بازدید 6541
پزشکیان در نطق میان دستور:

عدالت آن نیست که تا کسی حرفی زد پدرش را در‌بیاوریم!

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نمایندگان در مجلس می‌توانند در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار‌‌نظر کنند‌، گفت: نمی‌توان نمایندگان را به سبب دیدگاه‌هایشان در مجلس توقیف یا تعقیب کرد.
کد خبر: ۳۷۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰ 08 January 2014
هزینه‌های سربار صدها شرکت کوچک!عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نمایندگان در مجلس می‌توانند در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار‌‌نظر کنند‌، گفت: نمی‌توان نمایندگان را به سبب دیدگاه‌هایشان در مجلس توقیف یا تعقیب کرد.

به گزارش «تابناک»، مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز چهارشنبه (هجدهم دی) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود‌ گفت: می‌خواستم درباره مذاکره، ‌بیکاری و سرعت پیر شدن جوانان بگویم، ولی ‌با برخوردی که با آقای مطهری در قوه قضاییه و مجلس شد، ذهنم به جای دیگری هدایت شد؛ بنابراین، اکنون می‌خواهم از این بگویم که ما نمایندگان در مجلس چه حقی داریم و جامعه از ما چه انتظارتی دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید پناهگاه مردم بود. نمایندگان بنا بر اصل ۸۴ قانون اساسی حق دارند در ‌مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار‌نظر کنند. همچنین اصل ۸۶قانون اساسی به این نکته اشاره دارد که نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در مورد اظهار نظر و رأی خود کاملا آزاد هستند و نمی‌توان آن‌ها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار می‌کنند تعقیب یا توقیف کرد.

وی با اشاره به برخی ‌سخنان حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه گفت: حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه خطاب به مالک اشتر می‌گوید، برای کسانی که نیاز دارند وقتی بگذار و خودت به آن‌ها رسیدگی کن که این به موضوع روزانه ما ربط دارد؛ مثلا شاید کسی از قوه قضاییه فرماندار و بخشدار شاکی بوده و حرف داشته باشد؛ وقت بگذار و حرفش را و بشنو.

این نماینده مردم در مجلس نهم‌ تصریح کرد: در بخش دیگری از نهج‌البلاغه آمده که یک محل عام تشکیل بده و در آنجا با مردم متواضعانه برخورد کن. لشکریان و نگهبانان را کنار بگذار تا کسی که حرف دارد، بتواند بدون لکنت زبان حرف بزند. کسی که می‌خواهد حرف بزند چرا او  را می‌ترسانید؟ چرا تهدید می‌کنید؟ چرا انگ می‌چسبانید که چپ یا راستی است؟ چرا می‌گویید ضد نظام است؟

پزشکیان افزود: حضرت علی (ع) در بخش دیگری از نهج‌البلاغه می‌گوید ‌از رسول خدا شنیده‌ام جامعه‌ای که در‌ آن نشود حق ضعیف را از آدم‌های بزرگ و گردن کلفت بدون لکنت زبان گرفت، روی سعادت نخواهد دید. باید در جامعه بشود از کسانی که قدرت دارند و در مسند قدرت نشسته‌اند، بدون اینکه بترسند حرف زد.

وی بیان کرد: باید ‌بتوان آسان صحبت کرد، نه اینکه یک نماینده مجلس نتواند حرف بزند. اگر اشتباه کرد خب بگویید اشتباه بوده، ما آن را بررسی کردیم، نه اینکه به دلیل حرف‌هایش به وی بگوییم که تو مجرم هستی.

‌پزشکیان بار دیگر با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه گفت: خشونت و نارسایی در گفتار را تحمل کن و غرورت در مقابل مردم را بشکن، زیرا برای این کار خداوند به تو رحمت خواهد داد و به دلیل اینکه تو از خدا اطاعت کردی، بر خدا نیز واجب می‌شود که به تو ‌پاداش دهد و این پاداش چگونه به تو می‌رسد، وقتی که بتوانی تحمل کنی تا مردم حرف بزنند!

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: این عدالت است نه اینکه تا کسی خواست حرفی بزند پدرش را در‌بیاوریم. ما با شعار داشتن آیین عدل و حق در جامعه آغاز کردیم، ولی یک شرط دارد و آن ‌اینکه حق در رفتار و گفتارمان ظاهر شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی