بازدید 15919
خوانده می‌شوید:

برداشت شما از مذاکرات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی چیست؟

چهار روز بررسی برنامه دولت یازدهم و صلاحیت وزرای پیشنهادی در ساعات پایانی پنجشنبه گذشته، با رأی اعتماد به پانزده نامزد وزارت و رأی عدم اعتماد به سه تن پایان پذیرفت. پخش مستقیم مذاکرات صحن مجلس به عموم مردم، فرصت دیدن و نظارت بر کار نمایندگان را داد. برداشت شما از چهار روز مذاکرات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی چیست؟ این گزارش با دیدگاه‌های شما کامل می‌شود.
کد خبر: ۳۳۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷ 20 August 2013
برداشت شما از مذاکرات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی چیست؟

هفته پیش، مجلس شورای اسلامی، از روز دوشنبه تا پنجشنبه، همه وقت خود را به بررسی برنامه دولت یازدهم و صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای کسب اعتماد نمایندگان پرداخت که نتیجه آن، رأ‌ی قاطع به وزرای اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی مجلس و رأی عدم اعتماد به سه وزیر در حوزه‌های آموزشی و جوانان بود.

مجلس در این چهار روز، شاهد نطق و دفاع رئیس‌جمهور، مخالفت و موافقت با وزرای پیشنهادی و برنامه‌های آن‌ها و دفاع وزرا از خود بود؛ وزرا و نمایندگانی بودند که سخنوری خود را نشان دادند و برخی دیگر که این گونه نبودند. مباحثی مطرح شد که در تعیین رأی نمایندگان مهم و تأثیرگذار بود و در مقابل نطق‌هایی هم بود که ظاهرا تأثیر چندانی نداشت. در «خوانده می‌شوید» امروز به این مسأله بپردازید که:

* برداشت شما از چهار روز مذاکرات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی چیست؟

* کدام سخنرانی‌ها را خوب و کدام را بی‌کیفیت دیدید؟

* نقاط ضعف و قوت نطق‌های این چهار روز کدام است؟

* و چگونه می‌شود بر بی‌نظمی و ‌رعایت نکردن قانون زمان در مجلس غلبه کرد؟


لطفا دیدگاه‌های خود را به گونه‌ای درج فرمایید که در چهارچوب اخلاق و قوانین کشور قابل انتشار باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۴
در انتظار بررسی: ۲۱۳
انتشار یافته: ۲۲۵
این مذاکرات نشان گروهی که مسئول خرابی های 8 سال اخیر و رسیدن مملکت به وضعیت فعلی هستند مصصمم هستند علیرغم انتخابات انجام شده رویه خود را به هرشکلی ادامه دهند و دولت را نیز مجبور به تبعیت کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
احسنت .......... احسنت ............
کاظم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
دقیقا همینطوره. این نماینده ها نشون دادن اصلا نظر مردم براشون مهم نیست و فقط حرف خودشون رو میزنن. ولی ما هم ساکت نمیشینیم و انتخابات مجلس جوابشون رو میدیم. مجلس ما جای این تندروها نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
من تعجب می کنم که مردم به امیدی به کسایی امثال رسایی و کوچک زاده رای دادن!!!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
امیدوارم همه مردم صحبتهای نماینده ها رو شنیده باشن و بر اساس موضع گیریهای نماینده ها بهشون رای بدن! واقعا بعضی صحبتها و طرز بیان ها حتی در سطح یک آدم معمولی نبود چه برسه به نماینده ها!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
آفرین کاظم جان آفرین
تندرو ها باید تند بروند
سالهاست از دست روحیات طالبانی رنج می کشیم
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
مذاکرات خوبی انجام گرفت البته بی اخلاقی هایی هم شد که باعث تاسفه.
ولی باید در نظر داشت که نمی توان پست های کلیدی را به فتنه گر داد، قابل توجه بعضی دوستان که می گویند مجلس پیام ملت را نفهمید،کافیست نگاهی به آرای وزرای اقتصادی، نیرو،کشور،دفاع،دادگستری داشته باشند،
دادا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
ناشناس جان اضافه كنيد به مسئولين خرابي هاي هشت سال اخير:
اردوكشي خياباني در ابتداي كار دولت دهم را كه تحت عنوان تقلب از طرف جبهه اصلاحات موسوي و كروبي و حاميانشان رهبري شد و مملكت را زمين گير كرد.
و ساز و كار انتخاباتي در زمان روحاني همان سازوكار زمان موسوي بود يعني وزارتخانه احمدي نژاد.
حالا چه شد كه آقايان راي آوردند انتخابات سالم بود اما راي كه نياوردند كل مملكت رو به هم ريختن و راي مرا پس بده و از اين حرفها.
اقای قاضی پور فرق مخالفت و سوال رو نمیدونست. در ضمن فارسی رو به سختی حرف میزد. اصلا ادم نمی فهمید چی میگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
شما زبون دومت رو میتونی با صراحت حرف بزنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
عزیزم ایشون نماینده ارومیه و ترک هستن. اکثر ترک های هموطن فارسی رو اینجوری صحبت می کنن و بهتره به قومیت ها و لهجه ها احترام بذاریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
بیشتر شبیه روخونی از متنی بود که دو دقیقه قبلش بهش داده بودن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
بابا شما آقای رسایی و بزرگواری و با عرض شرمندگی آقای کوچک زاده (چون خودم رای دادم بهش)رو نمی بینی.با وجود این حضرات بالا من شخصا دست آقای قاضی پور رو می بوسم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
تو هم اگه ميتوني زبان تركي رو مثل فارسي صحبت كردن قاضي پور ياد بگير.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
من آقای قاضی پور رو نمیشناسم اما حرف زدنش با اینکه لهجه غلیظی داشت، ولی بهم پالس های مثبت میفرستاد، بنظرم انسان شریف و دلسوزی میومد، مخصوصا جایی که کارت پایان خدمت وزیر اقتصاد رو ازش سوال کرد
سينا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
جناب ناشناس دوم!
عزيزم من دو سالي است تبريز دانشجو هستم اكثر آذري زبانان كشور فارسي رو خوب صحبت ميكنن.
ضمنا ناشناس اول به هيچ قوميتي اهانت نكرده.
همينجوري يه چي ميگي جو ميديا.
البته اروميه شهر قشنگيه
تقریبا خوب بود...

ولی آخر چهار روز که گفته شد نامه ای بین نماینده ها پخش شد و مجلس قانون شکنی کرد اصلا خوب نبود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
خانم های مجلس خیلی با حال بودند!
یک جوری لابی می کردند که هیچ کس نمی فهمید!
سلام. راستش با دیدن صحبت های افراطی بعضی از نمایندگان خیلی نا امید شدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
یکی میطونه اسم چندتا از این افراطیونی که همه میگن بگه تا ما هم بدونیم اینا کیا هستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
من نمی تونم ....شما میطونید؟؟؟/
ح
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
. یعنی شما اینقدر بی جنبه تشریف دارین که تحمل به قول شما چهار تا مخالف را ندارید لابد تمام مجلس را برای چاپلوسی میخواهید
من هرجور فکر می کنم نمی تونم موضع بعضی نماینده ها رو درک کنم. اگه اینها نماینده مردم هستن باید نظرشون نزدیک به خواست مردم باشه. کاش یه نظر سنجی برای هر وزیر پیشنهادی از مردم انجام می شد تا تفاوت ها معلوم میشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
اگر چه با برداشتت موافقم ولی با پیشنهادت نیستم یعنی نمیشه از مردم نظرسنجی کرد چرا که کار، یه کار تخصصیه!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
پس برای چی انتخابات مجلس برگزار شد؟
شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
درود بر بزرگمرد نمايندگان آقاي كوچك زاده
خداوند حفظش كند.
به نظرم سوء استفاده از واژه "فتنه" در مجلس، خودش به "فتنه ای" به مراتب مخرب تر از اعتراضات پس از انتخابات 88 تبدیل شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
بعضی ها از فتنه کلاهی دوخته اند برای سر مردم تا میزشان حفظ شود
معتدل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
واژه "فتنه" برای برخی ها چوب نانشان ( در زبان ترکی چورک آغاجی) شده
اکثر سخنرانی ها هیچ ربطی به موضوع نداشت موافقان تعریف وتمجید می کردند ومخالفان حرفی جز فتنه فتنه کردن نداشتند این نشان می دهد اکثر نمایندگان از تخصص های لازم بی بهره اند ولی تعدادی در سخنوری ماهر وتعدادی در آن هم مانده اند چه بدمان بیاید چه خوشمان واقعیتی است باید پذیرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
چه کنیم به این عزیزان هم خودمان رای داده ایم از ماست که بر ماست
سمیرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
دقیقا موافقم ، خیلی جالب بود در کمتر موردی بود که فرد بیاد و روی برنامه وزیر پیشنهادی نقد و بررسیو تجزیه تحلیل داشته باشه، فقط اومدند و مثل بچه دبستانی ها گفتند ما از فلانی شنیدیم فلانی این کارو کرده ، وای وای وای :)
انشالله سال آینده انتخابات مجلس پر شور خواهد بود و اکثریت مجلس به رییس جمهور نزدیک خواهد شد.
پاسخ ها
میثم .
| Australia |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
با نظرت موافقم مردم باید یک تجدیدنظر اساسی در انتخاب نماینده هاشون بکنند مخصوصا نماینده هایی که با اکثر کابینه مخصوصا وزیر آموزش و پرورش و علوم رای مخالف دادند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
مطمئن هستم که دیگه مردم اشتباهات ۸سال پیش رو تکرار نمیکنند و به تندروها رای نمیدهند...
انشاالله مجلس هم معتدل میشه ساله آینده...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
این سخن شما هم به نوعی افراط است. زیرا اول باید دید و عملکرد ها را سنجید سپس اظهار نظر کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
خوب شد نجفی رای نیاورد مگه وزیر قحطه
-به نظرم سياسي كاري در مجلس موج مي زد و تكيه بر كميسيونهاي تخصصي ضعيف بود.
-سخنراني چشمگيري سراغ ندارم.
-نقطه ضعف عمده را در درك نكردن اهميت تريبون مجلس از سوي نمايندگان مي بينم.
-شفاف سازي و پخش زنده مذاكرات مي تواند بر از بين بردن بي نظمي و عدم رعايت قانون مجلس كمك كند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
خيلي موجز و رسا، اشكالات را بيان فرموديد. درود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
احتمالا سخنرانی دکتر ظریف رو ندیدید!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
همينطوره. دو كلام حرف حساب از كل نماينده ها نشنيديم.
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
به نظرم منظور ایشون سخنرانی نمایندگان بود و نه وزیران و رییس جمهور.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
منظور دوستمون فک میکنم سخنرانی نمایندگان مجلس بود نه وزرای پیشنهادی .
سخنرانی دکتر ظریف عالی بود. متاسفانه بعضی نماینده ها بیشتر از شور، شر داشتند. اما در کل اینکه مخالف و موافق و وزیر سخنرانی کنند و این به صورت زنده و بدون سانسور پخش بشه، باعث میشه مردم قضاوت نهایی داشته باشند و فارغ از رای نماینده ها تشخیص صلاحیت یا عدم صلاخیت وزیر براشون آسونتر بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
با وجود تمام نقدهایی که به صدا و سیما هست، انصافا از اینکه تمام برنامه ها رو بصورت زنده و ظاهرا بدون سانسور پخش کرد سپاسگزارم
بزرگترین نقظه ضعف حب و بغض سیاسی مجلسیون بود که معلوم نیست نماینده مردم هستند یا وامدار جریانات سیاسی که نگذاشت 2 وزیر اموزش و پروش و علوم رای بیاورند. تمامی سخنرانی وزرا خوب بود اما بهترین برای ظریف و میلی منفرد بود. نقطه ضعف بی انضباطی مجاس بود. نقطه قوت دیگر فضای عاقلانه حاکم بر کابینه روحانی. یک چراغ روی میز قرار بگیرد با سه رنگ سبز زرد قرمز. سبز برای صحبت کردن زرد برای دو دقیقه مانده به پایان صحبت و چراغ که قرمز شد میکروفون قطع شود ! نماینده یا وزیری که نتواند وقت خود را برای یک سخنرانی مدیریت کند تا حق کس دیگری ضایع نشود چگونه توان انجام مسئولیت های بزرگ دارد ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
رای نیاوردن وزرای آموزش و پرورش و علوم بر خلاف خواست مردم بود!!!
نمیندگانی که خودشان انشا نوشته بودند با کسانی که بایشان انشا نشته بودند کاملا واضح بود
مشخص شد که ملاک تصمیم گیری برای بعضی از نمایندگان چه چیزی هست؟
به نظر بنده نمایندگان جناحی عمل کردند ..
این مجلس اگه در روند کار خودش تغییری ایجاد نکنه آینده ی خوبی نداره ..
تا وقتی که نمایندگان در بررسی وزیر پیشنهادی تخصص رو در آخرین بند خودشون قرار میدن این مجلس و نمایندگان راه به جایی نمی برن که هیچ ! روز به روز به تعداد مخالفین خودشون هم افزوده میکنن !
پاسخ ها
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
خب اول فکر کن بعد نظر بده
اگر نمایندگان جناحی عمل کردن به خاطر این بوده که وزرا جناحی بودن به جای اینکه فراجناحی باشن
میلاد
| United Kingdom |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
بنده کاملا فکر کردم و این نظر رو دادم ... اینکه معلومه شما بدون فکر نظر دادی و معنی فراجناحی رو نمیدونی ..
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
آقا سجاد شمام که مثل نماینده های افراطی مجلس حرف میزنی! ملاک باید صداقت، تخصص و برنامه باشه مهم نیست که وزیر مال کدوم جناحه. خوبه که از اصولگراها هم در کابینه هستن و شماها این حرفو میزنین!!! نمیدونم کی قراره آدمایی مثل شما قراره بیخیال شعار یا با مایی یا بر علیه ما بشن؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
به نظرت سجاد جان شما فکر کردی بعد نظر دادی؟
اساسا ماهیت اینکه شرایط وزرا بررسی بشه مساله ای خوب و قابل تاییده .. برداشتی که از برخورد ها و عملکرد این نمایندگان مشاهده شد نشان دهنده ی این مساله است که واقعا باید در زمان کاندید شدن این نماینده ها برای مجلس ، فارغ از دیدگاه سیاسی تایید یا رد صلاحیت بشوند .. متاسفانه دیده شد که برخی نمایندگان شاخص مسائل و بغض های سیاسی خودشون رو علیه وزرا پیشنهادی ارائه کردند .. به قول دوستی بزرگترین مشکل ما این است که افرادی باید به افرادی مانند زنگنه و نجفی که فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه های ایران هستند و همواره ارادتشون رو به نظام ثابت کردند رای بدهند که فارغ التحصیل دانشگاه های پیام نور هستند (با احترام به اکثریت مجلس و بقیه نماینده ها ) .. زیباترین سخنرانی ها بدون شک صحبت های آقایان پزشکیان و عبداالهی نماینده ی ماهنشان بود .. به هر حال آنچه مشخص شد این بود که مردم نماینده های خودشون رو بهتر شناختن ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
دوست عزیز
لطفا به دانشگاه پیام نور و فارغ التحصیلان آن توهین نفرمایید.
کاش میفرمودید بی سوادان باسواد نما.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
درود وطن پرست.
حرفات در عین حال که گیرا و زیباست دو پهلو یا به قولی دولبه است.
من یک پیام نوری هستم و واقعا فرق پیام نور و دانشگاه تهران رو میدونم و این سخن شما را تایید می کنم ولی از طرفی نمایندگان عصاره فضایل ملتند و شاید بهترین و نخبه ترین حوزه انتخابیه خودشون هستن.
هدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
حالا این آقایون وزیر مگه از دانشگاه به قول شما بهترین ایران تخصصی موافق وزارتخانه ای که به آن ها محول شده گرفتن که سنگ مدرک و تحصیلشونو به سینه می زنی؟؟!
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
خانوم هدی

این افراد نخبگانو خوش فکران جامعه هستند، کسایین که هرجا باشن منشا خیرن و مدیریت صحیحو به خوبی به اجرا میذارن.
لیدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
هدی جان کسی که مدیر خوبی باشه با سابقه درخشان , هرجایی بذارنش بهترین نتیجه رو بجا میذاره , درضمن کسی که از دانشگاههای معتبر مدرک میگیره یعنی هم هوش هم پشتکار و هم جربزه داشته با اجازت گلم ؛)
چقد دير!!!!! كاش زودتر اقدام ميكرديد.. به عقيده و اعتقاد اينجانب ماحصل گفتگوها نشان داد كه قوه تفكر و توانمندي در انديشه، بيان و سطح بينش برخي از نمايندگان محترم مجلس انطباق رضايت بخشي با انتظارات مردم ندارد
الحق که تخصصی ترین و تاثیرگذارترین سخنرانی مربوط به دکتر ظریف بود.
امیدوارم ایشون در مجامع بین المللی هم همینگونه از حق ملت دفاع کنند.
نمایندگانی صرفا برای اینکه صحبت کردنشان تبلیغی برای آنها در انتخابات بعدی باشد مخالف یا موافق بودند حتی بعضی فکر این را هم کرده بودند وزرایی که مخالف کمتری دارند و احتمال اینکه قرعه ی صحبت مخالف به نام آنها بیرون بیاید مخالف ثبت نام نمایند و مخالف وقعی نبودند. در ضمن صحبت بیشتر آنها برای تبلیغ خودشان در بقا در پست نمایندگی در دوره های آتی بود. ولی دکتر میلی منفرد هم حیف شد که رای نیاورد
بسم الرحمن الرحیم
دست آوردهای مهم پخش مستقیم مداکرات مجلس
مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم مستقر در خانه ملت در حضوری صددرصدی خود (284 نماینده) پس از طی چهار روز ماراتن تقریبا نفس گیر در مورخه 24/5/92 با رای اعتماد به 15 وزیر از 18 وزیر کابینه یازدهم نشان دادند پیام 24 خرداد 92 که در خلق حماسه سیاسی مردم منتشر شده بود را به خوبی دریافته‏اند. به خصوص سنگینی کفه ترازوی آرای مجلس به بخش اقتصادی دولت یازدهم در برابر بخش سیاسی ، امنیتی و فرهنگی نشان از واقعیتی داشت که هم دولت محترم و هم مجلس گرامی در انتخاب وزرایی کارا و کارآمد، دریافته‏اند آن‏چه امروز دغدغه مردم می‏باشد موضوع نابسامان اقتصاد و معیشت مردم است و لذا در همان گام اول قدم‏های خوبی برداشته شده است.
اما ورای آن‏چه در مجلس از گفت و شنودهای 18 وزرای پیشنهادی و 119 نمایندگان موافق و مخالف در صحن علنی مجلس اتفاق افتاد و نتیجه حاصل از آن که بسیار نیکو و پسندیده بود و دارای اهمیت است؛ دست آورد مهم این جلسات پخش مستقیم مذاکرات مستقیم مجلس و دیدن و شنیدن اظهارات آزاد موافقین و مخالفین برای ملت فهیم ایران واجازه فرصت برابرهمه حتی کسانی که در جلسات نبودند برای دفاع از خود بود. مذاکراتی که به لحاظ شرایط خاص خود به هیچ عنوان فرصت صحنه سازی یا خدای نکرده فریب افکار عمومی در آن وجود نداشت و تمامی ملت ایران و حتی دنیا بر صحت و سلامت روند دموکراسی در ایران شاهد و ناظر و گواه بودند.
همان‏طور که می‏دانید بر اساس اصل‏ شصت و نهم قانون اساسی ‎‎مذاکرات‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ باید علنی‏ بوده و گزارش‏ کامل ‏آن‏ از طریق‏ رادیو و روزنامه‏ رسمی‏ برای‏ اطلاع‏ عموم‏ منتشر شود. در این اصل هیچ اشاره‏ایی به تلوزیون و پخش تصاویر آن نشده است ولی صدا و سیمای جمهوری اسلامی با یک اقدام پسندیده در اولین تجربه خود علاوه بر صدای مجلس تصویر جلسات رای اعتماد به کابینه دولت را هم پوشش داد که لازم است از این اقدام مسئولین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی تشکر و سپاسگزاری گردد. همین اقدام خاص توانست واقعیت‏های مهمی دیگری را برای ملت و مسئولین آشکارسازد که در این جا به سه نکته مهم آن اشاره می‏گردد؛ نکات مهمی که جا دارد بیشتر بدان پرداخته شود و بسط آن ‏قطعا می تواند در دنیا از نقاط قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب خواهد شد:
1- شناخت صحیح و انتخاب درست در سایه آزادی بیان و در معرض قرار دادن آن بدست می‏آید. موضوعی که در اظهارات موافقین ومخالفین نمایندگان مجلس در خصوص وزرای پیشنهادی به خوبی طرح و برآیند آن در کابینه یازدهم مشخص گردید. اهمیت این موضوع از آن جهت است که مجلس نهم و رای اعتماد به کابینه یازدهم نشان داد هرگاه طرفین موافق و مخالف در صحنه‏های سیاسی با پرهیز از وابستگی محض جناحی و جریانی (علی رغم شیطنت ها و بد اخلاقی‏هایی که در اثنای مذاکرات انجام شد از قبیل توزیع شب نامه بین نمایندگان و ارسال اسناد محرمانه برای نمایندگان و حتی تهدید و ارعاب برخی نمایندگان و ... )( مصاحبه علی مطهری با روزنامه شرق 26/5/92 -شماره ۱۸۰۸) و فقط به قصد قربت و رضای الهی و رعایت شئون افراد بتوانند در سایه امنیت واقعی، به طرح دیدگاه‏های خود پرداخته و از ترور شخصیت و ایراد اتهامات واهی به افراد بپرهیزند و در جهت منافع ملی و مردم سخن بگویند؛ مسلما نتیجه بدست آمده در جهت خواست ملت و مصالح کشور رقم خواهد خورد و انشا الله مورد رضای حق تعالی نیز خواهد بود.
2- چهار روز مذاکرات چالشی در مجلس و پخش مستقیم آن از رسانه ملی و پوشش دادن این مذاکرات توسط تمامی رسانه‏های مجازی و نوشتاری داخل کشور، بستری مناسب برای ایجاد فضایی مسموم و غبار آلود و پر التهاب در صحنه سیاسی هر کشوری را فراهم می‏سازد. اما درک و بصیرت بالای تمامی مسئولین؛ رسانه‏ها و به خصوص مردم حماسه ساز در ایجاد فضایی آرام و بدون التهاب کاذب نشان داد؛ آنگاه که اطلاع رسانی شفاف بر مدار صحیح و مبتنی بر ارایه اعتماد سازی به مردم صورت بگیرد، نه تنها فضا سیاسی غبار آلود نخواهد شد، بلکه اعتماد مردم بر حاکمیت کشور افزایش یافته و بستر مناسبی برای مشارکت آحاد مردم برای حضور در صحنه‏های سیاسی آینده کشور فراهم می‏آید. درک صحیحی که در شرایط کنونی رسانه‏ها و به خصوص صدا و سیما از بالا بودن سطح و آگاهی ملت ایران پیدا کرده اند خود مهمترین دست آورد حماسه سیاسی 24 مرداد بود.
3- مردم ‏شریف ایران در جریان ‏رای اعتماد ‏مجلس ‏به ‏وزرای ‏پیشنهادی ‏شاهد ‏بودند ‏که نمایندگان موافق و مخالف ‏در ‏فرصتی ‏برابر ‏به ‏طرح ‏نظرات و دیدگاه های ‏خود ‏نسبت ‏به ‏وزرا پرداخته ‏و ‏وزرای ‏پیشنهادی ‏نیز ‏فرصتی مقرر جهت ‏دفاع از ‏خود و پاسخ‏گویی ‏به ابهامات ‏بهره‏مند بودند. این ‏رویه و شیوه که ‏بر ‏اساس آیین‏نامه‏ ‏داخلی ‏مجلس ‏صورت ‏گرفت از ‏رسانه به طور مستقیم پخش ‏گردید و حتی ‏در مواردی ‏نیزهرگاه از افراد ثالثی نام برده ‏شد آنان ‏اجازه یافتند در صحن ‏علنی از ‏طریق ارسال یاداشت ‏از خود ‏دفاع ‏نمایند. ‏این رویه نیکو و پسندیده نشان ‏داد هرگاه در صحنه ‏سیاسی کشور موافقین و مخالفین بتواند بتوانند در ‏فرصتی برابر ‏در نزد افکار ‏عمومی ‏به یک ‏شکل از ‏دیدگاه‏های ‏خود دفاع نمایند و هیچ‏گونه امتیازات اضافی و فرصت‏های ‏تک صدایی ‏بر هیچ‏یک از طرفین وجود ‏نداشته باشد، عین ‏عدالت ‏در بین ‏افراد رعایت شده و جامعه خود به عنوان ‏شاهد و قاضی ‏بهترین ‏قضاوت را ‏انجام ‏خواهد داد.( موضوع پیام آقایان مهدی هاشمی و برادر اقای رسایی در دفاع از خود)
پاسخ ها
آیسان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
بعنی من موندم تو کف این 112 نفری که نظر شما رو خونده اند و 100 نفرشان منفی و 12 نفر مثبت داده اند!! دارم می فهمم چه مردم باشعوری اطراف من زندگی می کنند که از درک آنها عاجزم!
شیفته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
آقای بهمن مجیدی ، سلام . راستش تا خط چهارم خوندم دیدم تمومی نداره .. بی خیال شدم . بابا کارشناس مسائل خاورمیانه هم نمیتونست اینقدر بنویسد .. بابا دمت گرم ..
ای کاش میگفتی شغلت چیه ؟؟؟
چند صباح ديگه اين مجلس خلاص و تيم عقلا وارد خواهند شد، اندكي صبر سحر نزديك است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
پس منتظر بمون بعد از این دولت عاقل مجلس عاقلم بیاد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
تو انتخابات مجلس ششم هم ما با همین تفکر همه اصلاح طلبان رو فرستادیم مجلس ولی اخرش سرخورده شدیم هیچ چیز فرقی نکرد فقط ظاهر بعضی چیزها عوض شد. اوضاع مردم و مطبوعات و ازادی بیان و معیشتو ... بهتر نشد که نشد. فقط ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
ناشناس شماره 2! تو چقدر نا امیدی اه ه ه ه....
تو رای نده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
پس چون از نظر شما شرایط بهتر نشد در دوره مجلس ششم، باید همین هایی که الان نماینده هستن تو دوره های بعد هم نماینده بمونن و به قول دوستمون عقلا وارد مجلس نشوند؟؟!!
منظور اين بحث، بيشتر به رفتار مجلس است نه دولت
نکته مهمی که در جریانات رأی اعتماد به وزیران درحرفهای بعضی از افراطیون بود(که در جوابیه بذرپاش دوباره تکرار شده) که از سایتتان خواهش میکنم در یک مقاله مفصل به آن بپردازید:چرا نمایندگان ه جریان اعتدال میگویند شما50%رأی داشتید وچهارسال پیش...%خوب وقتی تعدادنامزدها زیاد باشد رأی ها مسلمآخورد میشودیعنی فکر میکنند ؛ آقایان محسن رضایی یا قالیباف یا ولایتی اگر کنار میرفتند رأی شان به نفع چه کسی بود من به شخصه افرادی در خانواده ومحل کار داشتم که به این نامزدها رأی دادند و80% آنها میگفتند که اگر ایشان کنار برود به روحانی رأی میدهیم مطمئنا به خاطر مواضع آقای جلیلی طرفداران قالیباف ..رضایی...اکثریت با ایشان موافق نبودند

پس مهم این است که بدانیم افراطی گری در ایران حداکثر پنج میلیون رأی داردیعنی12% ...وباقی قضایا....
- آنکه حرف میزد مهم نبود چی میگه. به نظرم هر یک از نمایندگان قبلا تصمیم خود را گرفته بودند.
- وقتی چند قناری با هم آواز میخونند به یکباره همه آنها ساکت میشن تا یکی از آنها شروع به آواز بکند. نمایندگان آداب اولیه حضور در مهمترین جلسه کشور را رعایت نمیکنند و مرتبا با تذکر رئیس مجلس مواجه میشوند که "لطفا سر جای خود بنشینید"
- متاسفم از اینکه وزیر نفت (علی رغم آن همه قراردادهای ترکمنچای که در دوران قبلی وزارت خود داشت) دوباره رای آورد. این حرف من خارج از همه جبهه بندی های سیاسی است.
- متاسفم که میانگین سن وزرا این قدر بالا است. معنی اینکار اینست که قحط الرجال است و باید از وزرای اول انقلاب استفاده شود. وزیر باید حال راه رفتن و فکر تدبیر کردن را داشته باشد. خوب است که اینها به عنوان مشاورین در کابینه استفاده میشدند.
- متاسفم از اینکه وزیر راه دولت دهم با این همه فعالیت و سابقه درخشان و عملکرد مثبت و بدون حاشیه کار کردن، در دولت یازدهم جایی نداشت. این یعنی اینکه رئیس جمهور کاری به کارامدی وزیر قبلی ندارد و میخواهد وزیر جدید بیاورد.
متاسفم از اینکه آقای دهقان با وجود عدم کارآمدی در بنیاد به عنوان وزیر انتخاب شد. آن هم بدون آنکه هیچ کس در مخالفت با او صحبت کند.بنیاد شهید الان به شدت با مشکلات اقتصادی خود مواجه است که نتیجه عملکرد مدیران آن است.
- متاسفم از اینکه نمایندگان بیش از نیمی از وقت خود را به حرفهای بی ربط اختصاص میدادند و برای حرفهای اصلی وقت کم میاوردند.
- از سیما متشکرم که به مردم اعتماد کرد و مستقیما مذاکرات را پخش کرد.
وزرا در حقيقت و در مجموع آن چيزي كه در ذهن آقاي روحاني است نيستند و نمايندگان محترم و بعضا دلسوز نظان و مردم به نوعي در عمل انجام شده قرار داشتند و مجبور بودند به يكسري از وزرا كه واقعا صلاحيت علمي و عقيدتي و فرهنگي را دارا نبودند راي اعتماد بدهند
و در واقع در آينده اي نزديك مردم متوجه خواهند شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
شما تو ذهن آقای روحانی تشریف دارید یا سرمقاله کیهان رو کپی پیست می کنید؟!
زنان نمایندگان مجلس فقط نقش سیاهی لشکر داشتند- فضای مجلس سیاسی و توسط افراطیون ادراره می شد - ریاست مجلس می توانست جلوی توزیع شب نامه ها رابگیرد- بهتر بود درخصوص برنامه ها و عملکرد وزرا بیشتر بحث شود نه عملکرد سیاسی - با عدم رای اعتماد به نجفی آموزش و پرورش همچنان دچار طرح های ناکارآمد ازجمله تاسیس مجتمع های روستایی و شهری می ماند
سلام
اگر خودمان را گول نزنیم دولت روحانی افراطی ترین دولت پس از انقلاب است. و کسانی را مجددا سر کار آورده که در انتخابات های پیشین یک نه بزرگ را از مردم دریافت کرده اند . بازگشت به کارگزاران و تکنوکرات ها سیر به قهقرا تاریخی است و آزموده را آزمودن خطاست. تمام انتقاداتی که به احمدی نژاد وارد بوده و هست به طریق اولی به این افراد در دولت های بیست و چهار ساله موسوی و هاشمی و خاتمی وارد است.
سخنرانی دکتر ظریف خیلی جذاب بود! سخنرانی های دکتر روحانی هم مثل همیشه عالی و با صدای رسا و ادب! یاد ترجمه کتیبه های تخت جمشید میافتم هر دفعه میشنوم! دفاعیات دکتر نجفی، پور محمدی و دکتر منفرد احساسی بود! از بین مخالفان هم که اونایی که فتنه فتنه میکردن جای خود ولی از بین همین ها بزرگواری،حکیمی،قدوسی و نماینده پاکدشت اسمش یادم نیست افتضاح بود! نماینده پاکدشت که واقعا بدم اومد فیلم و صدا پخش کرد
موارد ذیل ازهمه چیزملموس تر وعینی تر بودند.افراط وتفریط -جنگ زرگری-دعواهای سیاسی-مطالب خلاف واقع
1- پخش زنده مذاكرات بسيار اميد بخش و در راستاي ارتقاء سطح آگاهي ملت بود و مردم بسياري از نكات را متوجه شد.
2- كار خلاف ادب اسلامي برخي مجلسيان جاي تأمل از سوي مجلس دارد. مجلس بايست زينت بخش و برگزيده از هر جهت (در مملكت) باشد.
3- عدم رأي اعتماد به نجفي هم نكته قابل تأملي بود.
نظر شهروندی که جز کوچکی از جامعه ی فرهنگی کشور و هم دانش آموخته علوم سیاسی است
1- بسیاری از نمایندگان مجلس صلاحیت و قابلیت لازم برای مجلس این کشور را ندارند
2-در مجلسی که اسلامی خوانده میشود بنام دین و دینداری و صیانت از نظام بسیاری از اصول اولیه دینداری همچون تقوای الهی و بدیهیات اخلاقی لگدمال میشود
3-سخنرانی جنابان پزشکیان ، ظریف ،علوی بسیار خوب بود و البته جناب رییس جمهور محترم جای خود دارند
4- آقایان اصولگرا که بیشتر ادعای دینداری و پاسداری از نظام را دارند عمدتا نقدهای احساسی، شعاری و غیر تخصصی داشتند ، بخشهایی از سخنرانی جناب رسایی در مخالفت با آقای جنتی چون دیدی تخصصی داشت خوب بود
5- بدترین نطق از جانب آقای حکیمی ایراد شد چون در بسیاری از موارد غیر اخلاقی و بدور از آموزه های دینی بود که شامل نقد غیر تخصصی ، تهمت و افترا ، تمسخر بود
بعد از آن نماینده ی مشهد کرمی یا اکرمی که وقت مخالف گرفتند ولی بسیار احساسی و نامربوط صحبت کردند و سرانجام جناب روحانی عزیزی که در مجلس وضع قانون بجای قانون و قانون گرایی برای وزیر دولت جمهوری اسلامی چماق لری را مطرح کردند
بنده بعنوان یک بسیجی مدافع ارکان نظام ضمن تشکر از همه ی نمایندگان فهیم ملت به مردم عزیز توصیه میکنم که :
اولا از ماست که برماست این نمایندگان منتخبین همین مردم هستند پس بیاییم در انتخابمان دقت بیشتری داشته باشیم
ثانیا بخشی از بی اخلاقی ها و نیر حسن اخلاقیاتی که در این چند روز مشاهده شد ظهوری از اخلاق و فرهنگ خود ما ایرانی است لذا تلاش کنیم فرهنگ و اخلاق زندگی مان را تعالی ببخشیم ، نظم و انضباط و رعایت قانون با تعالی فرهنگ جامعه به اجرا در خواهد آمد
ثالثا در کوتاه مدت تعیین آیین نامه ی انضباطی برای نمایندگان و جدیت هیات رییسه مجلس در اجرای آن راه چاره است

در پایان از عدم انتخاب جنای نجفی برای وزارت آموزش و پرورش تاسف میخوریم ، کاش ایشان کمی لین سخن می راندند

تابناک عزیز مزید امتنانَ
به نظر من این کار شما در از این همه وقت از گذشت رای اعتماد نداشتن سوژه و هدر دادن وقت است . بیائید به جای کنکاش در موضوعات قدیمی و در آوردن اشکالات احتمالی برنامه ریزی جهت ارائه پیشنهاد و کمک به دولت انجام دهیم نه اینکه مطالب قدیمی را به روز کنیم تا بلکه بتوانیم اشکالی از آن پیدا و در بوق و کرنا کنیم. تو را بخدا ایده تازه ارائه کنید و بدنبال مسائل گذشته نباشیم.
بهترین سخنرانی ها رو آقایان پزشکیان ، مطهری از نمایندگان مجلس و آقایان نجفی و ظریف از بین وزرا داشتن.
رفتار مجلس هم کاملا جناحی بود نه تخصصی . وقتی رییس جمهور میگه " بهترین فرد توی ایران واسه آموزش و پرورش آقای نجفی است " دیگه واسه چی نباید رای داد ؟
پخش زنده هم باعث شد مردم بفهمند در آینده به کی باید رای بدن و به کی ندن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
همه به جز مطهری رو با شما موافقم
مهمترین نتیجه ای که گرفتم این بد که متاسفانه بعضی از نمایندگان مجلس حتی صلاحیت نمایندگی در شورای شهرشان را هم ندارند!!
معلوم نبود جلسه رای به وزرا بود یا محاکمه خانواده آقای هاشمی!!!!!!!!!!!!!!!!
همین نمایندگان مسئول وضع فعلی مملکت هستند کجا بودن وقتی احمدی نژاد کشور رو به جا کشوند چرا ساکت بودن.
بخشی از مردم که چشم بسته به نمایندگانی رای داده بودند که آنها را نمی شناختند با این پخش مستقیم مذاکرات رای اعتماد توانستند به ذات و ماهیت آنها پی ببرند و انشاءالله برای دوره های بعدی با چشم باز و آگاهانه رای میدهند.
به نظر من نمایندگان مجلس معنی رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری را درک نکردن. به قول آقای پیر موذن 4 سال حرفهای اقایون از همه ی رسانه ها پخش شد ولی نهایتا مردم به چیزی غیر از اینها رای دادند! و نماینده ها هم باید اینو متوجه میشدن که ارزش ها و ملاک های ردم با ارزش های اونا متفاوته و مردم دوست دارن کابینه با معیار های آقای روحانی تشکیل بشه اگر اینطور نبود به کاندیدای جریان اصولگرایی رای میدادند!
به نظر میرسه بغضی از نماینده ها اصلا وچود ندارن و معلوم نیست انجا چکار میکنن و بعضی هاهم فقط میخوان مخالفت کنن یا محق باشن یا نه حالا از این کارها چی بهشان میرسه خدا میدانه
مشخص شد نمایندگانی که رای ممتنع دادند همان هایی هستند که در زمان مذاکرات یا غیبت دارند و یا علیرغم حضورشان به سبب قدم زدن در بین راهرو ها و یا صحبت کردن با بغل دستیها ویا بازی کردن با گوشیهای همراهشان از مذاکرات چیزی دستگیرشان نشده بود و با توجه به وظیفه شرعی و قسمی که یاد کرده اند(البته فقط در این مورد) نمی توانستند در مورد وزیری که از برنامه هایش اطلاعات کافی نداشتند رای مثبت بدهند و همیطور رای منفی هم به همان دلیل بالا جایز نبود بنا براین اینها هیچوقت از خودشان نپرسیدند که مردم آنها را برای چه به مجلس فرستاده اند.
بزرگترین لطمه رو به دولت تدبیر و امید زدند کسانی که با وزرا مخالف بودن من به ایرانی بودنشون شک میکنم آخه تو کشورهای دیگه هر دینی و هر گرایشی داشته باشی مهم نیست بلکه تخصص افراد در نظر گرفته میشه بیاید دیگر بس کنید به خدا بیشترین لطمه رو ما از خودی ها میخوریم این کینه توزی ها دیگه بسه همه انقلاب رو دوس داریم به خدا تفکرات بعضی از نماینده ها با مبانی این انقلاب تفاوت داره تابناک نترس انتشار بده
اين كارها و بحث ها همه نويد اينده روشن ايران زمين هست باور كنيد ما در ابتداي رآه مردم سالاري هستيم و اين پروسه بأيد طي بشود تا مردم هوشيار تر ، جامعه بالغتر، قوانين كاملتر و مسئولين كاردان تر بشوند ، تمام همتمون را بأيد جمع كنيم و مشكلات را تحمل كنيم، حفاظه ها مون را قوي كنيم كه از يك سوراخ دوبار گزيده نشويم ، و خداي نكرده انقدر تند نرويم كه توي حلقوم يك ديكتاتوري محض بيفتيم كه همه تلاش ها بر باد برود ، تمام اين شفاف سازي ها به نفع كشور و مردم است و بلاي جان كسانيست كه از رانت هاي مختلف ، فاميلي، حزبي، قبيله أي و اقتصادي و... بهره مي برند و توي اين ماجرا ها لو ميرند ودرسي ميشه براي ايندگان كه مردم در باره شون قضاوت ميكنند
آقای عبداللهی نماینده ماهنشان یکی از بتهرین سخنران های موافق بودند. واقعا خوب و با تامل از آقای زنگنه دفاع کردند. تقریبا از بقیه صحبت گیرایی ندیدم
با سلام.
چهار روز مذاکرات مجلس مواردی اصلی و مواردی فرعی را نمایان ساخت.
1- نمایندگان عموما از فن علمی سخن گفتن معذورند و توانائی ایشان در حد انسانهای متوسط جامعه میباشد در صورتی که میبایست در حد نخبگان باشند.بدانند سخن خود را چگونه شروع , توضییح و در نهایت جمع بندی نمایند.
2- قرعه کشی برای امری به این مهمی کاری بس ناروا میباشد که نمونه آن آقای ... چند مرتبه صحبت کردند و ما نفهمیدیم چه گفتند.
3- ایشان میتوانستند هزینه های تبلیغاتی دو سال دیگر خود را کاهش دهند
4- به غیر از زمان سخنرانی رئیس جمهور و 3 تن از وزرای پیشنهادی کسی به مطالب سخنرانان در مجلس گوش نمی داد/
4- از این اقدام سیما باید تقدیر کرد هر چه شفافیت بیشتر شود جامعه به سمت بلوغ فکری میرسد و درجه تحمل جامعه هم بیشتر میشود و افراط گری سرکوب میشود.
5- تاکید بر مطالب تکراری حرف دل مردم نیست فتنه و توهین به خانواده آقای هاشمی و لبخند از روی تمسخر وزرای پیشنهادی ضعف عمده مخالفین بود.
6- در مجموعه سخنرانیها , سخنرانی آقای دکتر عبدالهی و دکتر مطهری از نمایندگان وآقایان دکتر ظریف و مهندس زنگنه از وزرا قابل تقدیر بود.
7- انتظار نداشتیم سخنرانی آقای دکتر زاکانی بر گرفته از مطالب روزنامه کیهان و عامیانه باشد.
امیدوارم با آموزش و نه مدرک گرایی , از صحبت شفاف و مستدل و از ایجاد قدرت تحمل همدیگر این گونه اقداماتی که شرنوشت مملکت در گرو آن است پربارتر گردد.
از اقدام مناسب سایت تابناک هم سپاسگزارم
نمایندگان بر مبنای بازخوردی که از جامعه گرفتند به نظم و انضباط و گوش فرا دادن مجبور شدند.
برداشتم این هست که اگر توده های مردم در انتخابات مجلس شرکت کنند وضع مملکت این نمیشه که طرف با ۲ هزار رای بیاد قلدری کنه!
ba salam ba enke chandin bar dar chan morad nazaram goftam vali chap nashoda.dar en morad megam kare tv ali bod vali mardome ma behtar ast dar shah restan ha dagt beshtari be antakhabe namayanda bekonad ta aberoya gomi moga notga namayan daba on harf zadan naravad. vagar na bisir tahsin amiz bod pakhsha zanda.
خیلی دردناک است مگر مملکت حوزه های امنیتی ندارد.اگر کسی فتنه گر است ایا قوه مقننه باید ان را تشخیص دهد.جرا فرصتهای نظام را از دست میدهند .اینحوری که پیش میرود مملکت روی خوش نخواهد دید.
اهمیت انتخابات مجلس دوره آینده برای مردم مشخص شد حالا معلوم شده که هر چه بیشتر دقت کنیم مجلس آینده را بهتر و داناتر بچینیم چقدر مفید می تواند باشد
با وجود این همه نخبه درکشورمان تاسف خوردم ...................
در تایید و عدم تایید صلاحیت وزرا توسط نمایندگان تنها شرطی که مورد توجه قرار نگرفت تخصص و توانمندی و کارنامه مدیریتی انها بود و اساس تایید صلاحیت نمایندگان در خصوص هر یک از وزرای معرفی شده فقط و فقط خط فکری انها بور و هیچ گونه توجهی به توانمندی انها نشد که این رویه متاسفانه حاکی از عدم توانمندی مجلس در گزینش وزرای مثمر ثمر جهت انجام امور اجرایی کشور میباشد و ضرورت دارد که در انتخابات اینده مجلس نمایندگان اشنا به مسایل و مشکلات ملت و کشور کرسیهای مجلس را صاحب گردند تا انشااله با رفتار و گفتار منطقی و نیک خود شان مجلس و مردم را حفظ نمایند . چون واقعا کلام و رفتار بعضی از نمایندگان در شان مجلس نبود و کاملا مشخص بود که انها اشتباها به مجلس ورود داشته اند .
به نام خدا
همین پیام برای الف در قسمت نظرات ارسال و منتشر شده
بررسی علمی و تخصصی رای ها با ما حرف میزند
در جریان رای میلی منفرد:
ماحدود 105 نماینده کاملا مستقل ، فرا جناحی و وطن پرست داریم که حتی به نماینده حزب مخالف به دلیل شرایط خاص کشور رای می دهند (تبریک میگم با اینکه طرف رای نیاورد)
ما حدود 10 نفر نماینده داریم که تمایل به رای مثبت داشتند ولی زیر فشار حزب شان تصمیم گیری و در جریان میلی منفرد رای ممتنع دادند .
ما حدود 5 نفر نماینده داریم که تکلیف خودشان را حتی در روشن ترین وضعیت ها هم نمیدانند و قبول دارند که اصلا بدرد نمایندگی نمی خورند و تقریبا درتمام 17 مورد رای گیریها رای ممتنع می دهند (واقعا جای تاسف داره)!
بررسی رای وزیرکشور و وزیر دفاع:
ما 7 مخالف خوان حرفه ایی داریم که همیشه باهمه چیز مخالفند .. حتی با اینکه الان روز است اینبار هم با کابینه و حتی با افرادی که یک نفرمخالف نداشتند هم مخالفت کردند!
درمقایسه کل ارا
ما حدود 36 مخالف تیمی با کابینه اقای روحانی داریم که کاملا مشخص است به صورت گروهی رای داده اند که ملقب هستند به راست افراطی.البته سرمنافع شخصی بین خودشون هم دعوا میشه ولی وقتی پای منافع گروه 36به میان می اید فورا هم صدا شده و میپرن روی حق 70 میلیون ایرانی.
دربررسی رای نجفی:
معلوم میشه ما حدود نصف از نمایندگانمون کاملا با دکتر روحانی همراه هستند و قول ایشان درهمه موارد براشون سند هست و واز طرف دیگه معلوم میشه یکم کمتر از نصف از بقیه نمایندگان هم خودشون رو از رئیس جمهور و وزارت کشور و وزارت اطلاعات و خیلی نهادهای امنیتی دیگه بالا ترمیدونن و به قول معروف کاسه از اش داغ ترند و ازانهای هستند که به قول بزرگی وقتی می فرستیمشان کلاه بیاورند میروند سرمی آورند!
رای بالای وزیر اقتصاد و بهداشت ازخرابی وضعیت اقتصادی و بهداشت مملکت خبردارد و رای بالای وزیر کشور و دفاع نشان از امنیتی بودن وضع کشور که حتی ناشنوا ترین گوشها و کج فهم ترین افراد را هم عاقل کرده.
رای های منفی 60 الی 107 نفری به صنعت و دادگستری و جهاد و تعاون و نفت و راه بجز همان گروه 36 نفره معروف که معمولامخالف کابینه اقای روحانی هستند تا حد زیادی مبنی بر دغدغه های نمایندگان از سابقه افراد دراین حوضه ها و تجربه شخصی انها از این افراد و بطورکلی یک تصمیم حرفه ای است که جزو حقوق نمایندگان و کاملا منطقی است.
از تابناک برای انتشار این پیام متشکرم و همواره از نقد پذیری و انتشار ارای همگانی چه مخالف و چه موافق توسط شما تشکر میکنم ، ما همواره تابناک را با نام دوست عزیز سرور گرامی محسن رضایی به یاداورده و خانه خود میدانیم.
مهمترین نتیجه لزوم شرکت گسترده مردم در دوره بعدی است تا نمایندگان بهتری را راهی مجلس کنند
نام خدا
جدای از بجث های موافق و مخالف صورت گرفته که در پس آن حب و بغض و منافع گروه ها - جناح ها بیشتر ملاک و مد نظر بود در حاشیه این جدال برخی نمایندگان با بهانه قرار دادن موافق و مخالف فقط قصد داشتند امتیازاتی را برای حوزه انتخابیه خود بدست آورند که با ادبیات مختلف تهدید - تشویق و گرو کشی همراه بود . در کنار این موضوع رسانه ملی هم تا توانست به تشویق خود در انتشار خبر از حالت صدا به تصویر پرداخت در حالی که در اصل ماجرای تفکر و اصول لابی شده هیچ تاثیری نداشت فقط نمایندگان را ملزم به رعایت ادب و رفتار و همچننین مانع از چرت زدن آنها شد که انصافا جای تشکر دارد .
بیشتر به دادگاه رسیدگی به اتهام اصلاح طلبان شبیه بود .
با سلام به نظر بنده نمایندگان ملت در مجلس به وظایفشان عمل نکرده و صرفا بر اساس اطلاعات سایر افراد یا جناح ها به مخالفت یا موافقت با یک وزیر سخنرانی نمودند و بعضی هم اصلا در فضای مجلس نبودند انچه که برای اینجانب محرز است اینست که مجلس نیز در مشکلات موجود با دولت قبلی سهیم بوده و این بر خلاف وظایف آنها می باشد بهر حال با وضعییت مشاهده اینجانب اعتماد خود را نسبت به مجلس و نمایندگان در دفاع از حقوق ملت از دست دادم امید است زمانی مجلس با توجه به قانون و بدون در نظر گرفتن سلایق شخصی و جناحی پایگاه اجتماعی خود را با عملکرد مناسبتر بدست اورد.
شاید برخی از وکلا در سوگندی که برای حفظ ارزشهای اسلامی یاد کرده بودند وفادار نبودند
1)رای گیری برای تایید وزرا باید الکترونیکی باشد. و2) رای ممتنع معنی ندارد زیرا در واقع منفی است
3)با اینکه مجلس تقریبا" یک دست اصولگرا ست باز مشکوک بود
زور آزمایی حداد با لاریجانی مجلس رو 2تیکه کرده پایداریها هم که کارشون شده کارشکنی مخالفت باهر کس وهرچیز وفحاشی به مردم ودیگران و کاسبی فتنه تخریب هر کسی که با منافع پایداری در تضاد باشه . خیلیها به این نتیجه رسیدند که نماینده های پایداری دور بعد نباید به مجلس راه پیدا کنند.
جلسات رای اعتماد و پخش زنده آن از سیما نشان داد که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان ورود به مجلس نباید تنها به سلایق و نظرات سیاسی نمایندگان توجه کند بلکه لازم است نماینده ادب و متانت و علم هم داشته باشد.
در این چهار روز دیده شد که مجلسی که باید عصاره ملت باشد در واقع اینگونه نیست و فاقد تونایی کارشناسی است زبده ترین اقتصاددانان و حقوق دانان بایستی در مجلس باشند به امید روزی که دیدگاه های تنگ جناحی را وانهیم
بخش كوچكي از آن مربوط به انتخاب وزرا بود وبخش اعظم آن شناخت نمايندگان. در واقع ذره بين روي ذره بين بود. همچنيين نشان داد كه واقعا بعضي ها كاسب فتنه هستند.و نظر نمايندگان با نظر مردم همپوشاني ندارد. اگر فتنه را فاكتور بگيريم قسمت اعظم مخالفت ها برنامه اي و تخصصي نبود. خدا به داد دكتر روحاني برسد.
این چند روز مذاکرات مجلس نشان داد که بسیاری از نماینگان متاسفانه اصلا در حد و اندازه نمایندگی مجلس نیستند که هیچ در حد حضور در جایی مانند پارلمان هم نیستند و ما ملت بیخود به اینها دل خوش کرده و زمام امور را بدستشان سپرده ایم و البته نتیجه اش که معلوم است از وضع مملکت . نکته دوم بی نظمی مشمئز حاکم بر جلسات .
فارغ از هر چیزانتخاب نمایندگان رابرای دور ه های بعدی به مخاطبان اموزش دادند
به نام خدا
- اصل پخش کار درستی بود و موجب آگاهی و افزایش دانش گردید.
- برخی نمایندگان در حدو اندازه مجلس نیستند: واژه هایی مانند چماق لری، خجالت نمی کشی به کاندیدای وزارت، دله دزد و پریدن به خانواده هاشمی و ... خیلی کوچه بازاری بود.
- از رهبری بسیار هزینه شد و به نظر من نباید این چنین باشد.
- شروع غالب صحبت کنندگان به تعارفاتی می گذشت که از نظر من اتلاف وقت و سبک شدن موضوع می شد.
- دفاعیات جناب روحانی در مرحلۀ اول و سپس آقایان ظریف، زنگنه ، نجفی و.. عالی بود
- حرف های آقایان عبداللهی ماه نشان، مطهری، تاجگردون و... خوب بود.
- نظم و انضباط نمایندگان افتضاح بود.
كار بسيار خوبي بود اما متاسفانه نمايندگان حداقل توجه به مسائل مملكت را داشتند و در مواردي فقط مي خواستند به مردم بگويند هيچ اتفاقي نيفتاده تا انها را نااميد كنند و در آينه هم با حداقل راي به مجلس بروند مردم فهميدند كه كنار كشيدن از انتخاباتهرگز كار درستي نيست و فهميدند گروهي از نمايندگان فقط به فكر جنجال و افراطي گري هستند چون در شرايط آرام و عقلاني هيچ سخني براي گفتن و هيچ طرحي براي پيشبرد كشور ندارند
خیلی از مسایل برای مردم باز شد
1- از تابناک خواهشمندیم در باره اون نمایندگانی که در روز رای گیری در مجلس حضور نداشتند (ظاهرا 6 نفر بودند)تحقیق کنند که در این روز مهم که مهم ترین وظیفه آنها در قبال مردم حضور بر سر کار و تصمیم گیری است کجا بوده اند(در روزی که یک رای فقط یک رای تعیین کننده بود) ؟و چه وظیفه ای را مهم تر از حضور در مجلس دانسته اند که در این روز مهم در مجلس حضور پیدا نکردند؟
2-همچنین خواهشمندیم به آن نمایندگانی هم که رای ممتنع را در صندوق رای اعتماد انداختند مطلبی بنویسید و پیگیر باشید که چرا در یکی از سرنوشت ساز ترین روزهای مجلس و کشور با بی اعتنایی به وضعیت کشور رای ممتنع دادند پس فرق شما با آن صندلی های خالی که در مجلس است چیست ؟ یا آن در و دیوار ؟
3-بنده برای اولین بار نماینده حوزه انتخابی خودم را دیدم که در مدت این 6 سال حضوری که در مجلس دارد برای اولین بار پشت تریبون نطق فرمودند در حالی هفته قبل در تمام جراید محلی از حضور در پشت تریبون جهت مخالفت با یکی از وزرای پیشنهادی خبر داده بودند اما ما در روز دفاع ایشان را پشت تریبون نه در مخالفت بلکه در موافقت با یک وزیر پیشنهادی مشاهده کردیم حال این که چگونه پس از اعلام مخالفت ظرف یک هفته نظر ایشان 180 درجه تغییر کرده است ؟جای سوال است که مثل همیشه پاسخی برای آن وجود ندارد(اسناد موجود است)
من از یه منظر دیگه میخواهم به موضوع نگاه کنم و آنهم پاسخ‌هایی که به شما در جواب این سوال داده شده است.
اگر به پاسخ‌ها و نقطه نظرات ارائه شده نگاهی بکنیم می بینیم اغلب پاسخ دهنده‌های این سایت که عموما از طیف‌های مختلف بوده و تقریبا نشان دهنده نظر غالب جامعه ما هست. از خردورزی، عقلانیت و اخلاق‌مداری دفاع و از بداخلاقی‌ها، سیاسی کاری، جناح بازی و افراطیگری ابراز بیزاری کرده‌اند. هر چند این سایت یعنی تابناک یک سایت نزدیک به جناح چپ و تند رو هم نیست.
این موضوع باید به وسیله کسانیکه خود را نماینده مردم میدانند دیده شده و بدانند که مردم یا عامه جامعه از چه چیزهایی خوششان میاد و از چه بیزارند
به نظرم باید مردم در انتخاب نمایندگانشان بیشتر دقت کنند تا یک سری اصولگرای تندرو را به مجلس نفرستند.
مجلس قانون گذار به نظر ميرسيد كه بي قانون تر از همه است، نه گوش مي كردند كه بفهمند وزير، همكار چه مي گويد؟‌گويا از قبل تصميم گرفته بودند كه راي مثبت بدهند يا منفي؟ رعايت نكردن زمان مبين مديريت ضعيف اكثر كانديداهاست و بايد فكري به روال تاييد صلاحيت ها كرد.
نطق هاي موافق يا مخالف به هيچ عنوان منطق علمي براي تاييد برنامه يا رد برنامه وزير(بجز تعداد بسيار بسيار معدودي) را در برنداشت و ما نگرانتر شديم كه چگونه اين نمايندگان مي توانند حركت هاي كشورهاي خارجي را قبل از اقدام بفهمند، درك كنند و اقدام پيشگيرانه داشته باشند و حتي بعيد به نظر ميرسد كه بتوانند اقدام واكنشي نيز از خود نشان دهند.
و از همه مهمتر خرج كردن مكرر افراد از مقام معظم رهبري به يك اپيدمي خطرناك تبديل شده است و باعث مي شود كه افراد براي خود سپر درست كنند و لازم است با اين موضوع برخورد جدي شود.
این حق نمایندهای مردم درمجلس است که مخالف وموافق در خصوص وزرا نظربدن اما باید اول در خصوص توانمندی وزیر وسپس با احترام واخلاق در چهارچوب سیاسی در انتخاب نظر دادفکر می کنم 90درصد این موارد رعایت نشد .واقعا باید تاسف خور که خوراک خوبی را برای دشمنان این مملکت تهیه کردن وبه نظرم به نفع کلی نظام تمام نشد
بعضی از نمایندگان محلی برای عرضه اندام و خودی نشان دادن پیدا کرده بودند و اصلا در باره موضوع کاری نداشتند حرف بزنند متاسفانه تا همین دو ماه پیش خواب بودند و حالا دغدغه کشور و ملت دارند دم از مردم می زنند اما واقعا آیا درد مردم دارند فقط خوبی این نشان دادن رای اعتماد دادن این بود که مردم نماینده های خود را بشناسند و در آینده بدانند به چه کسی رای می دهند
با سلام و تحیت. متاسفانه برخی نمایندگان احساس می کردند قاضی هستند. متهمان با پای خودشان آمده بودند محکمه! نمایندگان برخی را مجرم شناختند و رای صادر نمودند! فقط یک بازداشتگاه مجلس کم داشت! آقایان دکتر میلی منفرد و دکتر نجفی به دلیل همین احساس برخی نمایندگان، رای نیاوردند!
تابناك محترم، پيشنهاد ميكنم كه يك تحقيق تحليل محتوا از سخنان و مطالب ارائه شده توسط نمايندگان مجلس انجام بدهيد تا مشخص شود بيشترين فراواني كلمات و موضوعات بكار رفته در اين چهار روز چه بوده است. آيا مطالب تخصصيّ ، علمي و پيرامون توانايي هاي وزير پيشنهادي بوده يا سياسي ، جناهي و ژرناليستي بوده است؟ وزن اين مطالب در ارزيابي يك وزير بايد به چه ميزان باشد؟
نمایندگان مثل بعضی دانش آموزان مرتب بابد بهشون گوشزد می شد که آقای فلانی
روی صندلی بشین .
بیشتر مخالفان، سیاسی صحبت می کردند و کاری به برنامه نامزدها نداشتند .
همه گونه صحبت می شد و هیچ اتفاقی هم بوجود نیامد .پس چرا به مردم اعتماد نمی کنیم و اخبار کامل در اختیار مردم قرار نمی دهیم ؟آنوقت دیگر نه نیازی به بی بی سی است و نه صدای آمریکا که فکر کنیم آنها راست می گویند .
انشاءا. .. این رویه ادامه پیدا کنه .
با دیدن این مجلس. با تمام توانم فعالیت میکنم تا امثال رسایی و کوچکزاده و ... وارد مجلس بعد نشوند.
آمین
پاسخ ها
آیسان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
آمین
ولی این ها سرقفلی دارند و افتخار اصولگراها و تندروها هستند. جایی نمی روند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
آمین
خوب است به سوالات خود این یوال را نیز اضافه کنید که آیا نمایندگان دارای استقلال رای هستند ؟
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
سوال خوبیه!
خیلی خوب بود. بعضیارو بهتر شناختیم. افراط و تفریط رو بهتر لمس کردیم و شاید در آینده بهتر تصمیم بگیریم.
اين اقدام تابناك قابل توجه است و ارزشمند
اما مطالبي كه در ارتباط با چند روز انتخاب وزرا در مجلس قابل طرح است:
١- پخش علني نقطه نظريات نمايندگان از صحن مجلس عملي قابل تقدير و نمونه اي از مردم سالاري است
٢- هر چند كه عده اي از نمايندگان جه موافق و چه مخالف با وزانت و ادب نقطه نظرات خود را مطرح كردند ولي بودند نمايندگاني كه اصلا در حد و شان نمايندگي مجلس نبودند. سئوال اينجاست كه چگونه اينگونه افراد كه ممكن است در جاي ديگر مفيد باشند وارد مجلسي شده اند كه جاي قانونگذاري و يكي از مهمترين مسئوليت هاست
٣- مجلس نشان داد كه به راي اكثريت مردم احترام مي گذارد و مي توان گفت كه با كابينه آقاي روحاني همراهي كرد. هر چند كه جريان تندرو اين پيام را نخواستند بشنوندوكه اگر ميدان پيدا كنند جاي نگراني است
٤- پيشنهاد ميكنم اصحاب رسانه اين موضوع را پيگيري كنند كه چرا گزارش بازجويي افراد در صحن علني مجلس پخش شده است. آيا اينكار جز بدبيني مردم به دستگاه هاي امنيتي كه مي بايست بيطرف و امين باشند نيست.
٥- نمايندگان حق دارند كه نظر خود را در موافقت و مخالفت ابراز نمايند و از عملكرد افراد حرف بزنند نه از شخصيت افراد. بردن آبروي افراد جايز نيست حداقل در دو مورد به شخصيت افراد تعرض شد يكبار يكي از كانديداها به صد در صد غربي متهم شد و كانديد ديگري به دروغگويي وخوردن قسم جلاله.
متاسفانه تعدای از نمایندگان گوش و چشمشان به جای دیگری بود و استقلال رای نداشتند
به نظر بنده اکثریت نمایتدگان محترم از قبل تصمیم خودرا برای رای گرفته بودند و صحبت های مخالف و موافق فقط وقت مجلس را گرفت
اين جلسات ونتيجه راي گيري نمونه كوچكي ازوضيعت جامعه مابودچقدرنيروهايي دلسوز وكاري فقط به بهانه اختلاف سليقه از سيستم مديريت حذف گرديد به عنوان نمونه ............. مرافقط به بهانه راي دادن به غيراز احمدي نژاد باتهديد از مسئوليت كنار زدبه من اتهام خيانت زد زماني كه من در جبهه بودم او 10سال داشت جرم من جلوگيري از استخدام غير قانوني پسر مدير حراست بود اين ظلم وخيانت نيست اگر كسي پي گيري كند تمامي مدارك محفوظ مي باشد.
معلوم شد خانه ملت از بی انضباط ترین مجلس است
من از عملکرد بعضی از نمایندگان افراطی به این نتیجه رسیدم که گروهی در آینده چوب لای چرخ دولت خواهند گذاشت و سعی در به هم ریختن مملکت حتی به قیمت خانه خرابی روز افزون مردم را دارن .امیدوارم مردم به هوش باشند تا دور بعد اینا نتونند رای بیارن و جولان بدهند .
خیلی ها فقط سیاسی مخالفت کردند. همان هایی که حامی دولتی بودند که کشور رو به ورته سقوط کشوند تو این 8 سال
به نظرمی رسد عده ای از نمایندگان از مسایل مردم وکشور بی اطلاعند وحتی ایرادهایشان نشان از این دارد که تا کنون فقط کارهای کوچکی انجام داده اند وحد واندازه هایشان بسیار کمتر از نماینده مردم بودن است. نتیجه اینکه باید یاد بگیریم به کسی به عنوان نماینده رای بدهیم که وسعت نظر داشته باشند وافکارشان توسعه یافته باشد.نه اینکه همه عمرشان به موضوعات کوجک فکر وعمل کرده باشند.
من از موسوی وکروبی خوشم نمی اید به انها هم را ندادم.شما را بخدا جلوی این افراطیهایی که فتنه فتنه میگویند بگیرید.اینها هیچ تخصصی ندارند فقط دوامشان به شلوغ بودن مملکت است.شما را بخدا رهبری متل اقای خامنه ای با ان دور اندیشی که نمونه اش در دنیا نیست نیاز به این ادمهای تندرو بی منطق دارد؟
علیرغم اینکه اینجانب به آقای روحانی رای ندادم اماهمه میدانندکه رای واستقبال مردم مشهدازروحانی چه تاثیرشگرفی برنتیجه انتخابات داشت اماهرپنج نماینده این شهردرمخالفت باوزاری پیشنهادی بودندوازطیف پایداری ،پرسشی که پیش میایداین است آیاواقعادرسالهای باقیمانده ازعمراین مجلس این نمایندگان میتوانندازحقوق این کلان شهرمذهبی جهان دردولت دفاع کنند؟فکرمیکنم این مطلب درخصوص شهرارومیه هم صدق میکند
پاسخ ها
ساناز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
واقعا با نظر شما موافقم.و این نشون میده که ما برای انتخابات آینده ی مجلس در مشهد باید چقدر تلاش کنیم.مردم مشهد بزرگترین اجتماع رو در حمایت از روحانی برگزار کردند.پس اینها کجا نماینده ی ما به حساب میان؟
نماینده ها نشان دادند که به هر قیمت می خواهند نماینده باشند. فاقد استقلال رای و بصیرت هستند. مرتب از رهبری هزینه می کردند. خصوصا برای برخی از آنها رای مردم به رئیس جمهور اساسا فاقد اهمیت است. فاقد درک صحیح از اوضاع و احوال جهان هستند.
به اين نتيجه رسيدم كه مردم بر اساس دانش به نمايندگان راي نمي دهند بلكه براساس اطمينان به ليست هاي انتخاباتي فرد مورد نظر را انتخاب مي كنند ودر نتيجه منجر به تشكيل يك مجلس بدون پشتيبانه علمي تحقيقي ميشود
نمیدانم چرا یکباره یاد سخنان حضرت امام (ره)در مورد نمایندگان مجلس قبل از انقلاب افتادم که در اثبات اینکه آنها نماینده واقعی مردم نیستند فرمودند(نقل به مضمون):"...اگر آقایان مدعی انتخاب از طرف مردمند ما دست اینها را میگیریم میبریم حوزه انتخابیه اش اگر مردم اینها را تایید کردند ماهم تایید میکنیم ...."فاعتبروا یا اولی البصار.
نمایندگان محترم به تومارهای امضا کرده خود در زمان انتخابات را مد نظر قرارداده واجازه بدهند که دولت با نیروهای مورد تایید خودش کارکند وچهار سال دیگر بهانه ای نباشد به مشکلات مردم فکر شود نه به دغدغه های گروهی در مجلس به جای توانمندی وزرا بیشتر مباحث خطی مطرح بود انشائ الله نمایندگان واقع بین باشند
برای کسانی که هزاران آیه و حدیث را به هم وصل کردند تا دل یک میلیون فرهنگی را بشکنند متأسف ام . کسانی که اسناد محرمانه و طبقه بندی شده را بدون اذن هیئت رییسه توزیع کردند. تفکرات حزبی در این مجلس متن و مشکلات مردم حاشیه است. به طور مدام از رهبری و اسلام هزینه می کنند و باعث تضعیف پایگاه اعتقادی مردم می شوند.
پخش مستقیم جلسات رای اعتماد باعث شد مردم در یابند کسانی که با تایید جناح تند رو به مجلس راه یافتند دارای چه افکار افراطی هستند و قطعاً در دوره های بعدی جایی در مجلس و سایر دستگاه ها نخواهند داشت.
تا چه متوجه شديم که فتنه 88 چي بوده و چي شده ؟
متأسفانه اين فتنه 88 يک راه کسب و کاري شده براي بعضي از نمايندگان
جایگاه مجلس رو بعضی نمایندگان بسیار تضعیف کردند.
باسلام:
1- برداشت من از مذاکرات مجلس و وزراء: مهمترین مساله ای که نه تنها ذهن من بلکه ذهن بسیاری از اطرافیان مرا مشغول کرد این است که عدم حضور فعال مردم در انتخابات مجلس یا حضور بدون آگاهی آنها تا چه حد می تواند کیفیت کار قوه مقننه را تنزل دهد.
2- بهترین سخنرانی را از جانب آقای دکتر ظریف شاهد بودم که بسیار شمرده، محکم، آگاهانه و دقیق بود.
و بی کیفیت ترین سخنرانی را صحبتهای آقای قاضی پور دیدم که فقط سخنرانی ای سرشار از سوال های بدون هدف داشتند.
3- نقطه قدرت نطق ها: شهامت و شجاعت برخی نمایندگان مثل آقایان مطهری، پزشکیان و حتی زاکانی و توکلی (در مخالفت)
و نقطه ضعف بارز: عدم فعالیت مفید خانمهای نماینده حتی در حد یک تذکر آئین نامه ای و در عین حال عدم توانایی گاه و بیگاه هیات رئیسه در اداره جلسه در زمانهای عدم حضور آقای لاریجانی بود.
4- برای غللبه بر بی نظمی غیر از آموزش و فرهنگ سازی برای نمایندگان محترم! راهی به ذهنم نمیرسد ولی در خصوص قانون زمان، می توان با دادن یک بازه زمانی 30 ثانیه ای به نماینده یا وزیر وقت اضافه داد و پس از آن به مدت 30 ثانیه صدای بلندگو ها را پایین آورده و بعد کلا قطع کرد.
باتشکر از توجه شما
در زمانی که حال مناسبی نداشتم اما به درخواست مقام معظم رهبری در انتخاب ریاست جمهوری به عنوان و ظیفه دینی و شرعی شرکت کردم متاسفانه مشاهده شد تعداد 5 نماینده روز رای به نمایندگان غایب بودند و یا تعدادی رای ممتنع یعنی بدون نظر اعلام کردند لطفا مشخص کنید نماینده های کدام شهرها اون روز مجلس نیامدند و رای مردم شهرشان برایشان مهم نبوده است.
با تشکر
نمایندگان جناحی عمل کردند و به رای مردم بیتوجه بودند چون اگر به رای مردم توجه میکردند میبایست به کارآمدی و کارشناس بودن وزرای پیشنهادی رای میدادند نه اینکه به جرم طرفداری از افرادی که با تائید نظام جمهوری اسلامی کاندید ریاست جمهوری بودهاند متهم شوند ورد صلاحیت
در این چهار روز نمایندگان خود ومجلس نشینان را بهتر شناختیم. و دانستیم که چقدر به فکر مردم وکشور هستند. اینان فقط فتنه را می گفتند غافلند که فتنه همان چیزی است که اینان کردند وکشور را به ورطه نیستی کشاندند.دو سال دیگر می دانیم چگونه جوابشان بدهیم.
برخی نمایندگان روشون نمیشه بگن که از جناح ما انتخاب کنید لذا به فتنه میچسبن که فتنه گر نباشه!! اینها نمیدانن مردم به کاندیدای طیفی رای دادن که در بینشون هاشمی و خاتمی بود؟ اگر مردم به قول اینها از افراد به اصطلاح فتنه دور بیزار بودن ایا جا نداشت از فرد مورد نظر این به اصطلاح فتنه گران دوری میجستن و به جلیلی یا... رای میدادن؟ ادم با تحلیل اینها میفهمه که این افرادی که ادعای اسلام دارن از صداقت به دورن. اگر این صحنه ها پیش نمیومد اینقدر صداقتشون شاید مشخص نمی شد.
در پاسخ به عزیزی که در دفاع از آقای قاضی پور گفته اند همه مردم شریف خطه آذربایجان اینگونه حرف می زنند باید گفت که کسی اصلا به ایشان بی احترامی نمی کند اما فردی که به مجلس شورای اسلامی می آید و می خواهد برای همه ملت ایران سخن بگوید باید بتواند به خوبی به زبان و لهجه رسمی کشور سخن بگوید؛ ضمن اینکه در مواقعی که می خواهد با مردم خود صحبت کند باید به زبان زیبای خودشان حرف بزنند.
نکته بسیار تاسف بار تهمت زنی و بکاربردن عباررات سخیف توسط بعضی نمایندگان در روز اول بود. جالب است نمایندهای که باید خود مظهر قانون گرایی باشند به سراحت روی یکی از مهمترین قانون اخلاقی اسلام یعنی عدم تهمت زنی پا می کوبد.
نطق وزرا بسیار خوب و نطق نمایندگان در 70 درصد بسیار ضعیف یود و نشان میداد که خودشون بر موضوع مسلط نسیتند
نگاه سیاسی بسیار غالب بود و فضای بحث ها اغلب از فروض منطقی تبعیت نمیکرد
با یک دور باطل در نوع گفتگوها مواجه بودیم
برخی از نمایندگان افراطی وجهه مردمی خود را از دست دادتد
فشار برخی نیروهای بیرونی محسوس بود
حتی دیدگاه های مخالف نمیتونستند براساس یک فرض معقول با هم گفتمان داشته باشند
پخش مذاکرات در نهایت به نفع وزرا و آقای روحانی تمام شد و مجلس رو در نگاه مردم رو در روی آقای روحانی نشان داد
سخنرانی دکتر ظریف در حد کلاس درسی بود برای نمایندگانی که گاها توی چشمهاشون میشد دید که اولین بار هست همچین بحثی میشنوند
و در نهایت نمایندگان و رجال سیاسی الگوی مردم هستند و در اینجا میشد دید که تاثیر این الگوها باعث شده مردم در کوچه و خیابان هم حتی نتونند به هم احترام بذارن
الگوهای جامعه فرهنگ قابل قبولی ارائه نکردند
در برخی نطق ها احساس خسران کردیم از اینکه چنین مجلسی نماینده ماست و گاهی خجالت!
بهترین سخنرانی را دکتر ظریف و دکتر نجفی انجام دادند بهترین دفاعیه را اقای عبدالهی از اقای زنگنه داشتند اقایان رسایی و زاکانی نیز غیراز فتنه حرفی برای گفتن نداشتند نمادمده ها اگر نظر معلمهای حوزه خود را جویا میشدند و سیاسی رای نمی دادند دکتر نجفی باید رای می اوردند این جلسات به ما یاداور شد که در انتخابات مجلس حتما شرکت کنیم
سئوالات نعمتی نماینده اسد آباد هم از وزیر ارتباطات منطقی، کارشناسی و مودبانه بود وبه وزیر کمک کرد
1-پخش زنده جالب بود تشكر از صدا وسيما 2-بعضي از نمايندگان محترم مجلس متوجه پيام انتخابات رياست جمهوري نشدند 3-بعضي از نمايندگان محترم در اخلاق مردود شدند نياز واحد اموزش مجلس 4 واحد درس اخلاق براي مردود شدگان اخلاق بگذارند 4- عدهاي دم از ولايت ميزدند واز ولايت براي پيشبرد اهداف سياسي خود هزينه ميكردند اما اعتقادي به ولايت نداشتندچرا كه مشي انان متضاد با منويات ولي امر بود 5-بعضي از نمايندگان محترم درك وشناخت درستي از فتنه وفتنه گران واقعي نداشتند 6-شانس راي اوري بي اخلاقان مجلس در دوره بعدي بسيار ضعيف است 7-اعضاي معرفي شده براي كابينه انقدر قوي بودن بهانه اي جز منتسب به فتنه نداشتند
سلام به هموطنان عزیز دلسوز ، صداوسیما کارخوبی را انجام داد درپخش مذاکرات مجلس ، اما فکر کنم دیگه چنین کاری روتکرار نکنه چون ذست خیلی از نمایندگان افراطی روشد و صدا وسیما بااین وضع مخالفه
آیا آنها واقعا نماینده ما هستند؟؟
به نظر من چند تا از نمایندگان مجلس دارای علم و اگاهی فراوان و همچنین در حد و اندازه نماینده مردم ظاهر شدند مثل آقایان پزشکیان، مطهری، زاکانی و... وجود این افراد اندک در بین نمایندگان که بدون سلایق شخصی و بر اساس مصلحت نظام و مردم و همچنین بر اساس تخصص و توانمندی وزرا رای خود را اعلام کردند. امید است مردم محترم در انتخابات بعدی بدانند که به چه افرادی رای می دهند که در این موارد سرنوشت ساز مشخص می شود که هر کدام از نمایندگان چه عیاری دارند. که بعضی از نمایندگان با پخش شب نامه ها و تغییر نظر بقیه نمایندگان باعث شوند که وزرات به آن مهمی، از یک وزیر لایق محروم شود. امیداواریم که هر کسی در هر نقطه و مسئولیتی برای پیشرفت ایران و ایرانی تلاش کند نه براساس اغراض شخصی خود جامعه را چند سال به عقب ببرد به امید روزی که حداکثر 70 یا بیشتر جامعه ما را فرهیختگان و افراد صاحب فکر تشکیل دهد و از میزان عوام در جامعه کاسته شود که بدانند در اطرافشان چه می گذرد.
فقط دکتر پزشکیان خیلی عالی بود من که از سخنرانی ایشان لذت بردم
ما تا اخر ایستا{ه ایم اقا روحانی
با سلام ک انتظار داشتم مجلس افکار عمومی را درک کرده باشد و به دنبال انها باشد ولی بساری از نمایندگان به دنبالمسائل گروهی خود بودند مخصوصا در رابطه با وزیر اموزش و پرورش از وزیر قوی مترسند چون روئسا و معاونین اموزش و پرورش که اکنون کاملا سیاسی و ضعیف هستند توسط نماینده ها تعین می شوند با وزیر ضعیف این وضع ادامه پیدا مکند انجانب به عنوان معلم فکر می کنم نجفی قوی بود و جایگزین ندارد تصور کنید با رفتن ایشان به گردشگری سهام این شرکتها افزیش داشته است
باسلام-درمجلس نمایندگان متخصص وباشخصیت هستندامااکثر آنهاسکوت راترجیح داده بودندوبغیرازچندنماینده ازجمله آقای پزشکیان ودوسه نفردیگرکه نظراتشان مفیدبودبقیه هم گفتاروهم رفتارشان فاجعه بودحیف که این آقایان صندلی مجلس رااشغال کرده انداماازجهتی خوب شدکه اینهاماهیت خودشان رابه جهانیان نشان دادند.
درضمن آقایان یادشان رفته که نماینده مردم هستندچون اگه باواقعیات کشورآگاهی داشتندبعنوان مثال معرفی آقای نجفی برای وزارت آموزش وپرورش بااستقبال اکثریت فرهنگیان مواجه بودوانتخاب ایشان باعث دلگرمی ونوعی امیددراین قشرزحمت کش جامعه می شد.
دولت عوض شد؛ سیاه نمایی سیاه رویان عالم تمام نشد
نمایندگان سیاسی برخورد کردند. نتیجه تحریم انتخابات مجلس توسط برخی از اصلاح طلبان، ورود برخی چهره ها به مجلس بود. ایشاالله در انتخابات بعد، چهره های شاخص تر و معدل تر وارد شوند.
جناحی تصمیم میگرفتند و توجه ای به تخصص وتجربه ی وزرا نداشتند واز کلمه ی فتنه که ربطی به موضوع نداشت سو استفاده میکردند و بدون دلیل قانونی بعضی را محکوم میکردند وتهمت میزدند وجای بسی تعجب است از حضور خانمها در مجلس اصلا فعال نیستند فقط صندلی اشغال کرده اند وعده ای هم از فرصت استفاده کرده وعقده های دلشان را وا کردند و هر چه خواستند گفتند ولی به موضوع ربطی نداشت در کل واقعگرا نبودند اما کلاسی بود برای جوانان تا بیاموزند
1-بهترین ،منطقی ترین وموثرترین دفاع را آقای عبداللهی از وزیر نفت داشتند
2-صحبت های اکثر نمایندگان مخالف نظر اکثریت موکلان آنها نبود.
3-وزرای پیشنهادی به مراتب قوی تر از نمایندگان بودند
4-عملکرد صدا وسیما بلوغ اجتماعی وسیاسی جامعه را به اثبات رساند
5-پرداختن بیش از حد به موضوع فتنه یک نگاه به عقب بود که لزومی نداشت واکثر مردم را آزرده خاطر می کرد
از کریمی قدوسی و رسایی و کوچکزاده نمیشه گذشت واقعا من نمی فهمیدم این نمایندگان جبهه ی پایداری چه چیزی رو دنبال می کردند ولی هرچه بود منافع مردم را در بر نمی گرفت ولی مطهری و پزشکیان و نجفی و ظریف گل کاشتند ازشون ممنونم
به نطر من واقعا در مجلس خیلی به نماینده ها تبعیض قائل می شوند برخی نماینده که در پشت تریبون بعنوان موافق یا مخالف صحبت می کردند اکثرا به صحبتش گوش نمی دادند واقعا این مجلس جای قانونگذاری نیست خیلی از نماینده ها لیاقت قانونگذاری ندارند نماینده های تهران خیلی تندرو بودن واقعا من به مردم تهران غبطه می خورم که به چطور نماینده ای رای داده اند؟ همچنین از ریئس مجلس میخواستم بپرسم اگر مخالفان وموافقان بر اساس قرعه کشی بود چرا این قرعه فقط به نام چند نمایند به نام زاکانی وتوکلی وچند نماینده تندرو افتاده بود؟ خواهشا درج نمایید.با تشکر
ای کاش نمایندگان مجلس در رای عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به دیدگاه معلم ها هم توجه می کردند و می دانستند آقای نجفی بین معلم ها چقدر محبوب هستند شاید در انتخابات بعدی نمایندگانی که فقط به حاطر سیاسی نه تخصص به ایشان رای ندادند دیگر راهی مجلس نشوند معلم ها نهایت سعی خود را خواهند کرد که اینها رای نیاورند انشا الله
روز اول،يعني صحبت روي كليات كابينه موضوعيت نداره و فقط وقت تلف كردنه.
اگر موضوع به اصطلاح فتنه نبود اين مخالفين تندرو و بي منطق كه اكثريت شان هم در هشت سال گذشته از احمدي نژاد دفاع مي كردند و مملكت را به اينجا رساندند، چي براي گفتن داشتند.
البته نظر من با شماها فرق داره. تعجبم چطور این مجلس شش وزیر درگیر در فتنه رو گذاشت وزارت خانه ها رو تحویل بگیرند
یعنی این برنامه را که میدیدیم فقز یاد اون مطلب تابناک می افتادم که بلافاصله بعد ا نتایح اومده بود و با در اون مطرح کرده بود که :
هیچ کدام از نمایندگان قبل از انتخبابات از آقایان روحانی، رضایی و غرضی جمایت نکردند در صورتی که بیش از ۶۰ درصد آرا را این نامزد ها آرودند بنابراین نتیجه میگیرفت که این مجلس نماینده مردم نیست.
واقعا این آقایان فکر کردند چه کسانی و به چه دلیلی به روجانی رای دادند. اگر نظر مردم براشون مهم بود خیلی از صحبت ها را نباید میگفتند.
در صورتی که دیدشون مثل برخی از نماینده های مجلس بود که به کاندیدای دیگه رای میدادند.
اون آقایون جبهه پایداری رو اصلا نپسندیدم. در کل از مجلس خیلی راضی نیستم. مجلس باید نماینده تفکران عموم مردم باشد آن چیزی که در کوچه و خیابان است با مجلس تغریبا هم خوانی ندارد
جای بسی تاسف است که نمایندگان هیچ ارزشی برای رای و نظر مردم قاعل نیستند ، و غافلند از اینکه مردم دارای فهم و شعور و قدرت تحلیل اند ، تنها چیزی که برای بعضی نمایندگان مهمه منافع شخصی و جناهی است ، خواه نا خواه مردم این نمیندگان را با رای شان حذف خواهند کرد و تاریخ اینان را قضاوت خوا هد کرد و کارنامه سیاهشان در تاریخ ثبت خواهد شد ، البته بعید میدانم که اینان اهل مطالعه یا درگیر تبعات افکارعمومی باشند .
بهترین سخنرانی ها رو آقایان پزشکیان ، مطهری از نمایندگان مجلس و آقایان نجفی و ظریف از بین وزرا داشتن.
رفتار مجلس هم کاملا جناحی بود نه تخصصی . به نظر اكثر فرهنگيان و صاحب نظران " بهترین فرد براي وزارت آموزش و پرورش آقای نجفی است " دیگه واسه چی نباید رای داد ؟
پخش زنده هم باعث شد مردم بفهمند در آینده به کی باید رای بدن و به کی ندن .
سلام بنده بازنشسته آموزش و پروزش هستم مدت هشت سال از خدمتم در زمان ایشان بوده است حتی پست سازمانی بنده در زمان وزارت ایشان لغو شد ولی به صراحت میگویم نمایندگان محترم با رای ندادن به ایشان بر آموزش و پرورش نطام ظلم کردند ومصلحت وشکوفایی نونهالان ونو جوانان را نباید فدای مسایل سیاسی میکردند شما میتونانید در این مورد از معلمان محترم نظر سنجی فرمایید ایشان فردی باهوش،دقیق،مدیر،مدبر،به روز،واز همه مهمتر مستقل و منطقی هستند و یک ایدآلیست وافعگرا میباشند
متاسفم برای کسانی که چشم و گوششونو بستن و فقط میگن چون فلانی انتخاب کرده صد در صد درسته. عزیزان شما که تا این حد دارین نظر بعضی نماینده ها رو بی ارزش و از روی بی خردی میدونین اینو بدونین اولا این نماینده ها فقط نماینده اون 50 درصد رای موافق نیستن. 50 درصد که رای ندادن هم تو اون مجلس نماینده دارن. در ثانی اگه الان زمان دیگه ای بود یقینا تعداد عدم اعتمادها بیشتر بود.
نجفی به تمامی کابینه می ارزید اما حیف شد
عدم رای اعتماد به دکتر نجفی مامعلمان را از مجلس نا امید کرد قطعا سعی خواهیم کرد به افرادی که بیشتر به فکر منافع خویش هستند تا مردم رای ندهیم.
حداقل این اجازه را به وزرا بدهند تا چند ماه کار کنند اگه توانایی نداشتند بعد استیضا شون کنندبه این عدم رای اعتماد میگن قصاص قبل از جنایت.
این که مردم بداند با قهر کردن در انتخابات رئیس جمهوری یا مجلس و ... راه را برای ۴ نفر تند رو، منفعت طلب باز میکنند.
پس لازمه مردم ما فرهنگ سیاسی شون را بالا ببرند و بدانند برا ی چرخیدن چرخ سیاست، همه انتخابات‌ها مهمند. با علم و آگاهی‌ و بدون قهر کردن با وطنشون، رای بدهند.
شرم دارم که بعضی از اقایان با ادبیاتی که در مباحث دیدیم عصاره ملت بنامم
با سلام هشت سال مجلس ، دولت ، قوه قضائیه و حکومت با اصولگرایان بود اگر خانواده هاشمی دزد بودند و شما رسیدگی نکردید در پیشگاه خداوند ومردم جوابگو هستید اگر دزد نیستند وشما بخاطر مسائل سیاسی تهمت میزنید شما مسلمان نیستید
چيزي كه براي نمايندگان ارزش داشت سياست بود و نه وضعيت مردم.
فکر میکنم مشکل مجلس در این زمان جدای از سیاست بازی و جناحی بودن که بطور طبیعی مانع از رعایت انصاف می شود برمی گردد به ساز و کار انتخابات مجلس در کشور برخی نمایندگان مجلس فکر میکنند فقط موضوع استان خودشان یا شهر خودشان است و منافع ملی رو برای بدست آوردن امتیازی برای شهر خود به راحتی پایمال میکنند. ضمن آنکه استانهایی که نماینده بیشتری دارند با لابی کردن برای منطقه خودشان امتیاز میگیرند. اصولا" بزرگترین مشکل کشور ما آموزش ندیدن مسؤلان نسبت به پست و وظیفه ای است که دارند دلیل آنهم واضح است آقایانی که دانش و سواد بالا دارند حاضر نیستند با آدمهای پایین تر از خود کار کنند و وقتی آدم پایین تره در قدرت قرار بگیره شروع به حذف همه کسانی که ازش بلندتر هستند میکند.
1.عدم پای بندی اصولگرایان وسقوط انها2.کینه اقای زاکانی نسبت به همه 3.پیروزی مردم وعلاقه به مملکت ودینشان
مجلس محل قانون گزاری و نمایندگان اون باید با حقوق و قانونگذاری آشنا باشند ولی افسوس که ما شاهد افراد غیر
من تقریبا همه ی صحبت هایی رو که میخواستم بگم رو تو مطالب دوستان یافتم و "لایک" کردم،جز یک موضوع ظریف!...
اونم اینه که،جالبه ،نماینده ی مخالف،بعد از نطق مخالفتش با وزیر محترم،می رفت و دیده بوسی میکرد با همون وزیر مورد اختلافش!!!!،
یکی نیست به این نماینده یا نمایندگان بگه،آخه مرد مومن،نه به داد سخنت در مخالفتت با وزیر و نه به روبوسی بعد از سخنرانیت با زهمئن وزیر،یعنی حداقل نمی تونی دیده بوسیت رو بذاری جای دیگه؟؟؟!!!!،،درسته این دو موضوع میتونه متفاوت از هم باشه،اما نه جلوی چشم میلیو ن ها بیننده....
کارگردان تلویزیونی هم در به تصویر کشیدن این موضوع کاملا هوشیار بوده و میلیون ها بیننده نیز در داخل و خارج از کشور به طور زنده می دیدند،....
واقعا چه فکری در ذهن "بیننده" بعد از مقایسه ی این دو "صحنه" متبلور میشه؟؟؟
............
بالاخره دم خروس رو باور کنم یا قسم حضرت عباس را!
انتخاب وزراء حق رئیس جمهور است ومجلس میتواند از اهرمهای کنترلی خود درکنترل وبرخوردباآنهااستفاده نماید لذا به نظربنده بایدنحوه گردش کارانتخاب وتائیدوزرا بطورکامل تغییرکند.
همین نمایندگان مسئول وضع فعلی مملکت هستند کجا بودن وقتی احمدی نژاد کشور رو به جا کشوند چرا ساکت بودن.
ازهمش جالبتر گیردادن به تحصیل در آمریکای بعضی وزرا بود
انتظار داشتم یک نظمی را در رفتار نمایندگان می دیدم . صندلیها خالی هر کس برای خودش راه میرفت .درهنگام صحبتهای ریس جمهور نمایندگان با هم حرف میزذند .توجهی به سخنان موافق و مخالف نداشتند
بهترین سخنرانی ها از طرف آقای مطهری و ظریف بود. چقدر خوشحالم که سری پیش به مطهری رای دادم.

واقعا خانم های مجلس ناامیدم کردن. اصلا یه لحظه شک کردم نکنه مجلس اصلا نماینده خانم نداره! حالا می فهمم چرا روحانی حتی یک خانم رو هم به عنوان وزیر پیشنهاد نکرد.

کاش نماینده ها دست از سر این چیزی که اسمشو گذاشتن فتنه برمی داشتن. هنوز تو ذهن خیلی از ما ماجرای 88 اعتراضی بود که اگر دولت درست باهاش برخورد می کرد، می تونست خیلی مسالمت آمیز باشه و مشکلی هم ایجاد نکنه. نماینده هایی که اینقدر فتنه فتنه می کنن، موقع احمدی نژاد کجا بودن که بیان چماق بکشن و پشت نریبون با داد و قال حق مردم رو بخوان. به نظرم این گروه باید از همین حالا به فکر یه شغل دیگه باشن برای بعد از انتخابات.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
میدونی چرا نمیفهمی فتنه88فتنه بود چون به قول اقا ی رسایی خرداد92 نه مسجدی اتش گرفت ونه.... اگر ما هم مانند فتنه گران 88 ادعای تقلب میکردیم ومملکت را به اتش میکشیدیم وبه دموکراسی ورای مردم هرچند باهفت دهم درصد بیشتر احترام نمیگذاشتیم انوقت شما معنای دیکتاتوری و بیم منطقی را درفتنه 88میفهمیدی واز لفظ فتنه استقبال میکردی
1- تعجبم از شوراي نگهبان است كه چطور افرادي كه فقط و فقط سياسي فكر مي كنند و نظر مي دهند را تاييد صلاحيت كرده است براي نمايندگي مجلس.
2- جلسه راي اعتماد يا راي عدم اعتماد به وزرا بيشتر به دادگاه تفتيش عقايد شبيه بود.
3- پخش مستقيم مذاكرات به خوبي به بخشي از مردم . حساسيتهاي بالاي انتخابات مجلس را آشكار كرد.
درود بر رسايي و كوچك زاده
خداوند ان شاءا... حفظ شان كند.
انشاءاله روزی واژه فتنه از ادبیات سیاسی کشور حذف شود
اول اینکه صحبتهای نمایندگان و دفاع وزرا تاثیر چندانی نداره و رای ها از قبل بر اساس تصمیمات جناحی مشخص شده.بهمین خاطر بود که بی نظمی بود وبیشتر حضار توجه چندانی به سخنران نداشتند.طرفی کل بحث را اینجوری می شه خلاصه کرد که طیف مخالفین که اکثریت بودن در حوره های اقتصادی با وجود موردتایید نبودن وزرا برای آنها،به آنها رای دادن چون می دونستون طرف واقعا کارآمده و از طرفی نمی خواستن با رای ندادن هر گونه عدم موفقیت تیم اقتصادی بعدا به پای اوها نوشته بشه اما نشون دادن ولی در مورد وزارتخوانه هایی که با جوانان و زمینه ی اندیشه ورزی سرو کار دارن،اصلا کوتاه نمی یان و به سخت گیرانه ترین بررسیها حتی درمورد جایگزینان پیشنهادی خواهند پرداخت.
همه چیز از از قبل برنامه ریزی شده بود رییس مجلس خوب میدونه چیکار کنه
از هر طرف و جناح ..... رنگ عوض کردن برخی ها خیلی تاسف بار بود!!! چاپلوسی ها و ....!
با وجود برخی از نمایندگان افراطی و تندرو در مجلس به حال خودم به عنوان یک ایرانی تاسف خوردم. من مرجع تقلید نیستم که بخوام فتوا بدم اما هر کس در انتخابات آتی مجلس به این افراد رای بدهد مدیون ملت ایران خواهد بود.
متا سفانه درموردوزیراموزش وپرورش عملکردمجلس ضعیف ودورازانصاف بود آقای نجفی گزینه خوبی برای وزارت آموزش وپرورش وتوانایی خوبی برای حل بخشی ازمشکلات فرهنگیان دارا بودندامیدواریم آقای روحانی فرد شایسته ای را معرفی کنندونگاه ویژه به این وزارتخانه مهم داشته باشند
نماینده های شهر ما کجا بودن؟
اگه ميگن وزرا راهشون و مشخص كنن از فتنه ، اين يعني افراطي؟!!!
اگه حساسيت هست براي اينه كه تكرار نشه اون اتفاق !

افراطي هم تو موافقاي وزرا هم بود ، بايد قبول كرد
چيه اين همه نجفي نجفي مي كنيد اين همان كسي است كه به يك معلم مستاجر در طول 30 سال خدمت در سال 76 بعد از سالها انتظار و رنج از 58 تا 76 جنگ و مشقت به بسياري از از معلمان كه براستي يار و ياور نظام اسلامي و حافظ خون شهدا بودند وام قطره چكاني مسكن 300/000توماني انهم با سوبسيد كه با ان طومار وامشان را با هويج بستد اين در حالي بود عده ای از خزانه اين ملت جنگديده و رنجور چپوع مي كردندحافظه تاريخي معلمان هرگز اين بي عدالتي را فراموش نخواهد كردكار نمايندگان مجلس العدل و بالحسان بود دستشان درد نكنه گول ظبل ساكتين را نخوردند
متاسفانه خیلی ها که یک صندلی از این مکان مقدس (مجلس)رااشغال کرده اند لیاقت نمایندگی این ملت شریف را ندارند.من درعجبم که چرا مردم فهیم به اینها رای داده اند!!!
سوال اینجاست که مگر مجلس ششم و دولت هفتم و هشتم ، اصلاح طلب نبودند ، مگر همین مردم به آقایان خاتمی و احمدی نژاد آرای 20 میلیون ندادند؟ پس مشکل ای دیگری است و به قول آقای روحانی ، در این مملکت حزب به معنای واقعی وجود ندارد..
برو بابا .. ما به نحوه رای گیری معترضیم . این که چگونه شب نامه ها و باند بازی ها بدون اجازه رپیس و حتی تذکر ایشون انجام می شد.این که چطور نمایندگانی به خود اجاز بدن آبرو و حیثیت افراد را زیر سوال ببرند. مساله اینه حالا تابناکم اومده می گه آرای ممتنع.بله اون موقع هم باید طرفداران آقای محصولی و علی آبادی نکته نظر خودشون می گفتن . نکته اینه که طرفداران آقای نجفی نه آقای روحانی و نه سیاسیون بلکه بدنه آموزش و پرورش و مردم عزیزمون بودن.
در مجموع فارغ از برخی مباحث نا امید کننده نمایشی و تجربه خوبی بود که امید ها را افزایش داد و تردید ها را کاهش . آدم ها کلیشه نیستند و هرکدام منحصر بفرد است. از زوایای مختلف به کلیت نگاه میکنند و چیزهای ظاهرا متفاوت و گاهی متناقض می بینند. که نه متفاوت است و نه متضاد. عقل و احساس هر دو خوبند و اساسا هر چیز به اندازه خوب است . کم یا زیاد بروز مشکل میکند. زیادی افراط و کمی بی خیالی را رشد میدهد. با پخش مستقیم و کامل جلسات مجلس به شناخت بهتری از وزرا و نمایندگان مجلس رسیدیم. اگر این کار را ادامه دهیم یقینا همه تردیدها برطرف و امید به اینده بستر رشد و تعالی را برای ما به ارمغان می آورد. امید است هم وزرا هم نمایندگان این حرف بزرگان را گوش کنند که مردم را با عملتان دعوت کنید نه با حرف
بهترین سخنرانیها راا قای ظریف ونجفی داشتند واز نمایندگان گله مندیم که به خاطر اختلاف سیاسی قشر فرهنگی را از داشتن وزیری مثل اقای نجفی محروم کردند
به نام خدا
درجواب انهایی که مجلس را به بیسوادی وعدم کارایی وسیاسی کاری وتهدید به ندادن رای به دوره دهم میکنند خوبه که این نکته را توجه کنن نمایندگان حداقل چند کلاس سواد دارن ، چند دوره ، نماینده بودن وبا هزاران رای همین مردم وارد مجلس شدن که به قول شما به بعضی از افراد کابینه رای ندادن وبه قول بعضی از شماها بعضی افراد کابینه را محاکمه میکردن اما شماها چی اصلا معلوم نیست که خانواده های شما شما را قبول داشته باشه یا نه ویا اصلا سواد انچنانی دارید یا نه که خیلی ها غلط املائی دارن دارید نمایندگان ملت را محکمه میکنید مگر نه این است که نماینده استقلال رای دارد اگر این طور نبود نیازی به معرفی کردن به مجلس نبود رئیس جمهور خودش انتخاب میکرد چرا در دوره های قبلی دم نزدید اگه مجلس سیاسی کرد با توجه به اینکه بیش از دو سوم مجلسیان اصولگرا هستن ولی حتی به شش نفر از افراد کابینه که فتنه 88 نقش داشتند رای اعتماد داد
دکتر نجفی واقعاً مظلوم واقع شد.
من از آقای زاکانی نماینده ی تهران تعجب میکنم که در سخنرانی حود از نمایندگان می خواست رعایت ادب داشته باشند در صورتی خود در سخنرانی خودخطاب به آقای نجفی که شخصیت محترمی هستند حداقل اکثر فرهنگیان کشور ایشان را قبول دارند گفتند شما خجالت نکشیدید ما باید به ایشان بگوییم خود شما خجالت نمی کشید در مجلس از این اصطلاح استفاده می کنید امید وارم مردم شریف و خوب تهران در دور بعدی انتخابات نمایندگان واقعی را به مجلس بفرستند با احترام یک معلم
1- طبق فرمایش ریس مجلس انتخاب موافق و مخالف برای سخنرانی در مورد وزرای پیشنهادی با قرعه کشی انجام می شود ولی انتخاب 4 بار یک نماینده با قرعه کشی بسختی قابل باور است و حتی اگر درست هم باشد آیین نامه باید اصلاح شود که در موارد اینچنینی بتوان قرعه را تکرار کرد که نمایندگان دیگر هم فرصت اظهار نظر داشته باشند . 2-مشخص شد که بعضی از نمایندگان صلاحیت نمایندگی را ندارندو نمی توانند در تصمیم های مهم کشوری منافع کشور و مردم را تشخیص دهند . 3- متاسفانه برخی نمایندگان تعصبات گروهی خود را بر منافع ملی ارجعیت می دهند . 4- بعد از اینهمه جر و بحث و مذاکره و پخش شبنامه ها که بقول یکیشان در روز آنهم با دستور آقای باهنر که ناخونده آن را امضا فرمودند بعضی از نمایندگان نمی تواند به نتیجه برسند و رای ممتنع می دهند . 5- اسامی 5 نماینده غایب و 3 نفری که در صف رای دادن رای مثبت یا منفی یا ممتنع خود را برای بعضی از وزرا به صندوق نینداختند و گرفتن عکس یادگاری را اولویت دادند اعلام گردد . 6- رای برخی از نمایندگان کاملا سیاسی بود و با رای مردم حوزه انتخابیشان در تضاد است .
درمورد سئوال اول خوب بود در مورد سئوال دوم آقای دکتر ظریف در مورد سئوال سوم بداخلاقیها نقاط ضعف و استذلالهای منطقی نه احساسی نقاط قوت بود و در مورد آخرین سئوال اینکه بعضی از آقایان خود را محق و اسلام میدانند و هر کس با آنها نبود ضد اسلام است و شدیدا" بر آنها می تابند که این رفتار ثمره اش نابودی اسلام در اذهان مردم است مثل موضع گیری های آقایان کوچک زاده و رسائی واقعا" حیف اسلام
معلوم نبود اينها نمايندگان ما مردم هستند يا دادستان يا نماينده مردم غزه و فلسطين و سوريه و لبنان، سؤال عمومی شون از وزرا بعد از ماجرای انتخابات 88، راجع به مسائل اين کشورها بود!
معلوم نبود مجلس بررسی صلاحيت وزرای پيشنهادی بود يا مجلس تفتيش عقايد قرون وسطايی!
معلوم نبود تخصص وزرا در آباد کردن مملکت مد نظر نمايندگان (؟) بود يا اينکه ميزان عبادتی که روزانه توسط اونها صورت می‌گيره!
معلون نبود ...
متاسفانه برخي از نمايندگان محترم حرمت و احترام ملت را نگه نداشتند و هرچه دلشان خواست بدون ملاحظه بيان كردند . واين درحالي است كه برنامه راي اعتماد به وزرائ محترم از صداو سيماپخش مي نمود كه و ملت شريف و انقلابي ايران اسلامي فهميدند كه به چه كساني بايد راي دهند كه باعث آبروريزي نشوند .
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات