بازدید 3440

تیم مذاکره‌کننده از مواضع بحق ایران دفاع کند

کد خبر: ۳۶۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹ 19 December 2013
یکی از مراجع تقلید قم گفت: تیم مذاکره کننده باید جوری حرکت کنند که مردم دنیا متوجه موضع برحق ما شوند و در مقام تعامل با آنها بتوانیم حرفمان را با مردم دنیا بزنیم.

به گزارش فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله صافی‌‌گلپایگانی، این مرجع تقلید صبح امروز در دیدار علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با تقدیر و تشکر از دلسوزی‌ها و زحماتی که تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای ایران و مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران کشیده‌اند گفت: در عالَم سیاست هر کشوری منافع خودش را جستجو می‌کند و باید با سیاست و تدبیر در پی کسب منافع کشور خودمان باشیم. ما نباید از آنها انتظاری جز این داشته باشیم بلکه باید حقوق ملت خود را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: در مذاکره این طور نیست که بگوییم شرایط باید صد‌در‌صد به نفع ما شود و ما باید اطمینان و اعتماد پیدا کنیم و باید جوری حرکت کنیم که مردم دنیا متوجه موضع برحق ما شوند و در مقام تعامل با آنها بتوانیم حرفمان را با مردم دنیا بزنیم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با ذکر این نکته که ما با کسی لجاجت و عناد نداریم اظهار داشت: باید در مذاکرات، به افکار عمومی دنیا بفهمانیم که حق با ماست و نمی‌خواهیم حق دیگری را پایمال کنیم بلکه می‌خواهیم فقط از حقوق ملت خودمان دفاع کنیم.

این مرجع تقلید به بعضی از شواهد تاریخی و تصرف بخش‌هایی از ایران توسط کشورهای بیگانه در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: هرچند بسیاری از گرفتاری‌های امروز ما ریشه در تاریخ و گذشته دارند و برای امروز ما نیست ولی تاریخ نشان داده است که همیشه خداوند شرایطی را فراهم آورده است که این مملکت از بحران‌ها نجات پیدا کرده است و حالا هم همینطور است که امیدوارم که با تدبیر و درایت مسئولین، مشکلات فعلی نیز با سربلندی ملت ایران پشت سرگذاشته شود.

وی به مشکلات و مصایبی که بعضی از کشورهای اسلامی با آنها دست به گریبان هستند اشاره کرد و یادآور شد: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که دچار مشکلات و گرفتاری‌های اینچنینی نشویم و بتوانیم مقاصد بلند اسلامی خود را پیاده کنیم.

استاد حوزه علمیه قم همچنین اظهار کرد: همت بلند دانشمندان و اساتید هسته‌ای ما موجب افتخار مملکت و عزت اسلام و مسلمانان است. سلام اینجانب را به همه‌ آنها برسانید و ما همیشه برای موفقیت همه‌ی آنها و شما دعا می‌کنیم. هدف اصلی شما این باشد که با این کارهای خوب خودتان، قلب مقدس آقا امام زمان (عج) را از خود خشنود کنید و ان‌شاء‌الله دعای آن حضرت مشمول حال شما و این ملت بزرگ و شیعیان باشد.

آیت الله صافی در پایان گفت: شما با حسن نیت و توکل بر خداوند متعال و با اخلاص کارهای خودتان را دنبال کنید که ان‌شاء‌الله سربلندی و عزت و عظمت اسلام را در پی داشته باشد.

در ابتدای این دیدار دکتر صالحی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان انرژی اتمی، توافقنامه‌ ژنو و سیاست‌های ایران در این گفت‌وگوها ارائه کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل