بازدید 24368
تورم کاسته شد؛ اما توقع مردم افزایش یافت‌

کاربران «تابناک» افزایش ۲۵ درصدی حقوق را کم می‌دانند

در دولت گذشته، ۲۵ درصدی شدن افزایش حقوق‌ برای بیشتر مردم خرسندی به همراه داشت، چراکه بیش از انتظارشان بود؛ اما گویا ‌این فرمول دیگر رضایت‌بخش نیست، زیرا در روزهای گذشته، نقل‌قولی از وزیر تعاون منتشر شد که حکایت از آن داشت که نظر وی بر افزایش ۲۵ درصدی حقوق در سال ۹۳ است، ولی انگار این افزایش از دید بیشتر مردم، آن چیزی نیست که باید!
کد خبر: ۳۸۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۹ 23 February 2014
هنوز « نه به بار است و نه به دار»؛ تنها شنیده می‌شود که نظر وزیر رفاه درباره ‌افزایش حقوق‌ سال آینده به مانند ‌سال (۹۲)‌‌ همان ۲۵ درصد است؛ اما جالب اینکه مردم به این حد قانع نیستند و توقع بیشتری از دولتمردان دارند.

به گزارش «تابناک»، در آغاز سال ۹۲، هنگامی که کارمندان از تعطیلات نوروزی به محل کار خود بازگشته و حقوق فروردین ماه خود را با ۲۰ درصد افزایش ـ بنا بر‌ لایحه بودجه سال ۹۲ که اسفندماه ۹۱ اعلام شده بود ـ انتظار می‌کشیدند، ناگهان با‌خبر شدند که دکتر احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت، پیشنهاد افزودن ۵ درصد دیگر بر ‌حقوق را داده و با موافقت و تصویب هیأت دولت، قرار است افزایش ۲۵ درصدی حقوق از آغاز سال در دستور کار قرار گیرد.

آن زمان ۲۵ درصدی شدن افزایش حقوق، برای بیشتر مردم خرسندی به همراه داشت، چراکه بیش از انتظارشان بود؛ اما گویا این فرمول دیگر رضایت‌بخش نیست، زیرا در روزهای گذشته، اظهار‌نظر فرامز توفیقی، رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران به نقل از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حکایت از آن داشت که نظر وزیر بر افزایش ۲۵ درصدی حقوق در سال ۹۳ است، ولی این افزایش چندان با استقبال عموم روبه‌رو نشد.

کاربران «تابناک» افزایش 25 درصدی حقوق را کم می‌دانند

نظرسنجی «تابناک» در این باره از کاربران، نشان می‌دهد ‌از میان حدود پنجاه و پنج هزار تن (دقیقا ۵۴۵۵۹ تن) شرکت کننده، بیش از چهل هزار تن مخالف این میزان افزایش حقوق هستند؛ یعنی بیش از ۷۴ درصد شرکت کنندگان که به عبارت بهتر، اکثریت آرا را شکل داده‌اند.

این در حالی است که از این ۷۴ درصد، بیشتر ایشان افزایش ۲۵ درصدی حقوق را «کم» دانسته‌اند و حدود چهار هزار تن دیگر که کمی بیش از ۸ درصد آرای کل را از آن خود کرده‌اند، بر این باورند که این میزان افزایش حقوق «زیاد» است؛ افرادی که اگر بگوییم در میان ایشان کارفرمایان و برخی اقتصاددانان، باید حضور پر‌رنگ‌تری داشته باشند، چه بسا اغراق نکرده باشیم؛ افرادی که اغلب در بخش خصوصی کارفرما هستند و به رغم مشکلات فراوانی که ‌با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، باید حقوق را از آغاز ماه بعد به نرخ جدید بپردازند و اقتصاددانانی که نگرانند، افزایش حقوق، منجر به افزایش تورم در جامعه می‌‌شود و برای ادعای خود تا دلتان بخواهد، شاهد دارند.

جالب‌تر اینکه بیشتر کاربران در حالی به افزایش ۲۵ درصدی رضا نداده و آن را کم دانسته‌اند که امسال به نسبت سال گذشته، نرخ تورم کاهش داشته و در بسیاری از موارد، موج گرانی‌ها به ثباتی نیم‌دار گره خورده است؛ اتفاقی که می‌تواند به نوعی افزایش حقوقی در سطح افزایش حقوق ابتدای سال ۹۲ را معقول جلوه دهد، ولی مگر می‌شود فراموش کرد که گرانی‌های افسار گسیخته در دورانی که شیوع داشت، چه بر سر همه‌مان آورد؟

شاید جبران نشدن آن گرانی‌ها یا ترس تکرار آن، عاملی باشد که رد پر‌رنگی در انتخاب گزینه «کم است» از طرف کاربران داشته باشد؛ اما چه این عامل و چه عوامل دیگر، موجب رأی بالای این گزینه شده باشد، هنوز باید منتظر ماند و دید که سرانجام دولتمردان چه میزان افزایش حقوقی را مصوب خواهند کرد تا آن زمان بتوان نظر داد که رأی کاربران تابناک به دیدگاه دولتمردان نزدیک است یا خیر!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۳۲
اگر افزایش حقوق 100 درصدی را به جای گزینه 25 درصدی میگذاشتید باز هم کاربران تابناک آن را ناکافی عنوان میکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
همه مثل تو نیستن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
نه این طور نیست مردم فقط حقشون رو میخوان، به اندازه تورم حقوق ها رو افزایش بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
بله بنده كه با ماهي هشتصدتومن نميتونم زندگيم رو بگردونم اگه بشه يه ميليون هم بازم فرقي به حالم نميكنه.اما شما كه حقوق چند ميليوني داري اين بيست و پنج درصد رو هم نياز نداري
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
حقوق من قبل از دست گل دولتمردان و ... ماهانه 700 دلار بود اما الان 250 دلاره . شما با این معیار رضایت مردم رو باید اندازه گیری کنی داداش . حقوق باید 300 درصد افزایش پیدا کنه که برگردم به 3 سال پیش!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
خدا میدونه هدفت از این نظر چی بوده خصوصاً این 100 درصد یعنی مردم نباید به حقشون برسن.اگر به اندازه تورم حقوق ها افزایش پیدا کنه هم ریخت و پاش ها جمع میشه هم زندگی مردم به مراتب بهتر میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
دوستان در نظر داشته باشید افزایش نقدینگی در شرایط فعلی به مانند سمی مهلک برای اقتصاد کشورمان است. همین 25 درصد هم کافیست به نظر من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
محمد خان درست میگی ولی کار از کار گذشته اگر از حالا به بعد به اندازه تورم حقوق ها رو افزایش بدن بازم خوبه.
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
قشر کارمند و کارگر روز به روز با این افزایش حقوقی که کمتر از نرخ تورم است. فقیرتر و فقیرتر می شوند.
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
تو اگه میتونی بیا ایران
1- استخدام شو
2- خونه 40 متری اجاره کن
3- لباس و کفش برای خودت و خانوادت بخر
3- با ما بقی حقوقت تا آخر ماه زندگی کن ( اگه چیزی مونده!)
فرض می کنیم بچه مدرسه ای نداری یا اگه داری یه مدرسه دولتی خوب نزدیکت هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
دوست عزیز من نمی دونم واقعا اروپا هستی یا نه ولی اگه اونجایی که هستی هم قیمت همه چیز چندین برابر می شد انتظار افزایش حقوق چندین برابری رو ملت دارن
ناشناس
| Germany |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
من نمی دونم این آقایونی که دنبال حقشون هستند دولت قبلی کجا بودند؟ چرا اون موقع .... حالا چون این دولت کمی رو داده شما هم پر رو نشین و گرنه این دولت هم همون مسیر دولت قبلی رو انتخاب می کنه به مرگ می گیره که به تب راضی شین از ما گفتن، من مخالف افزایش رفاه مردم نیستم ولی همه چی قدم به قدم، یادمون نره این دولت چه میراث ... رو از دولت مهر پرور و عدالت گستر به ارث برده
بچه پایین شهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
میدونی چرا بهت منفی دادم؟چون حقت بود . ملت حقشون رو میخوان . توی رای گیری که دیگه نمیتونیم دروغ بگیم . کمه برادر من کمه . من دارم میبینم سر مسائل مالی درو برم چطوری خانواده ها دارن ذره ذره آب میشن ، خودمم به شخصه کار غیر شرعی هم نمیکنم اما باور کنید هیچ برنامه ای برای ازدواج ندارم چون بدون یک پشتوانه نمیتونم توی این شرایط برای ی سال آینده برنامه ریزی کنم . خلاصه خودمون رو داریم میخوریم که به حروم نیوفتیم .
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
نکنه فکر میکنی کم نیست؟
من کار ندارم مردم چی زدن. ولی بی انصاف نباش. فکر میکنی کم نیست؟ مگه توی این مملکت زندگی نمیکنی؟
عباس مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
سؤال: در شهر اراک و در محله‌ای متوسط کرایه‌ی یک آپارتمان زپرتی ماهی 600 هزار تومان است هزینه‌ی دندان بنده در ماه پیش 1280000 تومان شد و حقوقم هم با اضافه‌کاری 530 هزار تومان است مدیر عامل شرکت محترم هم علاوه بر سهام دو یا سه تا شرکت و حقوق بازنشستگی 2 میلیونی 4 میلیون هم حقوق از این شرکت می‌گیرد تازه بن 250 هزا تومانی کالا هم که هدیه‌ی شب عید کارکنان بود هم گرفت در حالی که دو سه نفر دیگر به بهانه‌ی روزمزدی (هرچند دائماً در خدمت شرکتند!) 100 هزار گرفتند! پیدا کنید پرتقال فروش را! همچنین بفرمایید درآمد چند ده میلیونی مدیران و سرمایه‌داران ایجاد تورم نمی‌کند؟
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
همه چیز حداقل 300 درصد افزایش داشته بجز حقوق کارگر.تو این مملکت یه سری دارن از چاقی میمیرن و یه سری از لاغری.درامدهای یه سری میلیاردی شده و کارگر بدبخت باید حقوقش 700 هزار تومن باشه.اخه شما که این اعداد و تصویب میکنین میتونین 1 ماه با این حقوق زندگی کنین؟فکر نمیکنم تا 3-4 روز کفافتون و بده
daltanha
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
اینطور نیست به نظر بنده کسانی که حقوق بالا دارند مثل حکمش یک و نیم میلیون تومان باشه 25 درصد افزایش نزدیک 370 هزار تومان میشه اما کسانی که حکمش نزدیکای 800 هزار تومان باشه افزایش 25 در صدی نردیک دویست هزار تومان میشه ؟!....
خودتان قضاوت کنید تفاوت را ....
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
جاي دوري موندي عزيزم خبر نداري كه كارمند شرمنده خانواده اش شده بيا وببين .
کریمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
بنده خدا : زمانی کارمندی یک افتخار بود و کلی کلاس داشت حالا کارمندی سرشکستگی دارد به گونه ای که به در مغازه می روی برای اینکه یک تخفیف کم هم بگیری مظلومانه بایر با سر به زیری بگویی کارمندی حساب بکن یعنی من مستضعف هستم .چرا چنین شده ؟ چونکه 35 سال طبق قانون عمل نشده یعنی تورم هر سال 30 درصد بوده ولی افزایش حقوق 7 درص بوده که این هم به جیب بیمه ها و ... رفته معلوم است کارمند جماعت گدا شده است و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
25درصد افزایش حقوق درمقابل افزایش بیش از 60درصدی حامل های انرژی یعنی یک فاجعه دیگر برای حقوق بگیران بهتر نه حقوق کارگران زیاد بشه نه قیمت انرژی
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
درسته که افزایش نقدینگی باعث تورم میشه ولی یادمون باشه طی این چند سال اخیر مردم واقعا باسیلی صورتشون رو سرخ نگه داشتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
ناشناس یا اقتصاددانه یا کارفرماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
کاملا با شما موافقم اگر گزینه بی نهایت را هم می گذاشتند باز هم مردم آنرا ناکافی می دانستند
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
چندین ساله که درآمد(کل دریافتی) من کارمند داره هن هن کنان به دنبال نرخ تورم میدود. اما هر سال باز هم چند گام از فاصله سال قبل، عقبتره. در نظام دولتی ما، دولت وانمود میکنه که تأمین معاش میکنه و کارمند هم وانمود میکنه که کار میکنه! و این هم شده نتیجه اش. بهره وری زیر 20 درصد!! من کارمند هم مجبورم 3 جا کارکنم تا بتونم امرار معاش کنم. اصلاً یک پیشنهاد دارم. دولت محترم نیازهای سطح 1 و 2 خانواده من کارمند رو (طبق نیازهای هرم مازلو، نه بیشتر و نه کمتر) تأمین کنه، و اصلاً حقوق به من نده!! قبوله؟
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
اگه دویست درصد هم کنن باز کمه ، رفتم بازار یه پیرهن و یه شلوار خریدم شده 150 هزار تومن ، با حقوق ماهی 850 تومن ، اجاره ماهی 400 تومن و آب و برق و گاز و تلفن که قربونش برم . چی بخوریم ؟؟؟؟ سنگگگگگگ . چطوری ازدواج کنم ، چطوری بچه دار شممممممممم چطوری می تونم . نتیجه اخلاقی میشه اینکه . خدایا مرگی برسان که این زندگی از مرگ ننگین تر است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
منم نظرم به اندازه ی تورمه، به اندازه ای که از گرانی ها عقب موندیم،همین فقط حقمونو میخوایم همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
چی میگی واسه خودت کجا تورم کاسته شده ؟ نن جون من هم بره مغازه سر کوچه میفهمه که همه چی گرونتر شده .
ناشناس
| - |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
نفست معلومه که از جای خیلی گرم در میاد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
کاملا با نظر این کاربر موافقم. بجای افزایش حقوق ، دولت باید در کاهش هزینه های عمومی برای کلیه اقشار اقدام نماید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
لطفا واقع بین باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
کم است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
کسی که کارش آزاد هست به اندازه تورم یا بیشتر بر روی جنسش اضافه میکند ولی کارمند چه کار کند؟
صبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
میدونی تابناک شش سال کار کردم مجرد بودم و حقوقم رو به خانواده هم ندادم(بغیر از یکی دو مورد خاص) الان که دارم ازدواج میکنم فقط برای خرج و مخارج و تهیه جهیزیه کم آوردم و نمی دونم چیکار باید بکنم و ظرف دو ماه اونو تهیه کنم. میدونی علتش چیه چون حقوقم کفاف مخارج خودم رو نمی داد .همیشه هم صرفه جویی کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
نه عزیز جان ما تورم 100 درصدی را زیاد می دانیم .
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
داداش تو كه اون طرف آبي راجع به اين طرف نظر نده لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
از حقوق ما همون 25 درصدی که مجبور بودن افزایش بدن رو با بهانه های دیگه کم کردند
احسان
| Singapore |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
خدا ازت نگذره جای کارگران زحمت کش نیستی
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
دوست گرامی با این وضعیت اسفبار معیشت کارگری و کارمندی افزایش 100 درصدی هم جوابگو نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
مرفه بی درد
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
نیاز به افزایش که شب نشده قیمتا دوباره چند برابر بشه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
مایه دار خرپول
حسنا
| United States of America |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
مطمئنا ايشان يكي از همان 8 درصد است!! آقا يا خانم محترم !اگر واقعا حقوق بگيرباشي وبا حقوق اندك كارمندي زندگي كرده باشي ميداني كه اين ميزان افزايش چه ظلم بزرگي است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
با توجه به تورم افزایش حقوق کارمندان کم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
وقتي همه چي به دلار به فروش ميره اينم حقه كه حقوقم به دلار بگيريم
میدونم منتشر نمی کنید
آخه ما خوانندگان تابناک سر پیازیم یا دم پیاز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ که به حرف ما گوش کنند و از فردا حقوق افزایش پیدا کنه؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
کل جامعه همش حقوق بگیر پس قشر مغازه دار و کارگر و فنی کار و....پس چی که بر حسب رقابت و حفظ مشتری نمیتونه حتی ماهانه اندازه حقوق یک کارمند درامد داشته باشه.
salman
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
دم شما گرم. اتفاق جالب و تاسف بار دیگه ای که در دولت تدبیر و امید افتاده اینه که برا من که یه کارگر قراردادموقت هستم هنوز سال جدید از راه نرسیده, 10 در صد از حق شیقت ها رو کم کردن وگفتم که ما به التفاوت پرداخت های ماههای قبل رو هم کسر میکنند. این دولت تدبیر و امید ه دوستان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
گل گفتی . اما خیلی دوست دارم گوش اونی که نوشته تورم کاسته شده بگیرم یه دوری توی مغازه ها بزنیم بعدش اگه دیدی کم نشده یه پس گردنی بخوری شب عیدی نیای روی اعصاب من .
دولت باید بیمه و مالیات رو از دوش کارمندان و کارفرمایان برداره تو این وضعیت. چطور ما باید مثل قبل پایبند به قانون مالیاتی باشیم اما دولت یک پله هم کوتاه نیاد با این وضعی که برای مردم درست شده!
مالیات به دولتی می دهند که برای ملت و اقتصاد سود ده باشه نه اینکه تورم روی تورم!!
لطفا درج کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
درود بر شرفت.
بچه پایین شهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
شرف بر درودت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
مالیات به دولتی می دهند که برای ملت و اقتصاد سود ده باشه نه اینکه تورم روی تورم!!
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
درود بر درودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
دقیقا درست گفتید هیچ به این نکته توجه نمی کنند که کارفرمای بیچاره 23% حق بیمه با 25% افزایش حقوق با 25% مالیات بر درامد بایدچه طور از پس تورم بر بیاد. دولت بااین روش همیشه خودش را پشت این اعداد و ارقام قایم می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
ببینم ،مگه مالیات روکارفرما میده ،یا از حلقوم کارگر میکشه میده ، وقتی که ی جنسی رو از مغازه میخریم تنش نوشته ارزش افزوده فلان درصدپس مالیات از جیب مصرف کننده میره دست کارفرما مبلغ گنده ای میشه اخر کار که میخواد بده به دولتجون مبلغ زیاده زورش میاد وبا رایزنی سعی میکنه کمتر بده چون از جیب باباش میخواد بده درحالی که ازمن مصرف کننده گرفته
وحيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
شرف بر شرفت
افزایش حقوق 35 درصدی معقول است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
نه عمو مالیات حقوق بگیران باید به 0 برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
ناشناس اول هستم عمو جان خوب گفتی مالیات رو هم 0 کنن.تمام.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
بابک زنجانی و رفقا به جای همه ما باید مالیات بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
ناشناس اول هستم تابناک خبر زده احتمال گرانی آب تا 7 برابر البته این افزایش حقوق 35 درصدی به شرطیه که آب 7برابر نشه.وگرنه افزایش حقوق باید بیشتر بشه.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
من با افزایش حقوق که همانند یارانه نقدی است مخالفم. دولت بجای افزایش حقوق باید نسبت به کاهش هزینه ها برای اقشار مختلف را در نظر بگیره. مثل افزایش ضریب معافیت مالیاتی حقوق بگیران ، مثل مجانی نمودن هزینه های دارو و درمان ، تسهیلات با وام کم برای خرید مسکن. افزایش 1% حقوق هم منجر به افزایش چندین درصدی هزینه ها خواهد بود
ناشناس دوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
برادر عزيز / خواهر محترم
از اين به بعد اسمتان را ناشناس اول وارد كنيد تا هربار نياز به معرفي نداشته باشيد. بالاي نظر وقتي ببينيم ناشناس اول خورده مي فهميم شما هستيد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
افرین رضا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
فقط 100%
تا زمانی که دلال بازی و عدم نظارت کافی و سخت گیری شدید قانون در برابر متخلفین برقرار نباشه افزایش 100درصدی هم برای قشر حقوق بگیر جوابگو نیست.
به تورمش هم فکرمیکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
هر چی می خوام راه حل بدم چاپ نمیشه این طوری بگم تولید باید زیاد بشه تا تورم افزایش پیدا نکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
تورم افزایش حقوق خوبه، من برای سبد جونم رو میدم تورم که چیزی نیست.
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
چطور وقتی نوبت افزایش حقوق کارمند که میشه یهو نگران تورم میشید؟! وقتی قیمت همه چیز دو تا سه برابر میشه , نیازهای زندگی که کم نمیشه! مگه چقدر میشه جلوی خرج رو گرفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
تورمش چند ساله .... فدات شم الان صدقه ای و قطره چکونی دارن مثلا جبرانش میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
چه حقوق 10 درصد افزایش یابد و چه 60 دصد تورم در صورت اجرای مرحله دوم هدفمندی بالای 50 درصد خواهد بود
قيمت بنزين و كرايه ها چي؟ اونا چقد ميرن بالا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
به اندازه فشار خون من کارمند ...
وقتی تو این کشور همه چیزبقیمت لارمحاسبه شده حقوق هم باید معادل دلار 2900 یعنی باید حقوق 300 در صد اضافه بشه .
پاسخ ها
مملی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
حد اقل حقوق کارگر امریگایی ساعتی ده دلار وده سنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
خود دولت وقتی موردی را گران میکند (مثل آب ، برق و....) چند درصد اضافه میکند؟ آیا 25% است؟ مردم که نمیتوانند کسری هزینه زندگی خود را دزدی کنند.
مگه وزیر تعاون افزایش حقوق رو تعیین میکنه؟
وقتی در ایران میگن کارمند منظورشان قشری ست که افزایش حقوقشان کمتر از میزان تورم رسمی ست ضمنا 10 درصد هم مالیات می دهند و اسمشان هم جیره خوار است.
وقتی در ایران میگن آزاد منظورشان قشری ست که افزایش سود را خود تعیین می کنند و ریالی هم حاضر به پرداخت مالیات نیستند و اسمشان کسبه محترم است.
---
نتیجه می گیریم هر ریال افزایش حقوقی برای قشر اول به معنی افزایش تورم و ایجاد مشکل برای قشر دوم تعبیر می گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
احسنت گل گفتي
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
خوب گفتی!!!در ضمن مالیات بر ارزش افزوده رو هم مصرف کننده یعنی همین کارمندا و کارگرا دارن می دن!!عجب عدالتی!!!
وقتی هزینه زندگی 80% افزایش پیدا کرده، چطور 25% افزایش حقوق را می توان کافی دانست!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
درود
تورم چنددرصد؟
اگه قراره درپی افزایش 25%حقوق تورم 30%داشته باشیم حقوق ثابت باشه سنگینتریم
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
تازه میپرسی تورم چند درصد!!!!
عمو پاشو از خواب برو از بقالی سر کوچه خودتون... یکم خرید کن برگرد
تورم پارسال 31 درصد بود افزایش حقوق 25 درصد
اجحاف در حق کارگرا شد حالا می گین با لطف ریس جمهور از 20 به 25 رسید
واقعا که ......
سال بعدی هزینه ها چقدر زیاد میشه؟ اصلا فرض کنیم این پول رو به من ندادن ، تورم کنترل میشه؟ اگر میشه که کلا حقوق رو زیاد نکنن و فقط قیمت ها رو ثابت کنن اما بدونید این پول رو من خرج نکنم کارفرمای ما برای ماشین N میلیونی و میلیاردیش خرج میکنه یا میریزش توی بازار مسکن و سکه و... پدر مردم رو در میاره . واقعا فکر میکنید این پول دست کارگر نرسه ، میره سرمایه ای در راه پیشرفت کشور میشه؟ از طرفی تورم وقتی زیاد میشه که با افزایش پول و نقدینگی توی جامعه ، درخواست کالا زیاد بشه و به طبع قیمت ها بره بالا ، اما الان مغازه دارش هم چشم دوخته به بازار شب عید و تقریبا فروشش در حد آب باریکست و اگر پولی مثل یارانه ها به مردم بدن تازه بازار از حالت راکد در میاد چه برسه به افزایش قیمت ها ، با این تفاسیر نمیدونم توی این شرایط این پول چرا تورم ایجاد میکنه؟ لطفا یکی منو توجیه کنه .
آقا حقوقی که تو حونه ما میاد 640 تومنه!با 25 در صد چقدر میشه؟!!؟ کسی که حقوق میلیونی هم میگیره با 25 در صد چقدر میشه؟!!!
آقا کسی که حقوقه کمتری میگیره باید با حقوق بگیران میلیونی تفوات داشته باشه!!
تابناک خواهشن تایید کن
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
آقا محمد متاسفانه الان همینطوره که شما می خواید. یعنی مثلا پارسال که هی میگفتن 25 درصد رو حقوق ها اومده فقط برای کف حقوق بود. یعنی برای کسی که تازه شروع به کار کرده. حالا اگه خود شما آقا محمد عزیز یکسال کار کرده باشی دیگه اون 25 درصد شامل شما نمی شود عزیز. میشه 24 یا 24 و نیم. اینه بگیر برو ببین اگه ده سال یارو سابقه داشته باشه چقدر با این فرمول دلخواه امثال شما بهش مکدن. میشه حول و حوش 20 درصد و همینطور پایین تر میشه. حالا چند سوال: بحث روی مقدار 25درصد و بالاتر است حالا تورم برای همه یکسان بالا رفته است چه کف حقوقی ها و چه به قول شما میلیونیها چرا باید به کف حقوق بیشتر از یک میلیونیها بیشتر اضافه شود آیا این انصاف است؟ اگه به یک میلیونیها کمتر اضافه شود آیا اون اضافی به شما می رسد. آیا شما هم راضی هستی چند سال دیگه درصد افزایش شما از تازه کارها کمتر بشه؟ این فرمول افزایش حقوق که بانی تورم اختراع کرده یک فرمول شبه کمونیستی است که باید کاری کرد که حقوق همه تو دراز مدت به هم نزدیک بشه. آخه این انصافه کسی با سطح تحصیلات بالاتر و سابقه بیشتر درصد کمتری روی حقوقش بره. پس آقا محمد دنبال این نباش و بحث اصلی که 300 درصد پارسال رو 25 درصد گرفتی دنبال کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
با نظر امید موافقم
به اندازه تورم باید حقوق افزایش پیدا کند
پاسخ ها
وحيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
احسنت
گیرم که کاربران تابناک گفته باشند کمه ولی مگر حرف عده ای که سر در نمیارن از مسائل اقتصادی درسته ؟ شما یه کاری کنید . یه نظر سنجی بزارید که افزایش حقوق پنجاه درصدی موافقید یانه ، اونوقت ببینید باز هم بیشتر کاربران شما میگن بله . در حالی که هر چه بیشتر بشه این حقوق دلیل نمیشه که به نفعشون باشه . چون کنترل تورم رو با مشکل مواجه میکنند . یعنی عملا یک دور باطل بوجود میاد . خیلی بهتر بود که این تحلیل رو یک اقتصاد دان بررسی میکرد . نه شمایی که معلومه خیلی نیاز داری به این افزایش و به عواقب و خطراتی که برای خود شما داره فکر نمیکنی .
خسته نباشید ...
ای کاش در مورد خیلی چیزهای دیگر هم نظر خواهی و همچنین تحلیل کارشناسی نظر می کرددید .
من هم کارمند هستم ولی افزایش حقوق غیر کارشناسی باعث تورم بیشتر خواهد شد
پیشنهاد : افزایش حقوق 25 درصد کاهش تورم هم زمان حداقل 5 درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
شما قطعا از اون قشر كارمندان هستي كه به لطف نقص در قانون درامد مكفي و خوبي داري كه از اين فتوا ها ميدي گلم!!!!!!!!!!
کی به حرف ما گوش میده هالا شما هرچی می خواهید نظر سنجی بگذارید خودشون هر کاری به نفع خودشون هستش انجام میدن حقوق را اگه 30تا 40درصد هم اضافه کنند با توجه به این نابسامانی در بازار قیمت بازم درد کسی را درمان نمی کنهههه
خيلي كم است
افزایش حقوق باید متناسب با نرخ تورم باشد که به گفته دولتمردان بیش از 40%است هر چقدر این افزایش کمتر از نرخ تورم باشد سفره یک مشت مردم حقوق بگیر که صدایشان به جائی نمیرسدروز به روز کوچکتر میشوداین را باید بدانیم که گذشتن زندگی حقوق بگیران یک معجزه الهی است بخدا پناه میبریم
دولت باید اول از خودش شروع کند . جلو گرانشدن کالاهای تولید خود را بگیرد با اعمال مدیریت صحیح که خود بزرگترین کارقرماست ! بیمه و بهداشت و تحصیل را هم برای مردم سهل و آسان و ارزان کند . هنوز نیامده و سال نو نشده همین دولت قراراست انرژی راتا 40% گران کند خوب مشخص است انتظار 50% تورم را باید داشت !! که تورم هم بالاتر رفته چطور تابناک میفرماید کم شده است ؟ و آخرالمر اینکه باید روابط خود را با دنیا بهبود بخشیم تا بتوانیم آسان و بهتر و شیک تر تولید و صادرات کنیم !!فقط نگتهی به ترکیه و دبی و قطر و کره میشود فهمید که هر که جز تولید و مراوده با جهان حرف دیگری میزند همه اش نسیه است !!!
افزایش 25 درصدی حقوق قابل تحمل است در صورتی که به تمام سطوح حقوقی اعمال گردد. با توجه به فرمول افزایش حقوق هر چه حقوق بیشتر گردد تاثیر افزایشی ضریب حقوق کم می گردد و شاید به 7 درصد هم برسد و ضریب 25 درصدی فقط به حداقل حقوق تعلق می گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
پارسال و سال قبلش همینطور شد و حقوق ما فقط 7% به علاوه 43000 تومن افزایش پیدا کرد! این 25% هم حرفی گول زننده ست، حتی 25% هم وجود خارجی نداره
من 2 ساله 50 هزار تومان هم نتونستم پس انداز کنم و این منو نگران کرده و عصبی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
پس انداز مرد!الفاتحه
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
منم همینطور، بعد میگن چرا ازدواج نمیکنی!!!! با کدوم پول ازدواج کنم؟
اون اقای ناشناسی که اول نوشته اگه حقوق 100 در صدری رو هم میگذاشتن باز هم کاربران همین گزینه رو انتخاب میکردن بفرمایند وقتی در کشوری بالا 45 درصد تورم ایجاد شده این 25 درصد باقیمانده رو کارمندان از کجا بیاورند و جبران بکنند خیلی خوب میشد ؟ یا باید کلیه هایش را بفروشد و خرج زندگی بکند و بعضی ها هم میلیاردها دلار اختلاس کرده و کشور را ترک کنند البته معلوم این این ناشناس حداقل حقوق ماهی سه چهار میلیون میگیرد که نمیداند در این مملکت گرانی چکار میکند
اولا" مطابق قانون می بایست معادل تورم افزایش حقوق محاسبه شود حالا چگونه است که چند سالی است که مرتب خلاف قانون عمل میشود وکمتر از تورم به حقوق اضافه میشود
ثانیا" در چند سال گذشته این عدم رعایت قانون باعث شده که حقوق ها سال به سال از تورم عقب بماند
ودر حال حاضر میانگین حقوق کارگران از حقوق کارمندان بمراتب پایین تر میباشد
- عمده دلیش این است که اکثر کارفرمایان امروز مدیران ونمایندگان و وزرا هستند
بله کارفرماین ما برای ما قانون مینویسند
باید همانطور که دولت میگه بنزین و گاز و اب و برق غیره در خارج از کشور با دلاره اینقدر میشه و مردم ایران از این بابت کم پرداخت میکنن حقوق ها رو هم به دلار همون کشور ها حساب کنه و بمردم بده که اینقدر هم منت سر مردم نباشه و مردم هم کم مصرف بکنندو حیف و میل نکنن
وقتي خود دولت قصد افزايش قسمت حاملهاي انرژي تا 70 درصد رادارد متوجه ميشويم چه تورمي در راه است حالا وقت افزايش حقوق كه ميشه شايد 25% اضافه كنند كه هيچ فايده اي ندارد
با توجه به اينكه افزايش 25 درصدي حقوق تورم به دنبال دارد پس ژيشنهاد ميكنم دولت قيكت اجناس راپايين بياورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
فارسی بنویس مام بفهمیم
هرچه به لوله نفت نزدیکتر باشی وضعت بهتره
اول شرکت نغتی ها
دوم دولتی های تهران مجلسی ها و وزارتخانه ها و تجار مرتبط
سوم کارمندان دولت
...... در اخر کارمندان وکارگران بخش خصوصی که از نفت بی نسیب هستندو باحقوق 480000 تومان زجر میکشند
متاسفانه مسئولين و اقتصاددانان ما مرتبا از قيمت حامل هاي انرژي ميوه ووووو در كشورهاي همسايه كه خيلي بالاست خبر ميدن ومارا بر اساس قيمت هاي منطقه سنجش ميكن ولي هيچ وقت نگفتن حقوق كارمند اونجا چقدر است بابا من نمي خوام 25 درصد به حقوققم اضاف بشه ولي دوست دارم تورم هم بالا نره
پاسخ ها
مملی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
علی جان ما خودمونو با آدمای کجا مقایسه میکنیم این شرطه آمریکا یا آفریقا؟
اخه كسي كه بلد نيست كاري رو انجام بده چرا بايد بهش دست بزنه؟؟؟؟؟
نميشه كه كل دنيا ما همه كاره باشيم
اقا جان اگر ميخواستيم اقتصادمون رو از دولتي و يارانه اي خارج كنيم بايد از راه علمي وارد ميشديم نه راه شكمي! ( خدا شاهده خودم شنيدم وزير اقتصاد وقت در جواب خبر نگار گفت : نميدونيم چي كيشه - بايد هدفمندي رو اجرا كنيم تا ببينيم چي ميشه؟؟؟؟!!!!!)
الانه چند گانگي وحشتناكي در اقتصاد ايجاد شده
براي كارگر نميصرفه كار كنه و ميگه حقوقم كمه براي كارفرما نمصرفه توليد كنه ميگه هزينه هاي زياده و قيمت هاي كالا كم!!!!
از طرف ديگه كساني كه مشاغل ازاد دارن توي اين وسط براشون هيچ وقتي نميكنه و گرون ميخرن و گرون ميفرشون و فقط مصرف كندده اسيب ميبينه
ماليات رو حقوق بگير خصوص كارگري كه تا 35 درصد تساعدي ميده و تاجر و مشاغل ازاد حتي يك دهم حقوق بگيرا هم ماليات نميدن؟؟؟
پزشكان خون مردم رو توي شيشه كردن و هزينه هاي پزشكي وحشتناك
به لطف دولت قبلي يكسري از حقوق بگيران لشگري و كشوري داراي حقوق هاي انچناني شدن و از جامعه حقوق بگيري كف فاصله خوبي گرفتن و به مسائل اقتصادي بي تفاوت شدن!!!!!!!!!
مديران دولتي درامد هاي بالا دارن
به لطف اختشاش در اقتصاد ، امار هاي فساد مالي و اختلاس روز ب روز زياد شده و ميشه و اين وسط رانت اطلاعاتي كه جاي خودش رو داره و عده قابل توجهي هم با اين رانت به پول هاي باد اورده نجومي دست پيدا ميكنن
اخه حق ملت ايران اينه؟؟؟؟؟
تازه با اين مصوبات مجلس و دولت در خصو ص بودجه و هدفمندي در سال 93 ، خدا به داد مردم كف جامعه برسه
خصوص جامعه حقوق بگيري قانون كاري و كارگرا................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
یکی پیدا شد حرف دل خیلی از مردم و زد
شایدارزو......که عیب نیست
تابناك كي گفته باافزايش 25درصدي حقوق امسال همه خرسند بودند؟!لطفا شما بعنوان يكي از سايتهاي مطرح حقيقت را بنويسيد.جامعه كارگري ازافزايش 25درصدي بسيار ناراضي بودند.چون هرسال برخلاف قانون افزايش حقوق كمتر از هزينه معيشتي كارگران لحاظ ميشود.خرسندي ازآن صداوسيما بود كه آقاي حياتي(مجري خبر)اعلام فرمودند خبرخوش براي كارگران!!كه همين امر موجب اعتراض شد.تابناك عزيز اگر همه از افزايش25درصدي امسال راضي بودند شكايت متعدد تشكلهاي كارگري به ديوان مصلحت اداري بابت چه بوده؟
دوباره شروع کردین به توهین کردن به شعور کارگران بیچاره ، هر سال 27 اسفند 10% حقوق کارگر را اضافه میکنند و فردایش همه میروند تعطیلات نوروز و همه چیز فراموش میشود تا سال بعد .

دست بردارید از بازی کردن با این قشر دردمند.
اينها فقط خسته كردن چانه حقوق بگيران است و بس!
سه برابر شدن قيمتها در دو سال اخير و افزايش چند درصدي حقوق؟
عجب مردم بيچاره اي هستيم!
افزايش حقوق با درصدي كه شما سوال كرديد سنجيده نمي شود براي مثال بايد عرض كنم تاكنون حداقل در بخش كارگري درصد هايي كه اعمال شده براي حداقل حقوق قانون كار اعمال شده و تا كنون حقوق كسي 20 يا 25 درصد اضافه نشده مثلا فرمولي كه براي كارگران با سابقه بالاتر اعمال مي شود در حدود 10 تا 15 درصد بوده است و اين از اشكالات طرح افزايش حقوق كارگري است . در واقع با حقوق حداقل 600 هزار توماني كارگر صفر 100 تومان افزايش خواهد داشت و ساير كارگران با هر حقوق و تخصص و سابقه در حدود 100 تا 200 تومان افزايش حالا اين نظر سنجي براي اين افزايش است ؟؟!! حقوق و دستمزد بر اساس ارزش پول بايد 3 برابر شود
با افزایش حقوق صد در صد کلیه اقلام تا 50 در صد بالا می ره و اون افزایشه محو میشه هر چند اگه زیادم نشه باز بالا میره همه چیز این اقتصاد مریض هست هیچ راهی برای بهبودش با این کارشناسانی که ما داریم وجود نداره
می خواهم به ان کسیکه گفت دولت به شما رو داده و پرو نشوید بگویم همه مثل شما که نیستند پول چاپلوسی و چندین راه دیگر برای کسب دارمد بگیرند. این کسانیکه که صحبت می کنند همه قشر زحمت کش و مالیات بده جامعه هستند. قشری هستند که همیشه در برابر زن و فرزند خود شرمنده بوده و هستند.ای کسی که می گویی نفر اول هستم تو یک کار فرما هستی و درامد ماهیانه خود با یک کارگر زیر دستت حساب کن و ببین تفاوت از زمین تا آسمان هست یا خیر؟ پس لطفا درنظر کمی فکر کنید و بعد نظر بدهی و کمی خودتان جای کارمندان بگذارید و انها را درک کنید. زمانیکه حاملهای انرژی 34 و بنزین 40 درصد افزایش پیدا می کند ایا افزایش حقوق 25 درصدی کافی است؟
من 2 ساله 50 هزار تومان هم نتونستم پس انداز کنم و این منو نگران کرده و عصبی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
واقعا درست گفتی من که چند ساله هنوز نتونستم هزارتومن پس انداز کنم
جناب ناشناس كه با پرچم بيگانه اظهارنظر كردي كه اگر 100درصد هم افزايش يابد بازهم كاربران ناراضي خواهند بود بايد بگويم كه ازقرارمعلوم درايران زندگي نميكنيد تا ببينيد كه آيا قيمتها با درآمد حقوق بگيران همخواني دارد يا نه هزينه هاي مادرايران بين المللي است ولي درآمدها وحقوق ما داخلي است واين ناهمگين بودن اين دواصل باعث بروز مشكلات عديده اي براي اقشاركم درآمد وحقوق بگيرجامعه داخلي ايران كرده است وشماها فكرميكنم ازاين مشكلات خبرنداري كه چنين اظهارنظري رانوشته اي ؟؟!!
سلام وقتی تورم رسمی 40درصد است افزایش 25 درصدی معنی می دهد ؟
اینکه نگارنده محترم مطلب به افزایش توقع مردم اشاره میکند اصلا صحیح نیست بلکه واقعیت این است که کاهش تورم در سطحی نیست که در زندگی روزمره مردم محسوس باشد و تنها در محاسبات پیچیده نرخ تورم بصورت بسیار جزیی خود را نشان داده است. در واقع بهتر این است که بگوییم آهنگ افزایش نرخ تورم کاهش پیدا نموده است نه اینکه بگوییم نرخ تورم کاهش پیدا کرده است.کسانی که با مسائل اقتصادی آشنایی دارند میدانند که حتی نحوه محاسبه نرخ تورم میتواند در نتیجه محاسبه تاثیر داشته باشد همانطور که در دولت قبلی نیز این اتفاق افتاد و باعث شد تا مراجع مختلف اقتصادی آمار متفاوتی اعلام نمایند.
حقوقها باید انقدر بالا بروند تا کارمند و کارگر از روی میل و رغبت کار کند وگرنه بنده که کارمندم از یک سال پیش کوچکترین کار مثبتی برای سازمانم انجام ندادم و علاوه براین کارشکنی هم در خیلی موارد انجام دادم پس باید کارمند رو در تنگنا قرار نداد وگرنه همین آش و کاسه ادامه دارد
زندگی کردن من مردن تدریجی بود.....هرچه جان کند تنم عمر حسابش کردند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
افزایش حقوق ؟؟؟؟ ، سال دیگه کم کم 35 درصد تورم داریم .
جون مادرتون یه بیمه رو همگانی بکنید خیلی واجبه
با افزايش 500 درصدي حقوق که برابري با دستمزد کارگر ساده آمريکايي مکند خواستار هستم .
آقايون در همه مسائل مي گويند طبق قانون ! آقا جان ما هم در اين مورد مي گوئيم طبق قانون !
عجیب و غریب تحلیل شده اخه کی می گه تورم کاهش یافته دروغ بیش از حد کافییه
دولت باید حقوق کارکنان رابه دلار حساب کند وبراساس آن افزایش دهد وحقوق کارکنان همین حالا درسال 92 نزدیک 40درصد براساس توان خرید کم شده است دولت درمورد بنزین می گوید فوب خلیج فارس اما درمورد حقوق می گوید براساس ریال این ظلم به قشر آسیب پذیروکارمندان وکارگران
تا اوضاع اقتصادی بر دوش دلاره که اونم به میزان فروش نفت بستگی داره، اوضاع همینه که هست.
میگید حقوقو اضافه کنن. خب با کدوم پول؟ پول هست و افزایش نمیدن؟ میگید تورم. خب تورم مال پول بی پشتوانه است. تورم شاخ و دم نداره که.
خود همین نظر سنجی باعث میشه سال دیگه تورم بیشتر بشه و جنسها گرونتر بشه اگه ثبات اقتصادی میخواهیم بهتره هیچ چیزی تغییر نکنه و همینطور که هست بمونه
نمی دانم چه بگویم ؟
با عرض سلام وتشکر از مدیریت سایت تابناک بخاطر ارزش به رأی وافکار عموی جامعه اینجانب معتقد هستم باتوجه به افزایش نرخ تورم حقوق نیز می بایست افزایش یابد
متاسفانه آقای ناشر که اطلاعات کافی راجب به قانون کار ووضعیت معیشت ودر مان کار گران نداره در مورد افزایش حقوق 25در صدی که آن هم در سطوح حداقلی اضهار نظر می فرمایند آقای ناشر نمی دانند که مالیات یک کار گر در بخش دولتی وخصوصی چه تفاوتی باهم دارند قلم فرسایی مینمایند نتیجه همین میشود که هست
من کارمندی هستم با 27 سال سابقه کار به خدا قسم توان خرید یک کیلوگرم گوشت در ماه را ندارم
25 درصد مربوط به پارسال بود ان را فرموش کنید به فکر سال جدید و تورم ان باشید
نظرسنجی رو انجام دادی که این گزارش رو منتشر کنی با این مضمون که توقعات مردم بالا رفته !!!

صدمات جبران ناپذیری به خانواده های ایرانی وارد شده
این 25 درصد نمیتونه اون رو جبران کنه.

فکر میکنم تو جیب مردم این پول بره بهتره از اینه که یه عده بالا بکشنش

البته میدونم که منتشر نمیکنی
هر چه میخواهد دل تنگت بگو اما 18 در صد بیشتر به حقوق اضافه نمیشود نظر سنجی فقط برای دل خوشی خوبه میگی نه ، خواهی دید .
سلام خودتون کلاهتون را قاضی قرار بدید
تابناك عزيز مطلب قبلي من را چاپ كن
حقوق من ماهي 800 هزار تومان است كه با كسر 200 هزار تومان قست وام خالص 600 هزار تومان دريافتي در ماه دارم . به نظر من با حقوق زير 2 ميليون تومان در ماه نميشه زندگي كرد .
کم است
دریافت به ریال است و هزینه به دلار. قدرت خرید به یک سوم هم کمتر کاهش یافته است و حقوق یک میلیون در ماه حتی برای یک نفر هم کفایت نمی‌کند. زندگی که فقط خوردن و خوابیدن نیست این پول صرفا برای گشنه نماندن و سقف داشتن بالای سر آن هم در سطح کمتر از متوسط جواب می‌دهد. قید مسافرت و خرید و تفریح و پیشرفت و سلامتی را باید زد. بخور و نمیر.
چرا باید جرایم رانندگی با تورم زیاد شود اما افزایش حقوق نباید با تورم افزایش شود.
سلام ،مالیات مشاغل آموزشی حذ ف ، افزایش 0.25 درصد باشد. حق مسکن به100 هزار تومان افزایش پیدا کند
به نظر من دولت باید حقوق را برابر با تورم بالا ببره ولی پول بالا رفته را بلوکه کنه وان را در جایی به سود کارگر وکارمند سرمایه گذاری کنه مثلا شهرک بسازه ویا در همان مرکز تولیدی سهام ارائه کنه اعلام کنه هر کس از سهامداران میتواند اگر تمایل داشتند سرمایه گذاری بیشتری کنند با این روش هم پول از جامعه جمع میشود هم قشر کارمند وکارگر امیدوار میشوند وتورم نیز تاحدود زیادی کنترل میشود
طرح اين سوال بطور كلي غير علمي و غلط است در همه دنيا طبيعتاعامه مردم از اضافه حقوق بيشتر حمايت ميكنند كه طرح آن بيشتر جنبه رواني و عوام فريبي براي كسب راي دارد مثلا به نوعي ديگر در نزديكي انتخابات بعضي كانديداها در كشورهاي اروپايي و امريكا اعلام ميكنند اگر بما راي بدهيد مالياتها را كاهش ميدهيم يادتان هست در كشور خودمان بعضي ها ميگفتند يارانه ها را كه نقدي به مردم بدهيم پولشان را روي هم ميگذارند گاو و گوسفند ميخرند اقتصا شكوفا ميشود نتيجه اش شد ورشكستگي كشور اصولا افزايش حقوق در شرايط كنوني كشور ما بشدت تورم زا است بخصوص با تعداد زياد كارمندان بخش دولتي كه در توليد ثروت نقش چندان موثري ندارند و فقط براي كشور هزينه زا هستند
بهتر بود سوال ميكرديد ايا با كنترل قيمتها و كاهش تورم موافقيد يا افزايش حقوق ها
اگر تورم 43 درصدي امسال طبق آمار رسمي درست بوده پس چرا اضافه حقوق 25%ضمنا دولت بهتر هر جور كه ميتونه حق مردم را بده و از پر كردن خزانه از جيب مردم خودداري كنه چون 3 سال بعد ممكنه ....
با سلام
اینکه ایه شریفه حرم الربا را نخواهیم درک کنیم وبرای کاهش نرخ بهره بانکی مدلی نداشته باشیم ومرتب تورم داشته باشیم وبخواهیم با افزایش حقوق قدرت خرید را حفظ نماییم با عرض معذرت کودکانه است.از اقای رییس جمهور بخواهید روسای دانشکده های اقتصاد را جمع نمایند واز انها بخواهند بر اساس ایه شریفه مدلی طراحی نمایند تا اهسته اهسته نرخ بهره کاهش یابد وهمه شما از شر این تورم ودرخواست افزایش حفوق هر ساله خلاص شوید.
مگر تمام مشقات کار و تولید و کارگری و مواد اولیه و .........................و بی پولی و کسب و کار خراب را آن هایی که پاهاشان را روی پاشان گذاشته و نظری هم در تابناک میدهند میکشند که نظر آن ها شرط باشه!!!!!! اگر مرد میدان هستند بیایند کار ایجاد کنند !!!!
تابناک عزیز یه سری به قیمت ها بزنید ببینید واقعا از کاهش تورم خبری هست؟ فقط خبرگزاری ها و رسانه ها و سایت های خبری ظاهرا ناخواسته !!! با هم هم صدا شده اند تا یا از تورم سخن نگویند یا به کاهش آن را اذعان کنند. همانطور که در دولت قبلی افزایش تورم توسط همین رسانه ها بیش از حد متعارف در بوق و کرنا شده بود. به نظر من کارمند حقوق بگیر دولت ها از یک سیاست کلان پیروی میکنند و هر دولتی برنامه های دولت قبلی را دنبال می کند و فقط شیوه اجرای برنامه هاست که متفاوت است. نتیجه کار از ابتذا تاکنون خیلی به نفع آحاد مردم نبوده است.
ما کارمندیم ولی در کشوری زندگی میکنیم که ذاتا" همه دلال هستند. این یعنی در خلاف جهت آب حرکت کردن.
هر قانونی که دولت تصویب کند چون مجریان از همین مردم هستند خود به دیدگاه دلالی قضاوت کرده و اقدام میکنند.
مالیات را چه کسی باید از شغل آزاد بگیرد؟ قطعا" کارمند اداره مالیات که خود نیازمند پول است و در برابر سرمایه داری که نمیخواهد مالیات بدهد پایش خواهد لرزید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
نکته ظریفی بود .افرین
وقتی قراره بنزین 700 بشه 1050 یعنی 50% تورم ذاتی معلومه که 25% افزایش حقوق خیلی کمه
اصلا بحث درصد افزایش حقوق مهم نیست. آخه وقتی اصل حقوق پایینه 5 درصد بالا و پایین چه فرقی می کنه؟
وقتی خود مسئولین حقوق 1.5 میلیون رو خط فقر می دونن یعنی بیش از نیمی از مردم ایران زیرذ خط فقرن. پس افزایش درصدی مشکلی حل نمی کنه.
اصل حقوق نسبت به کشورای دیگه پایینه. تو اروپا کمترین حقوق ماهی 2000 دلاره. یعنی اگه بخواهیم مثل اونا حقوق بدیم باید به یک کارگر ماهی 6.000.000 بدیم. چطور هزینه رو براساس دلار حساب می کنن ولی حقوق رو با ریال؟
تازه تو اروپا هیچ وقت تورم دو رقمی نمیشه. بعضی سالها در حد 1.5 تا 2 درصده. ولی اینجا چطور؟
دولت اعلام می کنه تورم 31 درصد ولی کارشناسا میگن هزینه های یک خانوار بالای 80 درصد بالا رفته. مردم هم که این افزایش رو کاملا حس می کنن.
تازه اروپا خدمات درمانی عالی و تقریبا رایگانه.
ولی اینجا خدا نکنه بچت مریض بشه. باید بری داروی تقلبی و تاریخ گذشته رو از تو بازار سیاه چند برابر قیمت بخری.
اگه بخواهیم سیستم درآمدها و کلا بحث رفاه عمومی خودمون و اروپایی ها رو مقایسه کنیم تو همه موارد خیلی خیلی ازشون عقبیم.
اصلا قابل قیاس نیستیم
اونا فقط مالیات بیشتری از ما به دولت میدن که چند برابرش خدمات میگیرن. ولی اینجا چی؟
کلا اینجا آدم حقوق بگیر خیری از این دنیاش نمی بینه.(حداقل از لحاظ مادی و رفاهی)
تابناک خواهشا درج کن. قبول دارم حرفام نا امید کننده است ولی یک واقعیته. ازت خواهش میکنم هرطور شده درج کن. ممنون
سلام به همه عزیزان هموطن حقیقتا این حقوقا کفاف زندگی امروز را ندارن با این حقوق نمیشه یک زندگی ساده را تشکیل داد و شرمنده زن و بچه ات نبود
امان ازبصیرت بعضی ها.موندم چرابعضی مثل طوطی هرچی بهشون بگن عینشوتکرارمی کنند بدون توجه به معنای آن.باباخداوندعقل داده آک تحویل خداندید.آیابه حقوق خود حضرات مسوولین نگاه کردید؟ چرانوبت مردم که میشه حقشون نیست/
کاش اندازه ی تورم انباشته از زمان شروع هدفمندی افزایش داشت
چون اون بابایی که کار آزاد داشته که هر موقع خواسته به اندازه ی تورم و چه بسا بیشتر جنس خودش رو گرون کرده و این وسط حقوق بگیرها بودند که سرشون بی کلاه موند
به حقوق ما زیاد اخه کارمندان رسمی 3 ، 4 ، 5 و حتی بعضی وقت 10 برابر ما حقوق می گیرند این که از شرمندگی ما جلوی بچه هامون خبر ندارند اخه انصافه آدم یک جا کار بکنه به یکی 2 میلیون بدن به یکی 700 هزار بدن کجای دنیا اینکار می کنند ما که لااقل حضرت علی رو داشتیم اخ کجایی علی جان که بودی گردن اینارو می زدی
افزایش 25% ؟؟ از چندرغاز حقوق ما این ماه 50 تومن کم شده چون آخره ساله و مدیر عامل پول نداره.عیدی و افزایش حقوق پیشکش
وقتی می خوان بنزین و ... گرون کنن فرداش فروشنده ها میگن کرایه بارمون زیاد شده میکشن رو جنساشون .ما هم آینده نگری می کنیم میگیم 25 درصد کمه.ضمناً الان تورم 35 درصده گفتن تا آخر سال دیگه می رسونن به 25 درصد پس چرا از اول سال باید 25 درصد برای ما حساب کنن.باید الان 35 درصد اضافه کنن برای سال 94 ، 25 درصد.
آخه شما افزایش حقوق 200 درصد هم بزنی، همه میگند که کمه. این سوال را باید اقتصاددانان پرسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
اولویت اقتصاد دان جیب حقوق بگیر نیست که
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
هیچی نگو
من کارمند باید روی حقوقم 10 -15 درصد مالیات بدم
تو سال جدید باید مالیات ارزش افزوده 7 درصدی هم بدم
مجموعا حدود بیست درصد مالیت میشه به غیر از کسورات بیمه و بازنشستگی
حالا من با پایه حقوق 420 هزار تومان و دریافتی 780 هزار تومان چکار کنم
اگه وام بگیرم باید هوا بخورم که.
افزایش25%حقوق وافزایش250%همه چیز به قول ماترکها یه ضرب المثل هست که می گه (بو آت او دونه غیترمز) یعنی شتری که این همه فاصله گرفته ورفته اسب هم به گردپاش نمی رسه
ای کاش کسانی که دارن حداقل حقوق میگیرن افزایش حقوقشون بیشتر بود 25% افزایش حقوق برای اونهایی که ماهی 500 تومن درآمدشونه چیزی نمیشه اما اونی که ماهی 3-4 میلیون حقوقشه معادل یک ماه حقوق کارگرا هر ماه افزایش داره
دلار هزار تومانی سه هزار تومان شد حقوق کارمند چند برابر شد ؟ قدرت خرید کارمند چقدر افزایش پیدا کرد ؟ رفاه کارمند چقدر زیادشد؟
با با خیلی کارتون درسته!؟ خدا به قشر کارگر جماعت رحم کند. با این خرج و مخارج بیستم که میشه، دیگه باید چشمامونو بمالیم ببینیم کی حقوق می دن.
دوستاني كه ميگن افزايش حقوق باعث تورم ميشه .. يهني اگر حقوقا زياد نشه سال ديگه هيچي گرون نميشه . يا سال گذشته كه قيمتها بيش از ده مرحله بالا رفت حقوقا ده نوبت بالا رفته بود؟
با سلام
بنده پیشنهادی دارم که فکر میکنم به نفع قشر حقوق بگیر و نیز اقتصاد کل کشور است و آن اینکه اگرچه مطابق قانون بایستی به اندازه تورم به حقوقها افزوده شود در صورتی که دولت به هر دلیل از انجام اینکار خودداری میکند لااقل سقف معافیت مالیاتی حقوق کارمندان به دو برابر افزایش دهد که اینکار از افزایش تورم جلوگیری کرده و به نفع کارمندان با حقوق پایین است
معیشت خانوار شهری 2،350،000 تومان در ماه است !!!
همین عدد برای تصمیم گیران کفایت میکن
والسلام
به نظر من افزایش حقوق شباهت بسیاری به یارانه نقدی دارد. بهتر است بجای افزایش حقوق که نتیجه تورمی دارد ، دولت نسبت به کاهش هزینه ها برای اقلامی مثل خدمات درمانی ، خدمات عمومی مانند حمل و نقل عمومی ، افزایش فرانشیز برای دارو ، کاهش هزینه تحصیلی ، تسهیلات با بهره کم مسکن و .... همانطور که در دیگر کشورهای پیشرفته انجام می پذیرد اقدام گردد. افزایش حقوق نوعی پرداخت یارانه نقدی می باشد که تاثیر بیشتر از این افزایش به هزینه ها دارد
افزايش 25 درصد كمه چون تورم بيش از اينها ست در ضمن يادمون افزايش سال گذشته درست يك سوم گراني بود كه فشار زيادي رو تمام حقوق بگيران و مردم متحمل شدند
نه خواهش میکنم حقوق را افزایش ندهید،من با خرج کردن حقوقم به مشکل برخورده ام هر چه خرج میکنم تمام نمیشود واقعا نمیدانم چکار کنم اصلی تریم معضل زندگی من شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
خخخخخخخخخخخخخخخخ :-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
قشنگ گفتی.
کم است در برابر اینهمه گرانی کلمه مناسبی نیست . بگویید این افزایش میزان فلاکت را کمی بهتر می کند . حالا تا رسیدن به خط فقر حداقل باید 200 درصد افزایش دهند.
البته که ناراضی هستیم من با 11 سال سابقه به عنوان کارمند در یک شرکت خصوصی مشغول به کار هستم که حقوق دریافتی من 500000 تومان است با 25درصد افزایش میشود 620000 تومان! آیا این واقعاً برای زندگی با این همه گرانی و تورم جواب میدهد؟؟؟!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
خالی نبند
سلام. من یک مهندس نفت با حقوق نسبت به سایر اقشار کارمندی بالاتر هستم!
یک کانادایی با من کار می کرد و در مورد حقوق حرف زدیم. وقتی نوبت من شد گقتم که حقوقم یک سوم شده از خنده داشت می مرد. دو سال پیش 3000 دلار می گرفتم امسال 1000 دلار.
اگر قرار است که هدف مندی انجام بشه و قیمت کالاها بالا بره باید حقوق ها هم بین المللی بشه. اون کانادایی 28000 دلار در ماه می گرفت و من 1000 دلار.
اینجا تفاوت حقوق و سطح زندگی ما ایرانی ها با دیگر کشورها مشخص می شه.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
البته شما به حقوق اشاره فرمودید اما اشاره ای به درآمدتان هم می کردید که شامل سرویس مجانی ایاب و ذهاب برو بچتان ،مسافرتهای مجانی ، کلاسهای مجانی ، امکانات ورزشی مجانی ،سالن غذاخوری مجانی ،مسکن مجانی و .................... دیگه از روی مردم عزیز شرمنده بقیه اش رو نمی گم اما کاش اینا رو می گفتی.
وقتی بعد از گران شدن دلار قیمت همه چیز سه برابر شده پس عرفا ، شرعا ، قانونا ، انسانا ، وجدانا ، وضیفتا باید حقوق هم سه برابر بشه ولی ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
وظیفتا خوب اومدی!
حقوق باید برابر تورم افزایش یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
نه تورم باید برابر حقوق باشد!
من می گم این کا ر استکبار جهانی است
چشم ندارند ببینند ما افزایش حقوق برابر تورم داشته باشیم
مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
دقیقا
كارمندان وكارگران افراد زياده خواهي نيستن.هميشه جزوه اقشار كم در امد بوده اند.بايد به اندازه تورم حقوق افزايش يابدمطابق قانون.
مرگ بر گرانی!
واقعا كم است تورم 35درصدي كجا افزايش 25 درصدي كجا
خيلي كم است
محبت فرمايد به اندازه تورم افزايش شود بي عدلتي در حقوق غوغا مي كند حقوق خيلي خيلي كم است
جرا همه قيمت ها با بازار جهاني و دلار است اما حقوق به اين صورت نيست ؟
پارسال تورم در واقع حدود 400درصد بوده...اونوقت كارمند و كارگر بيچاره بايد سر 5درصد چونه بزنه.
اگر واقعيت را بخواهند اعمال كنند با مابه تفاوت تورم اين چندساله و ميزان افزايش حقوق، درصد افزايش بايد نزديك 600درصد باشه!
كسي گفته زياد است حتما عقلش معيوب است
من از دولت عزیز خواهش می کنم دست از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برداره و همه چیز رو به قبل از اجرای این قانون برگردونه.بخدا افزایش حقوق هم نخواستیم.فقط همین کار رو بکنه بسه برامون.
افزایش حقوق 25% و افزایش قیمت سوخت 70%؟! به چه درد می خوره آخه؟
کم است
کم است در برابر اینهمه گرانی کلمه مناسبی نیست . بگویید این افزایش میزان فلاکت را کمی بهتر می کند . حالا تا رسیدن به خط فقر حداقل باید 200 درصد افزایش دهند.
کم است
25 درصد................. مگه چه خبره
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
احتمالا شما کارفرمایی چیزی هستید نه کارگر کفگیر ته دیگ خورده
میتونه افزایش حقوق با توجه به میزان حقوق تعیین بشه، یعنی یک سطح توانایی با توجه به شرایط سال آینده در نظر گرفته بشه و از حقوق پایینتر تا بالاتر بر اساس اون سطح اقزایش حقوق انجام بشه طوریکه اونی که حقوق کمتری میگیره افزایش بیشتری برای رسیدن به سطح تعیین شده داشته باشه.
یه کمک هم به کارمندان با درآمد کمتر میتونه حذف مالیات و بیمه در فیش حقوقشون باشه!
به نظر من افزایش حقوق باید بر اساس
میزان حقوق باشه.زیر یکملیونو مثلا 50 درصد
زیاد کنن بین یک تا دو ملیونو 25 درصد
و بالای 3 ملیونو 5 درصد.
باور کنین هزینش با 25 درصد کلی یکی
میشه واسه دولت و
کمی عدالت بیشتر برقرار میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
آفرین تحلیل خوبی بود. سوابق هم در نظر بگیرن عالی میشه.
من شنيدم (البته كامل مطمئن نيستم) كه تركيه هم قديما عين ما هر سال حقوق رو زياد مي كرد و همون افزايش حقوق تورم ايجاد مي كرد و دوباره مجبور بود سال بعدش حقوق ملت رو زياد كنه و اين روند عين ايران تا ابد ادامه داشت. تا اينكه تصميم ميگيرن ديگه به هيچ وجه سر سال حقوق رو زياد نكنن. يه چند سالي مردم سختي كشيدن. حقوقا زياد نشد و تورم كم كم از بين رفت. تا وضعيت تورمشون سر و سامون گرفت.
نظرسنجی از اساس اشتباه است.
برای تعیین میزان افزایش حقوق یکسری معیارهایی نظیر تورم و ... را در نظر میگیند و بصورت علمی هم حساب می شود و نه با نظرسنجی. وگرنه کی از پول بدش میاید هرچه بیشتر بهتر.
اگر 50 درصد هم اضافه بشه خدا وكيلي باز هم كمه
خیلی خیلی کم است
خیلی کم است
مگه میشه به دلار خرج کرد وبه ریال درآمد داشت و تازه هزینه های کمرشکن زندگی رو هم در نظر بگیرید
از طلا بودن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده ما را مس کنید
افزايش حقوق تاثيرش رو تورم خيلي كمتر از زياده خواهي دلالاست.....
در قبال افزایش 25درصدی اگر یارانه برخی حذف شود برای فرد فرقی نخواهد کرد امید واریم چنین نباشد
افرايش با تورم هم خواني ندارد نسبت به گراني خيلي كم است
با 800هزار تومان و يك ميليون تومان حقوق معلمان اين افزايش چيزي نيست
25 درصدواقعا كم ولي بايد به كي بگيم مگر كسي حرف ما را گوش ميكنه حداقل با نرخ تورم حقوق ها را زياد كنند
کم است
انصافن با حقوق کارمندی می شود یه مسافرت رفت
عوض این درصدها یکی ازماههای سال روانتخاب کنند ویه صفراضافی بذارندجلودریافتی یک میلیون بشه ده میلیون ..این بهتره نه غلاااااااااام؟
تقصیر اسراییل امریکاست
خداوکیلی فقط نماینده کارفرمایان کلاه خودشو قاضی کنه و شب که میخاد بخوابه کمی راجع به خانواده کارگران و حقوق بگیران 500، 600 هزارتومانی فکر کنه و خودشو 1 ماه بزاره جای این عزیزان و با همین حقوق یک ماه گذران کنه!!!
خیلی کم است
لطفا حقوق وزيران ونمايندگان مجلس را هم اعلام كنيد
تورم همانند کشورهای غربی شود حقوق افزایش نیابد
خیلی خیلی خیلی کمه .خودشون با این حقوق تا چندم ماه میتونن سر کنن.
بابا خيلي كم كم كم آخه با اين حقوق كم ما چيكار كنيم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست