، یک روحانی دارای سوابق علمی، سیاسی و امنیتی است که چندان به حضور در سطح نخست رسانه‌ها رغبت نشان نداده و جزو چهره‌های حاضر در پس پرده است. او که رنگ و نماد و البته مستندهای حسن روحانی را طراحی و توسط نزدیکانش پیاده سازی کرده بود، جزو معدود امام صادقی‌های حاضر در تیم روحانی است.

البته داماد آیت‌الله دری نجف آبادی پیش از اینها برای اهل سیاست آشنا بود و علاوه بر مسئولیت امنیتی، به عنوان چهره‌ای صاحب تحلیل مورد اشاره قرار می‌گرفت. هرچند حجت الاسلام و المسلمین آشنا برای وزارت فرهنگ و ارشاد در گمانه‌زنی‌ها مطرح شده اما درباره پست‌های حساس دیگری نیز عطف به سوابقش، سخنانی در گرفته و باید دید در نهایت او در این دولت پست خواهد گرفت و امام صادقی‌ها به این دولت نیز راه خواهند یافت یا همان گونه که چند سال پیش تأکید کرده بود، در هیچ وزارتخانه یا نهاد دولتی عضو یا کارمند نخواهد داشت.

تکیه سومین روحانی بر فرهنگ ایران در دولت روحانی؟

پس از آشنا، حجت‌الاسلام محمدعلی زم دیگر گزینه‌ای است که برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد معرفی می‌شود. او جزو چهره‌های نوگرا و عملگراست که سابقه ریاست حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را داشته و البته جزو نویسندگان فعالی است که فعالیت‌های اجرایی، نتوانسته از این بخش غافلش نماید. او در سال‌هایی که مسئولیت رسمی نداشت، با تشکیل صنف سینمایی و تأسیس مؤسسه سینمایی، چندین فیلم نیز تولید کرد که «دموکراسی تو روز روشن» مشهورترین آنها بود و البته همین فیلم منجر به انتقادات شدیدی از او شد.

زم در حوزه هنری نشان داد جزو مدیران عملگرا است که به این باور رسیده فرهنگ بدون اقتصاد، نمی‌تواند گامی به پیش بردارد و با رئالیسم سیاسی که حسن روحانی در پیش گرفته و شرایط وخیم اقتصادی که بر حوزه فرهنگ حاکم است، رویکردهایش سازگاری دارد. او در دوره حضور در حوزه هنری، تولیدات فراوانی در این مجموعه داشت که البته به زعم برخی نگاه اقتصادی بر حوزه هنری بیش از حد حاکم شده بود؛ اما مگر می‌توان ارتباط تنگاتنگ فرهنگ و اقتصاد را در عصر حاضر نادیده انگاشت؟ زم برای اهالی فرهنگ گزینه ایده‌آلی است و امید به فضای باز فرهنگی با او بیشتر وجود دارد؛ اما آیا پشتوانه سیاسی دیگر گزینه‌ها بر او نخواهد چربید؟

تکیه سومین روحانی بر فرهنگ ایران در دولت روحانی؟

سومین گزینه برای این وزارتخانه، حجت‌الاسلام و المسلمین تیمور علی ‌عسکری از چهره‌های اصلی طیف هاشمی است. مشاور پارلمانی حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از این در مجلس هفتم نماینده مردم مشهد بود و در جریان انتخابات نیز برنامه‌های انتخاباتی روحانی را در مشهد پی می‌گرفت و در رأی اول شدن حسن روحانی در مشهد که زادگاه و نقطه تمرکز قالیباف و جلیلی بود، نقش اساسی داشته است.

هرچند علی‌ عسکری چهره‌ای معتدل تعبیر می‌شود، حکم هندوانه دربسته را دارد و درباره رویکردهای فرهنگی‌اش آنچنان شناختی نزد افکارعمومی وجود دارد و مواضعش را تنها می‌توان در قالب وبلاگش پی گرفت که بیشتر بر جنبه‌های سیاسی تأکید دارد تا جنبه‌های فرهنگی و در واقع در حوزه اجرایی و عمل‌گرایی، نمی‌توان سنجش مشخصی درباره سطح توانایی وی برای تغییر این نهاد تنیده شده در کاغذبازی‌ها و ساختارهای تودرتو داشت؛ اما به هر صورت، این روحانی جزو گروه انتخاب کابینه است و باید دید در نهایت خودش در کابینه قرار خواهد گرفت؟

تکیه سومین روحانی بر فرهنگ ایران در دولت روحانی؟

حجت‌الاسلام و المسلمین رسول جعفریان، چهارمین گزینه‌ای است که این روزها نامش شنیده می‌شود. رئیس پیشین کتابخانه مجلس، در این حوزه سرچمشه آثار فراوانی بوده و کیفیت عملکردش در احیای و ارتقای جایگاه این نهاد، آنچنان برجسته بود که پس از خداحافظی‌اش از این نهاد، گزینه‌های مسئولیت‌های متفاوتی شمرده شود و در همین هفته‌های اخیر نیز احتمال رفتن او به کتابخانه ملی مطرح شده و ظاهراً برخی از منتقدان این نهاد نیز در محافل خصوصی از چنین اتفاقی استقبال کرده اند اما ظاهراً تجربه این مورخ و پژوهشگر که نشان داده توان کار اجرایی با کیفیت بالا را دارد، ممکن است در حوزه‌ای حساس‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

جعفریان دیگر گزینه‌ای است که احتمال حضورش در وزارت فرهنگ و ارشاد مطرح شده و چهارمین روحانی است که برای این مسئولیت نامش پیش کشیده شده است. بسیاری از اهالی فرهنگ که با وی برخورد داشته اند، از روی کار آمدن این روحانی میانه رو استقبال می‌کنند و چنین انتصاب‌هایی می‌تواند رابطه مجلس و دولت نزدیک تر شود. البته جعفریان چهره‌ای است که علاقه‌ای به مدیریت با کمترین هزینه را ندارد و اساساً مدیریت هزینه در شیوه عملش بر مدیریت درآمد می‌چربد که این موضوع نیز شاید به اقتضائات حوزه فرهنگ بازگردد.

به هر صورت چنین گمانی می‌رود، پس از ناصر میناچی، عباس دوزدوزانی، حجت الاسلام عبدالمجید معادیخواه، حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی، دکتر علی لاریجانی، مصطفی میرسلیم، عطاء الله مهاجرانی، احمد مسجد جامعی، محمدحسین صفار هرندی و سیدمحمد حسینی، احتمالاً سومین روحانی بر کرسی وزارت فرهنگ و ارشاد تکیه می‌زند؛ اتفاقی که می‌تواند منجر به آرامش نسبی در این مجموعه شود و یکی از پاشنه‌های آشیل دولت بعدی  را ـ که احتمالاً همچون دولت‌های‌ هاشمی و خاتمی از سوی جریانات فرهنگی حاکم در این هشت سال و منتقدان در سالهای پیش رو با نقدهای شدیدی همراه می‌شود ـ پوشش خواهد داد.


تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷۳
انتشار یافته: ۸۱
آقاي جعفريان خيلي عاليه خدا کنه ايشون وزير بشن
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
آشنا یک تئوریسین و استراتژیست رسانه و فرهنگ است؛ اگر بپذیرد از گزینه های دیگه برای جای پردردسری مثل ارشاد بهترین گذینه است و آنجا را بدون دقدقه و درگیری بخوبی اداره میکنند. البته به شخصه ضرغامی را از همه بهتر میدانم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
دوست عزیزم احسان
لطفا اول ادبیات مکتوب خود را اصلاح کن و بعد نظر در حوزه فرهنگی نظر بده - دغدغه نه دقدقه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
دوست عزیزم احسان
لطفا اول ادبیات مکتوب خود را اصلاح کن و بعد نظر در حوزه فرهنگی نظر بده - گزینه نه گذینه
موسوی آقامیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
دوست عزیز ناشناس اتفاقا استاد محترم جناب اقای جعفریان حتما به درد این مسند نمی خورند !! چرا؟ به دلیل اینکه ایشان محقق گرانمایه ای هستند که سالهای متمادی به نکات ریزی توجه داشته که آن نکات ظریف سرمایه ای برای ایشان و برای کشور محسوب می شود با ورود ایشان به صحنه اجراء ، آن پژوهش های گرانقدر تعطیل می شود و این صلاح نیست در حقیقت استعفای ایشان از کتابخانه مجلس که ارتباطی نزدیک به پژوهش داشت نیز همین بوده است و از سوی دیگر معمولا محققینی چنین که به ریز قضایا وارد می شوند کمتر می توانند به مسایل کلان ورود کنند و معمولا ورودشان در مسایل کلان، مشکل ساز است و آن به دلیل شاکله فکری آنان است! مخصوصا پژوهشگرانی که در حوزه علمیه تمحض داشته اند و جزیی نگری آنان موجب ملال خودشان و همکارانشان شده و مسایل مربوط به فرهنگ کشور تعطیل می ماند ، بنابراین از ورود شخصی مثل آقای جعفریان به حوزه کلان فرهنگ استقبال نکنید ! اگر می گویید چه کسی برای این مسند مناسب است عرض می کنم شخصیتی مثل اقای خاموشی رییس سازمان تبلیغات مناسب ترین فرد برای این پست است! فقط مشکلی که دارد ، نزدیکی بیش از انتظار ایشان به اقای قالیباف بوده که به نظر می رسد این نزدیکی ورود ایشان به وزارت ارشاد دکتر روحانی را با مشکل مواجه می سازد ، اما اگر قرار به شایسته سالاری باشد واقعا یکی از بهترین گزینه ها برای این مسند است . موسوی آقامیر
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
دوست ناشناس چون در حوزه فرهنگ همه بايد دق بخورند يا دق بدهند همان دقدقه صحيح‌تر است كما اين‌كه بسياري كه آمدند دغدغه‌اي جز دقدقه نداشتند.
اميدواريم حسن كليد ساز به قولهايش عمل كند اورا مردي نمي بينيم كه زير قولش بزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
کلید گم شد برادر من
مهدی باهنر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
خواهش می کنم حرمت افراد و جایگاه افراد حفظ شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
لقبی که برای رئیس جمهور منتخب به کار می برید شایسته نیست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
تابناک جان این نظر بی ادبانه می باشد و قابل حذف، از شما بعید است که این نظر رو انتشار می دهید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
به نام خدا
انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق
اینهمه داد و بیداد شد که اخلاق بر همه امور جاری و ساری گردد ، متاسفم از این ادبیاتی که در سالهای اخیر در تمام حوزه ها از سطوح مدیریتی و اجرایی گرفته تا حوزه مجازی سرازیر شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
این لقب ازروی برداشت نادرست از شخصیت رئیس جمهور منتخب است وته مانده همان تندروها تخریبچی ها است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
مطمئنا 4 يا 8 سال بعد روحاني هم مثل الان احمدي نژاد و حتي بيشتر مورد انتقاد راي دهندگانش خواهد بود. تاريخ سياسي در ايران مكرر و در بازه هاي زماني حداكثر 8 ساله در حال تكرار است .
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
سلام و عرض ادب.
هر انسانی (شخصا" و جدا از جایگاه اجتماعی) شأن و منزلت دارد و بر همه واجب است که رعایت شأن افراد را بنمایند.
رعایت شأن و منزلت رئیس جمهور منتخب محبوب مردم دیگر جای خود را دارد آنهم رئیس جمهور با فضلیت و با فرهنگ و به معنی واقعی روحانی.
جز آقای زم هیچکدام از این بزرگواران ربطی به فرهنگ وادب وهنر ندارند...آقای زم نیز دیگر انگیزه وروحیه ی تحول خواهانه ی پشین را ندارند...حواشی تجاری واقتصادی هم هست....
فقط حجه الاسلام دعایی درحال حاضر
سلام بر جعفريان دانشمند تاريخ دان و عاقل معتدل
تو این چند سال اخیر واقعا به حوزه فرهنگ جفاشده امیوارم یک وزیر نسبتا ایده آل انتخاب بشه.
عکس عجب غذایی رو گذاشتین دلم اب افتاد ماهاست نتونستم همچین غذایی بخورم
در این مورد از دکتر عارف ایده بگیرند و ممیزی کتاب رو حذف کنند یک تندرو و متحجر نذازند ...!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
دکتر عارف بیشتر به درد وزارت علوم می خورند
با توجه به سوابقشون
درحوزه فرهنگ باید کسی بیاد که با سابقه ای روشن در فرهنگ مملکت باشد
فقط آقای زم مناسب است از هنرمندان نظر سنجی نماید
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
بله درسته اتفاقا ارتباط ایشان با هنرمندان واللخصوص موسیقی دانان بسیار خوب است در تشییع جنازه جلیل شهناز هم بودند
جعفریان برای تبلیغات اسلامی مناسب است؛ نه فرهنگ ایران (با توجه به شناختی که از گفتگوی حضوری با وی درباره ایران دارم)
توروخدا به داد فرهنگ برسید نه تندرو می خوایم نه آزادی در حد اروپا فقط بابا (همایش .نمایش .فیلم ....)که چهارتا جوان پر استعداد رشد کنن چند تا فیلم ساز فیلم های قنگ تری یو ارئه بدن خلاصه هنرمندانمون خاک نخورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
هنرمندی که فیلمش را برای جشنواره خارجی می نویسه خاک بخوره بهتره. هر چی می کشیم از لب اعتباری پاسپورت ایرانی و برخورد سرد با ایراانی ها در خارج - لااقل بخشی اش - مال همین فیلم هاست.
به نظر من اقای عسگری مهره مناسب برای فرهنگ ایرانی است چون سوابق عالی در این زمینه دارد سرولایتی مطلق ؛روستایی زاده پاک ؛روحانی روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
آقای عسگری فقط به درد مشاور پارلمانی می خورن وبس! روستایی زاده بودن ویژگی وزیر ارشاده یعنی؟ بعد می شه سوابق ایشونو نام ببری؟ تو دانشگاه آزاد مشهد انقلاب اسلامی و ریشه ها درس می دادن دیگه!
خدایی همه شون گزینه های معقول و خوبی هستن. هرکدام باشن بجز آقای آشناکه سابقه امنیتی داره نور امید در دل اهل فرهنگ خواهدتابید.
فقط دكتر علي مطهري
آشنا کار آمد ترین است
هيچ كدام از گزينه ها مناسب نيستنداينها با شعارها و اهداف روحاني مغايرت دارند
آقای آشنا با انواع مسایل آشنا است و بهتر است. مدیر ارشد باید مقتدر و با جذبه هم باشد .
جعفریان مناسب هست
با توجه به سوابق ، آقاي زم از بقيه مناسبتر است .
جعفریان در کتابخانه مجلس خوش درخشید. واقعا خوشحال شدم که اسم ایشان در پست وزارت فرهنگ و ارشاد پیشنهاد شده است.
ضمنا كاش طرحي هم براي ادغام سازمانهاي موازي كار فرهنگي وديني وپرهزينه مانند اوقاف وسازمان تبليغات اسلامي هم داشته باشند؟!
کاش بامشاوره از مدیران و وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی شخصی را انتخاب می کردند که توانایی انجام ماموریت خطیری داشته باشد
لطفا با ادبیات محترمانه تری از ریس جمهور مملکت بنویسید در صحبت عوام و محاوره شاید بعضی کلمات جا افتاده و مبتذل نباشه ولی نوشتن آن بسیار سخیف و چندش آوره عبارت ...کلید ساز را ننویسید لطفا
بنا شد مطهری باشه
پس چی شد؟
دکتر رسول جعفریان بهترین گزینه است.او قفل کتابخانه مجلس را بر روی پژوهشگران گشود.خداوندا او را یاری رسان...
به نظر من کلید دار فرهنگ را به کارگردانان دموکراسی یعنی زم می دهد که با مخالفت هایی از سوی مجلس خواهد شد............
ان شاالله ايشان كه يك فرد عالم ودانشمند وانسان وارسته هستندوزير ارشاد بشن
فقط اقای زم
ایشون سابقه درخشانی در حوزه هنری دارند
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
دست به دلمون نزار برادر ما حوزه ای بودیم میدونیم چه خبر بود.
مطمئن هستم که نه دکتر روحانی و نه نزدیکان ایشان پیام من را نمیخوانند ولی ای کاش این پیام من به ایشان منتقل شود چراکه با تمام احترام اهل هنر به اقای علی مطهری اکثر دوستان و هنرمندان از اینکه ایشان گزینه وزارت ارشاد هستن ناراحت می باشند امیدوارم این اتفاق رخ ندهد


به عنوان یک دوستدار هنر امیدوارم اقای دعایی وزیر ارشاد بشود و در غیر این صورت اقای محمدرضا بهشتی ( فرزند آیت الله بهشتی ) و گزینه بعد اقای زم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
جز آشنا هیچ یک مدیر استراتژیست فرهنگی نیستند. دلیل انتخاب ایشون برای ستاد انتخاباتی نیز همین بود.
به نظر بنده كسي كه دنبال كارهاي اقتصادي باشه (زم)،نميتونه دغدغه فرهنگي داشته باشه !!! بايد كار را به فرهيخته فرهنگي سپرد !!!
زم بد نىست!!!!!!!!
باتوجه به سوابق ومدیریت هنری جناب حاج آقای زم وشناختی که ازایشان درحوزه هنری داریم مناسب ترین گزینه ایشان است حقیرافتخارهمکاری باایشان درحوزه راداشته وشاهدفعالیتهای بی شائبه ایشان درحوزه هنری بوده ام اغراق نمیکنم فردی مناسب برای ارشاداسلامی است و درآینده اگربیایندفعالیتهای ایشان بروزخواهدنمودانشاله..
فکر کنم اقای جعفریان یکی از گزینه های مناسب باشند . جند مقاله از ایشان خواندم . کاملا به روز و اشنا به مسایل فرهنگی و تاریخی هستند . آدمهای پر مدعا را را خوب می شناسد . البته اگر خودشان بپذیرند و مشکل بیماری را مطرح نکنند .
مطهری خوبه
با تمام احترام برای تمام گزینه هایی که برای وزارت فرهنگ مطرح می باشند به نظر من بهترین گزینه آقای عسگری می باشند. دوستان بد نیست برای شناخت و توانایی های آقای عسگری به وبلاگ ایشون هم مراجعه کنید.
به نظر من بهترين علي مطهري است بخصوص شجاعت وقلم زيباي ايشان
باتوجه به مشی معتدل و سوابق حجت الاسلام دعایی ایشان بهترین گزینه برای وزارت ارشاد می باشند .
گزینه بهتر وکارآمد دراین حوزه میتواند استاد رسول جعفریان باشد.
دكتر آشنا را بايد از نزديك اشنا باشيد تا به توانايي هاي واقعي و ديدگاه هاي ايشان پي ببريد.
بسيار با استعداد و داراي هوش بالا و به نظرم بهترين گزينه
اگر من جای اقای روحانی بودم، آقای اشنا که می تواند بهترین گزینه وزارت آموزش و پرورش باشد منصوب می کردم و نتیجه اش را میدیدم. البته برای فرهنگ و ارشاد هم از گزینه های فوق اصلح است.
هیچکدام از این آقایان برای وزارت ارشاد مناسب نیستند افراد بزرگتر و شایسته تری در حوزه فرهنگی داریم مثل حجت الاسلام محقق داماد یا حجت الاسلام دعایی یا حجت الاسلام مسیح مهاجری و بسیاری دیگر. در میان افراد غیر روحانی هم شخصیتهای برجسته ای هستند
به نظر من با توجه به گزینه هایی که وجود داره و همین طور سوابق افراد بهترین گزینه ُآقای زم هستند
آقاي زم خيلي عاليه
چون آقای مطهری طرف حق رو میگیره باید بگیم تندرو ؟
علی مطهری بعد زم
همه این عزیزان کارنامه معقولی دارند
منویادتون رفت.
کی گفته عسگری در اول شدن روحانی در مشهد نقش زیادی داشته
فقط حاج آق زم. فقط زم
به نظر من جعفریان عالیه-ایشون استاد من بوده هر چند اصول گراست اما منتقد و مدیر باکفایت و منصفی است. در حوزه فرهنگ استاد است و با بسیاری از اهالی فرهنگ رابطه خوبی دارد.
لطفاً بگذارید خود رئیس جمهور تصمیم بگیرند.
آقاي دعايي گزينه بسيار خوبي است
به نظر من دکتر عماد افروغ برای وزارت فرهنگ مناسب تر از این گزینه هاست
به نظر من كه آقاي جعفريان گزينه مناسبي است. البته ميدونم كه خود ايشان متاسفانه قبول زحمت نمي كنند.
همگی عزیزان محترم هستند اما کسی باید بر کرسی وزارت بنشیند که مشکل غیر دولتی بودن کتابخانه هارا حل کند .کتابداران از وضعیت موجود دارند کلافه می شوند .فرهنگ کتابخوانی با غیر دولتی بودن اصلا سازگار نیست تقاضای برگشت به دولتی بودن و زیر مجموعه ارشاد از خواسته های به حق کتابداران است
خداييش كتابخانه ملي يادتان نرود
اين اقايان اين طوري غذا ميخورند كه از هيچ جا خبر ندارند كف گير وديگ دست خودشان است .ماشا..اله هيكل فربه
بنظر من کسی باید در این جایگاه قرار بگیرد که خود شخصی فرهنگی و دارای سابقه در حوزه فرهنگ هنر بوده و شناخت کاملی از فرهنگ و هنر در ایران و جهان را داشته باشد و همه را به یک چشم ببیند ولذا هیچ یک از این آقایان در آن حد نیستند که در این جایگاه قرار بگیرند چرا که با قرار گرته این افراد همچنان مشکلات چاپ کتب و نشریات و تولید فیلم و غیره را خواهیم داشت
به نظر این من باید در این خصوص باید از جامعه فرهنگ و هنر و ادب نظر خواهی کرد
خوبه بابا اينهمه صاحبنظر در حوزه فرهنگ داريم.بنظرم قرعه کشي کنن بين همين دوستاني که کامنت گذاشتن ويکيشونو به قيد قرعه براي وزارت فرهنگ انتخاب کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برخی در خواست داشتند برای رییس جمهور منتخب از تعابیر توهین آمیز بکار نبرند! این خوبه! اما وقتی نوبت به محمود ما می رسد، اخلاق و دین کنار می رود و هرچی توهین است بار می کنید!
انصاف داشته باشید و توهین در هر صورتی بده چه درباره روحانی و چه احمدی نژاد و چه....
با احترام به تمام نظرات و افراد معرفی شده .. امیدوارم رئیس جمهور منتخب اینبار برای یکبار هم که شده یکی از مفاخر ادبی و یا هنری را به عنوان وزیر فرهنگ معرفی کنند ... همانطور که از نام این وزارت خانه بر میآید این وزارتخانه هم فرهنگ دارد و هم ارشاد ، ولی شما فقط به قسمت دوم آن توجه کرده اید و قسمت اول را از قلم انداخته اید !
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم