بازدید 2821

محسن رضایی برنامه‌ای برای انتخابات مجلس ندارد

کد خبر: ۳۹۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴ 26 April 2014
امیدوار رضایی میرقائد با بیان اینکه من و برادرم برنامه‌ای برای انتخابات مجلس آینده نداریم، گفت: ریش سفیدان با ایثار اصولگرایان را در انتخابات مجلس دهم به هم نزدیک کنند.

امیدوار رضایی در گفت‌وگویی مشروح با خانه ملت، از نگاه خود آرایش فضای سیاسی کشور را در انتخابات مجلس آینده تشریح کرد.

با توجه به اینکه شما 4 دوره نماینده مجلس بوده اید و فکر می کنید بار دیگر  جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس آینده شکل بگیرد؟

در جریان اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی متاسفانه هنوز تشکل‌های مسؤلیت پذیر وجود ندارد، اگر چه آنها تجربه تلخ و شیرین بسیاری داشته‌اند و در برخی موارد سرشان به سنگ خورد و ضربه مغزی شدند ولی بیدار نشدند بنابراین معتقدم هنوز با آن ایده‌آل‌ها برای شکل‌گیری جبهه متحد فاصله داریم، به طور مثال اصولگرایان تلاش می‌کنند و دوست دارند به همدیگر نزدیک شوند اما گاهی به هم می‌پرند و این به نفع کشور نیست. همه تشکل‌ها و جریان‌ها باید ابتدا منافع ملی را در نظر بگیرند و سپس به فکر منافع خود باشند. در جریان اصول‌گرایی نیز امیدوارم با درس گرفتن از گذشته در جهت وحدت حرکت کنند.

با توجه به آسیب‌هایی که گفتید به نظر می‌رسد تشکیل جبهه متحد اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم قدری بعید به نظر برسد؟

اگر ریش سفیدان و افراد مؤثر در این جریان قدری ایثار به خرج دهند و از این هراس نداشته باشند که فردی از این جریان ممکن است حرف آنها را نخواند، برای حفظ منافع نظام هم که شده، باید پا در میانی و اصول‌گرایان را به همدیگر نزدیک کنند. نه این که اگر وحدت ایجاد نشود اصول‌گرایان در انتخابات آتی پیروز نمی‌شوند، بلکه این موضوع به منافع ملی صدمه وارد می‌کند. و برداشت من این است که مجلس دهم، مجلس شبیه به مجلس پنجم خواهد بود، یعنی حدی تعادلی خواهد داشت و جبهه‌ای غالب نمی‌شود.

شما برنامه‌ای برای کاندیدا شدن در انتخابات مجلس دهم دارید؟

نه برنامه‌ای ندارم.

با توجه به اینکه آقای محسن رضایی پس از انتخابات ریاست جمهوری92 اعلام کرد دیگر در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی‌شود، برخی اخبار حکایت ازاین دارد که وی می‌خواهد از اهواز کاندیدای مجلس شود، آیا صحت دارد؟

 آقای محسن رضایی نفس هم می‌کشد شایعاتی پشت سر وی درست می‌شود، نه هیچ قصدی برای کاندیدا شدن در انتخابات از حوزه اهواز را ندارد و آنچه که شناخت من از وی است، او همیشه تکلیفی عمل کرده است و اگر در دور گذشته اصول‌گرایان توصیه‌ای که وی درباره وحدت داشت را می‌پذیرفتند و دور هم جمع می‌شدند و هرکسی که ادعای کاندیداتوری داشت می‌آمد و در آن جمع درباره برنامه‌های خود توضیح می‌داد، برخی اتفاقات رخ نمی‌داد. اگر چه محسن رضایی هیچ گاه اتحاد اصولگرایان را رد نکرد اما وارد آشفته بازاری که در این جریان بود نشد. به طور مثال در انتخابات ریاست جمهوری اخیر برخی از کاندیداهای اصولگرایی وحدت کلامی داشتند اما یکدیگر را در مناظره‌های تلویزیونی تخریب می‌کردند و برادرم نیز از قبل پیش بینی این وضعیت را داشت و معتقد بود وحدت اصول‌کرایان باید پایدار باشد.

آیا محسن رضایی در سن 60 سالگی به دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام اکتفا می‌کند؟

دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام را مقام معظم رهبری به وی تکلیف کرد، وی قصد داشت به دانشگاه برود و در کسوت استادی به خدمت بپردازد. او امروز رابط اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر معظم انقلاب است و منافع انقلاب برای او ارزش فراوانی دارد.

روح الله حسینیان عضو جبهه پایداری در چند روز گذشته اعلام کرده‌اند برخی این جبهه را به یهود تشبیه می‌کنند و انتظار وحدت از جبهه پایداری دارند. ارزیابی شما از این صحبت آقای حسینیان چیست؟ آیا جبهه پایداری قصد جدا شدن از بدنه اصولگرایی را دارد؟

اینکه آنها می‌خواهند از بدنه اصول‌گرایی جدا شوند را باید از خودشان پرسید و من با گروه‌های مختلف اصول‌گرایی تنها سلام و علیک دارم و عقاید همه گروه‌های اصولگرایی محترم است و باید در کشور یک ظرفیت ایجاد شود تا همه آرا تحمل شود و در خانواده نیز این گونه است که فرزندی بازی‌گوش‌تر و فرزند دیگری آرام‌تر است. در بازی‌های سیاسی نیز این گونه است اما باید همه این افراد زیر یک چتر در یک خانواده قرار گیرند و مهم‌ترین نکته این است که از خط نظام، انقلاب و منافع ملی خارج نشویم. من همواره به دوستانی که تندروی داشتند چه در مجلس پنجم که تولد کارگزاران از آن مجلس بود و پس از آن در مجلس ششم که مشارکتی‌ها بودند و مجلس هفتم و هشتم توصیه می‌کردم زمانی که شما اعلام کرده‌اید نظام را قبول دارید و قسم یاد کردید که نماینده نظام باشید این چارچوب را قبول کنید و به سیاست‌های کلی پایبند باشید، یکسری مقررات نیز جبهه‌ای است به طور مثال در اصول‌گرایی نیز تعریف‌هایی وجود دارد و مقام معظم رهبری برخی از مشخصات آن را تعیین کردند، نمی‌شود ما طوری عمل کنیم که عین ایران و اسرائیل شویم و بعد بگوییم با هم هستیم، این عملی نیست و دوستانی که قدری تندروی دارند احتیاط بیشتری داشته باشند و دوستان دیگر نیز رعایت کنند و در جریان اصولگرایی باید ارتباط‌ها با جبهه پایداری بیشتر شود تا تیزی مخالفت‌ها نیز کمتر شود. به نظر من می‌توان یک چارچوب مشترکی پیدا کرد و بر نقاط مشترک کار کرد.

رابطه جبهه پایداری با آقای احمدی‌نژاد بعد از دو دوره ریاست جمهوری او چگونه ارزیابی می‌کنید؟ و شنیده‌ها حاکی از آن است که احمدی‌نژاد از حوزه نهاوند کاندیدای مجلس خواهد شد؟

من سعی نمی‌کنم وارد مقوله رابطه احمدی‌نژاد و پایداری شوم و شایعه کاندیدا شدن احمدی‌نژاد در مجلس از حوزه نهاوند برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس را از رسانه‌ها شنیده‌ام و خبری در این باره ندارم.

اشتباهات احمدی نژاد به پای اصولگرایان نوشته شد

بعد ازدوره ریاست جمهوری احمدی نژاد سکوت کرده این سکوت وی را چگونه اررزیابی می‌کنید؟

احمدی‌نژاد همواره شخصیت غیر مترقبه‌ای است و من ارتباطی با وی ندارم و اخیرا دیداری با او نداشتم و امیدوارم در مسیر درست انقلاب و اسلام قدم بردارد. احمدی‌نژاد از ریشه اصولگرایی است و از این ریشه به قدرت رسید و ان شاء الله باز گردد به  مسیر درست و مجددا در زیر چتر وسیع اصولگرایی قرار گیرد. در کل بی انصافی است که کارهای خوب احمدی‌نژاد را نادیده بگیریم اما او کارهای اشتباهی نیز داشت و در مقاطعی از خط قرمزها عبور کرد که نمونه بارز آن خانه نشینی اش بود. که قابل بخشش نیست و اگر مشاوران متخصص در کنار وی می‌بود امروز به این میزان هجمه به وی وارد نمی‌شد و یکی از دلایلی که دکتر روحانی رئیس جمهور شد اشتباهاتی بود که احمدی‌نژاد انجام داد و به پای اصولگرایان نوشته شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست