بازدید 21066
۱

جنایت خونین جوان ایرانی در نیویورک

کد خبر: ۳۵۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۶ 16 November 2013
گيتاريست ايراني در نيويورك با حمله به خانه اعضاي يك گروه ايراني موسيقي معروف به «سگ‌هاي زرد» سه تن از آن‌ها را با رگبار گلوله كشت و خود نيز روي بام اين خانه خودكشي كرد.

به گزارش همشهری، ضارب كه با نام اكبر رفيعي (29 ساله) شناسايي شده است سحرگاه دوشنبه 20 آبان از طريق بالكن خود را به طبقه سوم ساختمان رساند و پس از شليك به شيشه پنجره، راه ورود به خانه و محل تمرين اعضاي گروه را باز كرد و نخستين قرباني خود به‌نام علي اسكندريان (35 ساله) را در يك حمله غافلگيرانه به گلوله بست.

دومين قرباني او آرش فرازمند (28 ساله) بود كه ضارب پس از رسيدن به اتاقي او را هم با گلوله كشت و سروش فرازمند (27 ساله) برادر آرش نيز در اتاق كناري مشغول كار بود كه هدف گلوله‌هاي اکبر قرار گرفت و جان سپرد. اكبر رفيعي گيتاريست ايراني پس از كشتن اعضاي گروه موسيقي «سگ‌هاي زرد» با جوان 22 ساله‌اي به‌نام ساسان صادق‌پور كه آن روز مهمان اعضاي گروه بود در آن اتاق روبه‌رو شد و با هم گلاويز شدند اما گيتاريست قاتل با وجود مقاومت فراوان ساسان با شليك دو گلوله به بازوي او از چنگش خلاص شد و به سرعت به سمت پشت‌بام ساختمان رفت و با شليك گلوله‌اي به زير چانه‌اش به زندگي خود نيز پايان داد. 

جنایت خونین جوان ایرانی در نیویورک

تحقیقات نخست

افسران ويژه پليس جنايي نيويورك پس از حضور در محل اين واقعه خونين و انتقال ساسان به بيمارستان به بررسي صحنه جنايت پرداختند و نتايج اوليه نشان داد ضارب با اسلحه كاليبر 308 و با همراه داشتن 100 فشنگ براي انجام اين قتل‌عام وارد خانه اعضاي اين گروه شده است كه پس از خودكشي او 81 گلوله شليك نشده در صحنه باقي مانده بود.

به گزارش پليس، سلاح كاليبر 308 به‌كار رفته در اين جنايت چند سال پيش از يك دلال نيويوركي خريداري شده بود.علي صالح‌زاده سرپرست گروه «سگ‌هاي زرد» با اطلاع از اين حادثه خود را به محل رساند و با شناسايي ضارب سرنخ‌هاي اوليه را درباره علت اين قتل‌عام در اختيار پليس قرار داد.

صالح‌زاده گفت: اكبر رفيعي قبلاً به عنون گيتاريست، عضو گروه بود كه سال گذشته به دليل اختلافاتي از گروه «سگ‌هاي زرد» اخراج شد. او به گروه موسيقي ايراني ديگري به نام «مري كيز» پيوسته بود اما همچنان دشمني پنهاني با گروه سابقش داشت. البته اين جوان و اعضاي گروه چند ماهي مي‌شد كه حتي كوچكترين گفت‌وگويي با يكديگر نداشتند.

فرضيه ديگري كه پليس پس از انجام تحقيقات درباره انگيزه قاتل به‌دست آورده اختلافات مالي او با گروه بود اما هنوز اين ادعا به اثبات نرسيده است.طبق گزارش پليس، جوان گيتاريست با هدف قتل‌عام كامل گروه «سگ‌هاي زرد» به خانه و محل تمرين آن‌ها در محله ويليامز برگ بروكلين نيويورك رفته بود اما دو تن از اعضاي گروه براي انجام كاري از آنجا خارج شده بودند و يكي از كشته‌ها و تنها زخمي اين حادثه هم مهمان گروه به‌شمار مي‌آمدند.

پليس معتقد است به احتمال فراوان اكبر رفيعي (قاتل) كاليبر 308 را در جلد گيتارش قرار داده بود و به همين خاطر هيچ‌كس در راه به او ظنين نشده است. اكبر رفيعي دو سال قبل با ويزاي موقت كاري پا به امريكا گذاشت. او اسلحه مورد استفاده در اين قتل‌عام را در سفر قبلي خود از يك دلال سلاح در نيويورك خريداري كرده بود.محله ويليامزبرگ منطقه‌اي صنعتي و ارزان است كه بسياري از گروه‌هاي موسيقي براي اجاره خانه‌هاي ارزان قيمت به اين منطقه از نيويورك مي‌روند.

دني كراگ، عكاس امريكايي و از ساكنان محل واقعه پس از اطلاع از اين قتل‌عام گفت: ما مي‌دانستيم آن‌ها اهل ايران هستند ، بچه‌هاي فوق‌العاده خوب و مهرباني بودند و در اين مدت ذره‌اي خشونت از آ ن‌ها نديده بوديم.
مارتين گرينمن 63 ساله يكي از همسايه‌ها نيز از مرگ اين سه نفر ابراز تأسف كرد و گفت: مرگ آن‌ها بسياري از ساكنان محل را شوك زده كرده‌است.

خروج از ايران

اعضاي گروه موسيقي «سگ‌‌هاي زرد» كه شهرتي در بين جوانان هموطن خود در امريكا پيدا كرده بودند چهار سال پيش پس از بازي در فيلم «كسي از گربه‌هاي ايراني خبر ندارد» بهمن قبادي در تهران شناخته شدند. اين فيلم درباره گروه‌هاي زير زميني و غير قانوني موسيقي ساخته شده بود كه علاوه بر سوژه خاصش باعث شهرت گروه «سگ‌هاي زرد» شد.

اين گروه پس از بازي در اين فيلم به تركيه رفتند و از آنجا با دريافت ويزاي تفريحي امريكا راهي نيويورك شدند.طبق تحقيقات پليس، دو تن از قربانيان به تازگي به‌عنوان پناهنده اجازه اقامت گرفته بودند. 

جنایت خونین جوان ایرانی در نیویورک

صالح‌زاده، رئیس اين گروه موسيقي در حالي كه مي‌گفت خانواده‌هاي اين قربانيان در تهران از شنيدن خبر مرگ ناگهاني عزيزانشان شوك‌زده شده‌اند يادآور شد: «شايد اگر آنجا مي‌مانديم هرگز اين اتفاق نمي‌افتاد.» گروه «سگ‌هاي زرد» و «مري كيز» دو گروه موسيقي ايراني در نيويورك بودند. با وجود كشته شدن قاتل تحقيقات پليس درباره اين قتل هولناك همچنان ادامه دارد.

جنایت خونین جوان ایرانی در نیویورک
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۱
اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم