بازدید 2903

انسان بودن مهم است، تفاوتی بین زن و مرد نیست

کد خبر: ۳۶۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷ 21 December 2013
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به همراهی تعدادی از فعالان حوزه زنان با حضور در منزل بانوی مفسر استاد منیره گرجی، از محضر ایشان بهره بردند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار موضوع مقام و موقعیت زن در قرآن و نگاه قرآن به زن مورد بررسی استاد گرجی قرار گرفت. استاد گرجی در خصوص مقام و موقعیت زن در قرآن اظهار داشتند: برابری زن و مرد در خلقت و آفرینش و ویژگی‌های انسانی، هر دو و امکان خطا و توبه و جبران برای هر دو با وحی به مادر موسی "و احسن القصص” نامبرده شدن سوره یوسف از آنجا که موضوع اصلی آن "زن” است. از جمله نکات قابل اعتنای قرآنی است.

وی گفت: زنان نمونه‌ای که در قرآن مطرح می شود در تاریخ هم نمونه بوده‌اند مانند مناجات مادر موسی، گفتگوی مسیح در دوره نوزادی با مادرش و روزه سکوت مریم پاکدامن و غیره هر قدر هم که شخصیت و جایگاه والایی داشته باشد.

گرجی ادامه داد: در نگاهی به زندگی پیامبران نقش زنان در کنار آنان قابل مطالعه است، همه انبیاء یتیم بودند و در دامان مادر بزرگ شدند و نقش همسران پیامبران از همسر حضرت ابراهیم تا حضرت موسی و حضرت محمد قابل ستایش است.

وی اظهارکرد: نکته قابل توجه دیگر در آیه ۱۲۶ سوره نساء است که به پیامبر می فرماید: "از تو در مورد زنان فتوا می خواهند بگو خدا در مورد آنان فتوا می دهد.” پیامبران در مورد خدا می‌توانند حرف بزنند، اما در مورد زن نمی توانند فتوا دهند.

گرجی ادامه داد: از مواردی که امروز برسر مسلمین می زنند و آنان را شماتت می کنند، بی توجهی به "حقوق زن” است. برای ایجاد تغییر در درجه اول باید شناخت حاصل شود. هیچ تفاوتی بین زن و مرد نیست؛ بلکه انسان بودن مهم است. لذا باید قرآن را خواند و خوب خواند تا امکان سوء استفاده را از معاندین گرفت.

به گزارش ایسنا، در این دیدار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با ابزار خوشحالی از دیدار با استاد گرجی اظهارکرد: برای رسیدن به جامعه قرآنی راه دشوار و سختی را در پی داریم. چالش‌های حوزه‌های مختلف اجتماعی و حقوقی زیاد است. در این سالها به مباحث حقوقی زنان کمتر توجه شده است و یکی از اولویت‌ها و اهداف اصلی معاونت امور زنان توجه به مبانی فقهی و حقوقی و شناخت رویکردها و موضوعات مطرح روز در حوزه زنان و خانواده است و باید به این مباحث نگاه ویژه‌ای داشت.

وی افزود: سعی ما بر این است که با استفاده از نظرات صاحب نظران در حوزه‌های مختلف قدمهای محکم و درستی برداریم تا به نتیجه مطلوب برسیم و بتوانیم تحولات عظیمی در حوزه زنان و خانواده ایجاد کنیم.

بنابراین گزارش، استاد منیره گرجی در کرسی نمایندگان مجلس خبرگان بررسی نهایی قانون اساسی بودند و وی فعالیتهای اجتماعی خویش را از سنین جوانی و همزمان با پانزده خرداد سال 42 آغاز کرده است، اینک در سنگر تدریس و تربیت مشتاقان به ارایه خدمات دینی و فرهنگی خویش ادامه می دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل