بازدید 15409
ديلي تلگراف فاش کرد:

تلاش رسمي اسرائيل براي ترور دانشمندان هسته اي ايران

مرگ چندين تن از شخصيت‌هاي برجسته ديگر که در اروپا و آمريکا در تهيه تجهيزات مورد نياز ايران براي غني‌سازي اورانيوم بوده‌اند، نيز بخشي از برنامه موساد براي مبارزه با جمهوري اسلامي ايران بوده است.
کد خبر: ۳۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۵ 17 February 2009
سرويس بين‌الملل «تابناک» ـ بنا بر اطلاعات غيررسمي، مقامات رژيم صهيونيستي در پي انجام فعاليت‌هاي تروريستي عليه دانشمندان هسته‌اي ايران هستند.

به گزارش «ديلي تلگراف»، تحليلگران اطلاعاتي غربي بر اين باورند که مقامات اسرائيل به عنوان بخشي از فعاليت‌هاي محرمانه خود عليه جمهوري اسلامي ايران، به دنبال ترور دانشمندان هسته‌اي ايران نيز هستند.

بر پايه اين گزارش، بخش جاسوسي موساد اسرائيل در ماجراي مرگ مشکوک اردشير حسن‌پور، دانشمند برجسته هسته‌اي ايران در سال 2007 که در تأسيسات هسته‌اي نطنز فعاليت مي‌کرد، دست داشته است. همچنين مرگ چندين تن از شخصيت‌هاي برجسته ديگر که در اروپا و آمريکا در تهيه تجهيزات مورد نياز ايران براي غني‌سازي اورانيوم بوده‌اند، نيز بخشي از برنامه موساد براي مبارزه با جمهوري اسلامي ايران بوده است.

ديلي تلگراف همچنين مدعي شده است که منابع اطلاعاتي آمريکا نيز به موازات موساد، تلاش مي‌کنند به جاي رويارويي نظامي با ايران، با خرابکاري، در روند فعاليت‌هاي هسته‌اي اين کشور اخلال پديد آورند.

از سوي ديگر، هنگامي که به نگراني‌هاي رژيم صهيونيستي در مورد پيشرفت‌هاي هسته‌اي ايران توجه شود، اين خبر «ديلي تلگراف» به واقعيت نزديک‌تر احساس مي‌شود.
«ايهود باراک»، وزير دفاع اسرائيل، ديروز در گردهمايي فرماندهان ارشد اين رژيم گفته است: پيشرفت سلاح‌هاي هسته‌اي ايران، موجوديت دولت اسرائيل را تهديد مي‌کند.

به گزارش روزنامه صهيونيستي «‌هاآرتص»، باراک افزود: در صورتي که ‌ايران به قابليت‌هاي هسته‌اي دست يابد، گروه‌هايي که از سوي دولت ايران حمايت مي‌شوند، تقويت خواهند شد و تلاش دشمنان اسرائيل در منطقه براي دستيابي به چنين توانايي‌هايي نيز افزايش خواهد يافت.

وي همچنين اظهار داشت: حتي اگر قابليت‌هاي هسته‌اي، به عنوان توانايي پيش‌گيرنده استفاده شود، با وجود اين، بسيار دشوار خواهد بود که از انتقال اين توانايي‌ها به گروه‌هاي تروريستي جلوگيري کنيم؛ چرا که ما چنين تجربه‌اي را پيشتر درباره سلاح‌هاي هسته‌اي پاکستان به دست آورده‌ايم.

در همين حال، سناتور دمکرات، «بنجامين کاردين» ـ که از افراد نزديک به لابي صهيونيستي است ـ درباره سياست‌هاي اوباما در برابر ايران گفت: بين سياست‌هاي اوباما و رؤساي جمهوري پيشين ايالات متحده در برابر ايران، تفاوت‌هاي بسيار کمي هست؛ اوباما نيز به همراه آنان به دنبال جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح‌هاي هسته‌اي است.

کاردين همچنين اظهار داشت: اوباما نيز مانند جورج بوش، خواهان توقف کمک‌هاي مالي ايران به فعاليت‌هاي تروريستي و توقف فعاليت‌هاي آنان براي دستيابي به قدرت هسته‌اي است.
وي که مأمور حقيقت‌ياب در رابطه بين اسرائيل و سوريه است، همچنين اظهار داشت که حامل هيچ پيامي از اسرائيل براي سوريه نيست.

گفتني است، پس از روي کار آمدن اوباما و دوري کردن او از اتخاذ مواضع تند ضد ايران، اسرائيل در پروژه خطرناک جلوه دادن ايران براي امنيت بين‌الملل، تا اندازه زيادي تنها مانده و اکنون مي‌کوشد با طرح مسائل جديد و ايجاد جو رواني، فضا را براي گفت‌وگوي ايران و آمريکا متشنج نمايد؛ زيرا آنها به خوبي مي‌دانند در صورت شکل گرفتن چنين گفت‌وگويي، مسأله هسته‌اي ايران به احتمال فراوان از وضعيت بحراني کنوني خارج خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری