بازدید 31008
مخالفت شدید با لغو تحریم‌های ایران:

پیشنهاد تحریم‌های جدید ‌علیه ایران در سنای آمریکا

در حالی که به تازگی دولت آمریکا از بررسی احتمال آزاد‌سازی برخی ‌دارایی‌های بلوکه شده ایران خبر داده است، جمهوری‌خواهان سنا اعلام کرده‌اند ‌به شدت با موضع اوباما مخالفت خواهند کرد و بر همین اساس اقدام به پیشنهاد یک طرح تحریمی جدید ‌علیه ایران کرده‌اند.
کد خبر: ۳۵۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳ 20 October 2013
پیشنهاد تحریم های جدید بر علیه ایران در سنای آمریکا

در حالی که به تازگی دولت آمریکا از بررسی احتمال آزاد‌سازی برخی ‌دارایی‌های بلوکه شده ایران خبر داده است، جمهوری‌خواهان سنا اعلام کرده‌اند ‌به شدت با موضع اوباما مخالفت خواهند کرد و بر همین اساس اقدام به پیشنهاد یک طرح تحریمی جدید ‌علیه ایران کرده‌اند.

به گزارش «تابناک» سناتورهای جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا اعلام کرده‌اند ‌با شدت در برابر مواضع دولت در خصوص لغو هر گونه تحریم ایران مخالفت خواهند کرد و به رغم دعاوی کاخ سفید مبنی بر لزوم توقف تصویب تحریم‌های جدید ‌علیه ایران تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات، اعلام کرده‌اند که یک طرح تحریمی جدید ‌علیه ایران را به اجرا در‌خواهند آورد.

سناتور مارک کرک، رئیس کمیته بانکی سنای آمریکا اعلام کرد: پایان یافتن مذاکرات ژنو بدون تغییر در مواضع ایران به این معناست که سنای آمریکا باید تحریم‌های بیشتری ‌علیه ایران ‌تصویب کند؛ هرچند کاخ سفید به این موضوع اعتراض دارد.

کرک به همراه دو سناتور دیگر یعنی کلی آیوت و لیندسی گراهام، این مواضع خود را در بیانیه‌ای در روز گذشته و در پی انتشار گزارشی در نیویورک تایمز، مبنی بر تلاش دولت آمریکا برای آزاد کردن برخی از دارایی‌های بلوکه شده ایران، منتشر ‌و بازگو نموده‌اند.

در این بیانیه آمده است: اکنون زمان سخت‌تر و شدید‌تر کردن تحریم‌هاست و نه تضعیف آن‌ها. ایالات متحده نباید پیش از آنکه ایران اقدام به تعلیق غنی‌سازی اورانیوم کند، به فکر لغو تحریم‌ها و آزاد کردن دارایی‌های ایرانیان باشد.

این در حالی است که هرچند کاخ سفید گزارش نیویورک تایمز را تکذیب نکرده، برنادت میهان، سخنگوی اوباما در شورای امنیت ملی گفته است: هنوز بحث و گفت‌وگو‌ها در خصوص چگونگی برداشتن تحریم‌ها، حدس و گمانی و نابهنگام است.

وی اذعان کرده است: تصویب تحریم‌های جدید باید منوط به بروز آثار مذاکرات باشد و سنای آمریکا باید خود را با استراتژی‌های دیپلماسی و مذاکره کاخ سفید تطبیق دهد. دولت همچنان مشاوره خود را به مانند گذشته با سنا ادامه خواهد داد؛ بنابر‌این با هر قدم رو به جلوی دولت، انتظار بر همراهی و تطبیق تصمیمات کنگره است.

ایده سناتورهای موافق تحریم ایران برای تصویب تحریم‌های جدید این است که فشار اقتصادی ناشی از تحریم منجر به آن شده ‌که ایران به میز مذاکرات باز‌گردد. مارک روبیو در این باره گفته ‌که‌ تصویب تحریم‌های جدید لازم است تا دولت ‌تحریم‌هایی که منجر به فلج شدن اقتصاد ایران شده است، برندارد.

به گفته مارک دوبوویتز، قرار است در ۲۸ اکتبر، طرح تحریمی جدیدی که جمهوری‌خواهان به دنبال آن هستند، در سنا ‌بررسی شود؛ هدف آن درآمدهای ارزی ایران، ذخایر ارزی خارجی ایران‌ و به شکل کلی ارزش ریال است تا ایران توانایی فرار از بحران مالی و اقتصادی خود را نداشته باشد.

این طرح جدید‌ در کنار طرحی خواهد بود که پیش از این در مجلس نمایندگان رأی آورده و به سنا ارجاع شده ‌و تا بعد از مذاکرات ایران و ۵ + ۱ در نوامبر ‌بررسی ‌خواهد شد.

سناتور جمهوری خواه روبیو با تأیید مفاد این طرح جدید‌ اذعان کرد، تا هنگامی که ایران فعالیت غنی‌سازی خود را ‌‌کامل معلق نکند، با هر گونه پیشنهاد برای رفع تحریم ایران مخالفت خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۷
انتشار یافته: ۵۲
اگر کسی بتونه مذاکرات ایران با قدرتها را به شکست کامل منتهی کنه یکیش همین جمهوریخواهان آمریکایی هست. خدا به خیر بگذرونه. دشمنی با ایران برای اینها نان سیاسی داره.
پاسخ ها
فرید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
طبق قوانین آمریکا رئیس جمهور میتواند قوانین مصوبه کنگره و سنا را وتو کند.
سینا
| - |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
من خودم موافق صد در صد مذاکره هستم ولی اگه قرار باشه ما مذاکره کنیم و بقیه تحریم کنن پس بهتر که نه تنها بمب اتم بلکه هیدروژنی و پلوتونیومی هم بسازیم.اش نخورده و دهن سوخته که نمی شه.
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
خدا کارش درست است .حرف امام را فراموش نکنید آمریکا شیطان بزرگ . جریانات الان کاملا مشخص است که نتیجه اش چه می شود .منافع ایران در دشمنی با آمریکا نیست اما منافع آمریکا در دشمنی با ایران است .به نظر من تمام جریانات حاضر برای این است که به برخی افراد نشان داده شود که آمریکا برای ایران دوست نمی شود و باید دست به زانوی خود به ساختن کشور اقدام نماییم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
من خیلی از این مذاکرات می ترسم تاریخ نشون داده غرب به هیچ وجه قابل اعتماد نیست تو رو خدا خون جوونامون و خون دل مردم تو این ده سال رو مفت از دست ندید، این آمریکا قول می دم که هیچ امتیازی به ما نخواهد داد
زرشک!!!
اگر این دیدگاه باشد مذاکرات هیچ موقع به ثمر نخواهد رسیدو اگر دراین دوره دیوار بی اعتمادی بین ایران و آمریکا کوتاه نشود نه تنها هیچ موقع کوتاه نخواهد شد بلکه ابزاری خواهد شد دست تند روها.
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
البته اگر به نتیجه نرسد درس عبرتی خواهد شد برای خوش خیال ها
مخالفین تندرو داخلی وخارجی هر چیز ی که در رنود پیشرفت مذاکرات موثر باشدطوری سلیقه ای رسانه ای میکنند که انگاری همه کاره دنیا وقیم مردم ومسولین هستند غافل از اینکه دوره افراطی گری به خصوص داخلی مصرف تمام شده
خطاب به سناتور مارک کرک!! خفه شو زالوي كثيف!
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
با فحاشی چیزی درست نمیشه . پس زیرکی و نبوغ ایرانی کجا رفته ؟
حالا که ما میخواهیم منطقی تر مذاکره کنیم اونا فکر میکنن ترسیدیم و از مواضع قبلیمون کوتاه اومدیم بنابراین بیشتر میخوان قدرتنمایی کنن درست مثل دعوای فیزیکی دو نفر با هم.
به نظر من مسئله خیلی پیچیده تر میشه و طرف مقابل انتظاراتشو بالاتر از قبل میبره.
جالب !! از اون طرف تندرو ها مانع ارتباط می شن ! از این طرف تند رو های این طرفی مانع ارتباط می شن. خدا به خیر کنه !!!
امریکا زیاده خواه هست امریکا زورگو هست.امریکا میخواد قلدری کنه،امریکا میخواد آقا بازی کنه، امریکا واسه سایر کشورها ارزشی قائل نیست امریکا یک مشت آدم بی فرهنگ متدمن نما زندگی می کنند که بی ادب تر از خودشون فقط خودشون و اجدادشونند و چیزی که باعث نفرت جهانیان از امریکا شده است همین اخلاق و فرهنگ گندشونه که فعلا با دانش و علم های جدید و به روز (که از دانشمندان سایر کشورها مثل ایران به یغما میبرند(به تعداد مقالات isi ایرانیان و سایر دانشمندان غیر امریکایی نگاه کنید که چی بی شمار و چه پر سرعت در اختیار امریکا قرار داده میشه و در ازای آن دانشمند ما در ازای بالا رفتن رتبه علمی اش چه راحت حاصل دسترنج و سالهای پر برکت عمرش را در اختیار این زور گویان قرار می دهند)) و با تکنولوژی و رسانه ها بیشمار به چهره کثیفشان رنگ و لعاب فریبنده ایی داده اند که حال امریکا و غرب آرمان شهر خیلی از مردم جهان شده ( که به واسطه کارهای امریکا عقب افتاده اند مثل همین کشور خودمون که نمی خواد انرژی هسته ایی داشته باشیم اما خودش انرژی هسته ایی که سهله بمب هسته ایی هم داره و هم علیه مردم استفاده کرده و حالا کشور مدعی حقوق بشر است) حالا بیشتر به حرف رهبر پی میبرم که گفت من به این امریکایی ها خوشبین نیستم خوشبین که هیچ باید نسبت به این امریکاییها بدبین بدبین بود
صلوات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
شما چند سال آمریکا زندگی کردی که اینهمه اطلاعات در مورد مردمش داری؟ از کجا میدونی ملاک علمی بودن یک کشور تعداد مقالات ISI نیست؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
بابا اینقدر دیگه تند نرو! تو هر چی امریکاییه خراب نشون میدی, حد اقل بگو غیر مسلموناش!
اگر منظورت اینه که غیر انسانهای خوبش بقیه رو میگی که در مورد همه جا صدق میکنه و الا این حرفها درست نیست.
البته بله, الان امریکا یکی از کشورهای ظالم دنیاست و چون از لحاظ نظامی و اقتصادی و ... تقریبا برتر از دیگر کشورهاست طبیعتا ظلم بیشتری هم میکنه. این کیاست و سیاست ماست که باید امریکا و سایر کشورها رو کنترل و از اون حد اکثر استفاده رو ببره. ما باید کاری کنیم که این تندروها و اسرائیلی ها هم نتونن ازهیچ اهرمی علیه ما استفاده کنند!
امیدوارم همون چیزی که خدا دوست داره اتفاق بیافته!
گفت:
اگر با من نبودش هیچ میلی*چرا ظرف مرا بشکست لیلی
ما باید به طرف غربی بفهمونیم که اگه این مذاکرات نتیجه نداشته باشه و غربی ها به دنبال معاملات نامتوازن با ایران باشند ما از ان پی تی خارج خواهیم شد و مذاکرات رو ترک خواهیم کرد . همون طور که اون ها از چماغ و هویج استفاده می کنند ایران نیز باید چماغی داشته باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
برای چی به دوستمون منفی میدین خوب اگه مذاکرات نتیجه نداشته باشه یعنی اعلام جنگ خوب ما هم باید از ان پی تی خارج شیم و بمب اتمی درست کنیم دیگه به نظرتون ما باید بشینیم ال از گرسنگی بمیریم!!
چرچیل کوچیکه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
لطفا حساس نشو.همین الان همه راهها را بر روی ما بسته اند .اقتصاد ووو..حتی کانال های تلوزیونی مان را در دنیا بسنه اند.
دوستان عجله نکنین.......شاهنامه آخرش خوشه...مجبور میشن با ایران راه میان
والاه همه ی اینها زیرسر اسرائیل هستش.
آمریکا هر چقدر قوی باشد ولی تنها یک کشور است. منطق و عقلانیت غیر قابل انکار است و از طریق این روش می توان از متحدان تندرو کاست و به دوستان عاقل افزود.
به نظر من سایر کشورها به رفتار منطقی ایران ÷اسخ مناسب نشان خواهند داد و در نهایت تندروهای آمریکا چاره ای جز پذیرش شرایط منطقی را ندارند.
جمهوری خواهها واقعا آدمهای نادونی هستند

اگر این دفعه زیادی سفت بگیرند، مخالفان مذاکره با آمریکا در ایران قوی میشن و روحانی تضعیف میشه و ایران از مذاکرات عقب میشینه و تبدیل به یک کره شمالی دیگه میشه برای آمریکا

واقعا تدبیر این جمهوری خواهها منو کشته!
مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل..
ایران با این رفتار مدبرانش به دنیا نشون داد که صهیونیست ها چقدر جنایتکارند.
درود به دولت تدبیر و امید
من یکی که زیر این تحریم ها کمر خم کردم اگه دست من بود بعد مذاکرات اگه به نتیجه ای نرسیدیم هرچه سریعتر بمب اتم میساختم و با استفاده از تنگه هرمز تمام تحریم ها رو برمیداشتم جلوی اینا باید زور داشته باشی کاش تو اینهمه سالی که تحریم هارو تحمل کردیم حداقل اتمم رو میساختیم.
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
موافقم
اونیکه سارونه میدونه شترشا کجا بخوابونه نگران نباشید دوستان
از اقدامات تحریک آمیز می باید کاست و اصل احترام متقابل را در شعارها و ... نیز رعایت نماییم
از اقدامات تحریک آمیز می باید کاست و اصل احترام متقابل نیز رعایت نماییم
جمهوری خواها نمی خوان موفقیت حل پرونده هسته ای ایران بنام دموکرات ها تموم بشه.
اینا میگن که با مردم ایران کار ندارند و مخالف سلاح هسته ایند حالا دوباره بحث تحریم ها را کشیدند وسط انگار ایرانی ها را خوب نشناخته اند
حرف و عملشون 180 درجه فرق داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
اینوکه سالهاست رهبری عزیز دارن می گویند
که نباید به اینها اعتمادکرد .
شیطان بزرگ چه بخواهد یا نخواهد و چه بداند یا نداند در سراشیبی اضمحلال قرار گرفته است؛ منتها با این اقدامات به روند مزبور سرعت می دهد.
پاسخ ها
یاور استاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
آفرین بر تو دانای بزرگ! احتمالا تا 6 ما دیگه آمریکا نابود میشه اما فکر کنم اونموقع دلار 8000 یا 9000 تومان شده باشه البته هرچی خدا بخواد
مگر جهان فقط امریکاست ،اگر نتیجه نگرفتند ایران فقط با کشورهای اروپایی گفتگو نماید زیرا منطقی ترندومی دانند امریکا با این اسم واوازه زیر چکمه های رژیم صهیونیستم است،وروزی چنان از این جماعت سیلی خواهد خورد که نداند از کجا بوده فعلا در استین مار پرورش می دهد واین مار تا افعی نشود به انها کاری ندارد.
دوستانی که خیلی نگران شده اند این را هم در نظر بگیرند که همه دنیا که آمریکا نیست و تصمیمات مربوطه که فقط در آمریکا گرفته نمیشه که چون برده اسرائیل هستند هر چه اونها میخواهند انجام بدهند. اگر در مذاکرات با عقلانیت و منطق رفتتار کنیم و همانطور که آقای روحانی و ظریف گفتند دنبال بازی برد برد باشیم کشورهای اروپایی میتوانند نظر کنگره آمریکا را کاملا عوض کنند. مورد سوریه که تصمیم پارلمان انگلیس در عدم صدور اجازه به دولت انگلستان به جنگ باعث شد نه تنها دولت انگلستان از این این کار صرف نظر کند بلکه تاثیر بسیار به سزایی بر کنگره و حتی دولت آمریکا و دیگر کشور های تند رو مانند فرانسه گذاشت.
پس فقط باید با منطق و عقلانیت و امید به خدا در مذاکرات جلو رفت و از این حرف ها باکی نداشت.
به امید پیروزی و بهروزی ملت ایران.
اینکه آمریکا کی هست و چی هست مهم نیست . مسئله این است که ما قرار است چگونه کشور خود را بدون فروش دلار در بازار آزاد و رسمی اداره کنیم ؟ بدون دسترسی به بازارهای جهانی .. بدون دسترسی به علوم . تکنولوژی روز ......... آمریکا با آن همه قدرتش در همه جای دنیا در حال گدایی منابع انسانی و طبیعی دیگران است و ما می خواهیم تنهایی جامعه را اداره کنیم . یعنی شدنیه ؟
اینا چقدر پرو هستنا
قابل توجه افرادي كه در ارتباط با امريكا عجله دارند و فكر مي كنند مشكلات حل ميشود و حتي تعجيل در حذف شعار مرگ بر امریكا دارند.
اكثريت نمايندگان مجلس سنا دمكرات هستند و جمهوري خواهان در اقليت ولي در كنگره برعكس است.
بخاطر همين اقليت جمهوري خواهان در سنا نميتوانند موفقيت زيادي داشته باشند.
1) شک در خوی امپریالیستی حکومتهای آمریکا چه جمهوریخوان / دمکرات نکنید. 2) تردید در سیاست بازی و به تعبیرسیاه بازی آنها عین ساده لوحی است. 3) فهم دیپلماسی و پیچیده گی سیاسی یعنی این که بفهمیم چه زمانی بایستی سر کیسه را شل و چه زمانی بایستی سفت کرد.
با توجه به اصول بالا مذاکره درست شروع شده است. ادامه آن بایستی به درستی پیگیری شود . آمریکاییها اگر بخواهند کوتاه بیایند یا نیایند هردو نتیجه به نفع ماست اگر کوتاه نیایند با اروپاه دچار شکاف و داخل خودشان هم همینطور و مردم ما را یکپارچه ضد خود میکند و قویتر و استدلال مارا در دنیا مستحکم و هژمونی خود را تضعیف می کند.
اگر چنانچه مذاکرات را ادامه و تحریمها را کم کند زحمت ما را کمتر و بهره مندی خود را بیشتر می کند.
همه پیشنهادات مذاکره کنندگان ما درست و بی نقص است . فقط نباید تسلیم سیاه کاری و جو سازی جمهوریخواهان جنگ طلب شد. ایستادگی روی کلام منطقی و دنیا پسند و در چاچوب ان پی تی تمام منطق ما است. البته در صورت در چانه زنی بایستی ملاحظات دیپلماتیک نبایستی فراموش کرد. ما قادر خواهیم بود در مذاکرات دیپلاسی آمریکا را با توجه به همه اتفاقات موجود منزوی کنیم و برای خروج آنان از انزوا امتیاز گیری کنیم!
اینا نمایندگان مجلس اسرائیل هستند نه آمریکا.اونقدر که اسرائیل براشون مهمه کشورشون مهم نیست.
مردم
همه ما تا الان شاید به نوعی منتقد سیاست های دولتمردان کشورمون بودیم. ولی در این شرایط و با توجه به روباه صفتی آمریکایی ها باید پشت دولتمون بایستیم و اگر یه روزی بر علیه ما تحریم های جدیدی وضع شد باید ایستادگی کنیم. آمریکاییها تا الان میگفتن ما حسن نیت نداریم ولی الان همه مشاهده کردیم که مذاکره کنندگان چقدر حسن نیت به خرج دادن ولی اونها دارن حرف از تحریم های جدید میزنن. ما در حال جنگیم و هر ایرانی که کنار بکشد و جا بزند هیچ وقت تاریخ او را نخواهد بخشید. آمریکاییها شاید نمیدونن ما مرد روزهای سختیم
من یه کارمندم و اگر قرار باشد به خاطر تحریم ها یه روزی بدون حقوق کار کنم این کار را خواهم کرد و گرسنگی را تحمل خواهم کرد حتی اگر بمیرم.
با توجه به درگیریهای فعلی جمهوری خواهان و دموکراتها بر سر قضیه سقف استقراض دولت و اکنون درگیری مربوط به کاهش یا افزایش تحریمهای یک جانبه مسائل زیر را به ذهن متبادر میکند که:
از سال 1933 که 2 دولت دموکرات فرانکلین روزولت و هری ترومن بر سر کار بودند تا به امروز هیچ گاه دموکراتها 2 بار پشت سر هم(2 رئیس جمهور متفاوت) پیروز انتخابات نبودند پس فرصت مناسبی برای دموکراتها در مورد مسئله بزرگی به نام ایران پیش آمده که عنان قدرت سنتی جمهوری خواهان در این مورد را از آنها بگیرند. پس حل مسئله ایران با توجه به فرصت باقیمانده تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری در امریکا میتواند اهرم قدرتمندی در پیروزی حزب دموکرات در انتخابات پیش رو باشد و اگر بر این باور نیز باشیم که اطلاعات و پیشبینی جمهوری خواهان نسبت به این قضیه از این بنده کاملتر باشد آنها با علم به این جریان سعی در سنگ اندازی بر سر راه دموکراتها و خصوصا اوباما بر سر حل مناقشه ایران و امریکا خواهند داشت.
تندروهاي آمريكايي از برقراري رابطه خشنود نيستند .
این طرح تحریم ها تازگی ندارد و متاسفانه ما خیلی دیر به این نتیجه رسیده ایم که تحریمها فلج کننده هستند، پس بهترین گزینه ادامه روند مذاکرات با قدرتهای دنیاست، که آمریکا تنها یکی از اوناست و ما اگر مابقی 5 کشور قدرتمند دنیا رو متقاعد کنیم امیدی به بهتر شدن وضعیت تحریم ها و به تبع آن وضعیت اقتصادی مملکت هست.
اتفاقا خوبه میشه بدینوسیله امریکا رو از مذاکرات بیرون انداخت و یورو و سازمان ملل تحریم ها رو حذف کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
میگم می خوای آمریکارو کلا بندازیم از دنیا بیرون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
پرفوسور امريكا عضو دائم شوراي امنيت
تمام اعضيي كه حق وتو دارن بايد موافق حذف تحريم ها باشن
به شما قول ميدم حتي روسيه چين هم به راحتي با لغو تحريم ها موافقت نمي كنند
اگر راه بهتری بلدید بسم الله وگرنه اجازه دهید دولت کارش را بکند
اینا نشون می ده که نباید بی خود خود را امیدوار کنیم و شرایط سخت را نیز باید در نظر بیاریم. و نشون می ده که بن بست مذاکرات با رفتن احمدی نژاد و آمدن روحانی حل نمیشه چون این طرف به سختی نیمی از داستان است و اصل داستان تحریم اون طرف است.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات