بازدید 48794
کاش مسئولان برای آمار کشتار حیات وحش کنتور نصب کنند؛

افشای کشتن یک پلنگ بالغ در فیسبوک و سکوت دشمن انگارانه!

آنگونه که در معرفی آن آمده، عکس مربوط به امسال است و در منطقه درازکلای بابل تهیه شده و شکارچی حاضر در آن که این پلنگ درشت جثه را به نشانه افتخار(!) به دوش گرفته، تحت تعقیب قرار دارد اما نه زمان عکس را می‌توان تائید کرد، نه مکان آن به سادگی قابل صحه گذاری است و به طریق اولی تر، نه تحت تعقیب بودن شکارچی ادعایی قابل پذیرش به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۳۸۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷ 13 March 2014
اگر روزی فکر می‌کردیم که انتشار اخبار کشتار بی رحمانه گونه‌های مختلف حیات وحش می‌تواند اندکی در بهبود اوضاع کمک کند، امروز چنین نیست؛ نه اینکه نومید شده باشیم، بلکه به نظر می‌رسد قبح کشتار اینقدر شکسته که هیچ شکارچی بی آنکه با شکارِ بی جانش عکس بگیرد، حاضر نیست محل را ترک کند!

به گزارش «تابناک»، طی روزهای گذشته عکسی در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر شده که حکایت از کشته شدن یک قلاده پلنگ بالغ در ناحیه‌ای جنگلی دارد و البته زمان دقیق گرفتن آن معلوم نیست. عکسی که کاربران دنیای مجازی آن را سند کشته شدن پانزدهمین پلنگ ایرانی در سال جاری می‌دانند و با این مضمون آن را بازانتشار می‌دهد و دست به دست می‌کنند.

آنگونه که در معرفی این عکس آمده، عکس مربوط به امسال است و در منطقه درازکلای بابل تهیه شده و شکارچی حاضر در آن که این پلنگ درشت جثه را به نشانه افتخار(!) به دوش گرفته، تحت تعقیب قرار دارد اما نه زمان عکس را می‌توان تائید کرد، نه مکان آن به سادگی قابل صحه گذاری است و به طریق اولی تر، نه تحت تعقیب بودن شکارچی (که معلوم نیست عکاس است یا کسی که پلنگه بی جان را به گرده کرفته و یا حتی شخصی دیگر که عکسش با لاشه بزرگترین گربه سان بوم ایران منتشر نشده؟!) ادعایی قابل پذیرش به نظر می‌رسد.

جدای این ابهامات که چه بسا در سایه اقدامات پلیسی و تخصصی قابل رفع شدن باشند، ابهام بزرگتر ماجرا آنجاست که برخی بر این باورند که به فرض تازه بودن این عکس، یعنی پانزدهمین پلنگ از جمعیت کوچک باقیمانده از این گونه منحصر به فرد در کشورمان کم شده حال آنکه این گونه نیست و اتفاقی بودن کشف برخی پلنگ کشی ها (برای مثال اینجا)، کمترین دلیل برای اثبات این مدعاست که تنها بخشی از کشتار این گونه به رسانه راه می‌یابد.

اگر به این موارد ناگفته، کشف گاه و بی گاه پوست پلنگ در خانه برخی شکارچیان تحت تعقیب (اینجا) و یا کشف بدن تاکسی درمی شده این گونه در مبادی خروجی کشور (اینجا) را اضافه کنیم و از گم شدن لاشه (اینجا)، آتش زدن آن (اینجا) و موارد دیگر را صرف نظر نماییم، آمار رسمی و سندیت یافته به قدری زیاد خواهد شد مایوس مان خواهد کرد.

این در حالی است که به رغم این همه آمار و ارقام دهشتناک و نومید کننده، مسئولان سازمان محیط زیست تا کنون تنها کاری که کرده‌‌اند، برگزاری یکی دو نشست بی فایده (تداوم پلنگ کشیِ سبوعانه "بی‌فایده" بودن نشست ها را به ذهن متبادر می‌کند!) و گاه دشمن انگاری در این زمینه بوده است بس؛ گویی آماری که به دستشان می‌رسد اینقدر شوک آور بوده که قدرت واکنش را از ایشان گرفته است!

نه اینکه واکنشی رخ نداده باشد؛ خیر! واکنش‌هایی رخ داده که چه بسا بهتر بود رخ نمی‌داد چراکه سکوت در مقابل کشتار بی رحمانه گونه‌هایی که در خطر انقراض قرار دارند زمانی شکسته شده که مسئولان سازمان مدعی شده‌اند دست هایی در پس این کشتار قرار دارد که قصد زمین زدن ایشان را دارند؛ دست هایی که نمی‌دانیم چرا صورت خود را از دید ماموران قانون پنهان نمی‌کنند!

عجیب اینکه مسئولان برای اثبات مدعای خود، کشتن گوزن اسیر در پردیسان از اتوبان را مثال می‌آورند ولی یادشان می‌رود از سنجاب کشی در پارک چیتگر یادی کنند که عمق بی خردی چند نوجوان را می شد در آن دید و نقضی بود بر توطئه مخالفان در کشتن گوزن پردیسان. از کشتن برخی گونه ها به شکلی که دیده شوند یاد می‌کنند اما نمی‌گویند چرا برخی مدیرانشان سعی دارند که این کشتارهای رسانه‌ای نشوند (اینجا) و... .

از هفت سال قبل که این سیاهه به روز رسانی نشده تا کنون، اینقدر پلنگ ایرانی کشته شده که مطمئن نباشیم وضعیت امروز آن شباهتی به این نمودار دارد یا خیر؟
از هفت سال قبل که این سیاهه به روز رسانی نشده تا کنون، اینقدر پلنگ ایرانی کشته شده که مطمئن نباشیم وضعیت امروز آن شباهتی به این نمودار دارد یا خیر؟

با این تفاسیر بد نیست که رو به ایشان کرده و در مقام متقاضی از ایشان درخواست هایی مطرح کنیم؛ درخواست‌های که نمی‌دانیم در حد مقدوراتشان هست یا نه اما بگذارید مطرح شان کنیم تا شاید خوانده شده و ویرایش شده‌ی یکی‌شان، نسخه کارگری برای بهبود لاغری حیات وحش کشور باشد که روز به روز استخوانش بیشتر از قبل از زیر پوست هویدا می‌شود؛

چه اشکال دارد مسئولان محیط زیستی به سرکشی مناطق حفاظت شده بروند و در این گردش چند تن از مسئولان را هم با خود ببرند؟ امثال آن نماینده بزرگوار مجلس که انتخاب خرس به عنوان نماد دیارش را توهین به خود و همشهریانش قلمداد کرده بود و نطق آتشینی ایراد کرده بود که بیا و ببین!

چه بدی دارد که مسئولان دوربین به دست گرفته و عزیمت به مناطق جنگی، کویری، کوهستانی و... را در دستور کار قرار داده و ماهی یکبار توریست طبیعت شوند؟ آیا از این بهتر مشوقی برای دوربین دست گرفتن و درک اوضاع نابسامان حیات وحش کشور سراغ دارید؟ برای نشان دادن وخامت اوضاع به نهادهایی که باید به یاری بشتابند اما درک درستی از مساله برایشان حاصل نیامده، چطور؟

ایراد این کار چیست که وقتی شنیدیم در فلان شهرستان یک گونه بی نظیر را کشته اند، به همراه جمعی از محیط بانان به آن خطه سفر کرده و تلاش کنیم با تدابیر تشویقی و تنبیهی مثل تقدیر از شکارچیانی که خطا در کارنامه شان ثبت نشده و یا لغو مجوز شکار در آن ناحیه و یا حتی همراهی با دستگاه قضا و نیروی انتظامی در قالب اهدای پاداش به کسانی که اطلاعاتی درباره خاطیان دارند، اثری در ذهن مردمان آن دیار بگذاریم که شمار همیاران محیط زیست در آنجا بیشتر از پیش کند؟

چه اشکالی دارد اگر موافقم رسانه‌ای شدن کشتار گونه‌های نادر حیات وحش کشور هستیم، کنتوری برای آمار این کشتار در جایی مثل سایت محیط زیست نصب کنیم تا هم همه بدانند اوضاع خراب است و شما کاری از دستتان ساخته نیست و هم روزی که قرار ته مانده این گونه ها کاملا منقرض شوند، کسی متعرضتان نشود که چگونه این اتفاق رخ داد، در حایل که شما ساکت بودید و حتی آمار نمی‌دادید؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۹۴
خداوکیلی توحش تو چهره کدومشون دیده میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
اين ..... رو بايد بندازن تو قفس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
طرف خودش هم شبیه پلنگه اینو باید شکارش کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
اقای تابناک چرا چهره این قاتل رو پوشوندی لاپوشانی تا کی اخه
آقا جان کدام محیط زیست؟ کجا دیدین یه خانوم بتونه زویس محیط زیست باشه؟ ......
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
رئیس محیط زیست بودن چه ربطی به جنسیت داره مگه تمام مسئول مرد کارشونو درست انجام میدن
ضمنا با اومدن خانم دکتر ابتکار تازه کارها داره سرو سامان میگیره
یک محیط بان در تخت بیمارستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
15 پلنگ طی 9 ماه کشته شدن خانم ابتکار اگه کمتر نگران اثر پارازیت ها روی من و تو وبی بی سی باشه و جوایز جهانی رو بیخیال بشه یه رسیدگی به محیط بانها و حیوانات بدبخت هم خواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
محیط زیست ما در چند سال اخیر که رییسش مرد بوده به اینجا رسیده، یک شبه مگه میشه چیزیو درست کرد؟
روحاني مچكريم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
به نظر من اينهمه پلنگ كشي و انقراض سمندر لرستاني و ...
همه ناشي از سوء مديريته
اعدام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
اگه اعدام کرده بودن این حال و روز این آدم ها نبود که تازه عکس یادگاری هم بگیرن!
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
بابا شاید اصلا کل عکس فوتوشاپ باشه و یکی برای تو درد سر انداختن طرف این کارو کرده
ببین بی غیرت چه احساس مردونگی هم میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
تو از کجا می دانی که اون شکارش کرده ؟ یا اصلا حیوان شکار شده ؟؟ به همین راحتی توهین می کنید ؟
با یک نگاه دقیق به این عکس چند نکته ظریف نشان از آن دارد که این عکس شکار و شکارکش نیست ( قشر شریف شکارچی قانونمدار اقدام به چنین شکاری نمی کند) با دقت در لباس فوق العاده تجیز مرد و پوست و تمیز و پنجه های کاملا تمیز که هیچ اثری از گل و خاک و احیانا خون نیست نشان از این دارد که احیانا حیوان دست آموز است و زنده با دقت به درشتی و فربه بودن سر پنجه ها و صورت این حیوان نیز این مورد قابل مشاهده است . در هر حال حیوان درنده ای چون پلنگ اگر با تبر خلاص هد شات مرده باشد رد آن در صورت و اگر گلوله به بدن خورده باشد حیوان می بایست اغشته به خون و گل می بود و لباس مرد را گثیف می کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
بیخیال! گمونم یا تازه سیرک رفتی یا اصولا زیاد سیرک دوست داری!
میگی زنده ست چون تیر "هدشات" نخورده و بدنش خون و گلی نیست؟ تا الان کشتن حیوان با طعمه مسموم به گوشت خورده؟ اصلا این رو ولش کن؛ فکر کردی پلنگ رمبو یا آرنولده و ... که تیر بخوره و باز بدوه و خودش رو بکشونه رو زمین و گلی بشه؟ ممکنه با همون یه تیر هم بمیره: ممکن نیست؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
داداش پس شما یا حیوان تو طبیعت ندیدی یا فکر کردی یه تیر به پلنگ اگر به جای غیر از مغز یا قلب یخوره در جا می کشه . حتی اگر این حیوان با طعمه مسموم می مرد هم اینقدر تمیز و اتو کشیده نمی شد که لباس اونوبابا رو خاکی و گلی نکنه . دوستمون بالا حرف درستی زده الو البته ایشون هم گفته احیانا نگفته حتما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
آره. تو درست میگی! احتمالا آقاهه با بلرسوت (لباسی که تنشه) رفته جنگل رو تعمیر کنه و گربه خونگیش رو هم که از قضا بلده خوب تر از بازیگرای تو فیلما نقش مرده رو بازی کنه با خودش برده هواخوری!!!
شاید هم اون گربه هه پلاستیکی باشه و کلا همه سر کار باشیم و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
اگه اینطوره اصلا شاید خود شکارچی برای گرفتن عکس و اینکه بیشتر به شکارش مثلا افتخار کنه، بدن پلنگ رو تمیز کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
متاسفانه مساله این است که جانور بیجاره مرده! حالا یا تمیز یا کثیف وگل آلود. یا دست آموز و پرورشی یا وحشی.
شکارچی قانونمدار سابق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
کشتار غیر قانونی و خصوصا شکار حیوان مولد و حیوان شکارچی بخصوص حیوانات در معرض خطر جرم عمیق و خلاف اخلاق است . اما این عکس همانطور که ناشناس بالا ذکر کرده سند معتبر دال بر شکار شدن توسط کسی که در عکس است نمی باشد پس به جای توهین و نفرین این شخص که هنوز جرمی برایش اثبات نشده کسانی را که واقعا کشتار می کنند یا مدیرانی که با سوء مدیریت و عدم دلسوزی کافی و ارگانهای که محیط زندگی این پستاندار زیبا را تهدید می کنند تخطعه نمایید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
آدمی که برای تفریح جان یک حیوان رو می گیره نمی تونه شریف باشه
چه قانونی چه غیر قانونی آخرِ ...
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
ناشناس کاملا با شما موافق هستم. این حیوان دست آموز است. می خواستم بگویم که اگر خوب دقت کنید سر حیوان آویزان نیست، حالتی که در صورت مرگ یا بیهوشی رخ میدهد. نگه داشتن خفیف دم برای آرام نگه داشتن حیوان برای اطمینان از عدم تقلا ی آن برای گرفتن عکس می باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
ناشناس 20:17 شما گوشت قزمز و سفید و ماهی نمی خوری؟؟ به واسطه زنده بودن شما می دانی چند مخلوق تلف شده و به واسطه اسایش شما به واسطه توسعه شهر ها و راهها چندین برابر آن مورد قبلی تلف شده ؟ پس ژست نگیر لطفا . این حیوان هم با توجه به عکس شکار نشده احتمالا زنده است یا بیهوش هرجند شکار حیوان غیر مجاز غیر اخلاقی است و شکار بی دلیل حیوان شکارچی که اصلا نوجیه ندارد
سلام
مادامیکه مدیریت دوگانه در حفظ منابع طبیعی کشور وجود دارد تاراج منابع طبیعی توسط سوداگران امری عادی است چون عبور از درز و شکاف قوانین عادی است
مجلس همت کند و به این ناتوانی سازمان حفاظت محیط زیست پایان دهد و این دولت در سایه را به نفع حفظ تنوع زیستی از سایه خارج کند
اتفاقی نیست پشت این جنایت ها برنامه است اخه مگر میشود یکهو یک عده بیفتند به جان این حیوان کمیاب و هر روز یکی دوتا از انها را بکشند شاید برای این است که قسمت هائی از بدن این حیوان که کمیاب است را میفروشند به قیمت گران بها خصوصا به چینی ها . من میدانم چینی ها از ان دارو میسازند لطفا در مورد این تحقیق کنید . و باید کاری اساسی کرد تا این اتفاق نا مبارک دیگر تکرار نشود این حیوانات در حال انقراض هستند و تعداد معدودی در ایران ما هنوز هستند باید انها را حفظ کرد باید مجازات اعدام برای شکار این حیوانات ارزشمند گذاشته شود . تشکر
پاسخ ها
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
داستان کشتن پلنگ یکهو اتفاق نیافتاده همیشه بوده لیکن حساسیتها و پیگیری ها در حال حاضر بیشتر شده ، من سالهاست که این پدیده را میبینم کشتن پلنگ در جنگلهای شمال از گذشته تا به امروز توسط شکارچیان برای مراقبت از دام و فروش پوست این حیوان امری بسیار عادی است و بسیاری از این شکارها از دید همگان مخفی است آمار خیلی یشتر از اینی است که ما میبینیم و میخونیم
یکی توله ی گرگ می پرورید
چو پرورده شد خواجه را بردرید
خدایا کمکمون کن
داره نسل بزرگترین گربه سان نسل حال حاضر در ایران نابود میشه.
کاش اینقدر هم به فکر دریاچه ارومیه بودین
پاسخ ها
کاشف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
اون که خشک شد رفت پی کارش کجای کاری عمو
تابناک مشکوکه کی داره این کارها رو مدیریت می کنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
اگر مدیریت شده باشه من یک حدس هایی می زنم......
اعدام ، اینقدر اعدامش کنید تا بمیره ، مردک شکارچی بی فرهنگه حیوون کش !!!!!!!!!!
شاید بیهوشش کرده و میخواد به یه بالا شهری بفروشش. اونم زنده که قیمتش بالاتره. طرف بهش گفته باید ثابت کنی خودت گرفتی اینم باهاش یه عکس انداخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
بسیار خندیدم.
ناشناس
| France |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
نکنه شما خودت خریداری یا همون شکارچی؟ از فرضیه بوی توطېه میاد
تابناک زود آی بی شو شناسایی کن بده به سازمان مجیط زیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
شاید فقط بیهوشش کرده تا ازش عکس بگیره به نظرم این منطقی تره
این فرد رو سریع تر دستگیر کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
باشه
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
گرفتیمش برای شناسایی بیا کلانتری محل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
شما قاضی هستی یا کلانتر محل؟
چی تو این مملکت ارزش داره که پلنگش داشته باشه
اګه چهره رو شما مخدوش کردین که جای تاسف داره، چرا اینجوری حاشیه ی امن براشون درست می کنین؟
بذارین مردم ریخت .... این فرد وحشی رو ببینند و .....
کسی نیست بګه اګه مردی برو تن به تن باهاش بجنګ تا ببینیم کی ترتیبشو می ده
..... با تفنګ زده هنرمنده مثلاْ
خدایا ما را از جهل، از جهل و از جهل برهان
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
اجازه بدهید مردم تصویر نامخدوش این شکارجی ندانم کار را ببینند و در برخورد با وی به او اعتراض کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
بابا از کجا معلوم این بنده خدا کشته و از کجا معلوم اصلا حیوان مرده شاید بیهوش است .... یا شاید این بنده خدا اصلا از عوامل محیط زیست است و نیت زنده گیری حیوان را داشته حالا یه عکس یادگاری هم گرفته . شاید هم قاتل حیوان باشد . اما در هر حال الکی با آبروی مردم وقتی نمی دانیم جرمی صورت گرفته یا نه بازی نباید کرد
همین یک مدت پیش که افتتاحیه المپیک زمستانی در سوچی روسیه بود ولادمیر پوتین در حاشیه مراسم افتتاح بازیها سری به باغ وحش شهر سوچی زد و با افتخار با یک گربه وحشی ایرانی تازه متولد شده عکس یادگاری گرفت.اگر تابناک لینک خبر را بگذارد که بهتر اگر نه سایت به صراحت این مطلب را نوشته است.
200 سال دیگه هم میگن این اصلا این گربه وحشی روسی است و ایرانی نیست.
خداوکیلی هم مسئولان محیط زیست و بیشتر از آنان شکارچیان بی وجدان از این خبر خجالت نمیکشند؟!!!

Russia is working to reintroduce the Persian leopard to the mountains above the city as part of measures aimed at showing that the Olympic Games will benefit and not hurt the environment.

http://citizen.co.za/afp_feed_article/putin-takes-olympic-officials-to-meet-sochi-leopards/
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
تو خط اولش گفتن که Persian leopard همونطور که ماهم ببر سیبری ازشون گرفتیم
کلا برا ما که مهم نیست تابی جون یکم بعد کشته شدن هر پلنگ یه کامنت روشنگرانه مینویسیمو میریم دنبال کارمون فرداروز که خبر اومد کلا پلنگ ایرانی منقرض شد اونوقت منم منمامون شروع میشه قضیه رو سیاسی میکنیمو غیره من از شما میپرسم بین این سه تا چیز کودمومشون براتون مهمه: 1-فرهنگ 2-محیط زیست3- برنج سبد کالا!
خدا نبخشت
بعید است عزمی برای مبارزه با این شکارچیان و قانونی برای مقابله با آنها در این کشور وجود داشته باشد.
من که چنین احساسی اصولا ندارم.
به زودی آخرین پلنگ هم شکار خواهد شد و همگی خیالمون مثل خیلی چیزهای دیگه راحت راحت راحت خواهد شد.
هورا تمدن چندهزار ساله!
در مورخه اول اسفند موضوع شکار سنجاب ها در پارک چیتگر را به سازمان محیط زیست گزارش کردم(با کد رهگیری 90876665) اما مع الاسف با گذشت بیست روز هیچ جوابی برایم داده نشده است.
http://www.doe.ir/Portal/home/Default.aspx?CategoryID=757040B7-B80E-4030-8DAD-130C2933D74D

در مورد علت عدم تخصیص هلیکوپتر برای انتقال لورای عزیز(پلنگ آسیب نخاعی لرستان) هم از حدود اوایل بهمن ماه به ریاست جمهوری شکایت کردم که آن هم دارای کد رهیگری میباشد اما هرباری که به سایت سامد مراجعه میکنم با جواب در حال بررسی مباشد مواجه میشوم.
نکته جالب این است که تا کنون دو بار از ریاست جمهوری تماس گرفته اند و شغل سازمانی مرا پرسیده اند که با جواب ""یک شهروند"" از طرف من مواجه شده اند !!! تو گویی باید معاون فرمانداری یا مدیر کل سازمانی باشم تا بتوانم در سایت سامد طرح شکایت کنم!!!!!
سلام، تا زمانی که غرور در مورد داشته هایمان نداشته باشیم همین وضع در مورد همه چیزمان وجود دارد. شماها که میگویید " اعدام " ، باید توجه داشته باشید آن شخصی که این شکارها را انجام می دهد، خود یک نوع از داشته های ما است ولی از نوع به انحراف رفته اش. پس مرگ بر اعدام وزنده باد آموزش
چقدر چهره این پلنگ معصوم و مظلوم است خدا عاقبت تمام نعماتش را از ما خواهد گرفت بس که ناسپاسیم
تو آدمی؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
نه فقط تو آدمی که حتی نمی دانی این بنده خدا کشته این حیوان را یا نه
باید جریمه های سنگین در نظر گرفت. اگه در دنیا فقط صدتا آدم باقی مونده بود قیمت جان هر کدام چقدر بود؟ حالا با در نظر گرفتن این موضوع جان پلنگ را قیمت گذاری کنند.
کشتن یه موجود زنده افتخار داره؟
پس فردا یکی بچه خودش رو اینجوری بکشه عکس بگیره خوبه؟
اگر چند نفر به خاطر این مساله اعدام گردند، و حکم کشتن حیوانات خاص اعدام باشد، کسی دیگر جرات چنین چیزی را نخواهد داشت.
فقط اعدام
بنظرم فقط و فقط باید مردم دست بکار بشن دیگه امیدی به دستگاههای اجرایی نیست. هرکی دوستدار حیات وحشه بسم الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
چکار کنیم؟ شکارچی ها رو بکشیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
داداش شکارچی جماعت از شما برای محیط ییست بیشتر احترام قایل هست کسی که پلنگ و خرس و هرگونه حیوان ماده و شکار در فصل ممنوع بدون مجوز انجام می دهد شکارچی نیست بلکه قاتل و شکارکش است
جریمه ی کشتن پلنگ چقدره. کسی میدونه اینجا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
از قیمت گوشتش ارزونتره! پوستش که بجای خود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
نوشته شده 25 ميليون تومان ولي عملا 5 ميليون تومان است.
متاسفانه هیچ مسئولی به فکر حفظ نسل پلنگ زیبا ایرانی نیست.خدایای بزرگ به شما پناه می آوریم.خدایا نسل این مخلوق زیبایت را از دست بعضی انسانهای وحشی و به ظاهر انسان محفوظ بدار.خدایا عزیز این بعضی انسانهای وحشی را مجازات الهی فرمائید.
من نال همون منطقه درازکلای بابلم. منطقه ما پلنگ به این جثه نداره ولی گربه وحشی که شبیه پلنگه داره ولی خیلی کوچکتر از ین حرفهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
احتمالا شما همون آقای توی عکس نیستید؟!
تنها را همبارزه با این انسان نماهای خودخواه ومغرور قوانین سخت وخشن است این افراد شکم سیر با دومیلیون وده میلیون تومان جریمه نمی شوند لازم است جرائم سختی اتخاذ شود.
اینو بدنش دست من انقدر سرشو بکوبم به دیوار مخش بیاد تو دهنش تا ببینه وحشیگری یعنی چی.
توی کشورایه دیگه با حیوونا چه رفتاری دارن توی ایران چه رفتاری -
لعنت خدا و مردم ایران بر این ....
فقط اعدام
امان از ....
یکبار توی یکی از اتوبان های آلمان یه خرگوش اومده بود وسط جاده. چند کیلومتر ترافیک و مدت زیادی توقف ایجاد شد تا اون راننده جلویی بتونه خرگوش رو هدایت کنه توی جنگل! فکر می کنید اگه ایران بود چی میشد؟!
جریمه کشتن پلنگ رو نمیدونم اما یوز فک کنم 20 میلیونه. در ضمن رو این موجودات نمیشه قیمت گذاشت.
بازم میگم برای مقابله و حفظ وحوش فقط همکاری مردم رو میطلبه ...این لینک هم ببینید و برحسرتمان بیفزاییم

http://www.iew.ir/1392/12/22/23090

تابناک لطف کن نظر رو بذار
سلام، اگر پوتین من را هم اینقدر نوازش کنه من هم میروم آنجا. آدم مال آنجا است که خوشش بیاد. شوخی کردم در باره رفتن من به آنجا، چون میدونم که پوتین فعلا پوتینهایش پوشیده و حتما در مرز اکراین یکی هم توی ملاج من میزند!
...وحشتناک...این موجود و عوامل آنها رو باید پای چوب دار برد
وقتی حیوانی شکار می شود احساسات همه بجوش می آید و حکم اعدام و نفرین و توهین ... صادر می کنند اما دریغ که سهم من و تو غیر شکارچی در کشتار این حیوانات بیشتر است . زیستگاه این حیوانات را تبدیل به ویلا برای استراحت می کنیم و وسط بکر خانه های آنها جاده بدون مطالعه می سازیم با سد سازی بی مطالعه و حفر چاه عمیق باعث خشک سالی و کمبود غدا برای علف خواران و بالطبع ان گوشتخواران می شویم و با مصرف بی رویه گوشت قرمز نتنها خود را بیمار می کنیم بلکه باعث توسعه چراگاههای که در اصل محل زندگی این زبان بسته ها است می شویم و بعد و قتی دست تک تک ما در نابودی محیط زیست خود آلوده است اینجا می نشینیم و به فردی در عکس که حتی نمی دانیم واقعا قاتل حیوان است یا نا ناسزا می گوییم و به زعم خود وظیفه مان را در برابر محیط زیست به نحو احسنت انجام داده ایم.
يك چهره كريه المنظر بيايد و يك حيوان با شكوه و جذاب را بيجان كند. چقدر اين جاني زشت چهره حالم را به هم زد.
بابا صداوسیما هم دیگه شورشو درآورده دریغ از یه اطلاع رسانی. ...
سلام به همه
من خودم ساکن درازکلای بابل هستم و تو این مدت نشنیدم که محلمون پلنگ داشته باشه. البته یکی تو محلمون هست که بهش سعید پلنگ میگیم ولی گربه سان نیستش.
تمام کامنتها رو خوندم بلکه کسی اشاره کرده باشه .کاملاً مشخصه این عکس با فتوشاپ درست شده. چندین جای بدن حیوان رد قلم به وضوح مشخصه، ضمناً لاشه به این سنگینی هیچ جای فرو رفتگی روی لباس این شخص ایجاد نکرده . همچنین اگر به اختلاف رنگ پاهای عقب حیوان با لباس دقت کنید جای هیچ شکی باقی نمی ماند که عکس مونتاژ شده.
مشکل اینجاست
شکار مجاز و غیر مجاز بیش از حد شده
پلنگ ها غذای طبیعیاش از بین رفته ، مجبورن به دام ها حمله کنند
و متاسفانه توسط کشاورزان و دام داران کشته میشن
جلوی شکار را بگیرید ، شکار هر موجودی
واقعاً شرم آوره آخه میشه به این افراد انسان گفت!!!!!!!!
من اینفوگراف پلنگ کشی می خوام لطفا تهیه کنید.
سال93 سال انقراض کامل پلنگ زیبای ایرانی....
تنها را نجات پلنگ ایرانی زنده گیری و ارسال به خارج از کشور هست..این پلنگها حتی اگر شکار هم نشوند چیزی برای خوردن و شکار کردن ندارند...
تابناک رفتی جزو سایتای زرد!!! آخه فیس بوکم شد منبع خبر؟؟؟؟ اصلاح کن. .....................................
طرف محیط بانه حیوون رو بی هوش کرده بوده که جابجاش کنن
اسم خودت رو گذاشتی مرد
سلام.
اولا .این پلنگ ایرانی نیست.
دوما. اگر شکارشده پس علامت زخم و خونریزی مشاهده نشده.
سوما.این شبیه پلنگ روسی می ماند که معروف به پلنگ برفی است.از رنگ و دم ان مشخص است.
چهارما. پلنگ ایرنی دارای پوست روشن و و خالهای پر رنگ و زیباست که هر بیننده ای را خیره میکند.
پنجما.جسه این پلنگ از حد استانداد بزرگتر می باشد .و در ستان مازندران و گلستا و گیلان اینچنین پلنگ با این پوست کمرنگ وجود نداردو.
اخرش این عکس سر کاری مبیاشد
مــــا بی غیرتیم.
ما....
شکارچی که کارش شکاره!
محیط زیست اصلا کیلویی چند هست اینجا؟
این امارهای شما اشتباه است. ایا از کل تغییرات روزانه حیات وحش اطلاع دارید؟ ایا مطمئن اید همه اخبار نابودی حیات وحش منتشر و شناسایی میشود؟
ابتدا باید بررسی بفرمایید ایا این تصویر فتوشاپ است یا خیر؟ و ایا چنین فردی که تصویرش در فیسبوک است ایا توسط عوامل انتظامی استان مازندران و گیلان قابل شناسایی هست؟ ممکنه سر یک فرد را به یک عکس دیگر تلفیق کرده باشند.
تصویر این فرد روی فیس بوک است و به راحتی میشود دسترسی داشت.
بعیده شکارچی این قدر بی مخ باشد که تصویر خودش و شکارش را در رسانه ها منتشر کند.
مگه پلنگ با تو چه کاری کرده؟
فتوشاپه دست راستش رو ببینید از مرز بین دست راست و دم پلنگ واضحه قبل از نظر دادن تحقیق کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم