بازدید 5757

"از کودکان در برابر ایدز محافظت کنیم"

کد خبر: ۳۶۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۴ 01 December 2013
انجمن حمایت از حقوق کودکان قصد دارد با همکاری پایگاه خدمات اجتماعی شهید هرندی در تاریخ دهم آذر ماه که مصادف با روز جهانی مبارزه با ایدز(اول دسامبر) می باشد با شعار "از کودکان در برابر ایدز محافظت کنیم" نماد ایدز را با کودکانی که در خانه کودک شوش مشغول به تحصیل هستند در زمین چمن مصنوعی پارک خواجوی کرمانی واقع در محله هرندی تشکیل دهد.

به گزارش «تابناک»، از دیگر بخش های این برنامه می توان به ارائه مشاوره ایدز به خانواده های کودکان و مردم محله، توزیع بروشور و کتابچه‌های آموزشی درباره بیماری ایدز و برگزاری کارگاه پیشگیری از ایدز برای کودکان خانه کودک شوش و والدین آنان توسط مددکاران اجتماعی پایگاه خدمات اجتماعی شهید هرندی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که محله شهید هرندی معروف به دروازه غار در منطقه 12 تهران واقع شده است. این محله از شمال به خیابان مولوی مرکزی، از جنوببه خیابان شوش، ازشرق به خیابان ری، از غرب به خیابان خیام منتهی می گردد. این محله با مسائلی چون تراکم بالای جمعیت، فقر، مهاجرت، بیکاری، حاشیه نشینی، اسکان غی ررسمی و ...روبرو می باشد که وجود این عوامل باعث رشد و تمرکز آسیبهای اجتماعی در این منطقه شده است.

از آسیب ها و مسائل شایع این محله می توان به اعتیاد و وجود تعداد زیاد سوء مصرف کنندگان  مواد در سطح محله، فروش مواد مخدر، تن فروشی، کارتن خوابی، قمار بازی، کودک آزاری(جسمی، جنسی و روانی)، کودک ربایی و ... اشاره کرد. به دلیل وجود همین مسائل و آسیب ها، این محله همیشه مورد توجه رسانه ها و مسئولین بوده است.

با توجه به اینکه بیماری ایدز با مسائل و آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، تن فروشی، سوء استفاده جنسی و ... در ارتباط می باشد به نظر می رسد که این بیماری در سطح محله های پر آسیبی مانند محله دروازه غار شایع تر باشد. در همین راستا کودکان ساکن در این محله نیز از این آسیب ها و بیماری های متعاقب آن در امان نیستند. رها بودن سرنگ هایی که معتادین برای تزریق استفاده می کنند در سطح محله به خصوص در اماکن بازی کودکان مانند پارک ها، مادران معتاد و سوءاستفاده جنسی از کودکان بی شک کودکان این محله را در معرض خطر جدی برای انتقال بیماری های رفتاری مانند ایدز قرار می دهد.

انجمن حمایت از حقوق کودکان از سال1379 با تاسیس خانه کودک شوش برای آموزش به کودکان در وضعیت دشوار در این محله مشغول به فعالیت می باشد.

مکان برگزاری: خیابان شوش – میدان شهید هرندی – خیابان شهید هرندی – زمین چمن مصنوعی پارک خواجوی کرمانی

زمان برگزاری: دهم آذر ماه ساعت 11 الی 13


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح