بازدید 17107

شاید وزیر جدید علوم، انتصاب‌های توفیقی را تغییر دهد!

وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سرانجام ‌پس از مدت‌ها بحث و مناقشه بر سر انتخاب کسی که بتواند اداره آن را بر عهده بگیرد، وزیر خود را یافت و فرجی‌دانا از چند روز پیش، سکان هدایت آن را به دست گرفت؛ اما با توجه به این که این وزارتخانه نزدیک سه ماه ‌‌سرپرستی اداره شده‌، دستخوش تغیرات بسیاری در سیستم مدیریتی شده بود.
کد خبر: ۳۵۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳ 30 October 2013
شاید وزیر جدید علوم، انتصاب‌های توفیقی را تغییر دهد!وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سرانجام ‌پس از مدت‌ها بحث و مناقشه بر سر انتخاب کسی که بتواند اداره آن را بر عهده بگیرد، وزیر خود را یافت و فرجی‌دانا از چند روز پیش، سکان هدایت آن را به دست گرفت؛ اما با توجه به اینکه این وزارتخانه نزدیک سه ماه ‌سرپرستی اداره شده‌، دستخوش تغیرات بسیاری در سیستم مدیریتی شده بود.

به گزارش «تابناک»، بسیاری از مدیران پیشین از این وزارتخانه رفته بودند و جای آن‌ها را مدیران جدیدی که سرپرست تعیین کرده بود گرفت؛ اما با تغییر ناگهانی گزینه این وزارت و انتخاب فرجی دانا از سوی مجلس شورای اسلامی، این نگرانی در میان دانشجویان و مدیران جدید وزارت علوم پدید آمده‌ که شاید وزیر جدید دوباره‌ ‌‌در بدنه آن تغییراتی صورت دهد‌.

بنا بر این گزارش، سعد‌الله نصیری قیداری، معاون پارلمانی وزارت علوم، ‌در پاسخ به این‌ که آیا با تعیین وزیر علوم، تغییرات جدیدی در دانشگاه‌ها‌ خواهیم دید، گفت: اگر تغییر در راستای اهداف نظام و رشد علمی و ایجاد فضای امید و تلاش باشد، کار خوبی است، ولی اگر بوی سیاست‌بازی و حذف نیروهای توانمند را بدهد، ‌ناپسند است.

وی افزود: نباید اصل تغییر را زیر سؤال ببریم. طبیعی است که وزیر جدیدی آمده و اهداف و برنامه‌هایی دارد و تیمی دارد که می‌تواند با آن‌ها کار کند. شاید دوره ریاست رئیس دانشگاهی‌ به پایان رسیده باشد یا کارکرد رئیس دانشگاهی، موجب نارضایتی در میان دانشگاهیان شده باشد. برای ما آنچه مهم است، اجرای برنامه‌هایی است که وزیر متعهد به انجامش ‌است‌ و اگر حضور کسی ‌مانع پیشرفت در این راه شود، طبیعی است که جای خود را به فرد دیگری دهد. چه بسا افراد شایسته‌ای هم در رأس مدیریت دانشگاه‌ها باشند، ولی اگر قرار باشد جای خود را به فرد شایسته دیگری بدهند، کار نادرستی نیست.

نماینده سابق زنجان گفت: نباید با فضاسازی‌های غیرمنطقی و غیرمنصفانه، دست یک وزیر را در اجرای اهداف و برنامه‌هایش ببندیم. ‌اعتقاد ما ‌این است که جابجایی‌ها باید دلیل و منطق داشته باشد و در حد امکان، اگر فردی مثبت کار کرده و دانشگاهیان هوادار وی هستند و از وی حمایت می‌کنند، هیچ دلیلی برای جابجایی او نیست و همچنان باید به ریاستش ادامه دهد.

وی اظهار داشت: برخی از رؤسا و مدیران موفق بوده‌‌اند و هیچ دلیلی برای جابجایی آن‌ها نیست. اصولا جابجایی برای هنگامی است که یا فرد خودش درخواست استعفا کرده یا دوره مدیریتش به پایان رسیده و یا کارکردش موجب نارضایتی شده و یا در راستای برنامه‌های وزیر جدید نیست؛ برنامه‌ای که مجلس به آن‌ها رأی داده‌ و برای همین، مدیر هم باید خودش را در مسیر این برنامه‌ها قرار دهد و روش مدیریتی‌اش را تغییر و تطبیق دهد که در آن صورت نیازی به جابجایی مدیر نخواهد بود.

معاون پارلمانی در مورد دانشجویان ستاره‌دار و دلیل وجود چنین روندی گفت: برخی از دانشجویان‌ در گذشته و در حالی که قانونی می‌توانسته‌اند ‌سر کلاس باشند، به دلایلی مانع حضور آن‌ها شده‌اند. ما درخواست این‌ها را بررسی می‌کنیم که البته این بررسی بنا بر استعلام از نهادهای قانونی است. اگر این نهاد‌ها مانعی برای ادامه تحصیل آن‌ها نبینند، می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

وی در توضیح این که چه جرایمی باعث می‌شود، دانشجویی ستاره‌دار شود، گفت: ما کمیته رسیدگی به شکایات در وزارت علوم داریم که هیأتی با بررسی درخواست‌ها و رویت استعلام‌ها درباره دانشجویان تصمیم‌گیری می‌کند. در مورد این موضوع می‌توان از مسئول بررسی شکایات وزارت علوم جزئیات را پرسید.

معاون پارلمانی وزارت علوم در مورد جدا شدن کنکور دانشگاه دولتی و آزاد گفت: قرار است رئیس سازمان سنجش، این موضوع را با وزیر علوم مطرح ‌و جزئیات را بررسی کنند و به محض اینکه تصمیم نهایی گرفته شد، اعلام خواهد شد.

وی در مورد کنکور دکترا گفت: در کنکور ‌امسال چیزی عوض نمی‌شود و ‌به سبک سال گذشته انجام می‌شود و تغییرات احتمالی نیز جزئی خواهد بود، چون فرصتی برای بررسی دقیق موضوع نیست و دانشجویان باید چند ماه دیگر امتحان دهند و دروس و سرفصل‌ها قابل تغییر نیست؛ اما برای کنکور سال بعد این موضوع در حال بررسی است و جلساتی در شورای معاونت علوم در این زمینه برگزار شده و خواهد شد تا حق و حقوق دانشجویان بیشتر پاس داشته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۲
انتشار یافته: ۲۶
یک ماه و 8 روز از مهر گذشته و برخی دانشجویان بورسیه خارج از کشور مقرری خود را دریافت نکرده اند آیا کسی در ایران به فکر آنها و زن و بچه هایشان است؟
ان شاءالله با جلوگيري از سياست زدگي دانشگاهها و دانشجويان و اساتيد بيشتر به دنبال علم خواهند بود
پاسخ ها
سپیده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
این جمله منطقا و عقلا کجاش ایراد داره که منفی گرفته. واقعا از ماست که بر ماست با این طرز تفکرمون
انشاالله وزیر جدید با تغییراتی مشکلات و مسائل مراجعین به سازمان دانشجوئی را کاهش دهد متاسفانه اداره دانش آموختگان خارج سلیقه ای اداره می شود . امیدوارم تغییرات زودتر صورت گیرد ارباب رجوع و خانواده دانشجویان بشدت در فشار و بی توجهی هستند
خواهش مکنم وزیر علوم به فکر معیشت اساتید باشند .بیشتر اساتید به شغل دوم روی آورده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
بیچاره اساتید با این حقوق و پول پژوهشو ... که میگیرند برای امرار معاش کار دوم می کنن.
کارمند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
اگر اساتید در فکر شغل دوم هستند وای بحال کارمندان
ان شاالله بتواند رئیس های بهتری را برای دانشگاه ها انتخاب کند.
امیدوارم دولت جدید تکلیف دانشجویان بورسیه دکتری رو روشن کنه ! اجازه کار به این دانشجویان نمیدن و هیچ مقرری هم به این دانشجویان پرداخت نمیشه با گرونی و مشکلات اقتصادی اخیر یه دانشجوی دکتری چجوری درس بخونه؟ بعضی از دانشجوها سه ترم درس خوندن ولی هنوز نتایج گزینششون نیومده ! امیدوارم مسئولین رسیدگی کنن
پاسخ ها
دانشجو 2
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
دوست عزیز نگران نباش.نتایج داره کم کم مشخص میشه.مطمئن هستید که جزو قبول شدگان هستید؟چون نتایج برخی دانشگاهها مشخص شده و از قبول شدگان مدارک و تعهد نامه و... درخواست شده.
از این بابت از دولت جدید و جناب آقای توفیقی مچکریم که بالاخره مساله بورسیه ها که متوقف شده بود رو حل کردند و امیدارم جناب آقای فرجی دانا هم در جهت رفاه و آسایش دانشجویان گام بردارند و مقرری دانشجویان دکترا که بتازگی بورس شده اند بزودی پرداخت شود ،چون واقعا مخارج زندگی مانع از درس خوندن میشه.
اعضای هیات علمی سه برابر کارمندان حقوق میگیرند علاوه براین در چند دانشگاه حق التدریس دارند.اگر آنها مشکل دارند پس کارمندان چه میکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
ببخشید مثل این است که بگویید بازیکنان فوتبال چندبرابر کادر اداری و تدارکتچی تیم حقوق می گیرند، شما با لیسانس یا کمتر از اون حداقل 10 سال زودتر از یک هیات علمی تشکیل خانواده داده ای و حقوق گرفته ای بدون اینکه تو این خوابگاه ها با حداقل امکانات و دور از خانواده سر کنی، هر روز کارت میزنی و کسی ازت ایفای نقشهای چندگانه آموزشگر، پژوهشگر، الگوی فرهنگی و غیره نمی خواهد بعد از پایان ساعت اداری هم می ری خونه پیش زن و بچه ات بدون اینکه نیازی باشد فکر کارت باشی اما هیات علمی هر لحظه شب و هر روز باید فکر تدریس و پژوهش باشد و.. می خواهی اندازه هیات علمی بگیری! کسی جلوت نگرفته برو درسش بخون گزینش شو بیا اندازه هیات علمی بگیر!
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
آقا یا خانم گرامی
اساتید اولا لابد مزیتی داشته اند که شدند اساتید.
در ثانی اگر کسی از سی و چند سالگی بیاد و این حقوق رو بگیره بهتره یا مثل کارمندان پاسخگو نباشه و از بیست سالگی پول مفت بگیره. البته کارمندان دانشگاه رو میگم نه همه رو چون بیشتر کارمندان مثل بانک و ادارات دیگر واقعا کار میکنن برعکس شما کارمندان دانشگاه!!
ضمن آرزوی موفقیت برای آقای وزیر امیدوارم با تدابیر ایشان و دیگر مسئولین شاهد برنامه ریزی درست ازنظرپذیرش دانشجو متناسب با نیازهای جامعه باشیم که موج بیکاری فارغ التصحیلان جوان از بین برود .
وقتی اساتید محترم به شغل دوم رو اورده اند دیگر کارمند دانشگاه چه بگویید ؟
واقعا دلم براي اساتيد سوخت اگر مي گفتيد كاركنان دانشگاهها به شغل دوم روي اورده اند تعجب نمي كردم اما اين اقايان به حقوقهاي ميليوني راست مي گوئيد بايد به شغل دوم روي بياورند. مايه بسي تعجب است خجالت دارد كارمندان با حقوق اندك هيچ موقع اين صحبت هاي تحقير اميز را نمي گويند ولي نمي دانم عده اي چگونه خود را خار و حقير مي كنند
من کارمند دانشگاهم به نظرم رسیدگی به وضع معیشتی کارمندان ه باید مورد توجه خاص قرار بگیره دانشجو و هیات علمی که به حقشون میرسن اما کارمند کسی رو نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
دوست عزیز دانشجو کجا وضع معیشتی داره من که دانشجوی دکتری هستم به سختی زندگی می کنم
جسارت و قدرت آقای دکتر توفیقی در جابجائی روسای بعضی از دانشگاه ها قابل تحسین می باشد .
حقوق کارمند دانشگاه چه رابطی به حقوق اساتید دارد. مگه کارمند دانشگاه تو دانشگاه چی کار می کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
آخه کارمندان عزیز خیلی سال درس خواندند و خیلی خیلی صاحب حق هستند.
بنده چشمم آب نمیخوره، حداقل توقع ما با انتخاب آقای روحانی تغییر بود. تغییری که به هیچ عنوان در بدنه وزارت علوم اتفاق نیفتاد. از وزیر خواهش می کنیم که تغییرات عمده را در دستور کار خودش قرار بده . تغییری که با توضیح همراه باشه .
معلومه که برخی دوستان تفاوت کارمند و هیات علمی رو نمی دونن؟ اولا ما مخلف بالا رفتن حقوق کار مندان محترم نیستیم ولی دوستان هیات علمی تمام عمرش رو درس خونده و زحمت کشیده طبیعیه که سطح زندگیش و توقع اش از زندگی فرق داره با دیگران! نمیشه گفت چون همه توی دانشگاه کار میکنن پس بای همه چیزشون برابر باشه؟مگه کارمندان میتونن جای هیات علمی کلاس برن؟
تغيير زماني مثبت است كه فرد جديد مزيتي نسبي نسبت به فرد پيشين داشته باشد والا شايسته سالاري و غيره بي معني خواهد بود
سلام وخسته نباشی ببخشید تفاوت کارمندان وهیت علمی فقط دربعضیموارددوسال بیشتر درس خواندن است
آقای وزیر
لطفاً بطور ویژه به وضع اسفناک مدیریت ناکارامد و ضعیف دانشگاه ها رسیدگی سریع بفرمایید.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی