بازدید 16269

چمران یک تنه استعفای نجفی را پذیرفت

کد خبر: ۳۳۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷ 20 August 2013
در حالی که اعضای شورای شهر به استعفای محمد علی نجفی رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی و عضو شورای شهر رای ندادند، مهدی چمران رئیس شورا این اتفاق را مورد تصویب اعضای شورا اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار شهری فارس در جلسه علنی امروز شورای شهر، چمران در اقدامی حیرت‌انگیز تعداد آرای موافق با استعفای نجفی را بیش از آرای واقعی اعلام کرد و بدون توجه به اعتراضات استعفا را به تصویب رساند.

در جلسه امروز ابتدا آیین نامه شورا درباره نحوه استعفای اعضا توسط علیرضا دبیر قرائت شد و پس از آن استعفانامه نجفی که دیشب و خطاب به سعید دایی رئیس دفتر هیئت رئیسه شورا ارسال شده بود، خوانده شد.

پس از آن حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورا با بیان اینکه شورا شغل نیست گفت: با توجه به اینکه دوره سوم شورا هفته آینده به پایان می‌رسد و تنها یک جلسه دیگر از جلسات ما باقی است این استعفا نامه به صورت نمادین نوشته شده و آقای نجفی به شورا احترام گذاشته است ولی ایشان می‌تواند این یک جلسه را مرخصی بگیرد در نتیجه به اعضا پیشنهاد می‌کنم به این استعفا رای دهند.

چمران در تصحیح صحبت‌های شکیب گفت: درست است که عضویت در شورای شغل محسوب نمی‌شود اما متن قانون صراحتا مشخص کرده که اعضای شورا چه مسئولیت‌هایی را نمی‌توانند داشته باشند در نتیجه حتی اگر یک روز هم از عمر شورا باقی باشد این استعفا باید به تصویب اعضای شورا برسد.

در ادامه جلسه رای گیری درباره استعفای نجفی انجام شد که تنها 5 عضو به این استعفا رای دادند و در حالی که 11 عضو در جلسه حضور داشتند و تصویب استعفا به 6 رای نیاز داشت چمران اعلام کرد که استعفا رای آورده است و در میان ناباوری خبرنگاران و اعضای جلسه به مخالفت کاشانی و شکیب توجهی نکرد و به شکیب گفت: شوخی که نداریم، لطفا بحث را تمام کنید و صلوات بفرستید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست