بازدید 2734

دولت می‌تواند اصلاحیه برنامه پنجم توسعه را به مجلس ارائه کند

کد خبر: ۳۳۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲ 17 August 2013
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت می‌تواند اصلاحیه برنامه پنجم توسعه را به مجلس ارائه کند، گفت: نوشتن برنامه ششم تغییر چندانی در پی نخواهد داشت.
خبرگزاری فارس: دولت اصلاحیه برنامه پنجم را به مجلس ارائه کند

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با فارس در مورد طرح مرکز پژوهش‌های مجلس برای «اصلاح قانون برنامه پنجم توسعه کشور یا توقف آن و تدوین برنامه ششم» گفت: اگر برنامه ششم نوشته شود با توجه به اینکه اکثر بندهای قانون برنامه تنفیذی است، تغییر چندانی در این قانون بالادستی رخ نمی‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای مثال بسیاری از بندها به همان شکل که در برنامه فعلی آمده در برنامه بعد هم ادامه پیدا می‌کند و به اصطلاح به آن برنامه تنفیذ می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع باید به اختیار دولت گذاشته شود، گفت: تا کنون بسیاری از بندهای برنامه پنجم محقق نشده است و به اعتقاد من دولت باید اصلاحاتی در برنامه انجام دهد و به مجلس ارائه کند.

این نماینده مجلس گفت:‌ سه سال از زمان اجرای برنامه پنجم گذشته و الان اگر دولت بخواهد به بندهای فعلی برنامه عمل کند، تنها دو سال فرصت دارد و با توجه به اینکه برنامه تا زمانی که برای آن در بودجه، اعتبار در نظر گرفته نشود، اجرایی نخواهد شد، دولت با توجه به توانایی خود، می‌تواند اصلاحیه برنامه پنجم را به صورت لایحه به مجلس ارائه کند.

یوسفیان افزود: با توجه به اینکه اجرای قانون برنامه به عهده دولت است، اگر خودش آن را اصلاح کند بهتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی بندهای برنامه سالانه در بودجه اصلاح می‌شود، گفت: تغییر در هیئت امنای بانک مرکزی و نظر شورای اداری در اعتبارات استانی از جمله این اصلاحات است.

این نماینده مجلس گفت: بر این اساس برخی بندها در بودجه اصلاح می‌شود، اما اگر لایحه اصلاحیه ارائه شود، در کل برنامه تجدیدنظر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل