بازدید 41378
۲۰۰ کشته تاکنون:

کشتار بزرگ در خیابان‌های قاهره! + فیلم

نیروهای امنیتی از صبح امروز با یورش به میدان‌های «رابعه عدویه» و «النهضه» در قاهره عملیات خود را برای پایان دادن به تحصن طرفداران «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده مصر آغاز کردند. منابع نزدیک به اخوان‌المسلمین، آمار تلفات را بیش از دویست کشته و هشت هزار زخمی اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۳۳۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴ 14 August 2013
کشتار بزرگ در خیابان‌های قاهره! + فیلم
به گزارش «تابناک»، نیروهای امنیتی از صبح امروز (چهارشنبه) با یورش به میدان‌های «رابعه عدویه» و «النهضه» در قاهره، عملیات خود را برای پایان دادن به تحصن طرفداران «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده مصر آغاز کردند.

این در حالی است که منابع نزدیک به اخوان‌المسلمین، آمار تلفات را بیش از دویست کشته و هشت هزار زخمی اعلام کرده‌اند.
 
خبرنگار شبکه العالم همچنین با اشاره به احتمال افزایش آمار کشته‌ها، از مجروح شدن شمار چشمگیری از هواداران مرسی خبر داد.
 
همزمان با آغاز این عملیات، بالگردهای نظامی بر فراز این دو میدان به پرواز در‌آمدند.
 
بنا بر این گزارش، نیروهای امنیتی برای پراکندن تحصن کنندگان به سوی آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک کردند و در مسیر پیشروی به میدان «رابعه عدویه» در منطقه «طیبه مول» با تظاهرکنندگان درگیر شدند.
 
در این باره باید گفت، دولت موقت مصر در روزهای اخیر، بار‌ها از تحصن کنندگان در میدان رابعه عدویه و النهضه خواسته بود تا به تحصن خودشان پایان دهند، در غیر این صورت با برخورد نیروهای امنیتی روبه‌رو خواهند شد.
 
گفتنی است، تحصن هواداران مرسی از بیش از یک ماه پیش و پس از برکناری وی از ریاست جمهوری آغاز شده و معترضان خواستار بازگشت وی به قدرت هستند.
 
این در حالی است که «عدلی منصور» رئیس جمهور موقت، نخست‌وزیر دولت جدید و وزیر کشور مصر، خواستار پایان دادن به این تحصن ‌شده‌اند.


دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷۷
انتشار یافته: ۵۰
وقتی ملتی خودشون انتخابات دموکراتیک خودشون رو نقض میکنند نتیجش همین میشه. در ضمن اون زمان که مخافان مرسی ریختن تو خیابون، موافقانش کجا بودن
پاسخ ها
فرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
کدوم ملت،
این ارتش بود که با کودتای نظامی به ملت مصر خیانت کرد
امیرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
اگر اطلاع ندارید فرخ خان ،برای اینکه ارتش وارد بشه باید زمینه ای وجود داشت و اخوان با سیاست های غلط تر از غلطش در عموم مسایل مهم باعث دلسردی بسیار از انقلابیون و وادار به عکس العمل کردن بسیاری دیگر شد.
این عدم تعادل رفتاری و عدم توانایی در اداره امورکشور و پشت پازدن به آرمانها این عواقب رو هم به دنبال داره! چه ماخوشمون بیادیانه...
فاجعه است مسلمون داره مسلمون میشکه اسرائیل هم داره با خیال راحت نفس میکشه کشورای غربی هم دارن اسلحشون رو میفروشن اگه اختلاف بین مسلمونا این حیله و تزویر انگلیسی نبود الان جرثومه ای مثه اسرائیل وجود نداشت واین جنایات بشری صورت نمیگرفت مردم شریف مصر بخودتون بیاین دارین چکار میکنین میخواین آیندتون بشه سوریه، سودانوشقه شقه بشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
خودِ مسلمونها با هم نمیسازن باز شماها بگین تقصیر انگلیسه! درسته که میتونه کمی دخالت دیگران هم باشه اما اینهمه اختلاف با این شدت بین مسلمونها مشکلی مبنایی و چند صد ساله داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
البته بعضی ها در ظاهر مسلمونن ولی در اصل هیچ فرقی با کافر ندارند. بی شک در بدنه ارتش مصر شمار زیادی از این نوع کفار وجود دارد.
این نتیجه چاله کندن برای دیگران (سوریه) هست
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
درست دو سه روز بعد از اونکه اون روحانی شیعه رو این تکفیری های مصر توی مسجد جلوی چشم همه شکنجه کردند و شهید کردند و بعدش جنازه اش رو توی کوچه ها روی زمین کشیدند و اونقدر حیوانیت بخرج دادند و مرسی هم با خشنودی و با آرامش اصلاً اعتراضی نکرد این ماجرا شروع شد.
این عذاب الهیه.
مگه عذاب شاخ و دم داره یا باید با بخشنامه به ملتی صادر بشه...
طبق روایت اگه عذاب هم نازل بشه خشک و تر با هم میسوزند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
بنده هم با احسان موافقم. در روايات داريم كه اگر عده كمي ظلمي را روا دارند و بقيه مردم در مقابل آن ظلم سكوت كنند عذاب شامل آنها نيز خواهد شد. اما اگر مردم در مقابل ظلم ساكت نباشند آنوقت عذاب فقط بر ظالمين نازل مي شود. متاسفانه مردم مصر در مقابل ظلمي كه به شيعيان شد سكوت كردند.
ارتش با آمریکا زد و بند کرده چرا نمیخواید این و بفهمید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
این هایی که منفی میدن هدفشون دقیقا چیه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
مرسی که ما رو آگاه کردی !!!!!!!!!!! الان فهمیدیم !!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
بعضی ها متاسفانه بحث سیاسی و مذهبی و اعتقادی و با هم قاطی کردند.
خدا به دادشون برسه درسته باهاشون اختلاف نظر داریم اما مسلمون هستند و دلمون اصلا نمیخواد بلای سرشون بیاید با این که احتمالا خیلی از اونها این طوری فکر نمیکنند
اخوان با سوء استفاده غیردموکراتیک از قدرت حاصل از انتخابات دموکراتیک، کشور مصر را به بحران کشید. ارتش هم این روند را دارد ادامه می دهد.
خون شهيد حسن شهاته و يارانش دامن سلفي ها و وهابي ها را خواهد گرفت منتظر باشيد .
اینها همه چوب خداست ( گرچه ما از این وضعیت خوشحال نیستیم) وقتی خداوند مبارک دیکتاتور را به زیر کشید و مملکت را بدست مردم داد تا بر سرنوشت خود مسلط شوند متاسفانه ناسپاسی کردند و با تروریستهای خونریز سوریه همنواشدند و نه تنها چشم و گوششان را بر آه و فغان مردم مظلوم سوریه بستند بلکه با تعطیل کردن سفارت سوریه سفاکان و خونریزان را مورد تایید و تشویق قرار دادند.
ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان به دست آرتش وابسته به غرب کشور مصر
مقاومت این عزیزان در مقابل این نوکران اجانب و به منظور حفظ حقوق خود را آرزو داریم
شهدای اسلام نزد خداوند هستند
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
استاد یه کمی چشاتو واکن اونایی رو که شهید می نامی همونایی بودن که اون روستای شیعه رو فقط بدلیل شیعه بودن سلاخی کردن همونایی که توی سوریه سر میبرن
خون شهید مظلوم شیعه حسن شحاته دامن اخوان المسلمین را گرفت. اما همه این کشتارها فقط دل اسرائیل را خوش میکنه. سران مصر باید بنشینند مثل آدمهای عاقل فکر کنند و مشکلشون را حل کنند اگرنه همون وضعیت مصر با دسیسه اسرائیل تو مصر درست خواهد شد.
خلیل راست می گوید..
حمید راست میگوید..
بیش از 70 درصد مردم در تظاهرت اولیه خواستار برکناری مرسی شدند و ارتش در واقع کمک به در خواست مردم کرد. طبیعی است که این 30 درصد ناراضی باشند. اما باید بدانیم که اخوان المسلمین شاخه نظامی نیز دارد که بیشتر آنها در صحرای سینا با ارتش اکثرا درگیر مسلحانه دارند. در تظاهرات امروز بسیاری از این شبه نظامی ها در بین مردم نفوذ کرده و با یورش نیروهیا امنیتی به سوی آن ها تیراندازی کردند و ارتش برای دفاع مجبور به پاسخ شده که متاسفنه طبیعی است که این وسط بعضی از مردم قربانی می شوند. نیروهای امنیتی تنها راهشان همین است. چون باید این گروه مسلح یا از بین رود و یا به صحرای سینا برگردد و آنجا با ارتش مقابله کند. مردم برای به دست آوردن آزای مدنی و جامعه دموکراتیک گاهی اوقات نیاز دارند انتخابی را که در گذشته خودشان انجام داده و مرتکب اشتباه شده اند با پرداخت هزینه سنگین تر جبران نمایند.
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
شما ماهواره زیاد نگاه می کنید متاسفانه!
نقش ارتش در دموکراسی چیه؟
درخواست مردم در دموکراسی چطوری تعیین میشه؟ صندوق رای یا کف خیابان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
شما موافقین و مخالفین رو شمردید؟
وظیفه ارتش چیه؟ عزل و نصب دولت؟
بهتر نبود آن مخالفینی که می فرمایید اجازه می دادند خود مرسی به عنوان رئیس جمهور قانونی یک همه پرسی برگزار می کرد و هر چه مردم می گفتند اجرا می شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
خوب انتقاد به مرسي هم همينه درواقع اتهامش كه از قدرت سوء استفاده كرده و نگزاشت همه پرسي برگزار شه و مي خواسته بزور صداي مخالفاشو خفه كنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
الان ارتش 1000 نفر رو کشته چی میگی شما ارتش به چقی داره که مردم کشور خوش رو بکشه
تابناک خبرت رو به روز کن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
جناب مضطفی خان. من ماهواره ندارم . راستی قرن 21 است ماهواره خبر تولید نمی کند !!!!!!!!
شما اطلاعاتتان خیلی کم است. متاسفانه در خواست مردم که گفته بودند باید مرسی برود اجابت نشد و مرسی گفته بود من کنار نمی روم و حتی گفته بود که انتخابات برای تعیین رئیس جمهور برگزار نمی کند. در ضمن همین ارتش در انقلاب پارسال بازهم هم از اکثریت مردم که خواهان سقوط مبارک بود حمایت کردند و گرنه باید آن موقع مردم را همه شان سرکوب می شدند. ارتش الان نمی تواند در خواست اقلیت معترض را برآوردن نماید و رئیس جمهور سابق که سابقه فساد در زمان ریاستش است را آزاد نماید. این اقلیت ها حق اعتراض دارند ولی با نفوذ کردن شاخه نظامی در آن ها فقط خودشان از بین می روند و تصویر بدی از گروه اخوان به جامعه جهانی مخابره می شود. ارتشی که در اختیار یک حکومت باشد در خواست اکثریت مردم را گوش نمی دهد و این اسمش کودتا خواهد بود و ارتشی که به خواسته اکثریت مردم گوش دهد آیا اسمش کودتا است؟ کودتا یعنی تحمیل خواسته اقلیت به اکثریت.
ارتش مصر حق نداشت مرسی را بر کنار کند، کسی که با انتخابات روی کار آمد، با کودتا برکنارش کردند. اخوان المسلمین حق دارند اعتراض کنند.این قضایا هم هیچ ربطی به کشته شدن شحاته نداره.
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
من هم با شما موافقم ارتش حق نداشت مرسی را برکنار کند. آمریکا و اسرائیل خیلی خوشحالند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
تا جاییکه من میدانم قانون اساسی مصر و بعضی کشورهای دیگر در شرایط خواص این اجازه رو به ارتش میده ولی در اینجا ظاهرا تمام طرفهای درگیر به جای مهربانی باهم ودشمنی بااسرائیل و آمریکا با هم میجنگند و با دشمن مذاکره میکنند؟!!
امین س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
مثل اینکه قانون اساسی مصر چیزی به اسم استیضاح رئیس جمهور نداره...به هر صورت دولت اخوانی مرسی هم برای امریکا و اسرائیل بی خطر بود،یعنی شما میگی دولت اخوانی جرات لغو کمپ دیوید رو داشت؟؟!!نه تکنو کرات ها و نه اخوانی ها جرات لغو ندارن بلکه نهایتا تعدیل می کنن
جناب تابناک خواهشن حجم فایل ها رو کم کنید اینجا ایرانه
امیر مونان علی "ع" تاکید فرموده اند:

وجود یک حاکم فاسد و ظالم بهتر از نبود اوست....

منظور ایشان این بوده که :

یک جامعه نیازمند به حاکم است تا مردم از حکومت حساب ببرند و نظم در جامعه حاکم شود هرچند آن حاکم فاسد و ظالم باشد...


خب اوضاع عراق بعد از صدام و لیبی بعد از قذافی و اینک مصر بعد از مبارک همین شده که می بنید...
اسراییل . اسراییل اسراییل ... این اش دست پخت اسراییل و انگلستان است که البته پولش را هم بچه های عبدالعزیز عربستانی و تمیم بن حمد قطری با گشاده دستی تامین میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
وقتی مسلمونا عقل ندارند و همدیگر را راحت میکشند البته که اسراییل خیلی هم باید خوشحال شود و به آنها بخندد
بعد از ورود مقامات آمریکایی به مصر این تصمیم کشتار مسلمانان مصری اتخاذ شده است و کاملا برنامه ریزی شده توسط کفار آمریکایی و بی دینان مصری میباشد ملت مقاوم ومسلمان مصر باید در مقابل بیدینان ایستادگی کنند واگر کشته شوند انشاالله شهید خواهند بود
اخواننا فی دین
یذبحون و نحن ساکتون!!!
بزرگترين مشكل مردم مصر نداشتن رهبري مانند خميني كبير (ره) است و مشكل بعد البته افتادن در دام رهبراني كه بجاي اتحاد در بين ملت به ايجاد تفرقه اقدام نمودند. مرسي بجاي اينكه به دامان كشوري مثل ايران روي بياورد از حضور در اينجا اكراه داشت و خوب سرنوشت او هم اينگونه مي شود كه ميبينيم .
ما که دوست نداریم یه قطره خون از دماغ کسی بیاد ولی اخوانیها در سوریه از جانیان و وحشیان و از آدم خوران حمایت می کند.
والله الذی لا اله الا هو
بدستور امریکا و اسرائیل کشتار و ذبح مسلمین در مصر اسلام شروع شده
کسی هست که فریاد یا للمسلمین را بشنود و بداند که انها خواهران و مادران و برادران اسلامی ما هستند
از خدا بترسید و روز سخت از هم بگذرید و برادران دینی خود را در مقابل امریکا و اسرائیل حمایت و نصرت کنید
این دسیسه ای بود که کشورهای همکاری خلیج فارس و اردن با همکاری سرویس های اطلاعاتی انگلیش و اسرائیل بر سر مصر اوردند تا اسلامگرایان موفق به تشکیل یک دولت نشوند . البته عدم استراتژی درست اسلامگرایان خود زمینه ساز این وضعیت بود
اين ريختن خون مظلومان شيعه است كه دامان مرسي و هواداران سلفي اش را گرفته است
لا اله الا الله
بدست مسلمان خون مسلمان را میریزند

اللهم اجعل عواقب امورنا و امور اخواننا المومنین خیرا
آمریکا میخواد شرایط رو برای حضور نیروهای خارجی مثل ناتو فراهم کنه
انقلابی که رهبر نداشته باشه همین میشه
اینا دیگه شورشو درآوردن بابا همون حسنی مبارک خوب بود دیگه داشتین زندگیتونو میکردین شما لیاقت دموکراسی رو ندارین لیاقتتون همون دیکتاتوره
اونهایی که میگن این دسیسه خارجی هاست(انگلیس و ......) خوب اصلا فرض کنیم که این دسیسه خارجی ها باشه خوب عقل و فکر مسلمونا کجا رفته که دارن همدیگه رو می کشن . اگه یه اجنبی یه تفنگ بده دستت و بگه برو فلانی رو بکش و تو این حرف اونا رو گوش کنی ایراد از اونا نیست بلکه از خودته......
نمی دونم اگر پیامبر(ص) الان بیان چی میگن؟ توی اروپا بعد از وحشی گری که در جنگ جهانی کردن، الان کشورهای اروپایی تا حدودی مرزهای بینشون رو از بین بردن و باهم جنگ ندارن بلکه در صلح کامل هستن. باکشت و کشتار هیچ چیز درست نمی شه اسم این اتفاقات رو نمیشه انقلاب گذاشت به اتفاقات هرج ومرج می گن
خدایا کاری کن که در برابر غیر مسلمانها بخاطر این رفتارها خجالت زده نباشیم
واقعا پیام اسلام اتفاقات مصر و عراق و سوریه و افغانستانه؟!!!!! بجای اتحاد در برابر اسرائیل دست به کشتن برادرای خودشون زدن
خیلی خیلی پوشش خبری تون از این حادثه مهم ضعیف بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار
وب گردی