بازدید 4986
۸

انهدام باند 7 نفره زورگيران در پايتخت

کد خبر: ۳۶۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴ 21 December 2013
باند هفت نفره‌اي که اعضاي آن اقدام به زورگيري از شهروندان در سطح پايتخت کرده بودند، توسط ماموران پليس آگاهي منهدم شد.

به گزارش مردم سالاری، در پي وصول اخبار و اطلاعات مردمي در خصوص فعاليت گروهي از افراد سابقه‌دار منطقه شوش در زمينه ارتکاب سرقت‌هاي خشن، کارآگاهان اداره پنجم در بررسي موضوع اطلاع پيدا کردند که يکي از مجرمين سابقه دار به نام «محمد . ط» ( 26 ساله ) اقدام به تشکيل گروهي از سارقين بعنف کرده و در مناطق مختلف شهر تهران اقدام به زورگيري از شهروندان مي‌کنند .

شناسايي اعضاي گروه سارقين

با آغاز اقدامات پليسي، کارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي اقدام به شناسايي ديگر اعضاي گروه به نام‌هاي «مرتضي . ص» (26 ساله)، «محمد . ب» (22 ساله)، «ميلاد . د» (28 ساله)، «مهرشاد . ن»

(26 ساله)، «مسعود . ع» (25 ساله) و «بهروز . ک» (21 ساله) کرده و در بررسي سوابق آنها اطلاع پيدا کردند که همگي از مجرمين سابقه‌دار منطقه شوش هستند که پيش از اين بارها به اتهام ارتکاب جرايم مختلف شرارت، قدرت نمايي با سلاح سرد، نزاع و درگيري و سرقت‌هاي بعنف دستگير و روانه زندان شدند .

با شناسايي اعضاي گروه سارقين و بررسي شکايت‌هاي مطرح در خصوص سرقت‌هاي بعنف، يکي از مالباختگان با مراجعه به اداره پنجم پليس آگاهي ضمن شناسايي تصاوير متهمان به کارآگاهان عنوان داشت: «در روز پنجم آذر92، در خيابان انقلاب از تاکسي پياده و به سمت داروخانه فروش داروهاي خاص در خيابان نجات اللهي حرکت کردم ؛ در حاليکه با گوشي تلفن همراه مدل iphone خود (به قيمت سه ميليون و 300 هزار تومان) در حال صحبت بودم ، در فاصله چند متر مانده به داروخانه ناگهان جوان تنومندي مقابل من ايستاد و در کمال تعجب عنوان داشت که بايد گوشي تلفن همراه خود را به او تحويل دهم!!؛ هنوز کلمه‌اي از دهانم خارج نشده بود که ناگهان فرد ديگري از پشت سر ضربه اي به سرم وارد کرد و همزمان با وي، جوان تنومند اقدام به سرقت گوشي تلفن همراهم کرد؛ يکي از آنها سوار يک دستگاه موتورسيکلت طرح هوندا 125 شد و به سمت شمال خيابان حرکت کرد و نفر دوم نيز سوار يک دستگاه موتورسيکلت پالس مشکي رنگ شد و در جهت جنوب خيابان حرکت کرد ؛ تمامي اين اتفاقات و سرقت گوشي تلفن همراهم شايد در فاصله اي کمتر از 10 ثانيه اتفاق افتاد و هيچکدام از افرادي که در مقابل داروخانه ايستاده بودند اصلا متوجه سرقت نشدند».

دستگيري متهمان

با توجه به شناسايي دقيق دو نفر از اعضاي گروه توسط مالباخته و اطلاعات دقيق بدست آمده از فعاليت اين گروه از مجرمين خشن، هماهنگي‌هاي قضايي با شعبه پنجم دادياري دادسراي امور جنايي تهران انجام و تمامي متهمان در مخفيگاه‌هايشان واقع در منطقه شوش دستگير و به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند.

اعتراف به ده‌ها فقره سرقت‌هاي به عنف

سرکرده گروه (محمد . ط) که پس از دستگيري و مواجه شدن با مستندات و دلايل کارآگاهان چاره اي جز اعتراف نداشت، در همان اظهارات اوليه به دهها فقره زورگيري به شيوه زاغ زني و سرقت گوشي‌هاي تلفن همراه گران قيمت در مناطق مختلف تهران بويژه در شرق و مرکز تهران اعتراف کرد .

کسي حق اشتباه ندارد

در تحقيقات بعمل آمده از متهمان مشخص شد که در صورت وقوع اشتباه از سوي يکي از اعضاي گروه در زمان سرقت، ديگر اعضا اقدام به ضرب و شتم شديد و به اصطلاح تنبيه وي مي‌کردند ؛ به عنوان مثال يکي از متهمان که در زمان سرقت‌ها اقدام به زاغ زني مالباختگان در شعبات بانک مي‌کرد، پس از شناسايي اشتباه يکي از مالباختگان در داخل بانک، توسط ساير اعضاي گروه با چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود.

سرهنگ کارآگاه علي غياثوند، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرايم مختلف و اعترافات اوليه به دهها فقره سرقت‌هاي بعنف بويژه به شيوه زاغ زني در مراکز تجاري و بانک‌ها، از کليه مالباختگاني که بدين شيوه و شگرد مورد سرقت در مناطق مختلف سطح شهر تهران قرار گرفته اند دعوت مي‌شود تا جهت شناسايي متهمان و طرح و پيگيري شکايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه کنند».

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
واقعا که پلیس شاهکار کرده که این باند رو دستگیر کرده. هرچند معلوم نیس تا کی اینکارو میکنن. شگردهای پلیسی خفنی هم استفاده شده. گویا این زورگیران سوابق بسیار بسیاری داشتن و عکسشون هم موجود بوده و پلیس با شگردهای پلیسی اون عکس ها رو به این مالباخته نشون داده و اونم شناخته. توجه کنید که گویا این مجرم ها ۱۰ ها مورد دیگه به همین شیوه سرقت میکردن و اون موقع هنوز این شگرد خفن به ذهن پلیس مقتدر ایران نرسیده بوده.
تهران خیلی ناامن شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
همه جا نا امن شده
بکشیدشون این انگلها چند میلیون نفر را نگران و یک شهر را نا امن میکنند
دو روز دیگه ازاد می شن
پلیس کم کاری میکند
اعدام
چه فایده ازاین طرف میگیرند بعداز یک ساعت آزاد می شوند باید بااین افراد که باعث ناامنی شهر میشوند. بدترین مجازات را در نظر بگیرند تا دیگر کسی جرات نداشته باشد به امنیت کشور صدمه بزندزنده باد سربازان گمنام امام زمان (عج) که امنیت کشور را مدیون آنها هستیم
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری