بازدید 3956
نگردو و یورنته در تعطیلات زودهنگام؛

ریسک بزرگ دل بوسکه در موردکاستا

با وجود دوره موفقی که فرناندو یورنته در یوونتوس داشت، در تیم ملی اسپانیا جایی پیدا نکرد. ویسنته دل بوسکه، دیگو کاستا را به او ترجیح داد. یوونتوس این فصل همه رقبا را در سری A پشت سر گذاشت، رکورد میزان امتیازات کسب شده را شکست و در 38 بازی این فصل، خودش ‌دو بار تن به شکست داد.
کد خبر: ۴۰۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲ 02 June 2014
با وجود دوره موفقی که فرناندو یورنته در یوونتوس داشت، در تیم ملی اسپانیا جایی پیدا نکرد. ویسنته دل بوسکه، دیگو کاستا را به او ترجیح داد. یوونتوس این فصل همه رقبا را در سری A پشت سر گذاشت، رکورد میزان امتیازات کسب شده را شکست و در 38 بازی این فصل، خودش ‌دو بار تن به شکست داد.

به گزارش «تابناک»، آنها به سه اسکودتوی پیاپی دست یافتند اما در این میان دو تن بودند که به دستاوردهای درخشان فصل گذشته این تیم اعتنایی نکردند و با متر و معیارهای خودشان دست به انتخاب بازیکن زدند؛ یکی آلخاندرو سابیا مربی آرژانتین که به کارلوس توس بی اعتنایی کرد و حالا او به جای جام جهانی راه تعطیلات در آمریکا را در پیش گرفته. توس در موفقیت یوونتوس نقش مهمی داشت و 19 گل در لیگ زد. البته او تک ستاره تیم نبود. برای به ثمر رسیدن این گل‌ها و ارسال پاس‌های نهایی یورنته نقش کلیدی داشت. او هم در نخستین فصل بازی‌اش در ایتالیا هفده گل زد. اگر سابیا به توس توجهی نکرد، ویسنته دل بوسکه نباید همین رفتار را با یورنته می‌کرد.
ریسک بزرگ دل بوسکه در موردکاستا
اینجا هم مربی که اسپانیا را به دو قهرمانی در یورو و جام جهانی قبلی رسانده، تصمیم گرفت، مثل سابیا به یکی از بهترین بازیکنان فصل باشگاه تورینی بی اعتنایی کند.

این هم یک نکته دیگر برای صحه گزاردن بر اینکه لیگ ایتالیا هنوز هم یکی از لیگ‌های برتر اروپایی نشده و نظرات در مورد درخشان بودن یوونتوس یکدست نیست. ستاره‌ها و قهرمان‌های ملی متعددی در سال‌های اخیر، جام‌های جهانی را به دلیل مصدومیت، مسائل شخصی و مورد بی توجهی قرار گرفتن از دست داده‌اند؛ اما در مورد این دو بازیکن شهادت آمار و ارقام حاکی از آن است که بی عدالتی بزرگی صورت گرفته است. چیزی که انتخاب نشدن یورنته را شوک آورتر از همه می‌کند، این است که دل بوسکه ترجیح داده با بازیکنی به جام جهانی برود که در هفته‌های اخیر مصدوم است؛ دیگو کاستا که در چند هفته اخیر مصدوم بوده و هنوز به آمادگی صد در صدی نرسیده است.

دیگو کاستا مهاجم اتلتیکو مادرید که گزینه مورد نظر ویسنته دل بوسکه بوده و او را به یورنته و آلوارو نگردو از سیتی ترجیح داده از چند هفته قبل دچار مصدومیت شده و هنوز از آن رهایی نیافته است.

او حتی فینال لیگ قهرمانان را هم برای این آسیب دیدگی از دست داد. کاستا در بازی لالیگا در نوکمپ برابر بارسا فقط پانزده دقیقه دوام آورد و در دیدار با رئال مادرید هم که خیلی‌ها امیدوار بودند خودش را برساند، ‌9 دقیقه توانست بازی کند. کمتر کسی فکرش را هم می‌کرد که مهاجم متولد برزیل بتواند در لیسبون بازی کند. زود خارج شدنش از آن فینال خیلی‌ها را نسبت به حضور موفقش در جام جهانی دچار تردید کرده بود؛ اما دل بوسکه تصمیم گرفته که تن به این ریسک بدهد.

با توجه به کارنامه کاری دل بوسکه شاید بهتر باشد، به او اعتماد کرد یا کسانی که به او در مورد به هنگام آماده شدن کاستا تضمین کامل را داده‌اند اما پرسش اینجاست که آیا اسپانیا واقعا تا این اندازه به کاستا نیاز دارد؟ این نظر شخصی خود دل بوسکه است؟ چه کسی می‌تواند پاسخ این پرسش‌ها را بدهد؟ اما چیزی که مشخص است، اینکه مربی سابق رئال مادرید نخستین مربی ملی نیست که یک چنین ریسکی کرده. انگلیس کوین کیگان، دیوید بکام و وین رونی را در جام‌های جهانی 1982، 2002 و 2006 در حالی به جام برد که مصدوم بودند و پزشکان تضمین کرده بودند که آنها به آمادگی کامل می‌رسند. در راه رسیدن به دو قهرمانی یورو و جام قهرمانی آفریقای جنوبی هم دل بوسکه تن به ریسک داده بود اما در حد یکی دو مورد و هرگز به خطری به بزرگی آنچه دعوت از کاستا به تیمش تحمیل کرده تن نداده بود.

فهرست 23 نفره اسپانیا برای جام جهانی 2014 اعلام شد

ویسنته دل‌بوسکه فهرست 23 نفره این کشور برای حضور در جام جهانی 2014 را اعلام کرد که در آن نام فرناندو یورنته و آلوارو نگردو دیده نمی‌شود. فهرست 23 نفره اسپانیا برای جام جهانی 2014 به شرح زیر اعلام شد:

دروازه‌بان‌ها: ایکر کاسیاس (رئال مادرید)، جوزپه رینا (ناپولی) و داوید دی‌خیا (منچستر‌یونایتد)
مدافعان: سرخیو راموس (رئال‌مادرید)، جرارد پیکه (بارسلونا)، رائول آلبیول (ناپولی)، خوردی آلبا (بارسلونا)، سزار آسپلیکتا (چلسی)، خوانفران تورس (اتلتیکو‌مادرید)

هافبک‌ها: خاوی مارتینز، کوکه (اتلتیکو‌مادرید)، ژاوی هرناندز (بارسلونا)، ژابی آلونسو (رئال‌مادرید)، آندرس اینیستا (بارسلونا)، سرخیو بوسکتس (بارسلونا)، سسک فابرگاس (بارسلونا)، سانتیاگو کازورلا (آرسنال)، خوان ماتا (منچستر‌یونایتد) و داوید سیلوا (منچستر‌سیتی)

مهاجمان: پدرو رودریگس (بارسلونا)، فرناندو تورس (چلسی)، داوید ویا و دیگو کاستا (اتلتیکومادرید)

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم