بازدید 4027

سرنوشت ارکسترهای بزرگ ایران

اگر برنامه‌های منظمی برای اجرا وجود داشته باشد، خود ارکستر می‌تواند بودجه مورد نیاز را تامین کند.
کد خبر: ۳۹۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸ 13 April 2014
مدیرکل دفتر موسیقی از انتخاب شورای فنی ارکستر ملی خبر داد و درمورد شرایط آغاز به کار ارکسترهای ملی و سمفونیک گفت: «ارکستر ملی یک ساختار کلی دارد که در راس آن آقای فخرالدینی به‌عنوان رهبر، همچنین نوازندگان و شورای فنی و مدیر داخلی حضور دارند. شورای فنی نیز با حضور آقایان محمد سریر، فرهاد فخرالدینی، علی‌اکبر قربانی، شهرام توکلی و من تشکیل می‌شود. این گروه پس از برگزاری آزمون، نوازندگان ارکستر ملی را انتخاب خواهد کرد.»

به گزارش خبرآنلاین، پیروز ارجمند درخصوص نوازندگان قدیمی ارکستر و اینکه آیا باید بار دیگر در آزمون شرکت کنند یا نه، گفت: «این به نظر شورای فنی بستگی دارد و اگر شورا به این نتیجه برسد که این افراد نیازی به شرکت مجدد در آزمون فنی ندارند، مشکلی برای حضور آنها وجود نخواهد داشت. پس از ثبت‌نام اولیه افراد و مشخص شدن سوابق کاری متقاضیان، شورا تشخیص می‌دهد کدام افراد باید در آزمون شرکت کنند.»

مدیرکل دفتر موسیقی همچنین در ارتباط با تامین بودجه ارکستر ملی در دوره جدید اظهار داشت: «در بودجه سال آینده دفتر موسیقی، ردیف بودجه مشخصی برای ارکستر ملی در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه اگر برنامه‌های منظمی برای اجرا وجود داشته باشد، خود ارکستر می‌تواند بودجه مورد نیاز را تامین کند و ما در حال حرکت به این سمت هستیم. همچنین تصمیم داریم اجراهای ارکستر را ضبط کنیم و حاصل فروش آن را به ارکستر اختصاص دهیم که می‌تواند بخشی از منابع را تامین کند.»

پیروز ارجمند با تاکید بر اینکه برای پویایی شرایط ارکستر ملی، علاوه‌بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز به عزم همگانی داریم، عنوان کرد: «این ارکستر به سازهای جدید و تعمیر سازهای قدیمی نیاز دارد که تعمیر ادوات گاهی بیش از یک‌ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد و ما با این بودجه اندک قادر به حمایت نیستیم. از سوی دیگر باید زیرساخت‌هایی را فراهم کنیم که ارکستر در آینده دچار مشکلاتی مثل تعطیلی نشود.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی