بازدید 6571

نجات مرد محيط بان از مجازات مرگ

کد خبر: ۳۴۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰ 26 September 2013
 مرد محيط‌بان كه در تيراندازي به شكارچيان غيرقانوني يكي از آنان را هدف گلوله مرگ قرار داده بود از مجازات قصاص -‌اعدام-‌ نجات پيدا كرد. شامگاه چهارم تيرماه سال 90 مأموران حفاظت از محيط زيست و محيط بانان ارتفاعات دره گوي در نزديكي شيراز متوجه صداي تيراندازي چند شكارچي شدند و براي متوقف كردن آنان خود را به ارتفاعات رساندند.

به گزارش ایران، ساعت 11 شب بود كه با لاشه يك قوچ وحشي روبه رو شدند و پي بردند شكارچيان اين قوچ وحشي را هدف قرار داده‌اند. تيم محيط‌بانان براي دستگيري مردان مسلح و جلوگيري از شكارهاي آنان وارد عمل شدند و با سرنخ‌هايي كه داشتند خود را به پشت باغ آبرساني رساندند. و‌قتي محيط بانان با مردان شكارچي روبه‌رو شدند از آن‌ها خواستند خود را تسليم كنند.

و همين كافي بودکه تيراندازي مرگباري رخ دهد تا اين‌كه محيط بانان در تاريكي شب يكي از شكارچيان به‌نام حسن را دستگير كردند. در جست وجوي دومين شكارچي بودند كه ديدند وي در تيراندازي هدف قرار گرفته و به كام مرگ فرو رفته است.

محيط‌بانان كه با ديدن اين صحنه دلخراش بسيار ناراحت بودند جسد اين مرد كه علي‌اكبر اسكندري نام داشت را به بيمارستان رساندند ولي كار ازكار گذشته بود و پزشكان ادعا كردند وي به‌خاطر شدت جراحات در همان دقايق ابتدايي جان باخته است.

با در اختيار گرفتن اين پرونده توسط بازپرس جنايي، وي با بررسي‌هاي تخصصي يكي از محيط‌بانان به نام جاميشي را مقصر دانست و با صدور كيفر خواست براي وي، پرونده به شعبه دوم دادگاه كيفري ارسال شد و سرانجام با نظر اكثريت قضات شعبه دوم دادگاه كيفري استان فارس، وي محكوم به قتل عمد شد.

با اعتراض اين محيط‌بان به حكم قصاص، پرونده به ديوان عالي كشور ارسال شد ولي با تلاش مسئولان محيط زيست استان فارس خانواده قرباني رضايت خود را اعلام كردند و با پذيرفتن ديه از قصاص پسرشان گذشتند.با گذشت خانواده مرد شكارچي، محيط‌بان جاميشي كه همسر و دختران دوقلويش 2 سال چشم‌انتظارش بودند به آغوش خانواده و زندگي بازگشت و بدين ترتيب فرصت تلاش و خدمت دوباره براي حفاظت و حراست از محيط زيست را به‌دست آورد.

حسين علي ابراهيمي كارنامي، رئيس سازمان محيط زيست استان فارس گفت: اين رويداد تلخ كه متأسفانه منجر به مرگ يكي از هموطنان و داغدار شدن يكي از خانواده‌ها شد، نزديك بود خانواده محيط‌بان علي جاميشي را نيز در ماتم فرو ببرد كه با تلاش جامعه مشتاق حفاظت محيط زيست و گذشت خانواده اسكندري موفق به نجات يكي از همكارانمان شديم.

ابراهيمي در ادامه افزود: مدتي است با آموزش‌هاي لازم براي محيط‌بانان سعي داريم در زمينه حفظ و حراست از محيط زيست كسي از محيط بانان و شكارچيـــان غير مجاز آسیب نبینند، ما در اين راه سربازان محيط زيست هستيم.
وي خاطرنشان كرد: چندين محيط‌بان ديگر در استان‌هاي ديگر سرنوشتي همچون محيط‌بان جاميشي دارند و ازخانواده‌هاي اولياي دم مي‌خواهيم با گذشت خود اين عزيزان را نيز به‌كانون خانواده و جامعه برگردانند و در اين راه نيازمند حمايت‌هاي مردم و تعامل آنان هستيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات