بازدید 36937

چرا سود پول‌های مردم در بانک‌ها را کم می‌کنید؟!

«هر دم از این باغ بری می‌رسد»؛ بانک مرکزی با وجود صد‌ها بدهکار که بدهی‌های هزاران میلیاردی دارند، به سراغ سود سپرده‌های خرد مردم در بانک‌ها رفته، با وعده اینکه ممکن است در آینده نرخ تورم پایین بیاید، که شاید پایین هم نیاید؛ تورم بالا، سود تسهیلات بالا و سود پول‌های مردم کم! گاه منطق در بی‌منطقی است گویا!
کد خبر: ۳۹۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶ 03 May 2014
موضع مجلس نسبت به کاهش نرخ سود بانک ها چیست؟
با اجرای مرحله دوم هدفمندی، یکی از مهم‌ترین مواردی که در روزهای اخیر مطرح می‌شد، این بود که چگونه می‌توان جریان خروج از رکود اقتصادی را تسریع کرد؟ چرا که پس از تورم‌های سال‌های اخیر و به دنبال آن افزایش سود بانک‌ها به تدریج تولید دیگر به صرفه نبود؛ به عبارت دیگر، تولیدکننده به جای اینکه هزینه و ریسک تولید را بپردازد، می‌توانست با سپردن پول به بانک‌ها به یک سود مطمئن و بدون دردسر دست پیدا کند.

به گزارش «تابناک» اما این همه ماجرا نبود. اشکال اینجاست، در صورتی که دولت می‌خواست سود بانکی را کاهش دهد، باعث می‌شد که سرمایه‌های کوچک و پول‌های خرد به جای اینکه در بانک‌ها سرمایه گذاری شود، به امور دلالی و به بخش‌های غیر تولیدی از جمله ارز، سکه، طلا، مسکن و... سرازیر می‌شد.

بنا بر این گزارش، در چند سال اخیر، اقتصاد ایران با یک دور باطل روبه رو بود که نه می‌توانست نرخ سود را کاهش دهد و نه تولید را افزایش دهد. این دور باطل در یک سال و نیم اخیر، باعث افزایش خودسرانه نرخ سود توسط بانک‌ها شد که بی‌نظمی در بازار پولی کشور را رقم می‌زد.

این در حالی است که بر پایه گزارش بانک مرکزی، میزان تورم نقطه به نقطه در فروردین امسال نسبت به سال گذشته به ۱۷/۶ درصد اعلام نموده است و از سوی دیگر، دولت کاهش شاخص تورم به زیر ۲۵ درصد را پیش بینی می‌کند. در واقع با توجه به اینکه نرخ تورم روند کاهنده‌ای یافته، دولت تصمیم گرفت سود بانکی را کاهش دهد.

در همین ارتباط، پیرو تفاهم و تصمیم گرفته شده در مورد ساماندهی نرخ سود سپرده‌های بانکی توسط بانک های دولتی و خصوصی که از سوی بانک مرکزی به شورای پول و اعتبار ارائه و تأیید قرار شده بود، از امروز شنبه مورخ (۹۳/۰۲/۱۳) نرخ‌های جدید سود سپرده‌ها در کلیه شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری هماهنگ اجرا می‌شود.

بر پایه تفاهم جدید، نرخ سود سپرده‌های روزشمار و کمتر از سه ماه ۱۰ درصد، سه تا شش ماه ۱۴ درصد، شش تا ۹ ماه ۱۶ درصد، بیش از ۹ ماه تا کمتر از یک سال ۱۸ درصد و سپرده‌های یک سال ۲۲ درصد تعیین شده است.

این در حالی است که مشاهدات عینی نشان می‌دهد، شماری از بانک‌های دولتی و خصوصی، نرخ سود خود را کاهش داده‌اند، اما برخی دیگر همچنان به نرخ‌های پیشین پایبندند و راه‌هایی برای پرداخت سود بالا‌تر و جذب سپردهای بیشتر در دستور کار خود قرار داده‌اند. البته باید دید آیا کاهش نرخ سود سپرده‌ها، باعث خروج سرمایه‌های مردم از بانک‌ها و ورود آن‌ها به بازار‌های موازی می‌شود یا خیر؟!

در همین ارتباط «تابناک» در گفت‌و‌گوی کوتاهی با غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۲ مجلس، موضع مجلس شورای اسلامی را نسبت به اقدام دولت در کاهش نرخ سود بانک‌ها از وی پرسید.

این نماینده مجلس گفت: اصولا افزایش یا کاهش نرخ سود بانک‌ها از سنخ کارهای اجرایی است و نه از سنخ کارهای قانون گذاری و مجلس در چنین کار‌ها و موضوعاتی ورود پیدا نمی‌کند.

همچنین مصباحی مقدم ادامه داد، باید در مورد نرخ سود بانک‌ها کار کار‌شناسی شود و در چهارچوب کار کار‌شناسی دولت اقدام نماید. مجلس وظیفه‌ای جز قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون ندارد.

وی در مورد وظیفه نظارتی مجلس گفت: فهم مسأله نرخ سود بانک‌ها و تشخیص آن به عهده کار‌شناسان است. اگر بانک مرکزی از کار‌شناسان استفاده کند و بر پایه نظر آن‌ها عمل کند، مجلس هیچ مشکلی با اقدام دولت ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۸۹
انتشار یافته: ۳۳۱
آقای نماینده این کار درسته چون مردم پولشونو بیارن تو بازار کسب و کار نه تو بانک بزارنو سود بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
میشه بگید کدام کسب و کار به انداره خرید و فروش دلار و مسکن و.... سوددهی داره ؟
ناشناس
| United States |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
مردم پولشونو بیارن تو بازار؟ تا هپل هپو بشه. بازاری مالتو میخوره یه آب هم روش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
ببخشید بانک با جمع آوری سرمایه ها (همون نقدینگی سرگردان چندین هزار میلیاردی!) اون پولها رو در تولید و آبادانی کشور سرمایه گذاری می کنه ولی وقتی سود رو پایین میارن مثل زمان احمدی نژاد ، افراد رانت خوار وام های صد میلیاردی با سود کمتر از تورم می گیرند و سود مفت می برند.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
فساد مالی دولت احمدی نژاد چه ربطی به این دولت داره؟ توی هر مسئله ای باید متخصصین موضوع نظر بدهند. هیچ می دونید دلیل عفت شدید شاخص بورس، همین سود بالای سپرده بانک هاست؟ هیچ می دونید وقتی شاخص بورس یک کشور که نشانه اصلی وضعیت مالی کشور هست منفی بشه چه مشکلاتی به وجود میاره؟ بی خود نظر احساسی ندید. این خبر تابناک مثل آب و آتش با اخبار دیگرش فرق داره. توی خبرهای همین سایت می تونید وضعیت بورس و دلایل تصمیم گیری دولت برای کنترل (نه کاهش) سود بانکی رو پیدا کنید. من نمی دونم تابناک یهو چش شده همچین مطلبی زده.
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
بانکها پول مردم را در امور دلالی مسکن و ارز و سکه سرمایه گذاری نموده باعث گرانی آنها میشوند . یعنی با پول مردم بر علیه منافع مردم کار می کنند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
مشکل اصلی عمل کرد بانک ها است که با پول مردم به دنبال سرمایه گذاری در بخش تولید نیستند و از طرفی مردم نیز به دنبال سرمایه گذاری در بخش تولید نیستند این همان دور باطل است حال اگر سود پایین باشد مردم ضرر می کنند و اگر بالا باشد بانکدارها ضرر می کنند پس دولت تشخیص دهد اولویت با کدام گروه است؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
بورس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
ببخشید کدام کسب و کار ؟؟ من کارمند کدام کسب و کار بزنم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
تا چندتا سبک عقل مثل شما داریم نیاز به اقتصددان نداریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
من 7 میلیون اوردم تو بازار بورس ، تازه سهم بنیادی خریدم 2 میلیون ضرر کردم . منظورتون از بازار اینه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
آقا ازمنفی هایی که خوردی ببین حرفت خیلی خریدارنداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
ازاینکه سپرده یکساله 22% تعیین شده خوب است چون بانکها برای برنامه کوتا مدت می تواند برنامه ریزی کند و سپرده گذاران نیز از خارج کردن پول خود از بانک خوداری میکنند واین از تورم جلوگیری میکند . و سود بانکی نیز با تورم هماهنگ است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
این پول بیاد تو بازار مسکن ، قیمت مسکن دوبرابر میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
ببخشید، قبلاً کدوم بانک برای حساب یک ساله بیشتر از 22 درصد سود میداد که حالا میگید سود کم شده؟!
مژگان
| United States |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
جناب آقای روحانی من از اقتصاد سر در نمیارم ولی به نظر من سودها رو برای مبالغ حداکثر 10 میلیون تومن برای هر شخص همون در نظر می گرفتید.و میالغ بالاتر کمتر میشد،اینجوری کسی که پول زیاد داره اونو وارد بازار میکنه.آخه مبلغ کم که به درد بازار نمیخوره فقط التهابو بیشتر میکنه.بزارین آدمایی که اهل ریسک نیستن یا درآمدشون همین سود بانکیه پولهاشون رو نریزن تو آتیش..
سامان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
دوست عزیز یک مقدار تک بعدی نگاه کردی. اغلب سپرده گزاران امکان کسب و کار ندارند مثلا پیرزنی که روی ویلچر نشسته اما پول دارد چرا نباید از پول او استفاده شود؟ درست سود بالا که شرایط تسهیلات
را سخت کند خوب نیست اما مشارکت مردم به عنوان سپرده گذار هیچ ایرادی نمی تواند داشته باشد که شما دنبال آن هستید مردم پولشان را از بانک بیرون بکشند آنگاه فلسفه وجودی بانک چیست؟ بانکی که پولی در آن نباشد از کجا تسهیلات بدهد؟
وقتی دولت بخواد از پول ملت نوسان بگیره همین میشه.
در این هنگام مردم پول های خود را از بانک بیرون کشیده و به سمت بازار های موازی مانند طلا ، دلار ، مسکن میروند.
به نظر من این کار دولت تدبیر است البته فقط برای خودش!
مردم در گرفتن یارانه ها نشان دادند که به دولت طمینان ندارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
اتفاقا دولت با این کار میخواد دلارهای 3500 تومانی خودش را بفروشد
در واقع دولت رقیب سرسختی برای بانک ها است
همانطور که صندوق های قرض الحسنه کوچک رقیب سرسختی برای بانک ها هستند وسود بیشتری به مردم میدهند
دلار رفت بالا
بنزین 70 درصد
خونه گرون شد
ماشین پر
تورم 30 درصد
یارانه رو هوا
وام بی وام
لغو استخدامیا
زندان اوین
.
.
.
روحانی مچکریم
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
روحانی پشیمونیم
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
رضا جان
پشیمانی باید با رضایت طرف مقابل باشد . باور نمی کنی؟ بدان که دروغ نمیگم به خدا حکم از دادگاه دارم که نوشته پشیمانی باید با رضایت طرف مقابل باشد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
ببخشید این اتفاقاتی که گفتید احیاناً توی دولت قبل رخ نداده بودن؟ قیمت خرید خونه توی دولت مطبوع جنابعالی و امثال شما یهو شد قیمت رهن خونه صداتون در نیومد. حالا بیدار شدید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
پس به کی رأی میدادیم؟ همه مثل همند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
به روحانی چه مربوط این دسته گل اقای احمدی نژاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
من جناب روحانی را خیلی دوست دارم و به نظر من مشکلاتی که شما فرمودید تقصیر ایشان نیست و دست و پایش بسته است و نمی تواند کاری کند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
كلا غلط كرديم.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
مردم چنان از این کارهای روحانی لجشان گرفته که در دوره بعدی ریاست جمهوری رایی به احمدی نژادی ها خواهند داد که جهان متعجب شود
فرشاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
جانا سخن از زبان ما میگویی
منتقد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
من و نگفتی آقای پژمان ،
من = عملا دیگه نیستم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
همه چي آرومه،همه ما خوشبختيم.!!؟؟
چشم دریده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
روحانی غلط کردیم
محسن
| Sweden |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
روحانی گرگی در لباس میش... این حرف رو کی می گفت و ما باور نمی کردیم؟؟
مژگان
| United States |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
آقای روحانی خودت بگو پولمونو کجا سرمایه گزاری کنیم..طلا ؟دلار ؟ بورس .به کدوم اطمینان کنیم با 10 میلیون تومن پول تو این یه سال و نیمه تو این بازارا 5 میلیون ضرر کردم.بازم چرات این ریسکو دارم؟پولمم به خرید ملک و مسکن هم نمی رسه.تکلیف چیه؟ما پولمونو بیاریم تو بازار تا سرمایه دارها و بازاریان زرنگ متول تر شن؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
جناب امير خان تو دولت قبل اتفاق افتاد كه به روحاني راي دادن ديگه كه ديگه اتفاق نيفته وگرنه همون احمدي نژاد بود ديگه راي گيري لازم نبود پس معلوم ميشه كه روحانيتون سرتونو كليد مالي كرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
احمدی نژاد کجائی ... بی تدبیری و نا امیدی بی داد میکنه
وقتی سود سپرده کم میشود مردم سپرده ها را از حساب های بانکی خارج کرده و در مسیرهای دیگر سرمایه گزای می کنند که باعث کاهش حجم سپرده گزاری می شود. ازطرف دیگر آیا با کاهش سود سپرده آیا سود تسهیلات نیز کاهش می یابد یا خیر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
قرار نیست که همیشه دنیا به کام شما باشه! توافق رو بچسب و خوش باش...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
وقتي سود درصد بازار به عرف حدود 4-5٪ مي رسد،آقايان با کم کردن سود بانکي عملاَ به درهم بر هم شدن اوضاع مالي بانکها اقدام کرده اند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
سود کسانی که روز شمار 22 درصد حساب باز کرده اند کم نمیشود...فقط سود کسانی که جدیدا حساب باز کنند ده درصد میشود...
سیدمهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
مردم بیچاره اگرجای دیگری غیرازبانکهاسراغ داشتند قبل ازسپرده گذاری اونجا سرمایه گذاری میکردن بنظرم اینکاربانک مرکزی خیلی بیرحمانست
آیا کاهش نرخ سود سپرده‌ها ، باعث خروج سرمایه های مردم از بانک‌ها و ورود آنها به بازار‌های موازی می شود یا خیر.
صبح بخیر، پس پولهایی که بازار ارز رو به هم ریختن از کجا آمدن. البته بعد از پولی که دولت به بورس تزریق کرد و فکر نکرد وقتی بانکها سهام بورس رو میخرن مردمی که ریال برای سهامشون گرفتن با اون ریال چکار میکنن.
پاسخ ها
آريا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
ما كه نفهميديم چي گفتي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
اگه کسی بازار دیگه ای براش سود بیشتر داشته باشه، معطل نمی کنه. الان هم طلا و دلار سود زیادی نداره به خاطر همین پولا رفته تو بانک
مشکلات اقتصادی در ایران سابقه دیرینه دارد حالا اگر قرار
باشه چند نفر آدم غیر متخصص بدون مشاوره با اهل فن کاری
انجام دهند دیگه قوز بالا قوز میشه . چطور دولت راضی شد
به 75 میلیون نفر یارانه بدهد ولی برای شندرغاز سود سپرده
عده ای که اکثرشان از اینجا رانده و از آنجا مانده هستند تهور
و دل و جراتش گل کرد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
ای گفتی. ماها که به این چندرغاز سود دل بستیم کسانی هستیم که پول کافی برای سرمایه گذاری نداریم.
خیلی ممنون تابناک خیلی گزارش خوبی بود ای کاش سری به بانکها بزنی و از مردم و بانکی ها سوال کنی همه اونها با نظر گزارش ارائه شده موافق هستند و کار مدیران بانکی را بی تدبیری دونستند. گرچه مدیران به حرف مردم گوش نمی کنند و بعنوان نماینده دولت و قانون کارخودشونو می کنند ولی این مردم خیلی مدیرترند ...
خیلی عالی بود
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
کار بانکها عین تدبیر است . پول مردم را بلوکه کردند و با آن سکه و دلار خریدند بعد از یک ماه با 30% سود چندر غاز به مردم میدن بقیه اش هم یک لیوان آب روش .
تابناک ای کاش میشد نظرات و جمع اوری و برای مسئولین ارسال می کردی ..این مدیران گاها اگه بدونند که باید پاسخگوی مردم باشند این همه راحت و الکی تصمیم نمی گیرند
با این کار دولت ظرف چند روز آینده دلارمرز 3500تومان رو هم رد میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
دقیقا درست است من دوستانی دارم که بین 50 ملیون تا هفتاد ملیون پول توی بانک داشتن که با سر رسید ان تمدید نکردن و رفتم یورو و دلار خریدن
یکسان سازی نرخ سود در بانکهای دولتی و خصوصی باعث از بین رفتن منابع بانکها بخصوص بانکهای خصوصی میشه و من فکر نمی کم که بانکهای خصوصی زیر بار این بخشنامه دولت برن
تدبیر!!!! امید!!!!
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
په نه په . رحیم مشایی. حاله نور. مدیرت جهانی
ناشناس
| Sweden |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
زرشــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
پ ن پ دیگه جوات شده امیرخان!!!!!!!!
چرا؟؟؟
چون به دنیا اومدیم که همه جوره تحت فشار باشیم. اخه ما نسل جزغاله هستیم.
واقعا برای این دولت متاسف هستم
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
نظرت در مورد دولت قبل چیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
ما بیشتر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
از این دولت خیری به مردم نمی رسه
از همین سال اولش معلومه
روحانی پشیمونیم
باسلام کار دولت درخصوص کاهش سود سپرده ها بسیار کارشناسی ودرست است چون هیچ کارتولیدی سود 20درصدی ندارد لذا مفهومی ندارد به پول سپرده که منشا بعضی از انها رانتی و... است سود 20درصد داده شود لذا باید سپرده ها مشمول مالیات شوند ضمنا نگران بازار سکه ودلار نباشید دولت فکر همه چیز کرده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
صبح بخیر مهدی خان!!
هموطن 1
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
جوابت را از آراء منفی گرفتی؟
ناشناس
| United States |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
حالت خوش نيست ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
آراء منفی آراء احساسی هستند. کدوم یک از شما که منفی دادید یا به این کار دولت اعتراض دارید وضعیت 3 ماهه اخیر بورس و دلار را پیگیری کردید؟ یهو یه تیتر میزنن جو می گیرتتون میاید جملات قصار می گید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
قرار نیست کار تولیدی انجام بشه. سود دلالی هم بالای 100 درصده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
اگه شما يه كمي سواد داشتي مي فهميدي كه سود سپرده 20 درصد عملا جبران قسمتي از كاهش ارزش پول آنهم در مقابل تورم 40 درصد است و عملآ سودي عايد سپرده گذار نمي شود.
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
خوبه تو به استخدام بانک مرکزی دربیای تا کمکشون کنی آخه بلد نیستند سر مردم کلاه بذارن .
ناشناس
| United States |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
کار تولیدی سود 20 درصد نداره؟؟؟؟
شما تو عمرت حتی یه تولیدی لباس هم مدیریت نکردی عزیزم
چه برسه به قطعه سازی یا ساخت مسکن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
اصلا معلوم نبود که دولتی هستی آقا مهدی
حمید
| Canada |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
چی میگی تو .من با سود همین مقدار کم که در بانک خصوصی نهادم دارم پول دانشگاه دوتا بچه هام را میدم .فکر کنم شکمت خیلی سیره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
واقعا خوش نیس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
توهم می دانی چیه؟
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
مطمئنی ایران زندگی می کنی؟
بدبخت دهه 60 ای
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
عجبببب!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
معلومه خوب داری میخوری
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
الکی میگههههههه......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
مهدي جان به نظر مياد نفست از جاي گرمي در مياد
خبر خوان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
آقا مهدی سلام می خواهم مودبانه بگم حرف مفت نزن ظاهراً ادعای کارشناس بودن رو هم داری تا جایی که دولت ها بازاری فکر می کنند تا همین که به مشکل بر می خورند زرتی دلار رو روانه بازار می کنند هیچگاه به همه چیز شما فکر نمی کنه ......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
دولت قبلی هم فکر همه چیز رو کرده بود!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
این نسخه شاید تو خیلی از کشورا جواب بده اما اینجا فقط باعث میشه رانت خوارها با سود کمتر از بانکها تسهیلات طویل المدت بگیرن و با همون تسهیلات بازار رو ملتهب کنن درجهت سود شخصی و گروهی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
کار تولیدی سود 20 درصدی نداره؟؟؟؟؟؟؟ از کجات درآوردی اینو؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
میشه بفرمایی سود 100 درصدی بورس که آقایان مدام پزش را هم می دهند چه نوع کاری است؟ اگر تولیدی نیست کخ نیست چرا اینقدر روی آن تبلیغ می شود؟؟!! جز این است که بورس محل درامد سرمایه داران است و بس!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
نکنه خودت یا کس و کارات رانتخوارند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
الان زنگ ميزنيم همون 110 تا بياد ببرتت !!!!!
تمام اعتماد مردم به این دولت در چند روز گذشته از بین رفت بنزین 1000تومانی دلار3400تومانی برنج 8000تومانی گوشت 30000تومانی ............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
از خودت مایه بزار. من هنوز کاملا به دولت اعتماد دارم.
مهدی 110
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
ناشناس وهموطن1 و.. شما حالتان خوش است مگر سپردهای میلیاردی در بانک گذاشتین ویارانه ثبت نام کردین که معترض هستین ! اعتماد این ملت ازبین نمیرود این گرانیها کار اخلالگران است جواب خود خواهند گرفت اندکی صبر کنید ضمنا جوانان مردم کار میخواهند وباید سود سپرده کم شود وسپس سود تسهیلاتی که در کار تولید بکارگرفته میشود کم شود وامار اشتغال واقعی از بیمه های اجتماعی گرفته شود!
aidin
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
سه سال دیگه برو رای بده!
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
مکه انتظاری جز این داشتیند
احمدی نژاد کجایی یادت بخیر
تیم اقتصادیت باوجدان تر بود
تامجبورنشدی معیشت مردم را سیبل قرارندادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
فرمایش شما این است که یکی دور از جان، سرطان بگیرد و 8 سال بدون درمان بگذرد و سرطان در وجودش رخنه کند و بعد از 8 سال اگر یک پزشکی پیدا شد که خواست آن سرطان را درمان کند، بگویید بخاطر درمان حال مریض خراب شده!!!
سرطان 8 ساله مملکت را بچسب برادر. این سرطان درمان هم نشود عاقبتش مرگ است...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
اره حیف شد رفت الان احساس میکردیم داریم تو بهشت زندگی می کنیم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
تحریم های خارجی کافی است تا یک کشورازنظر اقتصادی فلج شود
چرا با این شرایط باید حذفمندی یارانه ها انجام شود؟
چه دلیلی دارد که بودجه اداره مملکت باید با مالیات وفروش آب وبرق و ایجاد تورم فقط از جیب مردم تامین شود؟
دولت چه نیازی به سود کلان بی ارزش شدن پول ملی دارد؟
چرا دلار1000 تومانی الان3300 تومان است؟
چه دلیلی دارد پول نفت از بودجه اداره کشور حذف شود؟
پول نفت با ید کجابرود؟
چرا مردم نباید کلیه درآمدهای دولت را بدانند؟
چرا مردم نبایدمیزان هزینه های تحمیلی کشور را در سوریه ولبنان وفلسطین بدانند؟
چرا ثبات اقتصادی در افغانستان بهترازایران است؟
چرا منافع گروهی مملکت را به فلاکت کشانده است؟
چرا معیشت مردم برای حکومت مهم نیست؟
چرا با وجود این ابهامات ونشانه های سرطانی ما هنوز زنده ایم
؟
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
خدا شفا عنایت فرماید!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
آقای ناشناس ای کاش با اشرافی که طبابت اقتصادی داری توضیح می دادی که روش دولت تبیر و امید در جلوگیری از پیشرفت این سرطان (بجز شعارهای عوام فریب روزمره) چه است و در عمل چه کرده است و نتایجش را کی می توان دید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
علی جاااااااااااان!!!! جنابعالی یا اصولا خوابی، یا خودتو به خواب زدی یا اینکه..... یا جزء افرادی هستی که در 8 سال گذشته حسابی از برکت دولت خوردی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
استارت گرانی را محمود جونت زد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
هرچی می کشیم از دست همین احمدی نژاده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
بدبختی همین الانِ ما به خاطر احمدی نژاده.
چه زود هم رو نارضایتی مردم موج سواری میکنه!
تا دیدی مردم یکم ناراحتن فکر کردی وقت تبلیغ برای احمدی نژاده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
گل گفتی ناشناس 21:29 تو اون 8 سال اینقدر خرابکاری شده که تا 80 سال قابل جبران نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
بازم با این سرطان مردم تا میکردند تو که با عمل جراحیت هم براش هزینه تراشی کردی هم جونشو گرفتی.ناشناس 12.29
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
خداوکیلی تیم اقتصادی احمدی نژاد بیشتر به فکر مستضعفین بود و مردم عادی
تمام استخدام ها و تبدیل وضعیت را لغو کرد این دولت
هیچکس امنیت شغلی ندارد مگر کسانی که زمان دکتر احمدی نژاد استخدام شدند
خوشبحالشون
مردم خونه دار شدن خوشبحالشون
اما این دولت فقط به خودش فکر میکنه
ما باید بریم بمیریم؟
بیشترین ضربه رو بانکهای خصوصی میبرن و تمام سپرده ها دوباره به بانکهای دولتی منتقل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
هرگز
وقتی شهرداری تهران از گاری دستیها و نون خشکی ها هم مواجب می گیره باید هم به شندرغاز درآمد بیوه زنان سالمند
گیر بدهند . آقایان: چرا گوشت را از پهلوی گاو نمی برید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
زور اونا بیشتره عزیزم!! اونا خودشون دولت هستن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
چاقو هیچوقت دسته ی خودشو نمی بره
سوال: چرا بانکها را ملزم نمیکنند سپرده های مردم را در بخش های مولد و تولیدی سرمایه کذاری کنند؟ بدین نحو هم سپرده گذار منتفع میشود و هم بنفع اقتصاد و جامعه. البته پاسخ روشن است چون بازدهی در بخشهای تولیدی با توجه به شرایط موجود مقرون به صرفه نیست. پس چرا آنچه خود سیستم اقتصادی دولتی قادر به انجام آن نیست را از مردم عادی و بخش خصوصی انتظار دارید؟
پاسخ ها
ساسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
جواب سوالت اینکه دولت توان ملزم کردن بانکها رو نداره، ظاهرن همه زورشون به مردم میرسه ، خدا وکیلی دیدید چطوری در عرض یک هفته تصمیم به کم کردن سود سپرده ها گرفتن، دستورالعمل رو تهیه و ابلاغ کردن و به مرحله اجرا رسوندن!!!!! حالا 9 سال قراره آقایون اسامی رانتخواران بانکی رو اعلام کنن ولی کو....
بعضی اوقات یک مطالبی میذارید که انگار حداقل سواد اقتصادی رو هم ندارید!!؟
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
آفریییییییییییییییییییییییین گل گفتی.
اقاي روحاني واقعا متشكرم يك باز نشسته اموزش وپرورش هر كاري كردي

همه به ضرر بود پشيمان ازرايم هستم. همه چيز گران و توان خريد نيست

واقعا. دست. اين دولت درد نكند كه كار نكرده نگذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
الان مشکل شما اینه که سود 23 درسدیت شده 22 درسد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
حرف بیخود نزن. پشیمانی از رای دادن به روحانی؟! میتنی بگی از سایر کاندیداها کدامشان بهتر بودند؟
دعوای این معضل جذاب کردن سایر بازار های سرمایه هستش نه این کار
پاسخ ها
باران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
دوا عزیزم، نه دعوا.
رای ما یک کلام روحانی وسلام!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
دوران طرفداری محض و کورکورانه تموم شده مردم آسایش میخوان
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
دلت به چی روحانی خوشه؟!
آريا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
نخير آقا ما پشيمونيم.
روحانی یا فریدون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
اخوان فریدون
روحانی ،اتفاقا خیلی مچکریم ،دیگه دوران مفت خوری و راحت طلبی تموم شد باید با پول عقل رو به کار انداخت،نه اینکه گرفت تو خونه خوابید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
آره به همین خیال باشششش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
دقیقا حرف منطقی زدی. اینهایی که میگن به همین خیال باش و منفی دادن به همون خیال خودشون باشن لطفاً. هشت سال کجا بودید؟ پول اصحاب کهف اینقدر توی مدت خوابشون بی ارزش نشد که پول ما توی این هشت سال شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
توهم !!!!!!!!!!!!!!
دوست ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
تو اگه عقل داشتی که میفهمیدی پولی در کار نیست تا با عقل ناقص تو به کار انداختش ...
ساسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
راست میگه، الان خیلی ها نمی دونن باپولهاشون چکارکنن، مجبورن بدن دست این بابا و امثال اون ، خوب ایشون هم که عقلش رو بکار انداخته نتیجه چی می شه چنرغاز پول بنده خدا ها هم از دستشون میره
این کار دولت به شدت بازار ارز و طلا و کمی بعد تر مسکن را متلاطم میکند و بعد از یه مدت دوباره کم کم سود های بانکی به حالت قبل درمیاد نتیجه اینکه این وسط یه عده مردم ضعیف (مثل من) ضعیفتر میشوند و ضربه میخورند.
تیم اقتصادی دولت ذره ای به این فکر کرده اند که اگر نرخ سود بانکی را به صورت دستوری پایین بیاورند در حالی که با اجرای فاز دوم هدفمندی، دلار و سکه و زمین و خانه و .... داره به سرعت گران میشه، مردم پولهای خودشون را از بانکها خارج کرده و به سمت این بازارهای سودآور روانه می کنند و دوباره غول نقدینگی بیدار میشه و بدبختی و تورم و .... .گریه ام گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
بله با وجود طیب نیا وشاپور محمدی تنها چیزی که برای تیم اقتصادی دولت روحانی مهم نیست له شدن مردم است خدا ازآنها نگذرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
شما خیلی علاقه به افزایش قیمت زمین و مسکن داری؟ زمین و مسکن تا زمانی که تحریم ها برداشته نشه و پول نفت دوباره به جیب یک عده مثل شما سرازیر نشه افزایش نخواهد یافت یعنی دیگه پولی نمونده تو مملکت! بانک ها از کمبود نقدینگی در حال ورشکستگی هستند! توهم افزایش قیمت مسکن نداشته باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
مطمئن باشيد تعمدا" اين كارها را ميكنند.
کاسب ورشکسته لال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
گریه نکن عزیزم گفته هات عین واقعیته اما گوشها گرند.مردم ما عین موش ازمایشگاهی شدند حالا کسی که میخواهد دولت دوازدهم رو تحویل بگیره حتمآ میخواد دولت روحانی رو متهم کنه وبعدآ شروع به بدبختی دیگری بکند.
واقعا" یادش بخیر محمود عزیز منظورم احمدی نژاد درسته ما قبول داریم که اشباه فاحش داشت ولی به خدا وضعمون از الآن بهتر بود .
به راستی که آسیب پذیرترین قشر این جامعه کارگران هستند میدونید چرا ؟
چون به تومان حقوق میگیرند ولی به دلار خرج می کنند .
هر روز یه بامبول سرمون در میارن .
خدا به داد بچه هامون برسه از ما که گذشت به قول اون دوستمون ما نسل جزغاله ایم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
با بخش نخست فرمایش شما صد در صد مخالفم و با بخش دوم صد در صد موافقم.
آدم عاقل از ترس افعی به اژدها پناه نمی برد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
هر چی میکشی از کم عقلیته برادر!
همون محمود عزیز کاری کرده که الان هم داری چوبش رو میخوری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
احمدي نژاد كه ميخواست نرخ سود رو به صفر برسونه و در دوران تورم 45 درصددر سال 90 فقط 14 درصد سوديكساله ميداد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
همين محمود عزيزت بود كه اين بلا را سر مردم ايران آورد و غول نقدينگي را از چراغ جادو يش بيرون آورد. اصلا چرا او اين طرح را شروع كرد! نتيجه را كه ديديد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
یادت رفته بنزین 4 برابر شد دلار 900 تومن هررزو عین بادبادک بالا پائین میشد پراید 7 تومنی رو همون آقا 18 تومن کرد و و و و و بگم؟ بگم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
این چاه یارانه ها رو احمدی کند که حالا داره کل ایران رو میبلعه و پر نمیشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
آقا محمود کار بزرگی کرد. او ملت را به دولت وصل کرد. این خیلی مهمه. با کاهش ارزش پول ملی ، تاثیر کار او را کم کردند یعنی بدل زدند.
سود بانکها در امریکا حدود 1/5 درصد هست و البته سود وام های بدون دلیل(بدون داشتن طرح و برنامه) بسیار بالاست. پایین اوردن سود بانکی کار بسیار بجایی بود که توسط دولت انجام شد تا سرمایه داران روز به روز فربه تر نشوند.سرمایه ها باید در کارهای تولیدی با اشخاص حقیقی به کار برده شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
تولید؟!!!!!جوک گفتی
تبریز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
حالت خوبه؟ تورم تو آمریکا چقدره؟ حرف مفت ظاهرا هزینه نداره!
من
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
تورم در آمریکا چقدر هست آقای اقتصاد دان؟؟ کدوم ... گفته سود وام بالاست ؟؟؟
سرمایه دار پولش تو بانک نیست که در بیاره ببره تو صنعت ، سرمایه دار در سایه روحانی و تیمش دلار 3500 تومنی رو از یه عده بدبخت بیچاره 2600 تومن خریده گذاشته تو گاو صندوق تو 6 ماه حداقل 30 درصد سود کرده. سرمایه دار اگه قرار بود پولش رو به امید حرفهای یه عده احم... ،که حرف دیروز و امروزشون 180 درجه باهم فرق داره ،ببره بذاره تو بانک واسه سود 20 درصدی تو کشوری که به قول خود آقایون 35 درصد تورم داره ، دیگه سرمایه دار نمی شد. در ضمن فکر کنم خودت از همون سرمایه دارهای فربه هستی که دلار 2600 رو ریختی تو گاوصندوقت و الان هم با هر حرف بی ربط اینا که دلار رو بالا می بره حال میکنی و به ریش ملت میخندی.بخند و مطمئن باش تو این مملکت همیشه به کام شماهاست
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
عزیز من سود بانکی در تمام کشور های دنیا متناسب با تورم لحاظ می شود. در امریکا که مثال زدی برو نرخ تورم رو نگاه کن بعد بگو چرا کار دولت ما درسته. در علم اقتصاد مثال معروفی است که می گوید تورم جشن اغنیاست و عزای فقرا.در این شرایط فعلی اقتصاد ایران این کاهش سود بانکی منجر به ازاد سازی نقدینگی موجود در بانک و سرازیر شدن ان به بازار ارز،سه و مسکن می شود و در این شرایط ثروتمندان غنی تر و فقرا فقیرتر چون سود سرمایه گذاری در بازار مسکن بسیار زیاد است و قابل مقایسه با هیچ بازاری نیست چون مسکن نیاز اولیه است و باید باشد. یا علی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
پس معلومه کشور تولید کننده بودیم ما خبر نداریم شاید ومنظورتون تولید خودروهای ملی رانا دانا بانا نانا دادا ....البته ساخت برادر چین
mamaghani
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
مهدی عزیز درست می فرمایید .آ ن سودی که در آمریکا میدهند سود واقعی است =نرخ تورم-سود اسمی. این سودی که بانکهای ما میدهند سود اسمی است در واقع ضررلطفا عوامفریبی نکنید.
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
ببخشید در امریکا بخش خصوصی بسیار قوی است و مردم در آنجا با تحریم و شرکتهای زیان ده دولتی و شرکتهای وابسته به نهادهای نظامی و ... مواجه نیستند و میتوانند با خرید سهام شرکتها تا حد زیادی سود و منفعت جذب کنند . حال مردم ایران در کجا باید سرمایه گذاری کنند تا مطمئن باشند حداقل اصل پولشون از بین نمیره . بورسی در یک روز به تلاطم میافته و ارزش سهام بالا و پایین میشه ؟ مردم باید یک حداقل اعتمادی به سیستم و بورس داشته باشند تا پولشون رو به بورس ببرند و وقتی ندارند باز دنبال ارز وسکه و مسکن میرن که در این چند روز شاهد بودیم 350 تومن دلار گران شد . کار دستوری در اقتصاد فاجعه آفرین خواهد بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
لطفا امريكا و يا ديگر كشورها را با ايران مقايسه نفرماييد. چه چيز ما شبيه آنها است كه اين باشد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
چی اینجا مثل آمریکاست که سود بانکش باشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
خب اونجا تورم زیر یه درصد هستش،یعنی سپرده گذار امریکایی ماهی نیم درصد سود خالص میگیره ولی ایران با تورم 40 درصد وسود بانکی حداکثر 22 درصد،سپرده گذار ایرانی در هر ماه درصد خالص منفی داره ودرپایان سال 18 درصدازارزش پولش کم شده! چرا ناقص به مسئله میپردازی؟؟؟!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
این نسخه شاید تو خیلی از کشورا جواب بده اما اینجا فقط باعث میشه رانت خوارها با سود کمتر از بانکها تسهیلات طویل المدت بگیرن و با همون تسهیلات بازار رو ملتهب کنن درجهت سود شخصی و گروهی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
دولت اگه خیلی هنر داره نرخ تورم رو بیاره پایین.
حریف تورم نمیشه به نرخ سود گیر داده
افشین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
تورم هم در آمریکا کمتر از 1% است در کشوری که تورم 30 درصدی دارد سود 23% سود نیست زیان 7 درصدی است. در واقع مالیات 7 درصدی است که دولت ها با بی ارزش کردن پول ملی دزدانه از سپرده گذار می گیرند.
میانالی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
عزیزم آنجا آمریکاست , اینجااگرپولی داشته باشی واحمق هم باشی وبخواهی کاری راه بیاندازی ,یک راه هزارتویی راباید طی کنی و به احتمال 99 به انتها هم نمی رسی. یک سری به شهرک های صنعتی متروکه اطراف اغلب شهر ها بزنی , می فهمی .
سامان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
در ضمن باید در بخش های دیگه امنیت سرمایه گذاری بالا بره. فکر میکنید با کارهای تولیدی سرمایه داران فربه نمی شوند؟
ظلمی دیگر به اقشار متوسط به پایین جامعه. اقشاری که با استفاده سود اندک سپرده های خرد خود بخش کوچکی از بی تدبیری های اقتصادی دولت گذشته و کنونی را جبران می کردند. من ماندم که چرا هر چه تصمیم گیری و قانون از جلسات این آقایان در می آید مانند یک نیشتر به جای اقشار فرودست فرو می رود و روز و روزگار را برای آنان سخت تر می کند. هر چه بر اساس تصمیمات قبلی حضرات تدبیر و برنامه ریزی می کنی اندکی بعد با یک تصمیم جدید شما را شگفت زده می کنند. اصلا توجه ندارند که با هر تصمیم جدید و خلق الساعه زندگی عده ای از خانواده ها را دچار تشنج می کنند.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
مرد حساب! اون سرمایه دار حالا می ره پولش رو از بانک بر می داره می نداز توو کار خرید و فروش مسکن و دلار و ... و بعد قیمت اونها سوبله چوبله میشه. بعدش هم که معلومه
کلا دیواری کوتاه تر از مردم عادی نیست . ایرادی نداره فردا هم بگن نفس نکشیم که دی اکسید کربن مسئولین رو اذیت نکنه
پاسخ ها
میانالی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
من شنیدم یک دستگاه کوچک مینیاتوری به سفارش مسئولین محترم !!!!!...!!! ساخته شده که قراراست درحلقوم مردم کاربگذارند که میزان استفاده هرکس ازهوای ملی راثبت وبه مراکزآمار ارسال کند تا هرکس به میران استفاده ازهوای ملی مالیات بپردازد.
واقعا جالبه دولت فقط کارگروه تشکیل میده و با جدیت مشکلات مملکت رو پیگیری می کنه. حالا این وسط نمی دونم چرا کارگروه کاهش سود بانکی سریع به نتیجه میرسه، ولی کارگروه مثلا کاهش قیمت دلار نه!! یا کارگروه کاهش قیمت خودرو نمی تونه کاری از پیش ببره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
زدی تو خال
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
کارگروه ضد ملت !!
ناشناس
| United Kingdom |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
گل گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
گل گفتي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
آقا 1000 تا مثبت
ناشناس
| Australia |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
یامثلاً نمی شه باامثال مه آفرید خسروی وبابک زنجانی برخورد قاطع کردتادیگه این اتفاقات نیفته؟خیلی جالبه که قوه قضاییه گفته اگربابک زنجانی بدهی شونده درزندان باقی می مونه.(یعنی اگه بدهی شوبده فوراً آزادمیشه).پس لابدمردم عادی اخلالگرای بازارارزوطلاوسکه و... هستن.واقعاً گاهی اوقات ازاین برخوردا مغزآدم قفل می کنه.
لیلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
هر چی به نفع خوشون باشه جیبشون رو پر کنه زود نتیجه میده ولی وقتی تصمیمی به نفع ما بدبخت بیچاره ها باشه همش کاغذ بازی و حرفه.
سود رو کم میکنن که برن دلار های گرونی که دولت خودش میفروشه بخرن . مردم بی خبر از همه جا هم به همه ساز دولت می رقصن .
سود سپرده ها رو کم کنید بجاش سود تسهیلات رو هم بیارین پایین.
وقتی نوبت دولت میرسه که امکانات بده خودش رو با اوگاندا مقایسه میکنه وقتی میخواد از مردم پول بگیره با اورپا و امریکا مقایسه میکنه
مثل همین قضیه
جناب آقای نویسنده این تیتر و خبر داغ!!! شما کلاً در جریان نیستید یا خواب تشریف داشتید یه دفعه بیدار شدید دیدید سود ها کم شده؟ اگر توی همین سایت خودتان خبرها را بخوانید متوجه می شوید که دلیل این کار دولت، بازگرداندن سرمایه ها به بازار بورس هست. کجای دنیا همچین سود های بانکی به مردم میدن که اینجا دارن می دن. مردم محترم راحت طلب و مسلمان!!! ایران. شما چیزی از ربا خواری شنیدید. می دونید که این مقدار سود ربا هست. من ادعای مسلمانی نمی کنم ولی به دلیل فعالیت در بورس و اینکه می دونم سود های کلان بانکها و موسساتی که مثل علف سبز شدند باعث شد تا سرمایه های مملکت از بورس بیرون بیاد و اصلی ترین شاخص مالی مملکت منفی بشه. واقعاً برای نویسنده و تمام نظر دهندگان بی اطلاع این خبر متاسفم. از ماست که بر ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
اقاي عزيز ربا. رباست اينطوري نيست كه 23درصد ربا باشه ولي 22 درصد ربا نباشه بعدشم اگر نميدوني بدون كه بورس مثل قمار ميمونه كه اونم تو دين اسلام حرامه يك موسسه مالي به اسم وحدت بود كه وامهاي 4%ميداد چون داشت همه سرمايه هارو جمع ميكرد با وجود اينكه سود شرعي واسلامي ميگرفت اقايون درشو تخته كردن چون منافع خودشون به خطر افتاد كاش سران كشور ما واقعا به فكر مردم بودن نه جيب خودشون اسلام حربه اي براي خر كردن وچاپيدن مردمه
نمیدونم با جه مجوزی مسولین با یک تصمیم همه قردادها رافسخ وبا شرایط جدید قرداد یک طرفه می بندند ،نمیدونم این نرخ سود شامل همه سپرده ها میشه یا سپرده های جدید رابا این نرخ قرداد میبندن،من که سر در نمیارم،یکی توضیح بده ،زورشون به کسانی که وام های گنده گرفتند پس نمیدن نمیرسه اومدن سر یه عده دیگه خالیش میکنند
من یه چیز رو متوجه نشدم

سود بانک ها که افزایش یافته
پس چرا میگید کم شده ؟؟

سود یکساله قبلا 17 درصد بود ولی الان شده 22 درصد

یه ذره توضیح میدید !!!
چرا دولت در يك امر ساده اقتصادي وعرفي وشرعي ، يعني رقابت بين فعالان اقتصادي ورود مي كند ؟ سي سال است وام هاي دستوري داده شده اكثرا خرج غير مورد وام شده ، هنوز متوجه نشده اند ؟!! . حتي اگر كارخانه اي وام ارزان بگيرد ودر عوض مشتري ها فقير تر شوند ، كالاي اورا چه كسي بايد بخرد ؟ توليد بدون مشتري چه ارزشي دارد ؟ . دولت از سر اقتصاد دست بردارد وبگذارد مردم كار خودشان را بكنند .
دلار .... دلار....
ظلمی دیگر به اقشار متوسط به پایین جامعه. اقشاری که با استفاده سود اندک سپرده های خرد خود بخش کوچکی از بی تدبیری های اقتصادی دولت گذشته و کنونی را جبران می کردند. من ماندم که چرا هر چه تصمیم گیری و قانون از جلسات این آقایان در می آید مانند یک نیشتر به جای اقشار فرودست فرو می رود و روز و روزگار را برای آنان سخت تر می کند. هر چه بر اساس تصمیمات قبلی حضرات تدبیر و برنامه ریزی می کنی اندکی بعد با یک تصمیم جدید شما را شگفت زده می کنند. اصلا توجه ندارند که با هر تصمیم جدید و خلق الساعه زندگی عده ای از خانواده ها را دچار تشنج می کنند.
کاش دولت نگاه مینداخت و میدید که چه کسانی پولشان گوشه ی بانک هست! معمولا یه عده بازنشسته و پیرمرد و پیرزن که توان سرمایه گذاری در سایر بازارها را ندارند و بدنبال یک مکان مطمئن برای پولهایشان هستند، پولشان را گوشه ی بانک می گذارند. آیا رواست که با اینکار دولت از ارزش پولهای آنها که عمری زحمت کشیده اند و قطره قطره جمع کرده اند، بکاهند.
مهدی عزیز ساعت 21.24 بله سود بانک در آمریکا خیلی پایینه ولی خبر ذاری حقوق یک ساعت کار خیلی ساده که به راحتی قابل دستیابی است چند دلار است؟
متاسفانه تو اين كشور ديواري كوتاه تر از ديوار مردم نيست
چرابانکهارا وادرنمیکنید کارتولبدی کنندمردم باذه وبیست میلیون چه کار تولیدی می تونند انجام دهند
یه سوال دارم چرا توی کشور ما همه کارها به روش آزمایش و خطا انجام میشه !! مگه همه این روشهای اقتصادی رو کشورهای توسعه یافته یک بار امتحان نکردن حالا روش مناسب رو انتخاب کردن !
داشتن نفت همینه ! باعث میشه کسی دلش نسوزه با فکر و برنامه ریزی کار کنه میگه این نشد یه روش دیگه !!
آخه تا کی به این مردم و کشور و منابعش باید جواب مدیریت اشتباهمون رو بدن؟
بانکها اسم نزول را تغییر داده و وام گذاشته و چند برابر از مردم پول دریافت می کنن . خیلی از وام گیرنده ها هم متاسفانه از وام استفاده درست نمی کنند . همین وامها باعث تورم هستند
با سلام اتفاقا تنها كار درست همينه هم سرمايه گذاري رونق ميگيره هم توليد پول ها بلوكه شده بود تو بانكها پولي تو بازار نبود مجبور بودن عده اي پول نزول كنند يا وام با بهره بالا بگيرنه كيفيش نصيب بانكها بشه با پول من تو برج بسازن و ساختمانهاي شكيل اون بدبخت وام گرفته يه مدت بعد ورشكسته بشه حالا نه بانكها از همين ميترسن واسه من و شما دل نمييسوزن قربان
این غائله
انتقام تیم اقتصادی دولت از اقشار متوسط برای ثبت نام واعلام نیاز به یارانه توسط این اقشار است
انتقام به روش دولت تحقیرامید
مردم روحانی را نمیشناختند با توجه به حمایت آقایان هاشمی وخاتمی به ایشان رای دادند لازم است این بزگواران (هاشمی وخاتمی) جواب اعتماد ملت را بدهند واینگونه خاموش ننشینند
نمیدونم چرا سود بانکی رو دولت حق داره بیاره پایین اما نرخ سود تسهیلات ربطی به اون نداره و مدیران بانکی خودشون تعیین کن نرخ سود تسهیلات رو نتیجه اینکه بانکها ضرر نمیکنن چون سود کم به سپرده میده و سود بالا به تسهیلات و دولت هم که سرمایه ها رو واسه رفع مشکل خودش از بانکها میکشه بیرون
افرادی که پول توی بانکها میزان اگر بانک رو نامناسب تشخیص بدن.بلافاصله سراغ خرید و فروش ملک و زمین و منزل میرن و قیمت ملک باز هم بیشتر و بیشتر میشه.
مسخره شو در آوردن پس چرا سود وام و تسهیلات رو کم نمی کنند.این همه گفتیم روحانی حالا باید بگیم یاد احمدی نژاد بخیر.
لطفا بهره وامها را نیز کم کنید.
كاهش سود بانكي يعني خروج سرمايه مردمي ازنظام بانكي كه تحت مديريت كلان دولت ميباشد با اين ترتيب منتظر خروج سرمايه و هدايت ان در مسير امور كاذب اقتصاي و افزايش تورم باشيم متاسفم
سود وام رو کم کنید درآمد مردم رو چیکار دارید؟
باور کنید حل بعضی از مشکلات را اگر به شورای دانش آموزی مدارس راهنمایی واگذار کنند،دانش آموزان راه حل های بهتری پیشنهاد میدهند!!!
باید متاسف شد از تصمیم های تیم اقتصادی دولت!!!!
بزودی شاهد افزابش نرخ ارز و بعد طلا و خودروباشید وبلافاصله قیمت مسکن سرسام آور بالا میرود که نتیجه بعدی افزایش اجاره بها است (یادآورمیشوم در طی این چندروز قیمت مصالح ساختمانی بسرعت درحال افزایش است)
پس چرا سود وامهایی که به مردم میدن رو پایین نمیارن این مثل این میمونه که هر چی شما دارید مال ما هر چی ما داریم مال خودمون
خوب مردم با مقدار کمی که به سختی جمع کردن نمیتونن کار تولیدی راه بندازن ولی بانکها میتونن اینها رو جمع کنن کار تولیدی راه بندازن و اشتغال ایجاد کنن مردم هم با سود سپرده هاشون بتونن اجاره خونه بدن هزینه تحصیل یا هر دردی که دارن
سلام نميدونم اصلا مي خونين يا نه ولي حتما شمام تو اين مملكت زندگي ميكنين.. ازتون مي خوام برين ازين مسيولين بانك مركزي بپرسين شما بي وجدانا كه نرخ سود سپرده رو كم ميكنين سود وام بانكي رو هم كه ٢٦٪ كم ميكنين؟؟ اگه يه ذره وجدان دارين و به اون خداي بالا اعتقاد دارين پيگيري كنين تا دعاي خير مردم پشتتون باشه. مرسي
از قدیم گفتند. هر چه سنگه برای پای لنگه.
سلام بااين روشي كه دولت درپيش دارد به ضرراقشاركم درامد است ادم بيچاره مبلغ ناچيزي درنزد بانك بااطمينان سپرده وماهانه از سود ان امرار معاش مي كرد حال بااين بي تد بيرى عده قليل وغير كارشناس كجا تكيه كند ، بنظر مي رسد اين تسويه حساب شخصى بابانك هاى خصوصى است بااين سياست هم مشكل اقتصاد بيمار حل نمي شود
قطعا سرمایه گذاری های بزرگ نیاز به سرمایه های بزرگ دارد .اشکال در عدم صداقت و نظارت صحیح است. وظیفه بانک نمایندگی از صاحبان سرمایه های کوچک جهت ایجاد سرمایه های بزرگ و سرمایه گذاریهای بزرگ و باالطبع ایجاد سودهای بزرگ و آبادانی کشور است.پس از آن برداشت بخشی از این سود بعنوان کارمزد بانک و توزیع مابقی سود میان سرمایه گداران است این گونه هیچکس متضرر نمی شود این وظیفه بانک است نه اعلام سود چند درصدی
بامتمركز شدن سپرده هانزدبانكهادولت بهترمي توانست تورم راكنترل كند واين حجم نقدينگى رابسمت توليد هدايت كند متاسفانه بااين كا غير كارشناسانه مجددنقد ينگى بسمت بازركاذب دلار،طلا ،سكه،مسكن بازگشت شمارا بخد ا بس كنيد مردم از اين همه كارشناسى خسته شده اند كاش عيد ى در كارنبود تامردم خيالشان از افزايش قيمت ها راحت شود
کاهش سود بانکی قطعا" خروج سرمایه های خرد و متوسط مردم از بانکها را بدنبال خواهد داشت. اگر این سرمایه ها که سرجمع آنها نقدینگی بسیار بالایی است ، به سمت بازارهای مولد ومفید مانند تولید ویا بورس برود، این طرح در نهایت به نفع اقتصاد کشور خواهد شد. اما بسیار روشن و بدیهی است که این نقدینگی همچون سیل ویرانگر بازارهای دیگر مانند طلا، ارز و مسکن وحتی خودرو و اقلام و ارزاق مصرفی را نشانه خواهد رفت . در این صورت نتیجه نهایی به ضرر اقتصادکشور و معیشت مردم خواهد بود. کاش مسئولین نگاهی همه جانبه و واقع بینانه تری داشتند و تصمیمات سطحی نمی گرفتند. در دوره احمدی نژاد همین اتفاق یعنی کاهش سود بانکی با همین استدلال ها رخ داد ویکی از دلایل افزایش وحشتناک تورم وجود این نقدینگی بود که بدون بستر سازی لازم جهت کنترل منطقی آن ، از مهار بانک ها خارج و به بازارهای غیر قابل کنترل سرازیر شد.
ای کاش کسی که رشتش اقتصاد می بود این نوشته رو می نوشت
...
وقتی سرمیه تو بانک هست
حداق اونو وام میده چند نفر کارش راه می افته
مردم پولارو از حسابا خارج کنن آیا فک می کنن میرن سمت بورس؟
نه میرن سمت طلا
ملک
خودرو
دلار
فقط با فقیر شدن ملت دولت پولدار میشود
1- نرخ سود بانکی برای سپرده های زیر صد میلیون تومان بیش از این نبوده و در همان حدود 22 درصد بوذه است.
2-سپرده های قبلی تا اتمام مدتشان هنوز باهمان سود های قراردادشان هستند.
پس اینهمه هیاهو برای چیست.
کليد شکست !
من صدها نفر می شناسم که تمام دارا و ندارشون یک مقداری پول همه در آمدشان این سود بانکیه... این کارشان اصلن کارشناسانه نبود !
شما چند تا مربی ورزشی خارجی دارید؟خوب یک بارهم محرمانه چند تا متخصص اقتصادی از آلمان یا سوئد یا ..... بیارید بگذارید درستش کنه بعد بده دست شما آخه شما مربی فوتبال می گذارید والیبال یاد بده کشتی شنا یاد بده آیت اله مدرس حوزه میاد تو اقتصاد یا اقتصاد دان فتوی صادر می کنه خوب نمی شه که
دولت بی تدبیر ، من در اویل به این دولت خیلی امیدوار بودم ولی بخدا از این دولت بسیار بیشتر نا امید شدم و آلان هم هیچ امیدی در بهبودی اوضاع اقتصادی توسط این دولت نمی بینم و نباید کاری انجام دهد تا از رای دادمان پشیمان شویم و اگر وضع به این منوال پیش برود مرحله دوم دولت تدبیر و امید دوباره توسط مردم انتخاب نخواهد شد حالا از من گفتن !
حدود ٨٠درصد منابع نزد بانکها از محل سپرده های مردم می باشد که توان کار اقتصادی نداشته و به امیدی پس انداز یا سرمایه خود را نزد بانکها می گذارند . با توجه به تورم بالای ٣٠ درصد چگونه سود سپرده یکساله که ٢٠ درصد می باشد,می تواند برای تمامی سپرده گذار ارزش اقتصادی داشته باشد . چرا که معادل مابه التفاوت تورم و نرخ سود سپرده ارزش سپرده گگذار کاهش می یابد....
چه کسی به فکر عموم سپرده گذاران می باشد؟
نظر ما که هیچ وقت نشون داده نمیشه اما باید عرض کنم سود بانکی بالا خودش عامل افزایش تورمه برای همینم این همه تو این چند وقت کارشناس های اقتصادی سرو صدا میکردند. مخصوصا این که این سود ها داشت به مرز 50 درصد میرسید میدونید اونوقت چه بلایی سر تورم میومد؟؟ دستوری کم کردن (مثلا تک رقمی کردن) کار صحیحی نیست اما تعدیل کردن اون یعنی در حدود 22 درصد باعث میشه هم هنوز سود بانکی جذابه و فرار پول نقد پیش نمیاد هم با افزایش بیش از حد سود بانکی تورم لجام گسیخته پیش نمیاد
میترسم تا چند وقت دیگه زنه باد احمدی نژاد مجبور بشم بگم ...

نمیدونم روحانی این کارهای رو با هدف انجام میده یا کلیویی ...

من نمیدونم تورم نقطه به نقشه چیه اصلا نمیدونم تورم چی ولی میدونم قبل میتونستم حداقل ماهی دو بار گوشت بخورم الان دیگه یه بار هم نمیتونم
قبل میتونستم به فکر مسافرت رفتن هر دو سال باشم الان دیگه نمیتونم
و هزار نمیتونم دیگه
من فکر می‌کردم بانک رو درست کردن که مردم برن پولاشونو بذارن اونجا بانک تو کارهای مختلف سرمایه‌گذاری کنه، یا پول رو بده به کسایی که کار می‌کنن، سود ایجاد بشه، بده به مردم. ولی خب مثل این که داره برعکس میشه، باید یه کاری کرد که پول تو بانک نره.
باسلام لطفا سؤال شود ازبانکها وقتی سود سپرده کم کردن سود وامهاي 27 /0 درصدی با جریمه 0/6 درصدی 33 /0 مجموعاً سود میکرند کم کردن یا این هم مثل بقیه چیزها فقط مردم بدبخت ايران باید جبران کنند مچکریم تابناک جوابش بگیر از مسئولان مجدداً مچکرم
بالاخره احمدی نژاد و روحانی هر دوشون متولد آبان هستند و 50 درصد سیاستهاشون شبیه هم میباشد.
آقایان اقتصاد دان :اگر می خواهید سود بانکی را کم بکنید باید همزمان سود تسهیلات بانکی را هم کم کنید تا تولید کننده بتواند از آن استفاده کرده و به تولید رونق داده شود و اشتغال زایی کند . شما با کم کردن سوذ بانکی فقط بنفع بانکها عمل نموده و سود آنها را زیادنر می کنید . و ارزش پول مردم را کمتر می کنید و این همان کاری بود که دولت قبل انجام داد .و مردم عادی را بدبخت کردند . از طرفی وقتی سود بانکی کمتر از تورم باشد سپرذه افراد عادی چون یخ آب میشود و عده ای که وضعشان بهتر است سرمایشان را از بانک خارج و به سمت دلال بازی و خرید ملک و سکه و دلار و .... میبرند که باز هم تورم گرانی تکرار قصه دولت قبل . خواهش می کنیم کمی از کتابها خارج شده و به درون حامعه ایران مراجعه کنید و درستان را از درون جامعه و تجربه افراد با تحربه کشور فرا بگیرید.
درسته این تصمیم چندان به مذاق ما خوش نمی آید، اما تقریبا روند حرکت دولت در زمینه مهار تورم و افزایش نرخ رشد قابل قبوله و این قدم هم باید برداشته میشد. البته دولت باید طرحی رو بریزه که نقدینگی اگر از بانک خارج میشه وارد بازار دلالی نشه و این نقدینگی رو به سمت بورس و تولید هدایت کنه.
در کل این فرآیند، فرآیندی هست که تقریبا در اکثر اقتصاد های دنیا جواب داده، شاید اگر نرخ سود رو کمی ملایمتر پایین می آوردند بهتر بود که موجب تصمیمات ناگهانی توسط صاحبان نقدینگی نشود.
سلام خوشبختانه داور نتيجه مسابقه يك به يك بنفع طرفين اعلام كرد به هيچ وجه نگرانى ندارد ازاين طرف سود بانكى را كم ميكنند وازطرف ديگردر فيش جديد گاز باز هم بنفع عموم مردم ابونمانرا از مبلغ١٨٧٧٩ريال براى سى وپنج روز به مبلغ٣٦٢٩٦ ريال براى چهل وشش روز در دو فيش تعين واخذ خواهان نمود كجاى اين مسابقه ايراد دارد عقلا نظر بدهند
یک کلام طبقه متوسط باید نابود بشه 2 طبقه میخوایم یکی فقیر و دیگری ثروتمند چرا چون طبقه متوسط برای تمام دولتها دردسر ساز هستند و اما قشر فقیر گوشش بدهکار چیزی نیست فقط دنبال لقمه نان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
سلام
فرهادعزیز
اتفاقا هدف تیم اقتصادی دولت از کاهش سورسپرده ها که این سپرده ها بیشتر از آن اقشارمتوسط است
انتقام از اقشار متوسط به خاطر انجام نام نویسی نیاز به یارانه فاز دوم حذفمندی یارانه ها است
وقتی نرخ دلار رو جمشید بسم الله تعیین میکنه، دیگه چه توقعی میشه از بانک مرکزی داشته باشیم؟
ببخشيد،يكي رباء برامن معني كنه،ممنون ميشم
فكركرديدچراايران به اين روزاي سردرگمي دچارشده؟!،بخاطرهمين رباهاس
رباخوردشمن خداست
شما فکر می کنید چرا یه مدت کوتاه سود را بالا بردند؟!به احتمال زیاد می خواستند با این کار ببینند چه کسی چه مقدار پول دارد تا بر علیهش در هنگام ثبت نام یارانه ها استفاده کنند و بگویند که خب شما وضعتان خوب و است و در ماه این مقدار درآمد دارید!!گواه هم اینکه که تا ثبت نام یارانه ها تمام شد سود هم پایین آوردند!
نمیدونم چرا وقتی نزدیک تمدید قرارداد خونه ها میشه دولت این تغییرات رو اعلام و اعمال میکنه ؟ :(
به نظرمی آید منظور ازکاهش نرخ سودسپردها بانکهای خصوصی وموسسه های مالی واعتباری می باشد که دراقتصاد ایران مانند سم می باشند لیکن دربانکهای دولتی نرخ سودسپرده ها افزایش یافته که باعث افزایش سپرده نزدبانکهای دولتی وتحت نظارت بانک مرکزی می تواند کنترل تورم را دردست گیرد/مراجعه به کتابهای اقتصادکلان
اقای روحانی ایا نماینده ای دارید که این کامنت ها را بخواند.مردم از این تصمیم بانک ها بشدت ناراضی هستند.
بي تدبيري اقتصادي دولت در همان ماهاي اول بروي كار آمدن دولت جديد مشخص شد تبعات تورمي كاهش سود بانكي در يكي دو ماه آينده مشخص خواهد شد دولت فكر ميكند به زور ميتواند بازار را از ركود خارج كند اين اشتباه كاهش سود بانكي بر ركود بيشتر دامن خواهد زد
آن آقايي كه آمريكا را مثال مي زنه، از تلويزيون نيست؟آخه برادر من چي چي ما مثل اونهاست كه تا مثل تلويزيون،كاري مي خواد به ضرر مردم صورت بگيره از آمريكا و اروپا مثال مي زنيد؟اگر آمريكا بد است، چرا اين جور مواقع مثال براي توجيه كار، از آمريكا آورده مي شه؟چرا عنوان نمي شه كه بيمه در آمريكا باعث مي شه قرصي كه آزادش 100 دلار است با بيمه بشود 1 دلار؟يا در اجراه بها به بازنشستگي و از كار افتادگي فرد هم توجه مي شه و هزاران هزار امتياز كه همه اش به نفع مردم است ولي در ايران ما هر كاري كه صورت مي گيره فقط..... نفعشو مي برند و ما كارمندا و مردم عادي ضرر.
تو مثال زدن از كشورهايي مثل خودمون مايه بگذاريد كه حداقل بيمه عالي كشورمون يادمون بمونه.
دولت تاوان بازي با دارايي هاي مردم را خواهد پرداخت
به نظر بنده عمدي در مسايل اقتصادي دولت وجود دارد تا به تورم و گراني و نابساماني اقتصادي جامعه دامن بزند ظاهر قضيه براي سرو سامان دادن است ولي هدف ماوراء اين است روحاني بداند با اين تيم اقتصادي غير از نارضايتي عمومي حاصلي نخواهد داشت.
با كاهش سود بانكي دولت ميخواهد مردم را به بازار بورس بكشاند؟! ولي زهي خيالي باطل همين بازار بورس حباب زيادي دارد بي جهت رشد و با واقعيت هاي اقتصادي ايران هم خواني ندارد به همين دليل مردم هم به بازار بورس اعتماد ندارند.
كاردولت تمام شده مردم آنچه را كه بايد از اين دولت ميفهميدند متوجه شدند
تابناک زدی توی خال
دولت از وقتي سركار آمده فقط براي جيب مردم نقشه كشيده و براي خودش كيسه دوخته آين دولت سر انجام خوبي نخواهد داشت.
آقاي روحاني عزيز خراب كردي هر روز يك اشتباه فاحش مرتكب ميشويد
امید وارم این کار نتیجه درستی داشته باشد و دولت بتواند بعدا با افتخار سر بلند کند
دولت از يه طرف سود بانكي رو كاهش ميده ولي سود وام ها رو كاهش نميده. نتيجه اين كار افزايش سود خالص بانكهاست كه پولي كه دستشونه با نرخ بالا وام ميدن و با نرخ پايين سود به مردم ميدن
دوستان عزيز اين سيستم بهره دادن به پول فقط در سيستم اقتصادي بيمار ايران رشد كرده . الان هم بانكها همه پولهاي هزاران ملياردي و پولهاي كوچك مردم عادي را در بانك جمع اوري كرده و بايد بهره انها را بدهد خود شما بگوييد در كشور چه كاري مي توان كرد كه اينقدر سود داشته باشد 20 تا 26 درصد؟؟؟؟ خب باز بساط برج سازي و فروختن عرصه هاي شهري به بانكها اوج مي گيرد واردات خودروهاي رانتي و فروش به قيمت بالا خريد دلار و فروش در بازار ازاد
مثلا بازار بورس دیدید چیکار کردن؟ اوایل دولت تدبیر همه اش تبلیغ بورس کرد.مردم بی تجربه هم پولشونو اوردن تو بورس.وقتی پول از دست مردم خارج شد آنچنان قیمت سهام هارو اوردن پایین که سرمایه مردم بیچاره از نصف هم کمتر شد.عجب تدبیر و امیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه همينا نبودند كه مي گفتند اقتصاد دستوري نيست ؟ پس چي شد ؟ مثل اينكه اون حرفا بيشتر براي منافع سياسي بود. شايد مثل بقيه حرفها ...
پوشال کولری که پارسال 6500 تا 6700 بود ،امثال شده 11500 تا 12000 تومان ،یعنی 80 درصد افزایش قیمت .... روحانی متچکریم !!!!
دلار 2900 قبل از عید شده 3350 ، پراید 18 تومانی شده 22 میلیون ، من نمی فهمم چی پایین اومده ؟!!!!
من طرفدار سفت و سخت روحانی بودم اما نه تنها من که بسیاری که می شناسم از رای شان پشیمان شده اند. چی فکر می کردیم و چی شد. این دولت تنها دولتی خواهد بود که تنها 4 سال عمر کند . ظاهرا دولتیان دوباره دارند مردم را فراموش می کنند و فکر می کنند فقط ژنرال ها می فهمند!
احمدی نژاد! ما را ببخش.منتظرت هستیم
ببین کی میخواهد وام بگیره ودنبال این کارو گرفته چندوقت دیگه سود هابرمیگرده سرجاش واین اقایان رانت حسابی بردن
وقتي 80 هزار ميليارد تومان معوقه بانكي دست يك عده محدود قرار داره وهيچ كس هم نمي تونه بهشون بگه بالاي چشمتون ابرو بايد تيمهاي كارشناسي سراغ اندك سپرده هاي مردم بروند آن 80 هزار ميليارد تومان كه تورم ايجاد نمكنه تازه جالب تر از آن اينه كه ليست بدهكاران گردن كلفت بانكي دست خودشون .
مثلاً من خودم يك وام يك ميليون پانصد هزار توماني وام كالا گرفتم كه اقساط ماهانه آن پنجاه و نه هزار پانصد تومان بود فقط سه ماه دير تر پرداخت كردم موقع تسويه حساب چهل و دو هزار تومان دير كرد از من گرفتند . ولي آقايان هزار ان ميليارد تومان وام مي گيرند حتي حاضر نمي شن اصل آن را پرداخت كنند اين عدالتي است كه مسئولين در همه دولتها از آن دم مي زنند.
واقعا واسه دوستانی که اینجا نظر دادن متاسفم. یکی دیگه اومده 8 سال مملکت رو به ویرانی کشونده با تورم 50 درصد رفته، ما توقع داریم ی نفر دیگه یک ساله این مملکت رو برگردونه به حالت اول و تورم رو به صفر برسونه.
یکی ندونه فک می کنه کنار دست روحانی یک دکمه است که اگه اونو بزنه همه چیز درست میشه ولی عمدا نمی زنه!!!
دوستان برخی حرکات مردان اقتصادی این دولت واقعا در حد خیلی حرفه ای هستش !!که وقتی من بهش فکر میکنم به توانایی اونا مطمئن میشم ولی ای کاش این توانایی درجهت بهبود وضعیت اقتصادی مردم حرکت میکرد نه دولت!!

یه نمونه براتون میارم خودتون قضاوت کنید که با پول مردم چطوری بازی دارن میکنن!

اوایل دولت اومد بورس رو شدیدا تبلیغ کرد و تاحدودی هم جوو حاکم و حمایت های حقوقی از بورس باعث افزایش حبابگونه بورس شد و همین باعث شد که مردم هم به طرف بورس حجوم بردن ، یک شبه دولت اعلام کرد که بورس سه هزار واحد حباب داره و طی یک روز 2300واحد کاهش داد، (یعنی اینچا مردم ضرر کردن)بعد اون دولت به بانک ها طی ماه های آخر 92اجازه داد که با سودهای بالا شروع به جذب سرمایه کنن(مردم که وضعیت بورس رو بیریخت دیدن زود پولشون که سودی هم نکرده بود و ضرر هم داده بود کشیدن بیرون) ، مردم از همه جا بی خبر هم پولهاشون رو از بورس و سایر بازارها جمع کردن و ریختن تو جیب بانک ها ، طی دوهفته اخیر دولت به بانک ها گفت بیاید به بورس کمک کنید(از سرمایه های مردم)4000میلیار کمک شد ، و اخیرا هم دوباره دولت تصمیم گرفت که سود بانکی رو کاهش بده و این باعث خروچ سرمایه از بانک ها و ورود به سایر بازارها خواهد شد!!

میبینید چقد متفکرانه با سرمایه موجود مردم بازی میکنن و هر بار هم یه مقدار از این سرمایه مردم به صورت کاملا حرفه ای میره تو جیب دولت
سود وامهای که از بانک می گیری و می خوای بازپرداخت کنی چی؟ اونم اومده پایین؟ یا همچنان پول ربا رو از ملت می گیرن؟؟؟
این بانک ها در شان نظام نیستند- اگر چه توقعی نیست که مردم را به سمت قرض الحسنه تشویق کنند-حداقل سود آن را کاهش دهند
مشکل ما مردم اینه که همیشه منافع خودمون رو به همه چیز ترجیح میدیم به نظر شما دولت باید چیکار کنه که همه رازی بشن؟ازمردم کمک خواست تا از یارانه انصراف بدن هیچکی راضی نشد حالا هم هر تصمیمی می گیره یه عده فقط غر می زنند بلاخره واسه اینکه خرابی های هشت سال گذشته ترمیم بشه نیاز به کمی صبر و همکاری داره
خب... لابد با این کارشون انتظار دارن مردم سرمایه اشون رو ببرن تو بورس تا یه عده افراد معلوم الحال... هم با بالا و پایین کردن قیمت سهام مشتی شرکت ورشکسته که براساس قوانین و مقررات بانک مرکزی هیچ بانکی نه میتونه واسشون حساب باز کنه نه میتونه وام بده چون خیلی هاشون ذینفع واحدن و بالاخره یه جای کارشون گیر داره و متاسفانه تعدادی از مدیرانشون هم شرافت لازمه رو ندارن، بدون دردسر و مانع،بدون این که تضمینی به جایی یا به کسی بدن، بدون این که سپرده گذاری چند ماهه کنن تا وامشون مصوب بشه و خلاصه بدون این که بخوان وام از جایی بگیرن، سرمایه مفتی به چنگ بیارن و به هیچ جا هم پاسخگو نباشن!!!!
اقشار عادی جامعه چه اطلاعاتی از فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری دارند که بخواهند پول خود را از بانک درآورند و در فعالیت های مولد سرمایه گذاری کنند؟ یک فرد بازنشسته که مثلا 20 میلیون تومان اندوخته دارد چه کاری می تواند با این پول انجام دهد؟ مگر بانک ها به عنوان امین مردم نمی توانند مجموعه این پول ها را در فعالیت های مولد به کار بگیرند؟
مثل اينكه هميشه وضعيت بر وفق مراد دغل دوستان دور شيريني است
بخدا از رای که دادم به روحانی پشیمانم خیلی سخت
روحانی رایم را پس بده اشتباه کردم
مگه همينا نبودند كه مي گفتند اقتصاد دستوري نيست ؟ پس چي شد ؟ مثل اينكه اون حرفا بيشتر براي منافع سياسي بود. شايد مثل بقيه حرفها ...
ما ایرانی هستیم ، ایرانی فقط و فقط کشیدن سختی ، بلا و نکشیدن طعم رفاه و آسایش .
خیال شما رو راحت کنم اگر مملکت یه کمی درست بشه اون هم زود گذره تا این مسئولین برای رفاه مردم فکری نکنند و زیر بنایی درستش نکنند همین هست و لا غیر
ببخشید همون احمدی نژاد این مملکت رو به این روز انداخت من کاری به روحانی ندارد ولی از قدیم گفتند سنگی که یک نادان تو چاه بندازه 100 عاقلم درش نمیاره....من فکر می کنم تازمانی که این دولت یا هردولت دیگری نتونه اعتماد عمومی مردم رو جلب کنه وبه یک نحو روراست باشه نه تابع تساهل و تسامح در برخورد با ناحق اونوقته که ملت دولت رو از خودشون می دونه و کنار نمی ایسته و فقط از دولت توقع داشته باشه و بگه لنگش کن به کوتاه سخن تا اعتماد عمومی جلب نشه و تک تک مردم کمک نکنند هیچ کاری از دست این دولت و هر دولت دیگری بر نمیاد (چون مشکل خیلی بزرگ است )و اش همون اشه و کاسه همون کاسه و دور باطل ادامه دارد....
آقايان مسئول ! راهكار تشويق مردم براي حضور در عرصه توليد آسان سازي توليد و كاهش موانع توليد مثل وامهاي كم بهره ، ماليات كم براي واحدهاي توليدي ، آب و برق و گاز ارزان براي توليد و ... هست نه كم كردن سود سپرده. احمدي نژاد هم در 7 سال رياستش اين اشتباه رو مرتكب شد و باعث شد قيمت دلار و طلا و مسكن بسرعت بالا بره و سال آخر تازه متوجه شد چه اشتباه بزرگي كرده. جناب آقاي سيف نام شما در كنار بزرگترين خائنان به اين مملكت در تاريخ ثبت خواهد شد. از كاهش نرخ ارز با يك مصاحبه جلوگيري كرديد و الان هم با كاهش نرخ سود سپرده داريد ضربه بزرگي به اقتصاد كم جان ما ميزنيد...
بنده دیروز از بانک عامل سوال کردم فرمودند حسابهایی که قبل از این تاریخ باز شده مشمول نمیشه در ضمن چرا نرخ بهره وام ها را اعلام نمیکنند
متاسفم تابناک، با انتشار گزینش شده نظرات مردم، اهداف خاصی رو دنبال مبکنی!
مردم بدبخت فقط باید تو سری بخورن دولت اگه جرات داره ادعاش میشه اون وام های میلیاردی که گرفتن پس بگیره اقای کلید ساز
سود وام بانکی 4% با بال حرام است و ربا تلقی میگردد
بانکداری اسلامی درایران وجود ندارد بلکه بانکداری ربوی , و ربا حرام است
حداقل فايده اش اين بود كه مردم استرس نداشتند و چون استرس پدر بيماريهاست حضرات ميخوان كه مردم هميشه مريض و دلواپس باشن!
دوست دارند چون کسی نیست اعتراض کند
دولت چکار بکند ، جادو بکنه ، میگن یک دیوان یک سنگ را به چاه انداخته هزار عاقل نمیتونند آنرا بیرون بیارند،بیچاره روحانی مجلس دستور میده دولت اجرا میکنه ، مگر آقای روحانی کشور را به این روز انداخته ، تحریم از یک طرفه درآمد نفت نزدیک صفر، ملت پول ندارد مالیات بدهند ،همه مدیران بیسواد اقای احمدی نژاد سرکارند تا یکی را عوض میکنند داد هوار اصولگران با ایمان بلند میشود عجب روزگاری است، ضرب المثل قدیمی به آهو میگند فرار کن به تازی میگن بگیر
سرمایه خرد مردم وقتی از بانک بیرون بیاد سرنوشتی جز بازار دلالی نداره. باید دولت فرایندی رو طراحی کنه که این پولهای اندک تو بانکها جمع شده و تبدیل به وامهایی برای بخش تولیدی بشن و طرحهایی که توجیه اقتصادی دارن و معطل وام موندن از این طریق فعال بشن
پدر من يك بازنشسته است . پس انداز مختصري داشت كه در يكي از اين موسسات مجاز سپرده گذاري كرده و امورات زندگيش را با سود اونجا ميگذرونه . دولت تدبير و اميد با اين گراني‌ها هزينه‌ها رو كه سرسام آور بالا برده بود فقط درآمدها مونده بود كه اون هم كاهش داد . حالا قضاوت با شما ....
بالا رفتن حجم نقدینگی و ورشکستگی بانکها وسرگردانی سرمایه های کوچک وعدم امکان وام دهی برای کارهای عمرانی وتولیدی وسرمایه ای عاقبت کاهش سود بانکی می باشد فکر نمی کنم برای فهم این مطلب باید اقتصاد دان بود
روزي، از همين روزها
باز ميمانم، در اين روزها
مرا چه حاصل، تو اي غمها
كه به انتظار بنشينم، من در اين سالها
ديگر به كه گويم، من اين رازها
كه همنوا كُندم، همين سازها
آخر پُر باريده ام، من اين اشكها
چرا نديده ام، من اين دردها
وقت نيست مرا، تو اي غمها
رها كن مرا، تو با اين حرفها
عمر گرفته اين تنم، در اين زخمها
كه با خود ببرد ، مرا همين طوفانها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
با این که شبیه ترجمه یک شعر انگلیسی است ولی دست مریزاد فضا را عوض کردی
روزگاري نامناسب / مردماني بي مناسب
گرايش به مناصب / سرخوش به مكاسب
فخرها شده كبكب / بادها گشته غبغب
قلبها شده مغلوب / اخلاق به مصلوب
چشمها شده بيخواب / سازش به هر خواب
اندرز شده با عيب / پندار به معايب
معارف به عجايب / گفتار به تعجب
منكر شده واجب / گدايي به مواجب
دزدي شده با طيب / كردار به مطايب
جانها شده بر لب / مدهوش به آن تيب
راهم شده ميراب / تا لب بشه سيراب
من آمده ام يا رب / يارب تو رهياب
کار بسیار خوبی بود -و حتی باید کمتر بشه.چون اولا بانکها بخصوص موسسات مالی اعتباری اصلا کارتولیدی نمیکنن بلکه فقط وارد بازار مسکن و ارز ... میشن. خیلی از بانکها و موسسات کل سرمایه اولیشونو تو یکسال یا یه کم بیشتر دراوردن کدوم کار تولیدی اینجوری سود داره بجز بساز و بفروشی با قیمت های دلبخواهی و کاذب خودشون.
یه زمانی بحث میشد تو بعضی از کشورا اگه طرف پولش تو بانک بخوابه باید مالیات بده حالا که سوده بانکهای ما کم شده بعضی ها میگن چرا اینجوریه. بلاخره مبعضی ما از ایرانیا اگه هرکس بیاد رئیس جمهور بشه بازم غرغر میکنیم
پس باید به یک نفر اعتماد کرد.
بیچاره اون افراد مسن که آخر عمری دلشون رو به این سنار سه شاهی خوش کرده بودند و زندگی بخورو نمیری داشتند حالا باید چه خاکی تو سرشان بکنند؟
سود سپرده ها را كم مي كنند به اين بهانه كه بازارهاي موازي يعني بورس رونق پيدا كنه: اولا كه مردم غير متخصص چه طور در بورس سرمايه گذاري كنند ؟ خوب مردم پولشون رو مي دهند به بانك ها و اون ها به عنوان متخصص در بازار سرمايه و جاهاي ديگر سرمايه گذاري مي كنند. دوما كي گفته كه نرخ هاي سود بانكي از تورم بيشتره؟ تورم ماهانه 17.5 درصد هم كه باشد ، سود سپرده يكساله (مثلا 21 درصد )، ماهيانه حدود 2 درصد است. آقايان مسئولين محترم تورم سالانه بيشتر از 50 است در حالي كه سود سپرده يكساله چيزي حدود 21 درصد.
شما به جاي اينكه سود بانكها رو كم كني ومردم سپرده ها رو از بانكها خارج كنند وبه بازار ارز وطلاو خودرو ملك ببرن وبازم تورم بيشتري ايجاد بشه تو مدت زمان كم ميتونستي بانكها رو موظف كني با اين سپرده ها چرخ هاي اقتصادي مملكت رو به حركت در بياري و توليد و اشتغال رو بيشتر كني وتورم رو كاهش بدي ............
بنزین 70درصد و سایر اقلام تا 300 درصد گرون شد بعد وزیر اقتصاد میگه تورم تو کشور 17 درصده معلوم نیست این عدد رو از کجا اورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
بیچاره وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد
يكي از افتصاددانان ميگفت من اگر به تيم اقتصادي آقاي احمدي نژاد امتياز يك را بدهم به تيم اقتصادي آقاي روحاني امتياز هزار ميدهم ولي متاسفانه عملكرد تيم اقتصادي آقاي روحاني نشان داد از نظر امتياز خيلي اختلافي با تيم آقاي احمدي نژاد ندارد .
سكوت كن اي عشق، سكوت كن
سكوت كن كه داستا ن پر از رنگ و لعاب تو!
دنيايي را از ما آدمها آشفته كرده است
سكوت كن، بخاطر رنج آدمهايي كه از تو بي قرارند
و در دنياي طوفاني خود، آرامش را طلب مي كنند
تو بارها گفته اي كه دلتنگي بس است و عاشقي بايد كرد
اما چه سود؟ كه در پايان تو هم رنج فراواني است
اما اي عاشقان، در اين زمانه عشق را اينگونه نبينيد
چون عشق در ترانه، همان رفيق نميه راه است
شايد كه زندگاني از براي هر يك از ما، جرياني داشته باشد
و يا اينكه جوهري باشد در خودكارم و از براي خودش
ولي ميدانم كه آنهم پاياني دارد و انتهايش تنهايي است
حالا من نيز تنهايم و سكوت آرامش من
پس سكوت كن اي عشق، سكوت كن
با کم کردن سود سپرده مردم در بانکها دو باره پولهای مردم از بانکها خارج و به بازار ارز و سکه سرازیر میشود و کسب وکار دلالها خوب میشود . خدا پدر دولت تدبیر و امید را بیامرزد . چند ماهی بود بی کار بودیم این را میکویند ایجاد اشتغال که کار هر کسی نیست.
اين تصميم گيري سريع نشون ميده مافياي اقتصادي چقدر زود شروع كردند تا به سودهاي كلان در بخش هاي كاذب مثل مسكن و طلا و واردات و .... برسند. حالا اگر ميخواستند وام ازدواج را زياد كنند همين قدر زود تصميم گيري و ابلاغ ميكردند!!!!!
متاسفم از این تصمیم های نابخردانه.
آقایان فکر می کنند مردم سپرده هایشان را صرف کار تولیدی می کنند. زهی خیال باطل. منتظر افزایش قیمت ارز، سکه و... باشید. واقعا دولت این نخبه های اقتصادی را از کجا آورده؟ خوشحالم که به روحانی رای ندادم.
ببخشید همون احمدی نژاد این مملکت رو به این روز انداخت من کاری به روحانی ندارد ولی از قدیم گفتند سنگی که یک نادان تو چاه بندازه 100 عاقلم درش نمیاره....من فکر می کنم تازمانی که این دولت یا هردولت دیگری نتونه اعتماد عمومی مردم رو جلب کنه وبه یک نحو روراست باشه نه تابع تساهل و تسامح در برخورد با ناحق اونوقته که ملت دولت رو از خودشون می دونه و کنار نمی ایسته و فقط از دولت توقع داشته باشه و بگه لنگش کن به کوتاه سخن تا اعتماد عمومی جلب نشه و تک تک مردم کمک نکنند هیچ کاری از دست این دولت و هر دولت دیگری بر نمیاد (چون مشکل خیلی بزرگ است )و اش همون اشه و کاسه همون کاسه و دور باطل ادامه دارد....
یکبار برای سیب زمینی رای دیدیم یکبار برای کلید بخدا از رای دادن پشیمون هستم
بالاخره این چندرغاز پول مردم هم ته میکشه ببینم بعدش میخواین عدم فروش نفت و با چی جبران کنین؟ مردم پولو از بانک دربیارن برن دلاری رو بخرن که دولت داره 3500تومن میده تا کسریشو جبران کنه؟ خودتونین؟
یه خبر جدید! افزایش حقوق هیات علمی دانشگاه تهران:40 درصد!!! افزایش حقوق کارمندان دانشگاه تهران: 20 درصد!!!
روحانی مچکریم!!!
مشکل امثال شماها ومسولین اینه که تورویاهاسیر میکنید وباواقعیات جامعه آشنا نیستید یاهستید وخودتون رو می زنید به اون راه عزیزمن بااین عمی ناشیانه دولت مردم پولشون روازبانکا خارج می کنن می برن به سمت دلالی وبازارای موازی مثل سکه وارز مسکن بعدشم این سود پایین خوش به حال یه مشت رانت خوار میشه که وام های چن هزار میلیاردی باسودپایین بگیرن تازه پسم ندن این وسط سرتولید ومردم بی کلاه میمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
اتفاقا دولت با این کار میخواد دلارهای 3500 تومانی خودش را بفروشد
در واقع دولت رقیب سرسختی برای بانک ها است
همانطور که صندوق های قرض الحسنه کوچک رقیب سرسختی برای بانک ها هستند وسود بیشتری به مردم میدهند
به نظر بنده همزماني اجراي مرحله دوم يارانه ها با كاهش نرخ سود بانكها اشتباه بوده است .حتي بانك مركزي بايد تا مدتي نرخ سود بانكها را بالاتر از اين نيز مي برد تا اثرات رواني اجراي مرحله دوم يارانه ها از تب و تاب مي افتاد .متاسفانه تيمهاي اقتصادي دولتها چه قبلي و جه فعلي سواد اقتصادي ندارند و با تصميمات بي موقع اقتصاد را وارد بحران ميكنند
انتظار مردم از تیم اقتصادی پرآوزه دولت ، این نبود که عینا مثل تیم کم سواد دولت قبل عمل کنند وبجای نظارت برنحوه سرمایه گزاری بانک ها به کم کردن سود پول افرادی که اگر فکر سرمایه گزاری داشتند هیچوقت پول خود را برای دریافت 23 درصد سود به بانک ها نمی دادن ، کمر همت ببندد واقعا چای تاسف دارد . اللهم عجل لولیک فرج
با این کار ها معلوم می شود که در کشور اقتصاد دان درست حسابی یا وجود ندارد یا کسی برای آنها تره خرد نمی کنند کسانی که به رییس جمهور مشاوره می دهند یک عده رانت خوار و سرمایه دارند که تنها به فکر پول در آوردن در ایران وانتقال آن به کشورهای دیگر هستند زمان سه رییس جمهور قبلی نیز اینچنین بود
به نظر من دولت کار اشتباهی می کنه سود سپرده ها رو کاهش میده. این پولها اگه از بانکها خارج بشه بدون شک به سمت زمین و مسکن و طلا و ارز میره. مگه دولت نمیخواد سرمایه های مردم رو به طرف تولید هدایت کنه؟ خب بانکها را مکلف کنند پولهاشون رو به صورت تسهیلات بدند به تولید کنندگان. این روش که خیلی مطمئن تره و ریسکش هم برای صاحب پول و هم برای اقتصاد کشور کمتره!
فقط کافیه دولت ها و سیاستمدارها پاشونو از اقتصاد بکشن بیرون تا به تریج مسئله حل شود. بهترین کاری که دولت می تونه بکنه اینه که در مسائل اقتصادی دخالت نکنه.تنها مشکلی که بعد پیش خواهد آمد شکسته شدن دل رانت خوارهای گرامی است.
آقا تورم بعد از گرانی بنزین داره بیداد میکنه که بالای 50 درصد است .حتما مردم را مجبور میکنند که پول ها را از بانگ خارج کنند .
به نظر میرسه دولت با کاهش نرخ سود میخواد دست اقازاده ها رو بازتر کنه .اخه اگر سود بالا باشه نرخ تسهیلات هم بالا میره که به درد این قشر اسیب پذیر نمیخوره.با این کار دریافت تسهیلات میلیاردی با نرخ سود پایین بهتر میچسبه.البته اگر بخوان پس بدن
چرا دولت سود وام را پایین نمیاره آخه کجای اسلام گفته بانکها وام 29درصدی به مردم بدن این دولت هرچی به نفعش زیاد میکنه و هر چیزی که به ضررش هست رو کم میکنه اسم خودشم دولت تدبیر وامید میزاره
.
ميازار موري كه دانه كش است... ميازار پدر جان ميازار ديگه!!
کار درستیه، چرا ناراحت می شید؟ بعضی موارد واقعا توی ذهن ما جا خوش کرده و از هر تغییری پشیمون می شیم. تا سود بانکی کم نشه، نمی شه توقع داشت سود تسهیلات کم بشه. سود تسهیلاتم کم نشه، هزینه تولید بالا می ره و هزینه تولید هم بالا بره، قیمت اجناس بالا می ره و این چرخه ادامه داره و ما هم همیشه ناراضی. ولی باید از یه جایی شروع کرد. اونهایی که سرمایه دارند، اگه جای دیگه ای به غیر از بانک سود بیشتری براشون داشته باشه، درنگ نمی کنند حالا می خواد دلار باشه یا مسکن یا طلا و نگران تورم و ... نیستند. الانم که پولاشون تو بانکه، به خاطر اینه که بازارهای دیگه سود ندارند. توی سرمایه کم، چند درصد سود کمتر و بیشتر واقعا رقمی نمی شه، اینها تو سرمایه های زیاد تأثیر داره و همیشه سرمایه داران هم مردم معمولی رو جلو می ندازن. ما می خواهیم سود پولمون 30 درصد باشه، در عین حال تورم صفر بشه و قیمت ها ارزون شه، وام با بهره پایین هم بگیریم! یکمی فکر کنیم
من فقط 10 میلیون سرمایه دارم و بازاری هم نیستم یه کارگر ساده ام.بهترین جا برا من همین بانک بود الان باید با 10 میلیون تو بازار چکار کنم؟
روحانی خدا ازت نگذره
روحانی گرگی در لباس میش... این حرف رو کی می گفت و ما باور نمی کردیم؟؟
من اقتصاد نخوندم توی بازار هم نبودم اما چشم دارم میبینم
مسوولای اقتصادی مگه توی این مملکت نبودن اگه این کارا نتیجه داشت که همون موقع معلوم میشد این که تکرار همون کارای دولت قبلیه ما که تدبیری نمی بینیم امید هم که خیلی وقته مرده
تصمیم کم کردن سودهای بانکی خوب بود ولی نه الان و تو این شرایط هدفمندیها اجرا شده پولها هم از بانک در میان مالک ها و سر مایه دارا دندون گردتر میشن و بدبختا بدبخت تر
.در ضمن کسی که مثلا زیر 50 میلیون سرمایه داره میخواد این پول رو کجای تولید وارد کنه؟یا باید ریسک کنه و طلا و دلار بخره که اونم بازار رو دچار تشنج می کنه یا باید به سود نا عادلانه راضی باشه.
تصمیم کم کردن سودهای بانکی خوب بود ولی نه الان و تو این شرایط هدفمندیها اجرا شده پولها هم از بانک در میان مالک ها و سر مایه دارا دندون گردتر میشن و بدبختا بدبخت تر
.در ضمن کسی که مثلا زیر 50 میلیون سرمایه داره میخواد این پول رو کجای تولید وارد کنه؟یا باید ریسک کنه و طلا و دلار بخره که اونم بازار رو دچار تشنج می کنه یا باید به سود نا عادلانه راضی باشه.
پس سود بانکی وام ها رو هم کاهش بدید.اگر این میشه پس اونم میشه.
این آقای سیف (فیلسوف) هم اومده نامی ماندگار داشته باشد در این مملکت . اون از قیمت گذاری بر دلار . اینهم از ...
سالی که نکوست از بهارش پیداست.
من که هر شب میخوام بخوابم تو این فکرم که فردا قراره دولت با چه ترفندی و چجوری این 4 تومن پولی که تو جیبمه رو ازم بگیره آخرش صبح میبینم پولم تو جیبم نیست پیگیر میشم میبینم دولت راهشو پیدا کرد و شبانه قانونشو وضع کردو بردش
یک نفر تمام کامنتهای سایت الف بر علیه دولت را اینجا کپی پیس کرده!!!!!!!!!!!!!!!
اصول گرایان در طول 8سال کشور به ویرانه تبدیل کردند ، میخواهید روحانی با دست بسته ، با خزانه خالی ،با تحریم های ظالمانه خارجی ، ویرانی 8 ساله یک شبه درست بکند، اگر مسلمان نیستید لااقل آزاد مرد باشید
با سلام خدمت همه دوستان عزیز
پایین آوردن نرخ سود بانک یه اشتباه بزرگ هست که دولت قبلی هم این اشتباه رو کرد و مجبور شد بعد از مدتی به نرخ های قبلی باز گررد

کشوری که 40 درصد تورم داره نمیشه بانکش 10 درصد سود روز شمار بده -با این وضعیت مردم پولشون رو میبرن تو بازار ارز و طلا و ملک
هم نقدینگی بالا میره هم تورم
هميشه دولت تو برنامه هاش از ملت مايه ميزاره خودش كه جزوه ملت نيس
ما اجاره نشینان بدبخت حالا باید مابه التفاوت سود بانکی رو هم به صاحبخونه پرداخت کنیم
ولله به ما خونه بدین(نه 60 کیلومتری تهران) یا قیمتها رو به سال 84 برگردونین ما دیگه هیچی از دولت نمیخایم
قربون آقاي رامتين گل گفتي هرچه كه به نفع خودشون باشه سريع تصويب ميشه .همه سركاريم بخدا
مردم با سپرده گذاری به اقتصاد کشور کمک میکنند و با سود کمتر از نرخ تورم هر سال از ارزش دارایی آنها کم میشود .لذا دولت باید بر روی سرمایه گذاری بانکها نظارت و تمرکز کند نه کاهش سود سپرده های مردم.
دراصل بانک هانبایدبه سپرده هاسودبدهدچون پول بجای تولیدواشتغال دربانکهاسپرده گذاری میشود.وام گیرنده مجبورمیشودکه به نرخ غیرواقعی وام بگیرد.وبعلت نرخ بالای سودبانکی نمیتواند.بازپرداخت داشته باشد.به همین ترتیب صنایع تعطیل میشودبانکهامیشودصاحب صنایع درحالیکه .مدیریت صنایع راندارد.همین مهم به تنهایی میتواندضربه مهلکی به اقتصادکشورواردبیاورد
نظرات دوستان را می خواندم خیلی ها از رای دادن به روحانی پشیمانند. من شخصا به ایشان رای ندادم اما یه انتقاد به دوستان دارم. زمانی که ایشان را انتخاب می کردید واقعا انتظار داشتید هدفمندی یارانه ها ادامه پیدا نکند؟ اگر همچه انتظاری داشتید باید بگویم توقعی بسیار سطحی بوده. هرکسی می آمد همین راه را ادامه میداد. اقتصاد ما آسیب دیده نه در زمان روحانی. مشکل عمیقه و زمان میبره تا حل بشه. گرانی حامل های سوخت تصمیمی ست که مجلس بر آن مهر تایید زده
دولت محترم؛
آیا شما به فکر مردم هستید؟
چرا تمام تصمیماتی که می گیرد ضرر و زیانش فقط به قشر آسیب پذیر جامعه می رسد؟
به نظر شما زاویه شیب قیمت ها کمی زیاد نیست؟
چرا کاهش سود بانکها فقط مربوط به سپرده ها می باشد؟ راجع به کاهش سود وام ها نظری ندارید؟
حرکت بعدی شما برای غافلگیری مردم چیست؟
روحانی متشکریم
تدبیر پشت پرده چیز دیگری است ممکن است بخواهند از سپرده گذاران مالیات مستقیم بگیرند ممکن است بخواهندقیمت ارز را بالاتر ببرند حرکت ها ی ناگهانی اقتصادی دولت نوعی دهن کجی به مردم یارانه خواه تلقی میشود
قلی خان عزیز دولت اقای روحانی که خزانه خالی را تحویل گرفت پس از کجا پلول خریدبرنج و اقلام سبد کالا را جمع کرد در حالی که بودجه 92 بسته بود کم شدن سود بانکی به سود افرادی است که در باراز سهام و بورس سهم بیشتری دارند که احتمالا" خود اقایان سیاست گذار در حوزه اقتصادی کشوذ هستند
تا به امروز فکر می کردم تابناک بین خبرگزاری ها از همه سالم تره ولی امروز با این خبر فهمیدم که نه تنها سالم تر نیست بلکه برای کدوم جزو از اشراف فعالیت میکنه!!!
کم بودن سود بانکی در همه جای جهان قابل درک هست که برای رونق کسب و کار هست نه اینکه پول ها با سرمایه گزاری های طولانی مدت در بانک ها بمونن و این بانک ها با این سرمایه های به فلک رفته تنها 20 مدرسه در بهترین حالت برای مردم مملکت بسازند؟؟؟
تنها دلیل حضور پول ملت در بانک ها سودهای کلان رئسا و ثروتمندانیست که در این عرصه حضور دارند.و در زمان لازم باج کشی از این سرمایه هاست.
واقعا تاسف داره...
بنظر من دولت شب عید با سکوت درمقابل سود بانکی مشگلاتش را حل کردحالا وقت حالگیری از مردمی است که دو ریال پس انداز برای امور زندگی ومواجه شدن باتصمیمات خلق السا عه دولت امید است
سلام
اصل مطلب چاهی است که دولت قبلی برای ملت کندندیعنی گداخانه دولتی که تعدادی هم به نفعشان شدفکری به حال مردم بکنید روزبه روزپولدارها پولدارترضعفا ضعیف ترماهرچه داریم ازاین ضعفا داریم موفق باشید
یه روزی بیاد که بگیم صد یاد از احمدی نژاد
من کار به دولت قبل و دولت فعلی ندارم . چیزی که میدونم اینه که سیستم بانکداری ایران از پایه ایراد داره و همین سیستم بانکداری هست که باعث سقوط ارزش ریال و ایجاد بازارهای موازی ، تضعبف شاخص بورس و پایین آمدن تولید و... شده است . البته میدونم دولت قبلی هم سعی کرد این سیستم غلط را اصلاح کنه ولی سریع عقب نشینی کرد . حال باید دید دولت فعلی چه راهکاری برای ان اندیشیده
90% کسانی که اینجا نظر دادن متاسفانه فقط احساسی به موضوع نگاه کرده اند و واقعیت ها را نادیده گرفته اند !
افزایش و کاهش سود سپرده های بانکی دارای آثار مثبت و منفی می باشد.
از جمله آثار منفی افزایش سود سپرده های بانکی می توان به چند مورد اشاره کرد.(به دلیل طولانی بودن فقط به دو مورد اشاره می شود)
نکته اول اینکه افزایش سود سپرده های بانکی باعث می شود نقدینگی در دست مردم به جای اینکه در چرخه اقتصاد و تولید قرار بگیرد در اختیار بانک ها قرار می گیرد و بانک ها هم با توجه به افزایش سود سپرده ها، این مبالغ را با سود بالاتری به صورت وام در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد. که با توجه به وضعیت اقتصادی و رکود، تولید کنندگان هیچ تمایلی به گرفتن وام در چنین شرایطی نخواهند داشت.ضمن اینکه وقتی بانکها به سپرده های مردم سود های بعضا 27 و 28 درصدی و حتی بالاتر می دهند، افرادی هم که سرمایه کافی برای فعالیت های تولیدی دارند نیز ترجیح می دهند به جای ورود به فعالیت های اقتصادی و تولیدی، پول خود را در بانک ها سپرده کنند و بدون هیچ زحمتی حتی در برخی موارد سودی بالاتر از بنگاههای تولیدی به دست بیاورند.
نکته دوم: یکی دیگر از آثار منفی افزایش سود سپرده های بانکی، خروج پول از چرخه اقتصاد و به طور خاص بورس را شاهد بودیم. بورس بهترین و بهینه ترین راه تامین مالی برای شرکت های پذیرفته شده در آن می باشد. (بسیاری از شرکت های بورسی و فرابورسی در شرکت های خارج از بورس نیز سرمایه گذاری می کنند) و از رونق افتادن بورس ضربه به اقتصاد و تولید و همچنین باعث عدم کنترل و هدایت نقدینگی در جهت درست آن خواهد شد.
از جمله آثار مثبت افزایش سود سپرده ها نیز می توان به جمع کردن نقدینگی مازاد در جامعه و جلوگیری از ورود این نقدینگی سرگردان به بازارهای ارز و طلا اشاره کرد. که این کاهش نقدینگی باعث عدم رشد تورم خواهد شد. از دیگر مزایای آن می توان به حفظ ارزش سرمایه های مردم در مقابل کاهش ارزش پول و تورم اشاره کرد.

آثار مثبت کاهش سود سپرده های بانکی: (به اختصار و تنها به دو مورد مهم اشاره می شود)
1- باعث تمایل بیشتر مردم به سرمایه گذاری به خصوص سرمایه گذاری در بورس و فعالیت های اقتصادی می شود.
2- باعث افزایش تمایل تولید کننده به تامین مالی از طریق بانک ها می شود. و نتیجه این تامین مالی منجر به افزایش توان تولیدی خواهد شد.
آثار منفی کاهش سود سپرده های بانکی: (به اختصار و تنها به دو مورد مهم اشاره می شود)
1- باعث کم شدن تمایل مردم به سپرده کردن پول نزد بانک ها و موسسات مالی می شود و در صورت عدم مدیریت صحیح این نقدینگی نتیجتا منجر به تورم و بی ثباتی اقتصادی خواهد شد.
2- چون بسیاری از مردم توانان فعالیت های اقتصادی و همچنین توان پذیرش رسیک برای سرمایه گذاری را ندارند همچنان ترجیح می دهند که نقدینگی خود را در بانک ها سپرده کنند که در صورت پایین تر بودن نرخ سود بانک ها از نرخ تورم باعث کاهش ارزش پول آنها خواهد شد.

در پایان یادآور شوم که ساختار نادرست سیستم بانکی بر تمامی موارد ذکر شده اثر گذار خواهد بود که نقد و بررسی آن از حوصله این مطلب خارج است.
هدف تیم اقتصادی دولت از کاهش سودسپرده ها که این سپرده ها بیشتر از آن اقشارمتوسط است
انتقام از اقشار متوسط به خاطر انجام نام نویسی نیاز به یارانه فاز دوم حذفمندی یارانه ها است
هدف تیم اقتصادی دولت از کاهش سودسپرده ها که این سپرده ها بیشتر از آن اقشارمتوسط است
انتقام از اقشار متوسط به خاطر انجام نام نویسی نیاز به یارانه فاز دوم حذفمندی یارانه ها است
دولت باید به سپرده های خرد سود بالا بدهد و برای سپرده های کلان مالیات سنگین بگذارد این عدالت محض است. وسلام
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات