بازدید 2558

جلالی: باید در سایه قانون‌مداری به عدالت برسیم

کد خبر: ۳۸۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۲ 01 March 2014
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در سایه قانون مداری و قانون گذاری به عدالت دست یابیم.

به گزارش ایرنا، ˈکاظم جلالیˈ روز شنبه در جمع وکلای دادگستری استان گلستان افزود: اولین قدم در رسیدن به عدالت، فرهنگ سازی مناسب می باشد و پیش نیاز این امر آن است که نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی، در جایگاه خود قرار گیرند و به دنبال کار ویژه های اصلی بروند.

وی اظهار کرد: در قوانین جاری کشور، بسیاری قوانین هستند که باید روزآمد شوند و با به کارگیری بحث کارشناسی نسبت به اصلاح آن ها اقدام کرد.

وی تصریح کرد: دغدغه اصلی بشر، عدالت است و قرار گرفتن در مسیر قانون مندی، راهی مناسب برای پاسخ به عدالت می باشد.

جلالی در ادامه گفت: قانون می تواند بخشی از دغدغه های انسانی در زمینه عدالت را رفع کند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی افزود: تشخیص قانونگذاری خوب و بد در این زمینه بسیار مهم می باشد و قانونگذاری خوب نیازمند مجلس خوب، نمایندگان هوشمند، حمایت مراکز مردم نهاد، مجامع ملی، دانشگاهی و غیره می باشد.

وی یادآور شد: ما انسان ها نیازمند آن هستیم که برای اکمال با هم زندگی کنیم و برای کمال، پیشرفت و توسعه در کنار یکدیگر باشیم.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما از وجود لایتناهی جدا شده ایم و به دنیا آمده ایم و در طی این مسیر به دنبال بازگشت به اصل خویش هستیم، لذا نیازهای ما سیری ناپذیر است.

وی با اشاره به این که روح ما آرام نیست و در این بی قراری به دنبال سهم بیشتری از مواهب الهی هستیم، افزود: در مسیر رسیدن به این نیازها، مفهوم عدالت جلوه می کند که باید برای خوب زندگی کردن، از آن بهره مند شویم.

وی در پایان خطاب به به کارآموزان وکالت توصیه کرد که در حیطه کاری خود، هیچگاه از دغدغه عدالت خارج نشوند و شرایط را به گونه ای کنترل کنند که افکار عمومی، کانون وکلا را به عنوان مرکزی برای دفاع از حقوق شهروندی بدانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل