مسوول تحریم‏های آمریکا علیه ایران ابقا شد

این روزنامه آمریکایی ضمن اعلام این خبر به نقل از مقامات واشنگتن افزود: «استوارت لوی معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در سمت خود در دولت اوباما باقی خواهد ماند.»
کد خبر: ۳۵۴۲۰
|
۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۱ 04 February 2009
|
5421 بازدید
یک روز پس از اعمال مجازات های تازه دولت جدید ایالات متحده آمریکا علیه شرکت هایی از کره شمالی، چین و ایران به دلیل آنچه نقض قوانینی که هدف از آن توقف توسعه فناوری موشکی و دیگر فناوری های تسلیحاتی خوانده شد،

به نوشته سرمایه، روزنامه لس آنجلس تایمز از ابقای استوارت لوی مسوول تحریم های آمریکا علیه ایران خبر داد.همچنین یک روز پیش از برگزاری تازه ترین نشست گروه 1+5 با هدف از سرگیری مذاکرات بر سر پرونده هسته ای ایران نیز هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا رایزنی هایی را با همتایان بریتانیایی و آلمانی خود حول محور ایران و افغانستان آغاز کرد.
روزنامه لس آنجلس تایمز دیروز طی گزارشی اعلام کرد: «دولت اوباما تصمیم گرفته فردی را که راهبر تلاش دولت بوش برای تحت فشار گذاشتن ایران از طریق تحریم های اقتصادی بود، در سمت خود باقی گذارد و این سرنخی مهم درباره قصد وی برای چگونگی برخورد با جمهوری اسلامی است.»

این روزنامه آمریکایی ضمن اعلام این خبر به نقل از مقامات واشنگتن افزود: «استوارت لوی معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در سمت خود در دولت اوباما باقی خواهد ماند.»
تیموتی گیتز وزیر خزانه داری آمریکا گفت:« لوی از سال 2004 تاکنون بسیار عالی کار کرده و ابقای وی در جهت «منافع ملی» است. یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «هدف دولت جدید «حفظ چیزی است که کارایی دارد و توقف چیزی است که به نتیجه ای منجر نمی شود.»
این گزارش حاکی است اقدامی که همچنان انتظار انجام آن در دولت اوباما وجود دارد تصمیم برای انتصاب نماینده ای ممتاز برای برخورد با ایران است.
استوارت لوی در 21 جولای سال 2004 میلادی توسط کنگره آمریکا و با حمایت های وزارت امور خارجه این کشور برای نخستین بار در آمریکا به عنوان معاون خزانه داری در امور مالی تروریسم و سرویس های اطلاعاتی منصوب شد.
ماموریتی که بنابر ادعای مسوولان کاخ سفید به وی محول شد، قطع دسترسی تروریسم جهانی به منابع مالی و همچنین تامین منابع مالی برای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر است.
لوی، در مراسم معارفه خود در کنگره آمریکا از ایران به عنوان یک چالش جدی برای آمریکا یاد کرد و خواستار انجام اقدامات جدی تر علیه ایران شد. وی در این مراسم با اعلام بی اعتنایی ایران نسبت به قطعنامه های سازمان ملل در قبال برنامه هسته ای خود از کنگره آمریکا، برنامه های خود را برای تحریم های اقتصادی ایران بیان کرد.
روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت: «این اقدام نشانگر آن است که اوباما به اعمال فشار شدید علیه ایران حتی با وجود تعامل با تهران ادامه خواهد داد.» مجازات های تازه اعمال شده علیه ایران که نخستین بار است از سوی دولت جدید آمریکا صورت می گیرد مهر تاییدی بود بر این ادعا که دولت باراک اوباما به دنبال ادامه سیاست جورج بوش در زمینه منع گسترش تسلیحات در ایران است.
ایالات متحده آمریکا دوشنبه گذشته اعلام کرد: «تحریم هایی را بر شرکت هایی از کره شمالی، چین و ایران به دلیل نقض قوانین آمریکا و با هدف جلوگیری از گسترش فناوری موشکی و نظامی اعمال کرده است.
اقدامات اخیر برای اعمال محدودیت های بیشتر علیه ایران در حالی صورت می گیرد که گروه میانجیان بین المللی حل وفصل مناقشه هسته ای ایران موسوم به گروه 1+5 فردا دور تازه ای از مذاکرات را در خصوص برنامه هسته ای ایران در برلین آلمان آغاز خواهند کرد. این مذاکرات در حالی از سر گرفته خواهد شد که از زمان آغاز دوران انتقال قدرت در آمریکا نشست های گروه 1+5 در حالت تعلیق قرار گرفته بود.

پیش از برگزاری این نشست دیروز هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در نخستین دیدار با همتایان بریتانیایی و آلمانی خود موضوع ایران را با آنها مورد بحث قرار داد. رابرت وود سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد این دیدارها به طور جداگانه در واشنگتن برگزار شد و کلینتون در گفت وگو با دیوید میلیبند و فرانک والتر اشتان مایر وزیران امور خارجه بریتانیا و آلمان علاوه بر موضوع ایران درباره افغانستان و مسائل دیگر نیز با آنها گفت وگو کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...