بازدید 46224

سخنان اوباما درباره مذاکرات محرمانه و حقوق هسته‌ای ایران+ ویدئو

در هفته‌های اخیر و به ویژه پس از ‌توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ در ژنو، گزارش‌ها و شایعاتی درباره انجام مذاکرات محرمانه میان ایران و آمریکا پیش از گفت‌و‌گوهای ژنو منتشر شده است؛ اما این بار در رخدادی نادر، رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت تأیید کرده که چنین مذاکراتی واقعاً میان دو طرف انجام گرفته است.
کد خبر: ۳۶۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲ 08 December 2013
اوباما: با ایران مذاکرات محرمانه داشتیم (+ ویدئو)
در هفته‌های اخیر و به ویژه پس از ‌توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ در ژنو، گزارش‌ها و شایعاتی درباره انجام مذاکرات محرمانه میان ایران و آمریکا پیش از گفت‌و‌گوهای ژنو منتشر شده است؛ اما این بار در رخدادی نادر، رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت تأیید کرده که چنین مذاکراتی واقعاً میان دو طرف انجام گرفته است.

به گزارش «تابناک»، شب گذشته، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی در مؤسسه «بروکینگز» حاضر شد و اظهاراتی را درباره توافق هسته‌ای اخیر با ایران مطرح نمود؛ از جمله اینکه از نظر وی بخت موفقیت مذاکرات ۵۰ ـ ۵۰ یا کمتر است و اینکه دیپلماسی تنها راهکار مسأله هسته‌ای ایران است و انتظار برچیده شدن تأسیسات هسته‌ای ایران، انتظاری واقع‌بینانه نیست.

اما در این میان، آنچه از چشم بیشتر مطبوعات و رسانه‌های داخلی و خارجی دور ماند، بخشی از سخنان نتانیاهو بود که در پاسخ به پرسش یک خبرنگار، انجام مذاکرات محرمانه میان ایران و آمریکا را تأیید کرده است.

بر پایه ویدئویی که از سخنان اوباما منتشر شده، خبرنگار روزنامه «اسرائیل هایوم» از وی درباره درستی گزارش‌های منتشره درباره انجام مذاکرات سری و محرمانه میان ایران و آمریکا می‌پرسد و اینکه این مذاکرات تا چه اندازه توانسته در تسهیل توافق میان دو طرف‌ در ژنو کارآمد باشد.

اوباما در پاسخ به این خبرنگار می‌گوید: «بدون اینکه بخواهم وارد جزئیات شوم، حقیقت این است که مذاکرات محرمانه زیادی انجام نشد. در اصل، آنچه رخ داد ـ و ما کاملاً درباره آن شفاف و صریح هستیم ـ این است که از وقتی من به ریاست جمهوری رسیدم، گفتم ‌ما خواستار تعامل با ایران هستیم و می‌خواهیم آن‌ها بدانند که آماده گشایش کانال دیپلماتیک هستیم».

وی می‌گوید: پس از انتخاب روحانی، روندی آغاز شد که به مجمع عمومی سازمان ملل منتهی شد و در این اجلاس، روحانی ادبیات آشتی جویانه‌ای را مطرح کرد. در این مقطع، آمریکا تصمیم می‌گیرد جدیت ایران را برای انجام چنین مذاکرات بیازماید.

اوباما می‌افزاید: مذاکرات اولیه چندان وارد مباحث محتوایی نشده و هدف ایالات متحده، درک این مطلب بوده که ایرانی‌ها تا چه میزان از فضا و اختیار لازم برای به نتیجه رساندن ماجرا برخوردار هستند.

به گفته وی، وقتی مذاکرات ادامه پیدا کرد و به مباحث فنی رسید، با گفت‌و‌گوهای ایران و ۱+۵ ‌ادغام شد‌‌ و نتیجه نهایی آن، توافقی بود که در ژنو حاصل شد. 

سخنان اوباما را در ویدئوی زیر ببینید:

دانلود

اوباما البته در بخشی دیگر از سخنان خود و در پاسخ به پرسش یکی از مقامات نظامی سابق صهیونیست به برنامه هسته‌ای ایران حمله کرد و بخش‌های زیادی از آن را که حقوق ایران در ان‌‌پی‌تی را شامل می‌شود، زیر سؤال برد.

وی در این مورد گفت: در رابطه با مرحله نهایی، ‌می‌خواهم خاطر‌نشان کنم که هیچ چیز در این توافقنامه یا سند وجود ندارد که حق غنی‌سازی به ایران بدهد. ما تأکید کرده‌ایم که به علت رفتار‌های گذشته و وجود قطعنامه‌های سازمان ملل و عمل نکردن ایران به تعهدات بین‌المللی‌اش در گذشته، ما چنین حقی را به رسمیت نمی‌شناسیم‌ و اگر مذاکرات به شکست منجر شود، مشروعیت‌های بین‌المللی که الان حاصل شده است، دیگر وجود نخواهد داشت؛ بنابراین، این معامله منقضی می‌شود و ما به نقطه پیش از توافق ژنو بازمی‌گردیم و ایران همچنان تحت تحریم‌های گذشته خواهد بود و شاید تحریم‌های جدید نیز وضع کنیم.

اما ما گفته‌ایم که می‌توانیم یک توافق جامع را که دربردارنده محدودیت‌های شدید و ساز و کار راستی‌آزمایی و بازرسی‌های سرزده باشد، مجسم کنیم، ولی این توافق اجازه می‌دهد ایران یک برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای داشته باشد.

ما می‌دانیم که آن‌ها به یک مرکز مستحکم زیرزمینی مثل فردو برای برنامه صلح آمیز هسته‌ای نیازی ندارند. آن‌ها قطعاً به یک رآکتور آب سنگین در اراک برای برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای نیاز ندارند. آن‌ها به سانتریفیوژهای پیشرفته‌ای که الان دارند، برای یک برنامه محدود صلح‌آمیز هسته‌ای نیاز ندارند.

از این روی، در پایان پرسش این است که آیا آن‌ها حاضرند بخشی از پیشرفت‌هایشان را که در یک برنامه محدود و صلح‌آمیز هسته‌ای ‌توجیه شدنی نیست و تنها نشانه تمایل آن‌ها برای رفتن به سمت مرحله آستانه هسته‌ای است، کنار بگذارند؟ و اگر ما بتوانیم این پیشرفت‌ها را به طور چشمگیری به عقب برانیم، صاحب پیروزی نهایی شده‌ایم؟

هم اکنون شما بحث‌هایی مثلاً از زبان نخست وزیر (نتانیاهو) می‌شنوید که می‌گویند ما مخالف هر گونه غنی‌سازی در خاک ایران هستیم؛ دوره، توقف کامل، پایان مذاکره‌ و این من را مجبور می‌کند سخنان گذشته‌ام را تکرار کنم. می‌توانیم یک دنیای ایده آل تصور کنیم که در آن ایران می‌گوید همه عناصر برنامه هسته‌ای خود را برمی‌چیند. من می‌توانم دنیایی را تصور کنم که در آن کنگره همه لوایحی را که من ارائه می‌کنم، تصویب می‌کند. [خنده حضار]
منظورم این است که من می‌توانم خیلی چیزهای ایده آل را در خیال خود بگنجانم؛ اما دقیقاً به این علت که ما به ماهیت رژیم ایران اعتماد نداریم، فکر می‌کنم که ناچاریم واقع‌بین‌تر باشیم و از خودمان بپرسیم ‌چه چیز ما را در یک موقعیت قوی قرار می‌دهد تا مطمئن شویم که ایران سلاح هسته‌ای نخواهد داشت و ما در امان خواهیم بود؟ برای رسیدن به این هدف چه باید بکنیم و این گزینه در مقایسه با دیگر گزینه‌ها، چه مزیتی خواهد داشت؟

باور جدی من این است که ما می‌توانیم یک توافق نهایی را تصور کنیم که به ما اطمینان می‌دهد حتی اگر آن‌ها توانمندی ناچیز غنی‌سازی داشته باشند، اینقدر محدود خواهد بود و بازرسی‌های به حدی سرزده خواهند بود که به ظرفیت آستانه هسته‌ای نخواهند رسید.

به فرض، آن‌ها شاید هنوز کمی (از این توانمندی) داشته باشند؛ اما آن‌ها ‌همیشه از این توانمندی خواهند داشت، زیرا همان گونه که گفتم، این فناوری ‌در دسترس است؛ در دسترس همه دانشجویان زرنگ فیزیک در هر دانشگاهی در دنیاست‌ و آن‌ها تقریباً وارد چرخه شده‌اند و به نقطه‌ای از این دانش رسیده‌اند که ما قادر به از بین بردن آن نیستیم. اما می‌توانیم انگیزه‌های آن‌ها را برای این کار از بین ببریم‌ و در ارتباط با آنچه ‌در صورت شکست مذاکرات، اتفاق می‌افتد، وارد جزئیات نمی‌شوم. اگر ما نتوانیم به یک نتیجه جامع و نهایی قابل قبول برای خودمان، جامعه جهانی و گروه پنج بعلاوه یک برسیم، آنگاه فشارهایی که الان بر آن‌ها وارد کرده‌ایم و گزینه‌هایی که من گفته‌ام از آن‌ها استفاده می‌کنم، از جمله گزینه نظامی، مد نظر قرار می‌دهیم و برای آن آماده می‌شویم. این حرف همیشگی ما بوده است و تغییر نمی‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰۱
انتشار یافته: ۶۳
چه جالب!!
خداوکیلی خودتم نمیدونی چته:
تحریم میکنی
محرمانه مذاکره میکنی
گیر میدی
خودتو میزنی به اون راه
از توافق حمایت میکنی
گزینه نظامی میذاری روی میز
یه حالی به عربها میدی
یه حالی به اسراییلیها میدی
...
معلوم هست چته؟
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
حرف دلمو زدی...یا اوباما گیجه یا ما رو گیج فرض کرده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
عزیز من سیاست یعنی همین. یعنی اینکه از راه حلها و ظرفیتهای مختلف استفاده کنی و هیچکس هم نفهمه گزینه اصلیت چیه
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
دمت گرم حال كردم ناشناس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
دکترا جوابش کردن.واسش دعا کنید.
ابولفضل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
سیاست یعنی این که همیشه منافع مردم تو در وحله ی اول مد نظر داشته باشی ، و اوباما هم داره دقیقا همین کار رو میکنه ،نباید با وجود فشار لابی سیهونیستی و عربستان و غیره که منافع دولت آمریکا رو تامین میکنند ،انتظار این رو داشت که اوباما بعد سه ماه همه ی تحریم ها رو لغو کنه ولی میتونیم به این امید داشته باشیم که تیم مذاکره کننده ی قوی داریم و روند روند مثبتی خواهد بود
ناشناس
| Malaysia |
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
بابا اونم وسط گروههای تندرو گیر کرده بنده خدا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اونایی که حرفای اوباما رو نمیفهمن ببخشیدا ولی از سیاست درکی ندران
به این میگن سیاست
دو ساعت یک سیاستمدار حرف می زنه آخرشم نمیشه چیزی فهمید!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
دلیل اینکه ما حرکات آمریکا را کامل درک نمیکنیم این است که دیپلماسی را نمی دانیم. دیپلماسی مانند شطرنج است. اگر بازی یک استاد بزرگ شطرنج را دیده باشید، از حرکات او چیز زیادی نمی فهمید فقط در آخر میبینید که او برنده است.
نتیجه یک حرکت دیپلماتیک را شاید 30 سال باید صبر کرد و سپس دید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
سياست ديگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
به این میگن سیاست محض اطلاع
ناشناس
| Taiwan, Province of China |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
در همه مراحل از شرایط استفاده کرده و تامین منافع کرده!
چرا که نه؟!
حالا منفعتش اینه که با ماها به تفاهم برسه، اگه وسط راه به این نتیجه برسه که باید به عربها برسه و بیخیال ما بشه قطعاً میزنه زیر هرچی تفاهمه.....
آفرین، چه خبره
دیدی بعضیا میخوان خوب بشیم ولی بعضیا نمیذارن
تایید حرف روحانی که گفته بود آمریکا ارباب اروپاییهاست
خدا به روحانی و ظریف رحم کنه ی تلفن جواب داد روزگار براشون نذاشتن حالا دیگه مذاکرات محرمانه!
بهترین فایده مذاکرات و توافق با امریکا، شناخت دقیق و تجربی این نسل از جوانان ایران با امریکاست؛ تا بعد از این با تردید شعار مرگ بر امریکا سر ندهند.
شعار که تقلیدی بود بدون تجربه و حس واقعی برای برخی از این نسل عزیز؛ مطمئن هستم اگر در مورد آنها به درستی فقط و فقط انعکاس خبری داشته باشیم، تردید ها جای خودرا به همبستگی و اتحاد مردم در برابر شیطان بزگ، دشمن این ملت، امریکا می دهد.

خواهشمند است به دور از هرگونه ملاحظه سیاسی و جناحی و... انعکاس دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
آمریکا =بی شرف ترین حکومت و دولت جهان

واقعا زورگو و مستکبرند ، علنا و خیلی راحت میگه تو نباید این علم رو داشته باشی ، وگرنه بهت حمله میکنم.
آقای اوباما بلوف می زنند
هردم ازین باغ بری میرسد!
مطمئنم كه بالاخره اسرائيل روز عظمت و اقتدار آمريكا را سر خواهد آورد. اي كاش اوباما و آن سناتورهاي تندروي كنگره و سنا مي فهميدند كه مار در آستين خود پرورش داده اند. روزي خودشان را نيش خواهد زد.
بابا شما چرا اینقدر گیر میدید! باید اوباما برای دلخوشی این صیهونیستهای آشغال یک چرتی بگه ولی در ذهن و نیتش مذاکره و مدارا با ایران است از شما که اینقدر ادعا آگاهی دارید بعید است!
اگه ميشه يكم واضع تر خبر هارو بديد
"ما می دانیم که آنها به یک مرکز مستحکم زیرزمینی مثل فردو برای برنامه صلح آمیز هسته ای نیازی ندارند.آنها قطعاً به یک رآکتور آب سنگین در اراک برای برنامه صلح آمیز هسته ای نیاز ندارند.آنها به سانتریفوژهای پیشرفته ای که الان دارند ، برای یک برنامه محدود صلح آمیز هسته ای نیاز ندارند."

آخه به تو چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
اینها قیم جهان هستند!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
عجب آدم هایی هستند !
از یک طرف ، همه ی گزینه ها روی میز است و تاسیسات اتمی ما رو به شکل رسمی تهدید نظامی می کنند .
ما میام تدبیر کنیم تهدیدشون رو ، بعد ... .
زمانی که تهدید میکنی باید بدونی که طرف مقابلت دست به سینه قرار نمی گیرد .
م.ص
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
اصلا ما میخوایم به علت زلزله و شرایط زیست محیطی ، تاسیساتمون زیر زمین باشه .
به تو چه ؟
بازهم که قلدرمآبانه حرف می زنند!!!! مثل اینکه در دیکشنری اینها کلمه ای که نام احترام متقابل تعریف نشده است!!!!
پاسخ ها
یاس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
به نظر من یکم سختی کشیدن بهتر از تحقیر شدن و حرف زور شنیدنه، بزنیم زیرتوافق و سانتیفیوژهارو 10 برابر کنیم و درصد غنی سازی رو ببریم روی خود 100%
معلوم نیست این اوباما چی میگه یکی به نعل میزنه یکی به میخ
نتیجه اعتماد و خوشبینی زیاد دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
الان اونایی که منفی دادن استدلالشون چیه؟!
چرا مانتونیم سیستم دفاعی پیشرفته ای ماننداس400روس ها داشته باشیم؟تااوبا تا این حدبلوف نزنه وقدرت نظامیش به رخ نکشه؟
"ما می دانیم که آنها به یک مرکز مستحکم زیرزمینی مثل فردو ...نیازی ندارند..."
اونوقت خودشون به هزاران بمب اتم و میکروبی و شیمیایی نیاز مبرم دارند
من كه هنوز پرتقال فروش رو پيداش نكردم!!! اگه كسي پيدا كرد خبربده؟!
عزیز من هیچ کشوری کلیه سلاحهایی که در اختیار دارد را رو نمیکند اونها هم با اینهمه جاسوسهایشان گوشه ای از توانمندی ما را میدانند (سگه داشت پارس میکرد و در هر پارس کردن قدمی به عقب برمیگشت گفتند چرا پارس میکنی گفت میخواهم طرف را بترسانم گفتند چرا عقب میری گفت خودم هم میترسم) خوب میترسه هرچه از دهنش بر میاد میگه
به نظر من سیاست مدارهای غربی مارخوردند و افعی شدند. اونا همیشه دنبال یه چیز بودند و هستند اونم تسلط به کل دنیاست، فقط الان به مقتضیات زمان شکلش عوض شده.
چیزی هم که مشخصه تو این زمان نظام اسلامی ایران مانعی برای اهداف از پیش تعیین شدشونه و تمام برنامه هاشون برای تضعیف این نظامه،
حقوق بشر، برنامه هسته ای و ... همه و همه بازییه که برای پیش یرد کارشون راه انداختند
.امریکا هیچ وقت به فکر ما نبوده و نیست .امریکا یعنی صهیونیسم .پس نباید از امیدی داشت.اللهم عجل لولیک الفرج
کاملا مشخصه کشورهای عضودائم شورای امنیت وآلمان به همراه هند،برزیل،ژاپن وترکیه...قرار است کدخداباشندوفناوری هسته ای وبمب اتمی مخصوص این کشورهاباشدوهیچ کشوردیگه ای این حق رونداردوالا با تحریم گسترده ای اینها روبه روخواهدشد.البته این کشورها همگی ازرژیم صهیونیستی حمایت میکنند...
نظر من اینه که اوباما قدرت تصمیم گیری قاطع نداره و اهرم دست اسرائیل . از طرفی میخواد روی حرفهایی که قبلا در باره دوستی با جهان و صلح طلبی زده باشه و از طرفی هم خوب اسرائیل اربابشه .
مونده سر دو راهی چه راهی پیش بگیره .
یکی حالا پیدا شده قدر اونو میدونه
اصلا حودش فهمید چی میگه هم حرفها ی خودش جوکه هم حرفهای وزیر خارجش اگر حرفهاشو یکی براش بگه اباما به خودش میخنده میگه راستی من این حرفها را زدم عجب احمقی هستم
واقعا وقتی آدم مصاحبه های اوباما رو میشنوه می خواد کلا ایران بزنه زیر توافق،جمله هایی مثل: گزینه نظامی هنوز روی میزه ، ایران رو مجبور به مذاکره کردیم ، توافق ژنو کف خواسته های ماست ، اگه میشد کل پیچ و مهره های تاسیسات هسته ای ایران رو باز می کردیم ، نمیذاریم ایران از این بیشتر تو هسته ای پیشرفت کنه و به عقب برگشتش میدیم
گشنه موندن بهتر از این جملات تحقیرآمیزه
نه برادر این طورها هم نیست این بدبخت دلش میخواد آشتی کنه اما گیر سنای یهودی افتاده دیدین که مجبور شد چند روز دولت رو به مرخصی اجباری بفرسته و عملاً کشور را تعطیل کنه خوب چطور انتظار دارید رو در روی سنا وایسه و حرف دلش رو بزنه با به قولی «با دست پس میزنه با پا پیش میکشه»
اما پیروزی نهایی با ماست
ما را به خير تو أميد نيست شر مرسان

ما در دنيا به احدى اجازه نمى دهيم كه ملت ايران را از حق قانونى تعيين شده در معاهده NPT محروم كند.نه يك كلمه اضافه نه يك كلمه كم.
شب گذشته وقتی تصویر آقای اوباما را از تلوزیون تماشا می کردم و می دیدم چگونه رجز می خواند حتی اعتراف می کند اگر می توانستم پیچ و مهرهای کارخانه های غنی سازی ایران را هم باز می کردم و همچنین وقتی از فتح الفتوح خود در خصوص محدود کردن غنی سازی ایران اسلامی سخن می راند یاد ضرب المثل ایرانی که ظاهرا به سعد منتصب است افتادم که :
عاقلان دانند . . .
یادمان نرود غربی ها حتی راضی به مطالعه دانشمندان ما در خصوص مسائل اتمی بویژه انرژی هسته ای نبودند ولی حالا با مقاومت ، صبوری ملت شریف ایران و همچنین درایت و شجاعت مسئولین نظام شاهد توافق هسته ای هستیم حتی به اندازه کمتر از 5 درصد
این پیروزی بر ملت ایران مبارک باد
خدا رو شکر خبرگذاری هایی مثل تابناک هستند
نمی دونم چند نفرتون این خبر را از تلویزیون به اصطلاح ملی شنیده اید
بخشی از خبر را پخش می کنند بخشی رو نه
دست کم کل متن و پخش کنید .
دیشب تلویزیون سخنان اوباما را پخش کرد واقعا احساس حقارت میکردم دوست داشتم اونقدر قوی بودیم که یه حال اساسی به این منافقها که به راحتی زیر حرفشون میزنند بدیم
میشه به طور دقیق دید که یک سیاستمدار واقعی یعنی همین آقای اوباما... دقیقاً طوری حرف میزنه که هم همه رو راضی کنه و هم هیچکس رو. آیا واقعاً قرار هست یک سیاستمدار واقعی بخصوص آنجا که پای منافع ملی در میان هست باید رو بازی کند؟ توجه کنید که دروغی گفته نمیشه ولی هر راستی هم به زبون نمیاد.
بابا اينها همش فيلمه . دارن مارو دور ميزنن.شما نگران نباشيد اوباما ميخواد يه كاري كنه نه سيخ بسوزه نه كباب . ميخواد از هردو جناح سود كنه
حالا که ما قدرتمان نسبت به گذشته بیشتر شده امریکا میخواد گزینه نظامی روی میز بزاره ؟ درمورد سوریه چیکار کرد که بتونه باایران انجام بده ؟امام قبلا گفته بود امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
اوباما هم سردر گمه..البته تحت فشار صهیونیستهاست بنده خدا میخواد دل همه رو بدست اوره نمیتونه. به هر حال امیدواریم همه چی بخوبی و خوشی بگذره و عاقبت بخیر شیم عجب هسته ای شد؟؟
اوباما این رو هم گفت که هدف نهایی شون اینه که غنی سازی از 20درصد برسه به صفر .حالا بگین مذاکره با اینا چه سودی برای ما میتونه داشته باشه .اینا فقط یک زبان را میفهمند و اون هم زبان مقاومته.شک ندارم که اینا تا زمانی که امیدوارن که فشارهاشون جواب میده،کوچکترین امتیازی به ما نمیدن.مگر اینکه مجبورشون کنیم با مقاومت
بريم آماده شيم براي جنگ!چون شکست مذاکرات حتميه! چون اينم ميخواد بهمون آب نبات بده!
این یعنی اینکه ما اگر بخواهیم همچنان عزتمند باشیم بعد از 6 ماه میگیم نخود نخود هر که رود خانه خود...
واقعا که آقای اوباما * حالا میفهمم که این بنده خدا ظریف باید با چه آدمهایی مذاکره کنه و چه کار سختی باید انجام بده
سلام، بعضیها فکر میکنن ایجاد روابط با آمریکا فقط به دلیل تامین منافع ملی ایران است در حالی که به نظر بنده آمریکا هم منافع خودش رو در ایجاد روابط با ایران و قبول کردن نقش قدرتمند ایران در منطقه میبیند چون اعراب توانایی ایجاد امنیت و توازن در منطقه رو ندارن ، و زدن این حرفها هم خودش شاهدیست بر نیاز شدید آمریکا به این موضوع و دولتمردان آمریکا در تلاشن به هر وسیله مخالفان توافق با ایران رو کنترل کنن که نهایتن به هدف برسن.
خيلي باهوش هست اين اوباما
حرف زدن هيچ هزينه اي نداره، البته براي كسي مثل اوباما و الا رئيس جمهور ايران اگه بخواد حرف غير معقول بزنه اونوقت براي ايران گرون تموم ميشه!!
و اوباما از اين اعتبارش به خوبي داره استفاده مي كنه تا تنش ها رو به حداقل برسونه در كنفرانسهاي خبري اينطوري صحبت ميكنه تا اسرائيل رو آروم كنه و در مذاكرات پنهاني به ايران امتيازهايي رو ميده و ....
بيخود شلوغش نكنيد
هیهات مناالذله مرگ با عزت زیباتر از زندگی با ذلت است. اقتدار ایرانی را از دست ندهیم و با تمام قوا جلوی زورگویی دشمنان بایستیم.
.وباما نوکری کامل خودش رابه رژیم صهیونیستی نشان داد
سلام اوباما فكر صحيح را براي مملكت خودش ميكنه،چرا عرب ها كه الان نفتشون را بجاي ما ميدن يا تركيه يا روسيه يا چين بخواهند مشكل ايران حل بشه؟ اول ما بايد از لحاظ فرهنگي و علمي اونقدر قوي بشيم كه بتونيم لاقلتوليد كنيم يا...بعد قولدري كنيم
بابام امریکاییه یا مامانم کاناداییه!!!
زیرنویس نداره حداقل زیرنویس انگلیسیم نداره یه خورده متوجه بشیم تابناک جان اینو زیرنویس قرار بده
آخرش مانفهمیدیم لیلی مردبود یازن .باگفتارهای ضدونقیص رئیس جمهور آمریکا
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات