بازدید 9172

نبوی: بیراهه اگر رفتیم، برگشتیم

«مرتضی نبوی» در تبیین تجربه های پیروی از اندیشه امام خمینی (ره) گفت: من نمی گویم که در پیروی از خط امام به بیراهه نرفتیم اما اگر رفتیم برگشتیم.
کد خبر: ۳۷۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰ 12 February 2014
 سایت «جماران» به نقل از «مرتضی نبوی» در تبیین تجربه های پیروی از اندیشه امام خمینی (ره) نوشت: من نمی گویم که در پیروی از خط امام به بیراهه نرفتیم اما اگر رفتیم برگشتیم.

در مطلبی که جماران روز چهارشنبه از گفت و گوی خود با نبوی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن منتشر کرد، می خوانید : عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «روز پیروزی انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است.

همه اقشار در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بودند.

هر سال 22 بهمن مورد استقبال مردم قرار می گرفته البته امسال با تاکید ویژه رییس جمهور همه طیف های سیاسی در این مراسم شرکت کردند.

خوشبختانه این یک مراسم ملی است.

فکر نمی کنم امسال فرق اساسی با سال های گذشته داشته باشد. روز پیروزی انقلاب روز همه ملت ایران بوده است.»

مرتضی نبوی با اشاره به اتفاقاتی که در چند سال گذشته در سیاست داخلی کشور رخ داد، افزود: «طبیعی است که مقام معظم رهبری هر سال تاکید داشتند که همه آحاد مردم در انتخابات شرکت کنند اما امسال این دعوت با ادبیات سیاسی خاص اتفاق افتاد و تاکید ویژه ای بر این موضوع داشتند و این مسئله را طرح کردند.»

او با توضیح اینکه این دعوت تاثیرگذاری خود را داشته، اضافه کرد:«نتیجه آن هم این بود که در شرایطی که حتی ناظران بین المللی در این فضایی که به تعبیر خودشان با اعمال تحریم های فلج کننده تصور نمی کردند، ولی شاهد حضور چشم گیر مردم در انتخابات بودیم.

این نشان دهنده بلوغ سیاسی جریان های سیاسی و مردم ایران است و هم تدبیری که رهبری اندیشیده است.

البته مقداری زمان برد تا این آگاهی ایجاد شود که واقعا از مسیر انقلاب و امام نباید جدا شد.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین توضیح داد: «در کشور ما همیشه نیروهای چپ و اصلاح طلبان، درون نظام بودند و اگر زمانی شبهات یا مشکلاتی بوده، هم از طرف نظام و هم از طرف بدنه جریان اصلاح طلب مشخص شد که اینها می خواهند درون نظام و ساختار حرکت کنند و مورد اقبال هم هستند.»

او درباره دیدگاه امام برای شرکت گروههای مختلف سیاسی در مراسمات مختلف، توضیح داد: «حضرت امام ، بیشتر به بدنه مردم متکی بودند یعنی پیوند مستقیمی بود بین امام و مردم. در این بین روشنفکران، نقشی نداشتند بلکه وقتی جریان انقلاب که یک پیوند بین مردم رهبری و دین بود اتفاق افتاد، باعث شد روشنفکرانی که خیلی عقیده های امام را قبول نداشتند مجبور شدند با این حرکت مردمی همراه شوند.

اما پس از پیروزی انقلاب بعضی ها نتوانستند بمانند.

حضرت امام مانعی از ورود هیچ یک از جریانها نداشتند اما چارچوب داشتند این چارچوب در قالب بحث های انقلابی و اسلامی و بعد سابقه معنویت ایرانی پایدار بود.»

او ادامه داد: «در اصل همیشه بنا بر این بود که خط حضرت امام، برجسته شود و رها نشود. من نمی گویم که در پیروی از خط امام به بیراهه نرفتیم اما اگر رفتیم برگشتیم.

این خط تاکید مقام معظم رهبری است و بحمد الله اگر فراز و فرودی داشتیم اما هیچ گاه آن را رها نکرده ایم.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار