بازدید 56088

صحنه‌ای جنجالی‌ در تاریخ جام‌ جهانی

بر پیکارهایی که در دهه‌های گذشته میان ملی‌پوشان دو کشور انجام شده، معمولا انزجاری متقابل و در مواردی حتی تنفر آشکار حاکم بوده است.
کد خبر: ۳۳۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰ 11 July 2013
پرتاب آب دهان توسط فرانک ریکارد هلندی روی رودی فولر آلمانی در مرحله یک هشتم جام جهانی سال ۱۹۹۰ ایتالیا به یکی از جنجالی ترین صحنه های تاریخ جام جهانی تبدیل شد.

به گزارش شبکه خبر، در دهه‌های گذشته پیکارهای تیم‌های ملی فوتبال آلمان و هلند معمولا در سایه‌ انزجار برگزار شده بودند. حضور بازیکنان هلندی در بوندس‌لیگای آلمان اما در سال‌های اخیر تاثیری تنش‌زدا در برخوردهای میان دو تیم داشته است.

استفاده رونالد کومان از پیراهن یادگاری تیم ملی آلمان به عنوان «کاغذ توالت» یا تف انداختن فرانک رایکارد به موهای رودی فولر از صحنه‌هایی هستند که فوتبال‌دوستان آنها را با شنیدن عنوان «دوئل میان آلمان و هلند» بی‌درنگ به خاطر می‌آورند. بر پیکارهایی که در دهه‌های گذشته میان ملی‌پوشان دو کشور انجام شده، معمولا انزجاری متقابل و در مواردی حتی تنفر آشکار حاکم بوده است.

در دوران اخیر اما روابط طرفین کمی آرام گرفته و پیکارهای میان تیم‌های ملی هلند و آلمان در جوی به مراتب دوستانه‌تر در مقایسه با گذشته برگزار شده‌اند. پویایی روزافزون تیم ملی آلمان با ارائه فوتبالی جذاب از یک سو و حضور پررنگ بازیکنان هلندی در بوندس‌لیگای آلمان بدون شک در این روند تنش‌زدا بی‌تاثیر نبوده‌اند.

 در پی دیدار پرتنش 1988 تیم های آلمان و هلند در هامبورگ که با برتری 2-1 نارنجی پوشان همراه بود، جو حاکم بر بازی‌های دو تیم مسموم‌تر از گذشته شد. در روز 24 ژوئن 1990 یعنی دو سال پس از پیروزی هلند بر آلمان، ملی‌پوشان دو کشور در دور یک‌هشتم نهایی جام جهانی ایتالیا مقابل هم صف‌آرایی کردند.

در یکی از جنجالی ترین صحنه های جام جهانی، فرانک رایکارد، مدافع تیم ملی هلند، قابلیت‌های خود در رقابت با لاما (شتر تف انداز آمریکای جنوبی) [لقبی که نشریات آلمانی به ریکارد داده بودند] را به نمایش گذاشت و دو بار آب دهان خود را به مو‌های رودی فولر انداخت. داور هم برای آرام کردن جو مصلحت را در آن دید که هر دو بازیکن را از زمین اخراج کند. جالب توجه آن که رایکارد و فولر شش سال بعد دست دوستی به سوی هم دراز کردند و پرونده‌ این حرکت غیرورزشی را بستند.  
 
در نهایت تیم ملی آلمان موفق شد با نتیجه 2 بر 1 از سد هلند بگذرد و انتقام ناکامی دو سال پیش را از نارنجی‌پوشان بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر