بازدید 5520

ارائه مشاوره رایگان در مراکز کاهش طلاق

وی ادامه داد: از آنجا که این کار یک اقدام فرهنگی است و حفظ قوام خانواده به نوعی ساختن جامعه مطلوب است توفیقی شد که در کنار سازمان بهزیستی این اقدام انجام شود.
کد خبر: ۴۰۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲ 21 May 2014
رئیس سازمان بهزیستی کشور ارائه مشاوره رایگان در مراکز کاهش طلاق خبر داد.

به گزارش تسنیم، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه‌ای که به منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بهزیستی کشور و قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی از سالهای گذشته وارد حوزه طب پیشگیری شده و در این حوزه ادبیات فاخری داریم و برای اینکه بتوانیم این ادبیات را برای مردم اثربخش کنیم باید به دنبال شرکای کاری باشیم.

وی ادامه داد: یکی از این شرکا که از قانون و شبکه اجرایی نیز برخوردار است قوه قضائیه است؛ معاونت ما با معاونت فرهنگی قوه قضائیه جلسات متعددی داشتیم که بتوانیم در مورد یکی از نگرانی‌های عمده یعنی افزایش تقاضای طلاق و گسست خانواده برنامه کاملی طراحی کنیم که سهم عمده آن پیشگیری از این اتفاق باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: پیشگیری از طلاق و تحکیم خانواده عنوان این طرح اعلام شده و امروز به دنبال این اتفاق خوش هستیم که این همکاری‌ها ادامه پیدا کند.

هاشمی با اشاره به حضور ۱۹۰۰۰ گروه همیار و ۱۲۰۰ واحد تولیدی و مراکز مشاوره در سراسر کشور گفت: امیدواریم در کنار ظرفیتهای حوزه اجتماعی در برنامه کاهش طلاق به نقطه صفر مرزی برسیم و در این مراکز به زوج‌هایی که به لحاظ مالی دچار مشکل هستند مشاوره رایگان طلاق ارائه شود.

در این مراسم همچنین، محسن حاجی‌بابائیان مدیرکل فرهنگ عمومی قوه قضائیه نیز اظهار داشت: در اسلام مقدس‌ترین بنا بنای خانواده و قوام آن است و خوشبختانه این نشست حُسن تصادفی است که با ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری همراه شد. وی ادامه داد: بر این اساس چالش‌هایی که از قِبَل کاهش جمعیت با آن مواجه هستیم توسط مقام معظم رهبری هوشمندانه رصد شده و ایشان به مسئولان عالی‌رتبه کشور جهت ابلاغ امر فرمودند.

مدیرکل فرهنگ عمومی قوه قضائیه افزود: رسالت قوه قضائیه در حوزه معاونت فرهنگی سالهاست مورد توجه قرار گرفته و در قالب ایجاد دفاتر حمایت از خانواده و مشاوره در دادگستری کل استانها و شهرهای بزرگ کشور انجام شده و با توجه به ورود همکاران به این حوزه همواره منشأ اثر خیر بودند.

حاجی‌بابائیان گفت: با عنایت به اینکه مقوله طلاق به تعبیر معصوم در محضر خداوند نامطلوب‌ترین عنصر حلال است فلسفه ایجاد دفاتر این است که معضل طلاق را به طریقی منطقی، عقلایی و کارشناسی شده به گفت‌وگو بنشینند و از قِبَل آن عدد فراوانی از خانواده‌هایی که در مرحله فروپاشی بودند با جدیت در این امر منجر به صلح و آشتی شوند.

وی ادامه داد: از آنجا که این کار یک اقدام فرهنگی است و حفظ قوام خانواده به نوعی ساختن جامعه مطلوب است توفیقی شد که در کنار سازمان بهزیستی این اقدام انجام شود.

مدیرکل فرهنگ عمومی قوه قضائیه گفت: این تفاهم‌نامه سابقه‌ای غریب به ۱۰ سال دارد و در طول این سالها به روز شده است و طی مطالعه‌ای چند ماهه در فرصت مبارک امروز به امضاء رسید و امید است که این فرصت‌ها را به سوی تقویت فرهنگ ازدواج در جامعه و افول زمینه طلاق ببرد و نوعی شود که با تفاهم، کانون خانواده برای فرزندآوری شایسته‌تر ایجاد شود.

حاجی‌بابائیان در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم در این راستا گام مثبتی برداریم و در محضر خداوند و ولی‌امر پاسخگو باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی