بازدید 9682
۷
بسکتبال جام ملت‌های آسیا ـ فیلیپین؛ جدال با اردن برای راهیابی به نیمه‌نهایی

ایران‌ با برد قزاقستان به یک چهارم راه یافت

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی مرحله دوم جام ملت‌های آسیا مقابل قزاقستان به برتری رسید و و موفق شد، این حریف را نیز با حساب ۸۵ بر ۵۳ از پیش روی برداشته و ‌تیم نخست شده و راهی دور دوم شود؛ در مرحله یک چهارم نهایی ایران باید به مصاف اردن برود.
کد خبر: ۳۳۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲ 07 August 2013
 ایران، با برد قزاقستان به یک چهارم صعود کردتیم ملی بسکتبال ایران در آخرین دیدارش از مرحله دوم رقابت‌های بسکتبال قهرمانی آسیا به مصاف قزاقستان رفت و به یک پیروزی دیگر رسید تا همچنان بدون شکست بماند‌.

 به گزارش «تابناک»، در آخرین روز دور دوم بیست‌و‌هفتمین دوره مسابقات بسکتبال جام ملت‌های آسیا، تیم ملی کشورمان مقابل قزاقستان به میدان رفت و موفق شد، این حریف را هم با حساب ۸۵ بر ۵۳ از پیش روی برداشته و ‌تیم نخست شده و راهی دور دوم شود. قزاق‌ها در این مسابقه، کارکرد خوبی داشتند و بسکتبالیست‌های ایران را کمی آزار دادند.

تیم ایران در این مسابقه ‌با ترکیب اصلی خود یعنی مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی وارد میدان شد.

*کوار‌تر اول: ۲۲ بر ۱۵ به سود ایران

قزاق‌ها بازی برابر ایران را خوب آغاز کردند. دفاع نفر به نفر آن‌ها اجازه گل زنی به ستاره‌های ایران را نمی‌داد و از سوی دیگر، موقعیت‌های خوبی برای شوت‌زن‌های خودشان می‌ساخت. تیم ملی ایران در این کوار‌تر همانند بازی‌‌های قبلی خود با ترکیب اصلی وارد میدان شد. قزاقستان که یکی از تیم‌های خوب این دوره محسوب می‌شود، در آغاز بهتر از بازیکنان ما کار کرد، اما در ادامه کار ملی پوشان کشورمان نبض بازی را در اختیار گرفتند. حساب کار ۱۰ بر ۸ به سود قزاق‌ها بود که پرتاب سه امتیازی موفق کامرانی بود که ایران را پیش انداخت و بلافاصله هم با یک توپ ربایی وی ایران را به امتیاز ۱۳ رساند.

بیش از هفت دقیقه گذشته بود که صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی هنوز موفق به کسب امتیاز نشده بود و این در حالی بود که حامد آفاق بهترین امتیاز آور ایران بود.

در ادامه کار اصغر کاردوست با پرتاب دو امتیازی حساب کار را ۱۸ بر ۱۲ کرد و پس از آن نیز آفاق یک توپ ربایی خود و دو امتیاز دیگر را برای ایران در پی داشت.

در پایان نیز پاس خوب سهراب‌نژاد که در اواخر این کوار‌تر به میدان آمده بود با یک پاس خوب کامرانی را در موقیعت گلزنی قرار داد تا در پایان ۲۲ بر ۱۵ به سود ایران به پایان برسد.

*کوار‌تر دوم: ۱۹ بر ۹ به سود ایران

این کوار‌تر با دو پرتاب پنالتی قزاق‌ها آغاز شد. تیم ایران در این کوار‌تر با دو گارد رأس یعنی کامرانی و داودی بازی را آغاز کرد. نخستین امتیاز کشورمان را هم کامرانی به دست آورد. محمد جمشیدی هم در این کوار‌تر برای ایران به میدان آمده بود. در ادامه کار پرتاب زیبای آرن داودی امتیازهای ایران را به ۲۷ رساند.

هفت دقیقه مانده بود که قزاق‌ها با یک توپ ربایی دو امتیاز گرفتند، ولی بلافاصله اصغر کاردوست با یک اسلم دانک زیبا پاسخ آن‌ها را داد. روزبه ارغوان نیز در ادامه به جای اوشین ساهاکیان وارد میدان شد.

پس از وقت استراحتی که مربیان درخواست کردند، تیم اصلی ایران وارد میدان شد و بلافاصله ساهاکیان دو امتیاز ‌برای ایران گرفت.

کمتر از چهار دقیقه مانده بود که حامد آفاق، یک بار دیگر پرتاب سه امتیازی خود را وارد سبد قزاقستان کرد و امتیاز ایران را به ۳۳ رساند. آفاق در این بازی ماشین گلزنی ایران بود و یکی پس از دیگری توپ‌ها را وارد سبد حریف می‌کرد.

دفاع خوب کشورمان در این کوار‌تر اجازه قدرت نمایی به قزاق‌ها نمی‌داد و آن‌ها در گلزنی ناموفق بودند. در ثانیه‌های آخر نیز حامد حدادی با دو پرتاب پنالتی و صمد نیکخواه بهرامی با یک پرتاب خوب، حساب کار را در پایان کوار‌تر دوم ۴۱ بر ۲۴ به سود ایران شد.

*کوار‌تر سوم: ۲۹ بر ۱۲

این کوار‌تر هم نخست با امتیاز آوری قزاق‌ها آن هم با پرتاب سه امتیازی آغاز شد و ملی پوشان کشورمان پس از آن شش امتیاز گرفتند.

صمد نیکخواه بهرامی در این بازی نمایش درخشانی نداشت و در این کوار‌تر با پرتابی که به صورت بازیکن حریف زد، باعث شد داوران خطای غیر ورزشی او را اعلام کنند.

در ادامه کار حرکت زیبای مهدی کامرانی در زیر سبد دو امتیاز را برای ایران در پی داشت و حساب کار را ۵۱ بر ۳۰ به سود ایران کرد.

تماشاگران ایرانی مقیم فیلیپین هم که هر روز در سالن حضور پیدا می‌کنند با شور و نشاط خاصی بازیکنان کشورمان را تشویق می‌کنند. در ادامه کار توپ ربایی خوب آرن داودی دو امتیاز ‌برای ایران ‌داشت که پس از آن سرمربی ایتالیایی قزاق‌ها درخواست وقت استراحت کرد.

در ادامه کار تیم ایران با ترکیب دوم خود بازی را انجام می‌داد و اختلاف امتیاز در آستانه دو دقیقه به پایان به عدد ۳۰ رسیده بود. در ثانیه‌های پایانی نیز سامان ویسی سه امتیازی خوبی را وارد سبد حریف کرد تا نتیجه در پایان کوار‌تر سوم ۷۰ بر ۳۶ شود.

*کوار‌تر چهارم: ۱۷ بر ۱۵ به سود قزاقستان

مهمد بچیروویچ، سرمربی تیم ملی کشورمان تیم دوم ایران را وارد میدان کرد و نخستین امتیاز کوار‌تر هم برای ما به دست آمد.

سامان ویسی در این کوار‌تر هم پرتاب سه امتیازی موفقی داشت و حساب کار را ۷۶ بر ۳۸ به سود ایران کرد. قزاق‌ها در این کوار‌تر با دفاع خوب ایران روبه‌رو ‌و سرمربی آن‌ها نیز از ادامه کار کاملا نا‌امید شده بود.

در ادامه کار روزبه ارغوان هم در زیر حلقه امتیاز ۸۲ ایران را به نام خود ثبت کرد و قزاق‌ها هم با یک کار ترکیبی خود، پرتاب سه امتیازی موفق داشتند تا در پایان این بازی ۸۵ بر ۵۳ به سود ایران پایان یابد.

ملی کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی روز جمعه با تیم چهارم گروه E یعنی اردن رقابت خواهد کرد.

به گزارش فارس دوره گذشته نیز تیم ملی کشورمان در این مرحله به اردن، ملقب به گربه سیاه برخورد کرد که در ثانیه‌های پایانی مقابل این تیم شکست خورد و از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماند.

این رقابت‌ها از دهم مرداد آغاز شده و تا بیستم مرداد ماه به پایان خواهد رسید. سه تیم نخست جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ اسپانیا را ‌به دست خواهند آورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷
AFARIN
مرسی بروبچ
به نظرم دیگه وقتشه در فوتبال رو پلمپ بگیرن.
افتخار می کنیم به شیرمردان ایران زمین
با سلام

عالی بود.دست شان درد نکند.
درود بر فرزندان ایران
فوتبال یاد بگیره
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری