بازدید 12650
وزارت بهداشت با انتقاد از کمبود امداد هوایی اعلام کرد:

ایران رتبه اول قربانیان حوادث رانندگی

مشاور مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق آمارها ایران با ثبت 27 هزار کشته در سال و با توجه به جمعیت 77 میلیون نفری خود به لحاظ سرانه قربانیان حوادث رانندگی، رتبه اول را در دنیا دارد.
کد خبر: ۴۲۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵ 03 August 2014
مشاور مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق آمارها ایران با ثبت 27 هزار کشته در سال و با توجه به جمعیت 77 میلیون نفری خود به لحاظ سرانه قربانیان حوادث رانندگی، رتبه اول را در دنیا دارد.

به گزارش وزارت بهداشت، مریم غفاری افزود: در ایران به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه، 120 سانحه رانندگی اتفاق می افتد؛ در حالی که این رقم در فرانسه و ژاپن 12 تصادف است.

وی اضافه کرد: همیشه شنیدن اخباری که از ثبت رکوردی جدید حکایت دارد، شیرین و افتخار آفرین نیست، چرا که گاهی آمارهایی در بین آنها خودنمایی می کند که نه تنها مایه غرور نیست بلکه کام هر شنونده ای را تلخ می کند.

**نبود پایگاه اورژانس هوایی از علل مهم مرگ و میر تصادفات

مشاور مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ادامه داد: این اخبار ناخوشایند گاهی مربوط به آمار تصادفات و رکوردزنی میزان مرگ و میر در سوانح جاده ای در کشور است که عمدتا به دلیل نبود پایگاه های اورژانس هوایی رخ می دهد.

غفاری افزود: از آنجا که انتقال زمینی بیماران دارای محدودیت های ویژه ای مانند زمان، محدودیت ظرفیت کابین آمبولانس ها، تغییرات مکرر سرعت و به ویژه ترافیک است، انتقال هوایی بیماران روش مناسبی به نظر می رسد.

وی خاطر نشان کرد: از سویی دیگر صعود و فرود عمودی بالگردها و امکان نشست و برخاست در سطوح ناهموار از مزایای بسیار بزرگ امداد هوایی است ضمن این که امکان حمل تعداد بیشتری از بیماران به روش انتقال هوایی وجود دارد.

مشاور مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، یادآور شد: بخشی از طرح تحول نظام سلامت، افتتاح پایگاه های اورژانس هوایی است که بنا دارد با خرید خدمت 14 پایگاه اورژانس هوایی را در کشور ایجاد کند.

غفاری گفت: راه اندازی این پایگاه ها برای پوشش امدادی 150 هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی و مناطق صعب العبور است که به صورت رسمی طی روزهای آینده افتتاح می شوند.

وی افزود: استفاده از آمبولانس هوایی به منظور کمک های پزشکی فوری برای دسترسی به نقاط دور افتاده، سخت گذر و یا حائز اهمیت زمانی، بسیار ضروری است و می تواند با ارائه خدمات پیش بیمارستانی به بیماران و مصدومین نقش موثری را در کاهش آمار کشته شدگان تصادفات و سوانح به عنوان دومین عامل مرگ و میر در کشور داشته باشد.

مشاور مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار داشت : با اجرای طرح امداد اورژانس هوایی در شرایطی که آمبولانس به علت عدم سرعت کافی و یا دور بودن مسافت نمی تواند به کمک بیمار بشتابد، تکنسین های آمبولانس هوایی می توانند معالجه اولیه بیمار و فرد مجروح را تا رسیدن به بیمارستان به عهده بگیرند و با مراقبت های پیش بیمارستانی پیشرفته نقش مهمی در بهبود میزان بقای بیماران و کاهش چشمگیر آمار کشته شدگان داشته باشند.

قرار است روز سه شنبه با حضور مسوولان وزارت بهداشت پایگاه های امداد هوایی طی مراسمی در قم افتتاح شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۹
انتشار یافته: ۴۰
27هزار کشته در سال یعنی ماهانه میانگین 2250 نفر!
گذشته از بحث سرمایه و مادیات و هزینه و ...
یعنی عین این 2250 نفر بخاطر اشتباهات فردی جونشون رو از دست میدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
مرگ حقه.....پراید وسیله است
با فروش پراید بیشتر به مردم انشالله این امار پایین میاد....
مار رکورد زدیم هورا.................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
امیدوارم حداقل به خاطر همین رکورد ایران در حهان شناحته شده گردد. آخه خیلی کمنامیم
رتبه اول تصادفات تازه در حالیکه فروش و مصرف مشروبات الکلی در شرکت ممنوع است .
ما رکورد زدیم! ما رکورد زدیم!!
بالاخره توی یه چیزی اول شدیم !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
توی خیلی چیزها اولیم و خواهیم شد. اعتیاد بیکاری تورم افسردگی طلاق بی اخلاقی دروغ رشوه بی اعتباری در دنیا نداشتن مطالعه .......... خیلی موارد هم هست که سانسور کنم تا نظرم چاپ شه
نصف بیشتر این کشته ها بخاطر اجبار در مصرف خودروهای بی کیفیت داخلی هست.خود من تو تعطیلات عید فطر با 110 کیلومتر سرعت در اتوبان کرج قزوین لاستیک ماشینم با 4 سرنشین ترکید.توجه داشته باشید که ماشین بنده پراید مدل 92/11 هست و فقط 12هزار کارکردشه!!!
یعنی اگر لاستیک جلو بود الان معلوم نبود چه بر سر ما اومده بود.
خدایا خودت کاری کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
دوست عزیز اشتباه نکن در خیلی از امور رکوردهای برجسته ای داریم.
- تورم در آسیا و خاورمیانه
-سرعت اینترنت
-ارزش پول ملی
-غمگینی مردم
-فساد اداری
-مصرف سرانه آب
-مصرف سرانه انرژی
فارغ التحصیلان بیکار
.
.
.
.
بسه یا باز هم بگم؟ افتخارات ما اصلا" کم نیستند و به کوری چشم دشمن ما واقعا" رکورد زدیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
عین همین اتفاق هم برای من افتاد با سرعت 90 و ماشین 20 هزار تا کارکرد و لاستیک هم بارز بود . خدا رحم کرد...
ملتی هستیم که وقتی پشت فرمان مینشینیم عقده های زندگی خودمان را خالی میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
شما راننده ماشین 300 میلیونی عقده ای دیدی؟ پول فرهنگ میاره
مردم بد رانندگی میکنندو قوانین رو اصلا رعایت نمی کنند که دلیلش بحث جدایی هست . ولی وقتی پرایدی سوار میشیم که اگه تصادف کنه امداد هوایی که هیچ امداد غیبی هم نمیتونه آدم رو از زیر اهن پاره ها در بیاره انتظار دیگه ای نباید داشته باشیم.
ضرر یک سال این تصادفات فقط از جنبه مادی ( که کمترین ضرر است ) به اندازه کل صنعت ماشین سازی ایرانه.
وسیله نقلیه که راحت نباشه زود له بشه قربانی هم زیاد میشه.
پایگاه امداد هوایی نیازی نسی اول یه فکری بحال این خودروی تولید داخل و حذف تعرفه واردات خودرو بکنید ببینید چجوری تلفات کم میشه.
آقا پراید این حلبی 21 میلیونی باعث و با نیشه
خودروی ملی و فرهنگ رانندگی ملی می شود همین؟!
دقت کنین هر روز رتبه های چیزای قشنگمون تو دنیا اعم از مرگو میر،غمگین بودن ، فقر،تورم و.... رو به پیشرفته!!!
از اونجا كه اكثر ماشين هاي ما داراي تكنولوژي دهه ٨٠ ميلادي دنيا هستند
بهتره تعداد كنوني كشته هاي حوادث رانندگي در ايران با أمار هاي جهاني در دهه ٨٠ ميلادي مقايسه شود
شايد از اين طريق ميزان اثر ماشين هاي داخلي در سوانح رانندگي مشخص شه
در کنار نبود اورژانس هوایی، رانندگی بد و بدون حوصله ما ایرانیان هم در این آمار تاثیر زیادی دارد
آيا مسئولين با اين آمار تكان دهنده هنوز از خوروهاي داخلي حمايت مي كنند؟
ديروز پليس آمار تصادفات فوتي در تعطيلات عيد فطر را داد و متاسفانه همه قربانيان از خودروها توليد داخل استفاده كرده بودند
البته حتما چندين خودرو وارداتي هم دچار تصادفات سنگين شده اند(چندين مورد را شخصا ديده ام) ولي بخاطر عدم تلفات انساني از آمار پليس حذف شده اند
1- آموزش در تمام پایه های آموزشی متوسطه نه فقط بعنوان راننده بعنوان رفتار یک انسان در سطح جامعه. دیروز یک جوان کم سن را پشت فرمان وانت نیسان دیدم که رفتار فرای جنون داشت. نتیجه چیست؟
باعث تاسف است! تا کی قرار است این وضعیت ادامه یابد؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
تا زمانی که مسئولین کشور به ما نگاه انسانی نداشته باشند.خودشون که پرایدسوار نیستن دلشونم به حاله ما نمی سوزه.
پراید
آمار 27000 مربوط به سال 1384 است نه 1392. آمار جدید 18000 است که البته هنوز خیلی خیلی بالاست.
اين رقم معادل سقوط هر چهار روز يك هواپيماي ايرباس ٣٢٠ است .
عامل اصلی خودروهای غیر استاندارد و جاده های غیر استاندارد که اکثرا جهت شیبی ارضی جاده ها بر عکس اجرا شده اند در پیچ ها باید جهت شیب به طرف مرکز پیچ باشد ولی اکثرا برعکس اجرا شده اند یعنی خطر چندین برابر
هر سال چنين امار وحشتناكى اعلام ميشود معلوم نيست كى مسولان بيدار ميشوند و براى حل اين موضل كارى اساسى انجام خواهند داد؟ از يك طرف تشويق براى توليد مثل ميكنند و از طرفى ديگر از بين رفتن جمعيتى به اين تعداد را از دست ميدهيم! علل اين تصادفات كاملأ مشخص ميباشد. راهنماي و رانندگى بايد با برنامه مشخص جلوى اين حوادث را بگيرند. در اروپا و جاهاى ديگر كه اين مسله حل شده بخاطر كنترل هاى شديد در ايمنى خودروها از يك سو و اعمال و كنترل قواعد رانندگى از سوى ديگر باعث جلوگيرى از سوانحه رانندگى ميباشد. اميدواريم كه اين بيدارى در مسولان هر چه زودتر رخ دهد!
با سلام خدمت همه دوستان احتراما" خواهشمندم اين نظر را ثبت بفرمائيد: با توجه به 27000 كشته در سال كه ميشود روزي تقريبا" 74 نفر، دوستان دقت بفرمايند كه در جنگ غزه در طول سه ماه 1600 كشته داده كه ميشود روزي تقريبا" 18 نفر حالا خدا وكيلي قضاوت كنيد ما در جنگيم يا غره؟
آمار ناجا زیز 20000 می باشد کدام صحیح است ؟
پس چرا برای غزه ماتم گرفته ایم .غزه همین جاست
یکی تحقبق کنه در جهان کشوری هست گمرکی ماشیناش مثل ما باشه .2 برابر
تو همه چیز عقبیم
ملتی هستیم که به گذشته بسیار دور که میدانیم فقط افسانه است مفتخریم
به قول دکتر شریعتی این فلسفه تاریخ در روح همه ملت های شرق است: حسرت گذشته، بیزاری از حال و انتظار مسیحی در آینده
با اين گواهينامه هاي فله اي و راننده هاي ابنرمال خدا بايد بدادمان برسد.
حقمون هست از بس بد رانندگی میکنیم همش میخواهیم در اولین فرصت و کوتاهترین زمان بمقصد برسیم به هر قیمتی که شده تو جاده خاکی بریم از صف بیرون بزنیم و......
مردم ایران هم باید از پولشون برای خودروسازها هزینه بدن هم از جونشون واقعا کجای دنیا همچین صنعتی داره؟ دائما هم از مردم و دولت طلبکارند
سر موضوع آتش سوزی پژوها (که من خودم یکیشو دیدم و یکیشم که از فامیلامون بود شنیدم) من یادم نمیاد حتی یه عذرخواهی کرده باشند
امیدوارم علی رغم همه ادعاهای زیاد تاریخی و فرهنگی که داریم و خود را تمدن ساز می دانیم،جسارتا کمی آدم شویم و درست رانندگی کنیم تا این همه انسان بی گناه به دلیل بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و عجله های بی مورد و داش مشتی گری و زرنگ بازی در رانندگی کشته نشوند.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی