بازدید 6224
۱

دستگیری اعضای باند سارقين به عنف در تهران

کد خبر: ۳۲۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳ 26 June 2013
سارقين به عنفي که از انبار شرکت‌ها، کارخانه‌ها، منازل مسکوني و خودروها سرقت مي‌کردند توسط پليس آگاهي شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش مردم سالاری، در روز سيزدهم ارديبهشت ماه سال جاري مسئول کارخانه صنايع چوب ... با مراجعه به کلانتري 154 چيتگر به مأموران اعلام کرد که کارخانه اش واقع در جاده مخصوص مورد سرقت به شيوه «سرقت به عنف» قرار گرفته و سارقان پس از درگيري با نگهبان کارخانه و حبس کردن وي،‌ اقدام به سرقت اجناس داخل انبار کارخانه و همچنين دو دستگاه خودرو کرده‌اند . با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «سرقت به عنف» و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران،‌ پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات کارخانه دار و نگهبان کارخانه

مسئول کارخانه (کارخانه دار) پس از حضور در اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ،‌ در اظهاراتش عنوان داشت:‌ «ساعت 8:30 صبح روز جمعه در منزل بودم که از کارخانه با من تماس گرفته شد که سرقتي در کارخانه انجام شده؛‌ با سرعت به کارخانه رفته و متوجه شدم که حدود ساعت 2:30 بامداد و به گفته نگهبان،‌ چهار نفر وارد کارخانه شده و ضمن ضرب و شتم،‌ با تهديد قمه اقدام به بستن دست و پاي وي کرده و علاوه بر سرقت اجناس از داخل انبار و دفتر کارخانه،‌ کاميون خاور و پيکان وانت کارخانه را نيز سرقت کرده‌اند».

نگهبان کارخانه در توضيح نحوه ي سرقت از کارخانه،‌ به کارآگاهان گفت:‌ « در حدود ساعت 2 نيمه شب،‌ با شنيدن صدا به سمت درب کارخانه رفته که ناگهان با چهار جوان قمه به دست روبرو شدم؛‌ آنها مرا با سيم و کابل بسته و در داخل اتاق آويزان کردند و تا ساعت 5:30 مشغول سرقت بودند که بعد از جمع کردن اموال داخل انبار،‌ آنها را بارِ کاميون خاور و وانت کرده و از کارخانه خارج شدند؛ من نيز پس از رفتن آنها با تلاش زياد موفق به باز کردن دست و پا شده و در ساعت 6:15 با تلفن 110 تماس گرفته و موضوع را به پليس اطلاع دادم».

دستگيري يکي از سارقان در زمان سرقت

در ساعت 2:30 بامداد روز 31 ارديبهشت92 مأموران کلانتري 151 يافت‌آباد در حين گشت زني در منطقه خليج فارس ـ خيابان شهيد بهشتي ـ روبروي انبار آب و فاضلاب متوجه تقاضاي كمك از داخل انبار يک شرکت شدند كه ضمن ورود به داخل انبار مشاهده کردند كه دو نفر نگهبان انبار توسط افرادي حبس شده اند؛‌ سارقين با مشاهده مامورين،‌ با به جاي گذاشتن دو دستگاه خودرو خاور و پيکان وانت (داراي سابقه سرقت در روز سيزدهم ارديبهشت92 به شيوه سرقت به عنف) در محل،‌ اقدام به فرار کردند که در پي تعقيب و گريز،‌ يکي از سارقان به نام «جمال . ن» ( 25 ساله) دستگير و در بازرسي از خودرو خاور پارک شده در مقابل درب انبار چندين قيچي آهن بر،‌ ماسك صورت و ... كشف شد .

شناسايي اعضاي گروه سارقان به عنف انبار شرکت‌ها‌

با انتقال متهم به اداره پنجم پليس آگاهي وي علاوه بر اعتراف به مشارکت در سرقت خيابان شهيد بهشتي،‌ صراحتا به سرقت از کارخانه چوب در روز سيزدهم ارديبهشت92 اعتراف و هويت همدستان خود به اسامي «صادق . هـ» (24 ساله)،‌ «محمد . خ» (20 ساله)،‌ «امير . گ» (19 ساله) و «علي . ج» ( 24 ساله ) را معرفي کرد؛‌ همچنين در همان تحقيقات اوليه مشخص شد که هر چهار متهم در خليج شماره 2 سکونت دارند .

سرقت خودروهاي سواري توسط متهمان

همزمان با آغاز تحقيقات در اداره پنجم پليس آگاهي،‌ مأموران کلانتري 151 يافت آباد در روز سيزدهم خرداد92،‌ در حين گشت زني در خيابان خليج فارس به يک دستگاه خودرو سواري سوناتا سفيد رنگِ پارک شده مشکوک شده،‌ در بررسي سوابق آن اطلاع پيدا کردند که خودرو داراي سابقه سرقت در روز هشتم خرداد92 است که با تحت نظر قرار دادن خودرو،‌ موفق به دستگيري «صادق . هـ» شدند که در ادامه متهم به عنوان يکي از مجرمان تحت تعقيب اداره پنجم شناسايي و جهت انجام تحقيقات در اختيار پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

همزمان با انتقال «صادق . هـ» به اداره پنجم،‌ هويت صاحب سوناتا شناسايي و جهت انجام تحقيقات به اداره پنجم دعوت شد؛‌ صاحب سوناتا پس از حضور در اداره پنجم پليس آگاهي ضمن شناسايي صادق . هـ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:‌ « در روز هشتم خرداد92 در خيابان هوانيروز،‌ يک دستگاه خودرو تويوتا کرولا سبز رنگ با آئينه سمت راننده برخورد کرده و باعث شکسته شدن آن شد اما راننده خودرو تويوتا عنوان داشت «نيازي به تماس با 110 نيست؛‌ خسارت را پرداخت خواهم کرد» اما ناگهان از پشت سر ضربه‌اي به سرم وارد شد و بعد از زمين خوردنم،‌ چند نفر مرا به باد کتک گرفته و نهايتا ماشين سوناتا را سرقت کردند».

«صادق . هـ» علاوه بر اعتراف صريح به مشارکت در سرقت از انبار شرکت‌ها‌،‌ ضمن تأييد اظهارات صاحب خودرو سوناتا به سرقت يک دستگاه خودرو سواري تويوتا در شهر جديد پرند نيز اعتراف کرد؛‌ «صادق» در خصوص نحوه سرقت خودرو تويوتا به کارآگاهان گفت: « پس از دستگيري جمال و سرقت خودرو اول (سوناتا)،‌ در روز نهم خرداد92 به همراه ديگر اعضاي گروه و براي تهيه ي مخفيگاه،‌ به شهر جديد پرند رفته تا يک واحد آپارتمان اجاره کنيم؛‌ در داخل بنگاه املاک بوديم که از غفلت صاحب بنگاه استفاده کرده و پس از برداشتن سوئيچ ماشين که آنرا بر روي ميز گذاشته بود اقدام به سرقت خودرو کرده و به سرعت از محل متواري شديم» .

دستگيري دو عضو ديگر گروه

در ادامه رسيدگي به پرونده و با شناسايي خودرو تويوتا مسروقه که در اختيار دو عضو ديگر گروه قرار داشت،‌ محل‌ها‌ي تردد اين دو متهم در منطقه پونک شناسايي و هر دو متهم (‌علي،‌ محمد و امير‌) در روز بيستم خرداد92 دستگير و به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند .

سرقت به عنف منزل در منطقه ميرداماد

با دستگيري تمام اعضاي گروه سارقين،‌ متهمان علاوه بر اعتراف صريح به سرقت به عنف از انبار شرکت‌ها‌ بويژه در منطقه غرب و جنوب غرب تهران،‌ به يک فقره سرقت به عنف منزل در منطقه ميرداماد نيز اعتراف کردند. با شناسايي محل سرقت متهمان در منطقه ميرداماد،‌ از صاحبخانه جهت حضور در اداره پنجم پليس آگاهي و شناسايي متهمان دعوت انجام شد.

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم،‌ بلافاصله متهمان را مورد شناسايي قرار داد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:‌ «در ساعت 1:30 بامداد روز 25 ارديبهشت92،‌ چهار جوان وارد منزل شده و ضمن ضرب و شتم پسرم و زخمي کردن وي با چاقو،‌ اقدام به بستن دست و پا و دهان همگي ما کرده و تا ساعت 3:30 ما را در داخل يکي از اتاق‌ها‌ي خواب محبوس کردند؛‌ سارقان با زور و تهديد اقدام به گرفتن کليد گاوصندوق کرده و دهها هزار دلار آمريکا و يورو،‌ ده‌ها سکه بهار آزادي،‌ حدود سيصد ميليون تومان طلا و جواهرات،‌ دو عدد قاليچه،‌ يک عدد ساعت طلا و مقادير زيادي ظروف نقره و قديمي را به سرقت بردند».

در ادامه تحقيقات از متهمان مشخص شد که آنها از طريق ساختمان نيمه کاره‌اي در مجاورت محل سکونت مالباخته،‌ وارد آشپزخانه منزل وي شده و پس از درگيري با پسر صاحبخانه و مجروح کردن وي با چاقو،‌ اقدام به سرقت اموال با ارزش داخل خانه کرده‌اند؛‌ همچنين متهمان در ادامه به سرقت يک دستگاه خودرو سوناتا ديگر در منطقه سعادت‌آباد و رها کردن آن در شهرستان نوشهر نيز اعتراف کردند .

سرهنگ کارآگاه علي غياثوند، معاون مبارزه با سرقت‌ها‌ي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ،‌ با اعلام اين خبر گفت:‌ « با توجه به اعترافات متهمان در خصوص سرقت‌ها‌ي به عنف شرکت‌ها،‌ منازل و خودروهاي سواري،‌ قرار بازداشت موقت از سوي بازپرس محترم پرونده صادر و متهمان جهت انجام تحقيقات تکميلي و شناسايي ديگر جرايم ارتکابي در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته اند؛‌ لذا از کليه شکات و مالباختگاني که بدين شيوه مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت مي‌شود تا جهت شناسايي متهمان و طرح و پيگيري شکايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه کنند» .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
خيلي دوست دارم ببينم سيستم قضايي كشور براي اين افراد با اينهمه جرائم مختلف چه مجازاتي رو در نظر ميگيره
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی