بازدید 3913
به‌رغم امضای توافقنامه آشتی‌ ملی با فتح

حماس: هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم

کد خبر: ۳۹۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹ 28 April 2014
جنبش حماس اعلام کرد که با وجود توافق با فتح درمورد تشکیل دولت وحدت ملی، موضع خود را در قبال رژیم صهیونیستی تغییر نخواهد داد.

به گزارش ایرنا، فوزی برهوم سخنگوی حماس در این‌باره گفت، حماس هرگز اسرائیل را به رسمیت نشناخته و نخواهد شناخت. وی تصریح کرد، سخنان محمودعباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر اینکه اسرائیل را به عنوان یک کشور یهود به رسمیت نمی‌شناسد و به گزینه بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادی اسیران و تحقق آشتی پایبند است سخنانی مثبت و مهم است که باید روی آن تمرکز کرد.

در این‌حال صائب عریقات مذاکره‌کنده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در روند صلح با رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: این حق حماس است که اسرائیل را به رسمیت نشناسد. اسرائیل دست به مداخله آشکار و وقیحانه‌ای در امور داخلی فلسطین می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: حماس یک جنبش فلسطینی بوده و یک سازمان تروریستی نیست و خواهان به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی هم نیست و تل‌آویو می‌داند که نمی‌تواند کشور فلسطین را در مرزهای 1967 بدون آشتی میان گروه‌های فلسطینی محقق کند.

عریقات با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برای توقف مذاکرات صلح بهانه آشتی میان گروه‌های فلسطینی را می‌آورد، اظهار داشت: تنها درصورتی که تل‌آویو به تعهدات خود عمل کند می‌توان به میز مذاکره با مسئولان اسرائیلی برگشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی