بازدید 3644
قاضی دقت می‌کرد، می‌بردیم

قلعه‌نویی:۱۱ ماه است یک ریال هم نگرفته‌ام

کد خبر: ۳۶۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۷ 05 December 2013
سرمربی استقلال گفت: من و همکارانم ۱۱ ماه است که یک ریال هم پول نگرفتیم.
 
به گزارش تسنیم، امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری بعد از بازی سپاهان و استقلال عنوان کرد: این حرفی که می‌خواهم بزنم به خاطر تقدیری که از من شد نیست و احساس قلبی من است. می‌خواهم بگویم هر کسی که اصفهان را پایتخت فرهنگ ایران نامگذاری کرد شیرپاک‌خورده است.

وی افزود: اصفهان و باشگاه فرهنگی فولاد مبارکه سپاهان همیشه دنبال کارهای فرهنگی بوده است. آنها پاک فکر و پاک عمل کرده‌اند و خدا شاهد است این حرف‌ها را به خاطر تقدیری که از من شد نمی‌زنم. من 2 سالی که در اصفهان بودم بهترین سال‌های عمرم را گذراندم و در بازی امروز هم جدا از کار تاکتیکی می‌خواهم درباره جو پاک ورزشگاه صحبت کنم که جو خوبی در ورزشگاه حاکم بود.

سرمربی استقلال گفت: حتی پیش از بازی نیز سوالاتی که خبرنگاران از من پرسیدند با خیلی از جاهای دیگر فرق داشت و با آقای نوری‌فر که صحبت می‌کردم به او گفتم چقدر سوال‌ها فنی است و واقعا اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن در کشور ما است. پیش از این هم گفتم در اصفهان برنامه‌ریزی‌های خوبی می‌شود و 40 درصد از مدال‌های آسیایی گوانگجو برای اصفهان بود. در این جا پایه‌ریزی خوبی شده است و اکنون بعد از 10 سال در حال برداشت هستیم.

قلعه‌نویی با بیان اینکه به دکتر پورسینا بابت بازگشت به خانه‌اش تبریک می‌گویم خاطرنشان کرد: در 2،3 سالی که ایشان نبودند با هم در ارتباط بودیم و حال یکدیگر را می‌پرسیدیم. کار به جام‌هایی که در اصفهان گرفتم ندارم و فقط می‌خواهم بگویم اینجا چند دوست خیلی خوب پیدا کردم. اکنون کسی یادش نمی‌آید که سال 89 چه کسی قهرمان شد اما این دوستی‌ها و این کارهای فرهنگی ماندگار است. پیش از این آقای ساکت کارهای خوبی انجام داده و اکنون نیز آقای ترابیان این کارها را ادامه می‌دهد و باید از ایشان تشکر کنم.

وی ادامه داد: اینجا مسیری پاک مشخص شده و هر کسی هم که می‌آید همین مسیر را ادامه می‌دهد. ما اینجا معرفت‌های بیرون فوتبال را دیدیم و واقعا می‌گویم که مردم اصفهان در دل من جا دارند.

سرمربی استقلال با اشاره به کیفیت بازی گفت: از هر 2 تیم فوتبال زیبایی را شاهد بودیم. از مسئولان فولادشهر تشکر می‌کنم که کیفیت زمین چمن را بالا برده بودند و بارش باران نیز باعث شده بود زمین نرم‌تر باشد تا 2 تیم بتوانند در این زمینه بازی خوبی به نمایش بگذارند. هم استقلال و هم سپاهان می‌توانستند برنده بازی باشند اما ما در ایجاد موقعیت‌های خطرناک موفق‌تر از سپاهان بودیم و اگر قاضی دقتش را بالاتر می‌برد می‌توانستیم 3 امتیاز را بگیریم.
قلعه‌نویی اضافه کرد: از نتیجه به هیچ‌وجه راضی نیستم اما وقتی با چند جلسه تمرین به اصفهان آمدیم و دیروز هم در پارک تمرین کردیم. دیدید که چقدر نسبت به بازی قبل تغییر کرده بودیم. اینگونه بازی کردن مقابل سپاهان کار هر کسی نیست اما ما توانستیم مقابل سپاهان خوب بازی کنیم و یک امتیاز هم بگیریم. این موضوع برای من امیدوارکننده بود و مطمئنا با اضافه شدن خسرو حیدری و غلام‌نژاد نیز در فاز هجومی بهتر خواهیم شد و به این تیم امیدوارم.
وی در واکنش به صحبت یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه علی دایی بعد از بازی پرسپولیس و سپاهان نسبت به عملکرد داور اعتراض داشته و به نوعی پای باشگاه سپاهان را هم به این مسئله باز کرده تصریح کرد: من در اینگونه موارد ورود نمی‌کنم. 2 سال در اصفهان بودم و تجربه لازم را دارم. یادم می‌آید زمانی که با تراکتورسازی به اصفهان آمدم 2 بر یک به سپاهان باختیم که در آن بازی داور اشتباهات فراوانی داشت و حتی یک پنالتی برای ما نگرفت اما بازهم می‌گویم مردم اصفهان و باشگاه سپاهان بسیار خوب و قابل احترام هستند.

سرمربی استقلال در خصوص عملکرد سپاهان در این بازی گفت: من در جایی که مسئولیت ندارم حرف نمی‌زنم اما باید بگویم سپاهان یک فوتبال مدرن را به نمایش می‌گذارد و از جوان‌ها به نحواحسن استفاده می‌کند. شما همین بازی امروز را ببینید که چند جوان در ترکیب سپاهان حضور داشتند. به نظر من هم کرانچار و هم سپاهان جزو خوب‌های فوتبال ایران هستند و معتقدم سپاهان هنوز هم یکی از مدعیان قهرمانی است.

قلعه‌نویی ضمن تمجید از بازی هافبک‌های تیمش اظهار داشت: روز گذشته یکی از دوستان گفت بازی استقلال و سپاهان جنگ میانه میدان است و واقعا همینطور بود. خوشبختانه تیموریان، ساموئل و نکونام بسیار خوب بازی کردند. اینکه تیم ما در اصفهان و مقابل این تیم سپاهان به این مقدار ایجاد موقعیت گل می‌کند یعنی اینکه همه خوب بودند. من از خط هافبکم راضی هستم اما باید بهتر بازی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا استقلال نتوانسته مانند گذشته در بخش هجومی پرفروغ ظاهر شود، عنوان کرد: یادم می‌آید سال دومی که در اصفهان بودم فوتبال مدرنی را به نمایش می‌گذاشتیم و در 7 بازی با غول‌های فوتبال آسیا 17 گل به ثمر رساندیم. در همین زمین (فولدشهر) با بنیادکار بازی داشتیم که ابراهیم توره همان ابتدای بازی اخراج شد و ما 10 نفره در 65 دقیقه 3 گل به این تیم زدیم.
سرمربی استقلال ادامه داد: ارائه یک فوتبال زیبا نیاز به ابزار دارد که اولین آن هم مربوط به زمین است. وقتی به فولادشهر آمدم و زمین را دیدم خدا را شکر کردم و حتی می‌خواستم نماز شکر به جا بیاورم. ما در بخش نیروی انسانی تمام امکانات را داریم اما در بخش سخت‌افزای و مالی ضعیف هستیم. همین الان من و همکارانم 11 ماه است که یک ریال هم پول نگرفتیم. بالاخره برای موفقیت باید ابزار تشویق و تنبیه وجود داشته باشد. الان شرایط طوری شده که ما ببریم و نبریم فرقی نمی‌کند چون از نظر مالی نمی‌توانیم به بازیکنانمان انگیزه بدهیم.

قلعه‌نویی گفت: شما نگاه کنید هر زمانی که تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنند نتایج بهتری می‌گیرند چرا؟ چون کیفیت زمین‌ها در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بالاتر و انگیزه بازیکنان هم زیاد است. ما سال گذشته قهرمان لیگ شدیم و تا جمع 4 تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم پیش رفتیم اما در مجموع 8 میلیون تومان هم پاداش نگرفتیم. وقتی مسائل مالی و زمین بازی خوب باشد بازی بهتری را هم به نمایش می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه در این هفته فقط 3 جلسه با تمام بازیکنانش تمرین کرده گفت: شما کیفیت بازی ما مقابل گسترش‌فولاد و سپاهان را با هم مقایسه کنید می‌بینید که مقابل سپاهان چقدر بهتر بازی کردیم،‌ البته ما در نیم فصل اول یک مشکل بزرگ هم داشتیم که آن آمار بالای گل‌های خورده‌مان بود اما حالا 3 بازی است که گلی دریافت نکردیم. قطعا برای بازی آینده مسئله 2 جناح تیم‌مان را با حضور غلام‌نژاد و حیدری حل می‌کنیم تا بتوانیم نتایج بهتری بگیریم.
سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چرا احمد جمشیدیان مقابل سپاهان به میدان نرفته و آیا این بازیکن با باشگاه دچار مشکل شده، تاکید کرد: وجدانا جمشیدیان مصدوم است و الان چند جلسه‌ای است که با تیم تمرین نمی‌کند. او از چند ناحیه دچار مصدومیت شده است. ما هم با کادر پزشکی تلاش می‌کنیم تا مصدومیت این بازیکن برطرف شود.

قلعه‌نویی در واکنش به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا بازی استقلال و سپاهان کیفیت لازم را نداشته، گفت: فکر نمی‌کنم اینطور بوده چون هم ما و هم سپاهان روی زمین بازی می‌کردیم. در دقایق ابتدایی بازی طبیعی است که هر 2 تیم بخواهند با پرس فضای کار را از دیگری بگیرند و این مسئله در دستور کار ما هم بود اما در دیگر دقایق بازی هر 2 تیم روی زمین بازی کردند. حسین پاپی به نظر من یکی از بهترین بازیکنان زمین بود اما اگر بازی روی هوا باشد این بازیکن کارایی ندارد. فکر می‌کنم فقط در دقایقی از بازی این مسئله صحت داشت.
وی یادآور شد: در 7 دقیقه آخر 2 موقعیت گلزنی مسلم را از دست دادیم و سپاهان هم در همین زمان چند کرنر به دست آورد. در مجموع هر چه از زمان بازی می‌گذشت کیفیت بازی بالاتر می‌رفت اما باید بگویم بازی فیزیکی در دستور کار تیم من بود و حتما برای سپاهان هم چنین بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از ایمان باصفا در ترکیب استقلال استفاده نمی‌کند، گفت:‌ شما نگاه کنید یک بازیکن بزرگ مانند گرث‌بیل وقتی به رئال مادرید می‌رود از همان ابتدا در ترکیب اصلی قرار نمی‌گیرد و زمان می‌برد به بازیکن فیکس این تیم تبدیل شود من هم اخلاقی دارم که بازیکن جوان را زمانی به زمین می‌فرستم که دیگر برنگردد. در مورد ایمان باصفا هم همین مسئله صدق می‌کند. ما نباید در زمانی که کل تیم بدبازی می‌کند از یک بازیکن جوان استفاده کنیم چون در این صورت سرمایه‌سوزی کرده‌ایم.

سرمربی استقلال ادامه داد: اگر یادتان باشد زمانی که امید ابراهیمی را به سپاهان آوردیم در هفته‌های اول به او بازی نمی‌دادم یا در مورد محسن فروزان چنین مسئله‌ای بود و من زمانی او را درون دروازه گذاشتم که دیگر برنگردد. نباید بازیکنان جوانمان را فدای هدفمایمان کنیم البته می‌خواستم باصفا را در 10 دقیقه آخر این مسابقه به زمین بفرستم که نظرم عوض شد. در آخر هم باید تاکید کنم که من نگفتم باصفا بهتر از امید ابراهیمی است بلکه معتقدم از همین هفته و در جام حذفی می‌توانم از این بازیکن استفاده کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی