بازدید 61351
مجازات شکارِ «محیط بان» چیست؟!

از بغض «بهبود فریبا» تا حمله با داس، چماق و اسلحه به «صمد کیانی»

روز گذشته در شهرستان نور، «صمد کیانی»، محیط بانی که حسب وظیفه قصد دستگیری متخلفان را داشت، با تهدید به تیراندازی ایشان روبه رو شد و فرجام امر، پس از آنکه با داس و چوب مورد ضرب و شتم قرار گرفت و مجروح شد، کارش به تخت بیمارستان رسید تا نخستین حمله شکارچیان به محیط بانان در سال ۹۳ رقم بخورد.
کد خبر: ۳۸۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱ 01 April 2014
گویا اوضاع وخیم محیط زیست کشور، به ویژه مشکلاتی که گریبان حیات وحش میهنمان را چسبیده، به اندازه ای حاد شده که جایی برای طرح آن‌ها در برنامه‌های رسانه ملی باز شود. حالا صدا و سیما کلی مستند در این باره پخش می‌کند، تله فیلم با تم محیط زیستی می‌سازد، مستند فانتزی برای این منظور تدارک می‌بیند و حتی در سریال‌های طنز به این مهم می‌پردازد و خلاصه کلی متحول شده، ولی گویا شکارچیان به سریال دیدن هم علاقه‌ای ندارند!

به گزارش «تابناک»، یکشنبه شب، وقتی بینندگان پرشمار سریال نوروزی «پایتخت ۳» با مشکلات و خطراتی که محیط بانان را تهدید می‌کند، از دریچه سخنان «بهبود فریبا»، کاراکتر محیط‌بان سریال آشنا می‌شدند، درست زمانی که محیط بانان احساس می‌کردند، بغض نهفته در گلویشان در دیالوگ‌های یکی از شخصیت‌های این سریال شکسته شده و جدی‌ترین انتقاداتشان لابه‌لای سخنان طنز گفته می‌شود، کمتر کسی گ مانمی‌کرد که فردا خبر برسد محیط‌بانی مورد ضرب و شتم شکارچیان قرار گرفته و با خوش شانسی جان به در برده است.

از بغض «بهبود فریبا» تا حمله با داس، چماق و اسلحه به «صمد کیانی»

اتفاقا بستر این رویداد شوم نیز جایی بود نزدیک محل آغاز سریال پایتخت؛ جایی که چند سال است در نوروز شخصیت‌های با صفای مازندرانی سفری را آغاز می‌کنند که پر است از گره و ماجرا و یکی از گره‌های امسال آن، جراحت ناشی از شلیک شکارچیان غیر مجاز بر پیکر محیط بانی است که با اضافه کاری و دیگر مخلفات حقوق و مزایا، حدود ۸۵۰ هزار تومان ماهانه می‌گیرد و در مقابله با قشری که تا کنون صد و شانزده یا هفده تن از همکارانش را به شهادت رسانده‌اند، حتی نمی‌تواند دست به اسلحه سازمانی ببرد، چراکه از عواقب آن و قصاص می‌ترسد.

روز گذشته در شهرستان نور، «صمد کیانی»، محیط بانی که حسب وظیفه، قصد دستگیری متخلفان را داشت، با تهدید به تیراندازی ایشان روبه رو شد و فرجام امر، پس از آنکه با داس و چوب مورد ضرب و شتم قرار گرفت و مجروح شد، کارش به تخت بیمارستان رسید تا نخستین حمله شکارچیان به محیط بانان در سال ۹۳ رقم بخورد.

این محیط‌بان که کار‌شناس ارشد حقوق محیط زیست نیز هست، در شرح ماجرا به زیست بوم گفت: در هنگام حادثه به عنوان محیط‌بان جانشین در منطقه بودم که با شنیدن صدای تیراندازی به دنبال منشأ آن رفتم و سه شکارچی متخلف را دیدم که یک کل چهار ساله را با شلیک گلوله از پا درآورده بودند.

او که ترجیح داده بود به دلیل مشکلات همراه داشتن اسلحه، سلاح را سربار گشت روزانه خود نکند، افزود: به هر ترتیب توانستم شکار غیرمجاز را از شکارچیان بگیرم، ولی آن‌ها با چوب و چماق و تبر به سمت من حمله‌ور شدند و ضمن مجروح کردن من، لاشه را برداشته فرار کردند. در جریان درگیری تلفن همراهم از کار افتاد و سرانجام با وجود مصدومیت با کمک یک خودرو عبوری خودم را به شهر رساندم.

او که هم اکنون برای مداوا در بیمارستان بستری ا‌ست، در ادامه از شناسایی یکی از شکارچیان خبر داد و گفت: یک از متخلفان، سابقه‌دار و عضو شورای محل یکی از روستاهای حوزه بلده است که پیش از این نیز به جرم شکار غیرمجاز دستگیر شده بوده و دارای سوءپیشینه کیفری است. در این روزها که از شورای محلی انتظار می‌رود حامی محیط زیست و محیط بانان باشند، جای تأسف دارد که یکی از اعضای این شورا، خود شکار غیرمجاز کند؛ شایسته است قوه قضائیه برخورد قاطعی با این دست متخلفان داشته باشد تا آن‌ها دیگر به فکر تکرار جرم خود نیفتند.

از بغض «بهبود فریبا» تا حمله با داس، چماق و اسلحه به «صمد کیانی»

بدین ترتیب هرچه از ورود رسانه ملی به اوضاع قمر در عقرب محیط زیست و از توجه ویژه سازندگان سریال پر مخاطب پایتخت به یکی از مشکلات این عرصه و نیز تلاششان برای نشان دادن مشکلات قشری که در پایین‌ترین سطح چارت سازمان محیط زیست مشغول به خدمتند و همچنین معرفی نیکی‌های همراه با رویداد درج تصویر یوز ایرانی روی پیراهن ملی پوشان و مفهومی که این اقدام را شکل داده و به پیش برد و مسائلی از این دست خرسند شدیم، به یک روز نکشیده دریافتیم که هنوز این تلاش‌ها کافی نیست.

کافی نیست که بگوییم برای حفاظت از حیات وحش باید هوای هواداران و پاسداران آن را داشت و به زبان بی‌زبانی تلاش کرد، شکارچیان را متوجه کرد که قدر اهدافی را که در مگسک تفنگ نشانه می‌روند، بدانند و بعد توقع داشت که اوضاع به سامان شود، بلکه باید وارد گود شد و اقدامات عملی را آغاز کرد.

شاید بهتر است پیش از هر چیز، تلاش کرد تا اوضاع محیط بانی را سر و سامان داد و هم مشکلاتی مانند کمبود امکانات و اندک بودن حقوق و مزایای ایشان را حل و فصل کرد و هم به دنبال راهکار حمایت از ایشان بود؛ راهکاری که بتواند ایشان را از گزند شکارچیان غیر قانونی نجات داده و صلابت حراست از حیات وحش را به ایشان اعطا نماید.

کافی است به این نکته بیندیشیم چه عاملی موجب می‌شود شکارچیان در رویارویی با ایشان، دست به سلاح برده و‌ گاه تهدید به شلیک گلوله را عملی کنند، ولی در مقابل این ضابطان قضایی دستشان بسته باشد و نتوانند کاری کنند. مگر نه اینکه ایشان مأمور حراست از میراث کشور هستند و در مقابلشان افرادی قرار دارند که هم مسلح هستند و هم در کوه، جنگل و بیابان، در جایی با ایشان مواجه می‌شوند که فرصت هجوم به ایشان و گریختن را بیش از دیگر مجرمان برای خود فراهم می‌بینند؟

اگر به این پرسش بیندیشیم، آن زمان می‌توان امیدوار بود محیط بانان بتوانند به نحو احسن در انجام وظایف محوله موفق شده و در سایه موفقیت ایشان، دست اندازی به محیط زیست کاهش یافته و در پایان هم شکر نعمات الهی به این سرزمین به جا آید و هم آیندگان از ما به نیکی یاد کرده و نگویند محیط زیست نابود و نسل امثال یوز و پلنگ منقرض شد، چون شکارچیان مصونیت داشتند و نرخ شکارِ «محیط‌بان» و حیات وحش روی هم، کمتر از نرخ خریدن سلاح شکاری بود!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۹۵
انتشار یافته: ۹۱
........... حضرت امیر علیه السلام در نهج البلاغه توضیحاتی مبسوط در زمینه رفع فساد در جامعه و گسترش عدالت دارد که بطور خلاصه حاوی این مطلب است که ابتدا باید قاضی های جامعه بطور کامل و بدون کاستی تامین شوند تا بتوان انتظار داشت با اقداماتی فرهنگی و مدیریتی نسبت به برطرف شدن فساد امیدوار بود.
اگر قرار است اسلحه بلااستفاده باشد و كسي نتواند از ان استفاده كند حتي مردان قانون . پس حداقل افراد رزمي كار را به استخدام در بياورند . . واقعا تاسف بار است.
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
تا زمانی که شما یک طرفه به قاضی میروید چیزی اصلاح نمی شود شما برای مردم ساکن این مکانها هیچ حقی قایل نیستید

متاسفانه از نظر این دوستان حقوق حیوانات از حقوق انسانها بیشتر ارزش دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
متاسفانه برخی مواقع نمک گندیده هم داریم.
ناصح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
شما بیا همه حیوانات را شکار کن :حق هم با شماست که ساکن اونجایی کاش اجازه بدن ما هم پلنگهای محل خودمان را شکار کنیم چون حق ماست:عجب حرفی زدی آقای حق به جانب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
حق!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
این آقا دم از کدوم حق میزنه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
البته خیلی مواقع برخورد محیطبانها بسیار بی ادبانه و شدیده. یادم نمیره چند سال پیش واسه ماهیگیری سد کرج رفته بودیم. یهو قایق محیط بانی اومد و سمت اونایی که در میرفتن با کلاشینکف شلیک میکردن که بترسوننشون. اما دیدن اون صحنه واقعا وحشتناک بود. بهتره تو انتخاب محیط بانها دقت و واسشون کلاسهای توجیهی بذارن
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
تو یکی از آن خلاف کارها هستی کار خلاف خودرا بامتهم کردن افراد مسئول توجیه میکنی ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
معمولا تو این شرایط یه سندی یا فیلمی تو اینترنت پخش میشه لطفا استناد کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
آقای برادر؛
حرکت ماهیگیران به ظاهر محترم هم از دید ماهی‌های بیگناه وحشیانه است. چه اینکه شما ماهی رو میکشید و محیط‌بانان فقط ادای تیراندازی رو داشتند.
خوب نگیر تا نگیرنت.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
خوب کاری کردند سد کرج ماهیگیری ممنوع است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
اگر چیزی که شما میگید راست باشه، منم قبول دارم که رفتار خوبی نبوده. ولی اگر گرفتن ماهی توی سد کرج ممنوع هست پس چرا شما تخلف کردید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
اونایی که منفی دادن یعنی چنین رفتاری رو تایید میکنید. مشکل ما فرهنگیه محیط بان و شکارچی نداره البته ظاهراً شکارچی های این دوره به توحش محض رسیدن در حالی که قدیم قشر خاصی بودند که سطح خانوادگی و اجتماعی شون اجازه رفتار دور از نزاکت هم به ایشان نمیداد چه رسد به این رفتار شایسته ارازل و اوباش!
محیط بان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
شما احتمالا از متخلفینی هستی که توسط محیط بانان دستگیر شده اید
مهدی
| United States of America |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
هم مثبت میشه داد هم منفی، من که مثبت دادم
چون باید از قایق پیاده شده و بازداشتتون میکردن ایجاد وحشت ممنوع هست...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
اعتراف به تخلف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
تو اگر ریگی در کفش نداشستی و کار غیر قانونی انجام نمیدادی دیگه ترس برای چه بود و اگر کارت غیر قانونی بوده که باید بدتر از این هم با شما رفتار میشد
حاجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
بله رفتار محیط بانان بسیار اشتباه بوده، باید دقیقا شمارو با تیر میزدن که نسل قاتلتون منقرض بشه!
تابناک ازت ممنونم بابت انتشار اخبار محیط زیست. امکان اینو داری که در یک امر خیرخواهانه برای قوه قضاییه امضا جمع کنیم تا شاید وضعیت برخورد با خاطیان شدیدتر بشه؟من شنیدم که قاتلین پلنگ تنکابن هم تبرئه شدن!
اگر این کارو بکنی محیط زیست این مرزوبوم مدیونت خواهند بود
واقعا مسخره است که محیط بانان در صورت استفاده از اسلحه مجازات می شوند
چرا وقتی یکی از شکاربانان به شکارچیان غیر مجاز حمله میکند قوه قضائیه اورا بازخواست می کند ؟ چرا اجازه تیر به شکار بانان نمی دهند که از خود و محیط زیست حمایت کنند؟ق.....شکارچیان غیر مجاز هم برایشون مسجل شده که این قوه کارشون نداره
متاسفانه تا زمانی که قوه قضایه مجازات سنگینی برای آنها در نظر نگیرد بازم باید شاهد چنین اقداماتی از سوی شکارچیان باشیم .
هزینه جرم در مملکت کم است .کتاسفانه بجز بعضی از جرایم(سیاسی)بقیه جرایم قابل ... است .روزی در خبرها می خواندم عضو شورای شهر یکی از شهرهای نروژ بدلیل تخلف رانندگی چند سال قبل از کار معلق شد.حالا مقایسه کنید با عضو محترم شورای محل که سابقه دار نیز هست .یا معلمی که خرسهای سمیرم را کشت ودوباره باتفنگ جنگی دستگیر شد.اینها تمام ریشخند گرفتن قانون است وجامعه چرا باید اجازه این رفتار را به اینان بدهد
سلام
واقعا متاسفم.يك محيط بان بايد جلوي افرادمسلح دست خالي ايستادگي كنه وحق استفاده ازتفنگ رو نداشته باشه....!!!اين ديگه چه قانونيه...كي جوابگو هست؟؟؟؟
با این وضع دارم با خودم فکر می کنم باید محیط بانی را تعطیل کنند و بگذارند مردم نادان هر بلائی به به سر محیط زیست بیاورند این طور هم محیط بانان عزیز ضرب و شتم یا کشته نمی شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
پیشنهاد میکنم اصلا حیف نون برای این محیط بانان بی عمل . برای صرفه جویی در هزینه ها پیشنهاد میکنم همه آنها را بازخرید و به خانه هایشان بفرستید . محیط زیست هم الهی به امید تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
گر عقل نباشد... . بعله. شما که میگی "محیط بان بی عمل" به نظرم باید خودت محیط بان میشدی، ماهی 800 تومن حقوق میگرفتی، هفته ای یه بار هم یه کتک مفصل از شکارچیها میخوردی بعدش میفهمیدی وقتی یکی بیاد بهت بگه "حیف نون" چه حالی داره.
جهت رفع سوتفاهم، ضمنا بنده محیط بان نیستم!
تا ببينيم قوه قضايه چه اقداماتي را انجام خواهد داد خدا كند اين اقدامات قبل از انقراض نسل بعضي از وحوش باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
هیچی مثل همیشه!
انصافا سریال پایتخت از تاثیرگذارترین آثار تلویزیون بوده.
فقط اجازه تیر بدهید، والسلام شاید افاقه کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
باید شکاربانان تنها نباشند سه نفری درمواقع بحرانی تصمیم بگیرندویک نفرازانها سرگروه باشد.این را بعنوان یک پبشنهادمیگویم باید قانون گزاربررسی همه جانبه انجام دهد وقانون جامعی را تصویب وباجرابگزارد
محیط زیست کیلوئی چند؟ شنیده ام در منطقه ما فردی که 200 کل و بز را شکار نموده است راست راست میگردد و اتفاقا" هنوز هم به شکار غیر قانونی ادامه میدهد تا جایی که اقدام به فروش گوشت شکار می نماید !چشم مسئولین مربوطه روشن واقعا" خسته نباشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
این جمله آخرت خیلی به دلم نشست: چشم مسئولین مربوطه روشن
باید قوه قضایی وارد عمل شود و مجازات سنگین و کمر شکن برای این افراد در نظر گرفته شود وقتی که عضو شورای اسلامی روستای که خود مجری قوانین وزارت کشور است اینگونه حیات وحش را نابود میکند مردم عادی نیز فکر می کنند این کار قانونی است.
افزایش حقوق محیط بان خوب است ولی کافی نیست بجای اسلحه ای که استفاده ندارد باتوم یا چماق دست بگیرند که بهتره حداقا انها کارایی بیشتری دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
باید باتوم برقی داشته باشند
امیدوارم به این محیطبانان بیشتر رسیدگی کنند
به محیط بانان اجازه تیر بدن تا دیگه کسی جرات شکار پیدا نکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
برادر من این که میشه راز بقا و فیلم وسترن. یا شکارچی باید زودتر محیط بان رو بزنه یا محیط بان ... . دوست عزیز اگه قانون درستی باشه و متناسب با جرم لازم به کشتن کسی نیست. مثلا همین خبر "قاتل خرس های سمیرم ..." در تابناک نشانه عدم برخورد مناسب قضایی با چنین افرادی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
اجازه تیربدهندولی با اموزش های کافی وشکاربانان با تمهیداتی که قانون گزار خواهداندیشید بتوانند صحیح عمل نمایند
باید شورای شهر و محله مورد نظر با قید فوریت عضویت وی را لغو نماید
جدیت نیاز اصلی برخورد در این زمینه میباشد مگه میشه عضو شورا باشی و اینکارو بکنی
واقعا متاسفم
این شکارچیان برای تفریح میرن شکار و مطمعنا پولشون هم از پارو بالا میره البته شایدم دستی در قدرت داشته باشند که با این همه بیداری تو جامعه ترس ندارند
محیط‌بان از حمل اسلحه و تیراندازی واهمه داره اما...
قصد توهین به اعضاشورای های شهر را ندارم ولی خودم در یکی از شهرهای شمالی شاهد صیاد غیر مجازی بودم که تور در دریا پهن کرده بود و جالب آنکه پس از گفتگو متوجه شدم ایشان عضو شورای شهر هم می باشد....
ای آقا هرچی میکشیم سر همینه : دزد به خونت با اسلحه بیاد شما حق نداری انگشت بهش اشاره کنی چه برسه به زدن و درگیر شدن چون شما محکومی و باید رضایت آقا دزده و خانوادشو بجا بیاری به هر قیمتی!!!سرعت غیر مجاز الان جزاش خیلی سنگین تر از دزدی هست و توجیهشم تأمین امنیت جانی سایر هموطنان!!!من نمیدونم کدوم قانون میخواد از جون این بنده خدا دفاع کنه!
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
++++++++
yalda
| Spain |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
آقا دمت گرم
ریما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
++++++++
به نظر من اسلحه ای که اجازه استفاده را نداشته باشی چرا با خودت حمل کنی0 شکارچیان اطلاع دارن که اونا حق استفاده ندارن برا همین هم این قدر جسورن
خلاصه فقط اگر قانونی در حمایت سفت وسخت از محیط بانان ومحیط زیست کشور تصویب نشود باید علاوه برانقراض نسل همه ی وحوش وپرندگان منتظر تخریب صد درصدی جنگل هاو مراتع باشیم
فقط کسی باشه به حال جنگل های زاگرس در حوزه ی استان ایلام گریه کند.علاوه بر شکار تمام گربه سانان وخرس جنگل های بلوط رو به آتش کشیده اندوتبر قطع کرده اند
واقعاً مسخرس که توی این همه سال این محیط بانای بیچاره حق تیر نداشتن و بعضیهاشون قصاص شدن اونوقت نه قوه قضاییه و نه محیط زیست هیچ کاری نکردن....
کاربرای عزیزهمه ی ماها شاهد چنین اتفاقاتی به وفور هستیم ومتاسفانه تاکنون برنامه ی جدی برای مقابله با چنین اتفاقاتی نبودیم تنها دلیل اصلی آن سؤمدیریته .اینگونه اتفاقات همیشه درحال رخ دادنه نیازمند یک استراتژی ثابتی هستش .شق القمر که نمیخواد .دستگاههای زیربط ومتولیان امر مث قوه قضائیه باید برخورد قاطعی داشته باشد تادرس عبرت شودبرای سایرین
چرا تصاویر صورت این اشغال‌ها رو بطور مرتب به عنوان قاتل محیط زیست از صداوسیما پخش نمیشه...
این خودش یجور تنبیه درسته
اگر قوه مجریه قوانین محکمی تدوین کند و اگر قوه قضایه با اقتدار عمل کند، نیازی به تیراندازی نیست
یکی از متخلفان، سابقه‌دار و عضو شورای محل!!!!!
...عجیب است که یک مأمور رسمی دولت که به نوعی از ناموس وطن دفاع می کند حق استفاده از سلاح را برای تامین امنیت جانی خود نداشته باشد
وقتی جریمه شکار غیرمجاز به ازای هر کیلو گوشت شکار از قیمت فروش گوشت شکار کمتر است چه انتظاری دارید تا این حیوانات زبان بسته شکار نشوند؟
جای بسی تاسف وتامل
به خدا قسم مو جودی که به ناحق کشته می شود در روز قیامت از قاتل خویش در نزد پروردگار شکایت می کند وایا ای بشر ناتوان توانایی مقابله وتحمل خشم خدا را داری که این چنین جولانگاه مرگ به راه انداختی ؟(البته اگر به قیامت اعتقاد دارید)
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
با این حرفها وقیامت وامر بمعروف ونهی از منکر هیچوقت کارها درست وخلافکارها اگاه نمیشوند .قانون سخت واجرای ان از خلافها میکاهد
ریشه ی خیلی از این مسائل اقتصادیه- تو آفریقا هم این مسائل بوده حتی با شدت خیلی بیش تر از این ها- اما اونا وقتی دیدن که می تونن با جذب گردشگرا و طبیعت گردایی که می خوان از نزدیک یا حتی بافاصله ی خیلی دور و فقط با دوربین حیات وحش رو ببینن و از این راه پول در بیارن، به طور خودکار و به قول معروف خودجوش شدن حامی محیط زیست- میشه الگو گرفت
من به عنوان مستندساز سال گذشته با محیط بانی برخورد کردم ک هردو چشمش توسط شکارچیان نابینا شده بود و الان هم در شرایط بسیار سختی در تبریز زندگی میکند.
الان که فصل شکار نیست،منطقه حفاظت شده است،محیط بانها حق استفاده از اسلحه دارند،طرف سابقه داره، پس چیکار باید کرد که کسی شکار نره بالاخره باید قوانین سختی رو تجویز کرد تا بازدارنده باشه،متاسفانه قوانین زیست محیطی ما به روز نیست تا بشه محیط زیست رو حفظ کرد
حفاظت از محیط زیست رو به ارتش بدهند و قانون تصویب کنند که با شرایطی حق استفاده از تیر دارند. اینجوری شکارچیان به دنبال ماهیگیری میروند و این محیطبانان کم توقع نیز نفسی میکشند
جریمه شکار تو ایران واقعا ارزونه. اصلا مفته . خوب یک پولدار هم پیدا میشه میگه شکار میزنم پولشو میدم. باید قوانین تو این زمینه بازنگری بشه.
در هر صورت هم باید از محیط بان حمایت کرد وهم اگر با اسلحه از روی عمد تو جایی که کسی نیست به کسی شلیک شه بررسی شه..احساسی نمیشه برخورد کرد عزیزان اسلحه فقط برای دفاع از خوده.فرضا شما علاقه به طبیعت داری رفتی به کوه فلان شهرستان داری میگردی از طبیعت لذت میبری یهو 2-3 نفر محیط بان جلوت سبز شن بهت بدو بیرا بگن جوابشونو بدی مسلح هم که نیستسی .شکارچی هم که نیستی بعد بهت شلیک کنند.بمیری یا زخمی شی چجوری میشه اونقت...؟فکر میکنید از این موارد کم است؟در هر صورت همه چی کنترل شده خوبه وضابطه مند...امیدوارم که کسانی که حیوانات رو میکشند وبه محیط بانانم حمله میکنند مجازات شوند..واللبته قانئن گذار ها هم اعتدال رو رعایت کنند
بهشون اسلحه با گلوله پلاستیکی بدن. البته برای دفاع از فواصل نزدیک خوبه. انصافا دادن کلاش و اجازه شلیک از دور خطرناکه.
هيچ راه حلي بهتر از اين نيست كه مسئولين دولتي محيط زيست در يك اجلاس مشترك با سران قوه قضائيه موضوع و اهميت محيط زيست كشورمان را براي قاضي القضات جمهوري اسلامي و ديگر قضات شريف كشور تبيين بفرمايند و سپس قوانين مناسب از همه جهات بازدارندگي ، تنبيهي و تشويقي را با كمك يكديگر و بصورت ضربتي تهيه و تدوين و با قيد سه فوريت به مجلس محترم تقديم نمايند .
دادن مجوز شکار ممنوع شود و قوانین جدید رو تصویب کنند تا بازدارنده باشه،متاسفانه قوانین زیست محیطی ما به روز نیست و قویه قضاعیه برای اینگونه افراد باید حکم سنگینی صادر کنند و جریمه نقدی برای شکارچی خنده دار است پولدار زیادی داریم که محیط زیست را به راحتی از بین می برند و بعد پول می دهند بنابر این جریمه نقدی برای شکارچی بازدارنده نمی باشد
تابناک نباید بترسی این موضوع رو دنبال کن.
بهترین راه استفاده از سلاح های دوربرد غیرکشنده مثل فشنگ های ضد شورش پلاستیکی و داروهای بیهوشی و بعد گرفتن هزینه آنها از متخلفان است.
سلام پیشنهاد میدم ازدوربینهایی که برای رهگیری حیوانها استفاده میشه حیوان دوپا را هم آره دیگه...
به نظر من تا زمانیکه حق استفاده از اسلحه برای محیط بانان متصور نیست باید نیروی انتظامی با لباس نظامی در کنار این بیچاره ها هنگام ماموریت باشند . حسین - از نور
راه حلش اینه که محیط بانی بره زیر نظر نیروی انتظامی یا ارتش؛ تا حق تیر هم مجاز شود.
من يه شكارچي ام اگه محيط زيست شكار رو ممنوع كنه تير خلاص رو به طبيعت ميزنه اخه اوني كه قانوني هم شكار ميزنه غير مجاز ميره شكار چجوري جلوي او را ميگيرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
بلاخره آه حیوونا یقه شما شکار چیارو میگیره،قانونی و غیر قانونی هم نداره.
بنظرم وقتی هر روز شاهدشکار غیر مجاز شهادت ماموران و عدم برخورد قاطع با متخلفین هستیم بهتره لا اقل برای حفظ جان ماموران بطور رسمی شکار و قلع وقمع محیط زیست ازاد بشه تا لا اقل شاهد شهادت ماموران و یتیم شدن فرزندانشان نباشیم
از تابناک انتظار است موضوع را جمع بندی وباستحضار دولت ومجلس برساند
چه کسانی به این اقا رای دادن؟
"دارای سوءپیشینه کیفری است" , و عضو شورا است؟
راه حلش اینه که محیط بانی بره زیر نظر نیروی انتظامی یا ارتش؛ تا حق تیر هم مجاز شود.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
اصلن حرفشم نزن
طلا مال نقى بوووووود تو مشتش بوووووود
افرين به سريال بايتخت كه صداي مظلوميت اين قشر كه تا به حال شنيده نشده بود را به كوش همه رساند.
راهش اینه که در این وضعیت اسفبار محیت زیست مجوز اسلحهای شکارچیان را لغو کنند اخر میدانید که مجوز اسلحها از حیوانات وحشی ودر حال انقراض بیشتره
اقای صمد کیانی
فداییییییییییییییییییییییی داریییییییییییییییییییییی
اعضای شورای شهر شکارچی غیر مجاز استغفرالله کفر می گی انگار از جونت سیر شدی!!!
فقط اعدام
اگر استفاده از تفنگ برای محیط بانان عزیز ممنوع است پس چرا به انها تفنگ می دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ درود بر اقای صمد کیانی
داداش فدایی داری. دستت طلا محیط بان فداکار. من سربازتم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی