سرقت گوشي‌ از دانش آموزان و دانشجويان

کد خبر: ۳۶۵۵۴۶
|
۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶ 18 December 2013
|
4524 بازدید
|
۲
ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ اعضاي باند سارقان زورگيري را که گوشي تلفن همراه دانش‌آموزان و دانشجويان را مي‌ربودند را دستگير کردند.

به گزارش مردم سالاری، در شهريور ماه سال جاري جوان دانشجويي با مراجعه به کلانتري 139 مرزداران اعلام کرد که سرنشينان يک دستگاه موتورسيکلت طرح هوندا 125 اقدام به زورگيري گوشي تلفن همراه وي به ارزش تقريبي يک ميليون و 500 هزار تومان تومان کرده‌اند.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «سرقت بعنف» و به دستور شعبه 14 بازپرسي دادسراي ناحيه 2 تهران، پرونده جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «در روز چهاردهم شهريور92 در حال صحبت با گوشي تلفن همراه بودم که ناگهان يک دستکاه موتورسيکلت با دو سرنشين در مقابل من توقف کرد ؛ آنها ابتدا نشاني منطقه ميني سيتي را سؤال کرده و من نيز در حال توضيح دادن به آنها بودم که ناگهان ترک نشين موتور پياده شده، چاقويي را از زير لباسش خارج کرد و با تهديد اقدام به سرقت گوشي تلفن همراهم کرد ؛ پس از سرقت نيز به سرعت سوار موتور شد و هر دو نفر به سرعت از محل دور شدند».

شناسايي ده‌ها مالباخته

با آغاز رسيدگي به پرونده و احتمال وقوع سرقت‌هاي مشابه، کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي به بررسي سرقت‌هاي مشابه پرداخته و اطلاع پيدا کردند که دهها مالباخته که عمدتا دانش آموز و يا دانشجو هستند، به اين شيوه و شگرد در مناطق غرب و شمال غرب تهران بويژه در اشرفي اصفهاني، بلوار فردوس، پونک، باغ فيض، شهرک راه آهن، سعادت آباد، شهرک قدس (غرب)، مرزداران و ... مورد سرقت وجوه نقد و بويژه گوشي تلفن همراه‌هاي مدل بالا قرار گرفته‌اند.

يکي از مالباختگان در اظهارات خود به کاراگاهان گفت: «در شهرک هما به همراه دوستم در حال رفتن به آموزشگاه بوديم که دو نفر موتورسوار در مقابل ما توقف کردند؛ يکي از آنها اقدام به پرسيدن زمان ساعت کرد و من نيز ساعت 14:20 را به وي اعلام کردم؛ ناگهان همين شخص با ديدن گوشي تلفن همراه apple در دستم، از موتور پياده شد و با تهديد چاقو اقدام به سرقت گوشي تلفن همراه من و دوستم کرد ؛ ما نيز با مشاهده تهديد چاقو در آن لحظه نتوانستيم هيچگونه مقاومتي در برابر آنها انجام دهيم».

شناسايي و دستگيري متهمان


کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با انجام اقدامات چهره نگاري و بهره گيري از بانک اطلاعات مجرمين سابقه دار موفق به شناسايي متهم سابقه دار «بهزاد . ص» (22 ساله) شدند که در سال‌هاي گذشته نيز به همين اتهام ( سرقت به عنف ) دستگير و روانه زندان شده بود .

با شناسايي بهزاد، کارآگاهان اقدام به شناسايي مخفيگاه وي در منطقه خليج کرده و در تحقيقات خود اطلاع پيدا کردند که وي مدتي است به محل سکونتش مراجعه ندارد؛ در ادامه تحقيقات جهت شناسايي مخفيگاه بهزاد و ديگر اعضاي گروه، کارآگاهان موفق به شناسايي سه عضو ديگر گروه به نام‌هاي ناصر . ج ( 18 ساله)، حسين . خ (18 ساله) و بهروز . الف (22 ساله) شدند .

سرانجام با شناسايي محل‌هاي تردد متهمان در منطقه تهرانسر، کاراگاهان اقدام به دستگيري هر چهار متهم کرده و در بازرسي از آنها موفق به کشف دهها گوشي تلفن همراه مسروقه و دو دستگاه موتورسيکلت شدند.

متهمان پس از انتقال به پايگاه دوم آگاهي و شناسايي توسط مالباختگان، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به دهها فقره زورگيري گوشي‌هاي تلفن همراه مدل بالا و گران قيمت اعتراف کردند ؛ متهمان در خصوص استفاده از انواع موتورسيکلت‌ها جهت انجام سرقت نيز عنوان داشتند که موتورسيکلت‌ها را به صورت روزانه اجاره، پس از انجام سرقت و در ازاي هزينه اجاره موتورسيکلت، يک عدد گوشي تلفن همراه مسروقه را به صاحب موتورسيکلت‌ها تحويل مي دادند .

سرهنگ کارآگاه جانپرور، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت:

«تا به اين لحظه دهها مالباخته در خصوص اين پرونده شناسايي و متهمان نيز به دهها فقره زورگيري در مناطق مختلف شهر تهران بويژه در غرب و شمال غرب تهران اعتراف کردند ؛ لذا از کليه مالباختگان بويژه از دانش آموزان و دانشجوياني که بدين شيوه و شگرد مورد سرقت وجوه نقد و بويژه گوشي‌هاي تلفن همراه خود قرار گرفتند دعوت مي شد تا جهت شناسايي متهمان به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي – خيابان زنجان شمالي مراجعه کنند».

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
امین
|
-
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
توروخدا اینها رو زود به زود آزاد نکنین! میدونین چه تاثیر بدی روی احساس امنیت و نشاط در جامعه دارن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
ترو خدا اینها رو زود آزاد کنید تا دوباره به آغوش پر مهر جامعه برگردند و شغل شریفشونو ادامه بدهند
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
فکر می کنید دولت پزشکیان در آینده نزدیک بنزین را گران کند؟