بازدید 11298

انتقام از همسر سابق انگیزه آتش سوزی مرگبار سعادت آباد

کد خبر: ۳۸۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲ 19 February 2014
عامل اصلی آتش سوزی مرگبار در برج سعادت آباد همچنان فراری است و پرونده برای دستگیری مرد آتش افروز در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفته است. اعضای بدن یکی از مصدومان این حادثه نیز به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش قانون، با تماس سراسیمه شهروندان با سامانه 125 مبنی بر مشاهده دود و آتش از درون پارکینگ ساختمان مسکونی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت 21 و 44 دقیقه شنبه 26 بهمن آتش نشانان ایستگاه‌های 58، 25، 55، 84، 43 و گروه امداد و نجات 3 را به صدا درآورد و نیروهای عملیات به همراه 2 خاور دستگاه تنفسی، تشک نجات و بالابر راهی محل حادثه درخیابان سعادت‌آباد، بالاتر از میدان کاج، خیابان نهم شرقی شدند.

براساس گزارش این حادثه، با رسیدن نیروهای عملیات دود شدید و غلیظی یک ساختمان 5 طبقه مسکونی را در بر گرفته بود که پس از بررسی‌های بیشتر معلوم شد کانون شعله‌های آتش طبقه منفی دو و پارکینگ این ساختمان مسکونی است.

در این حادثه سه دستگاه خودروی سواری به علت نامعلوم طعمه شعله‌های آتش شده و دود غلیظ ناشی از آن ساختمان را فرا گرفته بود که آتش نشانان به سرعت به چند گروه تقسیم شدند و گروه اول به جست‌وجوی محبوسین احتمالی در ساختمان رفته و در طبقه زیرین پارکینگ دو مرد را که بی حال روی زمین افتاده بودند از ساختمان خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند که مرگ هر دو نفر بر اثر دود گرفتگی تايید شد.

گروهی دیگر از آتش نشانان نیز با بستن دستگاه‌های تنفسی وارد ساختمان شده و 15 نفر از ساکنان را که در میان دود گرفتار شده بودند به سلامت از ساختمان خارج کردند و پس از جست‌وجوهای تکمیلی آتش نشانان یکی از ساکنان نیز در طبقه دوم بیهوش در دود گرفتار شده بود که آتش نشانان وی را به همراه سه نفر دیگر که مصدوم شده بودند به عوامل اورژانس تحویل دادند.

در این عملیات آتش نشانان همزمان با گروه‌های دیگر با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و دستگاههای تنفسی برق و گاز ساختمان را قطع کرده و به سرعت از چند جهت به سوی شعله‌های آتش حمله ور شدند و دریک عملیات نفسگیر آتش سوزی را مهار و خاموش کردند.

بنا بر گزارش عوامل اورژانس مردی که در طبقه دوم در دود گرفتار شده بود نیز بر اثر دود گرفتگی شدید جان خود را از دست داد.در ادامه با حضور بازپرس رسولی از دادسرای جنایی تهران و کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

بررسی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی نشان داد، آتش سوزی عمدی بوده و فردی با ریختن بنزین روی خودروها آنها را به آتش کشیده است.

در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت زنی با مراجعه به ماموران گفت: من به خاطر اختلافاتی که با همسرم داشتم از او جدا شده و به خانه پدرم آمدم. همسرم چند بار من و پدرم را تهدید کرده بود . حالا هم احتمال مي‌دهم او اقدام به این کار کرده باشد و برای انتقام خودروی پدرم را به آتش کشیده باشد.با طرح این شکایت تیمي‌از کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و همسر سابق این زن را به عنوان مظنون دستگیر کردند.

مرد جوان در ابتدا منکر این موضوع شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: متهم در نخستين بازجويي‌ها منكر آتش‌سوزي شد اما وقتي با مدارك روبه‌رو شد در ادعايي گفت: چند سال قبل با همسرم ازدواج كردم. مدتي بعد صاحب يك دختر شديم تا اينكه دو سال قبل با هم اختلاف پيدا كرديم و از هم جدا شديم اما همسرم دخترم را نزد خودش نگه داشت.

در حالي كه تلاش مي‌كردم سرپرستي دخترم را بر عهده بگيرم، با مخالفت خانواده همسرم روبه‌رو شدم. كينه آنها را به دل گرفتم و آنها را تهديد به مرگ كردم. چندي قبل موضوع اختلاف با همسر قبلي‌ام را با يكي از دوستان نزديكم در ميان گذاشتم. شرايط زندگي‌ام را برايش شرح دادم و به او گفتم كه چقدر دلم براي دخترم تنگ شده است.

وي ادامه داد: دوستم وقتي درد دلم را شنيد به من قول داد تا انتقام سختي از آنها بگيرد. قرار شد ماشين آنها را با بنزين آتش بزند تا آنها را بترساند. به خاطر همين يك روز قبل از حادثه دوستم را به صورت مخفيانه نزديك خانه پدر همسرم بردم و ماشين سمند پدرزنم را به او نشان دادم. شب حادثه او با يك چهار ليتري بنزين به ساختمان آنها رفت و ماشين سمند را آتش زد. لحظاتي بعد از حادثه با من تماس گرفت و گفت كه ساختمان را به آتش كشيده است. دوستم به من گفت كه از پشت گوشي به صداي آژير ماشين‌هاي آتش‌نشاني و پليس گوش كنم و بعد از اين تلفنش را قطع كرد.

با اعلام اين خبر، قاضي رسولي بازپرس كشيك ويژه قتل از دادسراي جنايي در محل حاضر شد.

کارآگاهان پلیس آگاهی با شناسایی هویت عامل این آتش سوزی مرگبار راهی خانه او شدند اما متهم پس از این اقدام به محلی نامعلوم گریخته بود.

در حال حاضر پرونده برای رسیدگی به اداره دهم پلیس آگاهی فرستاده شده است تا ماموران با ردیابی‌های تخصصی متهم فراری را دستگیر کنند.

همچنین دختری که در این آتش‌سوزی دچار مرگ مغزی شده بود ظهر دوشنبه اعضای بدنش در بیمارستان مسیح دانشوری به بیماران نیازمند اهدا شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۰
زنت برای همیشه از شر منحوس وجودت راحت شد.
واقعا آدم انقدر کم عقل هنوز هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
بی عقل تر از این هم هست متاسفانه
واقعا متاسف شدم به دلیل کینه یک نفر جان چند نفر دیگر شب عیدی گرفته شده وسرمایه وزندگی دیگران به خاطر عقده های مردی نابودشده است این اقا روز قیامت چطور میخواهد جوابگوی این ظلم هاباشد . ظلم فقط مال هیتلروفرعون نیست هرکدام ازما با فراموشی یاد خدا به یک هیتلر وفرعون تبدیل میشویم . با خدا اشتی کنید و از او طلب کمک کنید نه شیطان.
پاسخ ها
بابك
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
عزيز چقدر ناز گفتي تباركالله ماشالله به شما ايزد نگهدارت...
این حادثه باعث شد که اعضای بدن یکی از مصدومان به بیماران نیازمند اهدا شود.
خدا رو شکر
واقعا باید به سلامت روانی خیلی ها شک کرد
آخر اختلاف یک زن و مرد باید باعث داغدار شدن چند خانواده بایدشود تا ما بخود آییم؟
به نظر من به جای پزشک خانواده باید مثل کشورهای توسعه یافته ، نقش مددکاران اجتماعی در محلات را فراگیر کرد تا حقوق کودکان و احیانا زنان و مردانی که دچار معضلات اجتماعی و فرهنگی هستند ولی دستشان به جایی بند نیست حفظ شده و به این اقدامات خطرناک دست نزنند
عقل نباشد جان در عذاب است ! خواستی یه ماشینو بسوزونی به آپارتمان 7 طبقه رو آتیش زدی ! اگه میخواستی یه آپارتمانو آتیش بزنی لابد یه محله رو آتیش میزدی ! من موندم اینطور ادما چطور به خودشون حق میدن اینطوری با زندگی مردم بازی کنن ! سر پیاز بودی یا ته پیاز ؟ به تو چه دوستت با زن سابقش مشکل داشته ؟ خیلی دلت سوخته بود میانجگری میکردی نه اونهمه آدم رو بدبخت کنی ! حکایت تو حکایت دوستی خاله خرسه ست ! اعدامش کنید تا درس عبرتی باشه برای بفیه !
بي عقل
يكي از افرادي كه تو اين آتش سوزي از بين رفت از جراحان مغز و اعصاب بيمارستان حضرت رسول بود متاسفم كه همچين سرمايه هايي كه چقدر براي اين جامعه مفيد بودن به خاطر همچين حماقتي خاكستر شدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
دو بار اعدام شود
دکتر یوسفی عزیز(جراح مغز و اعصاب) یادت گرامی و روحت شاد. خداوند به آن مادر داغدار یگانه فرزندش صبر وتحمل بی حد عطا فرماید.
مسئول سايت تابناك با درود
نميدانم منابع اطلاعاتي خود رو چگونه مورد پرسش قرار ميديد اما تا جايي كه من شنيدم همسر اين آقا ساكن ايران نيست و اينكه حضانت فرزند نامبرده به دليل عدم صلاحيت پدر به جهت مصرف مواد مخدر و رفتارهاي ناشي از سو مصرف مواد به مادر ايشان داده شده و اينكه اين فرد يك بار ديگر اقدام به آتش زدن خودروي همسر خود نيز كرده است.لطفا در اطلاع رساني و پيگيري هاي دقيق تر كه رسالت شما محسوب ميگردد پايدار و كوشا باشد . شاد و پيروز باشيد
كينه يه احمق يكي از بهترين پزشكاي بيمارستان حضرت رسولو تنها فرزند يه مادر ويه همسر شهيدو ازش گرفت خدا نگذره ازش
یکی از جان باختگان دوست صمیمی من بود که واقعا پسر بسیار بسیار صاف و صادق و مهربان و رئوف و خوش قلبی بود . خداوند به خانواده اش صبر دهد و انشاالله که این دو نفر به سزای اعمالشان برسند
خواستید اعدامشون کنیدو یا بذارینشون تو اتاق دود ،یا تو قیر داغ لطفاً.خیلی براشون متأسف شدم
واقعا متاسفم...
6 روزه که فقط بهت زده ام که چرا باید جان افراد اینقدر برای یک نفر بی اهمیت باشه...
6 روز هست که باورم نمیشه که بهترین دوستم دکتر محمدرضا یوسفی از زبردست ترین جراحان مغز و اعصاب که جز نیکی ازش چیزی ندیدم را دیگه نمی بینم...
خدایا به حق حضرت زینب(س) به مادرش صبر بده
بايد اون آشغالو تيكه تيكه كرد،هرروز يه تيكه از بدنشو بكني بندازي جلوي سگها.
با ابرازتاسف وتاثرازحادثه اتش سوزی سعادت ابادکه باعث فوت شدن یکی از اقوام نزدیک اینجانب به نام مهندس احدجعفری که یکی از استادید برجسته دانشگاه شدرا به خانواده محترم جعفری وهمه بستگان وخصوصا مردم شریف شهرستان باغین کرمان تسلیت عرض مینمایم
باسلام.از اینکه چندنفرآدم بی گناه در این حادثه به خاطر دیوانگی و بی ارادگی یک نفر جان باختندخیلی خیلی ناراحتم.بهترین وعزیزترین دوستم در این مجتمع زندگی میکنه .خداروشاکرم که تو این حادثه واسش اتفاقی نیوفتاد خدایا خیلی دوستت دارم .این دومجرم بایداعدام بشن بایدبمیرن.
برچسب منتخب
# نتایج انتخابات # انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات