بازدید 12149

قتل پسرخاله در دفاع از خود

کد خبر: ۳۶۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴ 11 December 2013
سر جوانی که متهم است پسرخاله‌اش را با ضربات چاقو به قتل رسانده‌، در جلسه رسیدگی به پرونده‌اش مدعی ‌شد برای دفاع از خودش دست به این قتل زده ‌است.

به گزارش شرق، متهم که شهروز نام ‌دارد یک سال پیش در خانه‌ای که به اتفاق پسرخاله‌اش مهران در آن زندگی می‌کرد او را با ضربات چاقو به قتل رساند.

 دیروز در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد بعد از اینکه نماینده دادستان تهران کیفرخواست را خواند و برای متهم درخواست مجازات کرد، پدر و مادر مقتول در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص کردند.

سپس متهم قتل پسرخاله‌اش را قبول کرد و گفت: من مهران را کشتم اما اصلا عمدی نبود و در دفاع از خودم این کار را کردم. ما با هم زندگی و هر دو در تهران کار می‌کردیم. سر موضوعی با هم اختلاف پیدا کردیم مهران به پدرم فحش داد او حرف‌های خیلی زشتی زد در حالی‌که می‌دانست پدرم مرده ‌است و من خیلی ناراحت می‌شوم. بار اول سر این موضوع با هم درگیر شدیم و قهر کردیم خانواده مهران هم در جریان این موضوع بودند.

 بار دوم او دوباره سراغم آمد و درگیری ما بالا گرفت چون یک‌بار دیگر به پدرم فحش داد. وقتی با هم دعوا کردیم به خانه برادرش رفت و چاقویی آورد. فکر می‌کردم این درگیری تمام شده اما او با چاقو به من حمله کرد برای اینکه از خودم دفاع کنم، با هم درگیری تن‌به‌تن پیدا کردیم. چاقو را از دستش گرفتم که همین هم باعث شد دستم زخمی شود و آثار آن برجای مانده ‌است بعد هم ضربات چاقو را به سمتش پرت می‌کردم تا جلو نیاید و دور شود اما او دست‌بردار نبود.

در همین هنگام یکی از قضات گفت: وقتی چاقو را از دست مهران گرفتی می‌توانستی محل را ترک کنی یا چاقو را به جایی بیندازی که مقتول دستش نرسد. متهم جواب داد: من می‌خواستم این کار را بکنم اما مهران دست‌بردار نبود او به من حمله کرد و مرا گرفت طوری‌ که توان حرکت نداشتم. مجبور شدم چاقو بکشم تا رهایم کند. ضمن اینکه وقتی من چاقو را به سمتش پرت می‌کردم نمی‌دانستم ضربات به بدن او برخورد می‌کند. بعد از بازداشت بود که متوجه ‌شدم 14 ضربه چاقو بر بدنش وارد کرده‌ام.

شهروز ادامه داد: بعد از قتل از خانه خارج شدم و با برادر مهران تماس گرفتم و گفتم چه اتفاقی افتاده ‌است بعد هم به کرج رفتم و مدتی در کرج زندگی می‌کردم. برای اینکه نمی‌توانستم زندگی عادی داشته‌ باشم دوباره به شهرم برگشتم و مدتی آنجا بودم تا اینکه تصمیم گرفتم خودم را تسلیم ماموران بکنم.

من باز هم می‌گویم در دفاع از خودم این کار را کردم و خانواده مهران هم می‌دانند او با من درگیری داشت و چندین‌بار به سمتم حمله کرده‌ بود.

بعد از پایان گفته‌های متهم وکیل‌مدافع او در جایگاه حاضر شد و گفت: موکل من از خودش دفاع کرده ‌است و با توجه به اینکه چاقو متعلق به مقتول بود او راهی به‌جز ضربه‌زدن نداشت.

هیات قضات با پایان‌یافتن جلسه رسیدگی برای صدور رای وارد شور شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست