بازدید 62913

چرا نمی‌گذارید قیمت پراید ۴۰ میلیون تومان شود؟

به راستی قیمت خودرو باید به چه رقمی برسد تا خودرو‌سازان، دست از سر متهم کردن جامعه و مسئولان و کل اقتصاد کشور بر‌دارند و این گونه فضای اقتصادی و اجتماعی کشور را درگیر تنش و تشویش نکنند؟ چرا شرکت‌های خودروسازی کشور از هر اتفاق و بهانه‌ای برای زدن ساز افزایش بهای خودرو استفاده و سوء‌استفاده می‌کنند؟
کد خبر: ۳۸۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴ 03 March 2014
چرا نمیگذارید قیمت پراید ۴۰ میلیون تومان شود؟در ادامه مقدمه‌چینی‌ها و مانورهای شرکت‌های مشغول در صنعت خودرو برای افزایش قیمت محصولاتشان در سال آینده، احمد نعمت‌بخش در آخرین سخنان خود درباره بهای خودرو، ‌اظهار‌نظر ‌جالبی کرده است. 

به گزارش «تابناک»، وی گفت: در دو سال اخیر، تعیین بهای خودرو نه بر پایه متغیرهای اقتصادی بلکه بر پایه سیاست‌های دولتی صورت گرفته است. در اواخر دولت پیشین و با ورود شورای رقابت فرآیند تعیین قیمت خودرو از امری اقتصادی به سیاسی تبدیل شد.

وی اذعان کرد‌: گویا آن روند تاکنون نیز ادامه یافته، به‌ گونه‌ای که وزیر صنعت، معدن و تجارت به رغم اینکه چندی پیش از احتمال افزایش قیمت خودرو‌ها خبر داده بود، پس از فشارهای وارده مجبور به عقب نشینی شد. این در حالی بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت تا زمانی که در موضوعی به اشراف کامل نرسد، چیزی نمی‌گوید و اظهارات وی مبنی بر احتمال افزایش قیمت خودرو‌ها نیز بنا بر واقعیت‌های این صنعت بود.

اظهارات جالب توجه نعمت‌بخش در ادامه سخنان هماهنگی است که به تازگی مدیران و مسئولان شرکت‌های مشغول در صنعت خودرو در باب افزایش بهای خودرو و در راستای فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای این موضوع بر زبان رانده‌اند.
 
اما صرف‌نظر از این موضوع و این هماهنگی، نفس اظهارات نعمت‌بخش، بسیار جالب توجه است. وی گفته که در دو سال گذشته، بهای خودرو برگرفته از مسائل سیاسی بوده‌ و نه فاکتورهای اقتصادی که این جمله در بر دارنده نکاتی خاص است.

در حالی نعمت بخش اشاره می‌کند که قیمت‌گذاری خودرو در دو سال اخیر متأثر از متغیر‌های سیاسی بوده‌‌ که هر آنچه در خصوص افزاش قیمت خودرو دید‌ه‌ایم، در دو سال گذشته رخ داده است. در سال ۹۱ یک بار در نیمه نخست سال و بار دیگر در نیمه دوم، بهای خودرو ‌رسما افزایش سر‌سام‌آوری پیدا کرد تا آنجا که بهای بسیاری از خودرو‌ها، شامل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش بود.

جالب اینکه در‌‌ همان زمان، افزایش قیمت خودرو به حدی برای اقتصاد و جامعه غیر منتظره بود که محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور وقت در یک نطق تلویزیونی آن جمله تاریخی را در خصوص صنعت خودروی کشور بیان کرد که «بالاخره خودرو کیلویی چند؟».

با این تفاسیر، اینکه احمد نعمت‌بخش می‌گوید، بهای خودرو در دو سال گذشته، برگرفته از عوامل سیاسی و سیاست‌های دولتی بوده، جای شگفتی‌ بسیار است!

از سوی دیگر، باید پرسید، چرا نعمت‌بخش و همکارانش تا این حد از ورود شورای رقابت به عرصه قیمت گذاری خودرو نگرانند؟ شورای رقابت یک نهاد کاملاً اقتصادی است که بر پایه عوامل و فاکتورهای اقتصادی، سعی در ایجاد بازار رقابتی در کشور در همه حوزه‌ها دارد.

اما چرا شرکت‌های مشغول در صنعت خودرو تا این حد از ورود این نهاد به مسأله خودرو می‌ترسند که این گونه با زدن برچسب «سیاسی» بر ‌آن به دنبال جلوگیری از دخالت‌های این شورا در امر خودرو هستند؟

جالب‌تر از همه آنکه خودروسازان حتی حرمت وزیری را که برای آن‌ها تا پای استیضاح هم پیش رفته، نگاه نمی‌دارند و وی را متهم به عقب‌نشینی در مقابل فشار‌ها می‌کنند. اشاره نعمت بخش به اینکه وزیر صنعت در مقابل فشارهای وارده عقب نشینی کرده، نیز مبنی بر این است که وزیر صنعت هم دچار بازی سیاسی شده است.

در حالی که هنوز ‌افکار عمومی جامعه از وزیر صنعت به دلیل حمایت‌های بی‌مورد از صنعت خودرو پاسخ می‌خواهند، نعمت‌بخش و همکاران اینگونه نمکدان ‌می‌شکنند!
مسأله‌ اینجاست، اکنون که به قول نعمت‌بخش، بهای خودرو سیاسی تعیین شده‌ و نه اقتصادی، این وضعیت در بازار خودرو رقم خورده ‌و شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی به شکل میانگین در بهای خودرو هستیم. اگر قرار باشد بهای خودرو با عوامل اقتصادی مد نظر خودرو‌سازان تعیین شود، قرار است چه اتفاقی برای بهای خودرو رخ دهد!؟

در اینجا یک پرسش اساسی در این خصوص مطرح است و آن اینکه به راستی شرکت‌های مشغول در صنعت خودرو،‌ به چه چیز‌ و چگونه راضی می‌شوند و قرار است بهای خودرو را تا به کجا ‌افزایش دهند؟

سال گذشته، هنگامی که بهای خودرو‌ پراید در مرحله نخست افزایش قیمت به حدود ۱۳ میلیون تومان رسید،‌ از خودروسازان پرسیدیم ‌آیا اگر بهای پراید به ۲۰ میلیون تومان برسد راضی خواهند بود؟ آن زمان این سؤال را از آن روی مطرح کردیم که هیچ وقت تصور رسیدن قیمت خودرو‌ پراید به ۲۰ میلیون در مخیله ما نمی‌گنجید؛ اما این اتفاق به سادگی هرچه تمام‌تر رخ داد! گویا اکنون می‌توان برای این خودرو، بهای ۴۰ میلیون تومان را هم در نظر آورد!

به راستی بهای خودرو باید به چه رقمی برسد تا خودرو‌سازان دست از سر متهم کردن جامعه و مسئولان و کل اقتصاد کشور بر‌دارند و اینگونه فضای اقتصادی و اجتماعی کشور را درگیر تنش و تشویش نکنند؟ چرا شرکت‌های خودروسازی کشور از هر اتفاق و بهانه‌ای برای زدن ساز افزایش بهای خودرو استفاده و سوء‌استفاده می‌کنند تا‌ هزینه و سنگینی ضرر و زیان‌های ناشی از سوء‌مدیریت و ناکارآمدی چند دهه‌ای خود را بر گرده مصرف کنندگانی که زیر فشار انحصار این صنعت در کشور کمر خم کرده‌اند، بار کنند؟

چرا وقتی شرکت‌هایی مانند فورد و جنرال موتورز که در سال ۲۰۱۱ و در اوج رکود اقتصادی غرب‌ ‌با افزایش ۳۰ درصدی بهای مواد اولیه روبه‌رو می‌شوند، تنها به اندازه کمتر از نیم درصد بهای خودروهای خود را افزایش می‌دهند، ولی ایران خودرو و سایپا به دنبال کوچک‌ترین افزایشی در نرخ ارز یا مواد اولیه، خواهان افزایش قیمت‌های ۳۰ و ۴۰ درصدی هستند؟!

به راستی آیا مدیران خودروسازی کشور‌ ‌به این موضوع نیندیشیده‌اند که «مدیریت» یعنی چه؟ یا آنکه در نظر آن‌ها مدیریت تنها به معنی افزایش قیمت است؟!

پرسش مهم‌تر آنکه چرا مسئولان دولت و نمایندگان مجلس یک بار برای همیشه مقابل زیاده‌خواهی خودروسازان ایستادگی نمی‌کنند تا اینگونه ذهن افکار عمومی توسط مسئولان این صنعت به بازی گرفته نشود؟

چرا صنعتی که به کل فاقد مزیت نسبی و مطلق در کشور است، باید اینگونه هزینه مادی و معنوی بر اقتصاد و اجتماع تحمیل کند؟

این‌ها همه پرسش‌هایی است که بار‌ها و بار‌ها پرسیده شده، ولی پاسخی برای آن‌ها دیده نشده؛ شاید باید منتظر ماند تا زمانی که بهای پراید به ۴۰ میلیون تومان برسد و آنگاه مسئولان به فکر پاسخی برای آنها باشند.

آن گونه که مشخص است، بهای ۴۰ میلیونی برای پراید چندان دور از ذهن نیست و آنگونه که خودرو‌‌سازان از اکنون برای افزایش قیمت خیز برداشته‌اند، شاید زمان زیادی نیز به این واقعه نمانده باشد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸۸۳
انتشار یافته: ۸۳
چرا هيونداي اکسنت تو دبي 33وايران 84 ميليونه؟مگه عوارض 45 درصد نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
تردد خودرو های منطقه آزاد رو در سطح استانهای خودشون(کل کشورم نه) آزاد کنن تا ببینید چه بلایی سر ایرانخودرو و سایپا میاد!!!
د
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
این افزایش هزینه برای خودروسازهای روز جهان هم بوده ولی علیرغم اینهمه پیشرفت در بیست سال گذشته تغییر قیمتشان بسیار ناچیز بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
مگه سيم كارت كه تحت انحصار بود قيمتشم يك ميليون بود با از انحصار در اومدنش ، همراه اول ورشكست شد ، قيمت ها هم پائين اومد بايد تعرفه صفر بشه.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
با سلام
تنها یک اقتصاد در دنیاست که با افزایش قیمت سوخت قیمت ماشین ها هم بالا میره. اون هم .................!!!!!!!!!!!!!!! تنها اقتصادی که تو دنیا امروز پلیس راهور میگه به خاطر مسئله ای فلان ماشین شماره گذاری نمیشه و فردا اون ماشین گران میشه.....!!!! دوستان خود ما هم توی این گرانی ها بی تقصیر نیستیم. همه ما الان بوی افزایش سال بعدو حس کردیم داریم به این فکر می کنیم که زودتر ماشین مورد علاقه رو بخرم تا گرون نشده. افزایش تقاضا یعنی افزایش قیمت البته این هم فقط در ..... اتفاق می افته...!!!!!!!!!!!
اشکالی نداره، پراید رو 40 میلیون کنند اما عوارض واردات اتوموبیل رو هم به صفر برسونند، اون وقت هست که عیار واقعی خودرو ساز داخلی مشخص خواهد شد! حتی یک دستگاه هم نمیتونند بفروشند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
خدا از زبونت بشنوه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
این دولت هم از ترس خودروسازها هیچوقت اینکارو نمیکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
آفرین به این استدلال عالی
بنظر من هم این بهتره ! خودروسازان هر قیمتی که براشون می صرفه روی خودروشون بگذارند اما در عوض جامعه هم حق انتخاب بین تولیدات داخلی و خارجی داشته باشه
اینطوری نشه که دست و پای جامه را ببندیم بدیم دست افرادی که هر چه دلشون خواست بکنند- خوب ضرر میکنه درشو ببندند
تابناک شما هم اگر برات می صرفه نظر بنده دبیر بازنشسته را انتشار بده و اگه نه لطفا بگذار کنار اونهایی که انتشار ندادی
ناشناس
| United Kingdom |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
تا زمانی که دست دولت پشت این بچه لوس (صنعت خودروی کشور) هشت هرگز این بچه نمیتونه خدش راه بره. مرگ یه بار شیون یه بار. بزارین قیمتها صد در صد آزاد شه. یا دوام میاره یا ساقط میشه. تکلیف هم یه سره میشه .
ناشناس
| - |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
پيشنهاد ميكنم پرايد 50ميليون قيمت گذاري كنند وخيال همه را راحت كنند وحتي تا 100ميليون هم جا داره
درود! نوشته ی درستی هست. خوشحال هستم که هنوز هم افرادی پیدا می شوند که صادقانه و راستگویانه بنویسند.
چه اصراری به تولید این خودروهای بی کیفیت و تاریخ گذشته میکنید؟
خوب همین نیرو و تجهیزات خیلی تغییر نمیخواهند که بتوانند واگن قطار تولید کنندها، هم بهتره هم راحتتره
صنعتي که نه تکنولوژي داره نه دانش و فقط به فکر سودآوري است. صنعتي است که 40 ساله داره مونتاژ ميکنه، صنعتي که عملا ورشکسته است، چرا مردم بايد هزينه ورشکستگي خودروسازان رو بدهند. تا کي مردم بايد به خاطر آلوذگي و ايمني کم اين خودروها بميرند؟ سالي چند نفر به خاطر ناايمن بودن خودرو در ايران مي ميرند؟ مردن يک شهروند چقدر براي اقتصاد هزينه داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
مردن یک شهروند که نه هزار تا شهروند هم از نظر اینها اصلا ارزشی نداره. چرا باور نمی کنید سود خودروسازان داخلی به جیب هایی میره که هرگز نه اجازه ارزان شدن خواهند داد و نه صفر یا کم کردن تعرفه ورود خودرو! پس برای ما ملت یک راه وجود داره . ملت عزیز ایران : شش ماه تا یک سال از خودروسازان داخلی خودرو نخرید . نخرید. بابا آسمون به زمین نمیاد. به خدا قسم مشکلی هم برای زندگیتون پیش نمیاد. من هم یک ساله خودرو ندارم و از اینها هم نخریدم و نمی خرم. باور کنید از ماست که بر ماست !
پراید 40 میلیون تومان می شه !! هیچ کسی هم شکایت نمی کنه ، قیمت بنزین بیشتر می شه ، باز هم کسی شکایت نمی کنه مطمئن باشید ملت بیشتر هجوم می آورند برای خرید ماشین این حال و روز ماست اگر کسی پراید 3 میلیونی رو 20 میلیون نخره تولید کنندگان هم به فکر چاره می افتند.
افسوس از ماست که بر ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
نگران نباش عزيز، اين مديريت در صنعت خودرو محكوم به شكست و فقط داره دست و پا ميزنه بزودي ملت از شرشون خلاص ميشن
40 میلیون بدی پراید اونوقت قاتل جونتو خریدی!!!
وقتی دستمزد کارگر و قیمت مواد اولیه و دلار گران میشود به تبع آن قیمت خودرو افزایش پیدا میکند
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
جناب ناشناس. چرا شما خودت رو میزنی به اون راه؟ آیا قیمت کارگر در ایران بالاتره یا در ژاپن و آلمان و آمریکا؟ آیا مواد اولیه فقط در ایران گرونه؟ با همین دلار 3000 تومنی، فقط اگه اجازه بدن خودروهای خارجی با نصف این گمرکی که می پردازند، وارد کشور بشود، اونوقت به شما میگم یک من ماست چقدر کره داره.
برخی از تحریم سوء استفاده کردند برخی از ...
به کجا داریم میریم؟
اگر ملت متحد میشدند و نمیخریدند وضعمون الان این نبود . اینا هم اینقدر پررو نمیشدند .
اگر بازار خودرو آزاد بشه (گمرک خودرو حذف بشه) اون موقعه به خودشون اجازه زدن این حرفا رو نمیدن
40 میلیون برای تابوت متحرک؟!! خوبه پول بدیو بری به پیشواز مرگ!!
قیمت خودرودر ایران 3 تا 4 برابر قیمت جهانی است
بهتر نیست قیمت خودرورا واقعی کنید و قیمت بنزین را هم آزاد
چرا تو ایران همه چی برعکسه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
3-4 برابر!!! یعنی این ئراید را در جهان 5 میلیون میخرن؟! عمرا اگه کسی برای پراید 5 میلیون بده در جهان
قیمت واقعی پراید : 5 میلیون
پژو 405: 8 مییون
حمايت از توليد ملي تحت فشار دادن مردم نيست . ماشينهاي بي كيفيت اصلا چرا بايد توليد بشه كه قيمتش هم بره بالا . دقيقا مثل اينه كه چين فرش تبريز توليد كنه . بابا من جاي گمرك بودم دروازه ها رو باز ميكردم تا يه مدتي كسي جرات افزايش قيمت ها رو نداشت .
ما نمی خواهیم تولید داخل از بین برود و نمی خواهیم زحمات یک گروه از صنعتگران از بین برود ، اما خدائیش این گروه محترم صنعتگران ذره ای برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند ؟ ذره ای احترام به شعور مردم می گذارند ؟!!
مرگ یکبار ، شیون هم یکبار بگذارید در فضای رقابتی این صنعت خودرو وارد شود یا از بین می رود و یا مثل خیلی از صنایع خود را با شرایط وفق می دهد ، مثل همان کاری که صنعت نساجی ، سیمان ، فولاد و کاشی سرامیک انجام دادند
شیر مادرت حلالت باشه
آیا ایجاد انحصار در مسئله خودرو و فروش با قیمت های غیر واقعی و تعرفه های گوناگون که بر فاکتور قیمت تمام شده وارد می شود،از نظر شرعی حرام نیست؟ مراجع عظام تقلید درباره زیاده خواهی خودروسازان و ظلمی که به مردم می شود چه نظری دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
احسنت! فکر میکنم زمان آن فرا رسیده که مراجع محترم نظر صریحشون را در این مورد (همانند امور فرهنگی) اعلام کنند.
مساله اصلی به نظر حقیر اینست که ما در ایران:
به جای صنعت خودروسازی،بنگاه ویژه خواری واشتغال آفرینی و زراندوزی عده ای خاص را داریم.
به جای کشاورزی، دلالی و میدان بار پروری داریم.
به جای سیاست ورزی، تحمیق داریم.
...
ما هم با نظر خودروسازان عزیز موافقیم تولید و فروش خودرو در داخل با این قیمتها ضرر است. بهتر است بروند و این محصولات را در بازارهای خارجی عرضه کنند.
ضرری که کشور در این مدت از عدم صادرات آقایان کرده است بسیار زیاد است چون محصولات خودرویی داخلی الگوی مصرف ما را به هم زده است و مصرف انرِژی ما را به چین رساتده است.
تولید کالای بی کیفیت و گرون= هرز سرمایه های ملی کشور
بنابراین، در این شرکتهای مونتاژ فرغون بی کیفیت و گرون رو تخته کنید و گِل بگیرید تا بیش از این سرمایه های ملی این مملکت به باد فنا نرفته.
شرکت های مونتاژ کار خودروی ایران مانند نوزاد 50ساله ای هنوز وابسطه به شیر مادر(اعتبارات دولتی) است .
همه دیدیم که با تحریم های اقتصادی از سوی غرب و امریکا، این شرکتهای غیر موجه از نظر اقتصادی، نه تنها حامی کشتی طوفان زده دولتمان نبودند بلکه باری بردوش دولت هم بودند.
این همه حمایت تا کی؟ و بله چه بهایی؟
قیمت خودرو چند برابر قیمت جهانی
مصرف بنزین چند برابر استاندارد جهانی
کیفیت بنزین خیلی پایین تر از استاندارد جهانی
ایمنی خودرو خیلی پایین تر از استاندارد جهانی
آلایندگی خودرو خیلی بالاتر از استاندارد جهانی
انحصار در عرضه خودرو
تلفات جاده ای و مرگ و میر قلبی و عروقی رکورددار در جهان
نخرید نخرید نخرید ..... از ماست که بر ماست
پاسخ سوال اینجاست.. سود خودروسازان به کدام جیب می رود؟
بزارید گرون بشه مگه پراید را چه قشری از جامعه خرید میکنه.وقتی گرون بشه دیگه کیس توانایی خرید نداره و به لطف خدا این صنعت اشغال تعطیل میشود
کشور ما با تمام کشورهای دنیا فرق میکنه بابا جان پراید 20 میلیونی ظلمه ظلم ، واسه سرمایه دار که مهم نیست قیمت چی باشه البته اگه بخواد پراید سوار ه شه که عمرا سوار بشن میمونه کسانی که یه حقوق بخور و نمیر دارن که از این لگنها استفاده میکنن که این لگن هم دارین از اونها میگیرین
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
اون کارگر ه بدبخت ه که پراید 20 میلیونی سوار میشه ،سرمایه دار مازراتی 2 میلیاردی سوتر میشه
نه که هیچ چیز جز خودروبالانمیره انشا اله این هم حل میشه
از نظر اینا مدیریت یعنی رابطه و لابی زدن.
به زعم خودروسازها، هر کی سیاسی تر باشه مدیر بهتریه.

انحصار همینه. تعرفه خودرو رو صفر کنن اونوقت معلوم میشه معنی مدیریت چیه.
سلام و احترام .
در کجای کشور مدیریت کار آمد هست ؟ بگوید تا کمی دل ما خوشحال شود ..... چرا برق در یک مرحله 25 % گران شد کسی پی گیر نیست بعد به زودی نوبت آب بعد سوخت و بعد ادامه .........
همه چیز 300% گران شده داستان بازی با قیمت خودرو هم برای سرگرمی است ... بیچاره مردم در کشوری زندگی میکنند که مواد اولیه دارد ولی باید به قیمت کشورهای وارد کنند هزینه را پرداخت کنند ، به ریال حقوق میگیرند همه چیز را برایشان به دلار محاسبه میکنند باز هم بدبخت من حقوق بگیر باز نشسته .
خواهشمند است در سایت قرار دهید هرچه نظر میدهیم قرار داده نمیشود .
در دیزی بازه حیای گربه کجا رفته
آقای خودرو ساز داخلی با انحصار چندین ساله خودرو حالا چی تحویل مردم میدین چیزی جز تابوت متحرک
خودروی ایرانی=تابوت متحرک
وقتي در بازار خودرو رقابت نباشه حال وروزمون بهتر از اين هم نبايد باشه ايران خودرو وسايپا آشغال توليد مكنن مصرف كننده هم مجبوره بخره وارداتو آزاد كنيد تا متوجه بشيد اين مردم هم فهم وشعور دارن ولي چكار كنن كه مجبورن مجبور
چرا ادامه صنعت خودرو به رفراندوم گذاشته نمیشه؟ چراااااااا؟؟؟؟؟
صنایع خوردرو سازی در ایران واقعی نیست و گلخانه ای است. به محض ورود به بازار های جهانی شکست می خورد.
من اگه با الاغ اینور و انور برم بازم حاضر نیستم پراید (فرغون) بگیرم
خب بیاید با خودروساز خارجی صحبت کنید بیان تو ایران با منابع خودمون کارخانه بزنن لااقل استانداردهای بین المللی یجوری پاش تو مملکت ما باز بشه اصلا ببینیم خودرو چطوری باید ساخت ، تکنولوژی ش بومی بشه و یه تکونی بخوریم
سزای گرانفروش نخریدن است
بگزارید بشود 100 میلیون اگر مردم نخرند میخواهند چکار کنند ؟
باور کنید اگر تا 2 سال مردم از تولیدات صفر کیلومتر داخلی خرید نکنند دولت مجبور به آزاد سازی قیمتها و واردات با تعرفه پایین خواهد کرد.
تولید خودرو به چه قیمت؟ تولید کننده ناراضی !!!! مصرف کننده ناراضی !!!! دولت ناراضی !!! چه کسی به وضعیت فعلی راضی است؟
تنها راهش اینست که درهای واردات بدون عوارض باز شود تا حداقل دولت و مصرف کننده راضی شود
اصلا" قیمت خودرو را آزاد کنید تا این حلبی سازها با هر قیمتی که خواستند فرغونهاشون را بفروشند و در عوض برای حمایت از مصرف کننده عوارض واردات خودرو را صفر بکنند تا وقتی رقیبی جدی برای خودروسازها پیدا نشده نه صنعت خودرو سازی پیشرفت خواهد کرد و نه قیمتها منصافانه خواهد بود
خود رو سازان از همه ملت همواره طلبکارند و فکر می کنند با هر نوع مدیریت و ولنگاری در مدیریت و خاصه خرجی باز هم از جیب ملت باید هزینه مدیریت ناکارامد و سود سرشار داشته باشند. خوب قیمت را ازاد کنند ولی تعرفه را تا حد معقول پایین بیاورند.راستی کسی از این اقایان می پرسد که هزینه زیان تصمیم های غیر اقتصادی سرمایه گذاری در سنگال اذربایجان و ... را چرا مردم بی نوا باید بدهند؟؟ اگر با هزینه مستقیم و غیر مستقیم مثل مصرف بی حد سوخت و الودگی هوا به جای خودرو سازی در صنایع دیگر مملکت سرمایه گذاری کند چقدر اشتغال مولد و نه اشتغال کاذب و توهمی تولید خودرو ایجاد می شود؟
دليل ساز مخالف زدن خودروسازان چيز هاي ديگري است ....
1 . حقوق ميليوني...
2. پاداش ميليوني ...
3 . دورها هاي اموزشي و هزينه هاي بسيار سرسام آور...
4 . هزينه مسافرت و حق آكورد و كارانه و بن كالا و پاداش موقت و هزينه اياب و ذهاب و پاداش صورتهاي مالي و پاداش بستن حسابها و پاداش مديرعامل و .......
اگه خواستن بقيه پاداشهاي ادم هاي بي كفايت ايران خودرو و سايپا رو بگم ....
اينا باعث ميشه هي بگن ضرر كرديم ضرر كرديم
...
سزای گرانفروش نخریدنه.اگه مردم با هم متحد بشن و مدتی نخرن، مجبورن قیمت هارو بیارن پائین.
تنها راهش نخریدنه
بهترین راه صفر کردن تعرفه ورادات خودرو و آزاد نمودن خودرو سازان در تعیین قیمت می باشد
ملت ايران واقعا متاسفم اول براي خودم وبعد براي شما مي دانيد سهام اين دو خودروسازي از آن چه كساني است ؟؟؟
خودروسازان خارجی در وحله اول و اولویت اولشون بازار خارجه یعنی بیش از 95 درصد تولیدشون به خارج صادر میشه وسهم بازار داخل فقط 5 درصده ولی انیجا تو کشور ما کار برعکسه تازه اون 5 درصدیم کا صادر میکنن که نمی کنن اکثرا به خاطر کیفیت بسیار پائینش مرجوع میشه. ضمن اینکه دیگه خیابونای تهران و شهرهای بزرگ تبدیل به پارکینگ شده.
خدا وکیلی کدوم خودرو صد در صد تولید خودمونه تو این چند سال فقط یاد گرفتیم موتور اینو بزاریم رو اتاق اون یا اتاق اون بزاریم رو موتور این مردم بدبخت بیچاره ام که این وسط گیر کردن.
مطمئن باشید لابی خودرو سازان اینقدر قویه کا تا بحال هیچ دولتی نتونسته جلوی ترک تازیشو بگیره دولت آقای روحانی هم نمیتونه حتی اگه برای 8 سال سرکار باشه برای مردم خودمون واقعا متاسفم
چرانميگوييد تداوم ستم اقتصادي خودروسازان داخلي به جامعه بدليلحمايت آقايان سهامداراين شرکتهاست.
چند روز قبل یکی از تعمیرکاران مشغول بکار در نمایندگی های مجاز این دو شرکت خودروساز را دیدم که از نمایندگی بیرون آمده و برای خودش کار میکرد از او پرسیدم چرا؟
جواب داد کارخانه از من می خواست که به مشتری دروغ بگویم و من نمی توانستم اینکار را بکنم به همین دلیل بیرون آمدم...
هیچ کجای دنیا در قیمت گذاری این گونه عمل نمیکنند
اگر میخواند پراید 100 میلیون هم بشه هیچ اشکالی نداره
بازار آزاد راه بندازن هر چقدر بخواند ماشین رو گرون کنند
اون وقته که قیمت رو خریدار تعیین میکنه نه سازنده
اينا ازخداشونه تحريم ها ادامه داشته باشه .اينا تا 7 نسل بدشون هم راحت و آسوده زندگي ميكنن.بااين پولي كه تو اين 2 سال به جيب زدن .
سلام
امیدوارم یکبار هم شده متن من هم آورده بشه
به نظر من مسئولین اگر واقعا به فکر منافع مردم می باشند و اگر واقعا به فکر خودکفایی تنها راه این است که این شرکتهای خودرو ساز داخلی به واقع خصوصی واقعی شوند و تعرفه واردات هم به کمترین حد برسد این به نظر بهترین راه حل است چه اینکه بعد از سی سال حمایت دیگر حمایت مجدد معنی ندارد
چرا مردم ما نباید با این همه پول که می دهند حق انتخاب نداشته باشند
تا زمانیکه انحصار تو بازار خودرو هست وضع همینه... عوارض واردات خودرو رو بردارید اون وقت می بینید خودروسازان به دست و پای ملت می افتند.
با سلام
جناب آقای نعمت بخش بیش از 15 سال مدیر کل ماشین سازی ونیروی محرکه وزارت صنایع بوده اند و این موضوع کاملا مشخص است که ایشان روی خر ا به ای که بنیان نموده ان حال ایستاده واز آن حمایت می کنه و حافظ منافع دوستان قدیم وجدید خودش است . نقش وزارت صنایع در گذشته وحال سیاست گذاری می باشد وازاین رو جناب نعمت بخش با توجه به سوابق کاریشان یک مدیر سیاسی می باشند نه یک فرد کارشناس وفنی ایشان در زمان وزارت مهندس نعمت زاده نیز مسولیت ادره نیروی محرکه رانیز عهده دار بوده اند حال چه شده که اینگونه سخن می گویند وهمین امر نیز بیان کننده این موضوع می باشد که ایشان یک مدیر سیاسی می باشد وتنها راه برون رفت از این مشگل آزاد سازی وبرداشتن تعرفه خودروهای وارداتی می باشد تا دیگر شاهد این همه توهین به شعور مردم از سوی این آقایان خودرو ساز نباشیم به
امید آن روز
اگر ایران خودرو سایپا می توانند 10 سال دیگه نمی گویم بنز یا فولکس و ... بشوند و در حد کره جنوبی بشوند حتی اون رو هم نخواستیم در حد چین که 3 ساله تولید می کنند بشوند اشکالی نداره ما پراید 40 میلیونی هم می خریم ولی بهتون قول می دهم 10 سال دیگه به جای موتور پراید از الاغ استفاده می کنند و توجیح می کنند این به خاطر کم کردن آلودگی هواست !!!!!!!!!!
اگر ایران خودرو و سایپا رو تعطیل کنند فقط روزانه 35000000 لیتر بنزین با همین مسافت طی شده به نفع مملکت می شه.من شنیدم که صنعت خودرو سازی 500 هزار نفر شغل ایجاد کرده که اگر تعداد کشته ها در 30 سال در اثر بی کیفیتی خودرو ها حساب کنی 840 هزار نفر می شود.آلودگی هم که بماند.اتلاف وقت و اعصاب مردم هم که در تعمیرگاهها هدر می رود پیشکش.من تضمین می دم اگه این 2 تا شرکت تعطیل بشه هم مشکل آلودگی و هم مشکل اقتصاد حل میشه.
با سلام
بنده یک سوالی از مسئولین دارم و آن اینکه از ابتدای انقلاب تعرفه های سنگینی برای ورود خودرو های خارجی در نظر گرفته شد تا امکان شکوفایی خودروی داخلی فراهم شود. هم اکنون با گذشت 35 سال واقعا خودروی داخلی ما چقدر پیشرفت داشته است؟ جز اینکه آنها از بازار انحصاری خودرو برای رشد کمیتی خود بهره جسته اند نه رشد کیفیتی؟ ما می خواهیم این خودرو های داخلی را به چه قیمتی داشته باشیم به قیمت رشد روز افزون قیمت آنها و همزمان افزایش سوانح رانندگی؟
مسولین برای یکبار هم که شده جوابی به این سوالاتی که همه مردم دارند بدهند.
با تشکر
یه چیزی که کمتر بهش توجه میشه اینه که با این ماشینهایی که تقریبا 2 برابر حد مجاز در 100 کیلومتر مصرف دارن همین الان هم ما بنزین رو داریم 1400 تومن میخریم. آقا جان بنزین رو آزاد کنین ولی مالیات و عوارض ماشیهای کم مصرف خارجی رو بکنین 10%. ببینم کسی پراید میخره؟
آقایون هم پراید را قیمت بزارن 60 میلیون!!!
تعطيلي دو كارخانه خودرو سازي و آزاد شدن ورود خودرو مي تواند به منافع ملي كمك كند . دو كارخانه خودرو سازي بيشترين ضرر به منافع ملي وارد كرده اند وبهتر است در آنها را گل گرفت .
باشه بکنن 40 میلیون.اما گمرک خودرو برداشته شه.ببینن کسی پراید و امسال این ماشینا سوار میشن.
اگر اجازه ورود اتومبیل با اخذ گمرکی معقول را بدهند آنوقت خودروسازان به خود می آیند و دست از سر مردم بر می دارند.
چنین است رسم سرای درشت گهی پشت زین و گهی زین به پشت .... حالا فعلا با لحنی حرف بزنید که نه خدا رو می شناسید و نه رضای مردم را. روز زین به پشت شدن متکبران و فخر فروشان صنعت خودرو هم میرسه ....
سلام؛
بنظرم اگه همینطور پیش بریم کارخانه های ما میتونند قطعات پراید و 405 و 206 و رانا و یارا و یارانه و آقای فلان و بهمان رو همگی بفرستیم به کره یا ژاپن تا با کارگران اونها اینها را برای ما اسمبل کنند و کامل شده اونها رو تحویل بگریم، و در داخل مصرف اونها برای ما به صرفه میشه!!!!.
اونوقت شرکتهای خودرو سازی ما هم دیگه نگران هزینه های کارگر و حق ماموریت و هزینه سفرهای خارج از کشور برای بازدید و آموزش و صدور کارت اعتباری بانکی و تاسیس بانک و خرید زمین و ساختمان تو تهران و دیگر شهرهای گرون نباشند و با فراق بال به دلال بازیهاشون برسند!!!.
راستی ایرانخودرو: اون همه آموزش و دوره رفتین فرانسه از اون نرم افزار SAP چه خبر؟ نصب شد راه اندازی شد؟ یا هنوز در مرحله تحقیق و توسعه و آموزشه؟!!!
خوبه آفرین...
اگر خودرو واردشود واین شرکتهای داخلی بجای خودرو قطعات آنهارا بسازند هم صادرات خوبی دارند وهم مردم سالمترن.
آقایان نماینده های مردم کجا هستند
به جای قرارداد ژنو به فکر این رانت خواران صنعت خودرو باشند که هم جان مردم را می گیرند و هم مال مردم را...
نمی توانند خودرو مناسب بسازند بروند کنار تا واردات خودرو وارد شود
آقا اصلا از ماشین آلاتشان جای دیگر در صنعت استفاده کنند
یکی از این مسئولان خودرو سازی کشور بپرسه که شما سواررر خودرو تولیدی خودتون می شوید
می گویند شرکت ها زیانده هستند یک خبرنگار آزاده ای پیدا شود بررسی کند در این شرکت های زیانده مدیران چقدر پاداش خدمت گرفته یا نگرفته اند تا درستی حرف مدیران مشخص شود
پراید مدل 77 خریدم 5 میلیون جون خودم همسرم و دختره 1.5 سالم در خطره ولی نمی تونم با حقوق کارگری بهترشو بخرم همیشه یه جاش خرایه اینو تعمیر میکنم اون خراب میشه حالا آقایون بازم گرانتر کنن
پراید را 40 میلیون هم می خریم اما سئوال این است ایا به پرسنل و کارگرات خودشون 4 یا 5 برابر زمانی که پراید 9 میلون بود حقوق می دهند.
من از مردم میخوام بخاطر اینکه پراید خیلی ارزونه تو خیابنو بریزن و تظاهرات کنن اخه کجا دیدید که ماشین این قدر ارزون باشه تا کی این خودروسازا تاوان این ارزونی را بدن مگه اونا زن و بچه ندارن
گرون کنید ما که نمیخریم ملت ایران نخرید اونوقت این اقایون مجبورن خودروشون رو به روغن آغشته کنن و بشینن روش :|
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل