بازدید 2837
مربی کیک‌بوکسینگ تیم ملی در نقش «راجر اسپرای»

محصص:وینگادا مربی تیم بزرگی نبوده

کد خبر: ۳۸۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷ 02 March 2014
عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت که وینگادا اگرچه کارنامه مربیگری خوبی دارد اما هیچگاه سرمربی تیم بزرگی نبوده است.

مرتضی محصص در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد استعفای امید نمازی از تیم ملی و اظهارات کی‌روش علیه وی گفت: من فکر می‌کنم تفاوت مربیان یک تیم با سرمربی این است که در نهایت این سرمربی است که باید جوابگو باشد. مشخص است در نهایت پس از جام جهانی که امیدوارم به دور دوم صعود کنیم،‌ این کی‌روش است که باید جوابگو باشد زیرا او مسئولیت دارد.

وی افزود: باید برای نظرات کی‌روش احترام قائل باشیم. اگر می‌خواهیم تیم ملی موفق شود باید حواشی و جار و جنجال را از آن دور کنیم و به سمت آرامش برویم. نمی‌دانم چرا نمازی استعفا داده ولی اگر کی‌روش به این صورت تنظیم کرده که او تا این مرحله به تیم ملی کمک کند، باید برای این تصمیم احترام قائل شد. اضافه شدن مربیان جدید عجیب و غریب نیست و بارها این اتفاق افتاده است. مطمئنم جدا شدن نمازی و سیموئز از تیم ملی با هماهنگی کی‌روش بوده است. ممکن است از تاریخ جدا شدنشان ناراحت باشند ولی مربی با تجربه‌ای مانند کی‌روش سعی می‌کند کادر فنی خود را قوی‌تر کند.

محصص عنوان کرد: تا بازی با کره جنوبی یک مرحله را رد کردیم و پس از برد مقابل این تیم مرحله دوم آغاز شده و در حال حاضر در دوره گذار هستیم. این مرحله بسیار مهم است و باید عملکرد تیم ملی بهتر از سابق باشد. نه تنها ما و کی‌روش، بلکه سه نماینده دیگر آسیا نیز سعی می‌کنند به بهترین شکل تیم خود را متحول کنند و از همین رو به کادر فنی و سرمربی اهمیت فوق‌العاده‌‌ای می‌دهند.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در مورد اضافه شدن مهدی صفایی مربی کیک‌بوکسینگ به تیم ملی، به «راجر اسپرای» اشاره کرد و گفت: این فردی که نام بردم سال‌ها برای مربیان مختلف از جمله کی‌روش کار کرده است. او در تیم اسپورتینگ لیسبون در کنار کی‌روش بوده و او فردی است که تخصص اصلی‌اش کیک بوکسینگ است. اسپرای به عنوان بدنساز در فوتبال کار می‌کند. بنابراین اضافه شدن یک کیک‌بوکسینگ کار به کادر فنی تیم فوتبال اتفاق تازه‌ای نیست. دلیل این کار کاملا واضح و برای این است که تیم از نظر روحیه جنگندگی بهتر شود. در جام جهانی کسی شوخی ندارد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل آوردن مربی کیک‌بوکسینگ‌کار در این مرحله این است که تیم شرایط بهتری برای بازی روی زمین پیدا کند. آوردن مربیان برزیلی هم برای این است که در برزیل حفظ توپ برای ما به خصوص در بازی برابر نیجریه که مطمئنم مهم‌ترین بازی ما خواهد بود بسیار مهم است. کی‌روش می‌خواهد در جام جهانی هم قدرت بازی درگیرانه تیم را بالا ببرد و هم سرعت بازی تیم ملی افزایش پیدا کند. اگر کمی فرصت بدهیم می‌توانیم نتیجه این کارها را مشاهده کنیم.

محصص با اشاره به دعوت نشدن کریمی و رحمتی به تیم ملی اظهار داشت: مواردی وجود دارد که از دست مربی خارج است مانند قضاوت داور،‌ عملکرد بازیکن در زمین، نحوه کار بازیکنان حریف و ... کارهایی که یک مربی می‌تواند انجام دهد مربوط به قبل از مسابقه است، یعنی تمرینات و تدارکات و بنابراین کی‌روش در این زمینه کار می‌کند. اینکه کریمی و رحمتی به تیم ملی دعوت نشده‌اند چیزی از ارزش‌های آنها کم نمی‌کند ولی همه ما که علاقه‌مندیم تیم ملی کشورمان موفق شود باید ببینیم اوج آمال ما این است که سه بازی در جام جهانی انجام دهیم و برگردیم یا قرار است از مرحله گروهی صعود کنیم.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: از آنجایی که کی‌روش هم دوست دارد موفق باشد مطمئنم تصمیماتی که او می‌گیرد براساس تجربه است. در مجموع اگر به کی‌روش مسئولیت دادیم باید به جای خود، کمک کنیم. حواشی در حال زیاد شدن است و این مسئله به تیم ملی ضربه می‌زند. نباید دنبال جار و جنجال برویم زیرا به تیم ملی لطمه می‌زند.

وی تاکید کرد: نسبت به تیم ملی در جام جهانی خیلی خوشبینم و آرزو می‌کنم مقابل نیجریه نتیجه خوبی بگیریم تا به دور دوم صعود کنیم. با تمام مشکلات پیش‌رو من به صعود به دور دوم جام جهانی خیلی خوشبینم.

محصص در مورد اینکه آیا بازی‌هایی که تیم ملی به عنوان بازی تدارکاتی پیش رو دارد ( تیم ملی روز دوازدهم در مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف کویت می‌رود و دو روز پس از آن با گینه بازی تدارکاتی دارد) می‌تواند این تیم را به اندازه‌ای آماده کند تا بتواند مقابل رقبایی که دنبال بازی با تیم‌های مطرح دنیا هستند عرض اندام کند گفت: کویت برخلاف 20 سال گذشته تیم برتر آسیا محسوب نمی‌شود و یکی از تیم‌های درجه دو آسیا است.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال افزود: کویت در سال‌های گذشته نتایج چشمگیری نداشته و از همین رو نمی‌شود درباره توان این تیم صحبت کرد ولی به دلیل اینکه بازی مقابل این تیم آخرین بازی ما در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا است و با توجه به اینکه کی‌روش از بازیکنان جوان دعوت کرده می‌تواند محک خوبی برای این بازیکنان باشد. تعدادی از 34 بازیکنی که کی‌روش دعوت کرده شاید برای اولین بار در تیم ملی حضور پیدا می‌کنند و از همین‌رو بازی مقابل کویت و پس از آن حضور در بازی دوستانه مقابل گینه می‌تواند فرصت خوبی برای هماهنگی بازیکنان باتجربه‌ و جوان باشد.

وی اظهار داشت: نتیجه این بازی‌ها اهمیت دارد ولی مهمتر این است که جوانانی مانند رضا نوروزی،‌ احمد آل نعمه و بختیار رحمانی که دعوت شدند نشان دهند که می‌توانند از این فرصت استفاده کنند یا خیر.

محصص در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در مورد تیم امید و سرنوشت سرمربی آن گفت: تیم امید کار خود را با افاضلی آغاز کرده است. برای رهبری این تیم دو راه پیش‌رو داریم. یکی اینکه از مربیان داخلی استفاده کنیم و دوم اینکه سراغ مربیان خارجی برویم. مربیان درجه یک اروپایی و آمریکای جنوبی علاقه‌‌ای  به کار در رده امید ندارند پس باید به مربیان خارجی درجه پایین‌تر رو بیاوریم. از میان مربیان داخلی هم تعدادی هستند که در باشگاه‌ها کار کرده‌اند ولی همه می‌دانیم که کار در باشگاه با تیم ملی تفاوت دارد و در باشگاه یک مربی با بازیکن به نوعی زندگی می‌کند ولی در تیم ملی فرصت کم است.

او گفت: پس اگر چشم به مربی ایرانی داشته باشیم این مسائل را باید در نظر بگیریم اما در همین میان افرادی مانند فرکی و افاضلی هستند که با بلاژویچ کار کرده‌ و در تیم ملی بودند. افاضلی به عنوان مشاور فعالیت می‌کرد و پس از آن هم دستیار دایی شد. فرکی هم  سابقه بیشتری در تیم ملی دارد. افاضلی شایستگی کار در تیم امید را دارد به شرط اینکه کادرفنی قوی برای خودش تدارک ببیند. فرکی هم توانایی هدایت تیم امید را دارد. البته من علاقه‌مندم برای تیم ملی المپیک مربی درجه یک خارجی بیاوریم ولی این موانعی که گفتم وجود دارد.

محصص در پاسخ به این سوال که آیا با این حساب وینگادا گزینه مناسبی است، گفت: وینگادا کارنامه مربیگری خوبی دارد اما هیچگاه سرمربی تیم بزرگی نبوده است. ما در مورد سرمربیگری در مورد تیم المپیک ایران صحبت می‌کنیم. وینگادا با تیم‌های مختلفی کار کرده و دستیار مربیان خوبی بوده ولی تیم امید ما هم تیم بزرگی است. به نظرم آمدن وینگادا خوب است ولی چون فرصت کمی از حالا تا اولین بازی‌مان در اینچئون کره وجود دارد زمان زیادی برای آشنایی با فرهنگ کشورمان و بازیکنان ندارد.

وی یادآور شد: افاضلی خودش اعلام کرده که تا پایان امسال با فدراسیون قرارداد دارد. اگر او نخواهد کار کند باید ببینیم بهترین گزینه چه کسی خواهد بود. مربی ایرانی با توجه به آشنایی‌اش با بازیکنان کار راحت‌تری دارد و فکر می‌کنم افاضلی و فرکی گزینه‌های مناسبی برای تیم امید هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات