بازدید 22306

مژده: آپارتمان در تهران، متري دويست هزار تومان!

رئيس اتحاديه مشاوران املاك تهران، در پاسخ به اين پرسش كه در كدام مناطق كاهش قيمت محسوس‌تر بوده، گفت: اين تقاضا را از من نكنيد، چون همكاران گله‌مند مي‌شوند و تنها به اين نكته اشاره كرد كه ارزان شدن مسكن در غرب تهران، بيش از مركز و شرق بوده و در مواردي 30 درصد كاهش قيمت داشته‌ايم.
کد خبر: ۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۹ 22 October 2007

«پيك بامدادي»، بخش گزارش‌گونه ضميمه اخبار ساعت هشت صبح راديو كه گاه گزارش‌هاي حرفه‌اي را با دريافت نظريات كارشناسان و مسئولان و منتقدان پخش مي‌كند، از كاهش محسوس بهاي مسكن در روزهاي اخير خبر داد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، گزارشگر اين بخش براي اثبات ادعاي خود، با مصطفي قلي خسروي، رئيس اتحاديه مشاوران املاك تهران، به گفت‌وگو پرداخت كه وي با تأييد اين مطلب از كاهش قيمت 50، 60 و حتي صد هزار توماني بهاي مسكن در تهران خبر داد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه در كدام مناطق كاهش قيمت محسوس‌تر بوده، گفت: اين تقاضا را از من نكنيد، چون همكاران گله‌مند مي‌شوند و تنها به اين نكته اشاره كرد كه ارزان شدن مسكن در غرب تهران، بيش از مركز و شرق بوده و در مواردي 30 درصد كاهش قيمت داشته‌ايم.


وي با تمجيد از سياست‌هاي دولت در بخش مسكن، علت كاهش قيمت اين كالاي مهم را سياست‌هاي دولت از جمله واگذاري زمين‌هاي اجاره‌اي 99 ساله دانست.

حتي در صورتي كه كاهش 30 درصدي بهاي مسكن در تهران را با حداكثر ميزان ريالي اعلام‌شده از سوي رئيس اين اتحاديه (صد هزار تومان) منطبق بدانيم، قاعدتا بهاي مسكن در اين نقاط، متري سيصد هزار تومان بوده كه 30 درصد كاهش قيمت آن، معادل يكصد هزار تومان مي‌شود و اكنون با اين كاهش قيمت مي‌توان اين آپارتمان‌ها را با بهاي هر متر دويست‌هزار تومان خريد.

خبرنگار «تابناك» مي‌افزايد: همواره در شهريور ماه و در آستانه آغاز سال تحصيلي كه فصل اصلي جابه‌جايي مسكن مردم به شمار مي‌رود، به دليل افزايش تقاضا، بهاي مسكن، دچار افزايش كاذب و مقطعي مي‌شود كه اين افزايش قيمت به تدريج و با گذشت هفته‌هاي آغازين مهر، از بين مي‌رود.

موضوع ارتباط بهاي كالاها به ويژه مسكن با تبليغات رسانه‌ها همواره مطرح بوده و برخي بر اين باورند كه رسانه‌هايي با اهداف خاص، درصدد بالا بردن قيمت مسكن در راستاي منافع مافياي مسكن هستند.

با اين حال به نظر مي‌رسد تلاش رسانه‌اي براي كاهش قيمت مسكن نيز در صورتي كه با واقع‌بيني و دقت همراه نشود، آثار معكوس به دنبال خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
درست اين مطلب این است که قیمت راکد شده ولیکن چون خریدار کم شده است افراد مجبورنند زیر قیمت قبلی بفروشند البته باید این مطلب رااضافه کرد که قبلا قیمتها حداقل صد درصد افزایش پیدا کرده است مثلا جایی که قیمت 700توان بود الان 1400است ولی راکد است وفروشنده باید 1300بفروشد تاخریدار باشد
نود درصد قيمت مسكن را عرضه و تقاضا مشخص مي‌كند.
در خیابان هاشمی تهران زیر 1300000 تومان هر متر پیدا نمی شود! پس این خبرا را از کجا می آورند؟
خوبه من الان مدت یک ماهه که دنبال آپارتمان برای خرید هستم و بالاخره موفق شدم دو روز پیش یکی را قولنامه کنم.جالب اینه که در طی این یک ماه من دو خونه را تا مرز قولنامه نوشتم ولی موقع قولنامه فروشنده قیمت را بالاتر اعلام می نمایند
بنده در غرب تهران ساکن هستم. 45 روز پیش اپارتمانی را خریدم به قیمت 90میلیون و امروز همان را مشتری حاضر است 95 میلیون از من بخرد. یا آریاشهر غرب تهران نیست، یا بنده قدرت تجزیه و تحلیل ندارم، یا ماجرای دم خروس و قسم حضرت عباس است.
سلام: (عجب!!!) ميشود سوال شود منظور ايشان كدام مناطق تهران است؟ ارزانترين مناطق تهران كمتر از متري 000/ 900 تومان نيست.شما را به خدا براي رفاه حال همشهريان ديگر جهت ارزانتر شدن قيمت آپارتمان تلاش مضاعفي نكنيد!
اگر خط رسانه ای انتشار خبر کاهش قیمت مسکن را همه رسانه ها الگو قرار دهند آثار خوبی خواهد داشت . ضمنا اگر شرکتهای انبوه ساز واقعی که در مقیاس 10 هزار دستگاه به بالا به ساخت و ساز در سطح جهان مشغولند وارد عرصه مسکن ایران شوند مطمئنا شوک کاهش دهنده قیمت ایجاد خواهد شد.
تهران با این جمعیت و عدم فکر برای آب و برق و پارکینگ و خیابانهای جدید و... معلوم نیست به کجا خواهد رسید . اصلا مشکل در کمبود مسکن نیست در مهاجرت بسیار زیاد به این شهر است . قیمت خانه ها در روستاها که گران نشده . بحث کالای جایگزین در اقتصاد است و گرانی تا به روستاها برسد صدها ماه طول می کشد . چاره مشکل مسکن برای تهران نیز قطعا دادن خانه ها و آپارتمان های اجاره ای نیست . بدتر خواهد شد و بی خانمان های شهرستانی را به تهران خواهد آورد . اگر این شهرستانی ها و مهاجرین کوپن هم بفروشند درآمدشان از کار در شهرستان بیشتر است لذا هر حرکتی که مهاجرت را افزایش دهد در نهایت محکوم به شکست است . این بحثها در دینامیک سیستم ها برای کلان شهرها شده و در دنیا ما تنها کشوری نیستیم که این مشکل را دارد راه حل آن هم قطعا روش های جاری نیست و پکیج اقتصادی همه جانبه نیاز دارد .
َمسکَن آنقدر گران شده است که با این مُسکِن ها دردش دوا نمی شود.
سلام، قيمت مسکن بين 300-200% افزايش پيدا کرده!! کاهش 50 هزار توماني در هر متر چه تمجيدي داره؟
سلام
یک نگاه به ستون های آگهی های روزنامه ها مشخص می کند آمار و ارقام مخبر مذکور فاقد یک صفر ناقابل می باشد. متری 000/200 توامن نیست دلبندم بلکه 000/000/2 تومان است !
با سلام . وقتي كه ساخت و ساز با ارزانترين مصالح وكمترين امكانات جنبي بدون محاسبه قيمت زمين و مخارجي از قبيل مجوز ساخت نظام مهندسي وساير هزينه ها متري 200000 تومان هزينه ميبرد چه گونه قيمت تمام شده حتي در ارزانترين نقطه ايران متواند 200000 تومان باشد؟!!
جک این زیبایی نبود.؟؟؟
قيمت همه جاي تهران بالاي 1ميليون است بغير از نارمك !!!
کاش قیمت مسکن به حرف آقایان بود!
در کشوری که آمار بیکاری و تورمش صدای معاون اول ریس جمهور را هم درآورده است ! باید خبر کاهش قیمت مسکن به متری 50 هزار تومان را هم شنید. نکند آقایان منظورشان قیمت منطقه ای( رسمی) است که معیار مالیات و غیره است ! بزودی خبر پرداخت جایزه به وام گیرندگان (بجای پرداخت سود وام) را هم می دهند!
سلام خدایی مردم ایران خیلی بی انصاف هستند البته صاحب خانه ها
علت گرانی مسکن رشد نقدینگی است
باسلام، من مدت دو ماه و نیم است که بطور جدی بدنبال خرید آپارتمان در مرکز و غرب تهران هستم. در این مدت هیچ کاهشی که نبوده حتی حدود 100 تا 150 هزار تومان افزایش قیمت هم داشته است.
واقعا اگر خودتان بوديد چكار ميكرديد از بي مسكني و پول نداشتن واقعا خيلي مشكل است خدا رحم ملت كندحداقل مسئولين يك فكري در اين رابطه بكنند
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری