بازدید 24547
رئیس سابق شورای رقابت در گفت‌و‌گو با «تابناک»؛

دولت نمی‌تواند مالیات از کارمندان بگیرد، ولی طلا فروشان را ببخشد

کسانی که صد برابر یک کارمند درآمد دارند، به اندازه آن کارمند مالیات نمی‌دهند. دولت نمی‌تواند از کارمندان مالیات بگیرد، ولی مالیات طلا‌فروشان را ببخشد. دولت باید مالیات را از همه بگیرد و اگر کسی هم نمی‌پردازد، بنا به قانون مجازات کند. طلا که کالای ضروری نیست. بگذارید تمام طلافروشان بسته باشند؛ به کجا ضرر می‌رساند؟
کد خبر: ۴۰۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶ 09 June 2014
دولت نمی تواند مالیات از کارمندان بگیرد،ولی طلا فروشان را ببخشد
بر پایه قانون برنامه پنجم توسعه‌، دولت مکلف است، نرخ مالیات بر ارزش افزوده را از سال اول برنامه سالانه یک واحد درصد (یک درصد) بیفزاید، به گونه‌ای که در پایان برنامه به ‌8 درصد برسد. سهم شهرداری‌ها از نرخ مزبور‌‌3 درصد و سهم دولت ‌5 درصد تعیین می‌شود.

به گزارش «تابناک»، بنابراین همه مودیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده، از آغاز سال 1393 مکلف هستند، در همه مبادلات (عرضه کالاها و خدمات) مالیات و عوارض ارزش افزوده را به نرخ 8 درصد (5 و سه دهم درصد) مالیات و (2 و هفت دهم درصد) عوارض در صورت‌حساب‌های صادره درج و از خریداران دریافت کنند که به حساب‌های تعیین شده سازمان امور مالیاتی کشور واریز می‌شود.

با این حال در روزهای گذشته در برخی ‌نقاط کشور بعضی از اصناف از جمله طلا فروشان اقدام به اعتصاب در اعتراض به افزایش 2 درصدی مالیات بر ارزش افزوده - از 6 به 8 درصد کرده اند که پس از چند روز این اعتصاب به پایان رسید.

باقر معبودي نژاد رئيس اتحاديه طلا و جواهر مشهد معتقد است؛ اخذ ماليات از اجرت و دستمزد به نفع اداره دارايي، طلافروش و مصرف کننده خواهد بود. نبايد ماليات بر ارزش افزوده از اصل و مجموع قيمت طلا اخذ شود، بلکه بايد اين ماليات از کاري که روي اصل طلا يعني اجرت ساخت و سود طلا انجام مي شود، اخذ شود نه کل طلا.

پس از این کش و قوس‌ها «علی عسکری»، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشوری در مورد مذاکرات سازمان مالیاتی با صنف طلا فروشان برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده گفت: «‌طلا فروشان به دلایلی نامعلومی در ماه‌های اخیر شروع به اعتراض کرده اند که البته این موضوع غیر متعارف است. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه شاید این اعتراضات به دلیل رشد یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده است که البته این امر نیز بر اساس قانون انجام شده است، به مذاکرات انجام شده در دو هفته گذشته با صنف طلا فروشان اشاره کرد و گفت: در این مذاکرات بر اجرای قانون و توافقات قبلی تأکید کرده و از فعالان این صنف خواسته شد از انجام اقدامات نامناسب در زمینه عدم اجرای قانون اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه اصناف مشمول این طرح به عنوان نماینده دولت مالیات را دریافت و انتقال دهنده آن به خزانه دولت هستند، ادامه داد: سازمان امور مالیاتی هم اگر لازم باشد انعطافی را انجام دهد و یا از اختیارات قانونی متناسب با تکالیف قانونی همانند بخشودگی بخشی از جرایم مالیاتی استفاده کند، این امر را انجام خواهد داد. قانون باید اجرا شود و نظام مالیاتی از حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای تسهیل کار استفاده می‌کند و مودیان نیز باید به تکالیف عمل کنند‌».

در همین زمینه، دکتر جمشید پژویان از کارشناسان مسائل اقتصادی و رئیس سابق شورای رقابت در گفت و گو با تابناک، علل مخالفت بعضی ‌اصناف از جمله طلافروشان با مالیات ارزش افزوده و اقدامات دولت در این زمینه را ‌بررسی کرده است.

آقای دکتر در مدت اخیر شاهد هستیم که بعضی ‌اصناف کشور از جمله طلافروشان از نحوه گرفتن مالیات ارزش افزوده توسط دولت گلایه‌مند بودند و حتی اقدام به اعتصاب و بستن مغازه‌ها کرده اند. به نظر شما علت چیست؟

وقتی که در مملکت ما سهم مالیات از در‌آمد ناخالص مالی 7 در‌صد است. از طرف دیگر هم عمده‌ این مالیات را دستمزد بگیران و حقوق بگیران دولتی می‌پردازند، در واقع خود دولت به خودش مالیات می‌پردازد‌. اگر مالیات دستمزد و مالیات‌های دیگری که افراد حقوق بگیر می‌پردازند را اضافه کنیم، چیزی که ‌می‌ماند مالیات بخش خصوصی است.

چرا سهم بخش خصوصی در سیستم مالیاتی کشور به این اندازه کم است؟

در اصل این بخش خصوصی است که باید مالیات را بپردازد. در حالی که آنها بسیار کم مالیات پرداخت می‌کنند. میزان پرداخت مالیات بخش خصوصی در کشور ما  قابل قیاس با هیچ جای دنیا نیست. این‌ها بدین معناست که اصلا بخش خصوص ما عادت کرده است که مالیات نپردازد.

‌بخش خصوصی نسبت به کسانی که حقوق بگیر هستند از جمله کارمندان دولت و کارگران بسیار جزئی مالیات می‌پردازند. به طور کلی اصناف و بازارها عادت نکرده اند ‌مالیات بپردازند و چون عادت نکردند، پرداخت مالیات برای آنها سخت است. حالا که دولت می‌خواهد مالیات به حقی بگیرد، بدیهی است که آنها معترض می‌شوند.

الان اصناف از جمله طلا فروش‌ها نمی‌گویند که نمی‌خواهیم مالیات بپردازیم، بلکه می‌گویند باید مالیات ارزش افزوده به سود و مزد ساخت طلا تعلق بگیرد. ارزیابی شما از این استدلال طلافروش‌ها چیست؟

در این مورد به نظر من اعتراض کاملا بی مورد است. اگر حساب کنید با همین نرخی هم که الان مالیات ارزش افزوده است، هنوز خیلی کمتر از آن چیزی است که در کشورهای دیگر دنیا از فعالین اقتصادی مالیات گرفته می‌شود.

حال با توجه به این کشمکش‌ها میان دولت و اصناف مخالف تا به امروز شکل گرفته است. ارزیابی شما از عملکرد دولت چیست؟

همیشه دولت‌ها در زمینه مالیات‌گیری از اصناف عقب‌نشینی کرده اند، چرا که دولت‌ها در ایران به منابع نفتی وابسته بودند. به همین خاطر به مالیات توجه خاصی نداشتند. در همین مورد هم شاهد بودیم که بعد از این اتفاقات دولت به صراحت عقب نشینی کرد و اعلام کرد که دولت شاید از بخشودگی مالیاتی استفاده کند یا اینکه بر اساس دفاتر فروش مالیات گرفته شود.

این‌ها نشان می‌دهد که دولت عقب‌نشینی کرده است. در دفعات قبل باز همین ماجرا بین طلا فروش‌ها و دولت وجود داشت. دولت موظف است ‌مالیات بگیر‌د. دولت نمی‌تواند مال مردم را ببخشد. وقتی مالیات من حقوق‌بگیر  قبل از اینکه به دست من برسد، مالیاتش را کم می‌کنند. پس انتظار این است که همه کسانی که درآمد دارند، مالیات بپردازند. کسانی که صد برابر یک کارمند درآمد دارند، به اندازه آن کارمند مالیات نمی‌دهند. دولت نمی‌تواند از کارمندان مالیات بگیرد ولی مالیات طلا فروشان را ببخشد. دولت باید مالیات را از همه بگیرد و اگر کسی هم نمی‌پردازد طبق قانون مجازات کند. طلا که کالای ضروری نیست. بگذارید تمام طلافروشان بسته باشند به کجا ضرر می‌رساند.

چرا بیشتر طلا فروش‌ها نسبت به این مالیات واکنش نشانم می‌دهند‌. در صورتی که در نهایت این مصرف کننده است که مالیات را ‌می‌پردازد؟

دقیقا این‌ها به این دلیل که از همه بیشتر درآمد دارند و نمی‌خواهند این درآمد شفاف شود، نسبت به این مالیات معترضند. بقیه صنوف دارند مالیات می‌پردازند، در حالی که کالای ضروری هم ارائه می‌کنند. جالب اینکه طلا فروش‌هایی که در هر صورتی سود می‌برند معترضند. اینجا باید عرض کنم که دولت باید از طلا فروش‌ها علاوه بر این مالیات، باید یک ‌مالیات دیگر به عنوان مالیات بر درآمد سرمایه از این‌ها دریافت کند.

یکی از انتقاداتی که به دولت در حوزه مالیات وارد است، اینکه چرا دولت قانون تجمیع مالیات را  اجرا نمی‌کند؟

نخستین خطا را دولت در سال 1380 مرتکب شد. در آن دوران ما قانون مجموع مالیات را داشتیم، ولی دولت اجرا نمی‌کرد. در حالی که به دنبال پیدا کردن راه‌های اجرایی بودیم و درصدد فرستادن اصلاحیه برای اصلاح  قانون به مجلس بودیم؛ ‌یکباره تغییرات اتفاقی افتاد و آمدند صورت مسأله را پاک ‌و این مالیات را حذف کردند.

اکنون پس از این همه سال قانون مالیات جدید که از چند سال پیش به مجلس رفته‌، تصویب نشده است. باید مجلس به سرعت این قانون را تصویب و دولت اجرا کند. البته این مالیات بدین معنا نیست که اگر این مالیات اجرا شد، دیگر مالیات ارزش افزوده حذف می‌شود. پرداخت کنندگان مالیات مطمئن باشند بنا بر قانون هیچ گاه مالیات مضاعف گرفته نمی‌شود.

متن کامل گفت‌و‌گو را اینجا بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۲۶۷
باور کنید راست میگوید بازنشسته هستم و عین سی سال خدمت مالیات کارمندی داده ام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
بابا چرا فکر نمکنید میگه کسی که کامیونداره رو کل مبلغ کامیون وبار مالیات میده طلا هم ابزار کار طلا فروشه باید روی اجرت و یا سود محاسبه بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
باور کنید طلا فروش هم بمیزان مالیات،قیمت را افزایش می دهد و بازهم خریدار باید پرداخت کند.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
یاد اون سکانس بی نظیر سریال قهوه تلخ افتادم اونجا که بولوتوث از شاه بابا سؤال کرد اگه یه نفر یه سکه داشته باشه و یه نفر دیگه صدتا سکه داشته باشه از کدومشون سکه اش رو میگیری؟ باباشاه جواب میداد خوب معلومه اونی که یه سکه داره! چون اونی که یه سکه داره معلومه که هیچ کسی رو نداره که ازش پشتیبانی کنه و راحت و بدون دردسر میشه یه سکه اش رو ازش گرفت ولی کسی که صدتا سکه داره معلومه برای خودش بروبیایی داره و به این راحتی نمیشه چیزی ازش گرفت!!!
حالا حکایت مالیات طلا فروشها و کارمندها شده همین حکایت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
اوناهم میکشند رو فاکتور وایی به حال مصرف کننده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
این دوستان طلا فروش که نظر میدن که مثلا سی و چند درصد میره رو قیمت طلا و مشتری کم میشه خوشونم خوب می دونن که اینطور نیست. اگر بنکدار تز طلا ساز مالیات بر ارزش افزوده می گیره طلا ساز از مغازه دار و مغازه دار از مشتری. مالیات بر ارزش افزوده رو همان قدر میدید که از مشتری گرفته اید و اگر هم مالیاتی داده اید از این مبلغ کسر می شه. در ضمن شما صنف طلا فروشان زیاده خواه چند ساله دارید مالیات بر ارزش افزوده رو از مشتری می گیرید و به دولت نمی دهید من واقعا نمیدونم از چی می نالید.؟؟ًًً
فرشاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
دیواری کوتاه تر از دیوار کارمندی و کلا حقوق بگیری وجود نداره !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
طلا فروشان به وضع شدن مالیات و یا دریافتش از مردم معترض نیستند بلکه به پرداخت مالیات دریافتی از مردم به دولت معترضند. اینها قبل از وضع شدن مالیات آنرا از مردم دریافت دارند.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
اینکه همه باید مالیات بدهند درست
اما مالیات بر ارزش افزوده چرند ترین قانون و مزخرفترین ملیاتی که تاحالا وجود داشته همش هم از جیب مصرفکنندگان یعنی مردم میره ! مگه ما وقتی لاستیک تخم مرغ و روغن و می خریم چه ارزشی برای ما می آفزایه که مالیاتشم باید بدیم؟ این کجا به نفع مردمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
چرا خلط مبحث مي كنيد؟ ماليات بر ارزش افزوده را طلا فروش از خريدار مي گيرد ولي حتي ممكن است بجاي دولت در جيب خودش برود!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
آخه این بابا فکر می کنه طلا فروشی بسته بشه هیچی نمیشه. طلا گرون میشه بعد روی سکه و دلار تأثیر میذاره. دلار هم که گرون بشه یعنی اینکه ارزش پول آمده پایین. بدون اینکه هیچ تورم واقعی ای وجود داشته باشه گرانی و تورم بی جهتی به جامعه وارد میشه. مردم ما هم که دنبال هر چیزی هستند که کمیاب بشود، همه دنبال طلا می گردند و ارزش طلا بین زنها بالا می رود و اگر کسی فلاان طلا با فلان طرح را داشته باشد پز می دهد و زنهای کم توقع ما هم هر طور شده طلا را می خرند حتی با چندین برابر قیمت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
راستی یک کار دیگه هم میشه کرد، مثل ایرانسل سودجو همان موقع فروش مالیات رو از خود خریدار میگیره. ما شارژ ایرانسل میخریم و مصرف کننده هستیم مالیات رو از شارژ ما کم می کنه، بعد ایرانسل میره واسه خودش حال میکنه و مقام بهترین مالیات دهنده رو به خودش اختصاص میده و افتخار میکنه و اداره مالیات هم اصلا حالیش نیست که این مالیات رو مصرف کننده داده و اعتبار شارژ 5000 تومنی براش 4800 تومن یا کمتر کاهش پیدا کنه.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
اقای ناشناس اول کامیوندار هرسال عوارض ماشینشو میده صاحب بارهم نیست که بخواد مالیات بده فقط حمل میکنه یکم فکرکن.
متفکر !
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
انصافا کارمندا، قشر زحمتکشن
ولی خدایی شما جای اون طلا فروش ، طرف هر لحظه امکان میده ارازل و اوباش با مسلس(که فیلماش هست )حمله کنه سودش میشه 7 درصد ، مالیات دولت که نه تو سرمایه شریکه نه تو مغازه و... بشه 8 درصد . اونم انگار که خریدار بابت پول تو جیبش داره میده چون طلا یه جوری سرمایس !

موفق باشین !
احسنت. مگه طلافروشا خونشون رنگینتره. اگه دولت مالیات ازشون نگیره بزدله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
پ نه پ !
خون کارمند و کارگر رنگین تره خوب معلومه که خون طلا فروش و کلان سرمایه داران رنگین تره .
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
نترس
اون هم باید مردم بدند
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
دوست عزیز من نه طلا فروشم نه طلا دارم اما خوبه یه چیزائی را بدونید.1-در حالی که سود فروش برای طلا فروش 7 درصد است دولت تقاضای 8درصد سود دارد یعنی یک طلا فروش با اون همه ریسک استرس خطر جانی و مالی7درصد و دولت بدون هیچ دقدقه ای8 درصد2-باید بدانید که این مالیات 8درصدی را دولت دارد از شمای خریدار میگیرد نه طلا فروش،پس سئوال اینجاست که چرا آنها قبول نمیکنند؟جواب الان که شما طلا میخرید اجرت ساخت+سود طلافروش+8درصد ارزش افزوده باید بدهید یعنی تقریبا" بیست درصد بیشتر واگر این را از غیر بنکدار بگیری یعنی تا سی و پنج درصد بیشتر(مغازه های بیرون بازار هم 8 درصد از شما بابت دولت میگیرن)حالا امروز طلا راخریدی فردا صبح خواستی بفروشی باید سی و پنج درصد از پولی که دادی را کم کنی الباقی بگیری(یعنی پول طلای خامت را) به همین دلیل است که طلا فروشان می بینند کل صنفشان بدلیل از دست دادن مشتری بابت همین دو دوتای ساده از بین میرود.(بماند که چقدر از طلا سازها بیکار میشوند)3-وقتی این وضع شد میبینی که چقدر از کسانی که قبلا"طلا میخریدند،حالا بدلی میخرند،بدلی که در ظاهر شاید یک پنجم ارزش طلا قیمت داره ولی اصل و فرع پول دور ریخته میشود درحالی که طلا ارزش ذاتی دارد.این یعنی پول یان مملکت است که داره دود میشه و میره در جیب تایلندی ها و امثال شان.4-شما برو ببین طلا در سطح جهانی از سال 1992 تا الان چقدر رشد داشته(340دلار سال 92،قیمت امروز1250 دلار جهانی که گفته میشود اگر درگیری خواستی در سطح دنیا ایجاد نشود با توجه به بهبود اقتصاد امریکا به 850 دلار تا اخر امسال میلادی خواهد رسید)پس علت این رشد قیمت در ایران نه طلا فروشان هستند نه انس جهانی(اگر قیمت سکه 22 سال پیش را ببینی متوجه میشوید)علت افزایش دلار است. پس اگر دلار ثابت باشد خرید طلا جز ضرر برای کسی نیست وبا فرض دلار ثابت اگر قیمت جهانی پائین بیاید ضرر کسی که امروز با مالیات ارزش افزودهای مضاعف میخره خیلی بالای سی و پنج درصد میشود واین یعنی نابودی صنف طلا.
تابناک جون مادرت اینبار برای یکبار هم شده نظرم را بذار وقت زیادی برای آن گذاشتم و خیلی از موارد را هم چشم پوشی کردم.
با تشکر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
متاسفانه به عمد افکار مردم رو از اصل قضیه منحرف می کنن. اگه طلا فروش سود زیاد می کنه به قول این آقا که اصلا هم اینطور نیست کلی سرمایه گذاشته و تمام زندگی اش رو گذاشته تو یه ویترین. که البته در حال حاضر اگه تو بانک بذاره و بهره بخوره بیشتر سود کرده. در ضمن کجای دنیا دو جور مالیات با اسم های متفاوت رو یه صنف می بندن؟ اگه اسمش مالیات بر ارزش افزوده است پس چرا میخوان شبیه مالیات بر درآمد بگیرن؟ با اینکاری که دارین می کنین کلی افراد متصل به این صنف رو از نون خوردن میندازین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
اگر اینطور فکر کنیم که مالیات بر طلا باعث افزایش قیمت آن می شود پس از هیچ کالایی نباید مالیات گرفت. در ضمن یادتان باشد دولت از خودش مالیات نمی گیرد. آقایان طلا فروش به کجا وصلند؟
عبدالله
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
كارمندان محترم : فرضا در فيش حقوق شما از يك ميليون ودويست هزار تومان ، 200 هزار تومان ماليات كسر ويك ميليون خالص به شما مي پردازند . اگر دولت 200 هزار تومان را بنويسد يك ميليون تومان ، براي شما فرقي مي كند ؟ 200 هزار توماني كه بابت ماليات كسر مي شود بازي با اعداد است واز اين جيب به آن جيب دولت است . اگر سازمان مالياتي ودولت خيلي به فكر كارمندانش مي باشد ، لطفا 1/2 ميليون حقوق را به كارمند بپردازند ودر پايان سال مالياتي از كارمندان بخواهند همچون ساير فعالان اقتصادي اظهارنامه مالياتي به سازمان تسليم وطبق آن مالياتشان را بپردازند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
دوست من دعوا سر نپرداختن مالیات طلافروشها نیست.. دعوا سر نگرفتن مالیات از مردم عادی برای خرید طلاست. فرضا" یک زوج خوشبخت که قصد خرید طلا برای عروسی را دارند با خرید یک سرویس ده میلیون تومانی باید هشتصدهزار تومان مالیات بدهند!!!! مالیات را باید این زوج بدهند نه آن طلافروش!!! حالا چرا طلافروش شاکی شده؟ چون قیمت طلا برای خریدار گران تمام میشود و بایستی تعزیرات جلوی گرانفروش و یا توصیه گر گرانفروشی که همان دولت باشد را بگیرد...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
دوست عزیز آقا مجتبی
حق با شماست و اون 8 درصد از مردم گرفته می شود اما اصلی ترین دلیل مخالف صنف طلا فروشان بر این موضوع می باشد که میزان خرید و فروش و درآمد آنها شفاف شده و مجبورت مالیات بر درآمد بیشتری نسبت به سالیانی که فقط یک طلا فروش 300 تا 400 تومان میداده بپردازند. مشکل اصلی اونها در این قسمته.
با تشکر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
ای بابا فکر کردین در آخر چه کسی مالیات میده بازم ما کارمندان و مشتریان قیمتو میکشن بالا منه خریدار باید پرداخت کنم مالیاتو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
خوب شما دوستانی که اینقدر ریسک میکنید بهتره سرمایه‌تون رو ببرید تو بانک بزارید و راحت سودش رو بخورید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
آقا مجتبی عزیز درد طلا فروش ها نه مالیات بر ارزش افزوه است نه کم شدن مشتری در این صنف و دیگر اصناف شفاف شدن درآمده است و لاغیر
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
اقا مجتبی خدا رحم کرده حالا که نه طلا فروشی و نه طلا داری اینجوری از طلا فروشان حمایت میکنی اگه طلا فروش بودی چه کار میکردی که اتفاقا به نظر من شما یه طلا فروش حرفه ای هستی من خودم 6 ماه تو طلا فروشی شاگردی میکردم وبه خاطر این که فهمیدم چه کلاهی سر مردم هنگام خرید طلا میره اصلا دیدم این پول حلال نیست. مشتری ساده وارد مغازه میشد و صاحب کار با چند تا ضرب و تقسیم به ظاهر ساده و واقعی حداقل تا 200/000 تومان از مشتری بدبخت پول بیشتری میگرفت فوت و فنش هم به من یاد داد میخوای برات بگم تا یه کم خجالت بکشی حالا بماند چه کارایی میکنید تا وزن طلا هنگام فروش چند مثقال زیاد بشه بماند که با ترازو چه کار مینید که پول بیشتری به جیب بزنید بماد که یک سوم طلا بدلی از کار در میاد و بعدمشتریه ساده پولشو پرداخت میکنه .یا شما خیلی وجدان داری یا صاحب کار ما خیلی بی وجدان بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
در عجبم از استدلالهای طلایی اقا مجتبی و فقط چند نکته :اول اینکه مطلب اول و دوم شما متناقص است چه اگر مالیات بر ارزش افزوده را مشتری پرداخت میکند که درست هم هست پس چرا میگویی از سود طلا فروشان بیشتر است مگر طلافروش از جیبش پرداخت میکند 2- کی گفته سود طلا فروشان 5% است 3- این موارد که نام بردی برای همه صنوف وجود دارد پس چرا مثلا اهن فروشان ،مواد غذای و .... باید بدهند ولی طلا فروشان خیر و در آخر باید عرض کنم بنظر نمی اید انها نگران جیب مردم باشند علت اصلی این هست که نمی خواهند گردش مالی و مقدار فروش انها مشخص شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
كارمنداي عزيز اگه ناراحتين شغلتون رو عوض كنين برين طلا فروشي بزنين بعدش ببينيم بازم اينطوري ناراحت ميشين يا نه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
با نظر مجتبی صد در صد موافق هستم
آخر سر طلا فروش 8 درصد مالیاتش را از من و شما می گیره و بازنده واقعی ما هستیم نه اونها
اونها فقط بدلیل کمتر شدن مشتری از سود سرشارشون یکم کم می شه
دمت گرم گل گفتی
پاسخ ها
سیدعلی محمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
آای رئیس همیشه جانب حق رو میگیره..این رو تو همه صحبت هاش میشه پیدا کرد
متاسفانه کسانی که ادعای اقتصادی دارند فکر میکنند میتوانند در تمام موضوعات صاحب نظر باشند.
هم اکنون اگر طلافروشی مغازه خود را جمع و پول را در بانک سرمایه گذاری کند یقیناً چندین برابر سود میبرد. دوست عزیز بازاری برای طلا نمانده که کسی مالیاتش را بگیرد. مالیات باید بر ارزش افزوده چیزی وضع شود که به فروش میرسد نه زمانی که فروش طلا از سود و مایه اصلی کفاف زندگی طلافروشان را نمیدهد.
پاسخ ها
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
آره راس میگه من میدونم طلا فروشا همشون بدبخت بیچارن . گناه دارن یه تیکه نونشونو نبرید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
داداش انقدر به سختی کار میکنن
من حاضرم جهنم ضرر
یک دهم قیمت ازشون بخرم
دیگه چیکار کنیم
ما اینیم دیگه !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
دایی جون دیگه اینو که همه میدونن هر طلا فروش چند میلیارد فقط تو ویترین داره و موقع خرید چطور میزنه تو سر جنس موقع فروش چقدر بابت مزد ساخت میکشه روش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
هر صنفی باید مالیات پرداخت کند. اگر سود نداره جمع کنید و برید جای دیگه سرمایه گذاری کنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
اگر واقعا به سودشون نیست خب جمع کنن
والا کسی راضی نیست این دوستان ضرر کنن
جالبه منت هم میزارن!!!!
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
واقعا گریه ام گرفت. از این به بعد به جای کمک به مستحق و کارای خیریه سعی میکنم به طلافروشای شهرمون کمک کنم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
واقعا درست میگه و بدبخت وبیچاره هم تویی ادم پر عقل
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
داداش تو که راست میگی ولی اگه سود نداره برو یه کار دیگه بکن قانونه و باید اجرا بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
الهی من بمیرم برات طلا فروش!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
بمیرم برای همه طلافروشایی که جواهر رو به قیمت چند برابر طلا میفروشن بعد موقعی که میخوایم همونو بفروشیم میگن جواهر به قیمت طلا...آقا من کارمندم حاضرم جامو با یه طلا فروش عوض کنم و ضرر کنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
آقای طلا فروش شما که ماهی فقط چند میلیون کرایه مغازه میدی اونوقت چطور ضرر می کنی؟؟؟
امدادگر
| Germany |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
آقا یک شماره حساب اعلام کنید ما به این قشر گرسنه و دربدر کمک کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
حالا واسه چی بازار مونده که واسه طلا مونده باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
خوب اگر کفاف نمیدهد پس چرا هروز گردنشون کلفت تر میشه و وضع مالیشون بهتر؟پس چرا در وضع مالی من کارمند اتفاقی نمیافته جز اینکه فقیر تر بشویم
masood
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
زرگر محترم اگر يك كارمند با مدرك دكتري يا ارشد يا حتي ليسانس فرزند يك آدم مايه دار بود و در ايام جواني بجاي باصطلاح دود چراغ خوردن وقتش را صرف كار با سرمايه پدر (البته همراه با كلي خوشگذراني و ...) ميكرد الان صدتاي جنابعالي سرمايه داشت چون مغزشم داره پس بجاي منت بيجا گذاشتن سر مردم مثل بچه آدم مالياتتونو بدين
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
زکی ...!!!!!!!شما طلا فروشها که 8 درصد مالیات رو از مردم میگیرین و موقع مالیات دادن از زیر پرداخت اون به دولت فرار میکنید من که خودم وخانوادم مدت زیادیه طلا خریدن رو تحریم کردیم پیشنهادم به سایرین فقط تحریم کردن خرید طلا طلا میخری 2 میلیون تومان روز بعد که میخوای بفروشی میگن ارزشش 1میلیون و200 هزار بیشتر نیست بعدش میگن ما مالیات نمیدیم حق دارند......!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
عجب ایثاری میکنند این صنف محترم؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
بهتره دولت از مردم اعانه جمع کند و به این طلافروشان بدهد. یکی از این بیچاره ها بخاطر بی پولی مجبورشد از تغییر دکوراسیون امسال خانه اش و تعویض خودروهای خانواده اش و سفر های خارجیشان صرفنظر کند.
کاملا درسته.طلافروشی ها دارن 8درصد رو هر فاکتور مالیات میگیرن ولی هر سه ماه تقریبا 80 هزار تومان مالیات پرداخت میکنن.آیا سزاواره اینقدر پول از مشتری بگیرن و بعد همش بره تو جیب خودشون؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
اگه قانون در این مورد درست بشه هیچ طلافروشی مالیات ارزش افزوده رو نمی تونه تو فاکتور بزنه و از مردم بگیره و لازم هم نیست از مردم بگیره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
8 درصد مالیات ارزش افزوده ای که روی تمام کالاها از مصرف کننده گرفته میشه اصلا ربطی به تولید کننده و فروشنده نداره و تو جیب اون هم نمیره چون باید هر سه ماه یک بار عین اون پول و به حساب دارایی واریز کنه ..... این بحث مالیات که الان سر و صدا کرده در مورد مالیات بر درآمده تو صنف طلا فروشی هم درآمد اونقدر که بعضیها فکر میکنن زیاد نیست چون طلافروش حداکثر 10 درصد سود ناخالص داره که با در نظر گرفتن هزینه های جاری مثل اجاره, آب, برق, تلفن, بیمه و کارگر حدود 5 درصد براش میمونه که این با احتساب ثابت بودن نرخ طلاست خوب حالا سهم مالیاتی که باید از درآمدش بده چیزی حدود 1.25 درصد میشه که خوب حق دولت هست و باید بگیره ..... حالا برگردیم سر مصرف کننده بدبخت اینجا پولی که از جیب مصرف کننده میره بسیار فراتر از این حرفهاست برای مثال اگه قیمت طلا گرمی 100 هزار تومان باشه با احتساب کارمزد و سود طلا فروش و مالیات ارزش افزوده میشه چیزی حدود 130 هزار تومان میشه که از این عدد 5 هزار تومان میمونه برای طلا فروش 22 هزار تومان دولت و حدود 3 هزار تومان هم هزینه های جانبی این تازه با این فرض هست که طلا فروش هر روز طلا بفروشه خیلی وقتها پیش میاد که بدلیل نبود مشتری هزینه های یک ماه هم در نمیاد ..... حالا برگردیم سر مصرف کننده بینوا با این حساب کتاب که یک نفر یک قطعه طلا مثلا 10 گرمی امروز بخره 1میلیون 300 هزار تومان وقتی از در مغازه پاش و بزاره بیرون اتوماتیک حداقل 300 هزار تومان از پولش میپره ..... خوب تو کشورهای پیشرفته که اقتصاد درستی دارن این موضوع یک امر کاملا عادی هست ولی تو فرهنگ ایرانی که همه چیز جنبه سرمایه ای داره مخصوصا طلا این باعث میشه که مردم رقبتی به خرید طلا نداشته باشن و این یعنی فاجعه چون به مرور زمان باعث ورشکستگی این صنف و افرادی که تو این کار هستند میشه جالبه بدونیم که تعداد این آدمها هم کم نیست شاید قریب به 200 تا 250 هزار نفر در سرتاسر ایران دارن از این راه نون میخورن این یعنی250 هزار تا خانواده اگه هر کدوم از این خانواده ها فقط 3 نفر عضو داشته باشه این یعنی 750 هزار نفر آدمی که سر بار دولت میشن چون علاوه بر اینکه دیگه مالیات و بیمه نمیدن حالا دولت باید حقوق بیکاری بهشون بده و هزینه های بیمه و درمانشون رو تقبل بکنه ..... در خصوص مالیاتی که یک کارمند میده درسته که ماه به ماه از حسابش کم میشه ولی عددش خیلی زیاد نیست چون از کل درآمدش که مالیات گرفته نمیشه مقدار مالیات یک کارمند 10 درصد از بالا بود حقوقش از حداقل دستمزد معاف از مالیت برای مثال اگه فرض کنیم حداقل دستمزد 700 هزار تومان باشه اگه کسی 900 هزار تومان حقوق بگیره باید 20 هزار تومان مالیات بده که با احتساب کل عدد دریافتی میشه چیزی حدود 2 درصد میبینمیم که این عدد خیلی زیاد نیست حالا شاید بعضیها بگن ما کارمند هستیم 2 درصد میدیم اون چرا 1.25 درصد باید این رو هم در نظر داشته باشیم که یک کارمند سرمایه ای برای کارش به غیر از توان جسمیش نمیزاره ولی اون تولید کننده و فروشنده بغیر از توان جسمی سرمایه هم برای کارشون گذاشتند پس طبیعی هست که درآمد بیشتری داشته باشند یا به عبارت دیگه مالیات کمتری بدن چون کمک بیشتری به اقتصاد میکنن تا یک کارمند صرف و این رو هم در نظر داشته باشیم که که تولید کننده و سرمایه گذاری نباشه به طبع آن اقتصادی وجود نداره که کارمند بخواد ......
حسابرس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
اقا يا خانم ناشناس10:30 -19/03/1393
اين هايي كه كه گفتي همه از اهداف اجراي ماليات بر ارزش افزوده است يعني هدايت سرمايه از بخش غيرمولد به بخش مولد
در ضمن آقاي دكتر پژوهان از بزرگان اقتصاد اين مملكت است مطمئن باشيد همه زواياي اين موضوع را مي بيند و حرف مي زند و احساسي حرف نمي زند
کاملا درسته.طلافروشی ها دارن 8درصد رو هر فاکتور مالیات میگیرن ولی هر سه ماه تقریبا 80 هزار تومان مالیات پرداخت میکنن.آیا سزاواره اینقدر پول از مشتری بگیرن و بعد همش بره تو جیب خودشون؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
یک بار مثبت دادم کافیه.
حسابرس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
كاشكي مي شد و قوانين دست ژايم رانمي بستند تا چند نمونه از پرونده طلافروشان عمده و ميزان مالياتي را كه پرداخت مي كنند به شما نشان مي دادم تا ببينيد اين پولداران مظلوم چه ماليات ناچيزي مي پردازند
متاسفانه طلا فروشان از مردم می گیرند حتی برای طلای دست دوم ولی به دولت نمی دهند و دولت قدرت دریافت از آنها را ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
دولت وقتی قدرتی نداره نمیتونه کاری کنه طلا فروشها کیا هستن و چه کسانی در این صنف فعالیت میکنن مگه دولت میتون از پس اینا بر بیاد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
اون دیگه نقص قانونه ..... آقای ناشناس خود شما هم اگه بتونی و راه فرارش و بلد باشی مطمئنا نمیدی .....
کجای دنیا علاوه بر مالیات، یه چیز من در آوردی مثل مالیات بر ارزش افزوده هم می گیرند؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
داداش از دنیا بی خبری، همه دارن می گیرن، بیست درصد و سی درصد رو هم می گیرن، ما ایم که عقب افتادیم تازه رسیدیم به 8 درصد.
ناشناس
| Denmark |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
جهت اطلاع شما دوست بی اطلاع٬ و برای روشن شدن این جماعت گستاخ که علنا از مالیات فرار میکنن .. لیست کشورهای مختلف و مالیات بر ارزش افزوده در اون کشورها رُ یه نگاهی بندازین:
http://en.wikipedia.org/wiki/Value-added_tax#EU_countries
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
البته همه جای دنیا در عوض مالیات امکانات میدن که اینجا نمیدن
ali
| Canada |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
همه!
ناشناس
| Iraq |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
همه جای دنیا
عبدي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
سازمان امور مالياتي در توضيح ارزش افزوده ، هميشه عنوان نموده كه اين قانون جايگزين ماليات بردرآمد خواهد شد وترتيب آن بدين صورت است است كه هرچه ضريب ارزش افزوده افزايش مي بابد ، ضرائب ماليات بردرآمد كاهش تا به عددي بين 10 تا 20 در صد برسند ووماليات بردرآمد تعطيل شود .ظاهرا اكثر قريب به اتفاق 140 كشوري كه ارزش افزوده را اجرا مي كنند ، چيزي به نام ماليات بردرآمد ندارند ، آنهم به سبك چانه زني !!!
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
كجاي دنياي آدماي بيسواد و جاهل مصبو صرف اينكه دوزار سرمايه از باباشون به ارث بردن ميزارن رو كله بقيه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
جناب همون سایت ویکی پدیا که معرفی فرمودید رو ملاحظه بفرمایید ، یک مثال از نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده داره از زمین تا آسمان با نحوه محاسبه دولت مکرمه تفاوت دارد ، اینجاست که بیست سی درصد میگیرن ، نه اونجا !
حسابرس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
اقاي ناشناس 13:54- 20/3/1393
مثال عنوان شده در ويكي پديا دقيقا عين نحوه محاسبه ماليات بر ارزش افزوده در ايران است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
خیر آقای حسابرس ، مثال را که ملاحظه بفرمایید متوجه میشوید که 8 درصد کل (یعنی قیمت نهایی مصرف کننده ) مالیات بر ارزش افزوده تلقی می شود نه از هر مرتبه فروش 8 درصد کامل ، به عبارتی هر نفر از میزانی که به بهای کالا افزوده مالیات می دهد ، نه هر نفر 8 درصد کل را ، لطفا مجددا مثال ویکی پدیا و روش ایران را مطالعه بفرمایید .
طلا فروش باید مالیات بده، در همه جای دنیا مملکت بر پایه مالیات بنا شده، اگر نمی خوان مالیات بدن می تونند تشریف ببرن یک شغل دیگه ، مثلا قاچاقچی بشن! چون قاچاقچی در هیچ جای دنیا مالیات نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
همه جای دنیا دولت ها خدمات میدن. طبق برنامه سوم توسعه دولت ایران پول خدماتشو هم از مردم می گیره!
براي من خيلي عجيبه كه دولت به صنف طلافروش جماعت اين همه باج ميده
يه بنده خدايي طلا فروش بود رفت حج وقتي برگشت طلا فروشي رو كنار گذاشت وقتي پرسيديم چرا گفت نپرسين فقط بدونين چون رفتم حج و طيب و طاهر برگشتم ديگه نمي خوام آلوده بشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
آقا چرا جوسازی میکنین ، توی همه ی شغلها هم بد هست و هم خوب، مخصوصا طلا فروشی که استفاده ی خوبی داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
به اون فامیلتون بگو برای اینکه توبه پذیرفته بشه باید مال حرومی اگر خدای ناکرده جمع کرده آن را باز گرداند.
ای بابا عجب شماها ساده هستین .باباجون قرار نیست که طلافروشها خودشان مالیات بدن قراره 8درصدارزش افزوده بنام مالیات. ازمشتیریها یا همان خریداران که من وشما باشیم بگیرن وبه دولت بدن یعنی ازجیب ما بردارن بزارن توی جیب دولت.طلافروشان فقط نقش واسطه را بازی میکنند .مالیات ازجیب خودشان نمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
نه عزيزم شما مطلب رو نگرفتي درسته كه طلا فروشا اين وسط نقش واسطه رو دارن ولي چون به همين دليل واسطه گري بايد حساب و كتباشون شفاف بشه و به دولت جواب پس بدن براي همين طفره مي رن وگرنه دلشون براي من و شماي مصرف كننده نسوخته مي ترسن پتشون بريزه روي آب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
داداش شما نگرفتی مطلبو! فکر میکنی واسه خاطر ما تجمع کردن؟ عمرا! اونا میترسن دولت سر از حساب کتاباشون دربیاره و مالیات بیشتری بدن
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
دوست عزیز، طلا فروش ها خیلی وقته که این 8 درصدو که قبلا 6 درصد بود روی فاکتور های مردم میکشن، بجز اجرت که بستگی به طلا داره، 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 7 درصد سود میکشن روی طلا.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
عزيزان : بدانيد سال هاست به دلائل مختلف ماليات تقريبا 100% بخش خصوصي به روش چانه زني !!(علي الراس ) محاسبه واخذ مي شود واصلا سازمان مالياتي ساختاري ندارد تا با حساب وكتاب از مردم ماليات بگيرد وبراي همين اخيرا لايحه داده اند تا بتوانند سيستم را كمي شفاف كنند وتااين قانون تصويب نشود و برنامه وساختار سازمان تغيير نكند ، محال است دفتر وحساب وكتاب مؤديان قبول شود . مگر مي شود 100% مردم بخواهند از ماليات فرار كنند؟ قطعا 20% كه ضعيف هم هستند مي توانند شفاف سازي كنند ، پس چرا پذيرفته نمي شود ؟ سازمان مالياتي فرا فكني مي كند وامثال نويسنده محترم مطلب فوق در كنار دانشگاه نشسته اند وتحليل مي كنند وبا واقعيات ارتباط ندارند .
بیشترین سود هم از این مالیات برای پولدارهاست
من با نظر جناب دکتر کاملا موافقم. طلا یک کالای تجملاتی است نه ضروری. ضمناً زمانی که قیمت طلا سر به فلک می کشد و حضرات طلا فروش سود فراوانی کسب می کنند، این گونه ضجه و ناله می کنند؟! از همه اینها گذشته چرا این اتفاق فقط در اصفهان افتاده. مگر تنها طلافروشان اصفهان متضرر شده اند و بقیه کشور نه؟! اینها ابهاماتی است که باید دولت پاسخگو باشد و نباید زیر بار زورگویی چند کاسب از خدا بی خبر که خون مردم را به شیشه می کنند برود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
مشهد و تبریز و ارومیه و..........خبر نداری تنها اصفهان نیست.
جالبه که رفتم برای همسمر طلا بخرم گرمی 60 هزار تومن از قیمت روی تابلو بیشتر پول گرفت وقتی اعتراض کردم بحث مالیات رو پیش کشید ولی ظاهرا مالیات توی جیب خودشون میره
متأسفانه دولت از حق ملت در برابر عده ای خاص عقب نشینی کرد. دولت اگر نمی تواند، زورش نمی رسد مالیات را بدهند یکی دیگر بگیرد یا همان طور که قرار بود هروقت دیدند نمی توانند کاری کنند بکشند کنار یکی دیگر بیاید.
آقا به این کارمندها بخشودگی مالیاتی تعلق نمیگیره؟!!!!!
برای همینه کارمندها سال به سال بدتر و بازاریها بهتر میشن.
اگر ایشان یک جمله درست گفته باشند همین یکی است! واقعا اگر دولت بگذارد طلا فروش ها بسته باشند چه اتفاقی می افتد!! مگر مردم از گرسنگی می میرند! و موضوع دوم که شاید بی ربط هم باشد چرا این همه ازانس املاک در دو سال گذشته مثل قارچ رویئده اند! ایا اگر تعدادی از این مشاغل بسته شوند بهتر نیست و ارامش به زندگی مردم بر نمی گردد!!!
متأسفانه دولت از حق ملت در برابر عده ای خاص عقب نشینی کرد. دولت اگر نمی تواند، زورش نمی رسد مالیات را بدهند یکی دیگر بگیرد یا همان طور که قرار بود هروقت دیدند نمی توانند کاری کنند بکشند کنار یکی دیگر بیاید.
چرا در اجرای قانون سلیقه ای عمل می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ئ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
چون همیشه آقایون وامداراغنیاء وثروتمندانند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
سرمایه دار = دولت
عین وال استریت
بازم بگم شما هیچ وقت نمی تونی به سرمایه دار تو بگی چون خود قانونه قاون هم علیه فقراست
جالبه با وجود بدهکاری میلیاردلاری بعضی ها به بانک بانک مسکن سبزوار بخاطر تاخیر یک قسط وام مسکن پدرم که معلول هستش نزدیک بود به خداهم زنگ بزنه
مالیات بر درامد چه ربطی به مالیات بر ارزش افزوده دارد؟ دارایی مالیات را میگیره خوب هم میگیره وقتی از کارگر میگیره میخواهی از صنف زرگر نگیره !!!!
بسم حق
تا وقتی مملکت انقدر گل و بلبله
هرکی میخواد از زیر مالیات با زور در بره ...
باز دم روحانی گرم
یه عزمی کرد
ببینیم حالا نتیجش چی میشه !
طلا فروشها جزو اقشار كم درآمد و زير خط فقر مي باشند چطور دلتون مياد ازشون ماليات بگيرين ؟!خدا ازتون نگذره !خخخخخخخخ
فشار های مالیاتی که به اصناف و شرکتها داره وارد میشه متاسفانه در بدترین زمان بازار داره انجام میشه
از یه طرف درامد اومده پایین
از یه طرف تورم رفته بالا
ما و چند تا از همکارامون بخاطر همین ارزش افزوده و چند برابر شدن مالیات داریم جمع میکنیم
سر ممیز ما هم میگه به من مربوط نیست اگه ندی ممنوع الخروج میشین
پاسخ ها
حسابرس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
آقاي مدير
سلام
شما هاي كه در بخش شركتها مشغول هستيد بايد براي عدالت مالياتي از ماليات بر ارزش افزوده حمايت كنيد تا كساني كه از پرداخت ماليات فرار مي كنند با شما در پرداخت آن سهيم باشند شركتها با توجه به ماهيتشان نسبت به بخش مشاغل بيشترين ماليات را مي دهند
متوجه موضوع نشدید دولت میگه 8 درصد بکش روی قیمت طلا بنام ارزش افزوده و اون را ازمشتری بگیر بده من در واقع تمام این فشار ها بر مشتری است نه دولت نه طلا فروش .چرا متوجه نیستید شما هر زمان طلایتان را فروختید علاوه بر کسر کارمزد و سود طلافروش 8 درصد دیگه را هم ضرر میکنید بنام ارزش افزوده .به ملت راستش را نمی گویند میگویند طلا فروش از دادن مالیات طفره می رود در صورتی که اصلا اینطور نیست
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
خدا پدرت رو بیامرزه
بالاخره یکی فهمید چه خبره
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
شما متوجه موضوع نشدید، همین الان طلا فروش ها مالیات رو از مردم میگیرن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
سلام عزیزجان اینروهم بگین که طلائی که دراختیارمشتری قرارمیگیره کم کم ازدست چندنفر(ابشدهچی_کارگاه_بنکدار_کیقی)اخرش هم ویترین.
واینکه دولت محترم دستورداده همه این چندنفرباید8درصدارزش افزوده دریافت وپرداخت کنند.
ومهم اینکه طلائی که مشتری محترم میخواهدبفروشه باید فردطلافروش 8درصداز قیمت اصلیش کم کنه تابه دولت پرداخت کنه وبعدازکسرپولش پرداخت بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
یعنی طلا فروش به فکر مردم عادیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
والا منم همینو میگم ، ولی حوری اطلاع رسانی میشه که انگار از جیب طلا فروش میره نه از جیب همه خریدار 8درصد میره. طلا خودش دستمزد ساخت و فروشش بخاطر قیمتی بودنش زیادهست دیگه نباید 8درصد دیگه هم اضاف شه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
گویا زهرا خانم نماینده اداره مالیات بر ارزش افزوده می باشند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
خب اگه اینجوره طلافروشا 8 درصد رو از مردم نگیرن. چرا میگیرن و به دولت نمیدن؟!!!!! مردم 8 درصد اضافی به طلافروشا بدهکارن؟!!!! منی که کارمندم هر ماه از حقوقم مالیات کسر میشه آقای زرگر محترم از محل مالیات من تو این کشور زندگی میکنه؟!!!! این کجاش انصافه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
نه به فكر خودشه چون با كم شدن ارزش طلا وقت فروش ديگه كسي جرات نميكنه بعنوان سرمايه بهش نگاه كنه و مشتري هاي زرگر ها هم كم ميشه
البته مالیات خود طلا فروشان چیز دیگری است این مالیاتی است که طلا فروشان از مردم می گیرند وباید به دولت بدهند که احتمالا خودشان می خرند همان طور که یک زمانی بنگاه های حمل ونقل حق بیمه رانندگان بار را می گرفتند تامثلا به بیمه بدهند ولی خودشان هپولی می کردندکه نمئنه اش پدر خدا بیامرز خودم بود ما با صورتحسابهای بارنامه ممهور به بیمه مراجعه کردیم تا پدرم را در 75 سالگی بعد از 49 سال رانندگی کامیون و با سنوات بیمه سخت وزیان آور بازنشست کنیم دیدم به اندازه 7-8 سال حق بیمه جمع نشده بود در حالی که سالهای دهه 70 اقلا ماهی 70-80 هزار تومان از رانندههای باری حق بیمه گرفته بودند وهمه را شرکتهای حمل ونقل خورده بودند جای شکایت هم نبود چون شرکتها ی پراکنده در کل ایران بودند که آدم بیکاری می خواست که دنبالش بیافتد تا شاید به نتیجه برسد اما در مورد طلا فکر نکنم کار درستی باشد چون طلا سرمایه است در این صورت باید مثلا برای وام دریافتی از بانکها هم 8درصد رابگیرند در هر صورت سنگینی بار بر عهده مردم است نه طلا فروشان
آقای دکتر من نه زرگر هستم و نه طلا فروش به مالیات هم عقیده کامل دارم ولی چند نکته اینجاست که همه کار ها باید در این کشور من دراوردی باشد؟ مالیات بر ارزش افزوده یعنی چه؟ یعنی اینکه دولت تورم ایجاد کند و سهمی بابت این تورم از مردم بگیرد!؟ آیا اگر دیدگاه دولت این باشد کدام دولت فعالیتی را بری سقوط تورم در دستور کار جدی قرار میدهد؟ شما فکر میکنید و یا پشت زرگر و طلا فروش وووو برای درامد بیشتر ولو غیر مشروع خود را پنهان کرده اید در صورتیکه کاسب را مجبور میکنید این ارزش افزوده را باهر تکنیکی از مشتریان که مردم و همان ولی نعمتان شما هستند بگیرد. در تمام دنیا مالیات بر درامد هست و مودی باید برای آبادانی کشور آن را پرداخت کنید اما این شیوه همان خراج گرفتن در قصه های قدیمی نیست ؟ آیا اینقدر علمای قم فریاد میزنند جریمه دیر کرد حرام و رباست به آن عمل کردید؟ هزار تا تبصره شرعی برای گرفتن این ربا سر هم میکنید. حال اگر یکی از علما بطور مثال فتوای دهند که سه سوت باید جریمه ووو را گرفت واقعا در بوق و کرنا نکرده و بدون فوت وقت مجری فتوا نمیشوید؟ (تابناک جان چون حرف حق تلخ است این دلنوشته را در لیست غیر قابل انتشار قرار بده)
پاسخ ها
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
با سلام
كاملا موافقم اين مدل هاي مالياتي كاملا من درآوردي و غيرمنطقي است مگر مي شود ماليات يك عدد ثابت براي هرشغل هركس باشد چه كارمند چه كاسب ،درآلمان اگر شما به خانواده ات مثلا به پدرو مادرت كمك كني و يا مريضي درمنزل داشته باشيد و يا از سالمندي نگهداري كني اين خيرات شما البته تا يك سقف مشخص به اندازه دريافتي ماليات از شما كسرمي شود .ماليات حق دولت است ولي بايد فرموله شود و منطقي وصحيح اجرايي گردد.طلا هم مستثني از اين غائله نيست.مشكل ما عدم صحيح نظارت برامورمان است .اين موضوع هم سردراز دارد بنده چندين بارطلا خريده ام و ناجوانمدانه اين 8 درصد را پرداخته ام و متوجه شدم كه طلا فروشان آنرا به دولت پرداخت نمي كنند.اين يعني سرمردم را كلاه گذاشتندتوسط دولت و كسبه.
من یک کارمندم - جالب اینه که حقوق فروردین ماه باتوجه به افزایش حقوق از اسفندماه کمتر گرفتیم به این شکل که مثلا 150 هزار تومان به حقوقم اضافه شد مالیات را هم برهمین اساس اضافه کردندبعد افزایش را بعنوان مقرری ماه اول کم کردند - 30 هزارتومان هم از اصل حقوقم کم شد بخاطر افزایش مالیات بر درامدی که دریافت نکردم - قانون را ببینید ولی خالا صنف فقیذ طلافروشان ارزش افزوده را که در فاکتور از ما می گیرند مالیات که می خواهند ندهند من پیشنهاد می کنم افزایش حقوق مارا بعنوان مقرری طلا فروشان بدهید به انها شایر مشکلشان حل شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
کارمند از خودش سرمایه نذاشته فقط روزی نیم ساعت وقت گذاشته
برو بابا کی به کیه تاریکیه فقط مستضعف می دوشن
متاسفانه کلا مفهوم "مالیات بر ارزش افزوده" رو انگارکسی نمیدونه!
مالیات رو باید بنگاه اقتصادی(هر چی می خواد باشه، طلافروش، یا هر شغلی که ارزشی رو به ماده اولیه اضافه میکنه) بده.
مالیات رو هم خودش باید بده نه که از مشتری بگیره!
آخرش هیچ هیچ این بحثها وحرفها وانتقادات هیچ گوش شنوایی نداره هیچ
یه مشت بی سواد نظر میدن انگار طلا فروش ارث باباشون را خورده اینقدر دروغ نگید کی 80000 تومان مالیات میده اگه دوست دارید یه سر به اداره وصول اجرا ارزش افزوده بزنید از خدا بی خبرهای کم عقل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
دمت گرم گل گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
افرین با تو موافقم من طلا فروش نیستم
اما حرفتو قبول دارم
اکثرا فکر میکنن که مالیات نمیدن نمیدونند که خودشون باید بدند در واقع طلا فروشان از حق مصرف کننده دفاع میکنه
ناشناس
| United States |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
من مطمئنم همون هشتاد هزار تومان رو هم نمیدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
اقای ناشناس 19.33 اطمینان تو 8 ریال هم نمی ارزه
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
خودت بی سوادی، من پدرم تولید کننده است، منتها چون مشتری هاشم تولید کننده هستن، و فاکتورهای خرید اون ها به اداره مالیات میره، فروششون مشخصه، علاوه بر مالیاتی که میدن باید 8 درصد هر چیزی که میفروشن رو مالیات بدن، طلا فروش ها مالیات بر ارزش افزوده ای که از مردم میگیرن رو به دلیل روشن نشدن وضعیت فروششون به دولت نمیدن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
خوب حالا گریه نکن 80001 تومن مالیات میدین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
این خانم زهرا نماینده اداره مالیات است که سنگ ایشان را به سینه می زند.
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
اين بابا از اون طلافروشاي تازه به دوران رسيدست كه چشاشو ميبنده هر چي لايق خودشو نثار ملت ميكنه پيشنهاد ميكنم اين يارو رو مثل مه آفريد آويزون كنين بلكه بقيشون آدم بشن
دقیقا درد این طلا فروشا اینه که نمیخوان میزان درامدشون معلوم بشه اصلا در همه طلا فروشیا رو گل بگیرن چی میشه مگه؟
ارزش افزوده برای طلا یعنی ۸درصد بعلاوه ۷درصد سود برای طلا فروش بعلاوه اجرت ساخت بالای ۲۰درصد برای خریدار میشود واگر خریدار بخواهد درطول چند سال ۴بار طلای خودرا تعویض نماید موجودی طلاهاش می شود صفر
خنده داره طلا فروش مغازه -سرمایه و ازهمه مهمتر جونش را بذاره7 درصد بگیره دولت بیاد بگه8 درصد بده من
مگر تو مشتری به طلا فروش کل صعود میدی نمیدی تخفیغ میگیری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
طلا فروش كم سواد پولدار
افرین به 32:18 ناشناس
همه کسانی که کامنت گذاشتند متوجه نیستند
اونها مالیات میدهند مگه میشه صنفی مالیات نده
ارزش افزوده بعلاوه اون مالیات که طبق قانون از مشتری باید بگیره و به دولت بده این یعنی افزایش قیمت طلا مساوی با کساد بازار ضرر به مصرف کننده
خود طلا اگر گرمی 100هزار تومان باشد +16%اجرت ساخت+6%سود فروشنده +8%
ارزش افزوده عزیزان چقدر میشه
موقعی که میخای بفروشی 30%زیر قیمت خرید برمیدارند
طلای 100هزاری به 130هزار میرسه کدومش به نفع مصرف کننده است
اگه این 8%نباشه حداقل هشت درصد ارزون خریدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
کی گفته کسادی بازار به ضررمصرف کننده ست؟
چرا ما مردم یک جانبه قضاوت میکنیم مخصوصا"این جناب استاد دانشگاه
انها از دادن مالیات استنکاف نکردند مالیاتهای چند ده میلیون تومانی در سال میدن واعتراضی هم ندارند. منتها این مالیات ارزش افزوده را مردم به اونها نمیدن و اونها که خودشون با زحمت 7%سود قانونی از مشتری میگیرند چطوری 8%به دولت بدن مشکل عدم توجیه ماموران داراییه . ضمنا"جناب استاد شما که میفرمایید اونا برای فرارمالیات نمیخوان ارزش افزوده را بدن به شما یاداور میشم مگر بادادن مالیات ارزش افزوده اجرت وسود میزان درامدشون برای دارایی مشخص نمیشه .اگر ریگی توی کفششون بود با این هم مخالفت میکردند. امیدوارم هیچوقت یکطرفه به قاضی نریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
طلا فروشا فقط ميترسن مشترياشون كم بشه يعني ميترسن سودشون كم بشه وگرنه ددلشون برا ما نميسوزه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
عزیز من! 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده هیچ ارتباطی به 7 درصد سود جنابعالی به عنوان یه زرگر نداره! چرا داری مردم رو فریب میدی؟!!! وقتی با سود به اصطلاح 7 درصدت قیمت رو مشخص کردی 8 درصد هم میای روش به حساب ارزش افزوده از مردم میگیری که به دولت بدی ولی میخوای زرنگی کنی و ندی!!!
حق رو بگو ولو به ضرر خودت هم باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
قرار هم نيست كه اين مالياتو مردم بدهند.قراره طلا فروشها از سودشون ماليات بدهند نه اينكه از مردم بگيرند.حالا بماند كه خيلي وقته دارند از مردم ميگيرند.
همه جا سر مردم مصرف کننده کلاه میره چه اونایی که ثروتمندند وچه اونایی که فقیرند باید قیام اقتصادی کنیم تا یکسال اقا جنس نخرید مشکل حل میشه
کلمه نمی تواند در تیتر گمراه کننده است. به عبارت دیگر آیا این نمی تواند معادل can انگلیسی می باشد یا may
یعنی تیتر ترجمه کدامیک از این دو جمله است
the government can not take the tax from the jewelers
or
the government may not take the tax from the jewelers
راستی تا الان کجا بودید.
آقای دکتر درست گفته اند. تازمانیکه پول نفت می شود دستمزد و خود دولت هم از دستمزدش مالیات می گیرد و بخش خصوصی هم گردن کشی می کند وضع همین است.
بخش خصوصی چرا وقتی وام بلند مدت میلیاردی با نرخ 12 درصد را در شرایط تورمی 35 درصد میگیرد صداش در نمیاد و پولها را هم بر نمی گرداند اما با 2 درصد افزایش مالیات که برای خوشون هزینه می شود دست به اعتصاب می زند؟
یک سر اقتصاد مقاومتی بی نیازی دولت به نفت و تقویت پایه مالیاتی از کسب و کار خصوصی در کنار حمایت از بخش خصوصی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
آره از نفت بی نیاز بشیم قطر و عراق راحت منابع مشترک نفتی رو بمکند
شهروند عزیز ، هر کی جای شما بود با خواندن این همه کامنت و صحبت های دکتر بلاخره متوجه می شد که مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات بر مصرف کننده است نه به قول شما مالیات بنگاه اقتصادی !؟ یعنی بنگاه اقتصادی از مردم می گیره و به دولت پرداخت می کنه و به عبارتی به قول دوستان ، فقط نقش یک واسطه را به عهده دارد حال چرا طلا فروشان از انجام این نقش طفره می روند 2 علت داره :
ا - با پرداخت مالیات بر ارزش افزوده درآمد آنها شفاف شده و به طبع می بایست در آینده مالیات بر درآمد واقعی را که کسب نموده اند را پرداخت کنند .
2- به علت آنکه مبلغ ارزش افزوده علاوه بر قیمت طلا و مزد ساخت آن می بایست از مشتری اخذ گردد لذا با بالا رفتن قیمت کالا ، درصد فروش آن پایین آمده و در نتیجه با کاهش فروش سود کمتری نصیب طلا فروشان عزیزمان می گردد .
چیه طلا فروش خوش غیرت بهت بر خورد
حال به کارمندا میگی بی سواد وقتی طلا فروش درآمدش چندین برابر یک کارمند یا کارگر است انتظار داری به اندازه کارمند مالیات بدهید واقعا که عقل هم خوب چیزیه آقای طلا فروش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
تا کور شود چشم حسود
ناشناس
| Iraq |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
چقدر تو بی شعوری که نوشتی کور شود چشم حسود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
احسنت به حسین. حسود هم همونایین که هر روز اسپند تو مغازشون دود میکنن. کافر همه را به کیش خود پندارد. بی شعور هم همونایین که فکر میکنن این زر اندوزیها براشون میمونه. آخرش دومتر پارچه است و بخور بخور وارثت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
مقایسه کارمند با کاسب اشتباه است شغل کارمند را دولت بوجود آورده همه چیز اعم از ساختمان وسیله آب وبرق و سایر مزایا وغیره را برای روزی نیم ساعت کار مفید در ازای حقوق کامل در اختیارش گذاشته ولی کاسب سرمایه و تمام وقتش را گذاشته
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
آقا حسین لطفا گول زبان بازی این مسئول سابق رو نخورید که از برکناری اش ناراحته و یا مقایسه غیر منطقی مالیات بر درآمد کارمند و مالیات بر ارزش افزوده طلا داره مقلطه میکنه. مالیات بر ارزش افزوده رو خریدار میده نه طلافروش. یعنی شما کارمند محترم اگر طلا بخری میگن 8 درصد هم بیشتر بده بابت مالیات بر ارزش افزوده. خیلی واضحه...
در ضمن من نه کارمندم نه طلافروش مغازه دارم و با دارایی هم متاسفانه سروکله میزنیم.
اصل موضوع بدين شكل هست كه پايه اين ماليات برمبناي مصرف است.
اين نوع ماليات ميخواهد (به استثناي مواردمعاف) كساني را كه مصرف بيشتري دارند مشمول ماليات بيشتري كند منتهي اينكه بخواهند بروي سكه كه به نوعي شبه پول هم هست ماليات ارزش افزوده وضع كنند صحيح نيست.
اين ماليات زنجيره اي دارد كه مصرف كننده نهايي مي پردازد.
يعني بايد درانتهاي زنجيره مشخص ، قطعي ، وصول و قطع شود.
حال دولت هرجيزي را كه جزو موارد معاف نيامده را مشمول كرده ومواردي كه عملا به مصرف نهايي نمي رسند راهم مثل سكه مشمول مي داند.ازطرفي سكه حكم شبه پول رادارد و سرعت نقد شوندگي آن بالاست مثلا فرض كنيد 10عددسكه 100توماني بدهيد تا يك اسكناس 1000توماني بگيريد.كجاي اين معادله مصرفي اتفاق افتاده؟ضمن اينكه دارنده اين سكه ممكن است چند روز بعد آنراباپول معاوضه كند پس باز دوباره واردبازار شده ومشمول ماليات ارزش افزوده ميشود كه خلاف زنجيره ي مصرف و ماهيت اين ماليات است چراكه ارزش افزوده اي دراين مبادله اتفاق نيافتاده است.
ليكن چون مباني اطلاعاتي دولت ازكاركرد اصنافي مثل طلافروشان پايين است ازاين راه سعي ميكند ازكاركرد آنها هم اطلاع كسب كند و ماليات عملكردخودشان را هم وصول كند.
به هرشكل اگر كارمند ماليات مي دهد و كاسب نمي دهد مشكل درشكل كار است واينكه دوطرف را مقابل هم قراردهيم صحيح نيست چراكه همين الان هم به اندازه كافي گسست اجتماعي درجامعه داريم.
ضمنا من يك كارشناس مالي هستم لذااميدوارم كسي نگويد من طلا فروشم.
والسلام
مالیات جایی معنا داره که امکانات به مردم بدهند... ما که پول بنزینمون رو با انگلیس مقایسه می کنیم آیا میزان درآمدمون رو هم مقایسه می کنیم؟ آیا می دونیم کسی که کار نداره چه قبل از این کار کرده باشه یا نه حدود 500 پاوند میگیره که از مالیاته کسانی هستش که کار میکنند.
به نظر من اصل مالیات بر ارزش افزوده در ایران مسخره ست چون پیامدی برای مردم نداره به جز کم شدن از حقوقی که مالیاتش رو دادن و بابت خرید اجناس هم باید مالیات بدن
بایدازطلافوشان مالیا ت گرفته شود کارمندبیچاره چه کارکرده قبل ازدریافت حقوق باید مالیات ازحقوقش کسرشود.
به نظر این حقیر صد رحمت به نزول خورها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
کافر همه را بی کیش خود پندارد خوب شد شغلتم فهمیدیم
نظام مالیاتی ایران واقعا مسخره است. من حقوق بگیر مالیاتی که درطول یک سال به دولت می پردازم از یک طلا فروشی که حداقل ده برابر بنده درآمد داردخیلی بیشتر است
همه طلاهاتون رو بفروشید مغازه رو هم بدید اجاره پولهاتون رو بذارید بانک .آب از آب تکون نمی خوره هیچ وضع اقتصاد کشور بهتر هم می شه . اگر زنها نباشند و ازتون خرید نکنند و هی طلاجاتشون رو عوض نکنند یه روزه ورشکستی عزیز . درد اینجاست که دزد نمی تواند بر دست دست دستبند زند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
آقا بهلول در جمله آخر شغل خودت را معرفی کردی؟
اووووو ه چه خبره اقا همه شما سر کارین همیشه کار دولت اینه فقیر و بندازه جون غنی بنزین و یادتون هست یارانه چی اگه بدووووووووونین چه خ خوابی دیدن بزا بسنذاز طلا و سکه تو خونه هاتون ای جون
اقا تواصلا از اقتصاد چيزي اطلاع داري
ان ماليات بر درامد است ايت ماليات بر ارزش أفزوده كه همان كارمند پرداخت ميكند
طلا يعني همان پول رايج كشور منتهي به نوع ديگر
پس براي نقل و انتقال تومانً هم بأيد ماليا كذاشت

به قول ترك زبانها

بودا اشكين سوريركي من ده ممقا نيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
اصن شما درست میگی!!! پس چرا 8 درصد و از مشتری میگیرید؟؟؟؟!!
دولت فقط زورش به کارمندا میرسه وگرنه از اونایی که هزار میلیاردی وام میگیرن و طلا فروشن یا ماشین خارجی وارد میکنن که مالیات نمیگیره
يك كارگاه ريخته گري فولاد خام را ميحرد و دوب مي كند و قطعه مثلا چدني را به شكل مورد نياز سفارش دهنده ريخته و تحويل ميدهد برابر قانون براي خريد مواد مانند فولاد و انر‍ژي و ابزار عوارض 8 درصد ميدهد هزينه هاي مانند دستمزد كارگران و احاره كارگاه را هم ميدهد حال كه محصول اماده شده است محصول نهائي را با 8 درصد عوارض ميفروشد ژپول كالا به حساب شركت مي رود و عوارض را كه امانت گرفته در اظهارنامه درج ميكند و با توجه به عوارض پرداهت رده براي خريد ها مابه التفاوت را بايد به حساب دارائي بريزد و اين مثال قانون است حال بفرمائيد درگري چه فرقي با اين موضوع دارد و چرا بايد ريحتگر بفهمد ولي زرگر ها فقط ان قسمت را بفهمند كه از ملت 8 درصد بگيرند ولي در موقع دادن حساب غوغا ا كنند و دولت كوتاه بيايد
اگر دولت بخواهد به اين باند مافيا باج بدهد يعني كليه كازگاه ها را دولت تشويق به اعتصاب و كارشني خواهد كرد تا كشور بهم بريزد
سلام
مطمئن باشید،کسی که سرمایه ومغازه ی چندمیلیلردیش روتوصنف طلا قرارداده با یک کارمند محترم که سرمایش توجای دیگه ای میچرخونه وفقط ازوجودشخصیش برای کسب درامداستفاده میکنه یکسان نیست. ناگفته نمونه که چنددقیقه ناچیزی که اکثر کارمندهامفیدکارمیکنندوحقوق کامل ازبیت المال رودریافت میکنندرو عالم وادم میدونند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
سرمايه اش را چجوري زياد كرده ؟با كلاه گذاشتن سر كارمند بيچاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
بمیرم برای طلا فروشها که از خروس خون تا بوق سگ جووون میکنن!،،
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
نه اینکه شما سرشار از هوش و ذکاوت و هنر و تحصیلاتیییی!!!
اميد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
1-طلا يك كالاي تجمليه كه ارزش افزوده توليد نداره
2-يادآوري ميكنم بالاترين جرم در ايالات متحده آمريكا نپرداختن مالياته.
3-سرمايه و مغازه چند ميلياردي بابت دلالي در بازار طلا بدست اومده.
4- كسانيكه واقعا لياقت دارند و عرضه توليد رو دارند بايد كار كنند نه دلالان.
5-طلا فروشان بايد ماليات بدهند ولاغير.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
ايول
توي خيلي از ادارات شروع ساعت كار از 7 صبحه ولي تا ساعت 10 طرف رو نميتوني پيداكني يا داره سلام احوالپرسي ميكنه يا داره صبحانه ميخوره يا توي اينترنت ميگرده بعضي وقتها هم كه كارش زود تموم ميشه حوصله كار كردن نداره 2 ساعت كار ميكنه و كم كم حاضر ميشه واسه رفتن به خونه
بعدش هم كه حقوق ميگيره ميگه مال من كمه
بی خودی زور نزنین سه چهارم طلا فروشان عرب ها هستند و آن ها اینقدر در مملکت ما قدرت دارند که اگه زیادی زور بزنید سهمی از مالیات را به خودشان بر می دارند و این در مجلس و ... تصویب می شود
بنظرم دوستانی که سنگ کارمندا رو به سینه میزنن و دم از مالیات میزنن برن یه نگاهی هم به ساعت کار مفید در کشورها بندازن بعد ببینن بخاطر حضور مبارکشون در محل کار که هیچ کار مفیدی انجام نمیدن چه پولی دارن میگیرن و چقدر دارن مالیات میدن
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
عزیز جان با حقوق یک ماه یه کارمند معمولی حتی نمیشه یه قطعه طلا گرفت ، حالا از همین حقوق یه مبلغش رو قبل این که به دست کارمند بدبخت برسه دولت به عنوان مالیات کسر میکنه و دوباره از همون حقوق اگه قرار بر خرید از طلا فروش ها داشته باشه دوباره یه مبلغ دیگه هم طلافروش ها به عنوان مالیات ازش میگیرن که انشالا یه زمانی اگه دلشون خواست به دولت مالیات بدن !حالا حسابش بکنید که کارمند کار نمیکنه و با امدادهای غیبی کار مردم کم و بیش داره راه میفته!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
درصد مالیاتشون نسبت به پول مفت دریافتیشون از شما بیشتره. نکته بعدی شما که نشستی تو مغازه داری کوه می کنی ؟!!! روتو قربون !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
ما که نرفتیم شما که رفتین برامون بگین اونجا شرایط کار چه جوریه و کارمندا چه جوری کار میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میگم مثلا طلا فروشا چه قدر کار مفید برای مردم انجام میدن که تو سنگشونو به سینه میزنی؟؟؟؟؟؟ نماینده مجلس چی؟ یه دانشجو چه طور . مشکل ما اینه که به جای اینکه از خودمون انتظار داشته باشیم مدام از دیگران انتظار داریم. ایا یه خانم خونه دار مدام در حال کار یه اقای دکتر چطور ؟ مشخصه همه یه وقتایی کار دارن یه وقتایی ندارن تراکتور هم یه وقتایی کار میکنه یه وقتایی نه پس وقتی کار نیست باید مدام روشنش گذاشت؟؟؟؟؟. و اینو بدون اگه دکتری بیکاره اگه کارمندی بیکاره و غیره به این خاطره که مدیرش بیکاره و یه مدیر بیکاره چون تفکر خلاق نداره که چرخه کار رو بچرخونه چون تخصص اون میزو نداره و همین طور برو به نتیجه میرسی چون درد جامعه ما رابطه اس نه ظابطه و هر کی هرجاس نه سر جاس. از دید دیگه کارمندای عزیز ما اتفاقا خیلی کار می کنن و زحمت کشن مشکل اینه که متاسفانه درصدی اداب کارمندی ندارن و اتفاقا دودش به چشم خودشون میره. تو فرنگ طرف بیکاره چه جوری ساعت مفیدش بالا میره؟ مثلا پنج نفر جایی کار دارن تو ایران که قربونش برم کسی نوبت رو رعایت نمی کنه طرف داره با من صحبت میکنه همزمان ده نفر دیگه ده تا سوال می پرسن و اون بیچاره باید پاسخ ده نفرو در ده ثانیه بده ماشا... بی طاقت هم هستیم ولی ایا شما چنین چیزی رو در فرنگ می بینید ! اصلا محلتون نمیذاره اگه وسط حرفش با یه ارباب رجوع دیگه بپرین و من خودم دیدم حتی اگه این صحبت نیم ساعت طول بکشه. ما تو ایران چنین فرهنگی داریم؟؟؟؟؟؟ و حالا حساب کنید ده تا ارباب رجوع اینطوری داشته باشه با این فرهنگ که باید تا اخرین سوالشو پاسخ بده ده تا میشه 5 ساعت در حالیکه ایرانیه میشه پنجاه دقیقه. مردم ما مردمی عجولن و اتفاقا کارمندای ما مردمی فرزن. شما سرعت کارمندای صدور کارت پرواز ایران رو با یه کشور دیگه مقایسه کنید چقدر ارام چقدر کند به طوریکه ما هرجا میریم حوصلمون سر میره حالا تو ایران کارمنندای این بخش مثل ماشین کار می کنن . حتی فاصله هامون اینقدر کمه که کوچکترین وقتی تو این بین تلف نشه یا کسی نتونه بیاد وسطمون. به جای اینکه مثل طوطی حرف یه عده رو بلغور کنیم بهتره کمی فکر کنیم. مردم ما و کارمند ما فرهنگ کارمندی و ارباب رجوعیشون ضعیفه نه اینکه کسی کار نمی کنه .سرعت کاریمون بالاست چه منه ارباب رجوع چه شمای کارمند مثل رانندگیمون!!! مطمئن باش اگه یه خارجی بیاد اصلا نمی تونه تو ایران کار کنه پا به فرار می زاره چون دیونه میشه.
مالیات کارمندان آخر کار یا موقع باز خرید به ایشان یکجا برگردانده میشود ولی مالیات طلا فروش ها نه.طلا را مردم میخرند بعنوان پس انداز وسرمایه.طلا را مصرف نمی کنند.شاید سیاست کلان دولت حذف این شغل است. تا پولها بسوی تولید سوق داده شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
کاش واقعا دولت چنین هدفی داشته باشد.
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
عجب توهم جالبیه که مالیات کارمندا رو آخر سر بهشون برمیگردونن!! اصلا فرض بکنید که واقعا اینطوری بوده باشه واقعا تو سنین پیری این پولی که به عنوان سنوات و ذخیره مرخصی به کارمندان دولت میدن به چه درد یه پیر مرد یا پیر زن میخوره!!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
شمالی (مجید)جان:
پولی که هنگام بازنشستگی پس میدن پولی است که بابت صندوق بازنشستگی ماهیانه از حقوقت کسر میشه،است نه مالیات.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
شمالی! اون پولی که بعد از بازنشستگی به کارمند می دن از محل حق بیمه ایه که هرماه پرداخت می کنه و ربطی به مالیات نداره! تو هم می تونی خودت رو بیمه کنی تا حقوق هنگفت بازنشستگی دریافت کنی ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
ی چیز که نمیدونی نگو اون پداش که موقع بازنشستگی می دن به اسم سنوات بازنشستگی از کارمند کسر میشه و ربطی به مالیات نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
همشهری ابروی منو بردی اصلا مفهوم مالیات و کاربرد اون رو میدونی؟ مالیات گرفته میشه تا صرف زیر ساختهای کشور شه و هر کی که درامد بیشتری داره باید مالیات بیشتری بپردازه تا سهم بیشتری در ابادانی کشورش داشته باشه. شما دارید قشر طلا فروش رو با کارمند مقایسه می کنید که حقوق یک ماه کارمند برابر سود یک روز طلافروشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! در مورد طلافروشیهایی هم که تعطیل کردن دولت باید شدت عمل به خرج بده و مجوزشون رو لغو کنه با جریمه. ما در قران کریم هم داریم که مال فقیران در مال سرمایه دارن نهفته اس یعنی اگه ادمه دینداری هم هستیم وظیفه دینمونه که مالیات بدیم تا رفاه شامل حال همه باشه و همه احساس رضایت کنن .نه اینکه ضعیف ترین اقشار مالیات بدن و برعکس قوی ترین اقشار به شکل ها و عناوین مختلف ازین مسئله سرباز بزنن و نتیجه چی میشه فاصله طبقاتی فقیره روز به روز فقیرتر و پولداره روز به روز پولدارتر. خیلی زشته یه سرمایه دار برای فرار از مالیات مثلا اسم شعبه هاشو مدام تغییر بده تا از مالیاتشون دریره!!!!! صنایع غذایی- کارخانجات و خیلی جاهای دیگه باید مسئله مالیات جدا پیگیری شه. البته دولت هم باید اثر پرداخت مالیات این اقشار رو نشون بده تا اعتماد نسبت به دولت بالا بره و فرهنگ قشنگ مالیات در کشور نهادینه شه اونوقت کمتر باید بچه های نازی رو ببینیم که تو سرمای زمستون در حالیکه سه یا چهارسالشونه نشستن کف زمین یخ دستمال میفروشن. اخ که هنوز دیدن دو تا بچه ناز تو میدون ولیعصر قلبمو اتیش میزنه تو سرما کف زمین. یا مدارس مجهزتر . ابادانی بیشتر شهر ها و روستاها نه اینکه صادر بشه پول مالیات مردم به بعضی کشورها اینا اعتمادسوزه و باید دولت بفهمه به ضرر حکومت مردم و کشوره در نهایت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
ظاهرا"این دوست عزیز کارمند نیستند که بدونند اونی که به کارمندان بر میگردونند حق سنواته نه مالیات. شایدم ایشون از مابهترون و طلافروشن و نمیدونن کارمند بعد از بازنشستگی باید با حقوق بازنشستگی اگر بهش بدن زندگی کنه ولی طلافروشه تا آخر عمر وضعشون توپه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
نظراتت کلا غیر کارشناسی ( من درآوردی ) می باشد
طلا فروش حیا کن
مملکتو رها کن
قانون برای هم باید یکسان باشد ، عقب نشینی از قانونی که مجلس تصویب کرده ، باج دهی است
من به شخصه واقعا خوشحالم که این بحث ها داره توی مملکت باب میشه!! مالیات یعنی طلبکاری مردم از دولت و این یعنی بهبود پاسخدهی دولت به مردم... عزیزان من سیستم مالیاتی حالا چه یک درصد چه بیست و پنج درصد منافع غیر مستقیم زیادی هم برای دولت و مردم داره. مطمن باشید شفافیت مالی و مالیاتی باعث میشه که فساد توی جامعه کم بشه. این فسادهای چند ده هزارمیلیاردی بدلیل نبود این شفافیت است!! شما برین در مورد سیستم مالیاتی آلمان تحقیق کنید ببینید اونا چطوری رابطه بین مردم و دولت رو نظام مند کردند...
از این شروع کنید:
http://en.wikipedia.org/wiki/Taxation_in_Germany
باید مالیات گرفته شود مگر طلا فروشان تافته جدا بافته جامعه هستند که مالیات ندهند من از دولت محترم تقاضا دارم به شدت با این قشر مرفه بی درد برخورد نماید تا حق امثال ما پایمال نشود وگرنه همه شما مسئولید
طلای نو میشه بدون فاکتروخرید ومالیات هم نداد.
100% باید مالیات از طلا فروشان بگیرند مگر در کشورهای دیگر برای صنف طلا فروشان استثنا غائل میشوند تنها در موارد تولیدی مثل کشاورزی و کارهای بسیار سخت مالیات های کمی گرفته میشه. ولی در کل سیستم مالیاتی ایران مشکل داره و برخی از شغل ها براحتی از مالیات فرار میکنند و بعضی از شغل ها هم مالیات منصفانه ای گرفته نمیشود
تا آن حد که سواد بنده قد می دهد مالیات ارزش افزوده را مصرف کننده ها می دهند ربطی هم به کاسب و کارمند ندارد با اظهار نظرهای موجود واقعیت این است که اکثرا بی سواد هستیم
اینکه گفته میشه از کارمند مالیات گرفته میشه پس باید از اصناف هم گرفته بشه درست نیست دولت برای کارمند کار ایجاد کرده ساختمان و محل کار وسایل کار و غیره آب و برق رایگان در اختیارش قرار داده کارمند از خود سرمایه ای خرج نکرده تازه نیم ساعت هم کار نمیکنند خوب مالیات هم باید بگیرد ولی کاسب خرده فروش بیچاره همه چیز را از جیب میدهد سرمایه , وسیله , پول آب و برق دیگر چیزی برایش نمیماند
یه نکته چرا طلا فروشا موقع دریافت 8 درصد ارزش افزوده فاکتور رسمی نمیدن ایا این یک خلاف بزرگ نیست چرا اتحادیه توانایی الزام اعضائ خود به ارایه فاکتور رسمی نمونه دارایی نیست
لااقل مدتی سکوت کن ای متفکر اقتصادی دولت محمود و تائید کننده حرکات اقتصادی آن.
از طلا فروش دزدتر خودشه. وقتی طلا گرمی 100 تومن بود جوری تند تند روی ماشین حسابش محاسبه میکرد که حدود گرمی 230 تومن برام تموم میشد. حالا در مغازه هاشون رو میبندن و توی خونه شون طلا میفروشن و مالیاتی هم نمیدن!!!
من پار سال برای همسرم یک گردنبند خریدم در فاکتورش 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه کرده خوب اگه نمیده چرا مالیاتش را از ما گرفته لطفا اگر میشه بفرمایید چگونه میشه فاکتورش را ارسال کنم تا در سایت قرار دهید.
با تشکر
درود بر رفیق دکتر جمشید پژویان واقعا گل گفتی تاواریش جمشید
حالا مگه ، از اونهایی که موفق شدیم مالیات بر ارزش افزوده بگیریم ، چه اتفاق موثری در اقتصادمون در طی این چند سال اخیر ایجاد کردیم ، که حالا با نگرفتن از طلا فروشها ، اون اتفاق دیگه نمی افته؟
دولت باید مالیات را از همه بگیرد و اگر کسی هم نمی پردازد طبق قانون مجازات کند. طلا که کالای ضروری نیست. بگذارید تمام طلافروشان بسته باشند به کجا ضرر می رساندیا کسی از گرسنگی میمره؟
من با نظرآقا مجتبي كاملا موافق هستم.چون براي خريد طلا ما 8درصد ماليات وارزش افزوده ميدهيم و بعد از چند ماه كه قصد تعويض طلا رو داشتيم با35درصد كمترطلارا فروخته ومجددا درهنگام خريد طلاي جديد ماليات وارزش افزوده ميدپردازيم و براي يك قطعه طلا شايد چندين نوبت ازرش افزوده پرداخت كنيم و درجواب اين دوستمان كه ميگويد ماليات كارمندان دراخربه انها برگردانده ميشود بگويم مبلغ آخر سنوات و پاداش بازنشتگي هست نه ماليات و اين مبلغ درطول خدمت كارمند به صورت ماهانه از حقوق كارمند كسر و نزد صندوق بازنشتگي ،بيمه و... نگهداري و جداي از سود ي كه اين پول در طول سالها دارد مبلغي با توجه به سنوات خدمت كارمند به او بازگردانده خواهد شد. وبرگشت ماليات فقط درمناطق آزاد تجاري قابل انجام است.ودرجواب اين دوستمان كه ميگويد فولاد هم ذوب و ارزش افزوده به آن تعلق ميگيرد بايد بگويم كه مقايسه فولاد با طلا كه كالاي بسيار باارزش تر از فولاد است بسياراشتباه و كودكانه است به طور مثال با فولاد تيرآهن ساخته شده و دريك ساختمان براي سالهاي طولاني مورد استفاده قرارميگيرد وشايد درطول 30سال يكبار ماليات وارزش افزوده پرداخت شود ولي براي طلا كه معمولا درمدت كوتاهي تعويض ومرتب ذوب ميشود گرفتن چندين باره ارزش افزوده خريد از مشتري صحيح مي باشد.!!!
بابا مالیات بر ارزش افزوده داریم . حق روستا داریم . ابونماه نگهداری طلا تو دست زنها یادشان رفته بگیرن . حق پاساژ . و..... خلاصه یک گرم طلا اگه ده بار خرید و فروش بشه به قیمت خودش برا دولت اورده داره بعد هم میخوان جوانها ازدواج کنند . از اونور طلافروشها 10 مدل فاکتور دارن که اینو به دولت نمیدن . خلاصه پیشنهاد اینه که بگن هر طلا فروش مثلا سالی 50 میلیون بده دیگه کاری نداشتنه باشن وگرنه مردم بیچاره میشن بین خرید و فروش گرمی 25000 تومان فرقه بابا این پول دود شد
بحث جناب پژویان درباره گرفتن مالیات کاملا صحیح است ، اما در باره اینکه می گویند طلا کالای ضروری نیست و بگذارید تمام طلا فروشان بسته باشند به کجا ضرر می رساند ! را واقعا باید با تامل نگریست ! آقای پژویان یا شما سواد اقتصادیتان ته کشیده که این بعید است ویا دارید عوام فریبی می کنید و فرافکنی و دیگران را نادان می پندارید ! اگر درک آماریتان و تحلیل هایتان واقعی تر بود من هم بعنوان یک فردی که خوانده شاید می توانستم از صحبت هایتان دفاع کنم ! البته ایشان در دولت دکتر احمدی نژاد بیشر از پیش مطرح شدند و شناخته شدند و مردم نام دکتر پژویان را فرا گرفتند،
بنظر بنده اگه دولت شروع کنه تو تمام صنف ها این بساط مغازه داری و حجره داری رو جمع کنه و بجاش فروشگاههای با نام و نشان مشخص و ثیت شده با نرم افزارها و سیستم فروش کاملا مشخص جای این بازار و حجره رو بگیره کلا مشکل حل میشه. آخه کجای جهان متمدن دیدید که یه حاجی بازاری کل واردات و فروش یه قلم کالا رو در دست داشته باشه (با حداقل سواد) و به هیشکیم جوابگو نباشه؟؟؟؟؟
حالا چقدر هم که اعتصاب کردند ما بیچاره شدیم! آخه نیست طلا مثل نون و آب میمونه نکنه یک وقت با این اعتصابشون ما رو به کشتن دهند!

ولشون کنید بابا همین که در دکونشون تخته شده بسه. اصلا محلشون رو نگذارید. یا مثل همه مردم و سایر اصناف باید مالیات بدهند یا برن دنبال کار و کاسبی دیگه.
رييس شوراى رقابت ترا بخدا يك كارى كن ماشين ارزون بشه اين هنر است جيب مردم را خالى كردن نه تنها هنر نيست مسئوليت شرعى هم دارد اخر برادر طلا يك فلز است روى ان كار ميكنند قيمتى پيدا ميكند والسلام
بولوتوس فردی 100 سکه دارد و فردی دیگر 1 سکه
تو پول کدام یک را خواهی گرفت
سرورم فردی که 1 سکه دارد زیرا فردی که 100 سکه دارد قدرت زیادی نیز دارد
آقای دکتر ریاست سابق شورای رقابت مالیات بر ارزش افزوده یعنی تبدیل یک ماده خام به یک جنس قابل استفاده و مالیات بر ارزش افزوده را از کالای ساخته شده می گیرند نه اصل و ذات کل آن ماده خام. ضمنا آقای دکتر کارهای اشتباه شما در شورای رقابت یکی از دلایل افزایش قیمت کالا ها مانند خودرو در دولت قبل بود. لطفا علم خود را به روز رسانی کنید.
جناب شمالی
مالیات کارمند هیچوقت به خودش پرداخت نمیشه اونی که شما میگید پاداش پایان خدمت است که طبق قانون بهش پرذاخت میشه درثانی کسی هم که بازخرید میشه کسوراتی که ازش کم کرده اند وبه صندوق بازنشستگی دولت ریخته اند اونا بهش میدن نه مالیات را.واون شخص دیگه بازنشسته حساب نمیشه .اون پول هم مطابق اون سالی که ریخته همان مبلغ رابهش میدن مثلایکنفردرسال 68استخدام شده وازش 1200تومان بازنشستگی کسرکرده اند اگرهمین حالا بخوادبازخرید بشه همان 1200 تومان رابهش میدن .
خیلی بد است که تو هر موردی که به ما مربوط نمیشه و تخصصی در آن مورد نداریم نظر میدهیم!
این آقای پژویان را نباید در دولت قبلی فراموش کرد! که هر چه گرانی خودرو بود از جانب ایشان بود!
با تمام ارادت به کارمندان دولت، یک نفر کارمند دولت بطور متوسط 16 سال درس خوانده و نخوانده بالاخره حقوق ماهیانه و ثابتی دارد که بر پایه همین حقوق و اضافه کاری هایش برنامه ریزی میکند و در خیلی از موارد از امکانات دولتی از قبیل وام و تسهیلات دولتی به خرید منزل و خودرو و مایحتاج دیگرش میرسد و ،،،،،،،،،
حالا یک نفر کاسب در هر مورد( پارچه فروش، سوپری، لوازم خانگی، آهن فروش، و ،،،،،،،،،)و(طلافروش) که مور خطاب من و شماست با حداقل چندین سال (حداقل 15 سال) پادویی و شاگردی کردن مورد قبول اهالی بازار قرار بگیرد یا نگیرد، تا این مرحله حداقل بیش از 30 سال از عمرش را جهت کسب آبرو و اعتبار بین اهالی بازار خرج کرده است، حال با همین اعتبار و آبرویی که کسب کرده باید با گردن کج کردن بین بزرگان بازار سرمایه مادی اعتباری برای خودش فراهم کند! تازه از این به بعد به اسم کار کردن برای خودش! برای دیگران کار میکند و تنها درصدی درآمد نصیبش میشود که آنهم اگر به رکود و ،،،،،،،،نخورد بعد از چندین سال دیگر بتواند با سرمایه مادی که کسب کرده به ادامه فعالیت اقتصادی بپردازد که باز حداقل سنش باالای 40 سالگی میرسد! و از این به بعد که فکر میکند برای خودش کسب درآمد میکند! تازه فشار کارهای قبلی و انواغ استرس ها به سراغش می آید! هر روز از ساعت 8 صبح که از منزل بیرون می آید تا 8 شب باید روی پا ایستاده و اگر مشتری داشته باشد هر چه انرژی داشته باشد برای چانه زدن با مشتریها خالی کند و بعد از آن هم با خستگی از کار روزانه به منزل برود و فردا صبح دوباره روز از نوع و روزی از نوع! حالا ،،،،،،،،،،،، امثال شما و دیگران برایش تصمیم میگیرند و می بینند که دارد یا ندارد! بدهد یا ندهد! و ،،،،،،،،،،،!!!!! خلاصه خیلی از کارها که به ما مربوط نمیشود را دخالت میکنیم و نداسته گناه دیگران را به گردن میگیریم!!!
مي گويند معلمي به شاگردش گفت : بگو الف، او هيچ نگفت. بعد از چند بار تكرار معلم خسته شد و از او پرسيد من كه مي دانم بلدي چرا نمي گويي؟ شاگرد گفت اگر بگويم الف تا "ي" را بايد بگم.
حال طلا فروشان ماليات از جيب خودشان كه نمي دهند كه ضر كنند پس چرا اعتراض مي كنند؟
دليلش كاملا مشخص است. دولت براي احقاق حق خود يعني ماليات آنها را ملزم خواهد كرد كه فعاليت خريد و فروش خود را شفاف كنند تا ماليات را كه از مشتري مي گيرند كامل به دولت پرداخت كنند.
در اين ميان يك سري عمليات غيرشفافي كه دارند و عمده سود آنها از آنجاست نيز فاش مي شود و لذا ديگر نمي توانند آن درآمدهاي كذايي را داشته باشند . والا پول طلا را مي گيرند ماليات را هم ميي گيرند و اين ماليات كه پول دولت است چندماهي در دستشان است و با آن كار ميكنند و بعدا قسمتي از آن را به دولت پرداخت مي كنند پس مشخص است نه تنها ضرري نمي كنند بلكه سود هم مي برند اما از جاي ديگري ضرر مي كنند كه هم نمي توانند آن را فاش بگويند و هم نمي توانند از آن دست بردارند و آن را از دست بدهند.
بنده یک قطعه طلا عوض کردم حتی ازطلای خودم یک کمی کمتربودودرآخر740000تومان اضافه پرداخت کردم بعدازاعتراض گفت 240000 تومان مالیات که دولت کشیده رو ی آن مشتری بایدپرداخت کندمتأسفانه اگرنظارت نباشدفقط مردم ضررمی کنندنه طلافروش
سلام جای بسی تاسف هست که اخذ مالیات در این مملکت هنوز نتوانسته سر و سامان بگیره البته باید بگویم دستهایی هس که دوست ندارند این کار انجام بشود به هر حال قربانیی بهتر از کارمند و کارگر نیست و دست به نقدترجهت پرداخت مالیات ناعادلانه.
طلا فروشان پول دار و طرفدار روحانی هستند حال چطور روحانی می تواند از انها مالیات بگیرد یا بر علیه انها کاری صورت دهد. این است دولت تدبیر و امید
اگر از كارگر و كارمند اول ماه مالياتشان را كسر مي كنند پس همه اصناف از جمله طلافروشان بايد مالياتشان را بدهند اگر نمي دهند دولت بايد بگيرد اگر هم مي خواهند ببندند براي مردم بهتر مي شود
تا در این کشور همانند دیگر ممالک برای اجرای قانون ،مجازات سنگین اجرا نشود همینه که هست ، هیچ وقت عدالت اجتماعی صورت نخواهد گرفت بقول دکتر طلا فروشی نباشه چی میشه؟
مالياتي كه از كارمندان گرفته مي شود منطقي به نظر نمي رسد زيرا وقتي شما براي خريد هرچيزي ماليات برارزش افزوده مي دهي ديگر ماليات بر درآمد يا حقوق واجرت ماهيانه مفهوم ندارد ودر واقع ماليات مضاعف است واين درمورد ساير اصناف هم صدق مي كند چه طلا فروش باشديا يك واحد توليدي و..
چراطلافروشای محترم روزایی که اونس به1900دلاررسیده بود وصحبت از دلار5000تومنی بود اعتصاب نمی فر مودنداز خوشحالی هم درپوست خودشون نمی گنجیدن.چون بایک ونیم برابر شدن اونس و5 برابر شدن دلار سرمایشون قراربود7ونیم برابر بشه.اونوقت اگه می گفتن مالیات طلافروشی بشه 30 درصد،صداشون در نمیومدچون هزینشو مردم هول ودستپاچه که هجوم آورده بودن برای خرید طلا می پرداختن.
اصل مالیات برارزش افزوده بدین شکل است که تولیدکننده اگر کالایش 100تومان باشد 108تومان میفروشد یعنی 8درصد ارزش افزوده ونفر بعد اگر این کالا را120تومان میفروشد باید به مابه التفاوت آن یعنی 12تومان ارزش افزوده بگیرد وپرداخت کند درصورتی که این روند انجام نمیشود ومجددا"به کل 120تومان 8درصداضافه میشود واداره دارایی این موضوع رااطلاع رسانی نمیکندوتا چند دست این مالیات رامیگیرد ومیگوید خوب اینها که میدهند پس بگیریم وچه کسی ضرر میکند مصرف کننده آخر این یک نکته نکته بعد این که این بنده های خدا دردارایی سیتمی ندارند که بتوانند
به عنوان مثال بصورت دقیق مالیات بگیرند وعلت اینکه مخالفت میشودچون نمیتوانند اداره دارایی عدالت رادرست اجراکند پس این دومین اشکال این بنده های خدا معلوم نیست توی دارایی چکارمیکنند مثل اینکه فقط حقوق میگیرند وروز راشب میکنند
با سلام خدمت موافقان و مخالفان
اولا شفاف شدن فرایند خرید و فروش به نفع همه است طلایی با اجرت ساخت واحد در مغازه های مختلف قیمت های متفاوت داره یکی میگه ارزش افزوده نمیگیریم اون یکی میگه میکشه روش
دوما خرید و فروش تحت شبکه باشد تا عملکرد فروشنده ها بیشتر شفاف بشه
متاسفانه در کشور ما بخش خصوصی همیشه از مالیات و بیمه و مقررات مشابه فرار میکنه دولت باید کارگروهی تشکیل بده و در این موارد با نظر کارشناسی عمل بشه
به نظر من مشكل خانوما هستن اگر طلا نخوان و به شوهر هاشون گير ندن مشكل طلا بهتر مي شه
بعید می دانم که یک مغازه دار از هر نوعی سالیانه به اندازه دو ماه یک کارمند با حقوق متوسط، مالیات بپردازد. آخه مساله این است که بازاریان تحت حمایت افرادی خاص هستند.
بی خیال ببندید برید یه شغل دیگه واقعا اگر نمی صرفه!!!والا
آقای دکتر مگر طلا پشتوانه سرمایه این مملکت نیست که این گونه می گویید؟صورت مسئله را پاک نکنید. مشکل را حل کنید. این مشکل زمان دولت سابق هم وجود داشت.
وضع مالیات بر ارزش افزوده به نفع طلا فروش شده چون اون رو از مردم می گیره اما به دولت نمی ده!
من یه کارمند بخش خصوصی هستم حاضرم مالیات حقوقم با مالیات طلا فروشهای عزیز عوض کنم
بد نيست يه موسسه بين المللي بياد تو ايران كار طلافروشهاي ايراني (كه در واقع دلال هستند) آناليز كنه ببينيم ارزش و تاثير كار اين دلالان در توليد ناخالص ملي چقدر است و ميزان ساعت كار مفيدشان چقدر؟
شما اگر گرسنه باشي و بري يك رستوران غذا بخوري 8 درصد ماليات ارزش افزوده بايد قبل از خوردن غذا پرداخت كني در حاليكه اصلا غذا خوردن جزو درآمد حساب نميشه حالا چرا بايد طلا فروش اين ماليات را نپردازد جاي سوال دارد؟
سلام میگم من هم کارمند دولت هستم و به نوعی خدماتم را به دولت میفروشم این مالیات بر ارزش افزوده به من هم تعلق می گیرد یعنی دولت این مالیات را به من هم می دهد ؟ :-)
بی خیال ما که مالیات می ذیم بسه .... منظورم کارمنداست...
در ضمن ما جزو اون دسته ایم که کار زیاد می کنیم اما حقوق کم می گیریم..
(قرار دادیها)
بی عدالتی تو مملکت ما بی داد می کنه
اگر دولت شل بگیری سفت زمیت می خورد.اگر قانون است اجرا کند.با اعتصاب یک گروه که معمولا کله گنده های آن صنف هستند که بقیه را وادار به اعتصاب می کنند نباید قانون را زیر پا بگذارد.یک طلا فروش یک سکه طلا را با یک دست می خرد و با دستی دیگر می فروشد وفقط 30 هزار تومان از همین یک قلم بسیار کوچک سود می برد.ببینید یک کارگر یا نانوا یا راننده و...جقدر باید زحمت بکشد تا این پول را بدست بیاورد.
امان از بیسوادی که نابودمان کرد. مالیات ارزش افزوده کاری به مالیات عادی ندارد. مالیات عادی رو داده ایم ومی دهیم مشکل ارزش افزوده است که مردم میدهند نه طلا فروش . 8 سازمان قیمت گذاری داریم اما کو یک قیمت واحد. باید دولت کارمند کم کند تا حساب وکتاب درست شود
به کارمندها ی کارت هدیه 100 تومنی میدن ازش مالیات کسر میشه فقط زورشون به کارمندا میرسه
نمیدونم چرا وقتی ایشون رو میبینم یاد قیمت پراید از 7 میلیون به 20 میلیون میفتم.......
شما فکر کردید طلا فروش از مالش میگذره از مردم میگیره میگی نه نگاه کنید . به قبل . گران بشه او ضرر نمیکنه
سلام آقای دکتر پژویان که خودش را اقتصاددان میداند . بفرمایید مگر مالیات ارزش افزوده که دولت از طلافروشان میگیرد از جیب طلا فروش پرداخت میشود .؟ عزیز من این مالیات اگر دریافت شود طلا فروش از خریدار دریافت میکند و عینا به دولت تحویل میدهد چه سودی برای طلا فروش هست ؟ اینکه طلافروشان دغدغه دارند بخاطر ملت است . به این دلیل است که فردی که خرید انجام میدهد به قصد سرمایه گذاری متضرر نشود . مسئله بعدی مقایسه کشورهای دیگر را با ایران اصلا کار درستی نیست کشورهای غربی و ... که مالیات بر ارزش افزوده بیشتری دریافت میکنند آنها منابع طبیعی و خدادادی ندارند ما که کشور اول منابع زیرزمینی و ثروت در جهان هستیم گرفتن مالیات ارزش افزوده معنا و محلی ندارد . ضمنا خیلی از کشورهای جهان که وضعیت خیلی خوبی هم ندارند اصلا مالیات ارزش افزوده هم ندارند . اینکه شما هر وقت میخواهید از مردم پول بگیرید کشورهای غربی و ... را مثال میزنید یک مرتبه هم درآمد نجومی آنها مثال بزنید و یک مقایسه با درآمد یک ایرانی در ایران بفرمایید . ظاهرا همیشه باید سیاه نمایی باشد !!!!!!
تا انجایی که ما میدانیم سال های سال است طلا فروشان در هنگام فروش طلا به خریداران فاکتورها دستی و حتی بدون مهر به مشتریان میدهند و در هیچ جایی ثبت سیستم مالیاتی نمیشود که چقدر در سال فروش داشته اند ومطمئن هستم سازمان مالیاتی اماردرستی ازفروش انان ندارد و اساسا امار خرید و فروششان ابدا شفاف نیست و پس برای انکه بتوان مالیات درست و واقعی از انان گرفته شود ابتدا باید این مشکل را برطرف نمودیعد وارد مقوله های دیگر شد . ضمنا در خصوص تعویض طلای ساخته شده که مشتری قصد عوض نمودن انرا دارد الان بگونه ای است که با سه یا چهار بار تعویض نمودن طلا و کسر مزد ساخت تمامی ان به جیب طلا فروش یا طلاساز می رود و صد درصد به ضرر خریدار تمام می شود .
اقای دکتر شما کسی هستید که با طرح هدفمندی یارانه ها این بلا را به سر مردم آوردید. حالا کاسه داغ تر از آش نشوید. لطفا.
به نظر من چون مالیات را مردم به طلا فروشان می پردازند طلا فروشان هم باید این مالیات ونیز مالیات بر درآمد خودرا به دولت پرداخت کنند واگر پرداخت نکنند به منزله تصرف در اموال دولت بحساب می اید که دولت وقوه قضائیه باید اقدام به وصول این مالیاتها بکند واگر چنین نشود به منزله خیانت دولت به ملت تلقی خواهد شد یعنی دولت باعث شده که مقداری از پول مردم مجانی به جیب طلا فروشان برود در حالیکه مالیات بودجه عمومی مملکت است وباید برای آبادانی مملکت هزینه شود
تجارت طلاT اقتصاد کاذب و پولشویی بیش نیست. حذف مالیات از این قشر جز ایجاد تصور قدرت مافیایی این گروه در دولت، هیچ توجیه دیگری ندارد.
تازه اگر همین مالیات اندک مصوب بطور صحیح و کامل وصول شود!؟
من فقط يه چيزو ميدونم همه شما هاييً كه دم از ماليات ميزنيد مطمعنم خودتون وقتي ميريد طلا بخرين حاضر نيستيد ٨٪ ماليات بديد حالا هي حرف بزنيد كلا ما فقط حرف ميزنيم
و به دلیل عدم شفافیت نظام مالیاتی، سیاست های مالی هم کارا نخواهند بود. همین وضعیت در مورد بازار پول و سیاست های پولی نیز صادق است. با این مدل اقتصاد وضعیت بعد از چندین سال از دولت آقای هاشمی که در ان اصول نظام سرمایه داری و قوانین و شرایط صندوق بین المللی پول حاکم شد کار به جایی نمی بریم. چون حداقل های اقتصاد سرمایه داری رو هم نداریم. اسلامی که قربانش.
واقعیت اینه که دولت حریف مشاغل آزاد نمی شه مگه آن طلا فروش چقدر زحمت می کشه که ساعات کار کارمندان را مقایسه می کنید . طلا فروشی هیچ زحمت یدی و فیزیکی نداره . هم موقع فروش هم موقع خرید دو کله سود می برند.
مردممممممممممم دارند مالیات می دن نه طلافروشها تازه یکی ار دوستان من طلا فروش میگه برای خود ما هم می مونه باز بگید طلافروش مالیات 8/میده مردمممممم میدن
از کارمندها هم بابت پولی که آخر ماه براشون میمونه مالیات بگیرید. این پول ارزش داره مالیات گرفته بشه!
یک دستبند از یه طلا فروشی تو قم خریدم . گفتم پس چرا فاکتور نمینویسی گفت: اگه فاکتور بنویسم کلی باید مالیات بدی میخوای؟ یکی برا من توضیح بده اینو.
از کارمندا ن به دلیل اینکه کار مفید انجام نمیده باید مالیات گرفت ، کار مفیدشون فقط اذیت کردن ارباب رجوع است ، اصلا نباید بهشون حقوق داد ،
مالیات را فقط کارمندان مظلوم باید بدهند؟
بابا
این طلا فروشان خیلی بدبخت اند آنها به نان شب محتاجند . تا کارمندان هستند چرا طلا فروشان مالیات بدهند
چند مورد است که باطلاع طلا فروشان می رسانم
1- زیاد به خودتان زحمت ندهید دولت میگیره با یخ و .....
2- مالیات بر ارزش افزوده قانونس
3- خوبه این آقایان یه مقدار از .... کم کنند
4- شغلی که با استرس و به خوابی باشد مفتش گرانس
اگه زورتان میرسه برید از بنیادها و سازمانهای اقتصادی مثل خاتم الانبیا مالیات بگیرید و الا مالیات ما کاسبها دردی دوا نمی کنه.
بمیرم برای همه طلافروشایی که جواهر رو به قیمت چند برابر طلا میفروشن بعد موقعی که میخوایم همونو بفروشیم میگن جواهر به قیمت طلا...
طلا فروشان کل 8% مالیات بر ارزش افزوده را از مردم نقدا دریافت میکنند اما مودیان مالیاتی به دلیل نداشتن ساز و کار مناسب قادر به محاسبه دقیق آن نیستند و مبلغی که دریافت میکنند پس چانه زدنها و اعتراضات طلا فروشان به مراتب کمتر از میزان واقعیست لذا در این میان مبلغی ازین مالیات به جیب طلافروشان میرود. اما خیلی از مشتریان نیز پس از محاسبه مالیات از خرید منصرف میشوند.
مغلطه نکن آقای رئئیس سابق شورای رفاقت. مالیات مورد بحث مالیات بر ارزش افزوده است نه مالیات طلافروشان. این نوع از مالیات روی قیمت کشیده میشه و خریدار پرداخت میکند. باز یه حرفی زدی که ملت بخندن. شما میتونی رقیب سرسختی برای ماهی صفت یا حتی کمدین های مشهور مثل خود مستربین هم باشی با این موضعگیریهات
چه عجب این آقا یه حرف درست زد !
مالیات ارزش افزوده باید یراساس اضافه ارزش ایجادی روی کالا گرفته شود نه براساس فروش کالا ها ولی اداره دارائی بخاطر درآمدزائی از کلیه کالاها غیر ازمعدودی که معاف هستند اقدام به اخذ مالیات میکند یعنی با این کار کلیه کارمندان وکارگران ایران بجای پرداخت مالیات حقوق تا سقف ده میلیون ریال 8درصد انرا بعنوان مالیات خرید کالا می پردازند
مسئله طلا فروش یا پالاندوز نیست... مسئله اینه که کل نظام مالیاتی از ریشه ایراد داره و مبناش هم مثل کل نظام اقتصادی ما که اقتصاد غارتیه بر مبنای غارت ضعیفتر گذاشته شده.. حالا هر چه خردتر و ضعیف تر... بیشتر مورد غارت... اساس نضام مالیاتی باید علمی و به روز بشه تا دولت اصلا نیازی به درآمد نفت یا دست اندازی به اقتصاد نداشته باشه
نميدونم كسي اصلا ميدونه ماليات ارزش افزوده چيه ؟ يعني اينكه شما اگه از جنسي 100 تومن درامد داري بايد 8 درصد درامد رو بابت ماليات بدي درحاليكه خود سيستم دولتي ماليات رو از كل مبلغ ميگيره كه مفهومش اينه كه كل مبلغ جنس سود خالصه
حالا بگير ببين تا كجا ميره
شما توي فروشگاههاي زنجيره اي جنسي رو ميخرين كه قيمت تمام شده با ارزش افزوده است ولي وقت خروج بابت همون جنس و كل مبلغ فاكتورتون ماليات ميگيرن ازتون
اگه تونستين حساب كنين مبلغش چقدر ميشه به منم بگين
من نمیفهمم چرا مالیات بر ارزش افزوده طلا رو ما مردم باید پرداخت کنیم؟ هر چقدر طلا بخری فرداش با سی درصد ضرر ازت میخرن. متاسفانه هر چی هم به خانومم میگم طلا خریدن اصلا به صرفه نیست گوش نمیده. از بچگی به خانمها گفتن زن باید طلا زیاد داشته باشه که پشتوانش باشه. همینه که طلافروشها هر بلایی میخوان سرمون میارن.
تنها صنف طلا که نیست اکثر صنوف با معاملات زیر زمینی و عدم شفافیت مالی نسبت به قشر حقوق بگیر مالیات ناچیزی می دهند و همیشه با فشار و تهدید شانه خالی میکنند ایجوری است که راه 25 ساله را 5 ساله طی می کند سیستم هم که فاسد و رانتی؟!
مالیات ارزش افزوده رو خریدار پرداخت می کنه پس طلا فروش زیانی نمی کنه و رو جنس میکشه این بازی برای منحرف کردن اذهان عوام پخش کردن که طلا فروش مالیات نمیده و نمیخوان مالیلت بدهند
هموطنان عزیز
من طلا فروش نیستم ودرکارتلفن همراه هستم هروقت که ازشرکت هاخرید می کنیم 8 درصد برای مااضافه می کنند که باعث مطالبه گوشی قاچاق وبدون گارانتی توسط مشتریان می شود درعمل نه دولت مالیاتی گرفته نه مردم سود می کنند .
ضمنادراجرای قانون اشکالاتی وجودداره واین مالیات فقط یکبارباید گرفته شوداما دارایی باردفاکتورودفاترآنراچندباردریافت مکنند.
کارمندان گرامی مغازه داربرای اجرای این قانون بایدمدارک وکدملی خریداررادریافت نمایدآیاشماحاضریداین مدارکراارائه دهید؟
ایا می دانید
با تکنولوزی به کار رفته در کشاورزی امریکا وژاپن
می توان در ایران کاری کرد که ایران تامیین کننده مواد خوراکی یک سوم
مردم کره زمین باشد
ایا میدانید با سیستم جذب توریست کشورهای مثل سویس وفرانسه وحتی ترکیه
مردم ایران می توانند در اقیانوسی از پول وارز شنا کنند
ایا میدانید ضرر نا کارامدی سیستم اقتصادی واختلاسهای پی در پی از جیب مردم عادی پرداخت خواهد شد
ایا میدانید ...............
شماها ميدونيد اين ٨٪ از جيبه خودتونه يعني يك مليون طلا ٨٠٠٠٠ تومان ميدي به دولت .... بعدا چرا بدون فكر صحبت ميكنيد خيلي طلا فروشا فوقش ٣-٤ كيلو طلا دارن كه سرمايشونه اسم طلا مياد فكر ميكنيد ديگه ميلياردره طرف الان يه بساز بفروش سودش خيلي بيشتره يا خيلي كاريه ديگه با اين كار شغل طلا از بين ميره و همون بلايي كه سره فرش ايراني اومد سره طاهم مياد
برای کمک به قشر بدبخت و بیچاره و آسیب پذیر طلا فروش پیشنهاد میکنم شیشه های مغازه شان را چاکدار کنند تا قشر مرفه کارمند و کارگر برای دفع بلا صدقه هاشونو تو مغازه این بیچاره ها بریزند
واقعیت امر بر این است درست است که پرداخت مالیات ارزش افزوده توسط خریدار تقبل می شود و کلاه بزرگی به سر او می رود و لی سازمان مالیاتی با احتساب میزان مالیات ارزش افزوده اخذ شده توسططلافروش میزان مالیات بر درآمد اورا محاسبه و اخذ می نماید ، چیزی که طلا فروشان تاکنون از آن گریزان بوده و همواره با توافق سازمان مالیاتی با اتادیه مربوطه بصورت توافقی مبلغی بسیار کمتر از مبلغ واقعی از صنف مربوطه اخذ نموده البته کم نیست از این صنوف و افرادی که معاف از مالیات بوده و راحتترین راه وصول مالیات حقوق بگیران می باشند جا دارد یک باز نگری گلی در فلسفه اخذ مالیات و چگونکی هزینه نمودن آن در کشور ماگردد تا مردم خوشحال از پرداخت آن و وظیفه ای همگانی گردد نه اینکه گروهی معاف و گروهی با ضد و بند وگروهی با اعتصابات مانع از دریافت حقوق قانونی گردند اما لازم است بدانیم مالیات راهی برای برقراری عدالت و کاهش فاصله طبقاتی می باشد امری که طی این چند دهه هیچ بنظر نرسیده است اغنیاء هر روز غنی تر و ضعفا هر روز ضعیفتر گردیده اند پس چه خوش گفت آن بزرگ مرد هیچ کاخی ساخته نمی شود مکر .........
به نظر من نباید کلی گویی کنیم درتمام دنیا مالیات ارزش افزوده گرفته می شود ولی درکشور مایک نوع دوگانگی وجود دارد درست است از کارمند مالیات گرقته میشود ولی یکبار .طلا کلای مصرفی نیست مثل اوتومبیل کالای سرمایای است الان یک خودری دویست میلیونی سی هزار تومان مالیات ارزش افوده دارد .الان طلا فروشها هم مالیات سالانه را می پردازند وهم ارزش افزوده را از کل طلا.ان هم به دفعات.یک از سازنده دو از بنکدار .سه ازکیفی که طلا پخش می کند.چهار طلا فروش.ولی دوستی که جمع کنند بروند اگر صرف ندارد درست.ولی ادره مالیات قبول نمی کند جمع مالیات طلا فروشها را از سال89تا92رایکجا حساب کند.ان موقع دیگر طلارا بایدازترکیه یا دبی بخری چون طلا فروشی درایران پیدا نمی کنی
آخه چرا برخی دوستان چیزی را که نمی دانند چه هستش ازش حمایت می کنند یا آن را رد می کنند!!!!
اساسا عنوان این خبر مغلطه هستش!
کسی نگفته از طلافروش مالیات نگیرند!!!
ارزش افزوده را که طلافروش نمی دهد، مردم باید بدهند.
طلا فروش ها می گویند ارزش افزوده باید روی مزد ساخت برقرار شود نه روی کل طلا!!
هیچ روشی بهتر از کنترل چرخه مالی افراد وموسسات برای اخذ مالیات نیست . متاسفانه دراین مقوله هیچ ساز و کار ی وجود ندارد.لذا دولت ها اقدام به اخذ مالیات به روش های غیر اقتصادی مینمایند والبته میزان مالیات دریافتی بسیار کمتر از آنچه است که باید باشد.
بايد جوري باشه كه اگريه نفربه فرض قطعه طلايي به مقدار10گرم خريد و باتوجه به قيمت روز و دستمزد ساخت و....8درصد ارزش افزوده را پرداخت كرد درصورتي كه قصد تعويض طلا بيشتر از مقدارفعلي مثلا15گرم رو داشت تا همون 10گرم از پرداخت مجدد ماليات برارزش افزوده درخريدطلاي جديد معاف بشود وفقط براي 5گرم طلاي اضافي با توجه به قيمت روز و دستمزد، ارزش افزوده پرداخت كند .دراين حالت هم مشتري و هم طلافروش راضي خواهند بود وطلا فروش هم همان 8درصدي كه بر قيمت 5گرم طلا بعلاوه اجرت ساخت اضافه نموده است با فاكتور به سازمان امور مالياتي پرداخت ميكند
شماها ميدونيد اين ٨٪ از جيبه خودتونه يعني يك مليون طلا ٨٠٠٠٠ تومان ميدي به دولت .... بعدا چرا بدون فكر صحبت ميكنيد خيلي طلا فروشا فوقش ٣-٤ كيلو طلا دارن كه سرمايشونه اسم طلا مياد فكر ميكنيد ديگه ميلياردره طرف الان يه بساز بفروش سودش خيلي بيشتره يا خيلي كاريه ديگه با اين كار شغل طلا از بين ميره و همون بلايي كه سره فرش ايراني اومد سره طاهم مياد
باسلام .طلا فروشی خیلی از نظر حلال وحرام سخت است اکثر مراجع تقلید تویض طلا را .حتی18عیار بدهی از مشتری 17عیار بگیری .درمقابل آن هر چقدر اضافه بگیری حرام است چه پول باشد چه طلا .با این حساب نیمی از داد ستد مغازه داران خیابانی و 80در صد.داد ستد بنکداران حرام است حدیثی از امام معصوم علیه السلام نقل هست.نخریسی مقداری پنبه از تاجری مگیرد آن راتبدیل به نخ کنددر مقابل اجرت بگیرد ازقضا دزد پنبه را مبرد نخریس پیش تاجررفته اورا آگاه مکند در عوض آن مقدار پنبه خریده پیش تاجر می برد تاجر پنبه را دیده مگوید چون مال من مرغوب بودشما باید یک ونیم برابر بدهیدنخریس مجبور به پرداخت میشود بعداین ماجرا عده ای هر سال خمس بازار را جمع می کردند و به خدمت امام یازدهم می بردندتاجر موردنظر کیسه پولی به اسم خمس مال به وسیله این آدمها به خدمت امام فرستادند ایرانیهاراامام حسن عسکری علیه السلام با احترام تحویل می کیرند ایرانیهای حاملان خمس امانت را با دستور امام علیه السلام به فرزندخردسال ومنجی عالم بشریت امام زمان عج تقدیم مکنند بلا فاصله امام خرد سال کیسه تاجر مورد نظررا قبول نمکند ایرانیهاتعجب مکنند چرا فقط این کیسه را امام قبول نکردند جریان را امام بزرگوار می فرمایند آن تاجر از نخریس پنبه اضافی گرفته پول آن حرام است ما پول حرام قبول نمکنیم بعداز مهمان نوازی ایرانیها بر مگردند پول تاجر راپس مدهند ماجرا را با تاجر در میان مگذارند تاجر انگشت به دهان می ماند .که ای دل غافل من چه کردم با نفس خود چون هیکس غیر از خودم این ماجرا را نمی دانست ونمداد پس امامان بزرگوار از هر غیب آگاهند پس حواسمان جمع باشد
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات