بازدید 10145
۶
بازي‌هاي آسيايي داخل سالن کره جنوبي - اینچئون

تيم ملي فوتسال ايران قهرمان آسیا شد

تيم ملي فوتسال ايران با شکست پنج بر دو ژاپن در فينال، امروز عنوان قهرماني رقابت‌هاي فوتسال بازي‌هاي داخل سالن آسيا را به خود اختصاص داد. گل های ایران را در این بازی علی رضا وفایی(دو گل)، علی اصغر حسن زاده، محمد طاهری و وحید شفیعی به ثمر رساندند. در ضمن حسين طيبي ملي‌پوش 24 ساله ايران نيز با 11 گل زده آقاي گل و همچنين بهترين بازيکن مسابقات شد.
کد خبر: ۳۳۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹ 06 July 2013
تيم ملي فوتسال ايران قهرمان آسیا شدتیم ملی فوتسال ایران پس از شکست پرگل تیم‌های عراق، امارات، چین و تایلند، به فینال مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا رسید تا برای رسیدن به عنوان قهرمانی، به مصاف ژاپن برود.

به گزارش «تابناک»، ایران در فینال مسابقات که صبح امروز شنبه برگزار شد، توانست با نتیجه 5 بر 2 ژاپن را شکست  و مدال طلای این دوره از بازی‌های  آسیایی را به خود اختصاص بدهد. علی رضا وفایی (دو گل)، علی اصغر حسن زاده، محمد طاهری و وحید شفیعی در این مسابقه برای ایران گلزنی کردند.

تیم تایلند پیش از این دیدار با نتیجه 9 بر 6 از سد کویت گذشت و در جایگاه سوم قرار گرفت.

ايران با ترکيب عليرضا صميمي، عليرضا وفايي، علي‌اصغر حسن‌زاده، حسين طيبي و فرهاد توکلي به ميدان رفت. در بازی امروز (شنبه) که ملی‌پوشان فوتسال ایران توپ و میدان را در دست داشتند، ژاپنی‌ها از روی تک موقعیت خودشان در نیمه اول به گل رسیده و بازیکن شماره "10" این تیم در دقیقه‌ 13 تک گل نیمه اول را به ثمر رساند.

در ادامه ايران به حملات خود افزود و موقعيت‌هايي را روي دروازه چشم بادامي‌ها خلق کرد اما نتوانست به گل دست يابد. در يک دقيقه مانده به پايان نيمه اول ژاپني ها به علت اينکه ايران 5 خطا شده بود صاحب ضربه پنالتي از روي نقطه دوم شدند. صميمي يک بار اين پنالتي را دريافت کرد، اما داور دستور به تکرار اين ضربه داد و در بار دوم هم صميمي ضربه رافائل را دريافت کرد که پس از آن دچار مصدوميت جزئي شد. در پايان نيمه اول اين ژاپني‌ها بودند که توانستند با برتري يک بر صفر به رختکن بروند.

در نيمه دوم ايراني‌ها بازي را هجومي آغاز کردند، با آغاز نیمه دوم و در دقیقه‌ 21 ملی‌پوشان ایران به دلیل شش خطا شدن حریف صاحب یک ضربه پنالتی از نقطه دوم شدند که علی وفایی آن را به گل تبدیل کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.
این بازیکن دو دقیقه‌ بعد نیز روی توپ ارسالی از نقطه کرنر دومین گل ایران را به ثمر رساند. محمد طاهری نیز در ادامه و در دقیقه‌ 31 با دریبل چند بازیکن ژاپنی توپ را به زیر طاق دروازه‌ حریف شوت کرد و گل سوم ایران به ثمر رسید.

در حالي که 10 دقيقه به پايان نيمه دوم باقي مانده بود دو تيم ايران و ژاپن چند بار سيستمه 5 نفره را امتحان کردند. در حالي که ايران و ژاپن در اين حالت بازي مي‌کردند ريوسوک از ژاپن در دقيقه 36 توانست گل دوم تيمش را به ثمر برساند. در ادامه بازيکنان ايران از اين موقعيت استفاده کردند و در دقيقه 37 اصغر حسن‌زاده و در دقيقه 38 وحيد شفيعي ايران را به گل رساندند.

داور اول کيم جانگوان از کره‌جنوبي و داور دوم شامي محمد از لبنان بود. در نيمه اول وفايي، طيبي و حسن‌زاده از ايران کارت زرد دريافت کردند.

اين دو تيم تاکنون 19 بار رو در روي يکديگر قرار گرفته بودند که ايران توانسته بود در 13 ديدار به برتري برسد و 3 بازي به تساوي کشيده شده بود و 3 بازي هم واگذار کرده بود. با اين برد ايران توانست چهاردهمين برد خود را مقابل ژاپن به دست آورد و براي چهارمين بار پياپي عنوان قهرماني بازي هاي اسيايي داخل سالن را کسب کند.

سرمربي تيم ملي روز گذشته پس از شکست بانوان مقابل ژاپني‌ها در فينال اعلام کرد که مردان انتقام اين شکست را خواهند گرفت و به اين ترتيب ايران توانست انتقام شکست روز گذشته بانوان مقابل چشم‌بادامي‌ها را بگيرد.

سيدرضا افتخاري، سرپرست کميته فوتسال پيش از اعزام به مسابقات اعلام کرده بود تمديد قرارداد با خسوس به قهرماني در بازي‌هاي آسيايي بستگي دارد. به اين ترتيب خسوس توانست در دومين آزمون خود سربلند بيرون آيد و در تيم ملي فوتسال ايران به کار خود ادامه دهد. خسوس در اولين آزمون خود در ديدار دوستانه مقابل روسيه مورد ارزيابي قرار گرفت.

حواشي اين بازي به شرح زير است:

* تماشاگران ايراني در سالن حضور داشتند و با طبل بازيکنان ايران را تشويق مي‌کردند. اين موضوع سوژه عکاسان کره‌اي شده بود.

* در سالن برگزاري اين بازي ساير ورزشکاران ايراني از جمله شطرنج‌بازان و بانوان فوتسالي حضور داشتند.

* بهرام افشارزاده، پورکاظمي، کيورث هاشمي، سيدرضا افتخاري، اصغر رحيمي، دبير تدارکاتي بازي‌هاي آسيايي نيز در سالن حضور داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶
دمتون گرم بچه ها
ایول خدایا همیشه ایرانیان را شاد بدار
ماشالله به ایران و ایرانی
امیدوارم تمام ورزش کاران همیشه موفق باشند.
درود بر ایران تبریک میگم این قهرمانی غرور آفرین
ماشالا به این بچه های خفن دمشون گرم
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری