بازدید 37126
چرا دولت یازدهم نیمی از مصوبات دولت گذشته را حذف کرد و نیمی دیگر را ابقا؟

چهار دلیل برای کاهش ساعات کار کارمندان، به ویژه در کلان‌شهرها

پیشنهاد‌هایی از این دست قطعا با بررسی دقیق و موشکافانه می‌تواند تکمیل شده و زمینه‌ساز طراحی شیوه‌ای جدید در تعیین ساعت کاری ادارات در شهرهای گوناگون باشد؛ به شرطی که جایی برای این مبحث در مدیریت تحقیق و توسعه‌ کشور باز شود.
کد خبر: ۳۵۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۱ 16 November 2013
اگر از ترافیک زجرآور و آلودگی کشنده هوای برخی کلان‌شهرها بگذریم، شاید صرف تلاش برای افزایش بهره‌وری و رفاه شهروندان هم به بررسی دوباره و تجدید شیوه‌نامه ساعات کاری کارمندان بیارزد؛ آنچه می‌خواهیم در این مطلب به آن بپردازیم.

به گزارش «تابناک»، از آغاز مهرماه امسال و ‌نخستین سال تحصیلی در دوران عمر دولت یازدهم، افزایش بار ترافیکی ناشی از تردد صبحگاهی و عصرگاهی دانش‌آموزان و اولیای مدرسه، آنچنان وضعیت بغرنجی در ترافیک شهرهای بزرگ و کلانشهر‌ها به بار آورده که کمتر کسی گمان آن را می‌کرد.

این رویداد موجب شد تا هیأت دولت به فاصله دو هفته از لغو کاهش ساعات کار در پایتخت، بار دیگر تغییر در ساعات کاری را در دستور کار قرار داده و این بار تلاش داشته باشد تا در این رهگذار، برنامه‌ای جامع برای کل کشور تدارک ببیند، نه این که تنها برای پایتخت تصمیم بگیرد.

بدین ترتیب این بار حاصل جلسات دولتمردان برای تغییر ساعت کاری، تهیه روشی جدید بر مبنای پراکنده کردن ساعات آغاز به کار نهاد‌ها، ادارات و دستگاه‌های ‌گوناگون بود؛ به این ترتیب که ساعات آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزش عالی ساعت ۸ صبح، مدارس ساعت ۷:‌۱۵ تا ۷:‌۴۵ صبح، بانک‌ها ساعت ۷:‌۳۰ صبح، واحدهای نظامی ۶:‌۳۰ تا ۷ صبح و... تعیین شد تا در سایه این برنامه‌ریزی زمانی، هم پیک ترافیک صبحگاهی شکسته و حمل و نقل روان‌تر شود و هم زمان بازگشت شهروندان به منازل مشمول این نعمت شده و اوضاع رو به بهبود رود.

اما این تصمیم از این روی جالب توجه است که برای کل کشور گرفته شده، ولی مگر می‌شود کلان‌شهری مانند تهران با جمعیت نزدیک یک هفتم کل جمعیت کشور و شهرهای متأثر از آن با چند میلیون شهروند را در چنین معادلاتی گنجاند و توقع داشت ‌با بازگشت به قانون سابق، همه چیز بد‌تر که نه، بلکه بهتر شود؟

این پرسش از آن روی اهمیت دارد که بدانیم بیشتر کارمندان تهرانی ـ که البته اغلب ایشان نه تهرانی، بلکه ساکن تهران هستند ـ باید روزانه چند ساعت را صرف رفت و آمد به محل کار و بازگشت به منزل کنند و البته این محاسبه برای آن دسته از کسانی است که ساکن این کلان شهر بی‌قواره نبوده و مجبورند صبح‌ها از شهرهای بزرگ و کوچک پیرامون به تهران آمده و بناچار ساعاتی بعد مجبور به بازگشت این مسیر شوند.

هم‌اکنون اگر این مؤلفه را در کنار موضوعاتی ‌چون آلودگی هوا گذاشته و خطراتی که در این رهگذار به مسافران تحمیل می‌شود بگذاریم، در نظر گرفتن شرایط خاص پایتخت و متفاوت شدن تصمیمات ‌برای این شهر و شهرهای مشابهی ‌چون اصفهان، تبریز و... ‌ـ که بخش اعظم مشکلات امروزشان حاصل کارکرد بد مسئولان است نه شهروندان ـ نه تنها تبعیض نخواهد بود، بلکه توجه دقیق به مشکلات حجم چشمگیری از هموطنان بوده و الزامی به نظر می‌رسد.

با این نگرش، کاهش ساعت کاری روزانه کارمندان در تهران و کلان‌شهرهای مشابه، به دلایل متعدد مفید ارزیابی می‌شود و البته نکات منفی همراه با آن را نیز می‌توان به گونه‌ای تدبیر کرد که نتیجه آن، رعایت مساوات در تمام کشور باشد.

۱ ـ کاهش ترافیک و کاهش‌های وابسته به آن


اینقدر در این روزهای پاییزی که وارونگی هوا موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها در سطح شهرهایی مثل تهران شده، از آلودگی و تأثیر ترافیک بر آن شنیده‌ایم که نیازی نیست توضیح دهیم با کاهش ساعات اداری، کاهش ترافیک رقم خورده و با کاهش ترافیک، کاهش آلودگی حاصل می‌شود که مترادف است با کاهش بیماری و ده‌ها کاهش مثبت دیگر.

این نخستین دلیل برای در دستور کار قرار دادن بررسی دوباره و چندباره کاهش ساعات کاری کارمندان در روز است که البته چندان بی‌ایراد هم نیست، چراکه اگر بخواهیم ساعات کاسته شده در ‌روزهای هفته را به گونه‌ای جبران کرده و ۴۴ ساعت کار قانونی را حاصل کنیم، یا باید تعطیلی پنج‌شنبه‌ها را که مدتی است به مدارس هم سرایت کرده، لغو کنیم ـ که می‌تواند اثرات نامطلوب بیشتری به همراه بیاورد ـ و یا ‌قانون ۴۴ ساعت کار در هفته را دیگرگون کنیم.

۲ ـ تقویت بنیان‌ خانواده و افزایش‌های همراه با آن


از جمله رخدادهای مثبت دیگری که کاهش ساعات کار می‌تواند به همراه داشته باشد، افزایش زمان همراه بودن والدین و فرزندان است که کمترین مزایای همراه با آن، می‌تواند تقویت بنیان این نهاد مهم، افزایش نقش حمایتی اعضای خانواده از هم، افزایش رفت و آمد میان خانواده‌ها و تقویت ارتباط میان افراد جامعه و مواردی از این دست باشد.

این مؤلفه همچنین می‌تواند نقش کارآمدی در کاهش ابتلای اعضای خانواده به بیماری‌های موجود در سطح جامعه مانند اعتیاد داشته و در کنار مزایایی که به خانواده‌ها می‌رساند، در ‌‌نهایت باری از دوش دولت بردارد.

۳ ـ کاهش هزینه‌های دولت


کاهش هزینه‌های جاری ادارات مانند هزینه آب، برق و... با کاهش ساعت کاری کارمندان، هرچند شاید‌ در وهله نخست کوچک به نظر برسد، ‌با توجه به شمار زیاد ادارات و نهاد‌ها قطعا عدد درشتی شده و با توجه به لزوم استفاده از وسایل سرمایشی در نیمه نخست سال و همچنین کوتاه بودن روز‌ها در نیمه دوم سال، هم می‌تواند محل خوبی برای صرفه جویی دولت در هزینه‌ها ایجاد بوده و هم از بار زیاد مصرف برق و گاز در زیرمجموعه‌های دولت بکاهد که اثر غیر مستقیم آن، کاستن از کمبود‌ها و افزایش رفاه عمومی است.

۴ ـ افزایش رفاه کارمندان و رعایت کامل مواد قانونی


اگر کمی به گذشته برگشته و به یاد آوریم که در پی تصمیم دولت دهم مبنی بر کاهش ساعت کاری ادارات تهران، زمان در نظر گرفته شده برای صرف وعده ناهار هم حذف شده و تیغ حذف بر سرویس ادارات هم کشیده شد، بازگشت زمان کار به روال سابق بدون دایر شدن این دو حق محذوف، نمی‌تواند ارجاع به قانون لقب بگیرد.

به عبارت بهتر، مگر می‌شود بگوییم ساعات کاری به روال قانونی سابق بازگشته اما فراموش کنیم که بر اساس قانون یاد شده، باید کارمندانی که از صبح زود در محل کار حاضر شده و مجبورند تا آستانه تاریک شدن هوا در محل کار حضور داشته باشند، بدون صرف ناهار به کار خود ادامه داده و در مسیر رفت و برگشت متحمل سختی‌های فراوان شوند؟ آیا با چنین وضعیتی ـ که دست کم در یک ماه اخیر حاکم بوده ـ می‌توان ادعا کرد که قانون در حال رعایت شدن است؟

اگر ساعت کار کاهش بیابد، راهکار جبران پیامدهای آن چیست؟


آنچه از دقت به موارد گفته شده به دست می‌آید، کاهش ساعات کاری می‌تواند به عنوان بهترین ابزار تزریق آرامش به جامعه به کار گرفته شده و حتی موجب افزایش بهره‌وری نهادهای زیرمجموعه دولت شود اما همانگونه که پیشتر گفته شد، ایراداتی مانند عدول از ۴۴ ساعت کار در هفته نیز به آن وارد است که رفع آن به سادگی مقدور نیست.

این در حالی است که در قانون جامع کار، تأمین برخی اقلام معیشت کارمندان نیز توسط قانون گذار پیش بینی شده است؛ با لحاظ کردن این نکته، مگر می‌توان گفت نباید تفاوتی میان آن کارمند که فاصله میان محل کار و منزل را در یک شهر کوچک در چند دقیقه می‌پاید با کارمندی که‌گاه بیش از سه ساعت زمان برای انجام همین امر تلف می‌کند قائل شد؟ آیا ناگزیر از پذیرش این اتفاق بوده و گردن نهادن به جبر شهرهای بزرگ رعایت انصاف است؟

در پاسخ به این پرسش می‌توان از مسئولان خواست تا فرمولی تدارک ببینند که با استفاده از آن، متوسط زمان سفر کارمندان را در شهرهای گوناگون استخراج کرد و آن را از ساعت کاری کارمندان کاست تا هم تساوی به دست آید و هم در حق کارمندان ساکن کلان‌شهر‌ها که دریافتی یکسانی با سایر کارمندان سطح کشور دارند، اجحاف نشده باشد.

این رویکرد می‌تواند با راه اندازی دوباره سرویس ادارات، تکمیل شود؛ به این صورت که هم راهکاری برای محاسبه میانگین زمان سفر کارمندان پیش روی مسئولان قرار خواهد داد و هم می‌تواند بار تزریق شده از تردد خیل کارمند با ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین ترافیک ناشی از تردد ایشان با خودروهای تک سرنشین را کاسته و نقش هم‌افزایی در حل گره ترافیکی شهر‌ها داشته باشد.

پیشنهادهایی از این دست قطعا با بررسی دقیق و موشکافانه می‌تواند تکمیل شده و زمینه ساز طراحی شیوه‌ای جدید در تعیین ساعت کاری ادارات در شهرهای مختلف باشد؛ به شرطی که جایی برای این مبحث در مدیریت تحقیق و توسعه‌ کشور باز شود؛ همان گونه که رئیس‌جمهور در حاشیه یکی از جلسات هیأت دولت، با استقبال از نقد دلسوزانه گفته بود: «این دولت صدای صاحب‌نظران را می‌شنود و آنجا که نیاز باشد روند امور را اصلاح خواهد کرد‌».
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰۵
انتشار یافته: ۷۵
خیلی کارمندها تو ایران زحمت میکشن ، کاری که مفید هم نیست کمتر هم بشه؟!
عجب
واقعا تعطيل كنيد بشينند تو خونه بهتره ديكه
فقط ساعت کاری زنان متاهل را کم کنند، حقوقشان را نیز بیشتر.
هر دولتی که میاد یک سری اشتباهات داره و یک سری هم کار های مفید این موضوع در مورد دولت آقای احمدی نژاد هم صدق میکنه که کار های مفید باید در دولت های آینده ادامه پیدا کنه حالا هر چقدر هم که دولت فعلی با دولت قبلی در تضاد باشه نباید مانع ادامه کارهای مفید بشه .
دورکاری ایده خوبیه که باید با فکر و شرایط و تمهیدات درست اجرا شود.
به شرط آنکه اضافه کاری حذف بشود ! نه آنکه آقایان کارمند دوباره 4 ساعت بمونن و تابناک بخونن بعد برن خونه هاشون !
مهم ترین دلیل را انگار فراموش کردند اعلام کنند و اون کمی میزان کار به نسبت حقوق دریافتیشونه... اونقدر وقت تلف شده توسط کارمندانن در دولت وجود دارد که به همین طرحها مشاهده کردید هیچ اتفاقی نیفتاد و نه کار کمتری انجام شد و نه بیشتر
در ضمن به مسئولان تنظیم الودگی هوای تهران پیشنهاد میکنم حالا که شما این قدرت رو دارید که ساعات کار را کاهش دهید و این قدرت را دارید که طرح زوج و فرد را از درب منازل اجرا کنید
برای امتحات یک هفته هم طرح ممنوعیت رفت و آمد اتومبیلهای دولتی را در سطح شهر تران اجرا کنید...مطمئنم که نتیجه ای که به دست خواهید آورد بسیار جالب و چشم گیر خواهد بود به امتحانش می ارزه نه...!!!
سلام
همسرم (خانمم) با این وضع جدید ساعت یک ربع به هفت از خونه میره و ساعت 5 و نیم بر میگرده، این وسط بچه 5 سالمون فقط 2 ساعت می تونه مادرش را ببینه تازه 2 ساعتی که مادرش کاملا خسته است. در سیستم قبلی مادرش ساعت 3 و ده دقیقه خونه بود، تا 4 استراحت می کرد و 3 4 ساعت با بچه مون وقت می گذروند.
من هم که چند روز در هفته از صبح تا شب سر کارم. اجرای قانون جدید با توجه به زمان لازم برای رفت و آمد، بسیار ظالمانه است و بنیان خانواده را هم نابود می کنه
شمام که از هر بهانه ای برای در رفتن از زیر کار استفاده میکنید! کاهش ساعت کار برای تقویت بنیان خانواده مفیده اونوقت؟
تعجب می کنم چرا اینقدر اصرار به کم نکردن ساعات کاری درسایر کلان شهرها وجود داره تو اصفهان عملا هفت صبح به بعد شهر قفله الودگی بیداد میکنه اتوبوسا از شدت جمعیت دارن میترکن یکی هم نیست به دادمون برسه
آلودگی و ترافیک با این کار ها حل نمیشه دولت و شهرداری اولا باید فضای سبز بزرگ مثل پارک ها رو گسترش بدن دوما خودرو ها رو استاندارد کنن بعدش هم در شهر های جدید مثل پردیس و هشتگرد و پرند دانشگاه های خوب بسازن و به جای افزایش تراکم شهر باید شهر رو از سمت جنوب و شرق و غرب گسترش بدن و در مناطق جدید ادارات و ساختمان های اداری مناسب بسازن
بی خیال بابا
1- محل کار هر کس در شهرها تا حد ممکن نزدیک به منزلش تعیین شود
2- تشویق به استفاده از دوچرخه و تامین امکانات آن. زنونه و مردونه هم نداره
3-نظام اداری بوروکراسی اصلاح بشه. یه پرونده رو صد نفر باید امضا کنن
lممنون از بذل توجه و دقت نظرتان به موضوع
کاملامخالف هستم. مگه چقدر کارمندان عزیز کار میکنند که ساعتشون کم بشه. همینکه دو روز در هفته تعطیل هستند کافیه.
چرا به دنبا
ل کم کاری و تنبلی هستیم
دریافتی یکسان با سایر کارمندان در شهرستان ها؟عجب.خوبه فامیل هامون تو تهران رو می بینیم.خیلی اذیت می شید خوب برگردید شهرستان پیش ما!
ما کارمند وزارت ارتباطاتیم. ما تا صبح ساعت 6 از خونه لیرون میاییم. ساعت حدود 7 کارمون تموم میشه و ساعت 8 خانه میرسیم و خانواده را برای 2 ساعت در روز هم نمیببنیم
تا زمانیکه نویسندگانی مثل این بنده خدا که مطلب فوق را نوشته تهرانی است، باید هم موافق کاهش کار ادارات تهرانی باشند!
چرا این قبیل پیشنهادات فقط شامل کارمندان دولت می شود؟
آیا کارگران و یا کارکنان بخش های غیر دولتی نباید از این طرح ها منتفع شوند؟
تعطیلی به علت آلودگی هوا ، کاهش ساعت کاری در ماه رمضان ، کاهش ساعت کاری به علت های مختلف فقط برای کارمندان دولت اجرا می شوند و در آلودگی هوا و سایر موارد همچنان کارگران و کارکنان غیر دولتی باید 44 ساعت در هفته کار کنند.
چرا قانون مالیات برای کارکنان دولت باید متفاوت باشد؟ چرا ساعات کاری کارمندان دولت با سایرین متفاوت است ؟ چرا این کاهش ساعات کاری و ... فقط برای کارمندان دولت اجرایی می شود. سایر کارگران و کارکنان بخش های غیر دولتی هم در همین شهر و با همین شرایط زندگی می کنند. چرا تبعیض قائل می شوید؟ اگر می خواهید اصلاح کنید خب قانون کار را هم تغییر دهید تا همه منتفع شوند.
خدا پدرت رو بیامرزه تابناک این یک ماهه بدبخت شدیم همسرم یا 18 سال سابقه کار با 2 تا بچه ابتدایی 4 تعطیل میشن 6 میرسن خانه بجه هام مریض شدند حاضریم دولت خقوقشون رو کم کنه ولی زود برسند خانه
چرا فقط از کارمندان دولت میگید؟
پس بخش خصوصی چی؟
چرا همش دنبال کم کردن ساعات کاری کارمندان دولتید؟
بخش خصوصی که نمی تونه ساعتش رو کم کنه بنابراین کارمندان دولت هم نباید ساعات کارشون کم بشه.
ب ه جای پیشنهاد کم کردن ساعت کار سرویس ادارات راه اندازی بشه
افزایش رفاه کارمندان!!!!!!!!!
تابناک بقیه که کارمند دولت نیستندچی؟
سرویس اداره ها اگر دوباره راه بیفتد خیلی خیلی خوب است . دیگر کارمندان هر کدام با ماشین شخصی سر کار نمی آیند.
مخالف شدید کم شدن سا عت کار هستم . کشور ما احتیاج به کار دارد . 44 ساعت در هفته زیاد نیست که بخواهد کم شود.
تابی جان انقدر کرگر داریم که 600 تومن می گیرن و با بدبختی خودشون رو سر کار می رسونن و شب هم خسته بر می گردن خونه . البته کارگرها دل ندارن . تابی جان دلت شور کارمندان دولت را بزند . کارگرها هم خدا دارن .
سرویس اداره ها البته اگر مینی بوس و اتوبوس فرسوده و دود زا نباشد بهترین راهکار است .
خوشا به حال کارمندان دولتی . وکیل مدافع زیاد دارن.
بهترین راه برای پایین آمدن رفت و آمد در شهر ها دور کاری و خرید و فروش آنلاین می باشد ولی باید زیرساختهایش بصورت فوری و کامل آماده شود
ای کاش ساعت کاری رو دوباره کم کنن اینجوری کسایی که کار آزاد هم دارن با ترافیک مواجه نمیشن
این هایی که گفتی راه حلشون این چیزی که فرمودی نیست ، کشورهای توسعه یافته رو نگاه کن بینم کدوم کشور همچین کاری میکنه ؟
بخدا پدر ما دراومد تو ترافيک، يه فکري بکنيد، من قبلا نيم ساعته ميرسيدم خونه الان دوساعت تو راهم.
به جای آنکه به فکر تنبلی و توجیه کم کاری کارمندانی که به تلف کردن وقت عادت کرده اند بپردازید و در صورتی که ضرورت احساس می کنید قانون را اصلاح کنید
جانا سخن از زبان ما می گویی...
كاهش اسايش ارباب رجوع به دليل كاهش ساعت كار رو تو محاسبات دخيل نكردين انگار.
در دوران دولت قبلي كه ساعات كاري كأركان كم شده بود ، عملا بعد از ساعت نماز به راحتي نمي تو آنستي مسؤول مربوطة را پيدا كني! أين دست از كارشناسي ها نيازمند فرهنگ سأزي أوليه منابع إنساني و تغيير نگارش آنها به كار است .
قطعا اگر اداره ها را بطور کل تعطیل کنند هم کارمندها خوشحال میشوند و هم مردم از دست اداره ها ؟!
با توجه به نظرات با کاهش ساعت کاری هزینه های دولت از جمله کم کردن حقوق ومزایا بابت چند ساعت کم کاری نیز در روز شامل حال دولت میگردد که در جمع مبلغ کلانی میشود
همین تبعیض ها تو اداره های دولتی باعث شده که کسی تمایل به کار کردن تو ارگان های خصوصی رو نداشته باشه
دولت باید برای پیشرفت کشور کارمندهای دولت رو از تنبلی که بهش عادت کردن در بیاره و بهشون وظیفه شناسی رو یاد بده نه اینکه دائما با اضافه کردن تعطیلی باعث تمبل شدن اون ها و ایجاد حس تبعیض تو جامعه بشه
با سلام بنده از كرج هر روز به تهران كه در يك اداره دولتي كار مي كنم رفت و آمد مي كنم هم خسته مي شوم و هم صبح خيلي زود حركت كرده و شب بر مي گردم دخترم ديگه به من مي گه عمو بجاي بابا چون صبح ميام سر كار خوابه و شب بقر ميگردم هم خوابه؟ اين چه برنامه ريزي غلط دولت است؟ بنياد خانواده را هم خراب كرده پول و حقوق درست و حسابي هم نمي ده بعد مي گويند رضايتمندي هم داشته باشيد همه فشار بر سر مردم بيچاره است؟ خودشون نفسشون از جاي گرم بلند مي شود؟
خصوصیا آدم نیستن؟
خودشون فهمیدن که کارمندا هم تا یه حدی کارایی دارن ...
افزايش ساعت کار طرح بسيار عجله اي بود برگردونين سر جاش بابا
سلام. کدوم کاهش آقا؟ ما کارمند بانک ملت هستیم ساعت کاریمون از همون 8 شروع میشه. مدیران هم اصلا فکری نمیکنن برای این وضع. پوستمون کنده شده به خدا توی این ترافیک. بنیان خانواده از هم پاشیده شده، به جای اینکه تقویت بشه
کاهش کار باید با کاهش حقوق باشد فردی که باید هفته ای 44 ساعت کار بکند چگونه با کسر روزی 2 ساعت همان حقوق و اضافه کاری را مطالبه میکند . این کار تضیع بیت المال است و از طرفی دیگر در صورت اعمال باید در سایر شهرستانها نیز اعمال شود . یکی از دلایل هجوم به تهران حقوق با و ساعت کار کم است . وسلام
ساعات كار اداري با حقوق دريافتي اصلا عادلانه نيست ....حقوق بگير بد بخت
کلا تعطیل کنن رفاه بیشتر مخصوصا با حقوق نصف کارگران بنگلادش!!!!!!!!!!!!1
این مصوبه44ساعت که از خارج آمده نمی شود لغو کرد
بسیار تحلیل درستی بود. ای کاش اجرایی میشد.
واقعاً تغيير ساعات كار زندگي مان را به هم زده است. من ساكن كرج و شاغل در اداره اي واق در شمال تهران هستم . منطقه اي با ترافيك بسيار كه خارج شدن از آن تا رسيدن به بزرگراه مدرس و همت بعضاً بيش از يكساعت به طول مي انجامد. يك ساعت و نيم هم تا خروج از تهران رو رسيدن به اتوبان كرج به درازا مي كشد و شما تصور بفرماييد سه ساعت تا رسيدن به منزل. صبح ها هم 2 ساعت. آيا 5 ساعت از شبانه روز را در راه صرف كردن انصاف است. حق اياب و ذهاب ها هم كه هيچ تفاوتي ندارد. هر روز 10 هزار تومان صرف كرايه من مي شود... بهره دهي امثال من تا قبل از تغيير ساعات كاري جديد به مراتب بهتر و بيشتر بود تا حال حاضر كه فسيل شده مي رويم و مي آييم...راه حل هاي منطقي و خوبي ارائه نموده ايد. انشاء ا... كه گوش شنوايي وجود داشته باشد.
با تمام احترامی که برای آقای روحانی قائلم باید بگویم که جناب آقای رییس جمهور از زمانی که ساعات کار ادارات را افزایش داده اید (یا به حالت قبل باز گردانده اید ) " نشاط " در جامعه کمرنگ شده است .
"نشاط" که جزء lمفاهیم اولیه در شعارهای انتخاباتی تان بود که نشاط را در جامعه افزایش می دهید.
بهتره مدارس را همه در شیفت عصر برگزار کنند. مشکلی هم پیش نمیاد معلمین هم از خداشونه. صبح هم به خونه زندگیشون میرسن.
با سلام و تشكر
بايد بگويم در ساعات اضافه اي كه كارمندان سركار هستند وقت تلف مي كنند و فقط برق ادارات هدر مي رود و بس چون واقعا انرژي براي كار كردن نمي ماند و همه كارمندان افسردگي گرفته اند.
اگر ساعت کاری کاهش پیدا کنه فقط برای کارمندان دولت اجرا میشه و مشاغل غیر دولتی ازش بهره ای نمیبرن و این میشه تبعیض
با تشکر از مقاله خوبتون . باور بفرمایید افزایش بهروه وری با افزایش ساعات کار کرکنان دولت رخ نخواهد داد در بسیاری از دستگاه ها ، اداره از ساعت یک به بعد عملا تعطیل است فقط کارمندان در آنجا حضور دارند و حضور آنها هم یعنی افزایش هزینه دولت (که به ان اشاره شده )همچنین کارمندان نیز از این ساعت به بعد خسته هستند و کارایی چندانی ندارند ای کاش به جای افزایش ساعات کار به این موضوع فکر می شد که چگونه می توان از ساعات کار کارمندان حداکثر بهره وری را ایجاد کرد بعبارت دیگر چکار کنیم تا همین چند ساعتی که کارمند حضور دارد کارا باشد و از نظر کیفی ارتقا یابد
اينجانب كارمند دولت كه 15سال قبل بزايانجام تعهد خدمت 5ساله ازتهران خارج وتاكنون موفق بهبازگشت به تهران نگرديده ام پيشنهاد ميكنم كاركناني كه ازمعضلات ترافيكي تهران در رنجند محل كار خود را باهمكاران شهرستان تعويض نمايند تامشكلات هردوگروه كاسته شود
بسيار پيشنهاد خوبي است. اميدواريم هر چه سريعتر اجرايي شود.
بسیار عالیه
تابي جون شما چرا سنگ كارمندان تهراني را به سينه مي زني؟؟؟
حقوق و مزاياي كارمندان تهراني را با كارمندان شهرستاني در فيش حقوقي دريافتي بايد مقايسه كني تا ببيني تهراني ها حداقل 2 تا 3 برابر شهرستاني ها دريافتي دارند و ساير مزايا مثل دور كاري و ... بماند براي بعد
نباید هیچ فرقی بین من که خانم هستم وبا 44ساعت کار آنهم در محیط صنعتی در شهرستان با کسی که در تهران کار میکنه باشه.چرا که من هم دوست دارم وقت بیشتری در کنار خانواده ام باشم .نمیشه که کسی که تهرانه کمتر کار کنه در حالی که خودش محل زندگیش رو انتخاب کرده.رعایت این قانون فقط در چند شهر اصلاً عادلانه نیست.
چرا كارمندها و ادارات دولتي بايد با هر بهانه اي ساعت كارشان كم شود يا تعطيل شوند اگر واقعا مشكل با اين روشها حل ميشود يه بار هم جامعه كارگري زودتر تعطيل شود تا هوا پاكيزه شود و ترافيك هم نداشته باشيم
به امید اینکه دولت به این نکته ها توجه کرده و ترتیبی اتخاذ نماید . بخش با خانواده بودن و در کنار فرزندان بودن بسیار عالی بود .
خیلی خوب گفتی اما کو گوشه شنوا؟!!!
اگر مسئولان عزیز نظرهای کارشناسی همراه با لحاظ نمودن شرایط مکانی و زمانی را مورد دقت قرار داده و ماخذ تصمیم های خود قرار دهند، قطعاً مشکلات اساسی مرتفع می گردد.
سلام
پیشنها خوبی است. در وضعیت فعلی هم دولت ضرر میکند و هم کارمند و مردم جامعه، این قانون خیلی قدیمی شده با این همه پیشرفت فناوری امروز باید طرحی نو انداخت. نگاه کنیم ببینیم کشورهای دیگر چکارمیکنند.
والله بعضی وقتا ما بچه هامون رو نمی بینیم
سلام شما تهرانی ها فقط به فکر خودتونید کلانشهری مثل کرج که نزدیک به تهران است از همه چیز محرومه در ضمن به پایتخت نشینها هم خوب میرسند هم اینکه از امکانات بیشتر و بهتری استفاده میکنند.
راه اندازی مجدد سرویس ایاب و ذهاب راه حل موثر است به ازای حذف هر سرویس حداقل ده ماشین تک سر نشین در خیابانها تردد میکنند
دولت فکری به حال افزایش پاسخگویی دولت به شهروندان کند.
اين موضوعات بسيار كارشناسي شده و صحيح است خواهشا مسئولين ساعت كار ادارت را كاهش دهند
جانا سخن از زبان ما می گویی.
احسنت واقعا دقیق وکارشناسی بود.
زماني كه قانون 44 ساعت كار نوشته شد زمان رسيدن به محل كار حداكثر 15 دقيقه بود نه الان كه يك ساعت و نيم صبح و يك ساعت و نيم بعد از ظهر در راهيم. ضمنا در گذشته هر خانواده اي 4 يا 5 فرزند داشت و مادر خانواده هم شاغل نبود و در كنار آنها بود نه الان كه يك فرزند تنها در خانه مانده و پدر و مادر هر دو شاغل هستند.
احسنت
یکی از بهترین راهکارها، بازگشت سرویس ادارات است. در مورد دور یا نزدیک بودن به محل کار، دیگر دولت مقصر نیست. در اکثر موارد در استخدامها ذکر شده که از افراد بومی استفاده شود، ولی در عمل چنین اتفاقی نمی افتد!
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم