بازدید 17362
۵
نامه جواب نامه

بازی تازه شمقدری برای خانه سینما: دهم بست، یازدهم باز‌ می‌کند

آیا پاستورنشینان در مقابل این «نه» به بازگشایی خانه سینما سکوت ‌می‌کنند یا جواد شمقدری که شاید خودش هم بدش نیاید در این روزهای پایانی کنار گذاشته شود، جزو آخرین تغییرات دولت دهم خواهد بود؟ این بازی تازه هر نتیجه‌ای داشته باشد، بعید است به ضرر خانه سینما تمام شود و حتی در صورت تشکیل «خانه سینمای موازی»، دولت جدید زیر بار چنین نهادی نخواهد رفت.
کد خبر: ۳۳۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵ 10 July 2013
متولی سینما در دولت دهم پس از نامه مستقیم و بدون سلام رئیس دولت دهم مبنی بر بازگشایی سریع «خانه سینما»، در اقدامی جالب و بی‌سابقه در هشت سال اخیر، این امر را دست‌کم در دو ماه آینده ناممکن خواند؛ در واقع بستن پرونده بازگشایی این نهاد صنفی در دولت دهم است؛ اتفاقی که اگر واقعیت داشته باشد، بستن خانه سینما به نام دولت دهم و باز شدنش به نام دولت یازدهم ‌پایان خواهد یافت.

به گزارش «تابناک»، بازگشایی خانه سینما در چند ماه اخیر با فشار و دستور مستقیم پنهان و آشکار رئیس جمهور، در حالی پی گرفته شد که به نظر می‌رسید در پی این دستورها، خانه سینما در همین مدت اندک، بازگشایی شود و در این زمینه نیز ظاهراً کارهایی انجام شد تا در روند این بازگشایی تسریع صورت پذیرد و با بازگشایی خانه سینما، بستن این نهاد از کارنامه منفی فرهنگی دولت خارج شود.

این ماجرا البته همین جا پایان نیافت و شمقدری و دوستانش به ظاهر در پی برگزاری مجمع خانه سینما و تشکیل نهادی موازی با تشکیلات کنونی خانه سینما بودند که محور این انتخابات نیز صنوفی بودند که با جمعیت محدود تشکیل شده بودند ‌و توان هماوردی با صنوف سینمایی که ذیل خانه سینما فعالیت می‌کردند و در مجمع عمومی این نهاد رأی داشتند، نبودند. جالب اینکه ظاهراً انتخابات «خانه سینما 2» قرار بوده امروز برگزار شود که البته مشخص نیست این اتفاق رخ داده یا نداده است.

پس از نامه بدون سلام و مستقیم احمدی‌نژاد خطاب به شمقدری که جدی بودن دستور مکتوب احمدی نژاد برای بازگشایی سریع خانه سینما را در واپسین هفته‌های باقی مانده از عمر دولت دهم ‌حکایت می‌کند، همزمان با رخدادهای پیش‌گفته، جواد شمقدری در نامه‌ای به «خانه سینما» رسماً اعلام کرده که این نهاد تا دو ماه دیگر نیز باز نمی‌شود و به ظاهر تا آن زمان می‌توان «خانه سینما 2» را با همین نام یا «اتحادیه 2» و یا هر نام دیگری را راه‌اندازی و مستقر کرد!

در این نامه که متن آن منتشر نشده و خبرش در رسانه‌های نزدیک به شمقدری انتشار یافته، رئیس سازمان سینمایی خطاب به محمود احمدی‌نژاد‌ تأکید کرده که حتی در صورت تصویب اساسنامه تصویبی شورای عالی سینما ـ که محل اختلاف است و متنش با متن اساسنامه اصلاحی خانه سینما تفاوت دارد ـ عملا مراحل بعدی بازگشایی در فرآیندهایی قرار می‌گیرد که تا دو ماه دیگر نیز ساختار قانونی خانه سینما محقق نخواهد شد و در واقع شمقدری دست رد به سینه رئیس دولت زد.

اکنون باید دید آیا پاستورنشینان در مقابل این «نه» به بازگشایی خانه سینما سکوت ‌می‌کنند یا جواد شمقدری که شاید خودش هم بدش نیاید در این روزهای پایانی کنار گذاشته شود، جزو آخرین تغییرات دولت دهم خواهد بود؟ این بازی تازه هر نتیجه‌ای داشته باشد، بعید است به ضرر خانه سینما پایان یابد و حتی در صورت تشکیل «خانه سینمای موازی»، دولت جدید زیر بار چنین نهادی نخواهد رفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۵
آفرین به شمقدری
دولت جالبی بود، هر کس رو که از دولت بیرون می کنند قهرمان میشه! ...
دولت دهم پدیده های ناب بسیار دارد.
وقتی هرکسی هر کاری دلش بخواهد انجام دهد همین میشود
برنده اين بازي همان هنرمندان خانه سينما بودند كه توانستند قدرت خود را نشان دهند .
به نظر من اگر باز هم شود ،كسي نمي رود تا روحاني رسما"‌رئيس جمهور شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها